• Rezultati Niso Bili Najdeni

Izhodišče

In document MAGISTRSKO DELO (Strani 79-0)

3.4 RAZVOJ IN IZVEDBA KOLEKCIJE OBLAČIL

3.4.1 Izhodišče

Izhodišče za kolekcijo vrhnjih oblačil sem našla v svetu, kjer živimo. Velik navdih so bila dela angleškega družbenokritičnega umetnika Joeja Webba (1976). Webb je avtor ročno narejenih provokativnih kolažev, pri katerih gre pogosto za združevanje nasprotujočih si idej. Kolaže sestavlja iz fotografij, ki jih najde v različnih revijah.

Izdeluje jih izključno analogno in prisotne so določene omejitve v primerjavi z digitalnimi kolaži, kar jim daje poseben čar, saj je veliko odvisno od naključij. Njegovi kolaži imajo pogosto močno sporočilo in se dotikajo vprašanja o okoljevarstveni problematiki, vojni in neenakosti. Avtor se sprašuje o naši vlogi v vesolju in nas nagovarja, da se ustavimo, postanemo bolj ozaveščeni, zavestni in z globljo vsebino. Meni namreč, da smo ljudje otopeli, živimo v nekem samodejnem načinu

Slika 66: Poizkus šivanja biomateriala, podloženega z bambusovo tkanino, v oblačilo [osebni arhiv]

63 in pogosto pozabimo opazovati svet okrog sebe in ceniti trenutek. Namen kolažev je, da nas s svojo kruto resničnostjo pretresejo in nam dajo misliti, kako ljudje delamo s svetom, ki nam je bil podarjen. [67]

Slika 67: Primera iz zbirke družbenokritičnih kolažev umetnika Joeja Webba [67]

Slika 68: Kolaž izhodišča kolekcije

64 3.4.2 Razvoj koncepta in čutno oblikovanje v kolekciji

Glavni koncept Webbovih del sem v nadaljevanju povezala tudi s pojavom pandemije, ki je močno pretresla svet. Nova resničnost med pandemijo nas je pretresla, podobno kot nas pretresejo Webbovi kolaži, saj se prav tako pri njihovem opazovanju začnemo zavedati resničnosti. Menim, da so lahko kolaži in pandemija budnica za naše otopelo delovanje in povod za velik razmislek na področju onesnaževanja okolja, ki je neposredno povezan tudi s pandemijo.

Med pandemijo smo bili prikrajšani za »stvari«, ki smo jih prej imeli za samoumevne.

Primer je svoboda gibanja in s tem izguba stika z našimi najbližjimi, kar je posledično vodilo v zmanjšanje dotika in drugih taktilnih čutnih zaznav. Ljudje, ki so zboleli, pa so zaznali tudi izgubo ali spremembo okusa in voha. Poleg tega sta pandemijo zaznamovali zaskrbljenost in negotovost, ki sta eni glavnih tem v delu sodobne britanske interdisciplinarne umetnice Claire Luxton. Znana je po svojih avtoportretih, v katerih premika fizične in čustvene meje. Njeno delo zaznamuje odnos med človekom in naravo. Njena dela, iz katerih sem črpala inspiracijo, umetniško prikažejo pandemijo in čustva, ki so se prebujala v tem času, hkrati pa iščejo rešitev v naravi. [68]

Slika 69: Avtoportreta Claire Luxton na tematiko pandemije [68]

65 Za obuditev otopelih čutnih zaznav ter s tem izboljšanje psihofizičnega počutja v material za kolekcijo dodajam taktilne in inhalatorne čutne zaznave. Oblačila namreč dojemam kot varen osebni prostor ali mehurček in ne le naš fizični ščit. S takšno »terapevtsko« dodano vrednostjo se oblačilu povečuje tudi njegova doba trajanja, saj je večja verjetnost, da se bo uporabnik nanj bolj navezal in ga bo tako kasneje zavrgel. Še posebno če govorimo o personalizaciji oblikovanja čutnih zaznav glede na posameznika.

Vonj sem v material dodajala z eteričnim oljem. Ker imajo različna eterična olja različne učinke (npr. pomiritev, zvečanje koncentracije, zboljšanje razpoloženja …), bi lahko bil v oblačilo dodan tisti vonj, ki bi najbolj pomagal psihičnemu stanju, v katerem je uporabnik ali glede na njegove osebne preference. V izdelana oblačilna kosa v kolekciji sem dodala vonj vanilije in limonine trave. Vonj vanilije dokazano pomaga pri pomiritvi, zmanjševanju stresa, napetosti ter tesnobi. Vonj limonine trave osvežuje zrak, zmanjšuje stres in izboljšuje razpoloženje. [69]

Slika 70: Kolaž inspiracije za senzorično oblikovanje 1 [osebni arhiv]

66 Pri taktilnem oblikovanju je pozornost usmerjena v to, da je material prijazen do uporabnika, njegove kože. S tem namenom je bioplastika podložena z bambusovo tetra tkanino. Bambus je namreč edini tekstilni material, ki po naravi deluje antibakterijsko. Hkrati bambus deluje kot UV-filter z visoko UV-zaščito. [70]

Drugi namen je tudi, da je trenutek, ko uporabnik nadene oblačilo, kot objem. Zaradi kompleksnosti izdelave materiala pa je ta postal nekoliko pretrd. Najboljša rešitev za naknadno dodajanje občutka objema ali prijetnega dotika bi lahko bila npr. zelo mehka podloga iz bambusa, ki bi se po potrebi lahko odstranila. V material bi lahko bili všiti tudi masažni elementi, ki bi jih lahko naravno ustvarila iz lesenih bunkic ali pa semen.

Slika 71: Kolaž inspiracije za senzorično oblikovanje 2 [osebni arhiv]

67 3.4.3 Vzdušje kolekcije

»Bearing witness« v prevodu pomeni pričati in je kvekerski izraz za življenje na način, ki odraža temeljne resnice. Pričevanje pomeni vzpostavitev pravilnih odnosov. Kvekerji7 so bili eni prvih, ki so se zavzemali za odpravo suženjstva in enakopravnost žensk in moških. Pričanje o pravilnih odnosih pa ni omejeno le na kvekerje, saj to počnejo navdihnjeni ljudje vseh ver in kultur, ki živijo življenje skladno s cenjenimi vrednotami, ki temeljijo na skrbi za druge ljudi in darove, ki nam jih daje Zemlja. [71]

V razmerah, v katerih smo trenutno, se moramo preusmeriti v boljši odnos med seboj in naravo. Potrebno je novo množično gibanje, ki govori o pravilnem načinu življenja na našem planetu. Problem se skriva predvsem v individualnosti in poudarjanju lastnega jaza, ki se je razširil v zadnjih letih prek družbenih omrežij.

Treba se je osredotočiti na delanje za skupno dobro, kar je tudi glavno pravilo

7Kvekerji privrženci verske sekte Prijateljska družba, ki jo je sredi 17. stoletja v Anglji ustanovil George Fox [72]

Slika 72: Kolaž inspiracije za taktilno oblikovanje [osebni arhiv]

68 narave, ki dela za skupno dobro vseh živečih bitij. Dejanja vsakega posameznika vplivajo na to skupno dobro, pa če je ta vpliv še tako majhen.

Ljudje imamo večji vpliv na naravo kot katerokoli drugo bitje, kar nam daje privilegij in hkrati odgovornost. Naša dejanja morajo zajemati etiko hvaležnosti, skrbi in deljenja zemeljskih darov. Zavedanje človekove majhnosti v vesolju in hvaležnost za dobrine, ki nam jih daje narava, ter skrb za naravo bodo v naslednjih letih ključni za obstoj človeštva.

Slika 73: Kolaž vzdušja kolekcije 1 [osebni arhiv]

Slika 74: Kolaž vzdušja kolekcije 2 [osebni arhiv]

69 3.4.4 Ciljna skupina

Ciljna skupina sta ženska in moški v prihodnosti (okrog leta 2050). Sta vegana, ljubitelja narave in bojevnika za boljši svet. Živita spokojno življenje v medsebojni povezanosti in povezanosti z naravo. Njun mir zelo zmoti, ko vidita, kako nekateri posamezniki in podjetja še zmeraj niso del krožne ekonomije. Večkrat mesečno se udeležujeta protestov, na katerih se zavzemata, da bi bila krožna ekonomija uzakonjena. Njun življenjski slog je trajnostni, poizkušata ustvarjati čim manj odpadkov. Živita v stanovanju v trajnostni zgradbi v središču velikega mesta. Delata od doma, tako je njun vsakdanjik precej prilagodljiv. V prostem času se ukvarjata z ozaveščanjem ljudi za trajnostni način življenja z objavljanjem zapisov na družbenih omrežjih. Kljub veliki podpori se večkrat srečata tudi z ljudmi drugačnega mnenja, zato se pogosto znajdeta tudi v zelo stresnih situacijah. Hkrati v njunem vsakdanjiku ni velike ločnice med delom in prostim časom. Pri spopadanju s stresom jima močno pomagajo oblačila s prijetnim vonjem. V takšnih situacijah globoko zajameta zrak in dovolita vonju, da ju pomiri. Vsak dan si vzameta čas tudi za tek ali sprehod v naravi.

Zaradi občasnih valov onesnaženega zraka si morata pri tem nadeti masko za lažje dihanje, ki pa jo imata vgrajeno v oblačila. Imata tudi hišnega ljubljenčka. Konec tedna večino časa preživita na prostem. Prosti čas izkoristita za delo na vrtu ali pa se odpravita v bližnje visokogorje. Nimata avta, po potrebi se v mesto ali drugam

Slika 75: Kolaž vzdušja kolekcije 3 [osebni arhiv]

70 odpravita s sodobnim javnim prevozom, v katerem so zaradi pandemije obvezne maske, zato takrat preprosto posežeta po maski, ki je integrirana v njuna oblačila.

Za plačilo preprosto le nastavita rokav, v katerem imata čip za plačevanje. Tako vse poteka popolnoma brez dotika in ogrožanja zdravja.

V omari imata le nekaj oblačil. Kljub njunemu raznolikemu življenjskemu slogu je to dovolj, saj so oblačila multifunkcionalna in jih tako lahko prilagajata glede na priložnosti. Hkrati so vsi žepi in drugi detajli dobro premišljeni glede na njun življenjski slog. Oblačila so hkrati kakovostno izdelana, brezčasna in z dolgo dobo trajanja. Zaradi hitro spreminjajočih se vremenskih razmer v letu 2050, od visoke vročine do dežnih neurij, so vsa njuna oblačila narejena iz visoko funkcionalnih biorazgradljivih materialov, ki dobro prenesejo vremenske razmere. Ker se vreme pogosto nenadno spremeni iz sončnega v deževnega, njuna oblačila nudita UV-zaščito in so hkrati vodoodporna. Oblačita se v enaka oblačila, saj družbenih razlik med spoloma ni več. Barve niso več definirane kot moške ali ženske, ravno tako ne kroji. Kljub na videz bolj poenotenemu načinu oblačenja predvsem med spoloma pa so oblačila oblikovana personalizirano. Vsako oblačilo je oblikovano z izjemno natančnostjo in glede na dejanske mere, ki jih ima posameznik. Oblačilnim kosom so dodani različni senzorični elementi, ki pomagajo pri izboljšanju njunega fizičnega in psihičnega počutja.

Slika 76: Slikovni prikaz ciljne skupine [73]

71 3.4.5 Multifunkcionalni elementi in silhueta

V moderni družbi imajo oblačila vsaj dve osnovni funkciji, in sicer zaščito pred vremenskimi razmerami in pa družbeno vlogo, saj so komunikacijsko sredstvo z zunanjim svetom, ki nosi podatke o našem družbenem statusu. V zadnjem desetletju se je močno povečala zahteva po oblačilih z dodatno vrednostjo, ki hkrati upošteva lahko uporabo, udobje, prilagodljivost in modni videz.

»Multifunkcionalna oblačila so oblačila ali oblačilni sistemi, ki dovoljujejo različne uporabe v različnih scenarijih. Sem spadata prilagajanje različnim družbenim situacijam ali vremenskim razmeram ter oblikovanje različnih karakteristik v različnih delih telesa za dosego različnih funkcij, kot sta prepustnost in različna prožnost v različnih delih.« [74]

Inspiracija za silhueto in detajle je vzeta iz vojaških uniform kot ene najbolj funkcionalno zasnovanih oblačil. Te so namreč oblikovane tako, da se vojak lahko čim laže premika, premišljena postavljenost žepov in detajlov pa mu omogoča, da lahko do svojih pripomočkov poseže v najkrajšem možnem času. Pogoste so tudi dodatne plasti z žepi (brezrokavniki), ki omogočajo shranjevanje dodatne opreme.

Slika 77: Kolaž inspiracije za silhuete in detajle v kolekciji [osebni arhiv]

72 Oblačila kolekcije so multifunkcionalna z več vidikov. Poleg osnovnih dveh funkcij nudijo uporabniku zaščito pred spreminjajočimi se vremenskimi razmerami. Zaradi vodoodbojnega premaza so odporna proti dežju. Hkrati imajo silhuete možnost spreminjanja – se skrajšajo ali podaljšajo, dodajo ali odvzamejo rokavi. Glede na priložnost, kamor se uporabnik odpravlja, se lahko oblačilu doda več žepov ali pa se žepi popolnoma odstranijo in tako oblačilo dobi bolj urbani videz. Z dodajanjem več žepov oblačilo postane bolj funkcionalno. Vsi detajli in žepi so natančno premišljeni glede na pričakovane potrebe, ki jih bo imel uporabnik v letu 2050.

Oblačila so zasnovana tako, da so čimbolj funkcionalna za uporabnika v prihodnosti in probleme, s katerimi se spopada. S spreminjanjem funkcije oblačila se spreminja tudi njegova silhueta.

Silhuete so poenostavljene, prevladujejo ravne in A silhuete, ki so ponekod stisnjene v pasu. Silhuete združujejo tipične moške in ženske elemente. Osnovne silhuete so povečane, tako da je omogočeno gibanje, vendar ne prevelike, ki bi onemogočale enostavno premikanje. Ramena so nekoliko povečana, kar je tipični element moške silhuete. S povečano silhueto in podaljšanimi rameni želim poudariti zaščitno vlogo oblačil. Oblačila namreč določajo tudi naš osebni prostor, s povečano silhueto je tako tega prostora več.

Slika 78: Kolaž inspiracije za silhuete v kolekciji [osebni arhiv]

73 3.4.6 Barve in vzorci

Navdih za barve sem črpala iz dela ameriškega sodobnega umetnika Giuseppeja Munafa. Čeprav je delo videti kot ročno narejena slika, gre pravzaprav za digitalno manipulacijo fotografije. Interakcija med materiali in svetlobo ter med strukturo in abstrakcijo se nagiba k prepletanju in razvoju raznih komponent, v katerih se skriva velika povezava med nečloveškim in brezčasnim, celotna izbira barv pa deluje sproščujoče. [75]

Glavni barvi v kolekciji sta temno modra in temno vijoličasta, ki sta kombinirani s svetlejšimi vijoličastimi, rožnatimi in zelenimi odtenki.

Vzorci v kolekciji so prav tako kot ta fotografija narejeni z manipulacijo prvinskih tehnik, nekateri pa tudi precej naključno. Zanimiva je tehnika vzorčenja s kovino, ki na materialu pusti naključne vzorce, tako da nekatere dele prebarva v zelo svetle odtenke, ki ustvarijo občutek svetlobe. Vzorec deluje zelo naključno in naravno, kot da je del narave. Drugi vzorci so bolj umetnega videza – narejeni z vzorčenjem čez tradicionalne bombažne čipke, ki pa zaradi različnih pogojev vzorčenja prav tako nikoli ne nastanejo enako. Ti elementi naključnosti in mešanice naravnega in

»umetnega« vzorčenja gradijo likovne prvine v kolekciji.

Slika 79: Inspiracija za barve v kolekciji [75]

74 3.4.7 Materiali in oblačilni elementi – princip 100-% naravno v kolekciji

Eko, bio, naravno in druge izraze v današnjem svetu podjetja pogosto izrabijo z namenom dobička, s svojo neresničnostjo pa pogosto zavajajo kupce. Dejstvo je, da če se lotimo poglobljene raziskave, lahko opazimo, da se v praksi za pojmom 100-% naravno in trajnostno skriva marsikaj. Tudi podjetja, ki se sicer zares trudijo za trajnost, pogosto ne dosežejo 100-% trajnosti, saj je ta težko dosegljiva. Takšen primer sem opazila tudi pri trajnostnih znamkah metražnega blaga, kjer so pletiva pogosto narejena iz mešanice 95 % organskega bombaža in 5 % elastana. Elastan v blago dodajajo, da dosežejo večjo raztegljivost materiala. Problem je, da elastan v takem materialu močno poslabša biorazgradljive lastnosti materiala, zato takšen material ne moremo šteti kot trajnostnega. Treba je paziti tudi na to, kako so materiali obdelani, kakšno barvilo je dodano. Največ previdnosti pri trajnostnih oblačili pa je potrebne pri oblačilnih elementih, kot so gumbi in zadrge, ki so najpogosteje plastični. Tudi klasični sukanec za šivalni stroj je izdelan iz 100-%

poliestra, ki ga uporablja večina modnih znamk.

Oblačila modne znamke Vivre so 100-% naravna in biorazgradljiva. Material je namreč biorazgradljivi biomaterial iz % naravnih sestavin, ki je nanesen na

100-% naravno bambusovo tkanino. Bambus sem izbrala zato, ker raste zelo hitro, brez gnojil, pesticidov ali človeškega vmešavanja. Po uporabi je 100-% razgradljiv ob pomoči mikroorganizmov in sončne svetlobe in pri tem v okolje ne spušča škodljivih

Slika 80: Kolaž uporabljenih vzorcev v kolekciji [osebni arhiv]

75 primesi. Hkrati je bambus edino tekstilno vlakno, ki že po svoji naravi deluje antibakterijsko, saj ima v molekulah vezano posebno naravno snov z antibakterijskim delovanjem (bamboo kun), ki tudi po predelavi ostane v tekstilnih vlaknih. Ta snov uničuje bakterije in tako hkrati nevtralizira neprijeten vonj.

Bambusov material tudi zelo dobro diha in je prijeten za kožo. Ker vsebuje mnogo mikroskopskih luknjic, tudi zelo dobro vpija vlago. Poleg tega bambus deluje kot naravni UV-filter z visoko zaščito. [70]

V oblačilih ni zadrg, saj 100-% naravne in biorazgradljive zadrge še ni. Za zapenjanje so tako uporabljeni izključno gumbi, in sicer iz makadamije. Za zapenjanje pasov so uporabljene lasersko izrezane lesene zaponke, pridelane iz naravnega biomateriala. Tudi v postopku raziskave materiala in prototipiranju oblačilne kolekcije sem se izogibala uporabi umetnih materialov. Vse ostanke pri rezanju krojnih delov sem shranila za nadaljnjo uporabo ali recikliranje. Oblačila so šivana z bombažnim sukancem. Ravno tako sem pazila, da so vsi dodatki, ki so bili vključeni v modno fotografiranje, rastlinskega izvora in so biorazgradljivi.

Slika 81: Bambusova tetra tkanina in 100-% bombažni sukanec, uporabljen za šivanje oblačil v kolekciji [76]

76

Pri iskanju 100-% naravnih elementov za oblačila sem imela kar nekaj težav.

Izkazalo se je, da je ponudba zelo slaba, predvsem z vizualnega vidika. V mnogo primerih sem bila tako prisiljena uporabiti 100-% naravno različico raje kot nekaj umetnega, kar je bilo sicer z vizualnega vidika videti bolje. Ta dejstva kažejo na to, da ni presenetljivo, da so zares 100-% naravne modne znamke izjemna redkost.

3.4.8 Zasnova za blagovno znamko Vivre

Slika 82: Gumbi iz makadamije in 100-% naravne zaponke, uporabljene v kolekciji [77]

Slika 83: Logotip modne znamke Vivre [osebni arhiv]

77 Blagovna znamka Vivre je trajnostna blagovna znamka, ki ponuja proizvode iz rastlinskih biomaterialov nove generacije. Vsi proizvodi so v celoti biorazgradljivi in z reciklažnimi lastnostmi in so tako del krožnega gospodarstva. Blagovna znamka s svojim delovanjem ne ogroža narave, živih bitij in zdravja ljudi.

Modna znamka v ospredje postavlja njenega uporabnika in probleme, s katerimi se spopada. Tako so detajli in silhuete ter modni dodatki natančno premišljeni.

Poleg ponujanja boljše alternative v modi je vloga modne znamke tudi ta, da bi ozaveščala ljudi o razmerah v modi in jih z organizacijo raznih izobraževanj in seminarjev spodbujala k bolj trajnostnim odločitvam.

Proizvodi blagovne znamke bi bili na voljo za nakup prek spleta. Hkrati bi si jih ljudje lahko od blizu pogledali na raznih butičnih prodajnih razstavah.

Pakiranje proizvodov blagovne znamke bi bilo prav tako trajnostno. Zapakirano v tkano bambusovo ali konopljino vrečko, ki bi jo nato uporabnik lahko uporabil za kaj drugega.

Oblačila bi bila brez všivnih etiket, da te ne bi motile uporabnikovega počutja.

Podatki za vzdrževanje bi se tako dodali ločeno k oblačilu.

78 3.4.9 Modne in tehnične skice

Slika 84: Line-up kolekcije od spredaj [osebni arhiv]

79 Slika 85: Line-up kolekcije od zadaj [osebni arhiv]

80 Slika 86: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 1 [osebni arhiv]

81 Slika 87: Modni skici variacij in tehnični skici za videz 1 [osebni arhiv]

82

Slika 88: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 2 [osebni arhiv]

83 Slika 89: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 2 [osebni arhiv]

84 Slika 90: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 3 [osebni arhiv]

85 Slika 91: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 3 [osebni arhiv]

86 Slika 92: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 4 [osebni arhiv]

87 Slika 93: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 4 [osebni arhiv]

88 Slika 94: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 5 [osebni arhiv]

89 Slika 95: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 5 [osebni arhiv]

90 Slika 96: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 6 [osebni arhiv]

91 Slika 97: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 6 [osebni arhiv]

92 Slika 98: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 7 [osebni arhiv]

93 Slika 99: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 7 [osebni arhiv]

94 Slika 100: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 8 [osebni arhiv]

95 Slika 101: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 8 [osebni arhiv]

96 Slika 102: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 9 [osebni arhiv]

97 Slika 103: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 9 [osebni arhiv]

98 Slika 104: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 10 [osebni arhiv]

99 Slika 105: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 10 [osebni arhiv]

100 Slika 106: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 11 [osebni arhiv]

101 Slika 107: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 11 [osebni arhiv]

102 Slika 108: Modni skici (od spredaj in zadaj) videza 12 [osebni arhiv]

103 Slika 109: Modni skici variacij in tehnične skice za videz 12 [osebni arhiv]

104 3.4.10 Modni dodatki v kolekciji

Modni dodatki v kolekciji dopolnjujejo bojevniški videz, ki se kaže že v oblačilih.

Pogosto gre za pasne torbice, ki se pojavljajo na najrazličnejših mestih – okrog pasu, pa tudi okrog ramen in na raznih paščkih, ki jih lahko uporabnik nadene na roke in noge za dodaten shranjevalni prostor ali pa kot vizualijo. Značilne so torbe v najrazličnejših velikostih, ki se lahko zložijo ena v drugo, tako da vzamejo čim manj prostora. V kolekciji je tudi nahrbtnik, ki, če ga razstaviš, je lahko namenjen majhni podlogi za sedenje. Sledijo tudi najrazličnejša pokrivala, od klobukov do kapuc. Vsi modni dodatki so natančno zasnovani, tako da so del oblačila in imajo predvsem

Pogosto gre za pasne torbice, ki se pojavljajo na najrazličnejših mestih – okrog pasu, pa tudi okrog ramen in na raznih paščkih, ki jih lahko uporabnik nadene na roke in noge za dodaten shranjevalni prostor ali pa kot vizualijo. Značilne so torbe v najrazličnejših velikostih, ki se lahko zložijo ena v drugo, tako da vzamejo čim manj prostora. V kolekciji je tudi nahrbtnik, ki, če ga razstaviš, je lahko namenjen majhni podlogi za sedenje. Sledijo tudi najrazličnejša pokrivala, od klobukov do kapuc. Vsi modni dodatki so natančno zasnovani, tako da so del oblačila in imajo predvsem

In document MAGISTRSKO DELO (Strani 79-0)