Sledi določitev objektivne barvne palete blagovne znamke Jacobs (slika 25), katere barvna paleta temelji na zemeljski paleti barv. Paleta je topla in deluje prijazno, harmonično in je prijetna. Prevladujejo topli barvni toni, ki spominjajo na jesen, rjavkasti barvni toni pa spominjajo na kavo. Primarni barvi blagovne znamke Jacobs sta zelena v kombinaciji z zlato barvo.
Slika 25: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Jacobs
Barvna paleta blagovne znamke Tuš Zlata kava temelji delno na odločni in delno na konfliktni barvni paleti (slika 26). Barve so tople in harmonične. Vodilni barvi sta rdeča in zlata. Produkti blagovne znamke delujejo bogato ravno zaradi pogoste uporabe zlate barve.
27
Slika 26: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Tuš Zlata kava
Blagovna znamka Nescafé temelji predvsem na rdeče-beli barvni kombinaciji (slika 27). Tudi pri tej blagovni znamki so se odločili za barvno paleto, ki uporablja močne barve. Belo uporabljajo predvsem kot barvo ozadja, saj je čista in odlična barva za ozadja, kjer besedilo pride do izraza. Blagovna znamka s to paleto deluje harmonično in čutno.
Slika 27: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Nescafé
Pri blagovni znamki Zamorček so se odločili za harmonično barvno paleto (slika 28), ki vsebuje tako toplih kot tudi hladnih barvnih tonov. Primarni barvi blagovne znamke sta rdeča in rjava, zlata barva pa je predvsem uporabljena kot barva produkta. Barvna paleta blagovne znamke Zamorček spada v skupino bogatih palet. Prikazuje vrhunsko kavo bogatega okusa in toplino.
Slika 28: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Zamorček
Barvna paleta blagovne znamke Santana temelji predvsem na botanični paleti (slika 29).
Uporablja rumeno barvo in različne odtenke zelene barve. Paleta prikazuje nekakšno pozitivno povezanost z naravo in z zdravilnimi snovmi. Primarni barvi blagovne znamke sta rumena in zelena, bela se uporablja kot barva ozadja, odtenki zelene pa v pasicah in oglasnih blokih.
28
Slika 29: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Santana
4.5.2 Rezultati subjektivnega določanja barvnih palet
Glede na raziskano področje izbranih blagovnih znamk smo se odločili izdelati tudi subjektivne barvne palete. Barvne palete smo izbirali glede na vizualno podobo blagovne znamke, njene produkte, analizirana spletna mesta in družbena omrežja. Barvne vrednosti posamezne barve so podane v šestnajstiškem zapisu barve.
Za izdelavo subjektivne barvne palete blagovne znamke Illycaffé smo si najprej ogledali logotip, produkte in spletno stran. Opazili smo veliko bele in rdeče barve, zato sta to bili prvi barvi, ki smo ju uvrstili v barvno paleto (slika 30). Dodali smo še rjavo, ki spominja na kavo in je toplejša barva od črne. Tudi črno barvo smo uvrstili v barvno paleto, saj je odlična za kontraste in besedila.
Slika 30: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Illy
Sledila je izdelava barvne palete za blagovno znamko Barcaffé. Odločili smo se, da bo barvna paleta temeljila na drzni, a hkrati ženstveni barvni shemi (slika 31). Uporabili smo tri različne odtenke značilne rožnate barve blagovne znamke Barcaffé. Za kontrastno barvo smo uporabili črno v kombinaciji z belo barvo.
Slika 31: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Barcaffé
29
Za primarno barvo barvne palete Julius Meinl smo izbrali rdečo barvo (slika 32). Odločili smo se za barve, ki so v harmoniji v skupini rjavih barv. Barvna paleta je tako topla in bogata. Ko je bila barvna paleta že izdelana, smo opazili, da bi bilo dobro dodati še nevtralno barvo, kot je na primer bela barva, vendar se zanjo v procesu izdelave nismo odločili.
Slika 32: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Julius Meinl
Sledila je izdelava subjektivne barvne palete za blagovno znamko Costa Coffee. Naša izbira barv je temeljila predvsem na predhodni analizi blagovne znamke (slika 33). Pregledali smo spletno stran in na njej dobili navdih za harmonično in toplo barvno paleto. Barvna paleta temelji na jesenskih barvah, ki so barve udobja in topline.
Slika 33: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Costa
Barvno paleto blagovne znamke Zlatna džezva smo izdelali na podlagi embalaže produkta.
Izbrali smo obe primarni barvi, rumeno in tudi zeleno (slika 34). Odločili smo se, da bomo uporabili še dodaten odtenek zelene. Za temno barvo smo izbrali rjavo barvo.
Slika 34: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Zlatna džezva
30
Izdelava subjektivne barvne palete za blagovno znamko Loka kava je bila preprosta, saj smo želeli prikazati eleganco in prefinjenost (slika 35). Uporabili smo podobne barve, kot jih vsebuje objektivna barvna paleta blagovne znamke. Primarno modro barvo smo izbrali temnejšo, kot je na objektivni barvni paleti.
Slika 35: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Loka kava
Sledila je izdelava subjektivne barvne palete za blagovno znamko Franck. Uporabili smo primarno rdečo barvo in temnejši odtenek rdeče barve (slika 36). Izbrali smo tudi belo barvo, ki je primerna za ozadja ali besedila na rdeči podlagi. V barvno paleto smo dodali tudi zlato barvo, ki je uporabljena na raznih elementih blagovne znamke Franck.
Slika 36: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Franck
Subjektivna barvna paleta blagovne znamke Jacobs temelji predvsem na zemeljski barvni paleti (slika 37). Izbrane barve so v harmoniji. Barvna paleta pričara podobo zrelosti in obilja.
Barvne odtenke smo črpali predvsem iz produktov in s spletne strani blagovne znamke.
Slika 37: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Jacobs
Subjektivno barvno paleto blagovne znamke Tuš Zlata kava smo izdelali glede na produkt blagovne znamke (slika 38). Odločili smo se dodati rdečo in zlato barvo kot primarni barvi blagovne znamke. Barvama smo dodali še različen odtenek primarne barve. Kot peto barvo smo izbrali belo barvo, ki bo primerna za različna ozadja in oglasne pasice. V barvno paleto bi morda dodali še kak temnejši ton, kot je recimo rjava ali črna.
31
Slika 38: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Tuš Zlata kava
Sledila je izdelava subjektivne barvne palete za blagovno znamko Nescafé. V barvno paleto smo dodali primarno barvo blagovne znamke, in sicer rdečo (slika 39). Odločili smo se dodati še odtenek rdeče barve. Uporabili smo tudi belo barvo, ki je odlična za ustvarjanje kontrasta na rdeči površini. Za sekundarni barvi smo izbrali zlato in rjavo, ki bosta odlični za različne podrobnosti. Barvna paleta je topla in prijazna.
Slika 39: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Nescafé
Subjektivna barvna paleta blagovne znamke Zamorček spominja na barvno paleto blagovne znamke Nescafé. Je nekoliko hladnejša in manj kontrastna (slika 40). Paleto smo izdelali na podlagi vizualne podobe produktov izbrane blagovne znamke. Pozneje smo opazili, da bi bilo dobrodošlo, če bi v barvno paleto vnesli še belo barvo.
Slika 40: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Zamorček
Kot zadnjo smo izdelali subjektivno barvno paleto za blagovno znamko Santana. Naše vodilo pri izdelavi barvne palete je bila vizualna podoba produktov blagovne znamke (slika 41).
Odločili smo se za zemeljsko oziroma naravno barvno paleto, ki vsebuje zelene in rjave barvne odtenke.
32
Slika 41: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Santana
4.5.3 Primerjava izdelanih objektivnih in subjektivnih barvnih palet
Ko smo primerjali objektivne barvne palete s subjektivnimi, smo opazili veliko podobnost med paletama pri blagovnih znamkah Costa Coffee, Illycafé, Jacobs, Julius Meinl, Loka kava, Santana in Zamorček. Barve na barvnih paletah se med seboj razlikujejo v nasičenosti in določenem barvnem tonu. Pri primerjavi objektivnih barvnih palet blagovnih znamk Barcaffé, Zlatna džezva, Franck, Tuš Zlata kava in Nescafé s subjektivnimi paletami pa smo opazili veliko barvno odstopanje med paletama. Barve se razlikujejo po nasičenosti, svetlosti in barvnem tonu.
33
5 ZAKLJUČEK
Barva ima v vizualni podobi blagovnih znamk izjemno veliko moč in velik pomen. Zelo pomembno je, da dobro poznamo lastnosti posamezne barve, saj lahko s pravilno rabo in izbiro barve povečamo prodajo produktov blagovne znamke in podjetij. Z nepravilno izbiro barv pa lahko storimo ravno obratno, zmanjšamo prodajo in odženemo kupce. Barva v vizualni podobi blagovne znamke je izjemno trženjsko orodje, zato je nujno, da za izbiro barv in tudi za izdelavo barvne palete namenimo dovolj časa.
Glede na izvedeno analizo v diplomskem delu smo ugotovili, da analizirane blagovne znamke zvesto sledijo uporabi svoje barvne palete tako na izdelkih kot tudi na spletnih mestih in družbenih omrežjih.
Na začetku smo predpostavili, da se ponudniki kav odločajo za barvne kombinacije, ki uporabljajo dodatne barve, kot sta srebrna in zlata. Hipotezo lahko delno potrdimo in hkrati delno ovržemo. Veliko blagovnih znamk ponudnikov kav se odloča za zlato barvo kot primarno barvo ali kot barvo dodatkov. Hkrati pa se pri analiziranih blagovnih znamkah zelo malo uporablja srebrna barva. Ugotavljamo, da verjetno zato, ker srebrna barva ne bi ustrezala barvni kombinaciji z drugimi izbranimi barvami. Veliko blagovnih znamk pa ne uporablja zlate in srebrne barve, temveč tople barve, barve udobja in ljubezni.
34
6 LITERATURA IN VIRI
[1] Blagovne znamke. V Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino [dostopno na daljavo]. [citirano 13.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <http://www.uil-sipo.si/uil/dodatno/koristni-viri/pogosta-vprasanja/znamke/>.
[2] What is a brand. V Ignite [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.ignytebrands.com/what-is-a-brand/>.
[3] Building out your visual brand. V Spectrio [dostopno na daljavo]. [citirano 13.3.2021].
Dostopno na svetovnem spletu: <https://blogs.spectrio.com/building-out-your-visual-brand>.
[4] Building out your visual brand. V Spectrio [dostopno na daljavo]. [citirano 13.3.2021].
Dostopno na svetovnem spletu: <https://blogs.spectrio.com/building-out-your-visual-brand>.
[5] Visual identity: everything you need to know about this essential aspect of branding. V 99designs [dostopno na daljavo]. [citirano 3.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:
<https://99designs.com/blog/logo-branding/visual-identity/>.
[6] What’s in a brand? How to define your visual identity. V Adobe Blog [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <
https://blog.adobe.com/en/publish/2017/10/01/whats-in-a-brand-how-to-define-your-visual-identity.html#gs.w6ruqg >.
[7] What’s in a brand? How to define your visual identity. V Adobe Blog [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:
<https://blog.adobe.com/en/publish/2017/10/01/whats-in-a-brand-how-to-define-your-visual-identity.html#gs.w6ruqg>.
[8] Vizualna podoba je steber podjetja ali blagovne znamke. V Združenje Socialna ekonomija Slovenije. [dostopno na daljavo]. [citirano 17.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <http://socialnaekonomija.si/vizualna-podoba-je-steber-podjetja-ali-blagovne-znamke/>.
[9] Celostna grafična podoba – CGP. V Ideaz. [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021].
Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.ideaz.si/storitve/celostna-graficna-podoba-cgp/>.
[10] Visual identity: everything you need to know about this essential aspect of branding. V 99 designs. [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:
<https://99designs.com/blog/logo-branding/visual-identity/>.
35
[11] Visual identity: everything you need to know about this essential aspect of branding. V 99 designs. [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:
<https://99designs.com/blog/logo-branding/visual-identity/>.
[12] BILBAN M. Lastnosti barv. [dostopno na daljavo]. ZVD [citirano 27.3.2019].
Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.zvd.si/media/medialibrary/2016/08/DV-2-2015_Lastnosti_barv.pdf >.
[13] Colour theory-hexachrome - hue, saturation & brightness. V Pinterest. [dostopno na daljavo]. [citirano 27.3.2019]. Dostopno na svetovnem spletu: <
https://www.pinterest.com/pin/418342252860726866/>.
[14] KOCJAN, M. KOTNIK, B. OPAČAK, Ž. RAU, P. Barvne dimenzije. V Likovna umetnost. [dostopno na daljavo]. Zavod RS za šolstvo, Ljubljana 2015 [citirano
27.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:
<https://eucbeniki.sio.si/lum/3176/index5.html>.
[15] Kromatične, akromatske barve in njihovo dojemanje. V Punto. [dostopno na daljavo].
Obnovljeno 28. 05. 2019 [citirano 27.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <
https://sl.puntomarinero.com/chromatic-achromatic-colors-and-their/>.
[16] Barvni model rgb uporablja te barve. Barvni modeli in njihove vrste. Subtraktivni modeli CMY in CMYK. V Dpanorama. [dostopno na daljavo]. [citirano 27.3.2021].
Dostopno na svetovnem spletu: <https://dpanorama.ru/sl/the-calculation-and- properties/in-the-rgb-color-model-these-colors-are-used-color-models-and-their-types/>.
[17] Color theory & how you can apply it for branding. V Cleverism. [dostopno na daljavo].
[citirano 27.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:
<https://www.cleverism.com/color-theory-how-you-can-apply-it-for-branding/>.
[18] The know it all guide to color psychology in marketing + the best hex chart. V CoSchedule. [dostopno na daljavo]. [citirano 27.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://coschedule.com/blog/color-psychology-marketing/#primary>.
[19] 34 red logos that are red hot. V 99 designs. [dostopno na daljavo]. [citirano 29.3.2021].
Dostopno na svetovnem spletu: < https://99designs.com/blog/creative-inspiration/red-logos/>.
[20] Why does Facebook have a blue color scheme? V Quora. [dostopno na daljavo].
[citirano 9.4.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.quora.com/Why-does-Facebook-have-a-blue-color-scheme>.
[21] Milka logo. V 1000 logos. [dostopno na daljavo]. [citirano 10.4.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://1000logos.net/milka-logo/>.
36
[22] Colour psychology – using colour to appeal to your target market. V Formation.
[dostopno na daljavo]. [citirano 11.4.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:
<https://formationmedia.co.uk/blog/colour-psychology-using-colour-to-appeal-to-your-target-market/>.
[23] The realist’s guide to using color psychology in marketing. V Convert. [dostopno na daljavo]. [citirano 13.4.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:
<https://www.convert.com/blog/growth-marketing/using-color-psychology-marketing/>.
[24] Color assignment home. V Color Assignment. [dostopno na daljavo]. [citirano
13.4.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <
http://www.joehallock.com/edu/COM498/>.