• Rezultati Niso Bili Najdeni

View of Introduction

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "View of Introduction"

Copied!
2
0
0

Celotno besedilo

(1)

doi: 10.3986/traditio2008370200 traditiones, 37/2, 2008, 7–8

tokratni zvezek Traditones je namenjen predstavitvi spoznanj raziskovalk in raziskovalcev iz inštituta za slovensko narodopisje znanstvenoraziskovalnega centra sazu, ki so nastala v okviru raziskovalnega projekta »etnološki pogledi in podobe med 19. in 21. stoletjem.«1 razumeti jih gre kot prispevke k sintezi oz., bolje, kot preiskavo možnosti, kako zasnovati kolikor toliko reprezentativno delo o podobi kulture in kulturnih procesov na slovenskem;

to ostaja namreč temeljna usmeritev raziskav inštitutovih sodelavk in sodelavcev tudi v prihodnje. takšna sinteza bi bila verjetno povsem drugačna od starejših preglednih in konceptualno precej raznorodnih delih, kakršna so npr. oba zvezka Narodopisja Slovencev (1944, 1951), vilka novaka Slovenska ljudska kultura (1960), prispevki, zbrani v Pogledih na etnologijo (1978) ali v Slovenskem ljudskem izročilu (1980), in seveda tudi v žanrsko drugačnih predstavitvah, npr. v Slovenskem etnološkem leksikonu (2004), v muzealizirani (Med naravo in kulturo. Vodnik po stalni razstavi Slovenskega etnografskega muzeja, 2008) in celo vizualizirani podobi (Podobe preteklega vsakdana, dvd 2007), in primerljivejša z novejšimi deli, ki nastajajo v nacionalnih evropskih etnologijah.

objavljeni prispevki so le segment triletne produkcije: raziskovalke in raziskovalci so namreč domačo in tujo znanstveno javnost sproti obveščali z objavami v znanstveni in strokovni periodiki, z nastopi na domačih in tujih znanstvenih srečanjih, v medijih in ob drugih javnih priložnostih, hkrati pa tudi kot univerzitetni učitelji. tudi bogata produkcija seveda nikakor ni izčrpala ne vseh vprašanj ne vseh možnosti, ki jih daje slutiti metafora

»pogledi in podobe«.

tukajšnje razprave povezuje osnovna orientacija, ki temelji na prepričanju, da je humanistično znanje kumulativno: izbrane probleme zato lovijo v historični perspektivi, bodisi, da gre za metodološka vprašanja reprezentacije totalitete (Fikfak), za značilne disci- plinarne prijeme pri raziskavah ritualnih praks (Fikfak), obravnavo za te in druge kulturne prakse značilnega fenomena folklorizma (poljak istenič), spremembe v praznični kulturi prehranjevanja, ki kaže na hkratni inovativnost in konservativnost (godina golija), ali v slovstvenem izročilu, ko gre za spremembe v žanrskem sistemu slovstvene folklore v celoti (stanonik) ali pa eksemplarično na primeru pripovedništva v regionalnih okvirih (kropej).

1 projekt št. j6-6352-0618 je v letih 2004–2007 financirala agencija za raziskovalno dejavnost republike slovenije.

uvod

Traditi37•2_006.indd 7 14.9.2009 13:12:02

(2)

8

etnološki pogledi in podobe/ethnologiCal perspeCtives and images

enako velja za presojo izbranih vprašanj produkcije znanja v etnologiji in folkloristiki (slavec gradišnik). hkrati se seveda ne morejo izogniti določenosti z vsem tistim, kar danes vemo:

morda ne več, temveč drugače.

Ingrid Slavec Gradišnik

Traditi37•2_006.indd 8 14.9.2009 13:12:02

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Dragotin Cvetko, Zgodovina glasbene umetnosti na Slovenskem 3, Ljubljana 1960, 32.. Dragotin Cvetko, Zgodovina glasbene umetnosti na Slovenskem 2, Ljubljana

Zmago Šmitek, zaslužni profesor na Oddelku za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, kjer je dolga leta poučeval neevropsko etnologijo

do leta 1952, ko je deloval v muzeju, se je najbolj posvečal etnološkemu izročilu zahodnih slovencev (1948), materialni kulturi, šegam, pa tudi raziskavam ljudskega pripovednega

razprava ob zgodovinskih in kulturnih prvinah (barok, romanje v porenje, sedemletna vojna, ljudsko prozno izroči- lo, ljudska verovanja, ljudsko gledališče, materialna kultura)

Avtorica izpostavlja štiri domače slovarske zglede: Slo- var stare knjižne prekmurščine (SSKP) Vilka Novaka iz leta 2006 (njegov poskusni snopič iz leta 1988 je vzela za

in »raziskovalki indijanskih plemen«. Prispevki v slovenskem tisku so jo povezovali z drugimi znanimi misijonarji in raziskovalci, predvsem pa jo je prisvojila slovenska

V takšnih primerih bi že lahko dopuščali simbolični in sakralni pomen imena tudi pri južnih Slovanih.. Na blejskem otoku naj bi po lokalnem ljudskem izročilu stalo nekakšno pogansko

e dry tree that turns green aer Frederick II – or King Matthias in Slovene tales – hangs up his sheath, therefore has a long