• Rezultati Niso Bili Najdeni

To ni metafora, dejansko je njena torbica polna orodja, ki ga vedno nosi s seboj, ker nikoli ne ve, kdaj bo treba kaj popraviti ali komu pomagati

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "To ni metafora, dejansko je njena torbica polna orodja, ki ga vedno nosi s seboj, ker nikoli ne ve, kdaj bo treba kaj popraviti ali komu pomagati"

Copied!
2
0
0

Celotno besedilo

(1)

Zora Stančič

NINA KOŽELJ - dekle s kladivom v torbici

Nino Koželj sem srečala pred približno petimi leti v Pionirskem domu v Ljubljani na likovnih delavnicah. Tam že vrsto let vodi kiparske in grafične delavnice za odrasle, poleg tega je odgovorna za nastanek likovnega festivala Likfest, na katerem

predšolski otroci in učenci ljubljanskih osnovnih šol predstavljajo svoja likovna dela.

Če bi jo morala opisati z enim stavkom, bi rekla, da je oseba, ki ji nič ni težko in ki ima vedno kladivo v svoji torbici. To ni metafora, dejansko je njena torbica polna orodja, ki ga vedno nosi s seboj, ker nikoli ne ve, kdaj bo treba kaj popraviti ali komu pomagati. Zanjo noben problem ni nerešljiv, vsega se loti z radovednostjo in dobro voljo. Končala je študij Likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, kjer sta jo profesorja Mirko Bratuša in Črtomir Frelih izbrala za študentko demonstratorko zaradi njenega dobrega poznavanja materialov in likovnih tehnik. Vidim jo kot eno najbolje usposobljenih in izobraženih pedagoginj, hkrati pa je izvrstna umetnica, ki deluje v različnih medijih in disciplinah likovne umetnosti.

Nina Koželj je umetnica, ki inspiracijo za ustvarjanje išče v naravi. Vez med njo in

ruralno pokrajino, v kateri živi, je trdna in stvarna. Ko pa jo pot pripelje v urbano pokrajino, ji je vse smešno. V tem konfliktu med naravo in družbo se zgodijo njena dela. Na svoji samosvoji umetniški poti se ne omejuje zgolj na en medij, blizu sta ji tako slikanje in grafika, kot kiparjenje in keramika. Zadnje čase združuje vse

discipline in dela postavlja v prostor, kjer v interakciji s publiko zaživijo na novo. Pri svojem ustvarjanju kombinira različne materiale in različne pristope, na prvi pogled nezdružljive. Nastala umetniška dela so nekakšen hibrid, lahko bi jih imenovali kinetične skulpture, ki se premikajo in spreminjajo obliko: od keramičnega kipa, ki zvoni, žvižga ali se sveti, ko ga priključimo na električno omrežje (Mušnik, 2010), preko napihljivih glav (Flow Job, 2016), ki padajo in se dvigujejo glede na to, koliko zraka dobijo, do grafičnega odtisa, ki diha, ko pritisnemo na njegovo stikalo

(Mehkužec, 2017). Vasja Nagy je leta 2014 ob razstavi v Veselovem vrtu ZDSLU v Ljubljani o njenih delih zapisal: “Na prvi pogled delujejo, kot da jih je mogoče

popolnoma nadzorovati, vendar ne reagirajo vedno predvidljivo. Kakor da bi imeli svojo lastno inteligenco, hočejo biti enkrat prijetni, vabljivi in zabavni, spet drugič pa nadležni in vsiljivi. Z iskrenostjo v duši nimajo namena ugajati, temveč prej nagajati. “

Njeno delo z naslovom Velika gospa, 2017, ki ga tokrat postavlja v prostor Galerije UL PeF je monumentalna skulptura, ki na nas močno deluje s svojo velikostjo in obdelavo površine. Razlika v strukturi dveh površin je tako velika, da že sam material ustvarja napetost. Druga napetost se zgodi v odnosu oblik in sicer ženskega telesa, ki je organsko vs. geometrijsko telo. In potem je tu še barva: naravna barva lesa vs.

živo rdeči balon. Skratka, že sama likovna analiza nam pove, da gre za skrajnosti, ki jih ni lahko ujeti in osmisliti. Ob tem se nam postavlja veliko vprašanj v zvezi z

vsebino, ki na različnih nivojih nagovarja obiskovalce. Zame je najbolj enigmatična sramežljiva drža nog na figuri in to, da se balon začne že v pasu. Sama umetnica o svojem delu razmišlja takole: “Kar naenkrat je ta Gospa postala prispodoba za strah, da se bom nekega lepega dne zbudila s tem balonom. Z ničem v glavi. Ne vem, bolj kot spomenik, je mogoče opomnik.”

Element, ki ga Nina v svojih delih često uporablja, je kisik, zrak, dihanje. V filmu Splav meduze Karpa Godine je prizor, v katerem mlada učiteljica primerja svoje

(2)

življenjem na vaški šoli s svečo, ki ugasne, ko jo pokrije z zvonom. Ona tam ni srečna, vse jo duši, primanjkuje ji zraka, zato odide iz šole v svet zadihat svobodo.

Ta svoboda ni nujno daleč, lahko je za vogalom, je bolj v glavi, kot kje drugje. Tako kot Nina in njene na pol žive skulpture rabijo zrak in prostor svobode, tako v

simbolnem smislu tudi mi, kot družba potrebujemo nove ideje, različne poglede in mešanje na različnih nivojih, da ne obstanemo in da lahko rastemo. Samozadostnost in družba brez svežih sap je obsojena na propad, tisto, kar se ne premika, bo umrlo.

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Natančno jih moramo poučiti ne samo o tem, kako in kdaj je treba izvajati zunanjo masažo srca, ampak tudi kdaj je ni treba poskušati.. Kajti tu je

stanji so se vzgojitelji že srečali, s katerimi najpogosteje, kako obnavljajo svoje znanje o prvi pomoči, ali jih je (še vedno) strah pomagati poškodovanemu otroku, kaj

Namen takšnega pristopa je, da so otroci tisti, ki razmišljajo in iščejo različne rešitve problema, naloga odraslih pa naj bo predvsem v ustvarjanju takih priložnosti, ki

Pri svojem ustvarjanju kombinira različne materiale in različne pristope, na prvi pogled nezdružljive.. Nastala umetniška dela so nekakšen hibrid, lahko bi jih imenovali

Iz tega lahko sklepamo, da so zelo različne živali primerne za metodo dela s pomočjo živali, pri čemer moramo razmisliti, kaj želimo doseči, kakšne so lastnosti živali in prav tako

Zaposleni v podjetju so pri svojem delu bolj učinkoviti, kadar vedo, kaj njihovi nadrejeni pričakujejo o njih in če si njihove različne funkcije v delovnem okolju

Avtorji prihajajo iz različnih jezikovnih okolij in z različnih znanstvenih področij ter uporabljajo pri svojem raziskovanju različne metodološke pristope (akcijsko

Prvi so pri planiranju izobraževanja poudarjali predvsem pomen družbenih ciljev pri razvoju visokega šolstva, drugi pa različne pristope pri ugotavljanju potreb po