• Rezultati Niso Bili Najdeni

Vaja3 : Programiranje v C jeziku za PCračunalnik s prevajalnikom Dev-C++ inkrmiljenje preko LPT porta. PROGRAMIRANJE

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Vaja3 : Programiranje v C jeziku za PCračunalnik s prevajalnikom Dev-C++ inkrmiljenje preko LPT porta. PROGRAMIRANJE"

Copied!
1
0
0

Celotno besedilo

(1)

PROGRAMIRANJE

LABORATORIJSKE VAJE

Vaja3 : Programiranje v C jeziku za PC računalnik s prevajalnikom Dev-C++ in

krmiljenje preko LPT porta.

Priimek in ime: ____________________

Smer študija: PROGRAMIRANJE

Način študija: REDNI IZREDNI

Študijsko leto: ___________________

Skupina: ___________________

Datum: ___________________

(2)
(3)

1. Navodilo za izvedbo vaje

Za pisanje prevajanje in testiranje programov uporabi programsko orodje DevCPP, ki med prevajanjem javlja morebitne pravopisne napake, ki jih moraš odpraviti.

Izpis na ekranu izgine, ko se program zaključi, zato je pametno pred return(); malo počakati na pritisk tipke z getchar(); ali system("pause"); ,da lahko uporabnik prebere besedilo.

Za iskanje logičnih napak pa uporabi funkcijo »Razhroščevanje - Debuger« v katerem lahko program v problematičnem odseku ustaviš in pregledaš stanje izpisov na ekranu, stanje spremenljivk v pomnilniku in stanje krmilnih izhodov.

Pomoč za programske ukaze C jezika in funkcije iz knjižnic najdeš na strani http://www.ousob.com/norton.php.

Uporabi pomoč Microsoft C: http://www.ousob.com/ng/msc51/

Diagram poteka

Diagram poteka je sestavljen iz blokov in povezav med njimi.

Največ uporabljani simboli so:

1. začetni ali končni blok(Start/End ali Začetek/Konec) 2. prireditveni blok (izvajanje operacij, funkcij)

3. odločitveni blok (vsebuje pogoj)

4. vhodni ali izhodni blok (Read/Write ali Beri/Piši) 5. povezava

Uporabi ustrezne oblike blokov in jih poveži s puščicami.

Pri izdelavi diagramov poteka si pomagaj z literaturo iz predavanja o programiranju v C jeziku.

PREDAVANJE: Programski jezik C/C++

(4)

Krmiljenje preko LPT paralelnega vmesnika

Vmesnik ju prisoten na vsakem PC računalniku. Na njegovih osmih digitalnih izhodih bomo priključili testno vezje z LED diodami.

Programski naslov LPT izhoda ( tiskalnik ) je na večini PC računalnikov 0x378(šestnajstiški zapis) kar je isto kot 888(desetiški zapis).

Naslov vpišemo v ukaz Out32(naslov,vrednost);

Vrednost pa je lahko med 0 in 255.

Konektor D25 ženski:

2 D0, 3- D1 itd.

9 -D7 25-GND

LPT testno vezje

Uporabi pripravljeno programsko osnovo iz internetne strani predmeta Krmiljenje preko LPT porta, ki jo ekstrahiraš (odzipaš) na disk v imenik LPT_port in od tam zaganjaš programe, ne direktno iz zip datoteke.

V imeniku je program Utripanje_LED_lpt.c in tudi datoteka pomoči ParallelPort.pdf.

(5)

2. Izvedba vaje

a) Izpis imena (na ekran)

Napišite program, ki bo izpisal vaše ime na zaslon. Vsako vrstico opremi s komentarjem.

Spremenite program, da bo izpisal še vaš naslov in telefonsko številko v dveh različnih vrsticah tako, da mu dodate dva nova printf() stavka.

Napišite program, ki desetkrat izpiše vaše ime na zaslon. Napišite ga na tri načine, vsakič z drugo vrsto zanke. (pomagaj si z navodili)

Z for zanko: Diagram poteka:

Z while zanko: Diagram poteka:

(6)

Z do-while zanko: Diagram poteka:

b) Krmiljenje LED preko LPT porta

Izdelaj program za PC računalnik v C jeziku, ki bo krmilil utripajočo luč. Na vseh osmih podatkovnih izhodih LPT porta naj sočasno utripajo LED diode s frekvenco 1Hz. Program se naj prekine ob pritisku katere koli tipke na tipkovnici računalnika.

(Glej navodilo zgoraj: Krmiljenje preko LPT paralelnega vmesnika)

Nariši načrt preizkusnega vezja in označi številke priključkov na konektorju računalnika ob imenih signalov D0-D7 in GND.

Snovanje programa – diagram poteka:

(7)

Kodiranje in dokumentiranje:

Program v C jeziku, prepiši samo glavno programsko zanko. V vsako vrstico za znaki // zapiši svojo razlago.

Ugotovitve:

Napiši kje bi tak program lahko uporabil ali kako bi ga izboljšal.

c) Štetje (na ekran)

Napišite program, ki bo štel od 1 do 12, izpisoval šteta števila in njihove kvadrate, za vsako število posebej.

Program: Diagram poteka:

(8)

Napišite program, ki šteje od 1 do 12 in izpisuje števne vrednosti in njihove obratne vrednosti (1/x) na pet decimalk natančno. Za to bo potrebno število s plavajočo vejico.

Program: Diagram poteka:

Napišite program, ki bo štel od 1 do 100, izpisal pa le števila med 32 in 39, vsakega v svojo vrsto. Za ta program uporabite operator inkrement.

Program: Diagram poteka:

Napišite program, ki šteje od ena do deset, izpiše vrednosti vsako v svojo vrstico in izpiše sporočilo po vaši želji, ko je števec 3 in drugačno sporočilo, ko je števec 7.

Program: Diagram poteka:

(9)

Napiši program za štetje navzdol od 7 do -5. Uporabi ukaz #define za določanje mej. (Potreboval boš dekrement spremenljivke tretjem delu for zanke.)

Program: Vrstični komantar

Napiši program ki bo seštel parna števila med 0 in 100. Izpiše naj števila ločena z vejicami in vsoto v novi vrsti.

Program: Vrstični komantar

(10)

d) Leteča luč (na LPT)

Izdelaj letečo luč tako da prižigaš LED diode po vrsti. Pomikanje levo in desno naj se ponavlja. Uporabi PC računalnik in preizkusno vezje za LPT.

Nariši načrt preizkusnega vezja in označi teže bitov ob LED diodah (npr D7 ima težo 128).

Snovanje programa – diagram poteka:

(11)

Kodiranje in dokumentiranje:

Program v C jeziku, prepiši samo glavno programsko zanko. V vsako vrstico za znaki // zapiši svojo razlago.

Ugotovitve:

Napiši kje bi tak program lahko uporabil ali kako bi ga izboljšal.

3. Komentar celotne vaje

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

The effect of the variation in vanadium concentration in a quasi four-component alloy of the Fe-C-Cr-V type on the wear and fracture resistance, and on the hardness and

Če se omejimo na osnovno šolo in upoštevamo celotno število vpisanih v tržaški in goriški pokrajini (slovenske in italijanske šole), je bil delež otrok v osnovnih šolah

4, 2014; Slovene Society Informatika (president Niko Schlamberger), Lito- strojska c. 54, Ljubljana, Slovenia.. – PC LIP in PC LIP+ programski paket za linearno

Domorodne aplikacije za Symbian OS razvijamo v programskem jeziku C++, vendar lahko za večino naprav, ki jih poganja Symbian razvijamo tudi v jezikih kot so Python, Pearl, Ruby,

Akcije Medium Motor, Large Motor, Move Steering, Move Tank, Display, Sound, Brick Status Light. Potek Start, Wait, Loop, Switch,

Ker razredi za slike doloˇ cajo podatkovni tip elementov s pomoˇ cjo generiˇ cnega parametra, je za nekatere podatkovne tipe mogoˇ ce doloˇ citi vrednost te strukture zgolj glede

Besedilo v slovenskem jeziku (a) roˇ cno oznaˇ cimo, (b) prevedemo v angleˇski jezik in naredimo avtomatsko leksikalno analizo razpoloˇ zenja in (c) upora- bimo v slovenˇsˇ

Testni razred in testna metoda: Enako kot pri ogrodjih NUnit in xUnit se za oznaˇ citev tesnega razreda in testnih metod tudi tukaj uporablja atribute.. Testni razred oznaˇ cimo