Iz urednikove beležke
Tokratna poletna številka je sicer nekoliko tanjša, ni pa prav nič počitniška. V njej prevladuje zahtevna epistemološka problematika, čeprav včasih na načine, ki niso povsem evidentni. Denimo v prispevku Zorana Kanduča, ki obravnava domnevno krizo
družine: že z izrazom nas opozori, da je s to konceptualizacijo nekaj narobe in daje problem prav v konceptualizacijah, ki seveda še kako določajo »stvar samo«.
Terminološka problematika, ki jo obravnava Srečo Dragoš,ye prav problem tega, kar je Michel Foucault imenoval episteme, kroga spoznanj ali vednosti (determiniranih
ne zgolj znanstveno, temveč tudi politično, »mentalitetno« itn.), ki pripadajo določeni družbeni skupini in dobi. Iz tega kroga je tudi katalog konceptov, ki jih z izrecno epistemološkega stališča obravnava Lea Š. Bohinc. Tudi avtor zadnjega prispevka v tej številki (inpisec teh vrstic) Bogdan Lešnik 5 ^ loteva izrecno epistemološkeproblematike, namreč, nekaterih antropoloških konceptov, ki se pokažejo silno kratki, če jih namesto na (družbenih, kulturnih) »sistemih« uporabimo na vsakdanjem življenju, kaj šele lastnem vsakdanjem življenju...
Editor's Notes
The summer issue is indeed a bit thinner but by no means a vacation reading. In it, epistemological issues prevail, even if occasionally in a not too evident way. Say, in Zoran Kanduč 's paper that discusses the alleged crises ofthefamily: the term itselfpoints out that there is a problem of conceptualisation, which by ali means determines the
»issue in question«. The terminological issues discussed by Srečo Dragoš is very much related to what Michel Foucault called episteme, the range ofknotvledge (determined not only scientifically butalsopolitically, by the »mentality« etc.) belonging to a certain social group and epoch. Also part of that range in the conceptual catalogue treated explicitly from the epistemological standpoint by Lea Š. Bohinc Also explicitly dealing ivith epistemological issues, the author ofthe last paper (and ofthese lines) Bogdan Lešnik discusses some »classical« anthropological concepts that turn out awfully short when applied not on (social, cultural) »systems<', but on everyday life, and much more so, ifit is our verv own evervdav life...