• Rezultati Niso Bili Najdeni

Ključne besede:

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Ključne besede:"

Copied!
2
0
0

Celotno besedilo

(1)

180

Tejidos je skupnostni umetniški projekt, katerega cilj je razvijati skupnost z namenom, da damo glas specifičnim življenjskim zgodbam, ki se odvijajo v skupnosti žensk in gluhih v Oaxaci ter starejših v Ciudadu de Mexicu. Financirala sta ga Angleški svet za umetnost (Arts Council England) (2018) in Iberescena (2019). Gledališče DA-ja je posebna metodologija, ki moč lepote uporablja kot jezik, s katerim razbija stereotipe situacij, na katere družba zre z malodušjem. Z ustvarjanjem provokativnih in čustvenih predstav lahko spremenimo življenja ljudi, ki trpijo zaradi socialne izključenosti.

A kako naj ustvarimo vrhunske predstave z ljudmi, ki niso poklicni igralci, imajo pa zato veliko zgodb, ki bi jih bilo treba deliti? Kako naj izkoristimo takšne močne predstave kot središča sprememb? Kako naj čustva postanejo motor boja proti družbenemu zatiranju, katerega žrtev je toliko različnih skupin?

Umetniško delovanje nam je omogočilo, da smo lahko opazovali, kako ustvarjalnost pripravi ljudi k temu, da dosežejo večjo svobodo jaza in predvsem da se približajo bistvu tega, kar pomeni biti človeško bitje. Temelj gledališča DA-ja povezuje univerzalne lastnosti iskrenosti, preprostosti, skromnosti in širokosrčnosti. Značilnosti metodologije, ki smo jo razvili skupaj s temi skupinami, so DA kot orožje proti manjvrednemu jazu, lepota kot središče sprememb ter fizično gledališče po Lecoqovi metodologiji.

Ključne besede:

Gledališče da-ja, lepota, grški zbor, družbena preobrazba, kvaliteta napredovanja

Marina Pallarès Elias je umetniška vodja skupine Acting Now s sedežem v Veliki Britaniji in gledališča Rebozo iz Mehike. Ustvarja visokokakovostne predstave na podlagi osebnih zgodb ljudi, ki jih navadno ne slišimo. V Mehiki je delala z ženskami, gluhimi in ostarelimi, v Veliki Britaniji z ljudmi z motnjami v duševnem razvoju, učno oviranimi, LGBTQ+, priseljenci in ženskami; v Italiji z gibalno oviranimi; v Španiji z LGBTQ+; v Nemčiji z migranti. Je prejemnica prestižne nagrade iberescena in nagrade Arts council England. Svoje delo je predstavila na državni gledališki konferenci v Mehiki (2019), na konferenci Univerze v Cambridgeu in v Madridu (2018).

marina@actingnow.co.uk

(2)

Gledališče DA-ja: lepota kot središče

181

sprememb za preobrazbo skupnosti prek njenih lastnih zgodb

Marina Pallarès Elias

Acting Now, VB in Rebozo Teatro, Mehika

Tejidos je skupnostni umetniški projekt, katerega cilj je razvijati skupnost z namenom, da damo glas specifičnim življenjskim zgodbam, ki se odvijajo v skupnosti žensk in gluhih v Oaxaci ter starejših v Ciudadu de Mexicu. Financirala sta ga Angleški svet za umetnost (Arts Council England) (2018) in Iberescena (2019).

Gledališče DA-ja je posebna metodologija, ki moč lepote uporablja kot jezik, s katerim razbija stereotipe situacij, na katere družba zre z malodušjem. Z ustvarjanjem provokativnih in čustvenih predstav lahko spremenimo življenja ljudi, ki trpijo zaradi socialne izključenosti.

A kako naj ustvarimo vrhunske predstave z ljudmi, ki niso poklicni igralci, imajo pa zato veliko zgodb, ki bi jih bilo treba deliti? Kako naj izkoristimo takšne močne predstave kot središča sprememb? Kako naj čustva postanejo motor boja proti družbenemu zatiranju, katerega žrtev je toliko različnih skupin?

V letih ustvarjanja predstav z različnimi skupinami po vsem svetu je Marina Pallares Elias spoznala, kako pomembno je kakovostno uprizarjanje kot središče sprememb, če hočemo razbiti stereotipe, s katerimi se pogosto soočajo ljudje, ko se znajdejo v ranljivih položajih.

Namesto da bi organizirala kampanje deljenja letakov za ozaveščanje ljudi, ki so žrtve zatiranja, Marina predlaga ustvarjanje čustvenih predstav na podlagi pogosto nevidnih osebnih zgodb, kjer je najpomembnejši rezultat kolektivna katarza med gledalci in igralci.

V teh delih odgovarjajo na skrita vprašanja in razkrivajo čustva in želje, ki prej niso imele mesta, kjer bi jih bilo mogoče deliti.

Vse to nam je pomagalo, da smo se začeli spraševati o razlogih za igre nadvlade, da smo opazili, kako ustvarjalnost pripravi ljudi k temu, da dosežejo večjo svobodo jaza in predvsem da se približajo bistvu tega, kar pomeni biti človeško bitje. Temelj gledališča DA- ja povezuje univerzalne lastnosti iskrenosti, preprostosti, skromnosti in širokosrčnosti.

Značilnosti metodologije, ki smo jo razvili skupaj s temi skupinami, so DA kot orožje proti manjvrednemu jazu, lepota kot središče sprememb ter fizično gledališče po Lecoqovi metodologiji. Težava je v tem, da smo težava mi sami, osebne zgodbe in gledališki rezultati, ki naj bodo v smislu odličnosti.

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

1 Pri tem izhajam iz predpostavke, da so nekateri med njimi, zlasti Delavski oder v Ljubljani, uprizarjali kakovostne predstave, in zagovarjam tezo, da je bilo to mogoče, ker

13 Ivo Svetina opozori, da je bilo tako tudi v Gledališču Pupilije Ferkeverk, in ugotavlja, da so tako v predstavah Gledališča Pupilije Ferkeverk kot v Pekarni »sodelovali

186 Prav tako pomemben odraz ljubiteljskega gledališča na Malti je gledališče v angleškem jeziku, ki se je na otoku razvilo v angleškem kolonialnem obdobju, ki je trajalo od leta

Temelj tehnike je še vedno forumsko gledališče, kjer gledigralci vstopajo v vlogo zatiranih ter spreminjajo potek dogajanja na odru, od forumskega gledališča pa se loči po tem, da

Čufarjevi dnevi so festival ljubiteljskih gledališč, ki ga vsako leto organizira Gledališče Toneta Čufarja Jesenice (krajše GTČ). november) in je eden temeljnih kulturnih

Zgodovino Kulturnega društva Miran Jarc Škocjan sta doslej popisala, že omenjeni Stane Stražar v monografiji, izdani ob 30-letnici društva, z naslovom Gledališče pod kozolcem

Ker je Zofka Kveder prva pomembnejša slovenska dramatičarka, Simona Semenič pa sto let kasneje postane najvidnejša slovenska dramatičarka, nas bo zanimalo, kakšno izobrazbeno

Tako so na primer nekatera gledališča, kot sta Mladinsko in Glej, pa tudi druga v določenih fazah, imela zelo posebno estetiko in vedeli smo, kaj lahko od posameznega