• Rezultati Niso Bili Najdeni

Lojze Smasek: Izbrane gledališke kritike z mednarodnih festivalov

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Lojze Smasek: Izbrane gledališke kritike z mednarodnih festivalov"

Copied!
2
0
0

Celotno besedilo

(1)

Lojze Smasek: Izbrane gledališke

kritike z mednarodnih festivalov

(2)

162

Lojze Smasek: Izbrane gledališke kritike z mednarodnih festivalov

V Slovenskem gledališkem inštitutu smo leta 2017 izdali Post scriptum, obširni knjigi izbranih kritik Lojzeta Smaska, ki je več desetletij kontinuirano spremljal gledališko in radijsko pa tudi televizijsko produkcijo v njeni žanrski večplastnosti. Sledil je domačemu in tujemu ustvarjanju ter v mariborskem časniku Večer, kjer je bil zaposlen, objavil impozantno število kritiških prispevkov. Zaradi potrebe po omejitvi je knjižni izbor gledaliških kritik zajel ocene slovenske produkcije. Na tem mestu pa objavljamo nekaj njegovih refleksij o stvaritvah tujih ustvarjalcev s področja uprizoritvenih umetnosti, ki si jih je ogledal kot zvesti spremljevalec pomembnih mednarodnih festivalov, kakršna sta beograjski mednarodni gledališki festival BITEF (Beogradski internacionalni teatarski festival) in Steirischer Herbst (Štajerska jesen) v Gradcu, ter gostovanj na slovenskih gledaliških prizoriščih. Ti zapisi med drugim odražajo, tako kot kritike domačih ustvarjalcev, Smaskov posluh za drugačne, alternativne pristope, za gledališki eksperiment.

Ana Perne, urednica knjig izbranih gledaliških kritik in kritik radijskih iger Lojzeta Smaska

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Spremljam torej prehod od romana kot osnove oziroma izhodišča za nadaljne ustvarjalne procese do dramatizacije kot predloge za gledališko uprizoritev pa vse do

Obdobje neposredno po drugi svetovni vojni na Slovenskem je iz tega vidika še posebej zanimivo, saj je večina umetniške inteligence, vključno z gledališko, sprva aktivno podpirala

Badiou v pričujoči knjigi gledališče (v ta pojem sta všteta gledališko ustvarjanje pa tudi umetniška institucija) ves čas prikazuje kot model krožne bipolarnosti neke

Preostale operne scenografije Vasilija Uljaniščeva 150 Gostovanje Delavskega odra in Obraznikov na odru ljubljanske Opere 151 Razvoj scenografije v Drami Narodnega gledališča

Gradivo o opusu Balbine Baranovič, ki zgovorno priča o postdramskem zastavku njenega Eksperimentalnega gledališča, je bilo v slovenskem gledališkem zgodovinopisju

LUKAN – IRENA GLONAR: Abadon 140 VILI RAVNJAK – BOJANA KUNST in IGOR ŠTROMAJER: Aneks 141 ERVIN FRITZ: Gorski škrat 142 EDVARD KOCBEK: Plamenica 143 EMIL FILIPČIČ: Gladovalec

IVAN CANKAR: Kralj na Betajnovi 64 JANEZ ŽMAVC: Podstrešje 66 DOMINIK SMOLE: Cvetje zla 67 PREŽIHOV VORANC – HERBERT GRÜN: Pernjakovi 69 IVAN CANKAR: Hlapci 70 ANTON

V tujini, v držav ah z razvito demokracijo poznajo že več desetletij tako imenovano Listo pravic hospitaliziranih bolnikov (Patient Charter), kjer so opredeljene njihove pravice,