• Rezultati Niso Bili Najdeni

Vrednosti uporabnih sredstev v sliki in risbi, ki jih študent izbira med postopkom dela, se razkriva z učinki njenih energij

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Vrednosti uporabnih sredstev v sliki in risbi, ki jih študent izbira med postopkom dela, se razkriva z učinki njenih energij"

Copied!
1
0
0

Celotno besedilo

(1)

TELESNOST SLIKE IN RISBE Anđelija SAMARDŽIJA Sergeja GARTNER

Slikanje in risanje, ki se v zadnjem semestru študija na Oddelku likovne pedagogike redefinira kot povsem osebni izraz, se kaže kot dokazovanje površin iz katerih vznika ustvarjalčevo telo kot ustvarjalna duhovna substanca. »Ljubezen do podob je močna zato, ker vzpostavlja fikcijo našega telesa, saj je naše telo za nas neprestana uganka« (J. L. Schefer)

Prostor slike ali risbe, je torej fiktivna vez, ki zadržuje stanje telesa in se kot osebna izkušnja povezuje v časovno zgodbo. Množenje prostora, ki ga zavzema telo slike ali risbe, nastopa kot obnavljanje ali konstrukcija stvarnosti, kot prevajanje časa, ujetega v iskanje, kadar študent išče resnico o sebi – o svojem videnju sveta. Njegove podobe, njegovo raziskovanje raznolikih možnosti, ki jih ponuja likovna gramatika torej zavzema ali osvaja prostor sveta ter ga zapira vase in v telo lastnega časa.

Vrednosti uporabnih sredstev v sliki in risbi, ki jih študent izbira med postopkom dela, se razkriva z učinki njenih energij. Preciziranje prostora slike ali risbe, ki jih študent uravnava med delovnimi postopki, znotraj likovnih nosilcev poteka kot prožitev napetosti, ki jih študent razume in občuti kot

osebnoizpovedno moč. Slika ali risba sta izrazito mobilni in neposredni vizualni izkušnji . Gre za že omenjeno interakcijo posameznika z lastnim in zunanjim prostorom, gre za ustvarjalni proces, za osebnostne poteze ustvarjalca in potem za ustvarjalni dosežek. Fluentnost, ki spremlja likovno ustvarjalnost kot bogastvo idej, asociacij in množenje rešitev, je zato iskanje še nevidenega, iskanje redkih in nevsakdanjih rešitev, kot posebnost izbire in kot sposobnost opazovanja. Ustvarjalnemu

»izdelku« zato sledi nadaljnje raziskovanje. Študentu se pokažejo nove razsežnosti, ki zahtevajo dodatno izbiro in razmišljanje oziroma zgostitev izpovedne globine.

Tokratna razstava nam ponuja del tega »notranjega izločanja«, energijo vizualne resničnosti, ki se kaže enkrat kot eksploracija asociativnega poigravanja kolažiranih slik in drugič kot risba z odvzemanjem, kjer se v avtoportretnih pogledih nabira samospraševalno zrenje z odvzemanjem.

Obe razstavi razkrivata razprtost bivanja kot manifestacijo intimnega sveta dekliškega naročja, kjer se mobilna vizualnost kaže pri Anđeliji SAMARDŽIJI kot občutljivo soočanje z idejo dograditvene slike v že obarvanih predmetih in površinah s konceptualnimi soočanji in intervencijo, in v risbi, v delih Sergeje GARTNER, kot negovana senčna linearnost z odvzemanjem, kjer se podoba v svetlobi nosilca, zgošča v avtoportretne, interaktivne obrazne podatke, ki (s svojo fragmentarnostjo)neposredno vstopajo v gledalčev prostor, oziroma telo.

Prof. Z. Huzjan

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Železov sulfid nastopa v obliki pirita (ali markazita), ki se pojavlja kot tanke prevleke okrog zrn kalcita, sadra pa se pojavlja v obliki tankih prehodnih plasti med zrni kalcita

Temo diplomskega dela določita mentor v organizaciji, kjer se študent/ka praktično izobražuje in predavatelj višje strokovne šole. Za diplomsko delo lahko

Osrednjo temo diplomskega dela predstavlja faktura v risbi in sliki. V teoretičnem delu diplomske naloge najprej definiram likovno mišljenje in opazovanje, ki je

Mrežno ali geometrijsko naravnani prostor slikovnega polja in njegov »podaljšek« v razširjeno sliko – v slikarski objekt (B. Jejčič), se v povezovalnem študijskem procesu

Prav tako je treba pri razporejanju delovnega časa policista, ki dela v neenakomernem ali deljenem delovnem času, opravlja delo v izmenah ali dela več kot pet dni v

Na vprašanje, ali bi bili govor, ki so ga tolmačili brez zapiskov, sposobni obnoviti tudi čez nekaj dni, tednov ali mesecev, je en študent odgovoril: morda, dva sta

Kotanje, ki imajo razmerje med daljšo in krajšo osjo večje ali enako vrednosti parametra ‘podolgovatost’, v obdelavi obravnavamo kot brezstrope jame, oziroma kot izhodišča

Uspeh pri italijanskem bralstvu in naposled tudi v rnednarodni javnosti je delo dozivelo sele ob izdaji ugledne torinske zalozbe Einaudi leta 1957.46 Iz Levijevega