• Rezultati Niso Bili Najdeni

Igra Badmintona

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Igra Badmintona"

Copied!
3
0
0

Celotno besedilo

(1)

Igra Badmintona

Dragi učenci in učenke!

Upam, da ste v redu in ste zdravi. Ker naše ure športa za zdravje ne moremo realizirati v telovadnici, vam posredujem nekaj informacij o igri badmintona. Če imate doma loparje lahko odigrate nekaj udarcev z vašimi sestrami, brati ali starši pred hišo ali na samotnem polju, travniku. Pred igro se ogrejete z nekaj minutnim lahkotnim tekom in opravite gimnastične vaje.

Večina od vas bo verjetno prvič prebrala nekaj teorije o badmintonu, pa kar pogumno.

Zanimiva zgodovina razvoja te igre v svetu:

Badminton je eden izmed najstarejših športov. Po raziskavah zgodovinarjev segajo začetki te igre v obdobje cesarja HUANGTI-ja na Kitajskem in to ca. 2000 let pr.n.št. Igro, ki je imela razmeroma malo skupnega z današnjo obliko badmintona, so imenovali DI-DŽIAN-DZI. Igrali so jo tako, da je kot lopar služila odprta dlan roke, za žogo pa so uporabljali kovanec na katerem sta bili pripeti dve peresi. Še v 16. stoletju je bila na Kitajskem nekoliko spremenjena oblika te igre pod imenom TI-JIANCI bolj popularna od nogometa. V 14. stoletju so na Japonskem dekleta in žene igrale igro OIBANE. Kot žoga jim je služilo sadje "opremljeno" s pisanimi fazanjimi peresi. Loparji so bili leseni in podobni današnjim namiznoteniškim. Na hrbtni strani je bila slika njihovega najdražjega, ter tako s to stranjo loparja niso smele udarjati.

Torej niso poznali udarca z backhandom. V Koreji so poznali igro podobno današnji INDIACI.

Igrali so jo z nogami.

Badmintonska pravila

Badminton je igra za posameznike ali dvojice. Igra se v zaprtih prostorih, kjer ni zračnih tokov, ki bi motili let žogice. Igra se prek 155 cm visoke mreže, ki deli označeno igrišče na dve polovici.

Igralci z loparji udarjajo peresno žogico prek mreže. Cilj igre je, da žogica pade na tla v nasprotnikovem polju.

(2)

Sistem štetja

Tekma se igra na dva dobljena seta do 21 točk.

Stran, ki zmaga v reliju, doda točko svojemu seštevku.

Pri rezultatu 20 : 20 zmaga stran, ki prva povede za 2 točki.

Pri rezultatu 29 : 29 zmaga stran, ki prva doseže 30. točko.

Stran, ki osvoji set, prva servira v naslednjem.

Servis

Žogico je treba vedno udariti pod višino pasu, glava loparja mora biti v celoti pod najnižjim delom roke, s katero igralec drži lopar, igralec mora stati v servisnem polju in imeti med servisom obe stopali v stiku s tlemi. Gibi, ki zavajajo nasprotnika pri servisu niso dovoljeni.

Žogica seveda ne sme pasti izven nasprotnikovega servisnega polja.

Igre posameznikov

Na začetku tekme in pri sodem številu točk igralec servira iz desnega servisnega polja, pri lihem številu točk servira iz levega servisnega polja.

Če server zmaga v reliju, osvoji točko in ponovno servira iz drugega servisnega polja.

Če zmaga v reliju sprejemnik, osvoji točko in postane novi server.

Igre dvojic

V igrah dvojic je samo en server. Na začetku seta in pri sodem številu točk server servira iz desnega servisnega polja, pri lihem številu točk iz levega servisnega polja.

Če zmaga v reliju servisna stran, šteje točko, isti server pa nadaljuje s serviranjem iz drugega servisnega polja. Če zmaga v reliju sprejemna stran, šteje točko in postane nova servisna stran.

Igralec sprejemne strani, ki je serviral zadnji, ostane v istem servisnem polju, iz katerega je nazadnje serviral. Analogno velja za soigralca.

Igralci ne menjajo svojih servisnih polj, dokler ne osvojijo točke na servis njihove strani.

Če igralci naredijo napako servisnega polja, napako popravijo, ko jo ugotovijo.

Cilj igre

Cilj igre je, da žogica pade v nasprotnikovo igralno polje. Splošne napake so: - žogica pade iz igrišča, - žogica ne preleti mreže, - žogica zadene igralca, - igralec dvakrat udari po žogici, preden jo pošlje čez mrežo, - igralec udari žogico preden le-ta preleti mrežo, - igralec se

(3)

dotakne mreže (s katerimkoli delom telesa ali loparjem) medtem, ko je žogica še v igri, - igralec ovira ali moti nasprotnika...

Odmori in menjava strani igrišča

Ko vodeča stran doseže 11 točk, imata igralca 60 sekundni odmor.

Med dvema setoma je dovoljen dvominutni odmor.

V tretjem setu igralca zamenjata igrišči, ko ena stran doseže 11 točk.

Na splošno o badmintonu: https://www.youtube.com/watch?v=eqmZhXXakhg Igra posamično: https://www.youtube.com/watch?v=si9lBNB8AYg

Igra dvojic: https://www.youtube.com/watch?v=1qRLetUVq4Y

Ostanite zdravi in lepo se imejte!

Vaš učitelj Sebastjan

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Makrolab – projekt, ki ga je Marko Peljhan zasnoval in v sodelovanju z različnimi posamezniki izvedel med letoma 1997 in 2007 – je nastal na podlagi dveh določujočih

členom Pravil o organizaciji in delovanju PeF se lahko študent izjemoma vpiše v višji letnik, če je opravil najmanj 48 kreditnih točk iz tekočega študijskega letnika.. Iz preteklih

Preizkus iz biologije je sestavljalo 21 nalog, od tega 12 nalog izbirnega tipa (skupaj 12 točk) in 9 nalog strukturiranega tipa (skupaj 22 točk). Maksimalno število točk je bilo

Graf 16: Prikaz % otrok za posamezno število doseženih točk pri matematični nalogi iz orientacije na ploskvi.. INTERPRETACIJA: 25 % otrok v »labirintu« poti ni znalo pripeljati

Na podlagi podatkov iz besedil o številu povedi, številu enostavčnih in večstavčnih povedi, številu stavkov v večstavčni povedi, vrsti zložene povedi in o

Če imamo dve spletni strani, pri čemer stran A kaže na spletno stran B, to pomeni, da ima stran B en glas več. Pri tem ne šteje samo število glasov, saj bi lahko

Slika 7: Obrisi terena iz desetih opazovalnih točk, lociranih v osi dolvodne površine pregrade Moste, pri uporabi kvantilnega ranga 0,998, in virtualni položaji Sonca pri

Analizirali smo vedenje vodnih osličkov iz dveh površinskih populacij – Planinskega polja in Cerkniškega polja – ter dveh podzemeljskih populacij – podzemeljskega dela ponikalnic