• Rezultati Niso Bili Najdeni

1. Naslov enote / predmeta / modula Slikanje kot gestualni barvni prostor 2. Koda enote

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "1. Naslov enote / predmeta / modula Slikanje kot gestualni barvni prostor 2. Koda enote"

Copied!
3
0
0

Celotno besedilo

(1)

1. Naslov enote / predmeta / modula Slikanje kot gestualni barvni prostor 2. Koda enote 3. Število ECTS kreditov 6

4. Kontaktne ure Skupaj

60

P 30

V 15

S 15

Ostale oblike 120

5. Stopnja 2. 6. Letnik 1 7. Semester 2

8. Študijski program

Poučevanje 9. Študijska

smer

Likovna pedagogika 10. Steber

programa

Skupni izbirni 11. Jezik Slovenski

12. Posebnosti Slikarsko osebno raziskovalno delo s predavanji, konzultacijami in korekturami 13. Cilji / kompetence

- reflektiranje in evalvacija obstoječe vzgojno-izobraževalne prakse ter prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig njene kakovosti.

- zmožnost reflektirati vrednote, ki ustrezajo edukacijskim dejavnostim.

- poznavanje vsebin sodobnih konceptov teorije umetnosti in njihova pedagoška aplikacija, -refleksija lastne likovne ustvarjalnosti in likovno pedagoške prakse

-samostojno načrtovanje in realizacija lastnih oblikovalnih strategij,

- raziskovanje, vzpostavitev in sporočilno – korektna umestitev zvena in moči formulacije osebnega gestualnega barvnega prostora.

14. Opis vsebine

- Formulira lastni gestualni slikarski zapis in definicijo slikovnega polja kot učinkovit in zavezujoč jezik osebnega izrekanja,

- preizkuša znanja in vedenja s področja slikarstva v osebni kreativni praksi,

- umešča svoje likovno delovanje v komparativnih razmerjih širšega področja likovne umetnosti in ostalih sodobnih umetnostnih praks,

- metodološko aplikacira osebna kreativna spoznanja v likovno-pedagoško delo.

15. Temeljna literatura

Gorjup, T. (2007). Razmisleki o slikarstvu: Likovnoanalitični zapisi. Ljubljana: Debora, 180 str.

Gorjup, T. (2006). Razmisleki o barvi. Likovna vzgoja, letn. 7, št. 31–32, str. 20–24.

Gorjup, T. (2003). Razumevanje slik. Likovna vzgoja, letn. 5, št.21–22, str. 28–30.

Gorjup, T. (1999). Likovne zakonitosti in aktivnosti delovne terapije. Ljubljana: DZS, 139 str.

Hunter, S. (1973). American art of the 20th century. London: Thames and Hudson, 487 str.

Lynton, N. (1994). Zgodba moderne umetnosti: Pregled zgodovine umetnosti 20. stoletja. Ljubljana:

Cankarjeva založba, 399 str.

Trstenjak, A. (1997). Psihologija barv. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka, 494 str.

Pečjak, V. (2006). Psihološka podlaga vizualne umetnosti. Ljubljana: Debora. 221 str.

Bense, M.( 1978). Estetika. Rijeka, Otokar Keršovani. /naslov originala: Bense, M(ax). (1965). - Aesthetica. Baden-Baden: Agis-Verlag GmbH, 338 str.

Katalogi in monografije izbranih avtorjev modernističnih in sodobnih umetniških praks, aktualna relevantna literatura – razstavni katalogi, članki v domačih in tujih strokovnih in znanstvenih publikacijah. (Knjižnica PeF, Knjižnica ALU, Knjižnica Moderne galerije, NUK idr.).

*Izbor literature: na vsebino vezana poglavja iz posameznega vira.

(2)

16. Predvideni študijski dosežki:

16.1 Znanje in razumevanje

- razišče, spozna in določi svoje razmerje do slikarske definicije slikovnega polja v preteklih obdobjih in v sodobni umetnostni praksi,

- povezuje slikarska vedenja in znanja za uporabo v likovno - pedagoški praksi, 16.2 Uporaba

- ustvarjalno dočuti in doumi zavezujoči zven ter specifiko tkiva barvne površine - razširi slikarske konceptualne zasnove,

- vzpostavi transfer karakteristik osebnega barvnega izhodišča v zapis z barvno liso;

- uporablja slikarske materiale in tehnike za dosego osebnega likovnega prostora slike.

16.3 Refleksija

- poglobi in kritično vrednoti spoznanja o otroškem slikarskem zapisu,

- vzpostavi avtoreflektivna razmerja na podlagi analize osebne slikarske govorice

s poznavanjemoblikovnih in psihičnih likovnih zakonitosti ter komparativno na področju likovne umetnosti),

16.4 Prenosljive spretnosti

- interaktivnost in transfer slikarskega zapisa na druga oblikovalna področja (prostor, kompozicija, proporc barvni odnosi, tonski odnosi v risbi,grafiki in kiparstvu) ter v odnosu do sodobnoh likovno- umetnostnih praks.

- kritično vrednoti barvo kot imenovalca predmeta, svetlobe in znaka ter kot zaključene samostojne pojavnosti v sklopu drugih likovnih izrazil,

- spoznava barvno tkivo kot osebno in širše identifikacisko polje.

- prenese metodološke izkušnje osebnega izražanja z barvo v osnovnošolsko in srednješolsko likovno-pedagoško prakso.

17. Metode poučevanja in učenja

- ateljejsko delo s sprotnimi korekturami osebno raziskovalnih slikarskih projektov, predavanji in iztočnicami za doseganje zastavljenih ciljev,

- demonstracija postopkov in uporabe pripomočkov,

- samostojno likovno-raziskovalno delo na projektih s področja slikarskih materializacij in manifestacij s konzultacijami

18. Pogoji za vključitev v delo oziroma za opravljanje študijskih obveznosti

- Vpis v drugi semester magisterskega študija.Likovne pedagogike. Za študente ostalih usmeritev in fakultet tudi predložitev likovne mape z 10 risarskimi in 10 slikarskimi izdelki, preizkus likovne nadarjenosti in opravljen pedagoški blok izpitov.

19. Metode ocenjevanja in ocenjevalna lestvica

Sprotno vrednotenje, ocenjevanje in komparacija likovnih izdelkov.Evalvacija zastavljenih likovno- raziskovalnih hipotez. Ustni izpit z zagovorom osebnega dela:

Ocenjevalna lestvica: od 1-5 negativno, od 6-10 pozitivno (v skladu s Statutom UL) 20. Metode evalvacije kakovosti

Sprotno preverjanje razumljivosti ob koncu predavanja, (korekture, konzultacije), občasna anketa.

Preverjanje kakovosti izvedbe programa-zaključna razstava z obhodom, komparativna predstavitev osebnih raziskav.

21. Nosilca predmeta (po 3 reference izvajalcev):

Mag. Tomaž Gorjup, red. prof. za risanje in slikanje.

Samostojne razstave /izbor/:

Gorjup, T. (1999). Slike 1975–1999 ( retrospektiva ). Ljubljana: Muzej novejše zgodovine.

Gorjup, T. (2007). Barvni prostor – Eppur si muove, zadnje desetletje (slike 1999–2007), pregledna razstava. Celje: Galerija sodobne umetnosti (vključitev v stalno zbirko).

Nagrade /izbor/:

Gorjup, T. (1981). Župančičeva nagrada za slikarstvo. Ljubljana: Mesto Ljubljana.

Mag. Zdenko Huzjan, red. prof. za risanje in slikanje Nagrade/izbor/:

Huzjan, Z.(1988). Nagrada Prešernovega sklada. Ljubljana: Republika Slovenija.

(3)

Huzjan, Z. (2002). Jakopičeva nagrada. Ljubljana: ZDSLU.

Huzjan, Z. (2005). Župančičeva nagrada za slikarstvo. Ljubljana: Mesto Ljubljana.

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Beseda meter izvira v grški besedi μέτρον, kar pomeni mera, merilo, merska posoda, merska palica, lahko tudi vse, kar se meri.. Meter je v SI osnovna enota za dolžino, pot,

Mag. Tomaž Gorjup, akad. slikar, redni profesor za risanje in slikanje na Oddelku za likovno ped- agogiko Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani. slikar Rudi Gorjup - oče,

Preglednica 15: Izid t-preizkusa razlik aritmetičnih sredin in F-preizkusa homogenosti varianc rezultatov merjenega začetnega stanja posameznih dejavnikov likovne ustvarjalnosti

Zaposlen je kot redni profesor za risanje in slikanje na Oddelku za likovno pedagogiko Pedagoške fakultete v Ljubljani.. Je član ZDSLU, DLUL in

Slikar, redni profesor za risanje in slikanje na Oddelku za likovno pedagogiko Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani.. Leta 1974 je diplomiral na Akademiji za

Participatorno umetnost je od sodobnih likovnih praks najtežje uporabiti pri pouku likovne umetnosti, saj je pri tej obliki umetnosti težko napovedati trajanje projekta in vnaprej

Slikar, redni profesor za risanje in slikanje na Oddelku za likovno pedagogiko Pedagoške fakultete, Univerze v Ljubljani.. Leta 1974 je diplomiral na Akademiji za

Kratka kulturna biografija grafitov in likovne ulične umetnosti ter razlikovanje med njima na podlagi teorije družbenega