1. Naslov enote / predmeta / modula Ambient, instalacija, razstave 2. Koda enote 3. Število ECTS kreditov 6 4. Kontaktne ure Skupaj
60
P 30
V 15
S 15
Ostale oblike 120
5. Stopnja 2. 6. Letnik 1 7. Semester 2
8. Študijski program
Poučevanje 9. Študijska
smer
Likovna pedagogika 10. Steber
programa
Splošni izbirni 11. Jezik Slovenščina/
angleščina 12. Posebnosti Ateljejski predmet
13. Cilji / kompetence
-poznavanje, razumevanje in uporaba različnih likovnih gramatik, -samostojno načrtovanje in realizacija lastnih oblikovalnih strategij, -prepoznavanje likovnih problemov ter iskanje ustvarjalnih rešitev, -raziskovanje in prenašanje spoznanj v prakso.
-razvijanje novega znanja in razumevanja področja.
-razvijanje višjih kognitivnih veščin, povezanih z ustvarjanjem novega znanja.
-vrednotenje uporabnih predmetov in likovne problematike v okolju.
-prepoznavanje okolja kot možne likovne problematike 14. Opis vsebine
Temeljna področja kiparstva v zgodovini in razvoj novih principov danes Umeščanje kiparstva in drugih likovnih zvrsti v okolje
Pojem ambienta in umetniška uporaba Pojem instalacije in umetniška uporaba Pojem razstave v umetnosti
Razstava kot umetniška zvrst
Razstava, ambient, instalacija in pedagoška praksa 15. Temeljna literatura
Groys, B. (2002). Teorija sodobne umetnosti / izbrani eseji. Ljubljana: Študentska založba.
Harrison, C., Wood, P. (1992). Art in Theory 1900–1990. Cambridge: Mass., Blackwell.
Janson, H.W. (1995). History of Art. London: Thames and Hudson.
Causey, A. (1999). Sculpture Since 1945. Oxford: Oxford University Press.
Ruhrberg, K. (1998). Art of the 20th Century. Köln: Taschen.
Concepts of Modern Art (1994). London: Thames and Hudson.
Wood, J., Hulks, D., Potts, A., (2007). Modern Sculpture Reader. Leeds: Henry Moore Institute.
In literatura po izboru profesorja.
16. Predvideni študijski dosežki:
16.1 Znanje in razumevanje
-razloži pojme in področja: kiparstvo, razstava, ambient, instalacija
-razume področje kiparstva v preteklosti in njegov položaj danes v odnosu do razširjenega polja umetnosti
-povezuje področje kiparstva s širšimi konteksti instalacije, ambienta, razstave -pojasni uporabnost razstave, ambienta, instalacije v umetniški in pedagoški praksi
16.2 Uporaba
-tradicionalnih kiparskih znanj in sodobnih principov -razstave kot širjenja kiparske izkušnje
-kiparskega ambienta in instalacije v lastnem delu -umeščanja kiparstva v okolje znotraj pedagoške prakse
16.3 Refleksija
-pridobljenih teoretičnih znanj in praktične uporabe
-tradicionalne kiparske tvornosti v odnosu do umeščanja le te v okolje -umetniškega in okoljskega, bivanjskega
-področja razstave, ambienta, instalacije v pedagoškem delu
16.4 Prenosljive spretnosti
-prenašanje, povezovanje pridobljenih znanj in druga področja likovnosti -kiparski posegi v prostore predstavitve in bivalno okolje
-lastna likovna praksa s področja kiparstva, razstave, ambienta, instalacije in pedagoški aspekt dela z mladimi
17. Metode poučevanja in učenja
Projektno delo, individualni študij, predavanja, seminarji
18. Pogoji za vključitev v delo oziroma za opravljanje študijskih obveznosti Vpis v 1. letnik študija, opravljen 1. semester
19. Metode ocenjevanja in ocenjevalna lestvica
Ocenjevalna lestvica: od 1-5 negativno, od 6-10 pozitivno (v skladu s Statutom UL) 20. Metode evalvacije kakovosti
Samoevalvacija, mnenje študentov
21. Nosilec in drugi izvajalci predmeta (po 3 reference izvajalcev):
mag. Roman Makše, izred. prof.
Makše, R. (2007). Slišati / Arhiskulptostrukcije. Kostanjevica na Krki: Galerija Božidar Jakac.
Makše, R. (2004). Razširjeni prostori umetnosti. Slovenska umetnost 1985–1995. Ljubljana: Moderna galerija.
Makše, R. (1993). Prehajanje / Transition. Ljubljana: Mala galerija.