• Rezultati Niso Bili Najdeni

Diego Velázquez, Las Meninas (detajl), ok. 1656, olje na platno 318 × 276

Slika 30: Diego Velázquez, Spletični (detajl), ok. 1656, olje na platno, 318 × 276 cm, Museo del Prado, Madrid

35 4.1.2 Dekle z liziko

V spodnji sliki smo upodobili osebno interpretacijo (slika 31) oz. variacijo Vermeerjeve slike Dekle z bisernim uhanom (Web Gallery of Art, 1996). Po vzoru Botticellijeve slike Primavera (Web Gallery of Art, 1996) smo dodali tudi cvetje in zelenje kot atribute rimske boginje Flore (Britannica, 2019). Kot pri drugih slikah tega dela opusa, smo tudi tu dodali dim in meglice. Na slikah spodaj (sliki 32 in 33) so predstavljeni detajli povzetih elementov ustvarjanja (vpadni kot svetlobe, kompozicijska umestitev objekta, perspektivični prijem in zelenje).

36 4.1.3 Poklon mami

Sliko Poklon mami (slika 34) smo ustvarili po vzoru začetnikov kolaža, in sicer kubistov ter kasneje futuristov. To smo dosegli s kloniranjem površin in pretvarjanjem v kuboidne oblike. Hkrati pa smo sliki dodali dim in meglice. Elemente smo črpali predvsem iz italijanske futuristične fotografije, kjer kuboidni elementi dajejo psihološko in kompozicijsko protiutež sliki. Na slikah 35 in 36 so primeri podobnega koncepta ustvarjanja fotografij.

Slika 34: Poklon mami, lasten vir

Slika 35: Tato (Guglielmo Sansoni), Weights and Measures (detajl)

Slika 36: Ralph Nevins, Timeslice:

An imagery of time (detajl)

37 4.1.4 Flora

Iz spodaj navedenih slik je razvidno, da smo navdih za sliko črpali iz Berberjeve mojstrovine Dekle in konj (Christie's 2004) iz cikla Flora (Slika 38). Prav tako kot na Berberjevi sliki smo tudi mi uprizorili dekle in konja. Dodali pa smo mu tudi kubistične elemente ter tako sliko približali tehniki kolaža. Uporabili smo mešalni čopič z namenom upodobitve videza olja na platnu ter dodali dim in meglice (vidno na sliki 37).

Slika 37: Flora, lasten vir

Slika 38: Mersad Berber, Dekle in konj, 2004, olje na platno, 30,5 x 40,8 cm, Christie's, London

38 4.2 DIGITALNA KOLAŽNA FOTOGRAFIJA V INTERAKCIJI S SLIKARSTVOM

Po besedah glavnega predstavnika gibanja, pesnika in kritika Andréja Bretona, ki je leta 1924 objavil Surrealist Manifest, je bil nadrealizem sredstvo za ponovno združitev zavestnih in nezavestnih razsežnosti izkušenj, da bi se svet sanj in domišljije pridružil vsakdanjemu racionalnemu svetu v "absolutni resničnosti, presežnosti". Na splošno je črpal iz teorij, ki jih je postavil Sigmund Freud, Breton pa je nezavedno videl kot izvir domišljije. To smo želeli tudi poustvariti in prenesti v prakso v tem delu opusa. Spodaj so navedene slike ter detajli in njihove primerjave oz. slike, iz katerih smo črpali elemente za naša dela (primerjave slik in črpanih elementov so vidne na slikah 39-45).

Slika 39: Anatomija je usoda, lasten vir

Slika 40: Anatomija je usoda (detajl)

Slika 41: Interpretacija sanj, lasten vir

39

Slika 44: Salvador Dalí, Vztrajnost spomina, 1931, olje na platno, 24 × 33 cm, Museum of Modern Art, New York City

Slika 42: Štirje angeli Razodetja, lasten vir

Slika 45: Salvador Dalí, Skušnjave sv.

Antona, 1946, olje na platno, 89 × 119 cm, Royal Museums of Fine Arts of Belgium, Belgija

Slika 43: Sanje so kraljeva pot donezavednega (detajl), lasten vir

40 4.2.1 Prisha Alfirev I in II

V tem delu smo poustvarili osebno interpretacijo oz. variacijo na temo slik Jareka Kubickega in Lindsay Adler (ki je prav tako črpala navdih od prej omenjenega J.

Kubickega). Sliki na desni (sliki 48 in 49) sta njuno delo, na levi pa naše avtorsko delo (sliki 46 in 47).

Slika 46: Prisha Alfirev I, lasten vir

Slika 47: Prisha Alfirev II, lasten vir

Slika 48: Lindsay Adler, Painting_0032 (detajl)

Slika 49: Jarek Kubicki, 60562 (detajl)

41 5 ZAKLJUČKI

V diplomskem delu smo se podrobneje seznanili s konceptom kolaža, njegovega nastanka in razvoja v t.i. informacijski dobi.

V teoretičnem delu smo natančneje raziskali kolaž skozi zgodovino umetnosti in obrazložili likovno-teoretske pojme. V naslednjih poglavjih pa smo raziskali še fotomontažo in programsko opremo Adobe Photoshop, kot vodilno na področju digitalne obdelave rastrskih slik.

V eksperimentalnem delu smo celotno pridobljeno teoretično znanje postavili v prakso, skozi proces ustvarjanja digitalne kolažne fotografije v interakciji s slikarstvom. Tako smo ustvarili kar nekaj zanimivih del, katerih elementi segajo v renesanso, barok, kubizem in historizem. Empirični del je bil tako veliko bolj kompleksen, saj je vseboval uporabo tako strojne kot tudi programske opreme, s sodelovanjem večje skupine ljudi (modeli, stilisti, vizažisti, frizerji ipd.), zaradi česar je vključeval tudi organizacijske kompetence ter najrazličnejše infrastrukturne elemente in objekte (fotografski studio, razni prevozi, uporaba arhitekture kot kulise ipd.).

Po opravljenem praktičnem delu lahko trdimo, da je poglobljeno znanje o tehniki kolaža in fotomontaži bistveno pripomoglo k razumevanju te vrste umetnosti ter njene moči sporočilnosti in estetike, kar nas je navdihnilo k nadaljnjemu delu in raziskovanju.

42 6 LITERATURNI VIRI

Adobe Systems Incorporated. V Britannica, Encyclopædia Britannica Inc. [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2019 [citirano 25. 4. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.britannica.com/topic/Adobe-Systems-Incorporated>

Botticelli Sandro: Primavera. V Web Gallery of Art [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2020 [citirano 10. 8. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.wga.hu/frames-e.html?/html/b/botticel/5allegor/10primav.html>

BRAR, V., EAREY, M. Likovna umetnost: Popoln slikovni vodnik. Ljubljana: Mladinska knjiga, 2012, str. 506.

Collage: V Lexico, Powered by Oxford Dictionary [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2019 [citirano 3. 12. 2019]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.lexico.com/en/definition/collage>

Collage. V Liuzejing [dostopno na daljavo]. Collage as the main principal widely used in art theory and practice. Obnovljeno 18. 2. 2012 [citirano 7. 2. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://liuzejing.wordpress.com/2012/02/18/collage-as-the-main-principal-widely-used-in-art-theory-and-practice/>

DAYLEY, L. D., DAYLEY, B., Photoshop CC Bible. Indianapolis, John Wiley & Sons, Inc., 2014, str. 651-655, 698-699.

DEBICKI, J., FAVRE, J., F., GRÜNEWALD, D., PIMENTEL, A., F. Zgodovina slikarske, kiparske in arhitekturne umetnosti. Ljubljana: Modrijan, 1998, str. 243.

43 Flora, Roman Mythology: V Britannica, Encyclopædia Britannica Inc. [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2019 [citirano 2. 6. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

Girl with a Pearl Earring. V Web Gallery of Art [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2020 [citirano 10. 8. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.wga.hu/frames-e.html?/html/v/vermeer/03b/21pearl.html>

HELLER, S., SEYMOUR, C. Illustration: A visual history. New York: Abrams, 2008, str.

252, 255.

Head of a woman (La Scapigliata). V The Metropolitan Museum of Art [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2020 [citirano 9. 8. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.metmuseum.org/art/collection/search/656458>

Las Meninas or The Family of Philip IV. V Web Gallery of Art [dostopno na daljavo].

Obnovljeno 2020 [citirano 10. 8. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.wga.hu/frames-e.html?/html/v/velazque/08/0801vela.html>

Layers. V Britannica, Encyclopædia Britannica Inc. [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2019 [citirano 3. 6. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.britannica.com/technology/Adobe-Illustrator>

MASTNAK, T., RAJAR, B., HOČEVAR J. In K., KOMELJ, M. Leksikon slikarstva: Dalí, Salvador. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije, 1996, str. 160.

44 Mona Lisa – Portrait of Lisa Gherardini, wife of Francesco del Giocondo. V Musée do Louvre [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2005 [citirano 9. 8. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.louvre.fr/en/oeuvre-notices/mona-lisa-portrait-lisa-gherardini-wife-francesco-del-giocondo>

Painting_0032. V Lindseyadlerphotography [dostopno na daljavo]. Objavljeno 24. 6.

2013 [citirano 8. 8. 2020] Dostopno na svetovnem spletu: daljavo]. Obnovljeno 7. 10. 2018 [citirano 7. 7. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.hrabar.si/psihologija-barv-kaj-barve-pomenijo-in-simbolizirajo/>

RAPOŠA, K. Vrhunci likovne umetnosti. Ljubljana: Cankarjeva založba, 1994, str. 418 in 507.

Rembrandt Lightning Photography: What It Is and How to Use It. V Expert Photography, 2019 [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2020 [citirano 9. 3. 2020].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://expertphotography.com/rembrandt-lighting-photography/>

Rorschak inkblot test. Use of the Rorschach test in neuropsychology. V Semanticscholar [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2012 [citirano 8. 2. 2020].

Dostopno na svetovnem spletu:

<https://pdfs.semanticscholar.org/c23b/3d79dacfd09b6bb1eda0172d1949eb97d20e.

pdf>

45 Salvador Dalí, The Persistence of Memory 1931. V The Museum of Modern Art [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2020 [citirano 9. 8. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.moma.org/collection/works/79018>

Salvador Dali - The Temptation of St. Anthony 1946. V Art-Dali [dostopno na daljavo].

Obnovljeno 2020 [citirano 9. 8. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu: <http://art-dali.com/1940_71.html>

Sfumato: Painting technique. V Britannica, Encyclopædia Britannica Inc. [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2019 [citirano 8. 3. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.britannica.com/art/sfumato>

Timeslice: An imagery of time. V Apt613: [dostopno na daljavo]. Obmnovljeno 10. 12.

2014 [citirano 10. 8. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://apt613.ca/tag/etienne-jules-marey/>

Weights and Measures. V Estoric Collection of Modern Italian Art, Futurism &

Photography [dostopno na daljavo]. Obnovljeno: 22 . 4. 2001 [citirano: 9. 8. 2020].

Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.estorickcollection.com/exhibitions/futurism-and-photography>

ZALAZNIK, J. Kako je umetnost izgubila nedolžnost: kolaž, asemblaž in fotomontaža v umetnosti XX stoletja. Ljubljana: Javni zavod RS za kulturne dejavnosti, 2009, str.

63.

60549. V Devian art [dostopno na daljavo]. Objavljeno 12. 2. 2009 [citirano 8. 8. 2020].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.deviantart.com/kubicki/art/60549-112637202>