• Rezultati Niso Bili Najdeni

33 6. 6 Domine

Matematični izobraževalni cilji, ki jih bodo učenci dosegli pri tej igri:

Učenci:

 znajo računati do 100 s prehodom,

 razvijajo orientacijo,

 samostojno razvijajo in utrjujejo strategije hitrejšega in lažjega računanja.

Učna vsebina: Seštevanje in odštevanje v množici naravnih števil do 100.

Navodila za igranje: Domino je družabna igra, osnovana za 4–6 igralcev. Igra vsebuje 28 domin. Na vsaki sta označeni dve polovici. Na eni polovici je račun, na drugem pa število, ki predstavlja rezultat računa druge domine. Učenci najprej vse domine stresejo na mizo in jih obrnejo tako, da vidijo hrbtno stran. Med seboj jih pomešajo in nato si vsak vzame 5 domin (če so 4-je igralci), ostale domine ostanejo na mizi. Tisti, ki začne igro, položi svojo domino na sredino. Nato se igra nadaljuje v smeri urinega kazalca. Naslednji igralec, ki je na vrsti, pogleda, ali ima na dominah račun, katerega rezultat je na domini na mizi, ali pa rezultat računa na tej domini. Domine ima pri sebi tako, da jih drugi ne vidijo.

Navodila za izdelavo: Domine sem priredila po običajnih dominah. Določila sem, da bo:

 0 pik = 24

34 – 10 = 24 8 + 16 = 24 35 – 11 = 24 68 – 44 = 24 38 – 14 = 24

 1 pika = 54

16 + 38 = 54 59 – 5 = 54 47 + 7 = 54

 2 piki = 30

5 + 25 = 30 60 – 30 = 30 49 – 19= 30 62 – 32 = 30

 3 pike = 42

50 – 8 = 42 14 + 28 = 42 22 + 20 = 42

 4 pike = 64

76 – 12 = 64 70 – 6 = 64 17 + 47 = 64 32 + 32 = 64 14 + 50 = 64

34

 5 pik = 81

100 – 19 = 81 76 + 5 = 81

96 – 15 = 81 39 + 42 = 81

 6 pik = 72

35 + 37 = 72 50 + 22 = 72 68 + 4 = 72 72 – 0 = 72 Domine so iz lesa, velikosti 6 cm x 12 cm.

Načini igranja: Individualno, v paru ali skupinsko.

Različice igre:

 Dodamo, da ni treba porabiti vseh domin. Zmagovalec je tisti, ki ima domino z računom, ki nam da najmanjšo vrednost.

 Dodamo, da sta lahko pri zadnjih 8 dominah tudi dva računa ali dva rezultata skupaj, tako se igra konča prej.

 Domine so zasnovane tako, da so izbrana števila večkratniki pri poštevanki. Tako jih lahko v nadaljevanju porabimo še za poštevanko. Na drugo stran, z drugo barvo napišemo račune poštevanke oz. množenja. Na domini ostanejo iste vrednosti. Seveda ni dovolj računov poštevanke, npr. vsaka od števil se pojavi 8-krat, kar pomeni, da 4-krat napišemo račun, 4-4-krat samo število. Tam, kjer ni dovolj računov poštevanke oz.

množenja, dodamo še po 1 ali 2 računa seštevanja ali odštevanja. Tako imamo kombinacijo, kjer utrjujejo novo snov – poštevanko in še vedno vadijo seštevanje in odštevanje do 100.

Slika 10: Domine

35 6. 7 Leteči krožniki

Matematični izobraževalni cilji, ki jih bodo učenci dosegli pri tej igri:

Učenci:

 znajo računati do 100 s prehodom,

 sami sestavijo račun v obsegu do 100 glede na podan rezultat.

Drugi vzgojno-izobraževalni cilji, ki so pomembni pri tej igri:

Učenci:

 razvijajo motoriko z zadevanjem mirujočega cilja,

 razvijajo ustvarjalnost z okrasitvijo letečega krožnika,

 razvijajo ustvarjalnost pri postavljanju novih/dodatnih pravil igre.

Učna vsebina: Seštevanje in odštevanje v množici naravnih števil do 100.

Navodila za igranje: Igra leteči krožniki je didaktična igra, katero bodo otroci izdelali sami.

Vsak učenec dobi svoj leteči krožnik, nanj napiše račun (lahko učence že prej razdelimo v 3 skupine ali pa po vrstah določimo, katera skupina bo na svoj leteči krožnik napisala račun z dogovorjenim rezultatom) in leteči krožnik pobarva, ga okrasi po svojih željah. Učitelj pove vnaprej navodila igre (da bodo v skupinah poskusili zadeti pravilen tulec, glede na račun na letečem krožniku) ter opomni, da si bodo leteče krožnike še pred začetkom igre zamenjali (to pomeni, da bo njihov leteči krožnik dobil nekdo drug). Učence razvrstimo v tri skupine, določimo črto, od koder bodo zadevali tulce z rezultatom in igra se lahko prične. Na pisk začne prvi v koloni ciljati. Vsak ima tri poskuse. Skupina, ki ima prva vse leteče krožnike na tulcih, zmaga.

Navodila za izdelavo: Učitelj na sredini izreže večji krog iz papirnatih okroglih krožnikov, ki so običajno uporabni za piknik, tako da dobi krožnik podobo »frizbija«. Učenci izdelajo tri stojala. Višji tulec prilepijo na podlago, tako da stoji, ko ga položimo na tla. Na vsak tulec napišemo eno število od 0 do 100. Skupaj z učenci se dogovorimo, katero števila bodo to.

Način igranja: Skupinsko, v paru ali individualno.

 Skupinska igra – med seboj tekmujejo skupine.

 Igra v paru – oba učenca imata po več letečih krožnikov. Lahko je zmagovalec tisti, ki je prej pravilno pociljal vse leteče krožnike na tulce, lahko pa sta tekmovalca omejena na čas, npr. 1 minuto in zmaga tisti, ki je v 1 minuti na tulce spravil več letečih krožnikov.

 Individualna igra – učenec izračuna račun na letečem krožniku in ga vrže na tulec, ki ustreza rezultatu.

36 6. 8 Čarobne kartice

Matematični izobraževalni cilji, ki jih bodo učenci dosegli pri tej igri:

Učenci:

 se spoznajo z zabavno matematiko,

 računajo račune, ki imajo več kot dva seštevanca (v obsegu do 100),

 razmišljajo, sklepajo, iščejo podobnosti in poskušajo priti sami do ugotovitve.

Učna vsebina: Seštevanje in odštevanje v množici naravnih števil do 100.

Navodila za igranje: Idejo sem dobila na spletni strani:

http://games4gains.com/blogs/teaching-ideas/41374660-amaze-your-students-with-this-math-magic-trick. Pri 1. kompletu imamo 5 kartic in učencu damo navodilo, naj si izbere poljubno število od 1 do 30. Nato mu pokažemo eno kartico za drugo (vrstni red ni pomemben).

Učenec na vsaki kartici dobro pogleda, ali ta karta vsebuje njegovo skrivno število in to pove z DA ali NE. Spraševalec mora biti zelo pozoren in v mislih seštevati levi zgornji kot števil (v tem primeru 1, 2, 4, 8, 16) tistih kartic, katere vsebujejo učenčevo skrito število. Vsota teh števil da skrivno število.

Primer: Učencu rečemo, naj si zamisli eno število od 1 do 30. Če vzamemo primer, da si je on izbral število 21 – to število vsebuje 1. , 3. in 5. karta. Torej seštejmo števila, ki so v zgornjem levem kotu 1., 3. in 5. karte (1 + 4 + 16) in dobimo število 21.