• Rezultati Niso Bili Najdeni

4. POT, SAMOTA, NAVDIH

4.1 Impresije odtujenega potnika

4.1.2 Potek filma

Prvi del film je posnet ob čakanju na letalo na letališču. S kamero opazujem pripravo letala in ljudi, ki jim je letališče kraj službenih odnosov. V čakalnici sem obdana s preostalimi

posamezniki, ki so prisotni v posnetem zvoku. Posvečam jim pozornost, ne da jih aktivno snemam.

Kader se nadaljuje v letalu, ki se premika na letalski stezi, vendar še ni pripravljeno na polet.

To mi omogoča ogled zunanjega dela letališča, ki je večini neznan. Dežne kaplje omejijo naš pogled in nas opomnijo na bariero prostora.

Slika 15: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 1

Slika 16: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 2

Slika 17: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 3

Slika 18: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 4

Za tem se pojavi prva večja modifikacija, ki združuje sliko navezujočega teksta: »Airplanes make space for mortality. Airplanes are full of pink elephants.« Najprej se prikaže na posnetku letala na stezi, ki ga zamenja kader ljudi na letališču, snemanih od zunaj. Tekst se nadaljuje čez kader notranjosti letališča. Ta videa apelirata na ljudi kot izumitelje letal in njihove uporabnike. Kader prikazuje stvaritev in njegove stvaritelje, ki so med seboj

distancirani. Ljudje na letališču na enem videu in prazni del letališča na drugem prikazujejo praznino krajev, ki služijo temu, da jih ljudje napolnimo. Posnetek praznega dela letališča zamenja kratek posnetek ljudi v letalu, ki živijo ločeno drug od drugega, vendar si vsi delijo skupen prostor.

Slika 19: Karin Vrbek, Impresije Odtujenega Potnika, 2021, barvni film, kader 5

Slika 20: Karin Vrbek, Impresije Odtujenega Potnika, 2021, barvni film, kader 6

Slika 21: Karin Vrbek, Impresije Odtujenega Potnika, 2021, barvni film, kader 7

Slika 22: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 8

Letalo, iz katerega snemam, se začne ponovno premikati. Naslednji kader prikazuje nočno mesto in njegove luči, ki so vidne iz letečega letala. Nad njim je plast videa, ki prikazuje ljudi v letalu. Ozadje se iz nočnega mesta spremeni v oblake. Tukaj se z uporabo oblakov zgodi rahlo surrealistični prehod v drugi del filma, ki zajema vlake.

Slika 23: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 9

Slika 24: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 10

Slika vlaka ima transparentna okna, v katerih se nadaljuje video oblakov, ki ga kmalu zamenja pokrajina, snemana iz vlaka.

Naslednji posnetek je zrcalna podoba mene, posneta v ogledalu potujočega vlaka. Zdelo se mi je ključno prikazati posameznika v nekrajih, ki je v filmu nenehno prisoten, vendar ne vedno opažen. Ponovno se videnje dogaja skozi ogledalo, ki ga lahko razumemo kot večno prisotno odtujenost. Posameznica interaktira s svojo podobo in se hkrati doživlja skozi prostor, ki jo obdaja ob minevanju zunanjih krajev.

Slika 25: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 11

Slika 26: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 12

Posnetek zamenja kader okna vlaka, ki se osredotoča na minevanje videnja krajev, ki jih premikanje vlaka izbriše iz našega pogleda. Ta kader nosi določeno sanjsko podobo, ki je bežna kot spomin. Učinek je ustvarjen s plastenjem dveh različnih videov, ki sta snemana iz istega položaja.

Ko se ta zaključi, preidemo v posnetek, ki je sestavljen iz dveh videov. Zgornji video prikazuje vlak na postaji, spodnji pa posameznico, ki sedi na vlaku. Spodnji video zamenja posnetek zavese, ki valovi zaradi premikanja vlaka, zgornjega pa zamenja posnetek vlaka na postaji v nočnih urah, ki se z zgornjim videom poveže v odtenku modre barve. Tukaj se vzpostavi nasprotje notranjosti in zunanjosti ter dojemanja nečesa, kar šele z lastno zgodbo postane osebno in subjektivno. Uporaba posnetka zavese izhaja iz osebnih poetičnih občutkov, ki mi jih takšna subtilna podoba gibanja prinese.

Slika 27: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 13

Film se nadaljuje s posnetki iz vlaka, v katerih se nenehno izmenjujeta pogled na bežeče pokrajine in pogled na odseve posameznikov na vlaku. S prihodom vlaka na postajo se zaključi drugi del filma.

Slika 28: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 14

Slika 29: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 15

To nas privede do tretjega in zadnjega dela, ki se osredotoča na ladje. Uvodni kader prikazuje posnetek krme trajekta, ki pluje po oceanu. Čez čas se na desnem zgornjem delu posnetka pojavi video posadke pri delu, ki ga zamenja video pare, ki se kadi iz dimnika.

Slika 30: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 16

Slika 31: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 17

Slika 32: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 18

Slika 33: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 19

Kader zamenja video morja, ki je ob hitrosti ladje videti skoraj abstraktno. Nadaljuje se s kratkim posnetkom morja in prvo sledjo po kopnem. Galeb, ki poleti od leve proti desni, s tem zaključi kader.

Slika 34: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 20

Slika 35: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 21

V naslednjem posnetku vidimo kopno s hišami in stavbe, ki pripadajo pristanišču. Ponovno smo prispeli v nov kraj. Opazimo lahko avte, ki se vozijo ob cesti in so znak civilizacije in življenja, ki je nespremenjeno od našega odhoda. Zadnji kader prikaže ladjo sredi morja in podlago posnetka vode, ki zaključi film.

Slika 36: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 22

Slika 37: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 23

Slika 38: Karin Vrbek, Impresije odtujenega potnika, 2021, barvni film, kader 24