• Rezultati Niso Bili Najdeni

Kolesarimo varno od starta do cilja

N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Kolesarimo varno od starta do cilja"

Copied!

Celotno besedilo

(1)

www.nijz.si

(2)

KOLESARSKA PRAVILA

1. Po cesti smeš samostojno kolesariti šele po tem, ko si opravil/a kolesarski izpit.

2. USTAVI se, preden zapelješ na cesto z dvorišča, privoza, ulice ali parkirišča! POGLEJ na levo, na desno in spet na levo! Ko na cesti ni prometa, zapelji na cesto!

3. VOZI ob desnem robu vozišča!

4. UPOŠTEVAJ prometne predpise in prometne znake!

5. Zelo prometno križišče prečkaj na prehodu PEŠ ob kolesu, tako kot pešci!

6. Pred vsako spremembo smeri se PREPRIČAJ, ali je pot prosta, smer jasno NAKAŽI, POGLEJ NAZAJ in UPOŠTEVAJ vozila, ki vozijo za teboj, in šele nato zavij. Pri zavijanju v levo še posebej PAZI!

7. Z roko pravočasno NAKAŽI spremembo smeri!

UPOŠTEVAJ NASLEDNJE NASVETE

Pri kolesarjenju vedno uporabljaj kolesarsko čelado, ki pri padcu ali trčenju uspešno preprečuje poškodbe glave. Čelada se mora udobno prilegati glavi, vendar ne sme polzeti z nje.

Skrbi za to, da bo tvoje kolo v tehnično brezhibnem stanju (zavore, luči, pnevmatiki, veriga).

Ne vozi na kolesu nikogar.

Ne izpuščaj iz rok krmila.

Ne vozi vzporedno z drugim kolesarjem.

Ne obešaj se na druga vozila.

Ne vleci, ne prevažaj in ne potiskaj predmetov, ki bi te lahko ovirali in spravljali v nevarnost tebe ali druge udeležence v prometu.

Med vožnjo imej noge vedno na pedalih.

Izbiraj najvarnejše poti do svojega cilja. Izogibaj se zelo prometnih cest in križišč.

K K K O O O L L L E E E S S S A A A R R R I I I M M M O O O V V V A A A R R R N N N O O O O O O D D D S S S T T T A A A R R R T T T A A A D D D O O O C C C I I I L L L J J J A A A

IGRA ZA

DO

OSEBE

Igrica kolesarimo varno od starta do cilja

Za igro potrebuješ kocko in kovance ali gumbe za označevanje položaja.

1. Vsi igralci začnejo na STARTU. Kdor vrže najvišjo številko, začne igrati prvi. Gumb ali kovanec pomakni za toliko mest, kot kaže številka na kocki.

2. Če si prišel/a na polje, kjer je besedilo, ga preberi. Kolesarska pravila in nasveti, ki so na levi strani, ti bodo pomagala pri igri.

3. Oseba, ki prva pride na cilj, zmaga.

Ali si vedel/a:

da je kolo vozilo, prav tako kot avto, tovornjak in motor?

da je tudi kolesar "voznik"

kadar vozi po cesti?

Vsebina: Sonja Borštnar Recenzija: Helga Kuclar

Ilustracije in tehnično oblikovanje: Dunja Furlani-Kofler Priprava za spletno stran: Andreja Frič

Elektronski vir, objavljeno na spletni strani www.nijz.si

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Vsako vozlišče je torej črno ali rdeče, rdeča vozlišča imajo le črne sinove, koren drevesa črn in vsaka pot od korena do praznih poddreves vsebuje enako število črnih

Koliko kilometrov je bila dolga njegova pot od zač etka do cilja. Koliko kilometrov je še moral prepotovati

Ob vdihu dvignemo medenico, nato dvignemo levo dlan od tal, prenesemo težišče na desno roko, zasučemo prsni koš močno na desno in podpremo telo še z levo roko, ki je zdaj spredaj

Kremo ali mazilo pustimo na koži 8-24 ur, odvisno od vrste zdravila, ter se nato umijemo najprej s hladno vodo in šele nato z milom in toplo vodo.. Perilo in posteljnino

T rAJANJE: 150 minut zmerne telesne dejavnosti ali 75 minut visokointenzi- vne telesne dejavnosti na teden ALI najmanj 30 minut ali 2 krat po 15 minut na dan. T IP (vrsta)

Slika 9: Mikrostruktura hladno valjanega traka Al99,5, 30-odstotna redukcija z izmeni~no spremembo smeri valjanja: a) pre~no na smer valjanja, b) vzdol`no na smer valjanja.

lI$rrezen model za preprecevanje, lIpravljanje in razreseva nje konflikrov. V praksi so r e faze medsebojno povezane in se preplerojo tel' lahko potekajo celo vse