NRA 4.ab 4. 5. 2020, 6. 5. 2020
Nariši letnico 2020
V programu Scratch naredi program, ki ob pritisku na neko tipko (npr. '2'), izriše letnico 2020 (po računalniško).
Na začetku dodaj Razširitev → Svinčnik.
Računalniški zaslon je razdeljen na koordinatno mrežo z osema (premicama) x in y, ki se sekata pravokotno. Kjer se sekata, je presečišče 0, ki ga imenujemo koordinatno izhodišče.
x pomeni odmik od izhodišča 0 v vodoravni smeri (desno je v pozitivno + x, levo pa je v negativno (- x) ) y pomeni odmik od izhodišča 0 v navpični smeri (navzgor je v pozitivno (+ y), navzdol je v
negativno (-y))
Tako je vsaka točka v ravnini predstavljena z dvema številoma – koordinatama x in y T(x, y)
T(200, 100)
točka T je za 200 enot pomaknjena v desno od izhodišča in za 100 enot pomaknjena navzgor od izhodišča
V(-50, -100)
točka V je za 50 enot pomaknjena v levo od izhodišča in za 100 enot navzdol od izhodišča
S pomočjo znanja o koordinatah si lahko kreirate (ustvarite) posamezne točke in se med njimi premikate z ukazom Gibanje → premakni se na (določeno) x koordinato in na y koordinato.
Če bo svinčnik spuščen, se bo izrisala pot (daljica) med dvema točkama.
Med posameznimi števkami 2 0 2 0, dvigni svinčnik, da se pot ne bo izrisala.
2. način: (Morda boste tako lažje to nalogo v 4. razredu.)
Nalogo lahko rešimo tudi samo s premikanjem in obračanjem figurice za pravi kot (90 stopinj v ustrezno smer – v levo oz. v desno).
Po posameznem (računalniškem) izrisu cifre (števke), premaknite figurico na dejansko lokacijo:
Gibanje → nastavi x in y koordinato figurice.
Če ne gre, lahko ob pritisku na tipko '2', figurica (mucek) izriše številko 2 (po računalniško), ob pritisku na tipko '0', pa naj figurica izriše številko (cifro) 0 (po računalniško).