• Rezultati Niso Bili Najdeni

DIPLOMSKO DELO

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "DIPLOMSKO DELO"

Copied!
58
0
0

Celotno besedilo

(1)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

DIPLOMSKO DELO

MIHA ŽALEC

LJUBLJANA 2021

(2)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

ODDELEK ZA TEKSTILSTVO, GRAFIKO IN OBLIKOVANJE

OBLIKOVANJE MODNE KOLEKCIJE VULKAN

DIPLOMSKO DELO

MIHA ŽALEC

LJUBLJANA, september 2021

(3)

UNIVERSITY OF LJUBLJANA

FACULTY OF NATURAL SCIENCES AND ENGINEERING DEPARTMENT OF TEXTILES, GRAPHIC ARTS AND DESIGN

FASHION COLLECTION VOLCANIC IMPACT

DIPLOMA THESIS

MIHA ŽALEC

LJUBLJANA, September 2021

(4)

PODATKI O DIPLOMSKEM DELU:

Število listov: 49 Število strani: 49 Število slik: 45

Število literaturnih virov: 10

Študijski program: univerzitetni študijski program (1. stopnja) Oblikovanje tekstilij in oblačil

Komisija za zagovor diplomskega dela:

Predsednik: prof. Karin Košak Mentor: prof. Almira Sadar Somentor: doc. Petja Zorec Član: prof. Nataša Peršuh

Ljubljana,...

(5)

ZAHVALA

Iskreno se zahvaljujem svoji mami, ki me je v študijskih letih finančno in moralno podpirala, vedno nudila pomoč in nikoli ni dvomila vame.

Zahvaljujem se prof. Almiri Sadar za mentorstvo in strokovno usmerjanje pri pisanju diplomske naloge in oblikovanju kolekcije, ter doc. Petji Zorec za somentorstvo in kreativno vodenje pri nadgradnji diplomske naloge.

Na koncu se zahvaljujem tudi sestri Tjaši za poziranje pri fotografiranju in nenehnem pomerjanju oblačil v času izdelave. Erazmu Paravinja pa za odlično izvedeno

fotografiranje kolekcije ter Maši Brna za vso moralno podporo.

(6)

IZVLEČEK

Diplomsko delo opisuje razvoj in izvedbo kolekcije oblačil, imenovane Vulkan, ki je nastala v okviru spremljevalnega projekta Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil ob razstavi Koptske tkanine iz zbirk Narodnega muzeja leta 2019. V okviru projekta so bile predstavljene sodobne interpretacije koptskih tekstilij in oblačil.

V teoretičnem delu je opisana zgodovina Koptov in njihov glavni oblačilni kos - tunika. Poglobil sem se v zgodovino tunike in opisal njene značilnosti. Navedel sem tudi oblikovalce, ki v svojih oblačilnih podobah tudi izhajajo iz tunike.

V eksperimentalnem delu je prikazan razvoj kolekcije oblačil in detajlov, izrezanih na laserskem izrezovalniku.

Rezultat diplomskega dela je sodobna modna kolekcija z izhodiščem v koptski tuniki in likovnem izrazu vulkanskih izbruhov.

KLJUČNE BESEDE: laserski izrez, sodelovanje, vulkanski izbruhi, tridimenzionalni detajli, tunika, Kopti

(7)

ABSTRACT

The thesis describes the development and implementation of a clothing collection called Volcanic Impact, which was created as part of the accompanying project of the Department of Textile and Clothing Design at the exhibition Coptic Fabric from the National Museum in 2019. The project presented contemporary interpretations of Coptic textiles and clothing.

The theoretical part describes the history of the Copts and their main clothing item - the tunic. I delved into the history of the tunic and described its features. I also mentioned the designers, who also included the tunic in their clothing collections.

The experimental part shows the development of a collection of clothes and details cut on a laser cutter.

The result of the diploma work is a modern fashion collection with a starting point in a Coptic tunic and the artistic expression of volcanic eruptions.

KEY WORDS: laser cut, collaboration, volcanic eruptions, three-dimensional details, tunic, Copts

(8)

VSEBINSKO KAZALO

1. UVOD ________________________________________________________________ 1 2. TEORETIČNI DEL _____________________________________________________ 2 2.1. TUNIKA _______________________________________________________________ 2 2.2. ZNAČILNOSTI KOPTSKE TUNIKE _______________________________________ 3 2.3. TUNIKA V SODOBNI MODI ______________________________________________ 4 2.4. LASERSKI REZ ________________________________________________________ 6 2.5. LASERSKI REZ V SODOBNI MODI _______________________________________ 6 3. EKSPERIMENTALNI DEL ______________________________________________ 9

3.1. NAMEN IN IZHODIŠČE DIPLOMSKEGA DELA ____________________________ 9 3.2. CILJNA SKUPINA _____________________________________________________ 10 3.3. MATERIALI, BARVE IN VZORCI ________________________________________ 11 3.4. KOLEKCIJA __________________________________________________________ 13 3.5. MODNE IN TEHNIČNE SKICE ___________________________________________ 14 3.6. EKSPRIMENTIRANJE V STAJLINGU ____________________________________ 29 3.7. STUDIJSKE FOTOGRAFIJE IN EDITORIAL KOLEKCIJE __________________ 32 4. RAZPRAVA IN REZULTATI ___________________________________________ 46 5. ZAKLJUČEK _________________________________________________________ 47 6. VIRI _________________________________________________________________ 48

(9)

KAZALO SLIK

Slika 1: Podoba tunike brez rokavov in v pas privezana tunika ___________________________________ 2 Slika 2: Koptski tuniki _______________________________________________________________________ 3 Slika 3: Kroji koptskih tunik __________________________________________________________________ 3 Slika 4: Kolekcija Stelle McCartney pomlad/poletje 2011 ________________________________________ 4 Slika 5: Kolekcija Issey Miyake jesen/zima 2021/22 ____________________________________________ 5 Slika 6: Kolekcija Comme De Garcons jesen/zima 2012/13 _____________________________________ 5 Slika 7: Qasimi Homme, lasersko izrezana usnjena jakna _______________________________________ 6 Slika 8: Torbica PLAAT _____________________________________________________________________ 7 Slika 9: Lasersko izrezana kolekcija Crystal McFarlane _________________________________________ 7 Slika 10: Iris Van Herpen pomlad/poletje 2019 _________________________________________________ 8 Slika 11: Inspirativni kolaž ___________________________________________________________________ 9 Slika 12: Kolaž ciljne skupine _______________________________________________________________ 10 Slika 13: Skeni vseh uporabljenih materialov _________________________________________________ 11 Slika 14: Navdihujoča slika za barvno paleto kolekcije _________________________________________ 11 Slika 15: Fotografija učinka vulkanskih posledic in linijski obris, pripravljen na laserski izrez ________ 12 Slika 16: Izgled že izrezanega učinka v beli in črni barvi _______________________________________ 12 Slika 17: Kolekcija spredaj in zadaj __________________________________________________________ 13 Slika 18: Modna ilustracija modela 1 _________________________________________________________ 14 Slika 19: Tehnična skica modela 1 __________________________________________________________ 15 Slika 20: Kroj tunike modela 1 ______________________________________________________________ 16 Slika 21: Modna ilustracija modela 2 ___________________________________________________________ 17 Slika 22: Tehnična skica modela 2 __________________________________________________________ 18 Slika 23: Kroj tunike modela 2 ______________________________________________________________ 19 Slika 24: Modna ilustracija modela 3 _________________________________________________________ 20 Slika 25: Tehnična skica modela 3 __________________________________________________________ 21 Slika 26: Kroj tunike modela 3 ______________________________________________________________ 22 Slika 27: Modna ilustracija modela 4 _________________________________________________________ 23 Slika 28: Tehnična skica modela 4 __________________________________________________________ 24 Slika 29: Kroj tunike modela 4 ______________________________________________________________ 25 Slika 30: Modna ilustraicja modela 5 _________________________________________________________ 26 Slika 31: Tehnična skica modela 5 __________________________________________________________ 27 Slika 32: Kroj tunike modela 5 ______________________________________________________________ 28 Slika 33: Eksperimentiranje kombinacij oblačilnih kosov na ženskem modelu _____________________ 30 Slika 34: Eksperimentiranje kombinacij oblačilnih kosov na moškem modelu _____________________ 31 Slika 35: Studijska fotografija 1 _____________________________________________________________ 32 Slika 36: Studijska fotografija 2 _____________________________________________________________ 33 Slika 37: Studijska fotografija 3 _____________________________________________________________ 34 Slika 38: Studijska fotografija 4 _____________________________________________________________ 35 Slika 39: Studijska fotografija 5 _____________________________________________________________ 36 Slika 40: Studijska fotografija 6 _____________________________________________________________ 37 Slika 41: Editorialna fotografija 1 ____________________________________________________________ 38 Slika 42: Editorialna fotografija 2 ____________________________________________________________ 39 Slika 43: Editorialna fotografija 3 ____________________________________________________________ 40 Slika 44: Editorialna fotografija 4 ____________________________________________________________ 41 Slika 45: Editorialna fotografija 5 ____________________________________________________________ 42 Slika 46: Editorialna fotografija 6 ____________________________________________________________ 43 Slika 47: Editorialna fotografija 7 ____________________________________________________________ 44 Slika 48: Editorialna fotografija 8 ____________________________________________________________ 45

(10)

1

1. UVOD

Do oblikovanja modne kolekcije Vulkan me je pripeljalo sodelovanje Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil z Narodnim muzejem Slovenije v okviru razstave Koptske tkanine iz zbirk Narodnega muzeja. V času priprav na razstavo sodobnih interpretacij koptskih tekstilij in oblačil sem v okviru predavanj pridobil veliko

informacij in podatkov o zgodovini koptskih oblačil, ki so mi služili kot izhodišče pri oblikovanju kolekcije.

Kopti so etnično-verska manjšina v Egiptu in največja krščanska skupnost na Bližnjem vzhodu. Koptska cerkev se je od vzhodne Cerkve odcepila v 5. stoletju, predvsem zaradi dogmatičnih razlogov. Kopti so potomci starih Egipčanov, ki niso niti po arabskem niti po turškem zavzetju prevzeli islama, temveč so ostali kristjani.

Ocenjujejo, da jih danes v Egiptu živi okoli 15–18 milijonov, v diaspori pa od 1,5 do 2 milijona. Načeluje jim aleksandrijski patriarh. Krščanska koptska pravoslavna škofija je registrirana tudi v Sloveniji. [1]

Kopti so pokojne pokopavali največkrat v oblačilih, ki so jih nosili v času življenja, in jih zavite v prte položili k zadnjemu počitku. Polagali so jih v krste in položili v sipki puščavski pesek približno meter in pol globoko. Okoli vratu so jim pripeli listek, na katerem sta bila zapisana njihovo ime in poklic. Ženskam so obraze pokrivali s tančico iz fino tkane lanene tkanine. Tako lahko danes vemo, kako so se čez vsa ta leta ohranile koptske tkanine. [2]

Zbirka 53 koptskih tkanin, ki jih hrani Narodni muzej Slovenije, sodi med bolje

ohranjene tovrstne zbirke v Evropi. Te so dočakale današnje dni zahvaljujoč običaju, da so umrle pokopavali oblečene oziroma pokrite s tkanino, ki v grobnicah in

grobovih zaradi suhega podnebja ni propadla.

Navdih za kolekcijo oblačil sem črpal iz oblačilne zgodovine Koptov in v kolekcijo oblačil vključil njihovo glavno oblačilo tuniko.

Raziskoval sem tudi sodobne tekstilne tehnologije in manipuliranje tekstilij ter jih povezal s preteklostjo.

V kolekciji sem uporabil tekstilijo neopren, ki mi je omogočila izdelavo novih oblik sodobne tunike, prav tako je to material, ki je primeren za rezanje z laserskim rezalnikom, s pomočjo katerega sem poustvaril učinek površine zemlje, ki prikazuje posledice izbruha vulkana.

(11)

2

2. TEORETIČNI DEL

2.1. TUNIKA

Ime tunika izhaja iz latinske besede tunice, osnovnega oblačila, ki so ga v starem Rimu nosili moški in ženske. Je temelj za zgodovino grških in egipčanskih oblačil.

Srednjeveška tunika je oblačilo preprostega izgleda, ki je segalo od ramen do dolžine bokov ali kolen. Tunike so imele dolge ali kratke rokave. Okoli pasu se je poleg tunike običajno nosil pas s sponko. Ko so sredjeveščani nosili več tunik hkrati, je bila

spodnja pogosto s kratkimi rokavi in je služila kot srajca. Zelo znana je tudi rimska tunika Dalmatica, ki je bila v obliki črke T, šikokimi rokavi in razrezom na obeh straneh krila. Izhaja iz klasične tunike, nosili so jo vladarji, kot cerkveno oblačilo ob slovestnih pliložnostih kot so kronanja.

Večina tunik je bila izdelanih v eni barvi, čeprav so nekatere lahko imele drugačno obarvan rob. Za ljudi višjih slojev so bile tunike pogosto barvane ali bogato vezene.

Najpogostejši materiali, ki so jih uporabljali v tuniki, so bili volna in lan, za bogatejše pa svila.[3][4]

Ohranjena oblačila nam pomagajo razumeti, kako je bila tunika izdelana in okrašena.

Motivika okrašenih vzorcev je lahko mitološka, cvetlična ali geometrijska. Okrasje je že po naravi univerzalno in je bilo uporabljeno neodvisno od spola ali statusa

naročnika oblačila. Razlike lahko opazimo le v kakovosti oblačila in slogu dekoracije.

Dolžina tunike lahko določi spol lastnika ali lastnice, saj v rimskem času ženske ne bi nosile kratnih tunik. V pozni antiki je bila stkana na statvah v enem kosu. Krojena oblačila so bila pogosto narejena na zvonec, saj so posnemala orientalske kroje, ki so jih v Egipt uvedli Sasanidi. Tunike so bile pogosto okrašene le z navpično

aplikacijo, ki je potekala po sredini sprednjega dela.

Tunike brez rokavov so večinoma izginile iz Egipta, ko je bil pod rimsko oblastjo, in šele v islamskem obdobju so jim znova vrnili široko naklonjenost. Tako so bile moškim in ženskam brez rokavne tunike del vsakdanjega oblačila. Ženske so čez roke nosile tkanino, ki se je pod prsmi privezala v pas, kar je ustvarilo iluzijo širokih rokavov. [4][5]

Slika 1: Podoba tunike brez rokavov in v pas privezana tunika

(12)

3

2.2. ZNAČILNOSTI KOPTSKE TUNIKE

Koptske tunike so stkane predvsem iz lanu v obliki črke T, z všitimi volnenimi okraski živih barv. Nosili so jih moški, ženske in otroci. Volneni vložki v lanenem blagu v obliki prog, listov, krogov in kvadratov, so bogato okrašeni z geometrijskimi,

rastlinskimi in živalskimi ornamenti ali podobami ljudi. Lahko so jo nosili s pasom ali brez. Ohranjena oblačila nam lahko pomagajo razumeti, kako je bila tunika izdelana in okrašena. Okrasje je bilo vedo simetrično, značilna koptska tunika pa je bila okrašena z dvema vertikalnima progama, ki sta tekli od vratne odprtine navzdol na obeh straneh tunike, spredaj in zadaj. Vratno odprtino so pogosto krasile okrasne črte na obeh straneh, polkrožne vratne odprtine pa so bile večinoma obrobljene s tkano obrobo. Proge ali večje obrobe pa so krasile rokave tunike.[5]

Slika 2: Koptski tuniki

Slika 3: Kroji koptskih tunik

(13)

4

2.3. TUNIKA V SODOBNI MODI

Mnogi oblikovalci prav tako črpajo navdih iz kroja tunike in jih prikazujejo na različne načine. Izpostavil bom nekaj oblikovalcev, ki so tuniko uporabili v svojih kolekcijah.

STELLA MCCARTNEY

Kolekcija Stelle McCartney pomlad/poletje 2011 je minimalistična, preprosta in živahna. Kolekcija vključuje žive barve in različne odtise sadežev, prav tako pa v njej odlično prikazuje tuniko v različnih oblekah in kot zgornje oblačilo.

Slika 4: Kolekcija Stelle McCartney pomlad/poletje 2011

ISSEY MIYAKE

Kolekcija Issey Miyake jesen/zima 2021/22 preučuje barve in oblike, ki jih najdemo v naravi. V kolekciji vidimo veliko krojev tunike, s čimer prinaša občutek organskih oblik, lepote in moči. Kroj tunike vključi v plašče in obleke.

(14)

5

Slika 5: Kolekcija Issey Miyake jesen/zima 2021/22

COMME DE GARCONS

Kolekcija Reya Kawakubo za Comme De Garcons jesen/zima 2012/13 vključuje toge silhuete iz volnenega filca v električnih barvnih kombinacijah. Celotna kolekcija daje videz izrezane lutke iz papirja. Oblačila so okrašena z vrisanimi podobami oblačil in otroškimi barvnimi pikami. Kroj tunike je viden v celotni kolekciji in zajema okrog obrnjene šive in žive robove.

Slika 6: Kolekcija Comme De Garcons jesen/zima 2012/13

(15)

6

2.4. LASERSKI REZ

Lasersko rezanje je tehnologija, ki za rezanje materialov uporablja laser. Lasersko rezanje deluje tako, da žarek močnega laserja naprava usmeri skozi optiko. Za usmerjanje materiala ali ustvarjenega laserskega žarka se uporabljata laserska optika in CNC (računalniško številčno krmiljenje). Laserski žarek je usmerjen v material, ki se nato s curkom plina stopi, sežge, izhlapi ali odpihne, rob pa ostane s kakovostno površinsko obdelavo.[6]

Obstaja veliko različnih načinov rezanja z laserji, pri čemer se različni tipi uporabljajo za rezanje različnih materialov. Nekatere od metod so; izhlapevanje, taljenje in pihanje, zgorevanje in pihanje razpok zaradi toplotnih napetosti, brisanje, hladno rezanje in stabilizirano lasersko rezanje.[6]

2.5. LASERSKI REZ V SODOBNI MODI

Laserji pridobivajo vedno večjo popularnost med modnimi oblikovalci. S hitrejšimi hitrostmi obdelave za posamezne grafične zasnove je lahko vsak kos unikaten tudi v serijski proizvodnji. Enoslojni tekstil z laserskim rezanjem je bolj produktiven kot rezanje z nožem ali škarjami. Laserski tekstil tudi topi rezalne robove s sintetičnimi materiali. Rezultat so čisti, popolnoma zaprti robovi. [7]

Modne znamke, ki v svojih kolekcijah uporabljajo laserski rezalnik:

QASIMI HOMME

V kolekciji pomlad/poletje 2021 je viden navdih baroka z arabskimi vplivi. V kolekciji je največ uporabljenega usnja, ki je lasersko izrezano in ponazarja vzorec fasade.[8]

Slika 7: Qasimi Homme, lasersko izrezana usnjena jakna

(16)

7 PLAAT

PLAAT je sodelovanje, ki je združilo oblikovalce Quinten Peuling & Wisse Trooster, proizvajalca qoowl in oblikovalca moških oblačil Dewi Bekker, da bi ustvarili torbico iz lasersko rezanega lesa. Prilagodljiva lesena zunanjost z linearnim vzorcem ima usnjeno notranjost, ki omogoča, da vreča leži popolnoma ravno, ko je odprta.[8]

Slika 8: Torbica PLAAT

CRYSTAL MCFARLANE

McFarlane je ustvaril elegantno kolekcijo moških oblačil, ki so bila lasersko izrezana iz različnih svilenih tkanin.[8]

Slika 9: Lasersko izrezana kolekcija Crystal McFarlane

(17)

8 IRIS VAN HERPEN

Iris van herpen se s kolekcijo, ki jo opisuje kot »evolucijo človeške oblike«, navdihuje s pomočjo nebesnih zemljevidov in vesoljskih galaksij. Njen eksperimentalni pristop kolekcije lasersko izrezanih, z algoritmom določenih kosov, prikazuje voluminozne oblike oblačil, ki so narejena iz gradientno obarvane svile, ki je lasersko izrezana in prišita na prav tako lasersko izrezanem ogrodju. [9]

Slika 10: Iris Van Herpen pomlad/poletje 2019

(18)

9

3. EKSPERIMENTALNI DEL

3.1. NAMEN IN IZHODIŠČE DIPLOMSKEGA DELA

Namen diplomskega dela je bil oblikovati sodobno kolekcijo oblačil z izhodiščem v zgodovinskem kroju koptske tunike in raziskovanju vulkanov.

Slika 11: Inspirativni kolaž

(19)

10

3.2. CILJNA SKUPINA

Ciljna skupina kolekcije je samozavesten in ambiciozen par, ki živita v mestu. Najraje preživljata čas drug z drugim ob ogledih raznih galerij in muzejev. On je zbiralec umetnin, ona pa je zgodovinarka. Oba sta v družbi množice zadržana, zato svojo osebnost odražata v oblačilih. Najraje kombinirata monotone odtenke črno-bele barvne palete, to pa popestrita z dodatno vpadljivo barvo. Oba sta modno ozaveščena, vendar težko odstopita od udobnosti preproste trenirke.

Slika 12: Kolaž ciljne skupine

(20)

11

3.3. MATERIALI, BARVE IN VZORCI

MATERIALI

V kolekciji sem za zgornje oblačilne kose, obleko in kratke hlače uporabil pletivo scuba – neopren v različnih barvah. Ker se v večini oblačilnih kosov vidi spodnja in zgornja stran blaga je bil neopren idealen, saj je dvobarven na licni in hrbtni strani blaga. Sestavljeno je z 10 % viskoze in 90 % poliestra. Za spodnje dele trenirke pa sem uporabil pletivo, sestavljeno iz 70 % poliestra, 16 % viskoze in 4 % elastana.

Slika 13: Skeni vseh uporabljenih materialov

BARVE

Barvno paleto sem črpal iz spodaj prikazane fotografije, ki zelo nazorno prikazuje vzdušje kolekcije.

Slika 14: Navdihujoča slika za barvno paleto kolekcije

(21)

12 VZORCI

Oblikovanje vzorca sem črpal iz navdiha oblike posledic vulkanskega izbruha, ki predstavlja površino razpokanih tal. Vzorec sem linijsko obrisal tako, da ustreza spodaj prikazani fotografiji. Prilagoditi sem moral tudi vse nastavitve, da bodo pripravljene na izrez neoprena na laserskem izrezovalniku. Ker je neopren na licni strani bele in hrbtni strani črne barve, sem vzorec izrezal tako, da se izrezani delci tekstilije lahko uporabijo v črni ali beli barvi.

Slika 15: Fotografija učinka vulkanskih posledic in linijski obris, pripravljen na laserski izrez

Slika 16: Izgled že izrezanega učinka v beli in črni barvi

(22)

13

3.4. KOLEKCIJA

Slika 17: Kolekcija spredaj in zadaj

(23)

14

3.5. MODNE IN TEHNIČNE SKICE

Slika 18: Modna ilustracija modela 1

(24)

15

Slika 19: Tehnična skica modela 1

(25)

16

Slika 20: Kroj tunike modela 1

(26)

17

Slika 21: Modna ilustracija modela 2

(27)

18

Slika 22: Tehnična skica modela 2

(28)

19

Slika 23: Kroj tunike modela 2

(29)

20

Slika 24: Modna ilustracija modela 3

(30)

21

Slika 25: Tehnična skica modela 3

(31)

22

Slika 26: Kroj tunike modela 3

(32)

23

Slika 27: Modna ilustracija modela 4

(33)

24

Slika 28: Tehnična skica modela 4

(34)

25

Slika 29: Kroj tunike modela 4

(35)

26

Slika 30: Modna ilustraicja modela 5

(36)

27

Slika 31: Tehnična skica modela 5

(37)

28

Slika 32: Kroj tunike modela 5

(38)

29

3.6. EKSPRIMENTIRANJE V STAJLINGU

Kolekcijo sem nadgradil in prikazal z uporabo vseh oblačilnih kosov na različne načine. S tem sem lahko prikazal, da se določeni oblačilni kosi lahko uporabijo tudi, če jih prestavimo na drugi del telesa. Ugotovil sem, da oblačilni kosi, ki so primarno narejeni za moške, funkcionirajo tudi na ženski in obratno.

Stajlinge sem kombiniral tudi z namenom, da ugotovim kako bi lahko na

najrazličnejše in inovativne načine oblačila prikazal na studijskih in

editorialnih fotografijah kolekcije.

(39)

30

Slika 33: Eksperimentiranje kombinacij oblačilnih kosov na ženskem modelu

(40)

31

Slika 34: Eksperimentiranje kombinacij oblačilnih kosov na moškem modelu

(41)

32

3.7. STUDIJSKE FOTOGRAFIJE IN EDITORIAL KOLEKCIJE

Slika 35: Studijska fotografija 1

(42)

33

Slika 36: Studijska fotografija 2

(43)

34

Slika 37: Studijska fotografija 3

(44)

35

Slika 38: Studijska fotografija 4

(45)

36

Slika 39: Studijska fotografija 5

(46)

37

Slika 40: Studijska fotografija 6

(47)

38

Slika 41: Editorialna fotografija 1

(48)

39

Slika 42: Editorialna fotografija 2

(49)

40

Slika 43: Editorialna fotografija 3

(50)

41

Slika 44: Editorialna fotografija 4

(51)

42

Slika 45: Editorialna fotografija 5

(52)

43

Slika 46: Editorialna fotografija 6

(53)

44

Slika 47: Editorialna fotografija 7

(54)

45

Slika 48: Editorialna fotografija 8

(55)

46

4. RAZPRAVA IN REZULTATI

V diplomskem delu sem s pomočjo zgodovinskih podatkov in najdb, ki sem jih

pridobil v Narodnem muzeju Slovenije z razstavo Koptske tkanine, raziskoval oblačila starih Egipčanov in Rimljanov – tunike. Pregledal sem tudi uporabo tunik v sodobni modi in kako so jih v svoje kolekcije vključili številni oblikovalci. Ob zgodovinskem raziskovanju sem naletel na eno izmed fotografij, ki me je zelo pritegnila, saj je

prikazovala posledice na talnih površinah, ki jih je ustvaril vulkan. Te so bile videti kot nekakšen neskončni vzorec.

Vprašal sem se, kaj bi se zgodilo, če bi združil zgodovino ustvarjanja oblačil, videno pri Koptih, in način oblikovanja oblačil, ki ga uporabljamo danes. Izbral sem barvno paleto, ki ponazarja izbruh vulkana, in material, ki je imel lep in voluminozen padec, s katerim sem ustvaril kolekcijo oblačil iz kroja tunik. Hotel sem vključiti tudi vzorec razpokanih tal, zato sem ga računalniško izrisal in kasneje vzorec izrezal z laserskim izrezovalnikom. Nastali vzorec sem lepil na material.

Rezultat diplomskega dela je moško-ženska kolekcija oblačil iz kroja tunik, navdih vulkanskih izbruhov in uporaba novodobnih tehnik izdelave vzorcev in izrezovanja tekstilij.

(56)

47

5. ZAKLJUČEK

Z ustvarjanjem modne kolekcije Vulkan sem spoznal, kako zelo pomembno je

raziskovanje in proučevanje zgodovine, saj ti na poti ustvarjanja nudi veliko novih idej in pomoči pri izdelovanju novih izdelkov

Namen doplomske naloge je bil združiti nove tehnologije izrezovanja blaga, zgodovinjskih krojev in inspiracije vulkanskih izbruhov v moško in žensko modno kolekcijo.

S pomočjo kombiniranja stajlingov in fotografiranja sem se naučil kako lahko razširim svoja obzorja razmišljanj in nadgradim predstavitev kolekcije na inovativen način.

Načrtovanje stajlingov lahko prikaže ljudem, da se oblačilne kose lahko kombinira in nosi na različne načine.

Naučil sem uporabljati nove materiale in stroje, ki mi bodo koristili za izdelovanje novih izdelkov v prihodnosti.

Celoten postopek izdelovanja kolekcije me je navdihnil, da svoja znanja uporabim tudi na drugih področjih, kot so bolj grafično oblikovanje in fotografija.

V prihodnje bi želel kolekcijo nadgraditi tako, da bi izdelal več različnih vzorcev in jih vključil v kolekcijo dodatkov ali pa pohištvenih izdelkov.

(57)

48

6. VIRI

[1] Koptske tkanine iz zbirke Narodnega muzeja Slovenije, V nms.si [dostopno na daljavo] Objavljeno 10.10. 2019. [citirano apr. 2021] Dostopno na spletu:

<https://www.nms.si/si/razstave/676-Koptske-tkanine-iz-zbirke-Narodnega-muzeja- Slovenije>.

[2] Koptske tkanine iz zbirke Narodnega muzeja Slovenije. Ljubljana : Narodni muzej Slovenije, 2020. Stran 16-18., 78-85

[3] Medieval tunic. V Medieval Britain. [dostopno na daljavo] [citirano apr. 2021]

Dostopno na spletu: <https://medievalbritain.com/type/medieval- life/clothing/medieval-tunic/>.

[4] PITCHARD

F.

clothing culture: dress in Egypt in the first millennium AD, Ljubljana : Narodnega muzeja Slovenije, 2020. Str. 45-49.

[5] Rajkishore Nayak & Rajiv Padhye, the use of laser in garment manufacturing: an overview, V fashionandtextiles.springeropen.com [dostopno na daljavo] Objavljeno 1.3.2016 [citirano apr. 2021] Dostopno na spletu:

<https://fashionandtextiles.springeropen.com/articles/10.1186/s40691-016-0057-x>.

[6] fashion laser cutting for fashion designers, refine textiles and accessories with a laser, V troteclaser.com [dostopno na daljavo] [citirano mar. 2021] Dostopno na spletu: <https://www.troteclaser.com/en/applications/fashion/>.

[7] Iris van herpen uses laser cutting techniques to create 3D anamorphic couture, V designboom.com [dostopno na daljavo] [citirano apr. 2021] Dostopno na spletu:

<https://www.designboom.com/design/iris-van-herpen-spring-2019-paris-couture-01- 23-2019/>.

[8] cutting edge: laser cutting tech for fashion and design, V tdsblog.com [dostopno na daljavo] Objavljeno 26.10.2016 [citirano apr. 2021] Dostopno na spletu:

<https://tdsblog.com/cutting-edge-laser-cutting-tech-fashion-design/>.

[9] Stella McCartney spring/summer 2011 collection, V designerzcentral.com

[dostopno na daljavo] Objavljeno 28.3.2017 [citirano apr. 2021] Dostopno na spletu:

<http://www.designerzcentral.com/fashion_shows/stella-mccartney-springsummer- 2011-collection/>.

[10] autumn winter 2021/22 collection, V isseymiyake.com [dostopno na daljavo]

Objavljeno 5.3.2021 [citirano maj. 2021] Dostopno na spletu:

<https://www.isseymiyake.com/en/news/7468>.

(58)

49

[11] paper dolls: new dimension at comme des garçons, V lsnglobal.com [dostopno na daljavo] Objavljeno 6.3.2012 [citirano apr. 2021] Dostopno na spletu:

<https://www.lsnglobal.com/news/article/5343/paper-dolls-new-dimension-at-comme- des-garcons>.

[12] cutting edge: laser cutting tech for fashion and design, V tdsblog.com [dostopno na daljavo] Objavljeno 26.10.2016 [citirano apr. 2021] Dostopno na spletu:

<https://tdsblog.com/cutting-edge-laser-cutting-tech-fashion-design/>.

[13] Iris Van Herpen’s Spring 2019 Collection Should Be In A Museum, V

ifitshipitshere.com [dostopno na daljavo] [citirano apr. 2021] Dostopno na spletu:

<https://www.ifitshipitshere.com/iris-van-herpen-spring-2019-collection/>.

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Diplomsko delo z naslovom Vloga umetnostnih in neumetnostnih besedil pri načrtovanju jezikovne vzgoje v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela.

Diplomsko delo vsebuje pregled literature na temo vpliv aktivnosti na kmetiji na kakovost življenja oseb z motnjami v duševnem razvoju (v nadaljevanju OMDR ).. Zanimalo

V delu sem uporabil podatke o pojavljanju taksonov v kvadrantu 9653/1 iz podatkovnih zbirk Flora Slovenije Centra za kartografijo favne in flore (CKFF), FloVegSi

Nacionalni inštitut za javno zdravje, Koronavirus – zdravstveni delavci: Navodila za zdravstvene delavce; Navodila za organizacijo dela, obravnavo bolnika in

Nacionalni inštitut za javno zdravje, Koronavirus – zdravstveni delavci: Navodila za zdravstvene delavce; Navodila za organizacijo dela, obravnavo bolnika in

Medtem ko smo po teoretičnem konceptualiziranju prometa kot dejavnika oblikovanja prostora preverili njegov pomen za oblikovanje prostorskega razvoja Slovenije, smo s

Za sodelovanje teh institucij pri gradnji zbirk Euroethics in Endebit je bila predvidena ista metodologija, kot je veljala za stare članice – identifikacija

To so: Članki in razprave (rubrika vključuje tudi prispevke z nekaterih zborovanj Arhivskega društva Slovenije); Iz, prakse za prakso; Iz arhivskih fondov in zbirk (v to rubriko