• Rezultati Niso Bili Najdeni

Sprašujem se, ali jih bodo gledalci občutili na enak način kakor jaz

12. Mislim, da je to, kar sem slikala in fotografirala, zares abstrakcija, ker sledi konvencijam abstrakcije

10. Zaključek

Pri izbiri naslova in tematike svoje diplomske naloge sem bila na začetku malo skeptična, saj je ustvarjanje v fotografiji in slikarstvu zelo razširjena tematika in so se je lotili že številni umetniki in teoretiki, ki so se zanimali za ta dva medija. To je pomenilo, da bi sama težko našla neki objektivni odgovor, ki bi bil boljši. Vse, kar sem lahko dodala taki obsežni tematiki, je moj pogled nanjo ter osebno strinjanje oziroma nestrinjanje z že preučenimi besedili na to temo.

Slikarstvo, ki spada med najstarejše medije v umetnosti, in fotografija, ki se umešča med nove medije, sta se na začetku zdela dva različna svetova, ki ju povezuje edino to, da spadata v isto panogo. Z raziskovanjem in proučevanjem med pripravo diplomske naloge pa sem hitro ugotovila, da se ujemata v več točkah, kakor pa se razlikujeta.

Najbolj sem uživala v praktičnem delu, saj je bil to tisti vizualni del, ki je predhodno prebrano teorijo prevajal v prakso. Sem človek, ki dojema svet bolj z vizualnega vidika, kar pomeni, da se mi je največ vprašanj in misli na to tematiko prebujalo med dejanskim delom.

Ko sem slikala na platno, sem vedno imela v mislih fotografije, ki sem jih predhodno

naredila, enako pa sem ravnala med fotografiranjem. Fotografiranje in slikanje sta se mi med delom brez prestanka prepletali. To je najbolje razvidno na končnem rezultatu, ki je bil zares končen šele s postavitvijo in umestitvijo projekcije fotografije in slike v razstavni prostor.

S celotno diplomsko nalogo sem poskušala odgovoriti na nekatera vprašanja, ki so se mi porajala predvsem med delom. In čeprav mogoče nisem našla vseh odgovorov oziroma zelo konkretnih odgovorov, sem zelo vesela, da sem izbrala to tematiko za diplomsko nalogo.

Celoten proces iskanja in razumevanja teh dveh medijev v različnih okoliščinah in v praktičnem delu je prav tisto, kar sem želela doseči s to diplomsko nalogo. Kar zadeva neodgovorjena vprašanja, pa menim, da sem v tem primeru že storila prvi velik korak – prav ta vprašanja me bodo naprej spodbujala v razmišljanje o medijih in v katero smer se umetnost razvija.

Literatura

BATCHELOR, David, Colour, London 2008.

BUTINA, Milan, Mala likovna teorija, Ljubljana 2000.

Barva, Fran>SSKJ, dostopno na

<https://fran.si/iskanje?FilteredDictionaryIds=130&View=1&Query=barva > (1. 4. 2020).

COSTELLO, Diarmuid, On the very idea of a ‘specific’ medium: Michael Fried and Stanley Cavell on painting and photography as arts, Critical inquiry, 34, zima 2008, str. 286-312.

FLUSSER, Vilém, K filozofiji fotografije, Berlin 2010.

Günther Förg, Artnet, dostopno na < http://www.artnet.com/artists/günther-förg/biography> (1. 6. 2021).

HOCKNEY, David in Martin GAYFORD, A History of pictures, London 2016.

Jeff Wall, Gagosian, dostopno na < https://gagosian.com/artists/jeff-wall/> (1. 6. 2021).

Katharina Grosse, It wasn‘t us, Art Berlin, dostopno na < www.artatberlin.com/en/katharina-grosse-it-wasnt-us-hamburger-bahnhof-14-06-2020-10-01-2021> (1. 6. 2021).

Konvencija, Fran>SSKJ, dostopno na

<https://fran.si/iskanje?FilteredDictionaryIds=130&View=1&Query=konvencija> (1.5.2020).

KOS, Gojmir Anton, Slikar v dialogu s fotografijo, Ljubljana 2010.

KRAUSS, Roslainda, E., Izbrani spisi o fotografiji: Presnovanje medija, Chicago 1999.

LIND, Maria, Abstraction: documents of contemporary art, Cambridge 2013.

MANCUSI-UNGARO, Carol, Landmarks perservation: Carol Mancusi-Ungaro on conserving the monochrome, Artforum, 49, poletje 2011, str. 342.

MUHOVIČ, Jožef, Leksikon likovne teorije: slovar likovnoteoretskih izrazov z ustreznicami iz angleške, nemške in francoske terminologije, Celje in Ljubljana 2015.

NEWHALL, Beaumont, The history of photography from 1839 to the Present Day, New York 1949.

SEUPHOR, Michael, Abstract painting: 50 years of accomplishment, from kandinsky to the present, New York 1964.

Seznam slikovnega gradiva

Slika 1:

Katharina Grosse, It wasn’t us, 2020, barva na objekt (pridobljeno s <

https://www.artatberlin.com/en/katharina-grosse-it-wasnt-us-hamburger-bahnhof-14-06-2020-10-01-2021/ > [20.6.2021])

Slika 2:

Günther Förg, Villa Malaparte Capri, 1995, silver print (pridobljeno s <

https://janischfineart.com/en/shop/art5326/> [20.6.2021])

Slika 3:

Günther Förg, Untitled, 2007, olje na platnu (pridobljeno s<

https://brooklynrail.org/2019/04/artseen/Gnther-Frg-Works-from-1986-2007> [20.6.2021])

Slika 4: Jeff Wall, The destroyed Room, 1978, fotografija (pridobljeno s <

https://www.tate.org.uk/whats-on/tate-modern/exhibition/jeff-wall/jeff-wall-room-guide/jeff-wall-room-guide-room-1> [20.6.2021])

Slika 5:

Betsabea Vernik, Prva faza slike, 2020, akril na platnu (osebni arhiv)

Slika 6:

Betsabea Vernik, Druga faza slike, 2021, akril na platnu (osebni arhiv)

Slika 7:

Betsabea Vernik, Tretja faza slike, 2021, akril na platnu (osebni arhiv)

Slika 8:

Betsabea Vernik, Zaključek slike, 2021, akril na platnu (osebni arhiv)

Slika 9:

Betsabea Vernik, Studio, 2021, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 10:

Betsabea Vernik, Studio, 2021, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 11:

Betsabea Vernik, Studio, 2021, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 12:

Betsabea Vernik, Studio, 2021, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 13:

Betsabea Vernik, Studio, 2021, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 14:

Betsabea Vernik, Postavitev, 2021, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 15:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, akril na kapa plošči (osebni arhiv)

Slika 16:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, akril na kapa plošči (osebni arhiv)

Slika 17:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, akril na kapa plošči (osebni arhiv)

Slika 18:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, akril na kapa plošči (osebni arhiv)

Slika 19:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, akril na kapa plošči (osebni arhiv)

Slika 20:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, akril na kapa plošči (osebni arhiv)

Slika 21:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, akril na kapa plošči (osebni arhiv)

Slika 22:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, akril na kapa plošči (osebni arhiv)

Slika 23:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 24:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 25:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Slika 26:

Betsabea Vernik, Arhiv, 2019, digitalna fotografija (osebni arhiv)

Zahvala

Mentorju, doc. Petru Rauchu, in somentorju, doc. Mateju Stupici, za vse napotke, korekture in spodbudo med pisanjem diplomske naloge.

Staršem in družini za moralno podporo.

Prijateljem za potrpljenje ob mojih slabih dneh.

Sebi.