• Rezultati Niso Bili Najdeni

Milena Mileva Blažić

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Milena Mileva Blažić"

Copied!
1
0
0

Celotno besedilo

(1)

23 22

Milena Mileva Blažić

Junaki mladinske literature

Literarne like kot temeljno sestavino mladinskih književnih besedil delimo v sedem kategorij (otroci/osebe, pooseblje- ne igrače/predmeti, poosebljene živali, poosebljena narava/

nebesno telo/pojav, liki iz ljudskega izročila in izvirni liki). V slovenski mladinski književnosti so se od njenega začetka (Ve- dež 1848/50) v različnih obdobjih pojavljali različni literarni liki, vendar so prostor slovenske mladinske literarne kulture najbolj označili naslovni liki: Ciciban, Maček Muri, Mojca Po- krajculja, Muca Copatarica, Pedenjped, Zvezdica Zaspanka, Juri Muri, Sapramiška, Pek Mišmaš, Zverinice iz Rezije, kosovirja in Piki Jakob.

Liki v mladinski literaturi – teh je več ko 300 – se navezujejo na slovensko ljudsko izročilo, posodabljajo ljudsko slovstvo, poganjajo razvoj avtorske književnosti in ustvarjajo nove lite- rarne like, ki so že folklorizirani. Mladinski literarni liki so ima- ginarna bitja, ki imajo pomembno vlogo v slovenski literarni kulturi, saj so se v procesu literarne recepcije s primarnega področja književnosti širili v slikaniške knjižne oblike. Imagina- ni liki so semantizirali slovenski kulturni prostor (npr. poime- novanja ustanov, spomeniki, periodični tisk idr.). Najizrazitejši primer je pot Mačka Murija – od radijske igre (1974), slikanice (1975), e-slikanice (2001) do porabniških izdelkov (računal- niške igrice).

Slovenski literarni liki so literarni memi, intertekstualno se se- lijo iz ljudskega slovstva v avtorsko literaturo in iz nature (19.

stoletje) prek kulture (20. stoletje) v popularno kulturo (21.

stoletje).

Dr. Milena Mileva Blažić je redna profesorica na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Ukvarja se s slovensko književnostjo, posebej mladinsko, in didaktiko pouka slovenščine. Je avtorica več monografij (npr. Skrivni bralni zakladi, Branja mladinske književnosti, Mladinski klasiki), več delovnih zvezkov in beril, surednica pesniške antologije Peti letni čas. Bila je gostujoča profesorica na Dunaju, v Gradcu, Trstu, Zagrebu idr. Je članica mednarodnih znanstvenih združenj Nordic Network for Children‘s literature, IRSCL – Inter- national Research Socitey for Children‘s Literature in International Comparative Literature Association.

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana, milena.blazic@pef.uni-lj.si

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Z verbalno in vizualno literarno analizo sem podatke različnih kategorij (glavni književni lik, čas dogajanja, književni prostor, dogajanje, motiv sanj, motiv dnevnega sanjarjenja,

Pomembni predstavniki družine in družinskih odnosov v svojih leposlovnih delih so tudi Fran Levstik (Kdo je napravil Vidku srajčico), Oton Župančič (Ciciban), Kristina Brenk

Cilj diplomskega dela je na osnovi primerjalne analize pokazati podobnosti in razlike med bajeslovnimi bitji iz slovenskih ljudskih pravljic in literarnimi liki

Čeprav so razlike in podobnosti med didaktiko književnosti in didaktiko mladinske književnosti velike, lahko rečemo, da je didaktika mladinske književnosti podtip didaktike

U~enci v prvi fazi {olske interpretacije knji`evnega besedila (motivaciji) preko uporabe kvalifikatorjev v SSKJ 2 i{~ejo besede in jih izpisujejo.. Potem v drugi fazi na osnovi

Glavni literarni lik v pravljici je otrok Benjamin. Stranski literarni liki so odrasle osebe in Benjaminov prijatelj, ki so poimenovani z imeni ter med seboj

ostalo niti šolstvo. Materinščina je kot učni jezik dobila večjo podporo Cerkve, ki je prevzela šolski nadzor in s tem tudi možnost za hitrejše spreminjanje šolskih razmer. Za

Mladinska književnost v času novejše slovenske (mladinske) književnosti je bila izrazito sredstvo socializacije ali celo instrumentalizacije (A. Slomšek), pozneje z