• Rezultati Niso Bili Najdeni

GRAFIČNE PODOBE IN PROSTORA PODJETJA

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "GRAFIČNE PODOBE IN PROSTORA PODJETJA"

Copied!
81
0
0

Celotno besedilo

(1)

UNIVERZA V LJUBLJANI PEDAGOŠKA FAKULTETA

EVA SIKOŠEK

OBLIKOVANJE CELOSTNE

GRAFIČNE PODOBE IN PROSTORA PODJETJA

DIPLOMSKO DELO

LJUBLJANA, 2021

(2)
(3)

UNIVERZA V LJUBLJANI PEDAGOŠKA FAKULTETA

LIKOVNA PEDAGOGIKA EVA SIKOŠEK

Mentor: izr. prof. dr. JURIJ SELAN

OBLIKOVANJE CELOSTNE

GRAFIČNE PODOBE IN PROSTORA PODJETJA

DIPLOMSKO DELO

LJUBLJANA, 2021

(4)
(5)

ZAHVALA

Zahvaljujem se svojemu mentorju izr. prof. dr. Juriju Selanu za podporo pri pisanju diplomske naloge z nasveti, odgovori in prijaznostjo.

Zahvaljujem se svojemu partnerju Timu za vso neskončno ljubezen, pomoč in podporo ob pisanju diplomske naloge in izven študijskega okvirja.

Rada bi se zahvalila svojim staršem, predvsem mami Kseniji in očetu Petru za neomajno podporo in ljubezen, ki še danes cveti med nami in nas bo vedno spremljala na življenjski poti, kamorkoli nas bo ta zanesla. Iskreno sem hvaležna tudi za vso podporo tekom šolanja in študija.

Najlepša hvala tudi kolegici Evi za medsebojno spodbujanje ob pisanju diplomske naloge.

(6)
(7)

POVZETEK

Koncept diplomskega dela temelji na analizi grafičnih podob različnih podjetij in njihovih prostorov z namenom ugotavljanja povezanosti in pomembnosti usklajenosti med njima.

Diplomska naloga sestoji iz treh vsebinskih sklopov: teoretični sklop, analizo celostne grafične podobe obstoječih tehnoloških računalniških podjetij in njihove notranje opremljenosti poslovnih prostorov ter likovni praktični sklop.

V teoretičnem sklopu predstavim osnovne principe in elemente oblikovanja celostne grafične podobe, osnovne principe in elemente notranjega oblikovanja prostorov ter ugotavljam vzporednice grafičnega in notranjega oblikovanja. Oblikujem kriterij za analiziranje povezanosti celostne grafične podobe podjetja in notranjega oblikovanja poslovnih prostorov.

V naslednjem sklopu s pomočjo izoblikovanih kriterijev analiziram celostni grafični podobi dveh podjetij in njuno notranje oblikovanje pisarn ter skušam ugotoviti povezavo med celostno grafično podobo podjetja in njegovim notranjem oblikovanjem v praksi ter kakšna je njena pomembnost v današnjem svetu.

V praktičnem sklopu glede na ugotovitve iz teoretičnega sklopa in analize podjetij, ustvarim celostno grafično podobo podjetja Tim Team, Tim Stare, S.P. ter zasnovo za notranje oblikovanje poslovnih prostorov.

Ključne besede:grafično oblikovanje, celostna grafična podoba, notranje oblikovanje, tehnologija, računalništvo

(8)

ABSTRACT

The concept of my thesis is based on the analysis of various companies corporate designs and their offices, with the aim to identify the relationship and its importance between them.

It consists of three sections: the theoretical section, the analysis of the corporate identity design and offices of technology and computer companies and lastly, the practical section.

In the theoretical section, I introduce the basic principles and elements of designing a corporate identity design, the basic principles and elements of interior design. I try to identify and establish connection between the two and design a criterion through which the compliance of corporate identity design and interior design could be analyzed.

In the next section, I analyze the corporate identity design and interior design of two technological computer companies, with the help of the established criteria. With the analysis I aim to identify the type of relationship between corporate design and corporate interior design and how important it is in today’s world.

In the practical section, I design a corporate identity for the company Tim Team, Tim Stare, S.P. and an interior design idea for its offices, based on what I have determined from the theoretical and the analytical part of my thesis.

Key words: graphic design, corporate identity design, interior design, technology, computer science

(9)
(10)

KAZALO VSEBINE

1 UVOD...1

2 TEORETIČNI DEL...2

2.1 GRAFIČNO OBLIKOVANJE...2

2.2 CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA...2

2.2.1 REFERENČNI TRIKOTNIK...2

a. Realna identiteta organizacije...3

b. Imidž...4

c. Simbolni identitetni sistem...4

2.2.2 Osnovni elementi in principi grafičnega oblikovanja celostne grafične podobe...6

2.3 NOTRANJE PROSTORSKO OBLIKOVANJE...7

2.3.1 Osnovni elementi in principi notranjega prostorskega oblikovanja...8

2.4 POVEZAVA MED CELOSTNO GRAFIČNO PODOBO PODJETJA IN NOTRANJIM OBLIKOVANJEM...9

2.4.1. USTVARJANJE KRITERIJEV ZA ANALIZO TRGA...12

3 ANALIZA TRGA CELOSTNIH GRAFIČNIH PODOB PODJETIJ IN NJIHOVIH POSLOVNIH PROSTOROV...15

3.1 PODJETJE GOOGLE - BUDIMPEŠTA, MADŽARSKA...15

a) VIZUALNI ELEMENTI...15

Logotip podjetja...16

Barve...17

Oblike, liki, simboli...20

Tipografija...21

Realna reprezentacija digitalne identitete...23

b) IDEOLOŠKI ELEMENTI...24

Okolje...24

Prostor...25

Aplikacije celostne grafične podobe...26

3.2 PODJETJE MICROSOFT - LJUBLJANA, SLOVENIJA...27

a) VIZUALNI ELEMENTI...27

Logotip podjetja...28

Barve...29

Oblike, liki, simboli...31

Tipografija...33

Realna reprezentacija digitalne identitete...34

b) IDEOLOŠKI ELEMENTI...35

Okolje...35

Prostor...37

Aplikacije celostne grafične podobe...39

3.3 UGOTOVITVE ANALIZE...39

4 PRAKTIČNI DEL...41

4.1 PREDSTAVITEV PODJETJA TIM TEAM, TIM STARE, S. P...41

4.1.1 OPREDELITEV VIZIJE PODJETJA...41 4.2 OBLIKOVANJE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE PODJETJA TIM TEAM,

(11)

4.2.1 LOGOTIP PODJETJA...41

4.2.2 OSNOVNE BARVE IN RAZŠIRJENA BARVNA SHEMA...42

4.2.3 DOLOČITEV IN USTVARJANJE TIPOGRAFIJE...43

4.2.4 DOLOČITEV LIKOV, OBLIK IN SIMBOLOV POVEZANIH S PODJETJEM...44

4.2.5 PISARNIŠKI MATERIAL...45

a. plakat...46

b. Identifikacijske kartice...47

c. Vizitke...48

4.2.6 DIGITALNA IDENTITETA PODJETJA...48

4.2.7 DOGODKI...50

4.2.8 POSLOVNA DARILA...51

4.3 OBLIKOVANJE NOTRANJIH POSLOVNIH PROSTOROV PODJETJA TIM TEAM, TIM STARE, S.P...53

4.3.1 ZASNOVA POSLOVNE ZGRADBE...53

4.3.2 ZUNANJOST POSLOVNE ZGRADBE...54

4.3.3 RAZPOREDITEV PROSTOROV V SPODNJEM NADSTROPJU...55

4.3.4 RAZPOREDITEV PROSTOROV V ZGORNJEM NADSTROPJU...55

4.3.5 PROSTORI V SPODNJEM NADSTROPJU...56

a. Čakalnica...56

b. Sejna soba...57

c. Toaletni prostor...58

d. Kuhinja...59

4.3.6 SKUPNI PROSTORI V ZGORNJEM NADSTROPJU...60

5 ZAKLJUČEK...63

6 VIRI IN LITERATURA...64

7 VIRI SLIK...67

(12)

KAZALO SLIK

Slika 1 :Referenčni trikotnik organizacije - Richards in Ogden (1977)...3

Slika 2 :Logotipa in logo podjetja Google...16

Slika 3 :Vaterpolistično zasnovana sejna soba podjetja Google v Budimpešti na Madžarskem...16

Slika 4 :Osnovna barvna shema podjetja Google...17

Slika 5 :Skupinska soba v prostorih Google podjetja...18

Slika 6 :Skupinska soba v prostorih Google podjetja...20

Slika 7 :Različni zaobljeni liki, ki se pojavljajo v celostni grafični podobi podjetja...20

Slika 8 :Pisarna in predstavitvena soba, z vodoravnimi in ostrimi oblikami...21

Slika 9 :Tipografija podjetja Google...22

Slika 10 :Primer ustrezne tipografije na steni ‘Google Drive’...22

Slika 11 :Spletna stran podjetja Google z vizijo podjetja...23

Slika 12 :Barvno in živahno delovno okolje podjetja Google...23

Slika 13 :Reciklirani materiali uporabljeni v notranjem oblikovanju pisarniških prostorov Googla...24

Slika 14 :Jedilnica podjetja Google v Budimpešti, Madžarska...25

Slika 15 :Kotiček, kjer delo izgleda neprijetno...27

Slika 16 :Logo, logotip in simbol podjetja Microsoft...28

Slika 17 :Logotip v recepciji podjetja Microsoft...28

Slika 18 :Barve celostne grafične podobe podjetja Microsoft...29

Slika 19 :Akcenti barv Microsoftovega logotipa v poslovnem prostoru...30

Slika 20 :Osnovna shema vizualnih podob podjetja Microsoft...31

Slika 21 :Okrogle, zaobljene tridimenzionalne oblike v poslovnem prostoru podjetja Microsoft...31

Slika 22 :Nekateri okrogli detajli na stenah...32

Slika 23 :Ostro-mehka stena jedilnice in oste črte v plutovinasti steni...32

Slika 24 :Kontrast ostrega ter zaobljenega pohištva...33

Slika 25 :Tipografija Microsoftove celostne grafične podobe...34

Slika 26 :Trenutna spletna stran Microsoft podjetja v Sloveniji...34

Slika 27 :Sejna soba in pisarna v monokromatskih odtenkih...35

Slika 28 :Kontrast mehkega materiala (površina mize) s trdim materialom (noge mize) ...36

Slika 29 :Grafika koncepta fluidnega dizajna prostorov Microsoft v Ljubljani...36

Slika 30 :Tloris prostorov Microsoft v Ljubljani...37

Slika 31 :Postavitev kuhinja v ‘košari’ deluje težko v središču svetlega prostora...37

Slika 32 :Monokromatska sejna soba...38

Slika 33 :Logotip podjetja in Logotip podjetja z vključenim pozicijskim geslom...42

Slika 34 :Osnovna barvna shema in razširjena barvna shema podjetja...43

Slika 35 :Izbrani tipografiji za podjetje...44

Slika 36 :Ustvarjena tipografija za logotip podjetja...44

Slika 37 :Grafično oblikovanje kuverte...45

Slika 38 :Grafično oblikovanje kuverte...45

Slika 39 :Oblikovanje uradnega dokumenta...46

(13)

Slika 41 :Grafično oblikovane identifikacijskih kartic...48

Slika 42 :Sprednja in zadnja stran vizitke...48

Slika 43 :Spletna stran v času obratovanja podjetja...49

Slika 44 :Spletna stran izven uradnega delovnega časa podjetja...49

Slika 45 :Idejna zasnova za upravljalnik igralne konzole...50

Slika 46 :sadje z nalepkami Tim Team podjetja spodbuja zdrav način življenja...50

Slika 47 :USB ključki kot poslovno darilo...51

Slika 48 :Minimalistično zasnovani promocijski majici...52

Slika 49 :Zunanjost poslovne zgradbe...54

Slika 50 :Zunanjost poslovne zgradbe...54

Slika 51 :Tloris spodnjega nadstropja...55

Slika 52 :Tloris zgornjega nadstropja...55

Slika 53 :Čakalnica v spodnjem nadstropju...56

Slika 54 :Pogled stranke ob sedenju v čakalnici...57

Slika 55 :Sejna Soba...57

Slika 56 :Sejna Soba...58

Slika 57 :Toaletni prostor s funkcionalno zasnovano omaro...58

Slika 58 :Toaletni prostor...59

Slika 59 :Kuhinjski prostor...59

Slika 60 :Kuhinjski prostor...60

Slika 61 :Zgornje nadstropje odprtega tipa...60

Slika 62 :Balkon z osnovno barvno shemo...61

Slika 63 :Prostor za preizkušanje iger...61

Slika 64 :Delovni prostor v zgornjem nadstropju...62

Slika 65 :Delovni prostor v zgornjem nadstropju s prostorom za preizkušanje iger..62

(14)
(15)

1 UVOD

Velikokrat se zgodi, da imajo podjetja zelo natančno izdelano celostno grafično podobo, njihovi poslovni prostori pa te grafične podobe v svojem notranjem oblikovanju ne odražajo. Obstajajo pa tudi podjetja, ki imajo notranji dizajn usklajen do potankosti, ki pa se ne sklada z njihovo celostno grafično podobo.

V svojem diplomskem delu se bom osredotočila predvsem na ugotavljanje povezanosti celostne grafične podobe podjetja z njegovo notranjo prostorsko ureditvijo in oblikovanjem. Osredotočila se bom na elemente grafičnega oblikovanja celostne grafične podobe in osnovne elemente notranjega oblikovanja ter iskala vzporednice. Na podlagi literature in analize trga bom poskušala ugotoviti povezanost in praktičnost odnosa med celostno grafično podobo podjetja in notranjem oblikovanjem poslovnih prostorov ter kako ta povezava deluje na potrošnike ter zaposlene v podjetju, v današnjem času in prostoru.

Na podlagi teoretičnega dela in analize trga bom zasnovala celostno grafično podobo podjetja in zamisel o notranjem oblikovanju prostorov. Skozi ustvarjanje celostne grafične podobe in notranjega oblikovanja prostorov podjetja bom upoštevala ugotovitve in spoznanja, ki sem jih pridobila s študijem literature in analizo trga podjetij, ki delujejo na enakem tržnem področju.

(16)

2 TEORETIČNI DEL

2.1 GRAFIČNO OBLIKOVANJE

Grafično oblikovanje je ena od zvrsti uporabne umetnosti, ki pri vizualizaciji komunikacijskih vsebin vključuje elemente tipografije, fotografije, ilustracije in tiska.

Grafično oblikovanje se je kot termin uveljavil s pomočjo Addisona Dwigginsa, ki je pojem skoval leta 1992. Kreativni prevod informacij v vizualni medij, ki ga poskušajo grafični oblikovalci ustvariti z grafičnim oblikovanjem, močno poveča učinkovitost podajanja in razumevanja teh informacij. Grafično oblikovanje je pomembna smer umetnosti, ki jo sodobna družba potrebuje. Temelji na informatiki, javni komunikaciji in serijski proizvodnji ter oglaševanju. Značilnosti grafičnega oblikovanja se kažejo predvsem v rezultatih, ki so preprosti in funkcionalni. Razširjen spekter grafičnega oblikovanja danes vključuje več področij, ki pa so med seboj prepletene in jim je skupno to, da jih ustvarja in z njimi manipulira grafični oblikovalec. (Muhovič, 2015)

2.2 CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA

2.2.1 REFERENČNI TRIKOTNIK

Ena od smeri grafičnega oblikovanja je ustvarjanje celostne grafične podobe in vključuje mnogo področij grafičnega oblikovanja, ki pa se s časom tudi spreminjajo.

Prvi korak k ustvarjanju celostne grafične podobe podjetja je razumevanje filozofije podjetja, kakšni so odnosi med podjetjem, njegovim imidžem in celostno grafično podobo. Tukaj si lahko pomagamo s shemo referenčnega trikotnika, ki sicer sodi v psihologijo spoznavanja, a je bil za potrebe različnih organizacij apliciran tudi na področje grafičnega oblikovanja. Vsako podjetje ima namreč svojo identiteto, ustvarja nek imidž, ki se kaže v odnosu do zunanjega ali notranjega okolja ter lasten simbolni identitetni sistem. (Repovš, 1995)

(17)

Slika 1:Referenčni trikotnik organizacije - Richards in Ogden (1977)

a. Realna identiteta organizacije

Identiteta po SSKJ pomeni skladnost, ujemanje podatkov z resničnimi dejstvi, znaki, istovetnostjo. (Identitéta, 2021) To geslo predpostavlja pojem ‘realna identiteta’

organizacije ali v tem primeru podjetja.

Realna identiteta podjetja (organizacije), v kontekstu referenčnega trikotnika, je to, kar podjetje je. To vključuje tudi njegovo zgodovino in razvoj, njegov sedež, stavbo in stvari v njem, zaposlene, način kako je organizirano, vodeno. Sem spadajo tudi izdelki, storitve in ideje podjetja. Te podjetje realizira s svojimi psihološkimi in tehnološkimi vrednostmi. Vsi njegovi elementi notranje identitete morajo biti v sozvočju, realna identiteta pa mora biti prilagojena okolju v katerem obstaja in njegovim tržnim razmeram. (Repovš, 1995)

(18)

b. Imidž

Po slovarju SSKJ je pojem imidž videz, zunanja podoba, ustvarjena zlasti z načinom oblačenja, vedenja: skrbeti za svoj imidž. (ímidž, 2021)

Ideja o imidžu se je pojavila v petdesetih letih dvajsetega stoletja, vzporedno z zavedanjem o tem, da potrošniki ne kupujejo samo izdelkov, ampak blagovne znamke.

Ta koncept so potem prenesli tudi na podjetja sama, kar je povzročilo zavestno ukvarjanje z imidži podjetij. Imidž je torej vtis, ki ga potrošniki oblikujejo glede na prejete signale, ki jih oblikuje organizacija ali podjetje. Obsega vse, kar splošna javnost o podjetju misli, oz. občuti. Je odraz zavestnih in podzavestnih stanj ljudstva, v katerih nastaja. Je dinamičen pojem, ki se včasih vzdržuje, včasih pa spreminja. Ta plat referenčnega trikotnika se predvsem ukvarja s psihologijo podjetja in potrošnikov.

Strokovnjaki se zavedajo, da le imidž, ki ustreza realni identiteti podjetja, omogoči pravično menjavo med potrošniki in podjetjem. V primeru da je imidž neke organizacije predober ali preslab, pa bo izmenjava potekala kratek čas. Pomembno je, da organizacija informira, oglašuje in usklajuje svoj imidž in svojo realno identiteto.

(Repovš, 1995)

c. Simbolni identitetni sistem

Simbol je po splošni definiciji predmet oz. lik, ki reprezentira določeno abstraktno vsebino, npr: bel golob in oljčna vejica kot simbola miru; kultni, krščanski, državni, poklicni simboli; rdeča barva kot simbol ljubezni, upora ipd. (Muhovič, 2015, str. 688) Simbolni identitetni sistem podjetja je realna identiteta podjetja, ki je prevedena na raven simbolov. Sestavljen je iz grafičnih, verbalnih simbolov, tipografije, barv in ostalih likovnih struktur, ki so razporejene v različnih kompozicijah po površinah ter komunikacijskih sredstev, ki označujejo podjetje kot samosvoje in prepoznavno.

Vidna simbolika je organizirana na tak način, da kot informacijski dražljaj v potrošnikih oz. javnosti vzbuja predstave in misli, ki se ob ostalih informacijah v zvezi s podjetjem pretvorijo v stališča in sodbe - torej v imidž o podjetju. Simbolni identitetni sistem

(19)

neposredno v stiku z njegovimi elementi realne identitete. Simbolni identitetni sistem je širok pojem, ki tako kot celostno grafično podobo (v kateri so izključno organizirani vidni dražljaji), vključuje tudi ostale dražljaje, npr. vonjave, glasbo, okuse ter vedenje posameznikov. Celostna grafična podoba je pomembna sestavina simbolnega identitetnega sistema, saj predstavlja pomembno orodje pri predstavljanju realne identitete podjetij in vzpostavitev imidža, ki ustreza realni identiteti podjetja. Za njo, z ustvarjanjem grafičnih simbolov in njihovo ustrezno organizacijo, skrbijo grafični oblikovalci, ki so opremljeni z nasveti psihologov, menedžerjev, sociologov in komunikologov. (Repovš, 1995)

Organizacije (oz. podjetja) imajo tako reprezentirane vse referenčne točke: realna identiteta, imidž in simbolna identiteta podjetja. Kadar odnosi med njimi niso pristni, ustrezni in resnični, bo podjetje doživelo precej težav na trgu. Vsak odnos med referenčnimi točkami lahko privede do neodobravanja in razočaranja javnosti in nekonsistenco v gradnji podjetja in njegovih lastnosti. Takrat, ko simbolna identiteta podjetja odraža resnično stanje organizacije in s tem generira njegov imidž, so vse referenčne točke v sozvočju tako same s seboj kot druga z drugo. (Repovš, 1995) Pri simbolni identiteti podjetja je v ospredju grafično oblikovanje celostne grafične podobe podjetja, ki povezuje med imidžem podjetja in njegovo realno identiteto.

Pomembno je, da grafični oblikovalec zadosti kriterijem za sestavo grafične podobe, ki obsega nekaj osnovnih elementov. Nabor elementov sem združila iz virov, ki so temeljni za razumevanje celostne grafične podobe (Repovš, 1995) ter iz sodobnejših virov, ki se nanašajo predvsem na aktualnost celostne grafične podobe v današnjem svetu (Budelmann idr., 2010).

(20)

2.2.2 Osnovni elementi in principi grafičnega oblikovanja celostne grafične podobe

Pri oblikovanju celostne grafične podobe je potrebno upoštevati in vključiti določene osnovne elemente in principe grafičnega oblikovanja celostne grafične podobe (Po Repovš,1995; Budelmann idr., 2010):

a. Ime podjetja se določi predvsem s konsenzom naročnika ali po navadi obstaja preden grafični oblikovalec začne oblikovati celostno grafično podobo podjetja.

b. Pozicijsko geslo podjetja predstavlja ideologijo podjetja in ustvarja imidž podjetja.

Kaže se v aplikacijah celostne grafične podobe podjetja, ki jih stranke doživljajo kot realno reprezentacijo.

c. Logotip podjetja reprezentira podjetje kot bistvena vizualna oznaka podjetja, v kateri je zajeto bistvo podjetja.

d. Črkopis in tipografija zajemata monograme, izbiro tipografije in njeno berljivost ter estetsko usklajenost v dokumentih podjetja.

e. Likovne strukture in elementi ter njihov psihološki pomen

- liki, oblike in simboli in njihova razporeditev zajemajo dvodimenzionalne like, oblike, in simbole ki se pojavljajo v celostni grafični podobi podjetja, vzorce oblik, estetiko, kontraste v celostni grafični podobi in njihovo kompozicijo

- dimenzije oblik - prevod dvodimenzionalnih oblik v fizičnem prostoru:

tridimenzionalni logotip in realne aplikacije celostne grafične podobe v obliki promocijskih izdelkov.

- barve zajemajo izbiro osnovnih barv, ki jih podjetje uporablja v logotipu in razširjene barvne sheme ter njihov pomen.

(21)

f. Digitalna identiteta

Zajema online identiteto, prenos celostne grafične podobe v digitalni svet, uporabo celostnega vizualnega stila za reprezentacijo fizičnega podjetja v digitalnem svetu.

2.3 NOTRANJE PROSTORSKO OBLIKOVANJE

Veliko je ugibanj o tem kje in kdaj so se ljudje v prazgodovini naučili uporabljati zavetja in čemu so bila najstarejša bivališča podobna, vendar vemo, da so ta zavetja na življenje praljudi močno vplivala - poleg funkcije zavetja pred vremenom so nudila tudi prostor za druženje, spanje in počitek. Notranje oblikovanje je vidik življenja, ki mu ne moremo ubežati. Skupek notranjih prostorov, ki jih dnevno ali občasno obiskujemo in v njih živimo, ustvarja svet takšen kot ga poznamo in na nas vpliva predvsem na podzavestni, včasih pa tudi na zavestni ravni (Pile in Gura, 2013). Izraz notranje oblikovanje je bil uradno sprejet in uporabljen po drugi svetovni vojni in je zajemal celotno zasnovo prostora in ne samo dekoracijo prostorov, kar je bil izraz za okraševanje prostorov pred vzpostavitvijo pojma. Danes je notranje oblikovanje poklic, ki se obravnava ločeno ali pa v dogovoru z arhitekti, ki projektirajo stavbo z njenimi prostori. Je mlad in zelo zahteven poklic, ki je doživel veliko rast v zadnjih nekaj letih in vzbudil izjemno zanimanje v sodobni družbi. (Kilmer in Kilmer, 2014)

Dejstvo je, da v sodobnosti ljudje večino svojega časa preživimo v notranjih prostorih - predvsem doma in v službi, včasih pa tudi v trgovinah in podjetjih, ne da bi se popolnoma zavedli notranjega oblikovanja prostorov in kako lahko to podzavestno vpliva na naše dojemanje prostora kot takega ter ustvarjanja podobe o podjetju ali trgovini v kateri se nahajamo.

Notranje oblikovanje prostorov vpliva na psihološko stanje ljudi, ki se nahajajo v prostoru. Oblikovanje prostorov je zelo kompleksno, saj so ljudje, ki se v njih nahajajo, zelo kompleksni. Nekateri odzivi ljudi na prostor v katerem se nahajajo so prirojeni, drugi pa sledijo iz njihovih lastnih izkušenj, zato je potreben premislek kako, zakaj in za koga oblikujemo prostor ter katera čustva ali reakcije bi želeli s prostorom vzbuditi.

V mislih je potrebno imeti kulturna ozadja ljudi, njihovo zgodovino in lokacijo prostora.

(Augustin, 2009)

(22)

Notranje oblikovanje ima lahko mnogo različnih elementov, ki jih moramo upoštevati pri oblikovanju prostora in razmisliti o tem, kako bo prostor na ljudi psihološko vplival.

Velik faktor pri notranjem oblikovanju je predvsem kakšne vrste prostor oblikujemo in kakšna je njegova namembnost ter funkcija. (Augustin, 2009)

Notranji dizajn je bolj dominanten v zasnovi trgovin, predvsem pa pri znamkah, ki se osredotočajo na prepoznavnost in izstopanje med konkurenco. Psihološki vidiki notranjega oblikovanja trgovin težijo predvsem k psihološki manipulaciji strank in tako učinkovitem potrošništvu. (Piotrowski, 2016)

2.3.1 Osnovni elementi in principi notranjega prostorskega oblikovanja

Pri notranjem oblikovanju je mnogo elementov, ki jih moramo upoštevati v stadiju oblikovanja prostora od začetne zasnove do končne ureditve prostora - njegove osnovne principe in elemente(Po Grimley, 2007):

a. Osnove zajemajo začetek, zasnovo, oblikovanje, risanje in predstavitev projekta notranjega oblikovanja po dogovoru z naročnikom

b. Prostor zajema dimenzije prostora, njihovo razporeditev, funkcijo in pregled ter upoštevanje pravilnikov o gradnji in dostopnosti prostorov

c. Površine zajemajo elemente kot so barva, material, tekstura, vzorec in specifične taktike oblikovanja prostorov z barvami, materiali, teksturami in vzorci.

c. Okolje vsebuje področja naravne in umetne svetlobe, nevidnih sistemov (zajema aspekte notranjega oblikovanja, ki pripomorejo k ustvarjanju specifičnega razpoloženja ali karakterja prostora)

(23)

e. Elementi vključujejo detajle, pohištvo, ostale elemente in kako jih predstavimo (zajema vse notranje dodatke, ki prostor povežejo v celoto in dodajo poseben občutek domačnosti)

2.4 POVEZAVA MED CELOSTNO GRAFIČNO PODOBO PODJETJA IN NOTRANJIM OBLIKOVANJEM

Vizualno identiteto lahko posredujemo tudi pri arhitekturi poslovnih zgradb, ki vpliva predvsem na ohranjanje identitete podjetja. Odraz identitete podjetja se vidi pri notranjem prostorskem oblikovanju pisarn, ki lahko simbiolizira različne vidike podjetniške kulture. Druge aplikacije vizualne identitete vključujejo oglaševanje, oblačila, embalažo in promocijo ter darila (Melewar idr., 2005), ki jih skupno označujemo kot realne aplikacije celostne grafične podobe.

Nekateri viri definirajo notranje oblikovanje kot del celostne grafične podobe podjetja (Schmitt idr., 1995; Melewar in Saunders, 2005; Budelmann idr., 2010; Stoimenova, 2017). Budelmann idr. (2010) pa izpostavlja pomembnost notranjega prostorskega oblikovanja predvsem pri ‘brand experience’ (uporabniški izkušnji podjetja ali znamke).

Notranjost trgovin, hotelov in muzejev dajejo strankam občutek, da podjetje obstaja tudi v fizičnem svetu (Budelmann idr., 2010), zato je pomembno da je prevod v fizični svet podoben celostni grafični vizualni zasnovi, ki prikazuje realno identiteto podjetja, hkrati pa na osnovi osnovnih elementov notranjega oblikovanja prostorov, v stranki vzbuja občutke, ki jih bo povezovala z imidžem podjetja. (Mesher, 2010)

Stoimenova (2017) je zapisala, da je arhitektura (tako zunanja kot notranja) del celostne grafične podobe in tako vizualne identitete podjetja, kar postavlja notranje oblikovanje prostorov v simbolno identiteto podjetja. Tukaj lahko na notranje oblikovanje pogledam z drugega zornega kota referenčnega trikotnika.

(24)

Dejanska stavba podjetja, s poslovnimi prostori (sedež organizacije) je skupaj z zaposlenimi v njej del realne identitete podjetja. Na ta sedež podjetja so povabljeni poslovni partnerji, naročniki in v nekaterih primerih tudi stranke, ki ob vstopu v poslovne prostore spoznajo realno identiteto podjetja. Slednja pa je tako ali drugače notranje oblikovana v skladu s celostno grafično podobo podjetja - torej vizualnih dražljajev in prostorskih elementov (simbolna identiteta podjetja). To lahko privede do spoznanja, da je realna identiteta podjetja in njen simbolni identitetni sistem v sklopu notranjega oblikovanja povezan, saj ne predstavlja posredno simbolov organizacije.

Dodam lahko, da celotna izkušnja prostora v stranki ali poslovnem partnerju vzbudi določen občutek ali vzdušje, kar stranka nato povezuje z imidžem podjetja.

Od podjetja je odvisno na kateri kot referenčnega trikotnika bo najbolj vplivala: ali bo to bolj predstavitev realne identitete, bo na prvo mesto raje postavljala imidž ali se bo popolnoma osredotočila na simbolno raven in jo bo skušala čim bolj povezati z drugima dvema.

Lahko bi torej zaključila, da notranje oblikovanje poslovnih prostorov podjetja ali trgovine predstavlja popolnoma realiziran referenčni trikotnik, saj fizično, ideološko, vizualno in psihološko združuje realno identiteto organizacije, njen imidž ter njeno simbolno identiteto - tako pri zunanjih obiskovalcih, kot pri svojih zaposlenih.

S tem spoznanjem, notranjega oblikovanja ne moremo dojemati kot izrecno simbolno identiteto organizacije, tako kot tudi grafično oblikovanje ne moremo popolnoma zaobjeti s terminom simbolne identitete organizacije, saj se za njem skrivajo tudi ideološke in psihološke implikacije ustvarjanja imidža.

Notranje oblikovanje ni samo vizualno ampak je tudi doživljajsko in ga lahko posameznik poosebi ter ga kot takega doživlja veliko bolj točno, še posebej, če se obiskovalec dejansko nahaja v njem. Usklajenost oziroma neusklajenost notranjega oblikovanja in simbolne identitete lahko predstavlja težavo, saj lahko uniči imidž o podjetju in prav tako poudari neskladnost med realno identiteto, imidžem in simbolnim

(25)

Razvijanje koncepta notranjega oblikovanja prostorov se velikokrat opira na vodila celostne grafične podobe podjetja, preko razumevanja hotenj in psihologije strank, ki se bodo v prostoru nahajale ter z analizo konkurenčnih podjetij in njihove celostne grafične podobe, posredno tudi njihovega notranjega oblikovanja prostorov.

Pomembno je, da je notranje oblikovanje prostora povezano s celostno grafično podobo podjetja, a naj bo slednja bolj prostorsko orientirana in ima v mislih tako počutje strank, ki se bodo v prostoru nahajale, kot počutje zaposlenih, ki se bodo v prostoru nahajali daljše časovno obdobje. Notranji oblikovalci zasnujejo koncept notranjega oblikovanja prostorov z vzpostavitvijo vzporednic vizualne podobe podjetja in vpliva prostora, v katerem se podjetje nahaja. (Mesher, 2010)

Začetek, zasnova, oblikovanje, risanje in predstavitev projekta notranjega oblikovanja naročniku, se torej prilagaja določenim vodilom celostne grafične podobe podjetja (Mesher, 2010), medtem ko se morata tudi grafični oblikovalec in vodja podjetja zavedati kje je sedež podjetja, kakšno razporeditev prostorov ima in koliko svetlobe ima prostor. Pomembno je okolje v katerem je podjetje fizično postavljeno, saj tudi to vpliva na zaposlene v podjetju in stranke, ki bodo sedež podjetja obiskovale. To je še posebej pomembno pri podjetjih, ki prenavljajo svojo vizualno podobo ali preselijo svoj sedež podjetja na drugo lokacijo. (Grimley, 2007)

Povezava med celostno grafično podobo podjetja in notranjim prostorskim oblikovanjem je pomembna predvsem v fizičnih prostorih podjetja, npr. pisarniški prostori. V njih se nahajajo zaposleni, ki so pripadni podjetju in se počutijo kot del konstruktivnega tima, sočasno pa morajo ti prostori delovati kot mesto, kjer poslovni partnerji in stranke sklepajo uspešne pogodbe in dogovore. Fizični prostori podjetja so sedež podjetja, kjer je podjetje realno reprezentirano in obiskovalci pričakujejo nek konsenz simbolne identitete, imidža in realne identitete. V trgovinah je fizični prostor podjetja namenjen predvsem potrošnikom.

(26)

2.4.1. USTVARJANJE KRITERIJEV ZA ANALIZO TRGA

S pomočjo virov za grafično oblikovanje (Repovš, 1995; Schmitt, Simonson in Marcus, 1995; Wheeler, 2003; Budelmann idr., 2010; Hembree, 2011; Ollins, 2014;

Stoimenova, 2017) in notranje oblikovanje (Knackstedt, 2002; Melewar idr. 2005;

Grimley 2007; Augustin, 2009; Mesher, Dodsworth, 2009; 2010 Pile in Gura, 2013;

Kilmer in Kilmer, 2014; Piotrowski, 2016) sem sestavila kriterije za združitev, vključevanje in povezovanje grafičnega dizajna podjetja z notranjim oblikovanjem in oblikovanja kriterijev za določitev povezanosti med notranjim oblikovanjem poslovnih prostorov ter celostno grafično podobo podjetja:

a) VIZUALNI ELEMENTI celostne grafične podobe podjetja, njen prevod v fizičen svet in njihov psihološki vpliv na stranke in zaposlene v prostoru

Realizacija simbolne identitete podjetja v prostoru glede na:

- Logotip podjetja, ki je sestavljen iz likovnih struktur, ki morajo iz okolja izstopati a se hkrati z njim povezovati. Povezuje se z izbrano barvno shemo. V prostoru mora biti izpostavljen predvsem pri recepciji ali vhodu v stavbo. Barve logotipa, oblike, simboli in liki, ki se v njem ponavljajo, so del osnovne barvne in vizualne sheme podjetja in se ponavljajo v prostoru ter v aplikacijah celostne grafične podobe podjetja, saj stranke podjetje najbolje povezujejo prav z logotipom.

- Barvo, ki povezuje barve celostne grafične podobe podjetja z notranjim oblikovanjem in pomen barv tako za prostor kot za grafično podobo podjetja. To je povezano predvsem s površinami, materialom, pohištvom in teksturo v prostoru, ki lahko precej vplivajo na odsevnost in odtenek barve, kar posledično vpliva tudi na splošen občutek človeka v prostoru (Grimley, 2007).

Pri interpretiranju barv in njihovi psihologiji je pomembna uporaba novejših knjižnih virov, saj se pomeni barv skozi leta in generacije spreminjajo in pridobivajo drugačne

(27)

Obstajajo barve, ki psihološko in fizično vplivajo na počutje ljudi - tako na papirju kot v prostoru. To so modra, zelena, rumena in rdeča barva. Imenujemo jih tudi psihološke primarne barve.

Modra barva ima močan vpliv na naše razmišljanje in mentalne procese. (Haller, 2019)

Zelena je barva uravnoteženosti in harmonije, saj umirja ostale barve in ustvarja ravnotežje med mislimi, telesom in emocijami. (Haller, 2019)

Rumena barva vpliva na naša čustva, saj stimulira naš živčni sistem, ki nadzoruje pretok signalov iz možgan skozi celotno telo. Rumena barva je najmočnejša barva v psihologiji barv. (Haller, 2019)

Rdeča barva fizično vpliva na ljudi. Dokazano je, da uporaba rdeče barve zviša pritisk in srčni utrip, lahko aktivira centre za ogroženost v naših možganih in aktivira naše instinkte, kot bi se ti odzvali na napad ali grožnjo. (Haller, 2019)

- Oblike, like, simbole, ki se povezujejo s površino, vzorci, teksturo, materiali, oblikovanjem pohištva in ostalih elementov v prostoru ter obliko prostora. 2D liki, oblike in simboli so prevedeni v fizični svet v obliki zaobljenih ali štirioglatih oblik, vodoravno ali navpično naravnanih elementov, raznih vzorcev, ki v imenu estetike uravnotežijo prostor in celostno grafično podobo podjetja. (Grimley, 2007)

- Črkopis in tipografijo, ki se povezujeta z uporabo teksta v notranjem oblikovanju prostorov in kako delujta v realnih aplikacijah celostne grafične podobe (poslovna darila, dogodki). Pomembno je, da je tipografija razumljiva in funkcionalna ter berljiva.

(Repovš, 1995).

- Realno reprezentacijo digitalne identitete, ki predstavlja digitalni prostor s pomočjo vizualnih elementov ter prehod v fizičen svet. Pomembna je skladnost

(28)

digitalne identitete z notranjim oblikovanjem prostorov in celostno grafično podobo podjetja, še posebej, če je to edini prostor, kjer podjetje fizično obstaja.

b) IDEOLOŠKI ELEMENTI celostne grafične podobe, njihov prevod v fizičen svet, ter njihov psihološki vpliv na stranke in zaposlene v prostoru

Realizacija ideologije podjetja (imidž) in njegovega pozicijskega gesla v prostoru glede na:

- Okolje, ki zajema naravno in umetno svetlobo, nevidne sisteme, lokacijo sedeža podjetja, uporabo materialov v gradnji ter notranjem oblikovanju. Glede na izbiro materialov in ambienta svetlobe, si lahko ljudje ustvarijo različna mnenja o podjetju in njihovih izbirah. (Budelmann idr., 2010 in Grimley, 2007)

- Prostor, ki zajema velikost prostorov, razporeditev, funkcijo, dostopnost, ki je pomembna tako za zaposlene, kot za stranke, ki sedež podjetja obiščejo. Potrebne so nekatere direktive in omejitve prav zaradi dobrega počutja strank v prostoru in tudi zakonodaje, ki nekatera pravila določa. (Grimley, 2007)

- Aplikacije celostne grafične podobe, ki skrbijo za prenos celostne grafične podobe v fizično okolje v obliki poslovnih daril, delavnic, posterjev, elementov, ki se prav tako nahajajo na sedežu podjetja in predstavljajo podjetje strankam tudi izven poslovnih prostorov.

(29)

3 ANALIZA TRGA CELOSTNIH GRAFIČNIH PODOB PODJETIJ IN NJIHOVIH POSLOVNIH PROSTOROV

Osredotočila se bom na podjetja, ki so v Sloveniji ali so geografsko blizu Slovenije in se ukvarjajo s tehnologijo, inovativnimi spletnimi rešitvami ter programiranjem.

Analizirala bom podjetja, ki so bila uradno oblikovana s strani notranjega oblikovalca ter katerih fotografije poslovnih prostorov so javno dostopne ter fizično dostopne strankam in zaposlenim.

3.1 PODJETJE GOOGLE - BUDIMPEŠTA, MADŽARSKA

Google je podjetje, ki se ukvarja z organizacijo, dostopnostjo in uporabnostjo informacij in je znano predvsem po svojem brskalniku Google Chrome ali iskalniku Google. Večina zaposlenih v podjetju opravlja delo programerjev, saj je podjetje dominantno prisotno v digitalnem okolju. Podjetje je poznano po svoji mladostnosti in igrivosti in je na trgu prisotno od leta 1998. (Shubham, 2021)

Pisarniške prostore Googla v Budimpešti na Madžarskem sem izbrala , ker je bil prvi pisarniški kompleks, ki je bil leta 2015 oblikovan skupaj s spreminjanjem celostne grafične podobe Googla. Pisarniške prostore so notranje oblikovali David Drozsbyik, László Ördöghm iz studia Graphasel Design ter Máté Attila Tóth in Oszkár Vági.

(Google Budapest - Spa Office, b.d.)

a) VIZUALNI ELEMENTI celostne grafične podobe podjetja, njen prevod v fizičen svet in njihov psihološki vpliv na stranke in zaposlene v prostoru.

Realizacija simbolne identitete podjetja v prostoru glede na:

(30)

Logotip podjetja

Slika 2:Logotipa in logo podjetja Google

Googlov logotip je sestavljen iz sekvence barv modre, rdeče, rumene in zelene, ki so razporejene po različnih sans serif črkah. Pike so dinamična verzija logotipa, ki se gibljejo v aplikacijah pri nalaganju strani. Google G je kompaktna različica loga, ki zadošča minimalistični prepoznavi podjetja. (Cook idr., 2015)

Barvni logotip podjetja se v notranjem oblikovanja pojavi le v sejni sobi - pisarni za sestanke. Pojavi se v starejši različici, čeprav je v sejni sobi razvidna uporaba novejše različice oblikovanja, skupaj s prenovljenimi ikonami in tipografijo.

Slika 3: Vaterpolistično zasnovana sejna soba podjetja Google v Budimpešti na

(31)

Zaradi verjetnosti, da imajo poslovne stranke in obiskovalci dostop do sejne sobe, je postavitev logotipa primerna, čeprav je različica logotipa na tej točki malce zastarela.

Logotip se v monokromatski različici pojavlja skozi prostore in označuje različne stole in računalnike, ki so na razpolago zaposlenim v pisarnah.

Barve

Slika 4:Osnovna barvna shema podjetja Google

Barve podjetja Google so zelo nasičene in vpadljive, kar lahko ob neposrednem stiku z njimi v prostoru deluje precej težko in nenavadno, vendar se z uporabo lesa in le barvnih akcentov v pohištvu in dekoracijah, divjost barv precej umiri in izolira. Barve podjetja so prisotne skozi celotno pisarno, v manjših detajlih ali elementih, ki na splošno dajejo subtilen občutek logotipa.

Barvna shema, ki so jo pri podjetju Google izbrali za celostno grafično podobo je zelo igriva, saj se poigrava s kontrastnostjo odtenkov. Ob neposrednem stiku barv se čuti vizualna intenziteta na papirju in v prostoru. Efekt sicer ni popolnoma intenziven, saj barve niso popolnoma primarne, ampak so izbrani odtenki, ki se umikajo primarnim barvam, kar kontrast malo umirja. (Grimley, 2007)

Čeprav so v veliki meri barve v prostorih in na spletu ločene med seboj, pa to v poslovnih prostorih Googla ni vedno pravilo.

(32)

Modra je psihološko primarna barva in vpliva na nas na mentalni ravni. Modra barva zbistri misli in spodbuja logično razmišljanje. Ljudje povezujejo svetlejše tone modre z mirnostjo, refleksijo in spokojnostjo. Če je barve v prostoru preveč ali pa je preveč intenzivnega odtenka (kot to lahko opazimo pri sejni sobi in sobi popolnoma prekriti s ploščicami), lahko na ljudi vpliva precej negativno, v obliki hladnosti in brezbrižnosti oseb, ki jih modrina obdaja. (Haller, 2019)

Sejna soba je v zelo intenzivno, svetlo modri barvi, ki lahko na razmišljanje vpliva precej pozitivno, predvsem v jutranjem času. Podjetja uporabljajo modro barvo, saj pomaga podjetjem pri vzpostavljanju zaupanja s strankami, npr. v bankah uporabljena pa je tudi v tehnološki industriji, saj vzpodbuja komunikativnost in razmišljanje. Asociacija barv se lahko poruši, če podjetje ne usklajuje svoje simbolne, realne identitete in imidža. Tako se asociacije barve lahko korenito spremenijo v hladne, odbijajoče in neprijazne. (Haller, 2019)

Izbira barve je torej za sejno sobo primerna, a se lahko zaradi prisotnosti ostalih močnih barv zgodi, da zaposleni ali stranke zaradi prevelikega vizualnega vzdraženja, ne morejo učinkovito sodelovati pri timskem delu zaradi motene pozornosti.

Slika 5:Skupinska soba v prostorih Google podjetja;avtor fotografije: Attila Balázs

(33)

Zelena barva je zelo sproščujoča in v nas vzbuja asociacijo umirjenosti in harmonije.

Pretirana izpostavljenost zeleni lahko zelo negativno vpliva na počutje ljudi v prostoru.

Ljudje se odzovejo z občutki dolgočasja in stagnacije. Prisotnost zelene barve v poslovnih prostorih deluje zelo umirjeno in sproščeno, saj spominja na naravo.

Zelena je tako prisotna predvsem v prostorih sproščanja, kot je soba za druženje ali pa jedilnica. (Haller, 2019) Zelena je zato učinkovito umeščena v sobo, kjer se sprošča ali sodeluje več ljudi. Na tem mestu lahko postavim vprašanje kontrasta rdeče in zelene, ki se skriva v dekoracijskih elementih sobe za druženje in relaksacijo, saj daje občutek, da ta kombinacija barv nekoliko zavira sprostitev s svojim kontrastnim učinkom.

Rumena stimulira naša čustva in nam daje energijo in optimizem. Napačen odtenek rumene ali pa preveč rumene lahko v nas vzbudi občutke iritacije, stiske, nervoze in depresije. Na splošno rumeni poudarki v ljudeh vzbujajo pozitivna čustva in optimizem in insinuirajo na otroško igrivost in smeh. Tako v logotipu kot v poslovnem prostoru, se oblikovalci zavedajo, da je rumena zelo močna barva na katero so ljudje zelo občutljivi.

(Haller, 2019) Rumena se v prostorih pojavlja predvsem v detajlih in le redko na stenah. Če je rumena obdana s temnejšimi barvami, ki jo umirjajo, lahko oblikovalci bolj eksperimentirajo z umeščanjem rumene v prostor. Rumena je primerna predvsem v prostorih, kjer je zaželena igrivost in močnejši val nove energije.

Rdeča v nas vzbudi občutke topline, energije in navdušenja, sočasno pa jo povezujemo s pogumom in močjo. Ob prekomerni izpostavljenosti rdeči barvi, lahko barva v nas spodbuja jezo, agresijo, sovraštvo in celo utrujenost. Bolj ko je rdeča izpostavljena v celostni grafični podobi podjetja, bolj drzna in energična je ter v ljudeh vzbuja drznost pričakovanja. (Haller, 2019)

Rdeča je poleg modre barve zelo prisotna v logotipu podjetja Google, ne pa tudi v njihovih poslovnih prostorih. V celostni grafični podobi podjetja Google lahko vidimo, da je rdeča uporabljena predvsem z namenom, vzpodbuditve pozornosti. V

(34)

poslovnem prostoru bi lahko to delovalo zelo moteče, zato je rdeča barva uporabljena v pisarnah le v akcentih in detajlih.

Slika 6:Skupinska soba v prostorih Google podjetja; avtor fotografije: Attila Balázs

Nekatere barve, uporabljane za stene in tekstil so tonsko spremenjene in posvetljene z namenom optimiziranja in spodbujanja bolj živahnega delovnega okolja, ki ni preveč saturirano, kot to lahko opazimo v celostni grafični podobi podjetja. Predvsem zato, ker želi podjetje pri svoji vizualni podobi ustvariti ton igrivosti, in tako išče pozornost stranke ter namiguje na nenavadnost oblikovanja prostorov.

Oblike, liki, simboli

(35)

Google v svoji celostni grafični podobi uporablja predvsem okrogle in podolgovate zaobljene like različnih barv brez ostrih robov. Ta implikacija se v notranjem oblikovanju vidi predvsem pri modrem stebru in barvanih ceveh, ki jih lahko vidimo na stropu pisarn. Zaobljenost in mehkoba likov se lahko zazna tudi preko umetne trave, ki je prisotna na tleh in kavču v sobi za druženje, ter po mnogih blazinah za sedenje, ki so razvrščene po celotnem pisarniškem kompleksu.

Slika 8:Pisarna in predstavitvena soba, z vodoravnimi in ostrimi oblikami; avtor fotografije: Attila Balázs

Zaobljenost in mehkost oblik je sicer nakazana, a je še vedno precej kontrastna z izrazitimi navpičnimi in vodoravnimi črtami, ki so vidne na stenah, klopeh ter na pohištvu. Uporabljene so tudi ploščice, ki delujejo zelo hladno in trdo ter ostro nasprotujejo mehkobi lesa in rastlin.

Tipografija

Tipografija je bila s spremembo logotipa narejena po meri. Oblikovalci so jo poimenovali Product Sans, osnovana pa je bila na pisavi sans-serif. (Cook idr., 2015) Tipografija je izredno prisotna v digitalnem okolju podjetja.

(36)

Slika 9: Tipografija podjetja Google

Edini primer ustrezno usklajene tipografije v notranjem oblikovanju prostora je v sejni sobi pod znakom aplikacije Google Drive. Vsi ostali pripisi v notranjem oblikovanju prostora niso usklajeni s prenovljeno celostno grafično podobo podjetja. Tipografija, ki je izpostavljena v logotipu je starejša verzija, medtem ko so napisi na manjših tablicah, ki so izobešene po pisarnah, v popolnoma drugi vrsti pisave, ki v celostni grafični podobi podjetja ni določena.

Slika 10:Primer ustrezne tipografije na steni ‘Google Drive’; avtor fotografije: Attila Balázs

(37)

Realna reprezentacija digitalne identitete

Slika 11:Spletna stran podjetja Google z vizijo podjetja

Spletna stran Google je zelo bela, čista in minimalistična (kot je bila tudi leta 2015), a takrat so podjetja šele začela razmišljati o online prezenci in njenem prevodu v fizično okolje, medtem ko imajo danes začetniki podjetij digitalno identiteto v mislih še preden najamejo pisarne. V nasprotju s spletno stranjo, ki se sicer drži celostne grafične podobe, pisarniški prostori niso minimalistični in v njih ne prevladuje belina, ampak delujejo drzneje z barvami in postavitvami, ki prostor zapolnijo in ga naredijo bolj dinamičnega. Prostor tako postane bolj mladosten in igriv, kljub temu, da se skozi pisarniške prostore pojavljajo tudi beli poudarki.

Slika 12:Barvno in živahno delovno okolje podjetja Google; avtor fotografije: Attila Balázs

(38)

b) IDEOLOŠKI ELEMENTIcelostne grafične podobe, njihov prevod v fizičen svet, ter njihov psihološki vpliv na stranke in zaposlene v prostoru

Realizacija ideologije podjetja (imidž) in njegovega pozicijskega gesla v prostoru glede na:

Okolje

Okolje zajema tako naravno kot umetno svetlobo (na nekaterih mestih je zatemnitev prostorov nekoliko pretirana). Lokacija podjetja je v centru mesta, v poslovni stavbi.

Večina uporabljenega materiala je ponovno uporabljenega, torej recikliranega, kar je skladno z imidžem Googla, ki zagovarja skrb za podnebne spremembe in se trudi za digitalizacijo papirologije. Uporaba lesa v notranjem oblikovanju, še posebej pri kuhinji/baru, daje vtis zdrave prehrane in naravne pridelave.

Slika 13:Reciklirani materiali uporabljeni v notranjem oblikovanju pisarniških prostorov Googla; avtor fotografije: Attila Balázs

(39)

Prostor

Prostori so primerne velikosti, razporeditev je razgibana. Elementi v prostoru in dekoracije so zanimive, saj bolj kot podjetje Google samo, predstavljajo Madžarsko.

Celoten notranji dizajn je posvečen Madžarski ekipi vaterpola in njihovim zmagam, kar med uslužbenci krepi ponos in narodno zavest ter pozitivno vpliva na timsko delo.

Glede funkcionalnosti prostora bi izpostavila predvsem odsotnost zaves, ki so v sejni sobi z zelo velikimi okni skoraj nujne za dobrobit zaposlenih, predvsem v sončnih dneh. Prav tako je v pisarni, ki je predvsem namenjena programiranju, zelo malo miz, ki bi jih zaposleni lahko uporabljali, v primerih, ko kdo nima prenosnega računalnika ali pa ima težave s hrbtom. Ena od pomanjkljivosti poslovnih prostorov so tudi omare.

Teh je zelo malo. Vsekakor občutek prostora ni skladen z Googlovim pozicijskim geslom (ki govori o urejanju informacij in pretvarjanju teh v lažje dostopne in uporabne informacije). V pisarnah prevladuje dezorganizacija in razigranost, predvsem zaradi kontrastov v materialih in barvah, ki sicer imajo nek ideološki pomen, a ne sobivajo uspešno v poslovnem prostoru in niso uspešni pri odražanju podjetja kot urejevalnika svetovnih informacij.

Slika 14:Jedilnica podjetja Google v Budimpešti, Madžarska; avtor fotografije: Attila Balázs

(40)

Aplikacije celostne grafične podobe

Od leta 2015 se poslovna darila in Google kot znamka oblačil, ni veliko spremenila, pri majicah in skodelicah je večinoma prevladovala črna in bela barva. Z leti se je poglobila zavest podjetja o naravnih in recikliranih materialih, zato njihova prodaja danes vključuje izdelke iz plute in reciklirane plastike, kar ustreza ideologiji sodobnih podjetij.

Glavni notranji oblikovalec je v oblikovanje pisarn vključil barve, nekatere like in druge elemente celostne grafične podobe. Pisarne je spremenil v živahne prostore namenjene druženju in timskemu delu; strankam in poslovnim partnerjem pa pustil živahen in zanimiv vtis ob obisku. Vsekakor pa je spregledal nekaj ključnih elementov, ki so pomembni za učinkovito delo zaposlenih: nekateri deli pisarn lahko na zaposlene vplivajo negativno, zaradi izrazitega nabora barv in dekoracij, kar lahko povzroči neproduktivnost, občutek utesnjenosti ali pa razdraženosti predvsem zaradi vizualnih dražljajev. Prav tako so nekateri deli pisarn so zelo temni in že na pogled delujejo kot zelo neprijeten delovni prostor. Spet drugi so pretirano svetli z veliko različnimi barvami in fotografijami, npr. v sejni sobi, še posebej za predstavitvenimi ekrani na steni, ki so namenjeni prezentacijam strankam in kjer bi bila dobrodošla barva v nežnih odtenkih s čim manj detajli. Teoretično se notranji dizajn povezuje s celostno grafično podobo podjetja, saj poudarja igrivost, ki jo izraža logotip in inovativnost pri svojih rešitvah, kar pri strankah izpolnjuje pričakovanja in s tem sinhronizira referenčni trikotnik podjetja. Po drugi strani, pa v praksi deluje precej neudobno in odpira precej vprašanj neizkoriščenega prostora za potrebe zaposlenih, ki v tem podjetju ustvarjajo in sodelujejo.

(41)

Slika 15:Kotiček, kjer delo izgleda neprijetno; avtor fotografije: Attila Balázs

3.2 PODJETJE MICROSOFT - LJUBLJANA, SLOVENIJA

Podjetje Microsoft se primarno ukvarja z razvojem računalniških programov, aplikacij operacijskih sistemov Windows in iger. Podjetje poleg digitalnih produktov izdeluje tudi fizične produkte - računalnike, knjige in priročnike ter igralne konzole. Podjetje obstaja na trgu že od leta 1980 in se razvija še danes. Podjetje je poznano kot zelo organizirano, praktično uporabno in kvalitetno na področju računalništva in tehnologije.

(Hall in Zachary, 2020)

Microsoft je zadnjo spremembo svoje celostne grafične podobe uvedel leta 2012.

Notranji prostori Microsofta v Ljubljani, Sloveniji so bili prenovljeni leta 2019. Prenovili so jih Marjan Poboljšaj, Anton Žižek, Špela Gliha in Jure Uranič iz arhitekturnega studia Superform. (Superform, 2021)

a) VIZUALNI ELEMENTI celostne grafične podobe podjetja, njen prevod v fizičen svet in njihov psihološki vpliv na stranke in zaposlene v prostoru

Realizacija simbolne identitete podjetja v prostoru glede na:

(42)

Logotip podjetja

Slika 16:Logo, logotip in simbol podjetja Microsoft

Logotip podjetja Microsoft je sestavljen iz štirih živobarvnih kvadratov v rdeči, zeleni, modri in rumeni barvi in sivim napisom Microsoft. Logotip se v poslovnih prostorih pojavi samo enkrat - pri vhodu oziroma recepciji Microsoft podjetja. Barve logotipa se pojavljajo v notranjem oblikovanju samo v akcentih, razen sive barve, ki je močno prisotna v vsaki pisarni. Pomen barv logotipa sem predstavila v prejšnji analizi podjetja Google. Edina manjša razlika je v tem, da je Microsoftova zelena barva mnogo svetlejša in zato daje še večji občutek igrivosti in energičnosti, kot sicer umirjena zelena pri Google logotipu.

Slika 17:Logotip v recepciji podjetja Microsoft; avtor fotografije: Miran Kambič

(43)

Barve

Glavni barvni poudarki v notranjem oblikovanju pisarniških prostorov so siva, črna, rumena in svetlo rjava, ki se v prostor prevede predvsem zaradi uporabe materialov kot so pluta in les. Čeprav se v akcentih pojavljajo barve logotipa, ki so v kontrastnih odtenkih, v prostoru ne pridejo do izraza, saj jih ločuje morje temno sive barve.

Siva je sestavljena iz vrednosti črne in bele. Je naravno nevtralna barva, ki komplementira močne saturirane poudarke živih barv. Na splošno siva barva nima pozitivnih vplivov na psihologijo ljudi. V ljudeh vzbuja občutke hibernacije in nizkega energetskega stanja. Siva barva je lahko uporabna pri emocionalnem distanciranju od vsakodnevnega stresa, vendar to deluje le dokler ne postane utrujajoča in brezvoljna.

(Haller, 2019) Zaradi utrujajočega učinka sive, je rumena, ki je uporabljena v notranjem oblikovanju, zelo dobrodošla spremljevalna barva, saj energijo v prostor dovaja in žari. V prostoru, kjer sta prisotni siva in rumena, se ustvari energijsko ravnotežje kjer siva umirja moč rumene barve in tako tudi razpoloženja ljudi v njej.

Slika 18:Barve celostne grafične podobe podjetja Microsoft

Rjava barva je povezana z zemljo in lesom in kot taka se tudi pojavlja v notranjem oblikovanju Microsoft poslovnih prostorov. Daje občutek naravnosti in domačnosti ter mehkobe in stabilnosti. (Haller, 2019) Rjava je večinoma uporabljena v prostorih, kjer ljudje preživijo več časa, vendar se njena vabljivost in sproščenost zmanjšujeta glede na svetlost odtenka rjave barve. Pri recepciji Microsofta je les zelo toplo rjav, medtem ko je v sejni sobi pluta, ki je svetlejše rjave barve, zato deluje malo bolj distantno.

(44)

Črna barva je v poslovnih prostorih uporabljena v kuhinji, na sedežih in stropovih.

Črna ima zelo različne učinke na ljudi: in lahko učinkuje sofisticirano in elegantno, lahko pa izžareva avtoriteto. Lahko deluje zastrašujoče in preresno; občutimo lahko njeno težo kot pritisk dušenja. Črna v prostoru z rumeno barvo lahko deluje zelo nenavadno in v človeku vzbuja strah pred nevarnostjo, s tem pa tudi naraščujoč pritisk ter stres v pričakovanju nečesa slabega. Siva umirja rumeno barvo, toda, temnejša kot je siva, bolj neprijetno se bodo zaposleni in stranke počutili v prostoru.

Intenziteto med črno in rumeno barvo razbije les, ki je prisoten skoraj povsod ob rumeni barvi. Vsekakor so oblikovalci pazili, da nikjer ni direktnega stika med črno in rumeno obarvano površino.

Slika 19:Akcenti barv Microsoftovega logotipa v poslovnem prostoru; avtor fotografije:

Miran Kambič

Ostale barve, ki so v logotipu, lahko bežno zaznamo na posameznih oblazinjenih pohištvenih sestavah, rastlinju in nevpadljivih blazinah ter na stolih v jedilnici poslovnega prostora.

(45)

Oblike, liki, simboli

Slika 20:Osnovna shema vizualnih podob podjetja Microsoft

V priročniku celostne grafične podobe podjetja Microsoft je zapisano, da se podjetje Microsoft povezuje s sivo barvo ter barvami svojega logotipa. Celostna grafična podoba podjetja, njihovih aplikacij in njihovega logotipa je poudarjena z živobarvnimi kvadrati, zelo urejeno strukturo, vodoravnimi in navpičnimi črtami. Pri vizualnih podobah Microsofta je sicer uporabljena zaobljena oblika, a predvsem zaradi reprezentacije npr. oblakov v ilustracijah. Celostna grafična podoba Microsofta je zasnovana precej minimalistično in strogo.

Slika 21:Okrogle, zaobljene tridimenzionalne oblike v poslovnem prostoru podjetja Microsoft; avtor fotografij: Miran Kambič

V celostni grafični podobi podjetja ni nakazanih mehkih, zaobljenih oblik in tudi ne trikotnih oblik. Uporaba tovrstnih oblik je zelo očitna pri poudarjenih kosih pohištva, kot

(46)

so pult recepcije, kuhinja in čakalnica; te oblike so uporabljene tudi v detajlih na stenah (krogi na stenah iz plute ter izrezani krogi v kovinskih stenah).

Slika 22:Nekateri okrogli detajli na stenah;avtor fotografij: Miran Kambič

Liki in oblike, ki jih v celostni grafični podobi ne najdemo, so močno prisotni v notranjem oblikovanju prostora, kar se ne bi tako opazilo, če bi bili poudarjeni samo detajli, ker pa so okrogli liki v pisarnah tako prisotni, bi lahko rekla celo, da so kontrastni ravnim stenam in tlom. Zanimiva je predvsem stena jedilnice, ki deluje tako kot da vsebuje pravokotne in kvadratne like, v resnici pa je zaobljena in na splošno deluje mehko.

Slika 23:Ostro-mehka stena jedilnice in oste črte v plutovinasti steni; avtor fotografij:

Miran Kambič

Nekateri detajli notranjega oblikovanja so delno diagonalne črte in trikotne smernice,

(47)

pisarnah. Kontrasti v oblikah so zelo očitni in delujejo zelo nasičeno. Verjetno so arhitekti želeli ustvariti občutek udobnosti in mehkosti z mehkejšimi oblikami ter želeli pokazati fluidnost operacijskega sistema Windows (Superform, 2021). Arhitekti so želeli umestiti koncept Windows fluidnega okolja v 3D prostor in tako naredili prostor bolj prehoden in arhitekturno zanimiv. Ta koncept je zelo zanimiv, še posebej zaradi napredkov v tehnologiji ki presegajo le ekrane naših telefonov in računalnikov. Pri tem so sicer malo zanemarili identiteto podjetja, ki ni samo Windows ampak vse hčerinske aplikacije podjetja in njihovo delovanje ter uporabnost v vsakdanjem življenju v praksi.

Slika 24:Kontrast ostrega ter zaobljenega pohištva; avtor fotografij: Miran Kambič

Z vidika notranjega oblikovanja so koncepti in pohištvo zelo estetsko in zanimivo umeščeni v prostor in dajejo občutek, da je prostor v katerega stopamo, sodoben, premišljen in v trendu. Gledano s tega zornega kota, se podjetje Microsoft vsekakor lahko ponaša z nagrado BigSee Interior design Award 2019. (Superform, 2019) Toda z vidika povezanosti celostne grafične podobe podjetja in notranjega oblikovanja poslovnih prostorov, pa vsaj s stališča likov in oblik ter povezanosti z logotipom podjetja, žal ni veliko vzporednic.

Tipografija

Microsoft je za svojo tipografijo ustvaril novi pisavi iz družine Segoe in sicer Segoe Pro in Segoe UI.

(48)

Slika 25:Tipografija Microsoftove celostne grafične podobe

Tipografija je uporabljena na spletu in v vseh pisnih dokumentih Microsofta. V prostorih pisarne pa je uporabljena v okviru logotipa v recepciji ter v pisarni.

Realna reprezentacija digitalne identitete

Slika 26:Trenutna spletna stran Microsoft podjetja v Sloveniji

Microsoft ima zelo živahno digitalno prezenco in identiteto. Najbolj znan je po operacijskem sistemu Windows, ki je znane modre barve, njegove ostale aplikacije pa imajo zelo živobarven, a minimalistični dizajn in zelo praktične funkcije z enostavnim

(49)

notranjem oblikovanju prostora ni poudarjeno ampak je preneseno v tridimenzionalni prostor zelo monokromatsko predvsem v sejni sobi in pisarnah.

Slika 27:Sejna soba in pisarna v monokromatskih odtenkih; avtor fotografij: Miran Kambič

b) IDEOLOŠKI ELEMENTIcelostne grafične podobe, njihov prevod v fizičen svet, ter njihov psihološki vpliv na stranke in zaposlene v prostoru

Realizacija ideologije podjetja (imidž) in njegovega pozicijskega gesla v prostoru glede na:

Okolje

Podjetje Microsoft ima izraženo pozicijsko geslo v obliki vizije tako imenovane

‘svetovne pomoči’ ljudem in podjetjem Pomagajo jim odkrivati njihov potencial.

Microsoftove glavne vrednote so inovacija, zaupanja vredno programiranje, raznolikost, inkluzija, družbena odgovornost, človekoljubje in okolje. (Microsoft, 2021) Prostori imajo panoramska stekla in čudovit razgled na BTC, material uporabljen v prostorih je naraven in mehak (pluta in les), kar daje občutek domačnosti in udobja.

Uporabljeni tudi so tudi hladnejši materiali (kovina, steklo in plastika), ki v kombinaciji z naravnimi materiali ustvarjajo kontrast. Slednji je včasih dobrodošel zaradi splošnega kontrasta podjetja Microsoft in njegovih aplikacij ter seveda z namenom prosojnosti dnevne svetlobe.

(50)

Slika 28:Kontrast mehkega materiala (površina mize) s trdim materialom (noge mize);

avtor fotografije: Miran Kambič;

Nekatere dizajnerske odločitve niso bile pojasnjene v virih, zato verjetno obstaja kakšen dober razlog za vstavljanje podob košar v fluidni koncept notranjega oblikovanja.

(51)

Prostor

Slika 30:Tloris prostorov Microsoft v Ljubljani

Prostori so veliki, njihova razporeditev je zanimiva in do neke mere tudi funkcionalna.

Zanimivo je, da so pisarniški prostori takoj ob recepciji, medtem ko so sejne sobe in sobe za predstavitve kar precej oddaljene od vhoda. Stranke morajo tako prehoditi celotno nadstropje, da prispejo do sobe za predstavitve. Veliko prostora je sicer predvideno za arhiviranje dokumentacije, a žal ne v pisarni, kjer bi to zaposleni najbolj potrebovali. Nekateri elementi so prisotni zgolj iz oblikovnega stališča, saj v praktičnem zavzamejo precej nepotrebnega prostora in zato v prostoru delujejo težko.

Slika 31:Postavitev kuhinja v ‘košari’ deluje težko v središču svetlega prostora; avtor fotografije: Miran Kambič

(52)

Prostori, ki so namenjeni strankam so zelo atraktivni in skrivnostni. Zasnovani so minimalistično ter s predhodnim premislekom, vendar dizajn ni konsistenten v nekaterih prostorih in na neki točki postane monokromatski in siv. V nekaterih prostorih je to sicer dobrodošlo, in gledano s širšega, splošnega vidika, dizajn tudi v delovnih prostorih ne bi bil tako moteč, da prostor homogenosti ne bi vzdržal.

Slika 32:Monokromatska sejna soba; avtor fotografije: Miran Kambič

Pozicijsko geslo in notranje oblikovanje se delno uresničujeta med seboj, vsekakor so poslovni prostori občudovanja vredni in naredijo močan vtis na stranko. Ni nujno, da se občudovanja vredni notranji prostori skladajo z vtisom, ki ga je stranka pridobila skozi simbolno identiteto podjetja. Podjetje Microsoft ima veliko živobarvnih aplikacij, vrsto zabavnih in igrivih oblik, čeprav je njihov splošni vtis organiziran in urejen.

Zagotovo je v vsakem primeru mogoča sprememba celostne grafične podobe Microsoft tudi z novim začetkom in vizijo podjetja, ki želi delovati bolj sofisticirano, urejeno in skrivnostno, kot daje občutek sedež Microsoftovega podjetja v Ljubljani.

(53)

Aplikacije celostne grafične podobe

Prenovljenih aplikacij celostne grafične podobe še nisem opazila, predvsem so prisotne kartice z USB ključem v beli in črni barvi ter majice v črni barvi z grafikami živih barv.

3.3 UGOTOVITVE ANALIZE

Usklajenost med celostno grafično podobo podjetja in notranjim oblikovanjem ni vedno nujno. Odvisno je predvsem od tega, ali ima podjetje prej ustvarjeno celostno grafično podobo, ali urejene notranje prostore. Odvisno je tudi od tega, ali notranje oblikovanje prevzame arhitekt ali notranji oblikovalec s sodelovanjem z grafičnim oblikovalcem, ali pa se opira le na vodila celostne grafične podobe.

V primeru podjetja Google smo videli, da se je notranji oblikovalec držal vodil Googla in v prostore vključeval veliko aspektov Googlove ideologije sproščenega in igrivega okolja. Poslovno okolje je tako bolj kot prostor za delo, postal prostor za sproščanje in preveliko izpostavljenost različnim motečim kombinacijam barv, kar je sicer pomagalo pri realizaciji referenčnega trikotnika strank, ni pa naredilo okolja dovolj funkcionalnega za zaposlene v podjetju. Slednje lahko velikokrat vpliva na slabe odnose med sodelavci in nižjo stopnjo delavnosti v podjetju.

Prostori v Microsoftu so primerno umeščeni v delovno okolje podjetja in so funkcionalni za zaposlene v podjetju. V prostorih so upoštevana nekatera barvna vodila celostne grafične podobe, kar je za vzdušje v podjetju sprejemljivo.

Kombinacije barv niso preveč moteče za zaposlene, lahko pa bi bile za stranke, ki so Microsoftovo digitalno identiteto in na splošno vizualno identiteto spoznavale preko živobarvnih programov in Microsoftovega logotipa. To bi lahko vodilo le v delno realizacijo ali pa derealizacijo referenčnega trikotnika, kjer se imidž in simbolna identiteta ne bi ujemala z realno identiteto in bi s tem lahko v stranki spodbudila negativne (ali pozitivne) občutke pri spoznanju z realno identiteto podjetja. Pri Microsoftu gre predvsem za diskontinuitenco pri načinu prepoznavanja podjetja, ki bi se moralo do neke mere med seboj uskladiti.

(54)

Zanimivo je, da so tako pri notranjem oblikovanju prostorih podjetja Google kot pri podjetju Microsoft, da so se za notranji dizajn delno uskladili z obstoječimi smernicami celostne grafične podobe, hkrati pa v oblikovanje vključili še svoje poudarke in na njih nato izpopolnjevali notranji dizajn. Pri Googlu je bila to madžarska vaterpolistična ekipa, pri Microsoftu pa fluidni Windows dizajn, košara in mesto Ljubljana. To bi lahko pri obeh podjetjih povzročilo zmedenost strank, ki nekaterih odločitev v prostorih verjetno ne bi pričakovale ali pa da ne bi poznale koncepta notranjega oblikovanja, tako kot so si ga zamislili notranji oblikovalci.

Ugotovila sem, da je skladnost elementov notranjega oblikovanja in celostne grafične podobe nujna za realizacijo referenčnega trikotnika, torej spoja simbolne identitete, realne identitete in imidža, ki ga notranje oblikovanje povezuje in uresničuje. To seveda ne pomeni, da se je potrebno držati vseh aspektov celostne grafične podobe, a je potrebno imeti v mislih, da so poslovni prostori pomembni tako zaposlene v podjetju, kot za za obiskovalce podjetja (stranke). Slednji namreč pričakujejo sinhronizacijo referenčnega trikotnika in zaposlenih, ki poleg realizacije referenčnega trikotnika potrebujejo spodbudno, funkcionalno delovno okolje, prilagojeno predvsem zadovoljitvi njihovi potrebi po delu, ki jih hkrati opominja, da so del podjetja v katerem so zaposleni, ter tako tudi v njih spodbudi duh pripadnosti podjetju ter timskemu delu.

(55)

4 PRAKTIČNI DEL

4.1 PREDSTAVITEV PODJETJA TIM TEAM, TIM STARE, S. P.

Podjetje Tim Team, Tim Stare S.P. je manjše podjetje, ki se ukvarja z razvijanjem enostavnih, dostopnih in zabavnih iger na vseh platformah, ki jih lahko uporabniki igrajo s svojimi prijatelji in tako prek spleta delijo pozitivne izkušnje drug z drugim.

Podjetje je nastalo zaradi pomanjkanja zanimivih kooperativnih iger in množičnega porasta tekmovalnih računalniških in mobilnih iger. Vizija podjetja je vrniti pozitivno vzdušje in kreativnost v vsakdanjost posameznikov, ki iščejo sprostitev in zabavo v igranju iger (sami ali s prijatelji), kjer lahko razvijajo kooperativne kompetence, divergentno razmišljanje in kreativnost.

4.1.1 OPREDELITEV VIZIJE PODJETJA

Vizija podjetja, je ustvarjanje pozitivnega in prijetnega okolja za igralce videoiger na različnih platformah, izobraževanje bodočih programerjev na področju ustvarjanja iger in spletnih strani ter sodelovanje z drugimi podjetji pri pripravi 'Game developer marathons'. (eno ali večdnevni maratoni, namenjeni grafičnim oblikovalcem in razvijalcem iger. Njihova glavna naloga je, da razvijejo igro od začetnega koncepta do končne oblike) ter predvsem, da so najboljše igre prav tiste, ki so najbolj enostavne in narejene z namenom zabave ter pozitivnega odnosa do razvijanja le-teh.

4.2 OBLIKOVANJE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE PODJETJA TIM TEAM, TIM STARE, S.P.

4.2.1 LOGOTIP PODJETJA

Logo podjetja Tim Team, Tim Stare S. P. je sestavljen iz dveh heksomin (ravninski lik, ki ga sestavlja šest skladnih, ne prekrivajočih se enotskih kvadratov, ortogonalno povezanih po stranicah) Polimine so se skozi zgodovino pojavljale tako v družabnih,

(56)

kot v računalniških igrah kot igralna telesa, ali pa kot piksli (slikovne pike), kar asociira na nostalgični element loga in logotipa. Heksomini sta v paru, kar predstavlja kooperativnost med dvema igralcema in njuno soodvisnost pri igranju igre ali reševanju miselnih problemov. Heksomini sta sestavljeni v obliki dveh črk T, ki sta tudi začetnici imena podjetja (Tim Team). Pri logotipu se besedilo TIM TEAM uporabi pod Logom, poravnano s skrajno levo stranjo Loga. Besedilo je napisano v posebni tipografski pisavi, ki prav tako vsebuje različne polimine. Logotip se lahko uporablja tudi s pozicijskim geslom, ki je primarno v angleškem jeziku 'Having fun. Together.' (Zabavamo se. Skupaj.). Pozicijsko geslo izraža vizijo podjetja, ki temelji na medsebojni povezanosti igralcev in povezanosti med igralci in razvijalci iger ter izraža pozitiven pristop v igralniški skupnosti. Vse variacije logotipov so lahko natisnjene tudi v variaciji sivin (Grayscale), ter modificirane po danih smernicah v primeru dodajanja loga, logotipa ali logotipa s pozicijskim geslom na temni podlagi.

Slika 33:Logotip podjetja in Logotip podjetja z vključenim pozicijskim geslom

4.2.2 OSNOVNE BARVE IN RAZŠIRJENA BARVNA SHEMA

Barve, uporabljene pri osnovnem logotipu, so Anzac rumena in Eastern Blue modra (ki je klasificirana skoraj kot turkizna), pri logotipu s pozicijskim geslom pa sta dodani barvi Zest oranžna in San Juan modra. Rumena barva izžareva pozitivno energijo, veselje in kreativnost. Turkizna barva umirja rumeno, a hkrati spodbuja učinkovitost miselnih procesov. Modra barva daje občutek stabilnosti in zaupanja, asociira na

(57)

računalniško okolje, ter hkrati umirja rumeno in oranžno. Oranžna barva je dodana predvsem kot izraz vitalnosti in igrivosti. (Haller, 2019)

Poleg barv uporabljenih v logotipu, so lahko v celostni grafični podobi podjetja uporabljeni tudi drugi barvni odtenki. Dodatne barve ne morejo biti uporabljene kot nadomestek glavnih barv logotipa in prav tako ne morejo zasenčiti glavnih barv, ki so uporabljene v logotipu. Barve uporabljene v logotipu so glavni poudarki celostne grafične podobe podjetja Tim Team, Tim Stare, S. P. Razširjena barvna shema podjetja je bila zasnovana med drugim tudi za notranje oblikovanje poslovnih prostorov.

Slika 34:Osnovna barvna shema in razširjena barvna shema podjetja

4.2.3 DOLOČITEV IN USTVARJANJE TIPOGRAFIJE

Tipografija podjetja Tim Team, Tim Stare, S. P. obsega eno eksperimentalno pisavo in dve pisavi (z dvema različicama: regular in bold), ki jih podjetje uporablja v uradnih dopisih in v aplikacijah grafičnega oblikovanja. Consolas (Bold) uporablja za naslove v uradnih dopisih. Consolas (Regular) in Twenty Century Monotype Typography (Regular in Bold) pa za telo dokumentov.

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Čeprav je selitev proizvodnje še zmeraj aktualna strateška odločitev, se je v zadnjem desetletju pojavil nasprotni trend, saj so podjetja začela vračati proizvodnjo nazaj v

Spletno stran podjetja najdemo na naslovu www.ko-cerod.si. Deluje od leta 2015 in je za širšo javnost najpogosteje uporabljano komunikacijsko orodje. Poleg osnovnih podatkov o

Šele v letu 2014 je začela povprečna mesečna bruto plača zopet rasti, kar je povezano s tem, da se tudi število zaposlenih v Sloveniji in goriški statistični regiji od leta

d., prav tako je med rezultati na prvi strani iskalnik vrnil samo spletno stran podjetja Lek, kar pomeni, da sama spletna stran vsebuje klju č no besedo zdravila, spletna stran

Namen projektne naloge je proučiti teoretični del o blagovni znamki in celostni grafični podobi blagovne znamke, obdelati posamezne elemente grafične podobe ter

Čeprav je bila avtomobilska industrija prva, ki jo je prizadela gospodarska kriza, so med njimi tudi podjetja, ki so v letu 2008 dosegla dvomestno rast naložb v raziskave

Mala podjetja so začela ustvarjati zelo nizke donose preostalega dobička, še slabša je bila situacija pri srednje velikih in velikih podjetjih pohištvene industrije, kjer

Tako se podjetja tudi reorganizirajo, kar zna biti zelo zahteven in dolgotrajen proces, vendar za sam uspeh in preživetje podjetja tudi nujen. Podjetja v prihodnosti