• Rezultati Niso Bili Najdeni

DIPLOMSKO DELO

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "DIPLOMSKO DELO "

Copied!
111
0
0

Celotno besedilo

(1)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

DIPLOMSKO DELO

BLAŽ TITOVŠEK

LJUBLJANA 2021

(2)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

ODDELEK ZA TEKSTILSTVO, GRAFIKO IN OBLIKOVANJE

OBLIKOVANJE IN IMPLEMENTACIJA LOGOTIPA V CELOSTNO GRAFIČNO PODOBO AVTOMOBILSKEGA

PODJETJA

DIPLOMSKO DELO

BLAŽ TITOVŠEK

Ljubljana, september 2021

(3)

UNIVERSITY OF LJUBLJANA

FACULTY OF NATURAL SCIENCES AND ENGINEERING DEPARTMENT OF TEXTILES, GRAPHIC ARTS AND DESIGN

DESIGN AND IMPLEMENTATION OF THE LOGO INTO THE CORPORATE IDENTITY OF THE CAR COMPANY

DIPLOMA THESIS

BLAŽ TITOVŠEK

Ljubljana, September 2021

(4)

i

PODATKI O DIPLOMSKEM DELU

Število listov: 110

Število strani: 97

Število slik: 146

Število literaturnih virov: 55

Število prilog: 6

Študijski program: visokošolski strokovni študijski program (1. stopnja) Grafična in medijska tehnika

Komisija za zagovor diplomskega dela:

Predsednik: viš. pred. dr. Andrej Iskra

Članica in mentorica: izr. prof. dr. Raša Urbas Članica: prof. dr. Klementina Možina

Ljubljana,

(5)

ii

ZAHVALA

Iskreno se zahvaljujem svoji mentorici izr. prof. dr. Raši Urbas za vso pomoč, usmerjanje in nasvete pri izdelavi diplomskega dela.

Iskreno se zahvaljujem svoji punci za vso pomoč in vzpodbujanje skozi celotno šolsko leto. Hvala ti za vse lepe trenutke, ki sva jih v tem letu skupaj preživela. Hvala ti, ker si in ker še vedno verjameš vame in v moje sposobnosti.

Iskreno se zahvaljujem tudi družini moje punce, ki me je sprejela z odprtimi rokami.

Iskreno se zahvaljujem Clausu Donschachnerju za njegov čas in sodelovanje pri diplomskem delu.

Iskreno se zahvaljujem svojima staršema za vso pomoč in podporo pri uresničevanju mojih sanj.

Hvala vama. Iskreno se zahvaljujem tudi mojemu bratu za vso pomoč in nasvete pri pisanju diplomskega dela.

Zahvaljujem se asist. dr. Gregorju Franknu za pregled praktičnega dela in podane nasvete.

Zahvalil bi se tudi grafičnim oblikovalcem Chrisu Doju, Sagiju Havivu, Pauli Scher in mnogim drugim, od katerih sem se in se bom še lahko učil veliko o grafičnem oblikovanju in odnosih v grafični industriji.

(6)

iii

IZVLEČEK

Izbira logotipa je pomembna za vsako podjetje, pa naj bo majhno ali veliko, saj jih logotipi predstavljajo in identificirajo potrošnikom. Podjetje lahko z dobrim logotipom pridobi večjo prepoznavnost in razširi svoj trg. Na svetu je žal veliko podjetij, ki imajo zastarele logotipe ali pa jih celo nimajo. V diplomskem delu sta zato predstavljena teorija in potek izdelave logotipa, ki je bil izdelan za avtomobilsko podjetje KFZ Service Donschachner GmbH.

Namen diplomskega dela je bil izdelati logotip, ki je trajen in podjetju predstavlja osnovo, na kateri bo gradilo svojo podobo. Logotip se je implementiralo v osnovne elemente celostne grafične podobe, kot so vizitka, različne pisarniške tiskovine, reklamne grafike za avtomobile ipd. Poleg izdelave logotipa je bilo za podjetje izbrano novo ime, ki se bo začelo uporabljati skupaj z izdelanim logotipom. Pri izdelavi se je upoštevalo naročnikove želje, njegovo mnenje, slog in vizijo ter mnenja potencialnih strank.

Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in eksperimentalni del. V teoretičnem delu so preučene opredelitev pojma logotip, vrste logotipov, pravila izdelave logotipov in predstavitev logotipa naročniku. V eksperimentalnem delu pa so preučeni postopki izdelave imena, postopki izdelave logotipa, predstavitve vmesnih korakov naročniku in naročnikova mnenja.

Cilj diplomskega dela je bil izdelati logotip za podjetje, ki bo trajen, kakovosten, profesionalen in estetski. Poleg logotipa je bil cilj izdelati ime, ki bo živelo z logotipom in mu dajalo pomen.

Ključne besede: blagovna znamka, celostna grafična podoba, izdelava logotipa, logotip, logotip avtomehaničnega podjetja

(7)

iv

ABSTRACT

Choosing a logo is important for any business, whether small or large, as logos represent and identify them to consumers. With a good logo, a company can gain greater visibility and expand its market. Unfortunately, there are many companies in the world that have outdated logos or don’t even have them. Therefore in the diploma thesis there will be presented the theory and process of making the logo, which will be made for the car company KFZ Service Donschachner GmbH.

The purpose of the diploma theasis was to create a logo for the company that will be durable and will represent the basis on which the company will build its image. The logo was implemented in the basic elements of corporate identity (CGP for short), such as business cards, various office stationery, car advertising graphics, etc. In addition to the production of the logo, a new name was chosen for the company, which will be used together with the created logo. The production took into account the client’s wishes, his opinion, style and vision, as well as the opinions of potential customers.

The diploma thesis is divided into theoretical and experimental part. They are in the theoretical part examined the definition of the concept of logo, the type of logos, the rules of making logos and the presentation of the logo to the client. In the experimental part, the procedures of making the name, the procedures of making the logo, the presentation of intermediate steps to the client and the client’s opinions are studied.

The aim of the diploma work was to create a logo for the company that will be durable, high quality, professional and aesthetic. In addition to the logo, the goal was to create a name that would live with the logo and give it meaning.

Keywords: car repair shop logo, corporate identity, logo, logo creation, trade mark

(8)

v

KAZALO VSEBINE

PODATKI O DIPLOMSKEM DELU ... I ZAHVALA ... II IZVLEČEK ... III ABSTRACT ... IV KAZALO VSEBINE ... V KAZALO SLIK ... VII OKRAJŠAVE IN SIMBOLI ... XI

1 UVOD ... 1

2 TEORETIČNI DEL ... 2

2.1 LOGOTIP ... 2

2.1.1 Vrste logotipov ... 3

2.1.1.1 Monogrami ... 3

2.1.1.2 Besedni logotipi ... 4

2.1.1.3 Slikovni logotipi ... 4

2.1.1.4 Abstraktni logotipi ... 5

2.1.1.5 Logotipi maskot... 5

2.1.1.6 Kombinirani logotipi ... 6

2.1.1.7 Simbolni logotipi... 6

2.2 ZGODOVINALOGOTIPOV ... 7

2.3 RGBINCMYKBARVNINAČIN ... 8

2.3.1 CMYK in RGB barvni način pri izdelavi logotipa ... 9

2.4 BITNAINVEKTORSKAGRAFIKA... 9

2.5 PROGRAMSKAOPREMAZAUPODABLJANJEVEKTORSKEINBITNEGRAFIKE ... 10

2.6 POTEKIZDELAVELOGOTIPA ... 10

2.7 KLJUČNIELEMENTIIZDELAVELOGOTIPA ... 11

2.8 PRAVILADOBREGAOBLIKOVANJALOGOTIPOV ... 12

2.9 UPORABABARVE ... 13

2.10 PREDSTAVITEVLOGOTIPA ... 14

3 EKSPERIMENTALNI DEL ... 15

3.1 MATERIALI ... 15

3.2 METODOLOGIJADELA ... 15

3.2.1 Prvi sestanek z naročnikom ... 15

3.2.2 Izdelava vprašalnika za naročnika ... 16

3.2.3 Raziskava in izdelava imena ... 16

3.2.4 Predstavitev imen naročniku ... 19

(9)

vi

3.2.5 Izdelava slogovne smernice ... 19

3.2.6 Predstavitev slogovne smernice ... 20

3.2.7 Izdelava različic logotipa ... 21

3.2.8 Predstavitev različic logotipa ... 22

3.2.9 Izdelava končne oblike logotipa ... 22

3.2.10 Izdelava končne predstavitve logotipa ... 24

3.2.11 Izdelava ankete ... 24

4 REZULTATI IN RAZPRAVA ... 25

4.1 REZULTATIVPRAŠALNIKAONAROČNIKUINNJEGOVIHŽELJAH ... 25

4.2 REZULTATIRAZISKAVE,IZBIREINPREDSTAVITVEIMENA ... 25

4.3 REZULTATIIZDELAVEINPREDSTAVITVESLOGOVNESMERNICE ... 26

4.4 REZULTATIIZDELAVEINPREDSTAVITVERAZLIČICLOGOTIPA... 27

4.5 REZULTATIKONČNEOBLIKEINPREDSTAVITVELOGOTIPA ... 29

4.6 REZULTATIZAKLJUČNEANKETE ... 31

5 ZAKLJUČEK ... 42

6 LITERATURNI VIRI ... 43

7 PRILOGE ... 48

7.1 PRILOGAA:VPRAŠALNIKZANAROČNIKAZODGOVORI ... 48

7.2 PRILOGAB:PREDSTAVITEVIMENZANAROČNIKA ... 53

7.3 PRILOGAC:IZDELANASLOGOVNASMERNICA,RAZDELJENANATRIDELE ... 59

7.4 PRILOGAD:PREDSTAVITEVRAZLIČICLOGOTIPA ... 60

7.5 PRILOGAE:KONČNAPREDSTAVITEVLOGOTIPA ... 74

7.6 PRILOGAF:VPRAŠANJAZAKLJUČNEANKETE ... 91

(10)

vii

KAZALO SLIK

Slika 1: Primeri dobro poznanih logotipov – McDonalds, Nike, Apple in Coca-Cola [3–6] ... 2

Slika 2: Logotip FedEx s skrito puščico [7] ... 3

Slika 3: Primeri monogramov podjetij – NASA, HBO, IBM in CNN [9–12] ... 3

Slika 4: Primeri besednih logotipov – Boss, Visa, Google in Coca-Cola [6, 13–15] ... 4

Slika 5: Primeri slikovnih logotipov – Apple, Shell, Target in Twitter [5, 16–18] ... 5

Slika 6: Primeri abstraktnih logotipov – Adidas, Pepsi, NBC in National Geographic [19–22] .... 5

Slika 7: Primeri logotipov maskot – Kool-Aid Man, Mr. Peanut in KFC [23–25] ... 6

Slika 8: Primeri kombiniranih logotipov – Doritos, Burger King, Lacoste in Puma [26–29] ... 6

Slika 9: Primeri simbolnih logotipov – NFL liga, Univerza Harvard in Starbucks [30–32] ... 7

Slika 10: Primeri grbov srednjeveške Evrope [34] ... 7

Slika 11: Razvoj logotipa Coca-Cola [35] ... 8

Slika 12: Logotip Bass Brewery [36] ... 8

Slika 13: Povečava rastesrke in vektorske grafike [40] ... 10

Slika 14: Primer športnega (US Open) in modnega logotipa (Barneys New York) [47, 48] ... 12

Slika 15: Skica in končna oblika logotipa Chase Bank [49] ... 12

Slika 16: Komplementarna, razcepljena in analogna barvna harmonija ... 13

Slika 17: Primer uporabe barve v razmerju 60/30/10 ... 14

Slika 18: Izpis iztočnic in raziskava imena ... 17

Slika 19: Raziskava imena ... 18

Slika 20: Različica logotipa v slogovni smernici ... 19

Slika 21: Skica simbola osnovnega logotipa ... 20

Slika 22: Skice idej logotipa različice 1 ... 21

Slika 23: Skice idej logotipa različice 2 ... 21

Slika 24: Koraki nastanka simbola logotipa ... 22

Slika 25: Originalna (zgoraj) in obdelana (spodaj) pisava ... 23

Slika 26: Barvna paleta usklajena s sliko ptiča ... 23

Slika 27: Logotipa podjetja Preussag (današnji zgoraj in prejšnji spodaj) [55] ... 24

Slika 28: Različici logotipa iz slogovne smernice ... 26

Slika 29: Digitalna slika logotipa različice 1 ... 27

Slika 30: Digitalna slika logotipa različice 2 ... 28

Slika 31: Digitalna slika logotipa različice 3 ... 28

Slika 32: Možne postavitve logotipa ... 29

Slika 33: Barvne različice logotipa ... 30

Slika 34: Neskončna vzorca izdelana iz simbola logotipa ... 30

Slika 35: Izbira jezika ankete sodelujočih ... 32

(11)

viii

Slika 36: Starostna porazdelitev sodelujočih ... 32

Slika 37: Ocena imena »Synect« ... 33

Slika 38: Ocena splošne podobe logotipa »Synect« ... 33

Slika 39: Pojmovanje imena »Synect« ... 34

Slika 40: Jezik, iz katerega je izpeljano ime »Synect« ... 34

Slika 41: Primernost imena »Synect« in logotipa za avstrijsko avtomehanično podjetje ... 35

Slika 42: Prvi vtis o avtomehaničnem podjetju z logotipom in imenom »Synect« ... 35

Slika 43: Predstavitev lastnosti avtomehaničnega podjetja »Synect« ... 36

Slika 44: Všečnost delov logotipa ... 37

Slika 45: Potreba po spremembah vsebine oz. oblike logotipa... 37

Slika 46: Mnenje o pomanjkanju barv na logotipu ... 38

Slika 47: Razvrstitev barv logotipa po všečnosti ... 38

Slika 48: Spremembe barv v barvni paleti logotipa ... 39

Slika 49: Vzrok spremembe mnenja o logotipu ... 40

Slika 50: Končna ocena logotipa ... 40

Slika 51: Predstavitev imen, diapozitiv 1 ... 53

Slika 52: Predstavitev imen, diapozitiv 2 ... 53

Slika 53: Predstavitev imen, diapozitiv 3 ... 54

Slika 54: Predstavitev imen, diapozitiv 4 ... 54

Slika 55: Predstavitev imen, diapozitiv 5 ... 55

Slika 56: Predstavitev imen, diapozitiv 6 ... 55

Slika 57: Predstavitev imen, diapozitiv 7 ... 56

Slika 58: Predstavitev imen, diapozitiv 8 ... 56

Slika 59: Predstavitev imen, diapozitiv 9 ... 57

Slika 60: Predstavitev imen, diapozitiv 10 ... 57

Slika 61: Predstavitev imen, diapozitiv 11 ... 58

Slika 62: Predstavitev imen, diapozitiv 12 ... 58

Slika 63: Slogovna smernica, 1. odsek ... 59

Slika 64: Slogovna smernica, 2. odsek ... 59

Slika 65: Slogovna smernica, 3. odsek ... 59

Slika 66: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 1 ... 60

Slika 67: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 2 ... 60

Slika 68: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 3 ... 61

Slika 69: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 4 ... 61

Slika 70: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 5 ... 62

Slika 71: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 6 ... 62

Slika 72: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 7 ... 63

Slika 73: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 8 ... 63

(12)

ix

Slika 74: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 9 ... 64

Slika 75: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 10 ... 64

Slika 76: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 11 ... 65

Slika 77: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 12 ... 65

Slika 78: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 13 ... 66

Slika 79: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 14 ... 66

Slika 80: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 15 ... 67

Slika 81: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 16 ... 67

Slika 82: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 17 ... 68

Slika 83: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 18 ... 68

Slika 84: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 19 ... 69

Slika 85: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 20 ... 69

Slika 86: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 21 ... 70

Slika 87: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 22 ... 70

Slika 88: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 23 ... 71

Slika 89: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 24 ... 71

Slika 90: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 25 ... 72

Slika 91: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 26 ... 72

Slika 92: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 27 ... 73

Slika 93: Predstavitev različic logotipa, diapozitiv 28 ... 73

Slika 94: Končna predstavitev, prosojnica 1 – uvod ... 74

Slika 95: Končna predstavitev, prosojnica 2 – predhodni koraki ... 74

Slika 96: Končna predstavitev, prosojnica 3 – prikazani lementi slogovne smernice ... 75

Slika 97: Končna predstavitev, prosojnica 4 – koraki izdelave ikone ... 75

Slika 98: Končna predstavitev, prosojnica 5 – spreminjanje ikone ... 76

Slika 99: Končna predstavitev, prosojnica 6 – prirezovanje napisa ... 76

Slika 100: Končna predstavitev, prosojnica 7 – končna oblika logotipa ... 77

Slika 101: Končna predstavitev, prosojnica 8 – različne postavitve logotipa ... 77

Slika 102: Končna predstavitev, prosojnica 9 – različne postavitve logotipa ... 78

Slika 103: Končna predstavitev, prosojnica 10 – različne postavitve logotipa ... 78

Slika 104: Končna predstavitev, prosojnica 11 – različne postavitve logotipa ... 79

Slika 105: Končna predstavitev, prosojnica 12 – črno-bela različica logotipa ... 79

Slika 106: Končna predstavitev, prosojnica 13 – logotip v barvah ... 80

Slika 107: Končna predstavitev, prosojnica 14 – animacija barv ... 80

Slika 108: Končna predstavitev, prosojnica 15 – barvne različice logotipa ... 81

Slika 109: Končna predstavitev, prosojnica 16 – barvne različice logotipa ... 81

Slika 110: Končna predstavitev, prosojnica 17 – barvne različice logotipa ... 82

Slika 111: Končna predstavitev, prosojnica 18 – barvne različice logotipa ... 82

(13)

x

Slika 112: Končna predstavitev, prosojnica 19 – barvne različice logotipa ... 83

Slika 113: Končna predstavitev, prosojnica 20 – neskončna vzorca ... 83

Slika 114: Končna predstavitev, prosojnica 21 – neskončna vzorca ... 84

Slika 115: Končna predstavitev, prosojnica 22 – makete ... 84

Slika 116: Končna predstavitev, prosojnica 23 – makete ... 85

Slika 117: Končna predstavitev, prosojnica 24 – makete ... 85

Slika 118: Končna predstavitev, prosojnica 25 – makete ... 86

Slika 119: Končna predstavitev, prosojnica 26 – makete ... 86

Slika 120: Končna predstavitev, prosojnica 27 – makete ... 87

Slika 121: Končna predstavitev, prosojnica 28 – makete ... 87

Slika 122: Končna predstavitev, prosojnica 29 – makete ... 88

Slika 123: Končna predstavitev, prosojnica 30 – makete ... 88

Slika 124: Končna predstavitev, prosojnica 31 – makete ... 89

Slika 125: Končna predstavitev, prosojnica 32 – makete ... 89

Slika 126: Končna predstavitev, prosojnica 33 – končni logotip ... 90

Slika 127: Končna predstavitev, prosojnica 34 – podobni logotipi in grafike ... 90

Slika 128: 1., 2. in 3. vprašanje zaključne ankete – splošni podatki ... 91

Slika 129: 4. vprašanje zaključne ankete – ocena imena »Synect« ... 91

Slika 130: 5. vprašanje zaključne ankete – ocena splošne podobe logotipa ... 91

Slika 131: 6. vprašanje zaključne ankete – asociacije besede »Synect« ... 92

Slika 132: 7. vprašanje zaključne ankete – katere pojme predstavlja beseda »Synect« ... 92

Slika 133: 8. vprašanje zaključne ankete – iz katerega jezika je izpeljano ime »Synect« ... 92

Slika 134: 9. vprašanje zaključne ankete – primernost logotipa in imena ... 92

Slika 135: 10. vprašanje zaključne ankete – prvi vtis o podjetju z izdelanim logotipom ... 93

Slika 136: 11. vprašanje zaključne ankete – katere lastnosti predstavlja ime »Synect« ... 93

Slika 137: 12. vprašanje zaključne ankete – zadovoljstvo z deli logotipa ... 93

Slika 138: 13. vprašanje zaključne ankete s podvprašanjem – sprememba logotipa ... 94

Slika 139: 14. vprašanje zaključne ankete – uporaba logotipa za drugo podjetje ... 94

Slika 140: 15. vprašanje zaključne ankete – dodatek barve logotipu ... 94

Slika 141: 16. vprašanje zaključne ankete – barvne različice logotipa ... 95

Slika 142: 17. vprašanje zaključne ankete – barvna paleta ... 95

Slika 143: 18. vprašanje zaključne ankete – spreminjanje barvne palete ... 96

Slika 144: 19. vprašanje zaključne ankete – prikaz maket ... 96

Slika 145: 20. vprašanje zaključne ankete – vpliv maket ... 97

Slika 146: 21. vprašanje zaključne ankete – končna ocena logotipa ... 97

(14)

xi

OKRAJŠAVE IN SIMBOLI

CGP celostna grafična podoba (angl. visual identity)

CMYK tiskovne procesne barve; cian, magenta, rumena, črna (angl. process colors; cyan, magenta, yellow, key)

CNN ameriško televizijsko omrežje, Kabelsko omrežje novic (angl. Cabel News Network) HBO ameriško televizijsko omrežje, Domači kino ali Domača blagajna (angl. Home Box Office) IBM mednarodno tehnološko podjetje, Mednarodna korporacija za poslovne stroje (angl.

International Business Machines Corporation) IT informacijske tehnologije

KFC ameriška veriga restavracij, Kentuckyjski ocvrti piščanec (angl. Kentucky Fried Chicken) NASA Nacionalna zrakoplovna in vesoljska uprava (angl. National Aeronautics and Space

Administration)

NBC ameriško televizijsko omrežje, Nacionalno oddajno podjetje (angl. National Broadcasting Company)

NFL Nacionalna nogometna liga (angl. National Football League) px slikovna točka oz. piksel (angl. pixel)

RGB barve aditivnega načina mešanja barvnih svetlob; rdeča, zelena, modra (angl. red, green, blue)

TB tiskarska barva

t..e. tipografska enota (angl. point; pt) TM tiskovni material

(15)

1

1 UVOD

Logotip je osnovni element grafične podobe vsakega podjetja, z njim pa si podjetje ustvari vizualno podobo in prepoznavnost na trgu. Logotipi so zato t..i. identifikacijske oblike, ki potrošnike spomnijo na podjetje, hkrati pa jim ostanejo v spominu. Prav zato morajo biti čim bolj prepoznavni, nepozabni in unikatni, da si jih potrošniki čim lažje zapomnijo. Logotipi so zaradi svojih lastnosti najboljši predstavniki podjetja.

Ker imajo tako velik pomen za podjetje, so logotipi osnovni elementi celostnih grafičnih podob podjetij, celostne grafične podobe pa se lahko iz njih nadalje razvijajo. Logotipi so ponavadi postavljeni na izdelke podjetja in stvari, ki so povezane z podjetjem (razni dogodki). Ker je na svetu veliko podjetij, imajo ta tudi veliko različnih vrst in oblik logotipov. Najpogosteje uporabljeni logotipi so črkovni in slikovni logotipi ter kombinacije le-teh.

Oblikovalci lahko do končnega logotipa pridejo na najrazličnejše načine – vsak od teh se nekoliko razlikuje od drugega. Pomembno je, da so oblikovalci pri oblikovanju logotipov pozorni na njihovo prepoznavnost, unikatnost in uporabo.

(16)

2

2 TEORETIČNI DEL

V teoretičnem delu so na kratko predstavljeni opredelitev pojma logotip, potek izdelave logotipa in na kaj je treba biti pozoren pri oblikovanju logotipa.

2.1 Logotip

»Logotip (logo) je grafična oznaka, znak, simbol ali stilizirano ime, ki se uporablja za identifikacijo podjetja, organizacije, izdelka ali blagovne znamke. Lahko ima abstraktno ali figurativno obliko, ali pa je predstavljen kot stilizirana različica imena podjetja. Logotipi so postali sestavni del identitete blagovnih znamk podjetij. Takoj prepoznaven logotip je dragoceno neopredmeteno sredstvo korporacije in je zato v večini primerov zaščiten kot intelektualna lastnina.« [1]

Logotipi lahko potrošnikom ustvarijo močno vizualno asociacijo s podjetjem. S tem potrošnike povežejo s podjetjem in jih ves čas (podzavestno) opominjajo, da podjetje oz. blagovna znamka obstaja. Logotipi blagovnih znamk, kot so npr. Nike, McDonald’s, Apple in Coca-Cola (slika 1), so vsesplošno prisotni v vsakdanjem življenju, tako da jih prepoznamo tudi brez pripisanega imena.

Zato so eden najpomembnejših delov vizualne identitete blagovne znamke. [2]

Slika 1: Primeri dobro poznanih logotipov – McDonald’s, Nike, Apple in Coca-Cola [3–6]

Logotip lahko vsebuje ime podjetja ali pa je le njegova vizualna predstavitev. Logotip podjetja je najpogosteje dodan na izdelke, ki jih podjetje prodaja, oglase, sponzorske pogodbe itd. Medtem ko logotipi identificirajo podjetje, lahko tudi nosijo skrita sporočila. Primer je npr. logotip podjetja za dostavo paketov FedEx (slika 2), kjer negativni prostor med črkama E in x prikazuje puščico, ki ima različne pomene: natančnost dostave, poslovna dinamika, usmerjenost v prihodnost itd. [1]

(17)

3 Slika 2: Logotip FedEx s skrito puščico [7]

2.1.1 Vrste logotipov

Poznamo veliko različnih vrst in variacij logotipov, ki jih lahko razdelimo v sedem glavnih skupin, predstavljenih v nadaljevanju.

2.1.1.1 Monogrami

Monogrami so sestavljeni iz črk, ki običajno predstavljajo začetnice daljših imen blagovne znamke oz. podjetja, npr. IBM, CNN, NASA, HBO (slika 3). Daljša imena so pri izdelavi logotipa zaradi boljše prepoznavnosti skrajšana na dve ali tri črke, ki so običajno začetnice imena podjetja. Z uporabo majhnega števila črk tovrstni logotipi učinkovito poenostavijo katerokoli blagovno znamko podjetja, saj si je bistveno lažje zapomniti npr. okrajšavo NASA iz logotipa kot pa celotno ime

»National Aeronautics and Space Administration«.

Ker je pri monogramih poudarek na začetnicah, je ključna izbira pisave, ki mora biti čitljiva, berljiva in prepoznavna tudi v manjših velikostih. [8]

Slika 3: Primeri monogramov podjetij – NASA, HBO, IBM in CNN [9–12]

(18)

4 2.1.1.2 Besedni logotipi

Tudi besedni logotipi so osnovani na zapisu imena podjetja, npr. Visa, Coca-Cola in Google (slika 4). Ti logotipi delujejo še posebej dobro pri jedrnatih imenih podjetij, kot je npr. Google. Privlačno in nepozabno ime v logotipu s kombinacijo močne pisave pomaga ustvariti večjo prepoznavnost blagovne znamke.

Pri besednih logotipih ima pisava še večji pomen, saj so besede običajno daljše kot pri monogramih. Oblika pisave lahko namreč pri opazovalcu vzbuja določena občutja. Logotipi modnih znamk imajo običajno elegantne, čiste pisave, ki dajejo občutek prestiža, medtem ko imajo logotipi odvetnikov navadno bolj linearne pisave, ki vzbujajo občutek zaupanja. [8]

Slika 4: Primeri besednih logotipov – Boss, Visa, Google in Coca-Cola [6, 13–15]

2.1.1.3 Slikovni logotipi

Slikovni logotip je ikona oz. grafični simbol brez napisa (slika 5). Logotip je torej le slika, zaradi česar je morda novo ali neuveljavljeno podjetje težje prepoznati.

Ker je slikovni logotip le slika, se je treba še posebej osredotočiti na njen izgled. Navadno je dobro izbrati ikono, ki predstavlja idejo podjetja, vendar logotip pri tem ne sme biti preveč podroben in opazovalcu podati preveč informacij o podjetju. Logotip mora biti izdelan tako, da si ga opazovalec hitro zapomni in ga bo lahko v prihodnje identificiral. [8]

(19)

5 Slika 5: Primeri slikovnih logotipov – Apple, Shell, Target in Twitter [5, 16–18]

2.1.1.4 Abstraktni logotipi

Abstraktni logotipi predstavljajo ikono oz. grafični simbol in delujejo enako kot slikovni logotipi.

Razlika je le v tem, da abstraktni logotipi prikazujejo abstraktno grafiko. Primeri teh logotipov so npr. logotipi podjetij National Geographic, Pepsi, Adidas in NBC (slika 6). Ker abstraktni logotipi simbolično predstavljajo podjetje, se jim ni treba nanašati na realistične predmete, ki se lahko v prihodnosti spremenijo, postanejo zastareli ali imajo preveliko kulturno osredotočenost. [8]

Slika 6: Primeri abstraktnih logotipov – Adidas, Pepsi, NBC in National Geographic [19–22]

2.1.1.5 Logotipi maskot

Logotipi maskot v svoji podobi vključujejo ilustriran lik oz. maskoto. Ti logotipi so v večini risani, pisanih barv in zabavni. Osredotočajo se na ilustriran lik, ki predstavlja podjetje, hkrati pa deluje kot njegova maskota in se lahko uporablja na prireditvah in dogodkih podjetja. Znani primeri teh

(20)

6 logotipov so npr. Kool-Aid, KFC in Mr. Peanut (slika 7). Maskote so odlične za podjetja, ki želijo ustvariti veselo vzdušje za družine in otroke. [8]

Slika 7: Primeri logotipov maskot – Kool-Aid Man, Mr. Peanut in KFC [23–25]

2.1.1.6 Kombinirani logotipi

Kombinirani logotipi so sestavljeni iz slikovnega in besedilnega dela. Besedilo in grafika lahko stojita eden ob drugem ali pa sta združena v celoto. Znani kombinirani logotipi so npr. Doritos, Burger King, Lacoste in Puma (slika 8). Ti logotipi so vsestranski, saj besedilo in ikona ali maskota skupaj krepita blagovno znamko, oba pa bosta v prihodnosti, ko bo podjetje bolj znano in si bodo stranke zapomnile ime in logotip, lahko ločena drug od drugega in sama predstavljala podjetje. [8]

Slika 8: Primeri kombiniranih logotipov – Doritos, Burger King, Lacoste in Puma [26–29]

2.1.1.7 Simbolni logotipi

Simbolni logotipi so sestavljeni iz slikovnega in besedilnega dela, združenih v simbol. Ti logotipi so običajno tradicionalnega videza, zato so pogosta izbira šol, organizacij ali vladnih agencij. Zaradi številnih podrobnosti in dejstva, da sta ime in simbol močno povezana, so lahko ti logotipi manj

(21)

7 vsestranski, zato je pomembno, da so čim bolj preprosti in vidni. Nekateri znani simbolni logotipi so npr. Starbucks, NFL in Univerza Harvard (slika 9). [8]

Slika 9: Primeri simbolnih logotipov – NFL, Univerza Harvard in Starbucks [30–32]

2.2 Zgodovina logotipov

Zgodovina logotipov sega v čas starodavnih družinskih grbov, hieroglifov in simbolov. Zgodnji logotipi so se razvili v srednjem veku (okoli leta 1300) in so predstavljali obrt ali kraljevo družino, pri čemer je izbran nabor barv in simbolov združeno upodabljal prepoznaven grb (npr. plemiške družine, province) (slika 10). Vloga grbov je bila enaka vlogi današnjih logotipov – prepoznavnost in identifikacija. [33]

Slika 10: Primeri grbov srednjeveške Evrope [34]

Leta 1840 je v Združene države Amerike prišla kromolitografija, ki je omogočila množičen barvni tisk, s čemer se je razširila uporaba barvno tiskanih etiket, oglasov in plakatov. Z industrijsko revolucijo so ljudje nižjih družbenih slojev z manjšimi dohodki lahko odprli svoja podjetja. Ko so se podjetja ustanavljala in rasla, so se z njimi razvijali tudi logotipi. [33]

(22)

8 Frank Mason Robinson je leta 1885 oblikoval logotip Coca-Cole (slika 11), s čimer je prispeval k modernemu razvoju oblikovanja logotipov. Coca-Cola namreč ostaja med najbolj priznanimi blagovnimi znamkami na svetu. [33]

Slika 11: Razvoj logotipa Coca-Cola [35]

Prvi logotip, zaščiten kot intelektualna lastnina, je leta 1976 postal logotip podjetja Bass Brewery (slika 12). Logotip je abstrakten, z rdečim trikotnikom zgoraj in napisom Bass spodaj. Zaradi abstraktnosti in minimalistične zasnove se je izkazal za dolgo obstoječega in učinkovitega. [33]

Slika 12: Logotip Bass Brewery [36]

2.3 RGB in CMYK barvni način

Za upodobitev grafičnih predlog uporabljamo dva barvna načina: RGB za upodobitev digitalnih predlog, upodobljivih na različnih zaslonih, in CMY(K) za upodobitev tiskovin.

(23)

9 RGB (rdeča, zelena, modra) barvni način se uporablja pri upodobitvi digitalnih predlog na različnih zaslonih, ki oddajajo svetlobo. Vir svetlobe v napravi ustvari poljubno barvo, tako da meša rdečo, zeleno in modro svetlobo ter spreminja njihovo jakost. Način mešanja se imenuje aditivno mešanje:

vse barve se začnejo kot tema, nato pa se RGB svetlobe dodajo ena na drugo, s čimer se ustvari poljubna barvna svetloba. Ko se RGB svetlobe enakih intenzitet pomešajo, ustvarijo belo svetlobo.

[37]

CMYK (cian, magenta, rumena, črna) barvni način se uporablja za upodobitev tiskovin. Tiskarske naprave upodabljajo digitalne predloge tako, da nanašajo različne količine CMYK tiskarskih barv (krajše TB) v obliki rastrskih pik na različne tiskovne materiale (krajše TM), s čimer se zmanjša začetna svetlost TM in ustvari želen barvni ton. CMY barvni način je poznan tudi kot subtraktivno mešanje barve. Ko se primarne CMY barve subtraktivnega načina pomešajo v enakih deležih, naj bi ustvarile čisto črno, a je ne, zato se v procesu tiska črno (K) dodaja posebej. [37]

2.3.1 CMYK in RGB barvni način pri izdelavi logotipa

Logotipa ne smemo že od začetka zasnovati v barvnem načinu RGB ali CMYK. Zasnovati ga moramo tako, da se bo lahko uporabljal tako na zaslonih kot v tisku, zato ga je treba sprva izdelati v črno-beli različici in mu šele nato, po končni izdelavi silhuete, dodati barvo in barvni način. Seveda pa se mu mora pripisati barvo, ki bo lahko upodobljena tako v RGB kot v CMYK barvnem načinu, da se lahko logotip v prihodnosti prikaže tako na tiskovinah kot na zaslonih. Logotip za prikaz na zaslonih je težje standardizirati, saj ima vsak zaslon svoj barvni profil, za pravilno upodobitev pa ga je treba tudi kalibrirati. [38]

2.4 Bitna in vektorska grafika

Poznamo dva upodobitvena načina – bitno oz. rastrsko in vektorsko grafiko. Pri izdelavi logotipa je pomembno poznati oba načina, njune lastnosti in razlike.

Bitne ali rastrske slike so shranjene kot matrika izjemno majhnih slikovnih točk (pikslov) v obliki zelo majhnega kvadrata z dodeljeno barvo. S povečanjem dimenzij bitnih slik postanejo posamezne slikovne točke vidne, zato je kakovost bitne grafike odvisna od ločljivosti.

Vektorska grafika v nasprotju z bitno ne temelji na matriki slikovnih točk, saj se za zapis slike (risanje črt in krivulj) uporabljajo matematične formule, ki opredeljujejo vektorje zapisa. Vektorske slike so po velikosti datotek običajno manjše od bitnih slik, saj je zapis informacij vektorske grafike manjši od zapisa bitne grafike, kjer se shranjujejo barvni in mestni podatki vsake posamezne

(24)

10 slikovne točke. Vektorske grafike so tudi bolj prilagodljive kot bitne slike. Ko bitno sliko povečamo, vidimo posamezne slikovne točke, ki sestavljajo sliko, kar je najbolj opazno na robovih slike (slika 13). Matematičen zapis vektorskih slik pa zagotavlja nespremenljivost vsebine, ki ni pogojena z ločljivostjo (povečava ali pomanjšava slike je enaka originalu). Bitna oblika je primernejša za slike z večjim barvnim obsegom in fotorealistično upodobitvijo, vektorska oblika pa je primernejša za ilustracije, upodobljene z objekti in površinami omejenega števila barv. [39]

Slika 13: Povečava rastrske in vektorske grafike [40]

Pri izdelavi logotipov se bitno grafiko uporablja le pri skiciranju logotipa (skica na računalniku), medtem ko mora biti končen logotip vedno v vektorski obliki, neodvisni od velikosti.

2.5 Programska oprema za upodabljanje vektorske in bitne grafike

Za oblikovanje vektorskih upodobitev logotipov je na voljo več brezplačnih in plačljivih programov.

Pomembno je, da ima program zadosten nabor funkcij, s katerimi se lahko hitro in enostavno ustvari kakovosten logotip. [41]

Med pogosto uporabljene programe, ki so na voljo za upodabljanje vektorske grafike, sodijo Adobe Illustrator in CorelDRAV (plačljiva programa) ter Inskape (prosto dostopen odprtokoden program).

[41, 42]

2.6 Potek izdelave logotipa

Potekov izdelave dobrega logotipa je več. V glavnem ima vsak oblikovalec svojega, zato je težko opredeliti, kateri postopek naj bi bil najučinkovitejši. Vsak oblikovalec mora sam odkriti, kaj mu

(25)

11 najbolj ustreza. Vseeno pa se je običajno dobro držati nekaterih okvirnih korakov pri izdelavi logotipov.

Pred samim začetkom risanja in izdelovanja logotipa je treba narediti raziskavo o podjetju, za katerega se izdeluje logotip. Poizvedeti je treba, kdo so ljudje v podjetju, s čim se to podjetje ukvarja, kakšna je njegova zgodovina, rast itd. Vprašanj in informacij je tu lahko zelo veliko, zato se je treba osredotočiti na pomembne, si jih zabeležiti in upoštevati pri izdelavi končne oblike logotipa. [43, 44]

Skiciranje logotipa in njegovih različic je najzahtevnejši in najdaljši del procesa izdelave logotipa, saj je treba preučiti številne oblike in silhuete, ki bi lahko bile primerne. Pri tem je treba upoštevati rezultate predhodno narejene raziskave. Različice se običajno skicira na papir s pisalom (svinčnik) ali na računalnik z grafično tablico. Pomembno je, da se razišče čim več oblik. Pri eni različici se ni dobro zadrževati predolgo, saj ni nujno, da bo ta na koncu najprimernejša. Pri skiciranju si je dobro pomagati z referencami drugih logotipov, grafik ali knjig grafičnih simbolov in oblik, vendar se teh ne sme identično prerisati. Na tej stopnji izdelave se ne sme misliti na barvo in posebne učinke logotipa, ampak samo na njegovo obliko oz. silhueto. Barvo se implementira šele v končnih fazah izdelave. [43, 44]

Skice se nato v procesu dodelave in končnega oblikovanja logotipa vnese v računalnik, kjer se jih preriše v vektorsko grafiko. Dobro je, da se v tem koraku naročniku predstavi napredek izdelave in pridobi povratno mnenje. Neprimerne različice se odstranijo, s čimer se zmanjša nabor možnih variacij. Na koncu ostanejo le najboljši primeri logotipa, ki jim je treba dodeliti barvo. Pri izbiri barve je treba misliti na implementacijo logotipa v grafično podobo podjetja. [43, 44]

2.7 Ključni elementi izdelave logotipa

Pred začetkom oblikovanja je dobro preiskati po spletu, kaj je bilo že narejeno. Treba je preučiti navezujoče reference, raziskati literaturo, filme, fotografije itd. Več kot se o logotipu razišče, bolj podrobno se ga razume in boljši končni logotip se lahko izdela. [45, 46]

Če se logotip izdeluje v črno-beli različici, se je lažje osredotočiti na pomembne elemente logotipa, kot so hierarhija, kontrast in razločnost.

Če je logotip slabo razločen, je to precej resna napaka. Pri oblikovanju logotipa je ključna razločnost, pri čemer je treba sprejeti več majhnih odločitev, ki se navezujejo na lastnosti črkovne vrste (npr. prirezovanje črk, spreminjanje pisave itd.). Zelo hitro se namreč lahko zgodi, da je logotip

(26)

12 težko prebrati. Tako je treba uporabiti čim manj različnih pisav, čim manj različnih velikosti pisave in čim manj barv. Ko je logotip prezapleten (ima preveč elementov), je dobro vse elemente odstraniti in jih enega po enega dodajati nazaj. Enostavnejši kot je logotip, bolje je. [44–46]

Nadalje ima ključno vlogo kritika, saj lahko pomaga izboljšati logotip. Izdelan logotip je dobro postaviti na stran in večkrat preučiti, kaj na njem bi lahko bilo bolje in ali deluje kot dober logotip.

Najprej je treba preučiti sestavo oz. strukturo logotipa – oblike, pisave, barve – brez obsojanja. Šele nato se poda kritika o njem – kateri elementi logotipa delujejo primerno, kateri elementi ne sodijo k logotipu itd. Na koncu je treba iz postavljene kritike izluščiti, kaj vse bi se na logotipu dalo izboljšati.

[44–46]

2.8 Pravila dobrega oblikovanja logotipov

Logotip mora biti primeren, prepoznaven in nepozaben. Pri tem primernost ne pomeni ekspresivnosti. Logotip ne sme povedati veliko, vzbujati mora le primerne občutke; npr. če je v športu, naj bo drzen in dinamičen, če je v modi, pa morda eleganten (slika 14). [44]

Slika 14: Primer športnega logotipa US Open in modnega logotipa Barneys New York [47, 48]

Logotip mora biti dovolj nenavaden, da vztraja v naših mislih (slika 15). Če ga vidimo enkrat ali dvakrat, ga lahko nekomu opišemo ali narišemo. [44]

Slika 15: Skica in končna oblika logotipa Chase Bank [49]

(27)

13 Logotip mora biti preprost, da ga lahko povsod reproduciramo v majhni velikosti, vendar pri tem ne sme postati preveč enostaven oz. generičen. Treba je najti sredino med enostavnim in prepoznavnim logotipom. [44]

2.9 Uporaba barve

Vsako barvo lahko razdelimo na tri sestavne dele: barvni odtenek, nasičenost in svetlost. Barvni odtenek pomeni opazovano barvo (npr. rdeča, modra, vijolična itd.). Najdemo jih v barvnem krogu.

Nasičenost je intenzivnost barvnega odtenka in govori o njegovi jakosti – večja kot je nasičenost, intenzivnejša bo barva in obratno. Svetlost pa loči barve na svetle (te imajo primešano belo barvo) in temne (te imajo primešano črno barvo). [50]

Pri uporabi barve se ne sme uporabljati prevelike nasičenosti in preveč odtenkov barv, saj lahko večja uporaba le-teh opazovalca draži. Pri uporabi barv je treba upoštevati tudi barvni kontrast.

Kontrast naredi barvo zanimivo in jo poživi, zato morajo biti barve med seboj v kontrastu oz. barvni harmoniji. Kontrast barv se lahko preveri tako, da se sliko spremeni v črno-belo, kjer barva izgubi barvni odtenek. Tako se vidi, ali so barve kontrastne med seboj. [50]

Barvna harmonija je kombinacija barv, ki ustvarjajo estetsko prijeten kontrast. Ponavadi sta v barvni harmoniji dve ali več barv skupaj. Barvno harmonično paleto barv se ustvari tako, da se najprej izbere osnovno barvo, na kateri bo paleta zasnovana, nato pa se izbere vrsta barvne harmonije.

[51]

Komplementarna barvna harmonija obstaja med dvema v barvnem krogu nasproti ležečima barvama (slika 16 levo). Je ena pogosteje uporabljenih barvnih harmonij. Pogosto se uporablja pri izdelavi logotipov, kjer ni veliko barv (npr. logotip LA Lakers).

Razcepljena komplementarna barvna harmonija je zelo podobna komplementarni, a tu se ena izmed dveh nasprotnih barv razcepi na dve drugi barvi, ki ležita ob njej (slika 16, sredina).

Analogna barvna harmonija predstavlja skupaj ležeče barve v barvnem krogu in je ravno obratna od komplementarne. Ta barvna harmonija deluje pomirjujoče (slika 16 desno). [51]

Slika 16: Komplementarna, razcepljena in analogna barvna harmonija

(28)

14 Pravilo 60/30/10 pove, kakšen delež vseh barv naj predstavlja posamezna barva iz izbrane barvne palete. Pravilo pomeni razmerje med primarnimi (nevtralnimi, nevpadljivimi), sekundarnimi (drznejšimi, a ne premočnimi) in vpadljivimi (močnimi, intenzivnimi) barvami. [52]

Slika 17: Primer uporabe barve v razmerju 60/30/10

2.10 Predstavitev logotipa

Ko je logotip izdelan, ga je treba predstaviti naročniku. Pripraviti je treba predstavitev, kjer se naročniku predstavi vse implementacije in razvejanosti logotipa v realistične elemente celostne grafične podobe (krajše CGP) podjetja, kot so vizitka, različne tiskovine, table, grafike na avtomobilih ipd. Več aplikacij implementacije logotipa kot se izdela, boljša je predstavitev in bolj je logotip sprejemljiv za naročnika. Predstavitev se ponavadi izvaja neposredno v živo, včasih tudi prek videokonference.

Predstavitev se ponavadi prične z opisom problema in cilja, ki ga je z izdelanim logotipom treba rešiti oz. doseči: povečanje prihodkov, povečanje prepoznavnosti itd. (razlog, zakaj podjetje potrebuje novo CGP). Nadalje je treba izdelati povzetek korakov z naročnikom, ki so usmerili proces izdelave: kakšen logotip si je naročnik želel, kako se predstavlja, kaj mu je všeč in kaj ne itd. Idealno je, da predstavimo tri idejne zasnove logotipa, da lahko naročnik izbere ustreznega, hkrati pa nima prevelike izbire. Pri predstavitvi slikovno predstavimo razvoj in miselni proces izdelave logotipa. Pomembno je, da logotip najprej predstavimo v enobarvni različici na belem ozadju. S tem ga postavimo v središče naročnikove pozornosti in omogočimo, da se naročnik osredotoči le nanj. Nato predstavimo logotip v črno-beli kombinaciji (npr. bel logotip na črnem ozadju in obratno). Tako prikažemo, kako izgleda logotip na svetlem in temnem ozadju. Temu sledi predstavitev t..i. maket (angl. mockup), s katerimi prikažemo logotip, ki je implementiran v različne elemente grafične podobe podjetja. Med te uvrščamo vizitke, različne tiskovine, table, grafike na avtomobilih ipd. Na koncu še enkrat prikažemo logotip na belem ozadju, da zopet izpostavimo le logotip brez drugih motečih dejavnikov. [53, 54]

60% 30% 10%

(29)

15

3 EKSPERIMENTALNI DEL

V eksperimentalnem delu so predstavljeni materiali in metode ter načini dela pri izdelavi logotipa za avstrijsko avtomehanično podjetje.

3.1 Materiali

Pripomočki, ki smo jih uporabili za izdelavo diplomskega dela, so bili: namizni računalnik Lenovo Legion 5, programska oprema Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Microsoft PowerPoint in Microsoft Word, tehnični svinčnik, skicirka in spletne strani, s katerimi smo si pomagali pri razvoju naših idej (Instagram, Pinterest, Unsplash, Google Images itd.).

3.2 Metodologija dela

V nadaljevanju so podrobneje predstavljeni potek, načini in odločitve dela pri celotnem procesu izdelave logotipa.

3.2.1 Prvi sestanek z naročnikom

Najprej smo se z naročnikom srečali na sestanku, kjer smo od njega izvedeli, da je primarno samozaposlen na področju informacijskih tehnologij (krajše IT), poleg tega pa vodi tudi svoje avtomehanično servisno podjetje in preprodajo avtomobilskih delov. Njegova želja je, da bi v prihodnosti lahko prenehal z delom na področju IT (ker ga ne osrečuje) in bi delal zgolj v svojem podjetju (ker ga osrečuje).

Izvedeli smo tudi, da je njegovo podjetje zelo majhno (delavnica z dvema prostoroma za popravljanje avtomobilov) in da si ga želi razširiti ter pridobiti nove stranke. Njegove takratne stranke so bili večinoma ljudje, ki jih je poznal osebno, zato ni imel veliko novih strank, vendar jih tudi ni veliko izgubil. Njegov posel je temeljil na zvestih strankah, ki se vedno znova vračajo.

V bližnji prihodnosti namerava prestaviti svojo delavnico iz okolice Dunaja na drugo lokacijo na Dunaju (ki še ni znana), zato bo moral pridobiti nove stranke. Ker ni prepričan, ali bo ta posel uspel, njegovo nadgradnjo in prestavitev izvaja zelo počasi in previdno.

(30)

16 Za svoje podjetje je naročnik že imel izdelan neke vrste logotip, vizitko in spletno stran, vendar te niso služile identifikaciji podjetja. Izdelal jih je le zaradi potreb avstrijske zakonodaje, ki veleva, da mora podjetje za svoj posel imeti izdelano spletno stran, v kateri je navedeno, s čim se ukvarja.

3.2.2 Izdelava vprašalnika za naročnika

Da bi naročnika in podjetje podrobneje spoznali, smo izdelali vprašalnik (priloga A). Sprva smo se z naročnikom želeli sestati v živo ali prek videokonference, vendar se časovno nismo uspeli uskladiti, zato smo mu poslali vprašalnik v pisni obliki. Vprašalnik je sestavljen iz vprašanj o naročniku in podjetju ter primerov različnih logotipov in imen drugih avtomehaničnih podjetij.

Naročnikove odgovore smo nato povzeli in jih kasneje podrobno obdelali. Na koncu vprašalnika smo naročniku zadali nalogo, naj nam sestavi t..i. miselni vzorec (angl. moodboard) o sebi. Ker naročnik ni izdelal miselnega vzorca, smo predvidevali, da je bil prezaposlen in ni imel časa za njegovo izdelavo.

3.2.3 Raziskava in izdelava imena

Po pridobljenih odgovorih smo začeli raziskavo imena. Iz odgovorov in informacij (s prvega sestanka) smo izluščili besede in pojme, ki predstavljajo naročnikove želje, cilje, lastnosti in vrline, s katerimi bi rad predstavljal svoje podjetje (slika 18). Besede in besedne zveze, ki smo jih izpisali, so bile: »car and tech enthusiast since his childhood« (slov. že od otroštva navdušen nad avtomobili in tehnologijo), »people person, happy going, 2 sides of him: party and peace« (slov. družaben in vesel človek, ki ima rad zabavo in mir), »cars and computers« (slov. avtomobili in računalniki),

»living his life, not tied down by anyone« (slov. živi svoje življenje, neodvisno od kogarkoli),

»honesty and reliability – !!but not shown!!« (slov. poštenost in zanesljivost – !!vendar ne poudarjeno!!), »reliable and fair business« (slov. zanesljiv in pošten posel) in »dynamic, modern, oriented on female customers« (slov. dinamičen, moderen in orientiran na stranke ženskega spola).

Nato smo se lotili raziskave obstoječega imena podjetja »KFZ Service Donschachner«. Ugotovili smo, da je ime sestavljeno iz treh delov: »Don«, »schach« (nem. igra šah) in »ner« (slika 18). Zato smo dobili zamisel, da bi ime lahko bilo sestavljeno iz treh delov priimka, prepoznavnost znamke pa bi temeljila na besedi »schach«, vendar smo idejo v nadaljnji raziskavi opustili, saj veliko Avstrijcev v priimku Donschachner ne opazi besede »schach«. Poleg tega šah nima nobene povezave z avtomehaničnim poslom ali naročnikom.

(31)

17 Nato smo se lotili kratice »KFZ«. Ugotovili smo, da kratica v nemščini pomeni vozilo z motorjem.

Kratico se lahko razdeli na tri besede (slika 18): »kraft« (slov. sila), »fahr« (slov. voziti) in »zeug«

(slov. stvari), pri čemer besedi »fahr« in »zeug« skupaj pomenita vozilo. Iz kratice KFZ smo poskušali pridobiti ime, vendar smo ugotovili, da je kratica v avtomobilski industriji v Avstriji tako močno prisotna, da je ne moremo zamenjati z nobeno drugo besedo. Ker pa je kratica v avtomobilski industriji tako zelo prisotna, je nismo želeli izpostaviti pred imenom podjetja, saj bi bilo podjetje tako manj prepoznavno. Pri končni različici logotipa smo se z naročnikom zato strinjali, da je kratica KFZ lahko dodana pod logotip ali v opis podjetja – ni treba, da stoji v logotipu poleg imena.

V raziskavi imena smo ugotovili, da so nam neznane besede in imena (npr. iz drugih jezikov) slišati zanimivejše in nam vzbudijo zanimanje (slika 18). Zato smo se odločili, da v nadaljevanju poskušamo sestaviti ime podjetja iz besed angleškega (ali drugega) jezika, ki je podoben nemškemu.

Slika 18: Izpis iztočnic in raziskava imena

V raziskavi imena smo nadaljevali z naročnikovo idejo, da bi bilo podjetje lahko osredotočeno na stranke ženskega spola. Raziskavo smo nadaljevali z iskanjem slik in simbolov, pomenov besed in prevodov besed iz drugih jezikov, ki so nas spominjale na ženski spol oz. na elemente, ki so bližje ženskam. Pri tem smo želeli ta element povezati z avtomehaničnim poslom. Prišli smo do besed, kot so fluid, motion, dynamic, flow, wave itd. Nato smo dobljene besede razdeljevali in sestavljali nazaj skupaj, da smo dobili nove besede.

(32)

18 V tem delu raziskave smo naleteli na zelo močno besedo, ki povezuje naročnikove karakteristike, njegovo vizijo in želje ter delno stranke ženskega spola. Ta beseda je »connection« (slov.

združevanje ali povezovanje) (slika 19). Iz naročnikovih odgovorov smo ugotovili, da mu je zelo pomemben odnos do strank, da je sam zelo družaben in se rad povezuje z drugimi ljudmi (slika 18), kar zelo natančno opisuje prav beseda »connection«. Dobili smo idejo, da bi celotno podjetje lahko delovalo na principu povezovanja, hkrati pa bi imelo CGP, ki bi predstavljala to idejo.

Nadaljnja raziskava imena iz besede »connection« je potekala podobno kot prej, z iskanjem slik in simbolov, pomenov besed in prevodov besed iz drugih jezikov, ki so nas spominjale na povezovanje.

Raziskava imena ni potekala linearno (po natančno določenih točkah), temveč je vsebovala veliko iskanja, premišljevanja, odločanja, spreminjanja in ponovnega iskanja ter sestavljanja besed, slik in drugih elementov, s katerimi smo si pomagali pri izdelavi imena. Besede in iztočnice smo pisali v skicirko (slika 19), nato pa smo med njimi izbrali najboljše oz. najprimernejše besede, ki bi lahko predstavljale ime naročnikovega avtomehaničnega podjetja.

Slika 19: Raziskava imena

(33)

19

3.2.4 Predstavitev imen naročniku

Za naročnika smo nato izdelali predstavitev (priloga B) v programu Microsoft PowerPoint, ki smo jo izvedli v živo. Naročniku smo najprej predstavili ugotovitve in povzetke njegovih odgovorov iz vprašalnika, nato pa smo mu predstavili vseh šest imen in njihove pomene. Predstavitev je bila sestavljena iz naslednjih delov: problema, naročnikovih iztočnic, miselnega procesa in imen, ki se nanašajo na stranke ženskega spola, ter miselnega procesa in imen, ki se nanašajo na povezovanje oz. besedo »connection«. Na koncu predstavitve smo naročniku ponovno prikazali vseh šest izdelanih imen.

3.2.5 Izdelava slogovne smernice

Po izbranem imenu smo pričeli izdelavo slogovne smernice (angl. stylescape) (priloga C). Slogovne smernice so zbirka slik, tekstur, pisav in barv, ki sporočajo določen videz in vtis blagovne znamke.

Ustvarijo povezavo med oblikovalčevimi in naročnikovimi idejami ter pomagajo pri usklajevanju in usmerjevanju zamisli pred začetkom izdelave.

Slogovno smernico smo izdelovali iz predhodne idejne zasnove podjetja o združevanju in povezovanju strank s podjetjem. Po spletu smo iskali slike, grafike, barve in pisave, ki so nas spominjale na predhodno idejo podjetja, nato pa smo jih v programu Adobe Photoshop združili v enotno sliko velikosti 10650 × 2000 px. V slogovni smernici smo želeli prikazati zgodbo in občutek podjetja s pisavami, grafikami in vzorci, ki bi jih lahko podjetje uporabljalo v prihodnosti. Za slogovno smernico smo izdelali osnovno, nedodelano različico logotipa (slika 20), za katero smo mislili, da bi lahko ustrezala podjetju.

Slika 20: Različica logotipa v slogovni smernici

Logotip smo skicirali in izmed skic izbrali najboljšo različico. Ta je bila sestavljena iz dveh krivulj, ki predstavljata povezovanje dveh rok, hkrati pa ustvarjata zelo položno obliko črke S (slika 21).

(34)

20 Za napis logotipa smo izbrali pisavo Lequire DEMO z majuskulami (slika 20), ki smo jo našli na spletni strani www.dafont.com. Žal simbol ni bil skladen s pisavo imena, zato smo ga v nadaljevanju morali preoblikovati. Nekatere vzorce grafike in teksture v slogovni smernici smo izdelali v vektorski obliki v programu Adobe Illustrator in jih nato vnesli v Adobe Photoshop.

Slika 21: Skica simbola osnovnega logotipa

Slogovno smernico smo želeli izdelati na idejo povezovanja naročnika s podjetjem, vendar smo med izdelovanjem ugotovili, da stranke, ki prihajajo v avtomehanično podjetje, nimajo veliko stika s CGP podjetja. Ugotovili smo, da so točke stika vizitka, spletna stran, zunanjost in notranjost stavbe avtomehanične delavnice, ko stranka pride v avtomehanično podjetje in čaka na popravilo avtomobila. Zaradi tako malo stika podjetja s strankami smo imeli težavo pri realiziranju osnovne ideje. Odločili smo se, da se bomo pri izdelavi slogovne smernice navezovali na naročnikovo zamisel o združevanju lokala in avtomehaničnega podjetja, kjer bi stranke lahko prišle v podjetje in se tam odpočile ter naročile pijačo. Z nežnimi barvami smo zato v slogovni smernici želeli prikazati umirjeno atmosfero. Barvno paleto slogovne smernice smo sestavili iz štirih barv: svetlo modre, svetlo rjave, olivno zelene in zelo temno modre (skoraj črne).

3.2.6 Predstavitev slogovne smernice

Po izdelani slogovni smernici smo se ponovno sestali z naročnikom. Slogovno smernico smo mu predstavili v formatu JPG velikosti 10650 × 2000 px. V predstavitvi smo naročnika vodili skozi celotno slogovno smernico in mu predstavili, kako smo si zamislili izgled CGP podjetja. Od naročnika smo takoj prejeli povratne informacije, kaj v slogovni smernici mu je všeč in kaj ne.

(35)

21

3.2.7 Izdelava različic logotipa

Nato smo pričeli izdelavo različic logotipa. Ker je bil logotip v predhodno izdelani slogovni smernici (slika 28) naročniku zelo všeč, smo se odločili, da bomo iz njega izpeljali tri različice in jih predstavili naročniku. Celoten proces izdelave logotipa je potekal v programu Adobe Illustrator. Delo je potekalo tako, da smo raziskovali različne oblike logotipa (tako simbole kot napise), ki bi lahko nosile pomen združevanja. Tu smo si pomagali s spletnimi stranmi za razvijanje idej, kot sta Pinterest in Instagram. Za lažjo predstavitev smo si nekatere ideje izrisali na papir (sliki 22 in 23) in jih nato prenesli v program Adobe Illustrator.

Slika 22: Skice idej logotipa različice 1

Slika 23: Skice idej logotipa različice 2

(36)

22 Na koncu smo prišli do treh različic logotipa, ki smo jih kasneje predstavili naročniku. Pri vseh različicah smo poleg njihovega osnovnega izgleda izdelali več načinov postavitve elementov.

3.2.8 Predstavitev različic logotipa

Za naročnika smo v programu Microsoft PowerPoint izdelali kratko predstavitev (priloga D), v kateri smo mu predstavili vse tri različice logotipa in prikazali, na kakšne načine bi se lahko uporabljale.

Na koncu predstavitve smo mu ponovno pokazali vse tri različice, da jih je lahko primerjal med seboj.

3.2.9 Izdelava končne oblike logotipa

V nadaljevanju smo razvijali le tretjo različico logotipa. Različico 3 smo izpopolnili tako, da smo nekoliko spremenili pisavo logotipa in ponovno izdelali simbol, saj predhodno izdelan logotip ni bil popolnoma simetričen. Za simbol smo izdelali zrcalno simetrično krivuljo debeline 4 t..e. (slika 24 levo). Nato smo krivuljo spremenili v objekt in mu zakrivili robove za 0,14 cm (slika 24, sredina). To smo naredili zato, da je imel simbol v končni obliki bolj organsko (prijazno) obliko, poleg tega pa se je bolje ujemal z napisom, ki ima prav tako zaobljene robove. Objekt smo nato podvojili in ga rotirali za 120°. Vse tri objekte smo postavili tako, da je prostor med njimi enakomerno razporejen. Tu smo si pomagali s krogom in rotiranimi črtami (slika 24 desno).

Slika 24: Koraki nastanka simbola logotipa

Pisavo logotipa smo izdelali iz črkovne družine Lequire DEMO velikosti 24,39 t..e., ki smo jo našli na spletni strani www.dafont.com. Pisavo smo minimalno prirezali (slika 25) zaradi boljše razporeditve prostorov med črkami. Odsek pri črki Y smo nekoliko povečali, da se lažje vidi v majhnih velikostih in zaradi boljše usklajenosti s črko N. Napis in simbol smo nato združili v logotip.

(37)

23 Slika 25: Originalna (zgoraj) in obdelana pisava (spodaj)

V naslednjem koraku smo se lotili izdelave različnih oblik in postavitev logotipa, kjer smo logotipu izdelali pet postavitev (slika 32). Logotipu smo nato izdelali barvno paleto, pri čemer smo si pomagali z načinom barve ptic, kjer si pri usklajevanju barv pomagamo z barvami ptic, ki jih najdemo v naravi. Osnova nam je bila zelena barva, za katero je naročnik rekel, da mu je zelo všeč.

Iz slike ptiča (slika 26) smo nato izpeljali vse preostale barve.

Slika 26: Barvna paleta, usklajena s sliko ptiča

Logotipu smo izdelali več barvnih različic in iz simbola logotipa izdelali dva neskončna vzorca.

(38)

24

3.2.10 Izdelava končne predstavitve logotipa

Po izdelanem logotipu smo v programu Microsoft PowerPoint za naročnika izdelali končno predstavitev logotipa (priloga E). Ta je bila sestavljena iz uvodnega dela, v katerem smo naročnika ponovno peljali skozi osnovni miselni proces in skupne odločitve, iz predstavitve nastanka logotipa, predstavitve končnega logotipa in njegovih različic ter predstavitve uporabe logotipa v vsakdanjem življenju z maketami. Kot zaključne tri prosojnice smo v predstavitev dodali še animacijo, ponovno izpostavljen logotip na belem ozadju in raziskavo podobnih logotipov.

V raziskavi podobnih logotipov, ki smo jo opravili za predstavitev, smo naleteli na podjetje Preussag, ki ima zelo podoben simbol logotipa (slika 27 spodaj), kot smo ga izdelali mi, vendar se pisava zelo razlikuje od naše. Poleg tega se podjetje ukvarja z rudarstvom (ni iz iste industrije) in je do današnjega dne spremenilo svoj logotip in CGP podjetja (slika 27 zgoraj).

Slika 27: Logotipa podjetja Preussag (današnji zgoraj in prejšnji spodaj) [55]

Za predstavitev barvne palete smo v programu Adobe After Effects izdelali kratko animacijo, v kateri je logotip spreminjal barve v barvnem zaporedju palete. Tudi končna animacija logotipa je bila izdelana v istem programu in izvožena v formatu MP4. Vse makete so bile izdelane v programu Adobe Photoshop s predhodno izdelanimi predlogami. Te smo našli na spletni strani www.mockuptree.com, vanje pa smo uvozili naše grafike in logotip. Nekatere predloge smo morali preoblikovati, saj niso bile ustrezne.

3.2.11 Izdelava ankete

Za konec smo izdelali anketo o nastanku, primernosti ter kakovosti logotipa in imena (priloga F).

Anketo se je poslalo potencialnim strankam podjetja. Rezultate smo povzeli in jih grafično prikazali v rezultatih in razpravi.

(39)

25

4 REZULTATI IN RAZPRAVA

V nadaljevanju so podrobneje predstavljene ugotovitve in rezultati oblikovanja logotipa za avstrijsko avtomehanično podjetje.

4.1 Rezultati vprašalnika o naročniku in njegovih željah

Iz prejetih odgovorov smo ugotovili, da vprašalnik ni bil najbolje sestavljen, saj naročnik pri nekaterih vprašanjih ni najbolje razumel, kaj smo od njega želeli izvedeti. Pri 1. d) vprašanju smo od naročnika želeli izvedeti, kakšne so njegove vizije za prihodnost, kje se vidi čez nekaj let in kako uspešen si želi biti. Pri 2. b) vprašanju smo želeli od naročnika izvedeti, kateri logotipi na splošno, iz vsakdanjega življenja in ne iz avtomehaničnega posla, so mu všeč, da bi lahko videli, kakšen slog logotipov se mu je všeč. Pri 4. a) vprašanju je naročnik razumel, da ga sprašujemo, kateri logotip bi mu bil všeč za njegovo podjetje, vendar smo mu logotipe želeli predstaviti na splošno (ne za njegovo podjetje), da bi lahko izvedeli, kakšni slogi logotipov so mu všeč. Kljub temu nam je njegov odgovor na to vprašanje zelo pomagal pri nadaljnji raziskavi in izdelavi imena in logotipa.

Tem nerazumljivostim bi se enostavno izognili, če bi se z naročnikom dobili v živo ali prek videokonference, kjer bi mu lahko natančno razložili, kaj smo od njega želeli izvedeti.

4.2 Rezultati raziskave, izbire in predstavitve imena

Naročniku smo iz nabora izdelanih imen predstavili šest imen – »Floir«, »Flurr«, »Synect«,

»Sonnect«, »Syverse« in »Severse«, saj smo mu tako olajšali izbiro. Naročnik nam je po predstavitvi podal svoje mnenje. Najbolj mu je bila všeč ideja o povezovanju in združevanju ljudi in njegovega podjetja. Povedal je, da bi skupaj z avtomehanično delavnico rad imel tudi svoj lokal.

Tako bi bila avtomehanična delavnica in lokal združena v en posel, stranke pa bi bile zadovoljnejše, saj bi imele prostor, kjer bi se odpočile in spoznale nove ljudi oz. pridobile nove izkušnje. Poleg tega bi se prepoznavnost podjetja širila v obe smeri – tako z lokalom kot avtomehanično delavnico.

Kljub vsem zbranim informacijam smo pri izdelavi imena spregledali veliko napako. Ker smo izdelovali izmišljeno ime, ki smo ga sestavljali iz angleških besed, je bila velika možnost, da avstrijske stranke ne bi vedele, kako ga prebrati. Naročnik nam je povedal, da Avstrijci velikokrat narobe preberejo imena, tudi iz njihovega maternega jezika. Tako bi morda bilo bolje, če bi ime sestavljali iz nemških besed, saj bi bilo lažje prepoznavno za Avstrijce. Vendar tega zagotovo ne

(40)

26 moremo reči, saj lahko vsak človek prebere ime na svoj način. Dober primer takega imena je blagovna znamka H&M. V slovenščini jo večina ljudi prebere kot »hainem«, medtem ko jo v nemščini Avstrijci preberejo kot »haundem«. Razlika je še toliko bolj opazna, ko besedo preberemo na hitro. Na drugi strani pa je blagovna znamka ZARA, ki se v obeh jezikih prebere enako oz. zelo podobno. Pri izdelavi imena bi nam zelo pomagalo znanje nemškega jezika.

Po predstavitvi je naročnik potreboval čas, da razmisli, katero ime bi mu ustrezalo. O izbiri imena se je hotel posvetovati tudi s svojimi prijatelji. Za izbiro je potreboval veliko časa, na koncu pa se je odločil, da bo za ime svojega avtomehaničnega podjetja izbral »Synect«. Izbiral je med imenoma

»Floir« in »Synect«, vendar se je na koncu odločil, da prvega ne bo izbral, saj bi ga bilo Avstrijcem težje prebrati.

Mislimo, da se je odločil za boljšega, saj ime ni predolgo (lahko si ga je zapomniti), hkrati pa povzame idejo združevanja strank in podjetja.

4.3 Rezultati izdelave in predstavitve slogovne smernice

Po predstavitvi nam je naročnik povedal, da mu je med vsemi elementi slogovne smernice najbolj všeč črkovni logotip, sestavljen v zelenem kvadratu (slika 28 desno). Rekel je, da ta ne izgleda kot vsakdanji logotip avtomehaničnega podjetja, ampak deluje bolj umirjeno in nenavadno, kar mu je bilo zelo všeč. Poleg tega je bil vesel, da se je na koncu odločil za ime »Synect«, saj se lahko zelo lepo deli na »Syn« in »ect« (slika 28 desno).

Slika 28: Različici logotipa iz slogovne smernice

Zelo mu je bila všeč tudi pisava originalnega logotipa (slika 28 levo), vendar ga je simbol motil. Ni mu bila všeč povezava simbola z napisom, saj je imel simbol drugačen slog kot pisava. V nadaljevanju smo zato razmišljali, ali bi simbol lahko dobil obliko črke S in nadomestil samo črko v napisu. Poleg tega naročniku ni bil všeč iz simbola nastali vzorec, saj ga je spominjal na verige.

(41)

27 Všeč so mu bili tudi vzorci valov, ki se prepletajo med seboj in združujejo v celoto, ter zelena barva (slika 28 desno) in barva ozadja (slika 28 levo). Z naročnikom smo se strinjali, da sta svetlo modra in svetlo rjava barva odveč, saj nista komplementarni z zeleno barvo. Poleg tega so se mu zdele grafike rok na desni strani slogovne smernice popolnoma odveč in v drugačnem slogu kot preostala grafika.

Glede na to, da smo slogovno smernico izdelovali prvič in da stranke nimajo veliko stika s CGP podjetja, se nam zdi, da smo slogovno smernico izdelali dovolj dobro, da je naročnik razumel njen pomen in da smo od naročnika lahko dobili povratne informacije o tem, kaj mu je všeč in kaj ne.

Zdi pa se nam, da moramo v prihodnosti slogovno smernico izdelati in predstaviti bolj enotno in dinamično, kot t..i. zgodbo podjetja.

4.4 Rezultati izdelave in predstavitve različic logotipa

Različica 1 (slika 29): Zaradi prostorov med črkami smo ugotovili, da lahko črko S razdelimo na tri dele. Tako nastane oblika, ki lahko stoji kot črka S ali sama kot simbol. Poleg tega smo v tej različici logotipa črko C razpolovili na dva dela, da se bolje ujema s črko S. Osnovni simbol smo nekoliko spreminjali, vendar se na koncu še vedno ni ujemal z napisom.

Slika 29: Digitalna slika logotipa različice 1

Različica 2 (slika 30): Osnova nam je bila oblika črke S, saj ima t..i. obliko galaksije. Tako smo črko S razdelili na dva dela, v sredino pa dodali piko. Piko smo dodali tudi v sredino črke C. Poleg tega smo izdelali simbol, ki je komplementaren celotnemu napisu. Simbol bi se lahko iz logotipa izločilo ali izpostavilo. Druga različica ima zanimivo osnovno idejo združevanja, vendar se nam zdi, da izgleda nekoliko otročje, kar ni dobro za avtomehanično podjetje.

(42)

28 Slika 30: Digitalna slika logotipa različice 2

Različica 3 (slika 31): Pri tej različici smo iz predhodnega simbola ustvarili novega, privlačnejšega, tako da smo iz predhodnega (slika 29) vzeli zgornjo krivuljo, jo podvojili in rotirali za 120°. Iz vseh treh krivulj je nastal nov simbol z lepo usklajenim pozitivnim in negativnim prostorom. Simbolu smo nato dodali osnoven napis. Od treh različic se nam zdi, da je ta daleč najboljša, saj je zelo preprosta, kot tudi prepoznavna. Mislimo, da zelo dobro predstavlja katerokoli podjetje v avtomobilski industriji, poleg tega pa nosi pomen združevanja, saj je simbol sestavljen le, ko so vse tri črte združene v celoto.

Slika 31: Digitalna slika logotipa različice 3

(43)

29 Vsem različicam se je poleg njihovega osnovnega izgleda izdelalo še druge načine postavitve elementov (slike 29, 30 in 31). Vse tri različice niso končne in dodelane oblike logotipa, temveč samo preprosto zgrajene ideje za njihovo predstavitev naročniku. Vse tri različice smo nato predstavili naročniku.

Pri različici 1 mu ni bilo všeč, da je pisava tako razrezana, kar jo naredi manj prepoznavno in berljivo, zanimivo pa se mu je zdelo, da se lahko samo črko S v tem primeru vzame kot simbol.

Najbolj mu je bila všeč različica 3 (slika 31) z novim simbolom in prvotnim napisom. Rekel je, da si logotip že zelo dobro predstavlja na kapah, čevljih, stavbi ali kjerkoli drugje. Povedal je tudi, da mu je zelo všeč potencial logotipa zaradi njegove enostavnosti – lahko je postavljen na katerikoli predmet ali izdelek in bo še zmeraj izpadel zelo dobro. Ker je bil naročnik zelo vesel in navdušen nad to različico logotipa, smo se odločili, da mu v končni predstavitvi ne predstavimo več različic logotipa, temveč samo izpopolnjeno različico 3.

Naročnikov odgovor je bil pričakovan, saj se je tudi nam tretja različica logotipa zdela najboljša.

Kljub temu pa smo želeli prejeti naročnikovo mnenje, saj bi se naročnik lahko odločil za katero od drugih različic.

4.5 Rezultati končne oblike in predstavitve logotipa

Logotip ima pet različnih možnih postavitev: navadno (slika 32 zgoraj levo), izpostavljen simbol brez napisa (slika 32 spodaj desno), izpostavljen napis brez simbola (slika 32 spodaj, sredina), simbol nad napisom (slika 32 zgoraj desno) in simbol za napisom (slika 32 spodaj levo).

Slika 32: Možne postavitve logotipa

(44)

30 Z načinom barve ptic smo dobili barvno paleto: svetlo bež, svetlo rjava, oranžna (dodatna barva), zelena in temno modra. Vse barve se svetlostno zelo dobro ujemajo in so enakomerno porazdeljene po svetlosti. Logotipu se je z izbrano barvno paleto izdelalo več barvnih različic (slika 33). Ker je logotip tako preprost in ni bil zasnovan na podlagi barv, ga je možno postaviti v katerokoli želeno barvno kombinacijo.

Slika 33: Barvne različice logotipa

Iz simbola logotipa smo izdelali dva neskončna vzorca: pleteni (slika 34 levo) in mrežasti vzorec (slika 34 desno).

Slika 34: Neskončna vzorca, izdelana iz simbola logotipa

Po zaključni izdelavi logotipa smo izdelali predstavitev logotipa za naročnika. Pri uvažanju grafik v Microsoft PowerPoint smo imeli nekaj težav, saj je program nekatere grafike v večjih velikostih popačil. Večino grafik smo v program uvozili s kopiranjem elementov iz Adobe Illustratorja, a smo

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Po eni strani se sprosti veliko priložnosti, ki so jih v preteklosti nadzorovala večja oblikovalska podjetja, po drugi strani pa se soočamo s problemom

Kombinirani grafični znaki so najpogostejša oblika grafičnega znaka, tako na slovenskem kot tudi italijanskem in avstrijskem območju.. Pri tovrstnem grafičnem znaku

Dobra celostna grafična podoba lahko veliko pripomore k rasti organizacije, njeni prepoznavnosti, imidžu, zato je zelo pomembno, kako se podjetnik, oblikovalec

Logotip je sestavljen iz znaka in napisa, kar pa je rahlo nenavadno, napis se namreč ponovi tako v znaku kot tudi desno od znaka.. Znak omejuje navidezni kvadrat, ki je

ENOSTAVNOST: preveč zgoščen logotip je lahko nejasen, zato je pomembna enostavnost in da ne vsebuje preveč informacij. UNIKATNOST: pokažem jim primere logotipov, ki so edinstveni

Likovne rešitve sem pregledala na podlagi teorije o merilih za neustvarjalne likovne rešitve, o katerih piše Tacolova (1999), in rešenih likovnih izdelkov in

Zimski alpinizem (sliki 14 in 16) lahko v grobem razdelimo na plezanje snežno- lednih in kombiniranih smeri, ledno plezanje, alpinistično smučanje in deskanje.. Delno spada

Oblikovanje  celostne  grafične  podobe  je  zahtevno.. Pri  oblikovanju  celostne  grafične  podobe  ima  izbira  tipografije  pomembno  vlogo..  Enostavnost