UNIVERZA V LJUBLJANI PEDAGOŠKA FAKULTETA
MIHA HENIGSMAN
LIKOVNE ZNAČILNOSTI CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE V LESNI INDUSTRIJI
DIPLOMSKO DELO
LJUBLJANA, 2014
UNIVERZA V LJUBLJANI PEDAGOŠKA FAKULTETA
ŠTUDIJSKI PROGRAM: LIKOVNA PEDAGOGIKA
MIHA HENIGSMAN Mentor: doc. dr. JURIJ SELAN Somentorica: as. dr. URŠULA PODOBNIK
LIKOVNE ZNAČILNOSTI CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE V LESNI INDUSTRIJI
DIPLOMSKO DELO
LJUBLJANA, 2014
IZJAVA O AVTORSTVU DIPLOMSKEGA DELA
Podpisani Miha Henigsman, rojen 16. 3. 1991, študent Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, smer likovna pedagogika, izjavljam, da je diplomsko delo z naslovom Likovne značilnosti celostne grafične podobe v lesni industriji, izdelano pod mentorstvom doc.
dr. Jurija Selana in somentorice dr. Uršule Podobnik, avtorsko delo.
_____________________
(podpis študenta)
Ljubljana, september 2014
ZAHVALA
Za strokovno pomoč, nasvete in prijazno podporo pri izdelavi diplomskega dela se iskreno zahvaljujem mentorju doc. dr. Juriju Selanu. S svojimi napotki me je pripeljal do končnega cilja.
Za pomoč pri likovno-‐pedagoškem delu se zahvaljujem as. dr. Uršuli Podobnik.
Velika zahvala gre družini, ki mi je omogočila študij in me pri tem tudi podpirala.
Zahvaljujem se jim tudi za pomoč, razumevanje in spodbudne besede.
POVZETEK
V diplomskem delu predstavljam likovne značilnosti celostne grafične podobe v lesni industriji. Teoretična izhodišča, ki predstavljajo nastanek in pomembne elemente za celostno grafično podobo, so zapisana v likovno-‐teoretičnem delu. Ta del sestavlja še analiza grafičnih podob podjetij, ki se ukvarjajo z lesno predelavo. Analiziral sem jih po kriterijih uspešnega grafičnega znaka, ki so mi pomagali pri praktični izvedbi, in sicer v likovno-‐praktičnem delu. Le-‐ta se navezuje na izdelavo logotipa in celostne grafične podobe lokalnega podjetja Esol d.o.o., ki se ukvarja s predelavo lesa.
V likovno-‐pedagoškem delu diplomskega dela sta predstavljeni izvedba in priprava učne ure za osnovno šolo, ki se navezuje na oblikovanje grafičnega znaka.
Ključne besede: celostna grafična podoba, grafično oblikovanje, grafični znak, logotip.
ABSTRACT
CHARACTERISTICS OF CORPORATE IDENTITY IN THE TIMBER INDUSTRY
In the thesis I present the characteristics of corporate identity in the timber industry.
Theoretical part, which represent the emergence and important elements for corporate identity, reflected in the art-‐theoretical part. This part consists of an analysis of corporate identies in wood processing. I analyzed them according to the criteria of a successful graphic symbol that helped me in the practical part. It refers to the production of logo and corporate identity of a local company Esol d.o.o., which is engaged in wood processing.
The art-‐teaching work of the thesis were presented design and preparation of lessons for primary school, which were linked to the creation of the graphic symbol.
Keywords: corporate identity, graphic design, graphic symbol, logo.
KAZALO
1. UVOD ... 1
2. CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA ... 2
2.1. ZGODOVINA ... 5
2.2. LOGOTIP KOT ELEMENT CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE ... 6
2.2.1. Tipografski znak ... 6
2.2.2. Ikonični znak ... 7
2.2.3. Abstraktni znak ... 8
2.2.4. Kombinirani znak ... 8
2.2.5. Kriteriji učinkovitega grafičnega znaka ... 9
2.3. TIPOGRAFIJA ... 11
3. ANALIZA GRAFIČNIH PODOB LESNE INDUSTRIJE ... 14
3.1. SLOVENSKA PODJETJA LESNE INDUSTRIJE ... 15
3.2. TUJA PODJETJA LESNE INDUSTRIJE ... 20
3.3. ANALIZA GLEDE NA DEJAVNOST ... 31
4. LIKOVNO-‐PRAKTIČNI DEL ... 36
4.1. OD IDEJE DO SKICE ... 36
4.2. ANALIZA SEDANJEGA LOGTIPA PODJETJA ESOL ... 37
4.3. PRETVORBA V VEKTORSKO OBLIKO ... 38
5. LIKOVNO-‐PEDAGOŠKI DEL ... 55
5.1. IZVEDBA UČNE URE ... 55
5.2. ANALIZA DEL ... 57
5.3. UČNA PRIPRAVA ... 63
5.4. UGOTOVITVE ... 67
6. SKLEP ... 68
7. LITERATURA ... 69
8. SEZNAM SLIK Z VIRI ... 70
1. UVOD
Vsak dan gremo mimo velikega števila vizualnih sporočil, znakov, plakatov, letakov, ki se jih niti ne zavedamo, jih pa preprosto vidimo in sprejemamo skozi oči. Le nekateri se nas dotaknejo, nas pritegnejo, morda zaradi oblike, barve, velikosti, asociacij. Zagotovo pa je, da je oblikovalec sporočila dosegel svoj namen, če nas je pritegnil.
Plakate, letake, znake oblikujejo grafični oblikovalci, ki poskušajo izdelati čim bolj izvirne izdelke, ki nas bodo pritegnili, da jih bomo kupili ali pa nas vabijo na dogodke, da se jih udeležimo v čim večjem številu. Največkrat si zapomnimo znak podjetja, društva, organizacije, ki pripravlja dogodek, ali znak izdelka, ki ga prodaja. Dobro oblikovan izdelek vzbudi našo pozornost, da si ga zapomnimo.
Ko pomislimo na določeno podjetje, se nam v trenutku pojavi pred očmi znak oz.
logotip tega podjetja. S tem, da posameznik prepozna, oz. že samo ob verbalni omembi organizacije ali podjetja vizualizira znak organizacije, je oblikovalec naredil najpomembnejše delo.
V diplomskem delu sem več pozornosti namenil oblikovanju znaka določenega podjetja oz. organizacije in se posvetil terminu celostna grafična podoba ali skrajšano CGP. Kot že sama besedna zveza pove gre za celostno, holistično oblikovno podobo, ki jo kaže organizacija v namenu, načinu in videzu na jasen in razumljiv način. Ta je lahko izražena v storitvah, arhitekturi zgradbe, notranji opremi, odnosu do potrošnika, tiskanih medijih, tržnih odnosih ...
Specifiko svojega raziskovanja sem namenil analizi grafičnih podob v lesni industriji, kar mi je pomagalo pri izdelavi grafičnega znaka in celostni grafični podobi lokalnega lesnega podjetja. Slovenija ima skoraj dve tretjini pokriti z gozdom, kar je posebnost naše države v Evropi. Pokritost z gozdom pomeni veliko razvojno priložnost za slovensko lesno industrijo. Les je vsestranski material, kar govori že njegova zgodovina uporabe. Uporablja se v gradbeništvu, proizvodnji pohištva, pri predelavi pa se srečamo z razrezom za kasnejšo obdelavo.
Diplomsko delo sem nadgradil z izvedbo učne ure v osnovni šoli, pri kateri so učenci
izdelovali logotipe na temo ekologije.
2. CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA
Celostno grafično podobo v veliki meri predstavlja znak, simbol, logo ali logotip. Znak je najbolj prepoznaven del celostne grafične podobe, ki predstavlja organizacijo v najširšem smislu, prepoznavnost njenih bistvenih lastnosti. Da se že samo ob imenu organizacije v naši glavi zavrti slika znaka omenjene organizacije, govori o neki lastni identiteti, ki je za celostno grafično podobo bistvenega pomena. Znak je v neposredni interakciji z linijami, barvami, črkopisom in tipografijo, ki skupaj tvorijo celostno grafično podobo.
Celostna grafična podoba je pomembno orodje, s katerim dosegamo prepoznavnost na trgu, kdo in kaj smo. Je vizija podjetja in ne le ime, znak in skupek barv in različnih črt.
Celostna grafična podoba je podoba podjetja, organizacije, festivala. Na trg podjetje vstopa z raznovrstnimi izdelki, zato je pomembno, da so le-‐ti dobro promovirani in predstavljeni, saj si le na tak način zagotovijo boljšo prodajo. Dobra celostna grafična podoba mora izražati zaupanje, stabilnost, sposobnost, kompetentnost, moč in dejavnost.
Pojem celostna se nanaša na celostno vizualno podobo, ki predstavlja podjetje, organizacijo. Celostna grafična podoba kot zaščitni znak podjetja ali organizacije ter vse aplikacije, ki so plod oblikovalca, je lahko predstavljeno na ovojnem papirju, vizitki, kuverti, spletni strani, majicah, dopisnem papirju, računih, naročilnicah in še kje drugje.
Grafičnega oblikovalca k oblikovanju le-‐teh povezuje izbira likovnih spremenljivk, kot so barva, oblika, tipografija ...
Oblikovanje celostne grafične podobe je zahtevno. Zavedati se je treba, da odločilno vpliva na prepoznavnost in tržni uspeh podjetja. Zato je potrebno, da pri oblikovanju celostne grafične podobe z grafičnim oblikovalcem tesno sodelujejo strokovnjaki iz podjetja, ki dobro poznajo zgodovino, razvoj in tržišče podjetja.
Znanost o trženju preučuje celostno grafično podobo z različnimi shemami, npr.
referenčni trikotnik prikazuje medsebojni vpliv ključnih dejavnikov, ki opredeljujejo organizacijo v njenem okolju in vplivajo na njeno uspešnost. Repovš (1995) navaja, da je treba upoštevati referenčni trikotnik (Slika 1), ki je pomemben za vzpostavitev odnosa med organizacijo, njenim imidžem in celostno grafično podobo.
Po Repovšu (1995) ima vsaka organizacija svojo identiteto, imidž, ki predstavlja videnje ljudi in simbolni identitetni sistem.
Imidž je podoba oz. vtis, ki si jo ustvari posameznik o organizaciji. Ta vtis se lahko spreminja, je lahko točen ali zmoten, lahko je resničen ali izmišljen, to pa je odvisno od predstav, izkušenj ali stališč (Repovš, 1995).
Realna identiteta oz. kvaliteta organizacije predstavlja njeno zgodovino in razvoj, način dela, stavbe, vodenje zaposlenih znotraj in zunaj. Realno identiteto predstavlja organizacija, to je njena kvaliteta, vsebina, stroji, naprave, način organiziranja, zaposleni, odnosi, storitve in ideje, ki jih uresničuje. Z realno identiteto se organizacija predstavlja in razlikuje od drugih (Repovš, 1995).
Simbolni identitetni sistem je realna identiteta podjetja v obliki simbolov, ki so lahko verbalni in grafični, črkopisi, barve, oblike ter druge likovne prvine, ki predstavljajo samosvoj in prepoznaven videz podjetja. Celostna grafična podoba je del simbolne identitete podjetja (Repovš, 1995).
Slika 1, Referenčni trikotnik
Celostna grafična podoba podjetja mora biti zasnovana tako, da ponazarja oz.
simbolizira prepričanje in vrednote, ki jih podjetje goji med zaposlenimi. Oblikuje identiteto podjetja, ki izraža vizijo, poslanstvo in strategijo. Celostna grafična podoba mora biti enostavna in širše razumljiva, saj vpliva na prepoznavnost podjetja oziroma njegovih blagovnih znamk in na ugled podjetja. Prav tako mora ločiti podjetje od njegovih konkurentov.
Problem se pojavi pri preoblikovanju že obstoječe grafične podobe organizacije, ki se lahko zgodi ob novih prevzemih, novih marketinško začrtanih smernicah družbe. To sem začutil kot izziv in sem se odločil izdelati celostno grafično podobo podjetja, ki že ima svoj logotip, in se posvetil predelavi stare celostne grafične podobe v novo.
2.1. ZGODOVINA
Že v srednjem veku so simboli in skupni znaki služili prepoznavnosti vladarjev, obrtnikov in tudi cehov. Znaki so tudi mestni grbi, družinski grbi, vojaške uniforme, pečati ter štampiljke, ki so služili za prepoznavnost, npr. mestni grbi predstavljajo značilnosti okraja. Velikokrat zasledimo v grbu klase žita kot značilnost kmetijstva. V 18. in predvsem v 19. stoletju se razvija industrija, začnejo rasti podjetja in s tem se je potreba po prepoznavnosti in identifikaciji še povečala. Tu so zametki nastanka označb s simbolom, ki mu danes pravimo logo. Po drugi svetovni vojni, ko so se začela graditi mesta, so nastajala nova podjetja. Kapitalizem je narekoval borbo med podjetji in željo po čim večjem dobičku. Ameriški podjetniki so se zavedli, da za prevlado v prodaji potrebujejo dobro reklamo, da bodo ljudje kupovali njihove izdelke.
Velika podjetja IBM, Apple, Coca Cola, ki imajo še danes vodilno mesto na tem področju, so postala učinkovitejša zaradi prepoznavnih znakov. Uporabnikom s svojo celostno grafično podobo posredujejo zavedanje, da z nakupom njihovih produktov kupijo užitek, svobodo, prostost in dobro voljo. Prav zato Coca Cola ni navadna gazirana brezalkoholna pijača, ampak je nekaj posebnega, ki privablja mlado in staro, čeprav kroži mnogo novic, kako zelo je škodljiva.
2.2. LOGOTIP KOT ELEMENT CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE
Beseda logotip oz. logo izvira iz grške besede "logos" in besede "typos" in v prevodu pomeni "beseda" oz. "vtis".
Logotip je prepoznavni simbol podjetja, objekta, objave, osebe, storitve ali ideje. Danes sta besedi logo oz. logotip poslovenjeni kot besedi znak oz. simbol. Vse to so grafični elementi, ki označuje produkt ali podjetje.
Grafični znak se deli na logo in logotip. Danes je kar veliki zmeda med tema dvema besedama, saj ne gre za čisto identično stvar. Logo pomeni zaščitni znak, angleško trademark. Le-‐ta je lahko logotip, ki označuje besedni znak, se pravi znak oblikovan iz črk, ali pa simbol, ki predstavlja slikovni znak.
Za razliko od zgornje delitve poznamo tudi delitev na vrsto grafičnega znaka (Repovš, 1995): tipografski, ikonični, abstraktni in kombinirani. Zadnja leta se pogosto uporablja tipografski grafični znak.
2.2.1. Tipografski znak
Tipografski znak je grafično oblikovana črka ali beseda, lahko je standardizirana računalniška pisava (Slika 2) ali pa kaligrafska črka (Slika 3), napisana z roko. Lahko je monogram (Slika 4), oblikovana začetnica podjetja. Znaki te vrste so razumljivi, ni dvomov, kot pri abstraktnem grafičnem znaku, saj gre pri tipografskem znaku za razumsko pogojen verbalni znak. Ima prednost, je hitro zapomnljiv, a je zaradi tega zelo nefleksibilen.
Slika 2, Logotip Facebook
2.2.2. Ikonični znak
Ikonični znak (Slika 5) nosi sporočilo v ikonični podobi, v zelo prepoznavni podobi.
Poleg oblike in barve je pomemben pomen znaka. Pomenska struktura je stabilna, bolj jasna, enoumna in je zato manj možnosti za napačno razumevanje le-‐tega. Prav zaradi tega je znak dokaj nefleksibilen in ni velikih možnosti za spreminjanje.
Slika 3, Kaligrafski logotip Kellog's
Slika 4, Monogram Louis Vuitton
Slika 5, Logotip Apple
2.2.3. Abstraktni znak
Pri abstraktnem grafičnem znaku (Slika 6,7) je sporočilo bolj svobodno. Odvisno je od odnosov oblik in barv, ne pa tudi od pomena. Ta znak nima vnaprej določenega pomena, zato je mogoče njegovo sporočilnost graditi iz nič. Če je bila prednost abstraktnega znaka v tem, da lahko poljubno oblikujemo, je pa potrebno precej več časa nameniti temu, da bo znak prenašal želeno sporočilo samo z barvnimi in oblikovnimi odnosi. Vsak posameznik si tak znak razlaga po svoje, glede na njegove pretekle izkušnje, zato je abstraktni grafični znak vedno dvoumen in nestabilen.
2.2.4. Kombinirani znak
Kombinirani grafični znak (Slika 8) je najpogostejši, združuje prednosti posameznih vrst znakov. Največkrat se ikonični ali abstraktni znak kombinirata s tipografsko oblikovanim geslom in skupaj tvorita logotip. Z znakom te vrste oblikovalec bolj optimalno doseže kriterije zučinkovitega grafičnega znaka.
Slika 6, Logotip Renault Slika 7, Logotip McDonalds
Slika 6, Logotip Nike
2.2.5. Kriteriji učinkovitega grafičnega znaka
KRITERIJI UČINKOVITEGA GRAFIČNEGA ZNAKA (Repovš, 1995) Enostavnost in razlikovalnost
Učinkovit grafični znak je enostaven v tem smislu, da vsebuje likovne kvalitete, ki izražajo vizijo organizacije, in ga je moč že s pogledom nanj razlikovati od drugih grafičnih znakov. Enostavnost je tudi lastnost, ko določen grafični znak prikličemo iz spomina in ga brez težav opišemo in narišemo.
Prepoznavnost in pomnljivost
Prepoznavnost je lastnost, pri kateri določen grafični znak prepoznamo v množici drugih znakov. Grafični znak je bolj pomnljiv, če je sestavljen iz likovnih elementov, ki se razlikujejo od ostalih grafičnih znakov, in ima v sebi nove, neobičajne likovne kvalitete in likovne odnose.
Brezčasnost
Dober grafični znak je brezčasen. To lastnost obdržimo tako, da se ne opiramo na trenutne oblikovalske smernice, ampak razmišljamo, če bo grafični znak aktualen čez 5, 10 ali celo 50 let.
Berljivost
Berljivost je ključna lastnost pri tipografski vrsti grafičnega znaka, saj je pomembno, da znamo brez problemov razbrati, kaj piše.
Aplikabilnost
Grafični znak naj bo oblikovan tako, da ga je moč uporabiti za tisk v različnih medijih, da bo narejen tako, da se njegova kvaliteta in prepoznavnost ne spreminjata.
Referenčnost in primernost
O dobri referenčnosti simbola govorimo takrat, ko dejansko predstavlja konkretne stvari, dogodke, ideje. Pri tem treba paziti, da bo grafični znak primeren in ne bo dajal neprimerne asociacije.
Ključni element vsake načrtovane komunikacijske poti je grafični znak, ki predstavlja ime podjetja oz. organizacije, zapisane v izbrani tipografiji in barvi. Kline (2011) je zapisal, da je logo oz. logotip kot celota vseh sestavnih delov znamke močan komunikacijski simbol. Je t.i. vizualna »strnjena shramba« vseh asociacij na blagovno znamko, ki so v spominu strank oziroma potrošnikov (Kline, 2011).
Blagovna znamka (angl. trade mark) je pravica industrijske lastnine, s katero se zavaruje kakršen koli znak ali kombinacija znakov, ki jih je mogoče grafično prikazati. V gospodarskem prometu omogoča razlikovanje enakega ali podobnega produkta.
Blagovna znamka je ime, izraz, simbol, oblika ali kombinacija naštetih lastnosti, namenjena prepoznavanju in razlikovanju konkurenčnih izdelkov (Mladi podjetnik, 2013).
2.3. TIPOGRAFIJA
Pomemben dejavnik pri celostni grafični podobi in tudi pri samem logotipu je komunikacija, s katero dajemo gledalcu neko povratno informacijo. Poudarimo pomembne elemente, da si jih lažje zapomnimo. Pri načrtovanju celostne grafične podobe je pomembna tudi izbira tipografije, s katero informiramo v obliki besedila.
Tipografijo opredelimo kot neko vedo o črkah in oblikovanju besedila.
Črka je osnovno izrazno sredstvo in osnova tipografskega oblikovanja. Črke so zapisane v črkopisu, v sistemu, ki tvori abecedo, ločila in druge znake. Vsak črkopis ima svoj karakter, ki ga oblikuje značilnost črke. Ta se loči glede vratov, serifov, malih črk, verzalk, lokov, zožitev, okenc, grebenov, prehodov itd.
Pomembno je, kakšno tipografijo izbere oblikovalec, ki se loti celostne grafične podobe. Pisave v osnovi delimo na serifne in neserifne. Serifne črke imajo na stikih vodoravnih in navpičnih potez različno oblikovane in različno velike zaključke, ki jim rečemo tudi serifi. Le-‐ti so lahko različnih debelin. Poznamo več oblik zaključkov črk,
Slika 7, Različni karakterji črk
med drugim čašast serif, zaobljen, tanek, serif z opornikom, klinast ter serif v obliki bloka. Neserifne črke nimajo zaključkov na stikih vodoravnih in navpičnih potez. Le-‐te so skoraj povsem enako debele.
Črkovno družino sestavljajo vse črke in spremljajoči znaki v različnih debelinah reza, širinah in legah.
Če pogledamo položaj črk, je ta lahko pokončen ali pa ležeč. S tem ločimo dele besedila glede na pomembnost, po želji lahko tudi spreminjamo velikost pisave in razmike med besedami in vrsticami. Pomembna je tudi debelina reza, ki določa, kakšne so črke. Le-‐
te so lahko tanke, krepke, polkrepke, svetle ali mastne.
Tipografija je v najožjem smislu oblikovanje tiskanih črk in besedila na likovni površini.
Oblikovalec poleg črk in besed vključuje v oblikovanje tudi slike, fotografije, ilustracije.
S postavitvijo na površino tipografija izraža strateška izhodišča, ki jih želi organizacija ustvariti v očeh javnosti. Tako kot pri oblikovanju znaka, moramo tudi pri oblikovanju tipografije upoštevati osnovna načela oblikovanja, ki zajemajo berljivost, prepoznavnost, referenčnost, učljivost in razlikovalnost.
Slika 8, Črkovna družina
Pri oblikovanju celostne grafične podobe ima izbira tipografije pomembno vlogo. Poleg znaka, ki predstavlja organizacijo, je le-‐ta vidni nosilec vsebine, ki jo predstavlja. Izbrati moramo tako oblikovanje tipografije, da postavimo nekakšno harmonijo med pomenom besed in črkovno obliko. Paziti moramo tudi na izbiro barve v tipografiji, saj postane besedilo vidnejše, bolj poudarjeno v drugih barvah. Človek ponavadi hitreje zaznava besedilo v barvah, kot pa navadno besedilo črne barve, zato ima pomembno vlogo tudi barva besedila. Lahko rečemo, da se barva in tipografija nenehno dopolnjujeta.
3. ANALIZA GRAFIČNIH PODOB LESNE INDUSTRIJE
Za analizo sem izbral devet logotipov lesnopredelovalnih podjetij iz Slovenije in 21 logotipov podjetij izven meja naše države. Podjetja, katerih logotipe sem analiziral, so iz Švedske, Finske in Avstrije. Podjetja se med seboj razlikujejo glede na dejavnost, ki jo opravljajo. Nekatera od teh se ukvarjajo s predelavo lesa za kasnejšo obdelavo, druga s končnimi izdelki na področju pohištva, tretja z izdelavo lesenih oken in vrat. Popularna so podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo lesenih energetsko varčnih in ekonomičnih hiš.
Veliko podjetij izdeluje vezane plošče velikih formatov za grajenje večjih hal in hiš.
Zanimalo me je, ali obstaja povezanost med dejavnostjo, s katero se ukvarja podjetje znotraj lesne predelave, in njihovo grafično podobo, ali dejavnost vpliva na grafično podobo podjetja, ali se barvno razlikujejo grafični znaki podjetij glede na dejavnost. Da bi bolje razumel njihovo javno grafično podobo, sem preko spleta na strani izbranega podjetja poiskal njihove predstavitve ter dejavnost, s katero se ukvarja. S tem sem pridobil informacijo, kakšna je filozofija podjetja in njihova dejavnost.
Glede na dejavnost podjetja sem podjetja razdelil v naslednje skupine:
• Podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo oken in vrat.
• Podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo pohištva.
• Podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo lesenih hiš.
• Podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo polizdelkov.
3.1. SLOVENSKA PODJETJA LESNE INDUSTRIJE
INLES
Ribniško lesno podjetje Inles se ukvarja z lesenimi okni, polkni, vrati ter okenskimi policami in roletami. Logotip je sestavljen iz obrobe v barvi lesa, rjavo oranžni barvi.
Spominja na obrobo okna. V sredini je temno siv napis "inles," ki predstavlja ime podjetja. Napis sega od enega do drugega roba okna v znaku. Skupaj tvori enostaven in všečen logotip, saj hitro prepoznamo, s čim se podjetje ukvarja.
MARLES
Marles je trenutno eno izmed vodilnih slovenskih podjetij, ustanovljeno v Mariboru. Iz prvih treh črk imena mesta izvira ime podjetja "mar", "les" pa zaradi podjetja, ki se ukvarja z lesno industrijo. V zadnjem času so se specializirali za izdelavo lesenih hiš in večjih stanovanjskih poslopij. Izdelujejo tudi vrata, okna ter druge pohištvene izdelke.
Logotip je sestavljen iz poenostavljene oranžne oblike hiše, nad to pa je na črni podlagi bela tipografija z imenom podjetja Marles.
Slika 9, Logotip podjetja Inles
Slika 10, Logotip Marles
JELOVICA
Podjetje Jelovica se ukvarja z izdelavo lesenih hiš, oken in vrat. Srečamo se z oranžnim kvadratom in belo tipografijo, ki tvori ime podjetja. Le-‐ta je postavljena v spodnjo tretjino kvadrata. Oranžna barva daje energijo in optimizem, kar je tudi vizija vsakega podjetja. Kvadrat je preprost in modularen geometrijski element, ki parafrazira filozofijo skupine Jelovica.
STILLES
Uspešno sevniško podjetje Stilles se ukvarja s predelavo lesa za pohištvo. Opremljajo hotele po tujini in izdelujejo pohištvo za evropski trg. Logotip je v svetlo rjavi barvi.
Tipografja ima na sredini imena podjetja obdelano spiralo, ki predstavlja hlod oz. deblo v prerezu. Hitro prepoznamo letnice, ki so v logotu združene v eno spiralo, ki je enake barve kot prej omenjena tipografija.
Slika 11, Logotip podjetja Jelovica
Slika 12, Logotip Stilles
ALPLES
Alples, gorenjsko podjetje, je začelo svoje delo v povojnem obdobju. Ukvarja se s izdelavo pohištva srednjega cenovnega razreda za slovenski trg. Ime izhaja iz imena Alpe in besede les, ki je značilna za slovenska lesno predelovalna podjetja. Logotip je sestavljen iz treh zelenih puščic, ki ponazarjajo vrhove smrek. Tipografija sega od enega do drugega konca zelenih puščic.
STOL
Stol, zelo uspešno podjetje iz Kamnika, se ukvarja s proizvodnjo stolov za svetovni trg.
Logotip je sestavljen iz znaka, ki ponazarja leva v ležečem položaju. Izdelan je zelo enostavno, a zelo prepoznavno. Pod levom je ime podjetja Stol. Pisava je serifna, barva pa temno siva.
Slika 13, Logotip podjetja Alples
Slika 14, Logotip podjetja Stol
MLINAR+MLINAR
Družinsko podjetje Mlinar+Mlinar se ukvarja z oblikovanjem in izdelavo sodobnih kuhinj. Logotip sestavlja oranžen kvadrat z napisom mlinar+mlinar v spodnji polovici kvadrata z belo barvo pisave. Oranžna barva ponazarja barvo lesa, za dober kontrast imena podjetja pa poskrbi bela barva pisave.
LIPBLED
Logotip podjetja Lipbled je sestavljen iz dveh besed, ki sta skupaj združeni. "Lip" je kratica in pomeni lesna industrija pohištva, Bled pa kraj, v katerem je bilo podjetje ustanovljeno. Prve tri črke so črne barve, nadaljnje pa rdeče. Barvi sta v bistvu nasprotni oz. komplementarni, pa vendar v tem primeru sta v harmoniji, saj nobena od njiju ne prevladuje. Tipografija je enostavna, pri črki "i" v besedi "lip" opazimo, da ni usklajena z drugimi črkami v logotipu. Logotip je narejen zelo enostavno.
Slika 15, Logotip mlinar+mlinar
Slika 16, Logotip podjetja Lipbled
NOVOLES
Novoles je eno izmed bolj prepoznavnih slovenskih lesno predelovalnih podjetij iz Straže. Enostaven logotip, ki ga sestavlja zgolj prikrojena enostavna pisava, oranžne, lesne barve, obrobljena s črno bravo. Enostavnost je kvaliteta tega logotipa.
Slika 17, Logotip Novoles
3.2. TUJA PODJETJA LESNE INDUSTRIJE
HAAS
Pri logotipu podjetja Haas, ki se ukvarja s proizvodnjo lesenih hiš, opazimo kombinacijo znaka in tipografije, ki skupaj tvorita logotip. Ime podjetja v logotipu obdaja poenostavljena abstrahirana oblika hiše. Barva obrobe hiše je oranžna, kar daje občutek topline, občutek lesa. Ime podjetja Haas je temno sive barve, v logotipu daje vtis odprtin, oken. Pri nekaterih logotipih različnih podjetij opazimo tudi nekakšen slogan. Pri logotipu tega podjetja je napisan z odmikom neposredno pod imenom podjetja.
ISOJOEN SAHA
Za večino znakov podjetij je značilno, da so logotipi sestavljeni iz znaka in napisa oz.
imena podjetja. Tudi pri podjetju Isojoen Saha je tako. Logo je sestavljen iz treh polovičnih silhuet smreke, ki so enakomerno zmanjšujejo v ozadje. Silhuete smrek so zelo enostavne, prav take kot jih rišejo otroci. Prepoznamo, da gre za podjetje, ki se ukvarja z lesom. Vse tri smrečice v logotipu so zelene barve, izbrane za skandinavsko podjetje, kjer prevladujejo iglavci.
Slika 18, Logotip podjetja Haas
Slika 19, Logotip podjetja Isojoen Saha
HOLZ MARBERGER
Tipografija podjetja Holz Marberger je v tesni povezavi z znakom. Logo je v zeleni barvi in je poenostavljena oblika dveh smrek, prikazana kot dva trikotnika, ki sta zamaknjena. Obenem pa bi lahko skupaj tvorila eno drevo oz. smreko, pa vendar sta ločena z belo črto v obliki trikotnika in tako predstavljata dve smreki, ki stojita oz.
rasteta na hribčkih. Hribčka predstavlja črka m, ki se nadaljuje v ime podjetja. Hribčka oz. črka m je zelene barve, ostale črke v imenu podjetja so pa rdečerjave barve, ki naj bi ponazarjale barvo zemlje.
HASSLACHER NORICA TIMBER
Logotip podjetja Hasslacher Norica Timber je tipografski, sestavljen je iz dveh vrstic. V prvi vrstici je prepoznavno ime podjetja, v drugi pa ime drugega dela tega podjetja.
Obe vrstici sta poravnani na obeh straneh. Spodnja vrstica z napisom Norica Timber je deljena v dve besedi, ki predstavljata drugi, daljši naziv podjetja. Zgornja vrstica z napisom Hasslacher je zelene barve, predstavlja barvo listja, gozda, narave. Spodnja vrstica je živo rdeče barve. Vrstici sta barvno komplementarni, se pravi da si ležita nasproti v barvnem krogu in sta po teži enakovredni. Tako dobimo lepo uravnoteženo kompozicijo logotipa.
Slika 20, Logotip Holz Marberger
Slika 21, Logotip podjetja Hasslacher Norica Timber
FURNICA
Tipografija je ločena od znaka. Pisava je odebeljena, močne črne barve. Logo je sestavljen iz treh kvadratkov, ki skupaj tvorijo večji kvadrat oz. profil . Vsak od treh manjših kvadratkov je različne barve, vsi so toplih barv, značilnih za les; eden je rdeče, drugi rumene in tretji je oranžne barve. Predstavljajo nekakšne kose lesa, ki so skupaj zlepljeni. Lahko rečemo, da predstavljajo lesno predelavo.
DREMA
Logotip je sestavljen iz znaka in napisa podjetja Drema, ki sta poravnana po višini. Znak je oranžne barve, v barvi lesa. Osrednji del kvadrata zavzema oblika okrogle nazobčane krožne žage bele. Oblika krožne žage nam da vedeti, da gre za podjetje, ki se ukvarja s predelavo in razžagavanjem lesa. V sredini bele krožne žage je upodobljena oranžna silhueta drevesa iglavca, verjetno smreke. Logo se nadaljuje v napis Drema, ki je poudarjen s črnimi odebeljeni črkami. Oba dela, logo in napis, tvorita logotip.
HASA
Hasa je še eno izmed mnogih finskih podjetij, ki se ukvarjajo z lesno predelavo. Logotip je sestavljen iz imena podjetja in znaka, ki je turkizno zelen krog z belo črko "H," ki sega čez celoten krog. Krog verjetno predstavlja prerez debla.
Slika 22, Logotip Furnica
Slika 23, Logotip Drema
Slika 24, Logotip podjetja Hasa
RÖRVIK
Za razliko od večine znakov ki so v isti ravnini kot tipografija, je v tem primeru ime podjetja pod znakom. Znak tega podjetja je zelen krog z belo inicialko podjetja Rörvik t.j. R. Zeleni krog deluje kot presek debla drevesa, ki je okrogel. Lahko pa zelen krog predstavlja poenostavljeno krošnjo drevesa. Tipografija se nahaja neposredno pod logotom. Barva pisave je svetlo siva, kar je premišljeno izbrano, saj bi temnejša barva preveč bodla v oči.
HEDLUNDS
Logotip podjetja Hedlunds sestavljen iz štirih rumenih podolgovatih pravokotnikov in daje vtis skupaj zloženih lesenih letvic. Na spodnji t.i. letvici opazimo tipografijo v beli barvi, s katero je napisano ime podjetja Hedlunds.
Slika 25, Logotip Rorvik
Slika 26, Logotip podjetja Hedlunds
SÖDORA
Finsko podjetje Södora se ukvarja s celo paleto izdelkov in polizdelkov iz lesa. Pri pogledu na vizualno podobo logotipa je razvidno, da gre za lesno podjetje. Kot večina drugih lesnih podjetij ima poleg enostavne tipografije poenostavljen znak smreke.
Enostaven logotip predstavlja zeleno obrobljen krog, sredi katerega je prikazana otroško enostavna smreka iz dveh zeleno obrobljenih trikotnikov, ki sta postavljena tesno en nad drugim.
PÖLKKY
Logotip finskega lesnega podjetja Pölkky je enostavna pisava zelene barve. Zelena barva, barva gozda, dreves in narave daje občutek naravnosti. V logotipu najdemo posebnost, ki daje vtis, da to ni le pisava: znak za diftong/dvoglasnik ö je predelan tako, da daje "umlaut/preglas" nad črko O vtis hloda, debla iz preseka, ki je nagrbančen odzgoraj.
Slika 27, Logotip podjetja Sodra
Slika 28, Logotip Polkky
KOTKAMILLS
Kotkamills je finsko podjetje, ki se ukvarja z raznolikimi produkti, od lesenih fasadnih plošč, papirja za revije in časopisa, modernega pohištva do razreza lesa. V logotip zajeti tako obširno proizvodnjo je težko, zato je logotip premišljeno narejen. Zanimiva tipografija, ki ima nad črko "i" izrastek v obliki lista. Ta predstavlja proizvodnjo od papirja do pohištva. Hkrati pa lahko list oz. izrastek prikazuje tudi dim, sicer v zeleni barvi, a nakazuje, da je podjetje ekološko osveščeno. Črka i pa bi lahko prikazovala tudi dimnik, ki je prepoznaven za njihovo podjetje. Logotip je enostaven in prepoznaven.
WAYERHAUSER
Kanadsko podjetje Wayerhaeuser se ukvarja skoraj izključno z izdelavo lesenih hiš, s katerimi so eni vodilnih v svetu. Hiše, izdelane izključno iz lesa, so zelo priljubljene v deželi čez lužo, zadnje čase tudi pri nas v Evropi. Za logotip podjetja je značilna enostavna tipografija, malce obdelana. Znak, ki vedno nastopa skupaj z imenom podjetja, tvori logotip. Kot je značilno za veliko logotipov lesnih industrij, je znak zelene barve. V zelenem trikotniku je upodobljen poenostavljen iglavec v beli barvi.
Slika 29, Logotip Kotkamills
Slika 30, Logotip Weyerhaeuser
VTW
Logotip podjetja VTW iz Avstralije predstavlja znak, ki prikazuje letnice v deblu drevesa.
Ob pogledu nanj se nam takoj zazdi, da gre za povezavo z lesom in s tem je namen oblikovalca dosežen. Pri tem logotipu je logo vključen tako, da je postavljen nad ime podjetja.
KLH
Avstrijsko podjetje KLH se ukvarja z masivnimi lesenimi ploščami za lesene zgradbe in druge raznovrstne potrebe. Logotip je izdelan tako, da je ime podjetja KLH postavljeno v spodnjem delu rdečega pravokotnika.
Slika 31, Logotip podjetja Vtw
Slika 32, Logotip KLH
UPM
Predstavnik Finske lesno predelovalne industrije je tudi podjetje UPM. V znaku imajo upodobljenega grifona v zeleni barvi, barvi dreves, narave ... Grifon je pol orel in pol lev. Za podjetje predstavlja grifon izreden pomen, saj se oklepa zgodovine v povezavi med Finsko in Rusijo. Prvič je grifona za to podjetje upodobil Hugo Simberg leta 1899.
Skupaj s tipografijo podjetja tvori izbiren logotip, ki se v 100 letnih ni spremenil.
Tipografija imena podjetja je tradicionalna, serifna.
WESTAS
Pri pogledu na ta logotip podjetja Westas nam najprej pade v oko v znak, izdelan iz treh smrek, kjer sredinska smreka prekriva obe ostali smreki v ozadju. Osrednja smreka je modre barve, ostali sta sivi. Vse tri pa so izdelane zelo natančno, morda celo preveč detajlno, vendar ne preveč moteče. Pod logom je napis z imenom podjetja.
Slika 33, Logotip podjetja Upm
Slika 34, Logotip podjetja Westas
ROCKLER
Zanimiv logotip podjetja Rockler sestavlja znak z oranžnim kvadratom, ki ima v obliki redkih letnic nanizane bele vijuge. V tem kvadratu z belimi vijugami lahko hitro prepoznamo sredinski del debla v prerezu. Letnice se nadaljujejo še izven kvadrata.
Tipografija imena podjetja je bela. Ostalega napisa je malo preveč.
JAF
Nemško podjetje Jaf se ukvarja z izdelavo vezanih plošč, furnirja, talnih oblog, vrat, gradbenega lesa in ostalih ploskovnih lesnih materialov. Logotip je sestavljen iz imena JAF, pri tem pa so črke prerezane tako, da spominjajo na lesene elemente. Predelana črka A je oranžne barve, ostali dve pa črni. Značilna oranžna barva predstavlja barvo lesa.
Slika 35, Logotip Rockler
Slika 36, Logotip JAF
MARTINSONS
Švedsko lesno podjetje Martinsons se ukvarja z razrezom lesa, sestavljanjem v velike lesene bloke, povezovanje le-‐teh v večje zgradbe, z izdelovanjem stanovanjskih hiš, telovadnic in drugih večjih objektov. Logotip sestavlja tipografija, ki ima nad sredino le-‐
te znak s poenostavljenim drevesom, sestavljenim iz šestih delov. Na grobo je logotip razdeljen na dve polovici, ena je temnozelena, druga svetlozelena. Mogoče barva nakazuje iglavce v temni barvi , listnata drevesa pa v svetlo zeleni barvi.
KUHMO
Finsko podjetje Kuhmo se ukvarja z visokokakovostnim razrezom lesa. V logotipu je viden medved (ursus), ki je značilen za tisti del Finske, saj podjetje leži v neposredni bližini Rusije. Tudi njihova serija visokokvalitetnega razreza se imenuje Ursus. Medved je viden v zelo poenostavljeni različici modre barve.
Slika 37, Logotip podjetja Martinsons
Slika 38, Logotip Kuhmo
Ugotovil sem, da logotipi podjetij lesne industrije vsebujejo največkrat ene in iste barve. Pogosto opazimo zeleno barvo oz. različne odtenke le-‐te. Zelena barva je barva narave, dreves in pa predvsem je to barva, ki jo sleherno oko zazna, da gre za države, ki so bogate gozdom. Pogosto se v logotipih pojavi oranžna barva oz. odtenki le-‐te. To barvo največkrat zaznamo kot barvo lesa. Pojavlja se tudi razlika med logotipi slovenske lesne industrije in drugih evropskih lesnopredelovalnih industrij, predvsem iz Švedske in Finske. Pri slovenskih lesnopredelovalnih podjetjih logotip vsebuje oranžno barvo oz. zeleno. Ostale barve se poleg črne in bele sploh ne pojavljajo. Večja raznolikost pa je vidna pri evropskih podjetjih. Opazimo še druge barve, od rdeče, ki deluje toplo in teži k oranžni barvi, barvi lesa, pa vse do odtenkov modre. Pogosta je zelena barva. Tipografija teh logotipov je v neserifni pisavi. Pisave so enostavne, velikokrat odebeljene, skoraj vedno brez serifov.
3.3. ANALIZA GLEDE NA DEJAVNOST
Omenjena podjetja sem analiziral glede na dejavnost, s katero se ukvarjajo, ugotavljal sem skupne značilnosti in različnost med njimi.
Analiza logotipov podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo oken, vrat.
Kolaž slik 1, Logotipi podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo oken, vrat.
Logotipi te dejavnosti so predstavljeni v kontrastu med barvami imena podjetja in slikovnega znaka. Opazimo, da je kot topla barva izbrana oranžna, ki je značilna za slovenska podjetja lesnopredelovalne industrije. Skupno tem logotipom je neserifna pisava in moderna izvedba. Da gre za izdelavo oken in vrat, je razvidno le pri logotipu podjetja Inles in deloma podjetja Marles s silhueto hiše. Logotip podjetja Inles izrazito izraža izdelavo lesenih oken in vrat že s slikovnim znakom, ki ga zaznamo kot prispodobo okna. Podjetja Jelovica, Marles in Lipbled se poleg izdelave oken in vrat ukvarjajo tudi z drugo dejavnostjo, kot so opažne plošče, surov les za kasnejšo izdelavo in tudi z izdelavo lesenih hiš.
Npr. Logotip podjetja Lipbled
Slika 39, Logotip podjetja Lipbled
Analiza logotipov podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo pohištva
Pridih topline začutimo iz oranžne barve, ki je značilna pri več podjetjih razen pri podjetju Stol in Alples. Podjetje Stol Kamnik izdeluje kvalitetne stole, znane po vsej Evropi, zato nam daje tudi silhueta leva nad imenom podjetja neko veljavo, deluje prepričljivo, elegantno, mogoče celo malo vzvišeno. Znak podjetja Stilles s spiralo daje občutek elegance, finega pohištva, ki ga izdelujejo. Opazimo, da se oblikovalci zavedajo in upoštevajo kriterije dobrega in uspešnega znaka, da izdelajo logotip, ki si ga ljudje zapomnimo in izraža filozofijo ter dejavnost podjetja. Pri drugih znakih te dejavnosti ne
Kolaž slik 2, Logotipi podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo pohištva.
opazimo dejavnosti z lesom, razen delno pri podjetju Alples. To tudi ni edino merilo, znaki imajo druge pozitivne lastnosti, predvsem v enostavnosti, zapomnljivosti in aplikabilnosti, kar se v veliko primerih izkaže za zelo pozitivno.
Analiza logotipov podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo lesenih hiš.
Izstopata topla oranžna in zelena barva, če pogled usmerimo na logotipe podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo lesenih hiš. Očitno je, da je oranžna barva lesa in barva toplote, ki jo daje les. Daje nam občutek, ki bi jo morala dajati hiša. S toplimi barvami nas kot bodočega kupca znak pritegne, prevzame. Opazimo podobnost v logotipu med slovensko Jelovico in avstrijskim Klh-‐jem, tako v obliki kot sami pisavi, s katero je upodobljeno podjetje. Je pa res, da podjetje, ki se ukvarja z lesno predelavo nima kaj zgubiti, če je logotip v odtenkih zelene, saj tudi s tem izraža vso dejavnost v tej veji industrije. Pri teh logotipih prvič opazimo serifno pisavo, ki pa ne moti, ravno nasprotno, je prijetna za oko.
Kolaž slik 3, Logotipi podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo lesenih hiš.
Analiza logotipov podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo polizdelkov
Kot je pisan pogled na logotipe, zbrane za podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo polizdelkov, je pisan tudi obseg dejavnosti, ki jih podjetja izvajajo. Veliko se jih ukvarja z razrezom lesa, polizdelki, okni, vrati, pohištvom.
Kolaž slik 4, Logotipi podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo polizdelkov.
Bolj podroben pogled na znake zgoraj navedenih dejavnosti kaže, da je več znakov v zeleni barvi, nekaj jih je v oranžni, sledi modra. Zelena je barva narave, gozda in pokrajine, kamor sodijo drevesa. Zato je izbira te barve v skladu s kriteriji dobrega grafičnega znaka izbira te barve. Vendar niso vsi znaki odlični, pri nekaterih opazimo preveč detajlov, ki morda niso najbolj posrečeni, ampak ustrezajo grafiki in stiliziranje bi bilo mogoče slabše. Grafičnih znakov, izdelanih samo iz črk, ni veliko. Prevladujejo logotipi, ki imajo poleg imena podjetja slikovni znak zelene barve. Največkrat je v slikovnem znaku upodobljeno drevo oz. del drevesa. Pri določenih podjetjih je opažen drug slikovni znak, ki ni povezan z lesom, ampak se navezuje na zgodovino podjetja, kar je tudi prav. Oblikovalec upošteva zgodovino podjetja in značilnosti le-‐tega.
4. LIKOVNO-‐PRAKTIČNI DEL
4.1. OD IDEJE DO SKICE
Za likovno-‐praktični del diplomskega dela sem se odločil izdelati celostno grafično podobo podjetja, ki se ukvarja z lesno predelavo. Izziva si nisem zamislil v izdelavi podobe podjetja, ki še ne obstaja, temveč v predelavi stare celostne grafične podobe v novo. Naloga je bila konkretna, saj sem imel dane točne podatke podjetja, ki že obstaja. Podjetje ima 20-‐letno zgodovino, ima svoj logotip, spletno stran in druge aplikacije, kot so majice, kape in še nekaj promocijskega materiala. Odločil sem se predelati oz. posodobiti ter s tem izboljšati obstoječi logotip in celostno grafično podobo podjetja, lokalno lesnopredelovalnega podjetja Esol d.o.o.. Tako kot večina podjetij tudi to ni imelo priročnika celostne grafične podobe. Podjetja se odločijo za grafični znak, kaj več pa jim ne uspe realizirati.
Slovenska lesnopredelovalna industrija je perspektivna gospodarska panoga, če sodimo po sprejetih strateških načrtih o neizkoriščenem potencialu in velikih količinah domače surovine. Zaradi neurejene in celo prekinjene gozdno-‐lesne predelovalne verige slovenskega lesa ne izkoriščamo dovolj, namesto v izdelkih na trgu ga večinoma izvažamo v surovem stanju in tako domača lesnopredelovalna panoga propada. Pa vendar imamo v Sloveniji nekaj zelo kvalitetnih lesno predelovalnih podjetij, znanih tudi po celem svetu. Marsikatero med njimi ima prepoznaven logotip.
Za prvi stik s grafičnimi podobami lesnopredelovalnih podjetij sem že predhodno analiziral logotipe slovenskih in tujih podjetij s to dejavnostjo.
Slika 40, Spletna stran podjetja Esol d.o.o.
4.2. ANALIZA SEDANJEGA LOGTIPA PODJETJA ESOL
V primerjavi z ostalimi grafičnimi znaki podjetij, ki sem jih analiziral v likovno-‐
teoretičnem delu, opazimo podobnosti. Uporabljena je zelena barva, ki daje asociacije na naravo, drevesa. Opazimo, da so črke oblikovane z zelenimi letvicami na bele like s črno obrobo. Dajejo občutek, kot da so zelene letvice pritrjene na spodnje bele like.
Logotip sicer ustreza dejavnosti, s katero se podjetje ukvarja, vendar ni tako brezčasen.
Menim, da je to glavna pomanjkljivost tega znaka. Zato me je toliko bolj pritegnila posodobitev logotipa.
Začel sem z izdelavo prvih skic za podjetje Esol. Osrednja dejavnost podjetja je predelava lesa, glavni proizvod so pohištvene masivne plošče iz trdih lesov, v večini namenjene prodaji kupcem v zahodni Evropi in Skandinaviji. V ponudbi imajo tudi program graviranih lesenih galanterijskih izdelkov. Že vrsto let se uspešno vključujejo na področju biomase in učinkovite rabe energije. V sodelovanju s pogodbenim partnerjem izdelujejo tudi lesene brikete za kurjavo.
Slika 41, Trenutni logotip podjetja Esol d.o.o.
Slika 42, Skice za novi logotip podjetja Esol
4.3. PRETVORBA V VEKTORSKO OBLIKO
Nastale skice sem pretvoril v vektorsko obliko v programu Adobe Illustrator. Želel sem čim bolje prikazati poenostavljene letnice drevesa, zato sem jih postavil v ta dinamični položaj, da so v zamiku. Za velikost krogov sem izhajal iz Fibonaccijeve spirale, ki je narejena na principu zlatega reza. Velikosti krogov se v razmerju povečujejo po prej omenjenemu izumitelju tega izreka. Gre pa takole, da je seštevek zadnjih dveh števil novo, naslednje število: 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89,... Tudi razmiki med znakom in črkami podjetja v logotipu je v razmiku srednjega kroga. Če pogledamo podrobno, je logotip matematično dovršen. Krog v danem razmerju, ki bi moral biti v središču stiliziranega debla drevesa, je premaknjen v črko o v imenu podjetja. S tem sem naredil logotip duhovit, saj se mora gledalec potruditi, da dojame to navezavo na slikovni znak.
To daje temu logotipu dodatno vrednost, saj je narejen premišljeno. Ravno ta igrivost je nekakšna pika na i pri vsakemu uspešnemu grafičnemu znaku.
Slika 43, Razvoj novega logotipa za podjetje Esol