• Rezultati Niso Bili Najdeni

LIKOVNE ZNAČILNOSTI CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE S PODROČJA GRADBENIŠTVA

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "LIKOVNE ZNAČILNOSTI CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE S PODROČJA GRADBENIŠTVA "

Copied!
88
0
0

Celotno besedilo

(1)

UNIVERZA V LJUBLJANI PEDAGOŠKA FAKULTETA

MAJA RUS

LIKOVNE ZNAČILNOSTI CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE S PODROČJA GRADBENIŠTVA

DIPLOMSKO DELO

LJUBLJANA, 2016

(2)

UNIVERZA V LJUBLJANI PEDAGOŠKA FAKULTETA

LIKOVNA PEDAGOGIKA

MAJA RUS

Mentor: doc. dr. JURIJ SELAN

LIKOVNE ZNAČILNOSTI CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE S PODROČJA GRADBENIŠTVA

DIPLOMSKO DELO

LJUBLJANA, 2016

(3)
(4)

IZJAVA O AVTORSTVU DIPLOMSKEGA DELA

Podpisana Maja Rus, rojena 11. 1. 1991, študentka Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, smer likovna pedagogika, izjavljam, da je diplomsko delo z naslovom Likovne značilnosti celostne grafične podobe s področja gradbeništva, izdelano pod mentorstvom doc. dr. Jurija Selana, avtorsko delo.

_______________________

(podpis študentke)

Ljubljana,2016

(5)
(6)

ZAHVALA

Mojim bližnjim, ki so mi stali ob strani v času študija.

Mentorju doc. dr. Juriju Selanu za strokovno pomoč in čas, ki ga je namenil za pregledovanje, branje in komentiranje gradiva, risb in besedila.

(7)
(8)

POVZETEK

V diplomskem delu analiziram likovne značilnosti celostne grafične podobe s področja gradbeništva. Na začetku so zapisana teoretična izhodišča o celostni grafični podobi. Na njih temeljijo analize grafičnih podob slovenskih in tujih podjetij, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo konstrukcij. Oblikovala pa sem tudi celostno grafično podobo za bodoče podjetje TKG ADAMIČ, ki bi se ukvarjalo z dejavnostmi analiziranih podjetij.

Ključne besede: celostna grafična podoba, znak, logotip, projektiranje, konstruiranje, gradbeništvo

(9)
(10)

ABSTRACT

The thesis analyses the visual characteristics of corporate visual identity in the construction industry. It starts by outlining the theoretical background of corporate images. This serves as a basis for an analysis of the corporate images of Slovenian and foreign companies working in design and/or construction in civil engineering. Furthermore, I prepared a draft corporate image for a future company TKG ADAMIČ that is to be active in the same field as the firms analysed.

Keywords: corporate image, logo, planning, construction, civil engineering

(11)

KAZALO

1 UVOD ... 1

2 CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA ... 2

2.1 OBLIKOVANJE VIZUALNIH KOMUNIKACIJ, GRAFIČNO OBLIKOVANJE IN CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA ... 2

2.2 ZNAK IN SIMBOL ... 2

2.3 ZGODOVINA ... 3

2.4 LOGOTIP KOT ELEMENT CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE ... 4

2.4.1 TIPOGRAFSKI SIMBOL ... 4

2.4.2 ABSTRAKTNI SIMBOL ... 4

2.4.3 IKONIČNI SIMBOL ... 4

2.4.4 KOMBINIRANI SIMBOL ... 5

2.4.5 KRITERIJI UČINKOVITEGA SIMBOLA ... 5

2.5 TIPOGRAFIJA ... 6

3 ANALIZA GRAFIČNIH PODOB PODJETIJ, KI SE UKVARJAJO S PROJEKTIRANJEM IN KONSTRUIRANJEM V GRADBENIŠTVU ... 7

3.1 SLOVENSKA PODJETJA ... 7

3.2 TUJA PODJETJA ... 15

3.3 ANALIZA GLEDE NA DEJAVNOST... 24

3.3.1 Slovenska podjetja, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo lesenih konstrukcij 24 3.3.2 Tuja podjetja, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo lesenih konstrukcij ... 25

3.3.3 Slovenska in tuja podjetja, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo jeklenih konstrukcij ... 27

3.3.4 Slovenska in tuja podjetja, ki se ukvarjajo z več dejavnostmi ... 28

4 LIKOVNO-PRAKTIČNI DEL ... 30

4.1 OD IDEJE DO SKICE ... 30

4.2 OBLIKOVANJE V VEKTORSKEM PROGRAMU INKSCAPE ... 35

4.2.1 RAZVOJ OBLIKOVANJA V PROGRAMU INKSCAPE ... 35

4.3 IZBOR/OBLIKOVANJE TIPOGRAFIJE ... 49

4.3.1 IZBRANI LOGOTIP, CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA IN MOŽNOSTI UPORABE ... 64

4.3.1.5 Primeri nepravilne uporabe ... 67

5 SKLEP ... 68

6 LITERATURA IN VIRI ... 69

6.1 SPLETNI VIRI ... 69

(12)

7 SEZNAM SLIK Z VIRI ... 71

(13)
(14)

1

1 UVOD

Vsakodnevno se srečujemo z grafično oblikovanimi simboli in logotipi. Kako dobro se nam neka podoba vtisne v spomin, je odvisno od učinkovitosti oblikovane podobe pa tudi od naših predhodnih izkušenj. Celostno oblikovana grafična podoba organizacije oz. podjetja je učinkovita, kadar opazovalca pritegne, ga vzdraži, mu celo vzbudi asociacije.

Kaj nam logotip pove o podjetju, organizaciji? Lahko kar veliko, s podobo ali z besedo.

Lahko pa nam le vzbudi zanimanje, je nekaj posebnega, si ga hitro zapomnimo in ko enkrat vemo, koga ali kaj predstavlja, se nam lahko za vedno vtisne v spomin. Tako je naloga tistega, ki logotip oblikuje, da se na nek način približa opazovalcu.

V nadaljevanju bom predstavila pojme, povezane s celostno grafično podobo, natančneje pa logotip kot element celostne grafične podobe. Opisala bom tudi kriterije učinkovitega simbola.

Sledi analiza posameznih podjetij, najprej slovenskih, nato tujih, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo lesenih ali jeklenih konstrukcij, nato pa še pregled skupnih značilnosti logotipov glede na dejavnost.

Na koncu predstavim predlog celostne grafične podobe za idejno podjetje, ki pa je nastal tudi

s pomočjo analize slovenskih in tujih logotipov.

(15)

2

2 CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA

2.1 OBLIKOVANJE VIZUALNIH KOMUNIKACIJ, GRAFIČNO OBLIKOVANJE IN CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA

Na področju Slovenije in tudi bivše Jugoslavije ni bilo poenotenih terminov v povezavi z grafičnim oblikovanjem. Izrazi so se spreminjali, poimenovali isto z več besedami, težili na bolj tržno ali bolj oblikovalsko stran. Grafično oblikovanje so povezovali z izrazi grafična umetnost, uporabna grafika, uporabna umetnost, oblikovanje vizualnih komunikacij, oblikovanje vidnih sporočil. (Berčon Potić, 2007)

Med prvimi široko zastavljenimi celostnimi podobami v Sloveniji je bila podoba Ljubljanske banke, ki jo je oblikoval Studio MSSV. Pomemben del k razvoju terminologije je prispeval Peter Skalar v reviji Sinteza, kjer uporablja izraze, kot sta grafično oblikovanje in slovenski izraz celostna grafična podoba. V preteklosti sta se uporabljala izraza korporativna podoba in podoba organizacije, kot direktna prevoda iz angleščine – corporate image, vendar zaradi negativnega prizvoka nista bila dobrodošla. Pojavi se tudi izraz hišni stil ali hišni slog, ki označuje znake neke organizacije, ki jih prepoznamo po specifičnih značilnostih. (Berčon Potić, 2007).

Grafično oblikovanje in oglaševanje sta dejavnosti, povezani s prodajo in produkti, ključna pri obeh je tudi komunikacija. (Berčon Potić, 2007)

»Ime, znak, simbol ali oblika oziroma kombinacija naštetih, katerih namen je identifikacija izdelkov ali storitev prodajalca ali skupine prodajalcev ter njihova diferenciacija glede na konkurente.« (De Chernatony, 2002, str. 37)

»Bistvo dobro oblikovane grafične podobe je v prilagodljivosti, vendar ne na račun vizualne enotnosti gradnikov celostne podobe skozi čas in v različnih kontekstih.« (Dabner, 2011, str. 54)

2.2 ZNAK IN SIMBOL

Pomen termina znak je povezan z jezikoslovskimi in filozofskimi razlagami, temelji pa na uporabi v vsakdanjem izražanju. (Berčon Potić, str. 87–96)

»Znak je nekaj, kar ne kaže sebe, ampak kaže na nekaj drugega, kar ni znak sam.« (Butina, 1997, str. 46)

(16)

3

Simbol je eden izmed najpomembnejših elementov celostne grafične podobe, na simbolni ravni predstavlja identiteto organizacije. Repovš (1995) pravi, da je pravilnejši izraz simbol organizacije in ne znak organizacije, saj imajo znaki širšo pomensko vrednost.

Teoretiki znake delijo na umetne in naravne znake, naravni je na primer odtis noge, stopinja, medtem ko je umetni znak proizvod, ki ga človek ustvari namenoma, na primer besede in številke. (Repovš, 1995; Dabner, 2011)

Obstaja tudi delitev znaka na signale in simbole. Namen signalov ni predstavljanje stvari in pojavov, pač pa povzročiti začetek neke dejavnosti (npr. prometna signalizacija). Simboli pa predstavljajo različne stvari in pojave. Von Bertalanffy (v Repovš, 1995, str. 100) je simbolom pripisoval značilnosti: »1. so svobodno ustvarjeni in niso determinirani z notranjimi biološkimi dejavniki ali zunanjimi stičnostmi med pojavi; 2. so reprezentativni in zastopajo stvari in pojave; 3. se prenašajo in se jih je treba naučiti.«

Osnovna lastnost simbola je predstavljanje, reprezentiranje. Lahko tudi predstavljajo simbole, simbolizirajo simbole. Poznamo več vrst simbolov: lingvistične, matematične, znanstvene in grafične. Grafični simbol povezujemo s celostno grafično podobo, predstavlja pa identiteto organizacije, ki je lahko realna ali želena. (Repovš, 1995)

Simbol določa neka likovna struktura, zasnovana polno, konturno, sestavljen je lahko iz celovitih ali delnih geometrijskih likov, ki so lahko samostojni ali združeni, tvorijo odnose, ki imajo svojo značilnost. Pomemben delež k dojemanju simbola prida tudi barva. (Repovš, 1995)

Moč in sporočilnost simbola je povezana z dojemanjem na podzavestni ravni. Simbol, ki ga prvič vidimo, nam lahko vzbudi različne občutke. Asociacije so povezane s posameznikovimi preteklimi izkušnjami, prav tako pa sta s preteklimi izkušnjami opazovalca in njegovim kulturnim okoljem povezana tudi kvaliteta in intenzivnost dojemanja simbola. (Repovš, 1995) 2.3 ZGODOVINA

Podobe, ki so predstavljale pomembne družine, vladarje, cehe, segajo že v srednji vek – grbi, pečati, čini. Vsako tako podobo je nekdo premišljeno oblikoval, da je v najboljši luči predstavil tisto ali tistega, kar je želel.

V času industrijske revolucije se je pojavila množica izdelkov, ki se med seboj po videzu niso kaj preveč razlikovali, zato se je porajala ideja o oblikovanju znamke. Razmišljali so tudi o

(17)

4

imenih za posamezne dobrine, na primer Campbellova juha, kosmiči Qaker Oats. Logotipe so oblikovali tudi zato, da vzbudijo občutek domačnosti in ljudskosti. (Klein, 2004; Wheeler, 2003)

Oglaševalske akcije s konca 19. in začetka 20. stoletja so se po večini držale sledečih oblikovnih načel: »… niso omenjale tekmecev, besedilo je vsebovalo samo deklarativne izjave, naslovi pa so morali biti veliki in z veliko vmesnega praznega prostora …« (Klein, 2004, str. 26).

Pomemben dejavnik je tudi vpliv na duševnost, saj znamke in podobe vzbudijo občutke, ki potrošnika pritegnejo, če so domači, tolažilni. (Klein, 2004)

2.4 LOGOTIP KOT ELEMENT CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE 2.4.1 TIPOGRAFSKI SIMBOL

Tipografski simbol je simbol, katerega osnovni element je črka, kot lingvistični simbol, ali pa je sestavljen iz več črk. Pri oblikovanju takega simbola mora oblikovalec razmišljati o likovnih in barvnih strukturah, pa tudi o pomenih, ki jih tvorijo posamezne črke. Tipografski simbol je lahko tudi logotip organizacije, kar pomeni, da je organizacija ali blagovna znamka predstavljena z znakom, sestavljenim iz posebno oblikovanih črk. Pozitivna lastnost takega simbola je učenje in priklic takega simbola, saj je grafični simbol hkrati tudi lingvistični dražljaj. (Repovš, 1995)

2.4.2 ABSTRAKTNI SIMBOL

O abstraktnih simbolih govorimo, kadar ne spominjajo na konkretne stvari in pojave, jim niso podobni. Njihova struktura je sestavljena iz geometrijskih likov, ki gradijo novo likovno strukturo ali pa so med posameznimi geometrijskimi liki posebna razmerja in tvorijo odnose, ki so dovolj specifični. Dodaten pomen lahko simbolu dodajo barve. Abstraktni simboli so zelo pogosti, lažje kot ikoničnemu znaku jim je spreminjati pomensko strukturo, saj se ta gradi predvsem s skrbno načrtovano komunikacijo. Z razvijanjem neke ideje lahko takemu simbolu apliciramo želeni pomen. (Repovš, 1995)

2.4.3 IKONIČNI SIMBOL

Ikonične simbole imenujemo tudi deskriptivni, saj posnemajo podobe iz življenja ter predstavljajo stvari in dejavnosti. Taki simboli so bolj zapomnljivi, hitreje se jih naučimo, prepoznavnost je večja od abstraktnih simbolov. Likovna struktura takega simbola je vzeta iz realnosti, imajo dodatno vsebino, lahko izražajo stališča. Pomenska struktura je bolj

(18)

5

specifična in stabilnejša, vendar jo je zahtevnejše spremeniti. So manj prilagodljivi, zato večkrat pride do spremembe simbola od ikoničnega k abstraktnejšemu. (Repovš, 1995)

2.4.4 KOMBINIRANI SIMBOL

Kombinirani simbol je strukturiran iz več vrst simbolov, ki se povežejo v novo smiselno celoto. Najpogosteje je abstraktni simbol kombiniran z logotipom in tako skupaj predstavljata identiteto podjetja ali organizacije. (Repovš, 1995)

2.4.5 KRITERIJI UČINKOVITEGA SIMBOLA 2.4.5.1 Enostavnost

Simbol je enostaven, če nima preveč elementov, ga je mogoče preprosto opisati, nima preveč različnih likovnih spremenljivk.

2.4.5.2 Razlikovalnost

Simbol, ki je razlikovalen, temelji na likovnih strukturah, ki ga zelo razlikujejo od drugih simbolov. Je kakovosten, nevsakdanji, ne zamenjamo ga z drugim simbolom, je unikaten.

(Repovš, 1995) 2.4.5.3 Prepoznavnost

Prepoznavnost je lastnost, ki je pomembna pri oblikovanju simbola. Simbol mora biti prepoznaven. Tak je simbol, ki ga gledalec hitro prepozna. (Repovš, 1995)

2.4.5.4 Brezčasnost

Brezčasnost je lastnost simbola, da je aktualen danes in tudi čez nekaj let ali desetletij.

2.4.5.5 Pomnljivost

Simbol je pomnljiv, če si ga hitro zapomnimo in ga prepoznamo iz množice drugih simbolov.

2.4.5.6 Berljivost

Tudi berljivost je pomembna lastnost simbola. Besede ali črke morajo biti oblikovane tako, da brez težav prepoznamo in preberemo, za kaj gre. (Repovš, 1995)

2.4.5.7 Aplikabilnost

Aplikabilnost je pomembna, saj mora biti simbol oblikovan tako, da ga je mogoče uporabiti za različne tiske, medtem pa se njegova kakovost in prepoznavnost ne smeta spremeniti.

2.4.5.8 Referenčnost

Referenčnost je lastnost, da simbol predstavlja stvari, dogodke, ideje. Koliko je nek simbol referenčen, je povezano z dojemanjem ljudi in njihovimi predhodnimi izkušnjami, kako nečemu pripisujejo pomen. (Repovš, 1995)

(19)

6

2.5 TIPOGRAFIJA

»V najožjem pomenu besede je tipografija oblikovanje besedila iz tiskanih črk.« (Repovš, 1995, str. 115)

Slika 1: Karakter črk

Tipografsko oblikovanje se začne s črko, vsaka ima svoj karakter, neke specifične značilnosti.

Nekatere izmed teh so: mala črka, velika črka, serifi, vratovi in repki, loki, zožitve odebelitve, okenca, grebeni, prehodi in drugo. Osnovna terminologija, povezana s črkovnimi vrstami, zajema izraze višina x, izdolbina, serifni slog, poudarek. Črke so lahko pokončne, ležeče, krepke, podčrtane, tenke, svetle, nenavadne, zožene in drugo. Lahko imajo tudi kombinacijo več značilnosti, na primer so razširjene in hkrati poudarjene. (Repovš, 1995; Dabner, 2011)

Slika 2: Poimenovanja nekaterih značilnosti črk

Tipografsko oblikovanje zajema tudi oblikovanje drugih znakov, kot so ločila, številke, ligature in drugo. Tudi pri teh so značilnosti karakterja tako kot pri črkah možne v vseh kombinacijah. (Repovš, 119; Dabner, str. 62–91)

Pri oblikovanju besedila je zaradi berljivosti besedila pomembno, kako ga poravnamo – levo, desno, sredinsko ali obojestransko. Hkrati ne smemo pozabiti tudi na razmik med posameznimi črkami, da niso preveč raztegnjene narazen ali preveč stlačene skupaj. Razmak med vrsticami prav tako vpliva na berljivost in dojemanje besedila. (Dabner, 2011)

Smiselno izbrana tipografija je pri oblikovanju celostne grafične podobe zelo pomembna, tako v samem logotipu kot na primer v dopisih, pismih, na vizitkah in drugih komunikacijskih elementih. Najpomembnejša vloga izbrane pisave je, da je berljiva. Pri oblikovanju celostne

(20)

7

grafične podobe pa mora služiti svojemu namenu, torej kako želi biti podjetje, organizacija videna. (Repovš, 1995)

3 ANALIZA GRAFIČNIH PODOB PODJETIJ, KI SE UKVARJAJO S PROJEKTIRANJEM IN KONSTRUIRANJEM V GRADBENIŠTVU

Za analizo sem izbrala deset slovenskih in dvanajst tujih podjetij, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo bodisi lesenih bodisi kovinskih konstrukcij. Podjetja se med seboj kar precej razlikujejo glede na dejavnost, s katero se ukvarjajo, in na velikost izvedenih projektov.

Izbor že obstoječih podjetij je smiseln glede na široko zastavljeno dejavnost idejnega podjetja, za katerega sem oblikovala celostno grafično podobo, zato me je zanimalo, ali obstajajo kakšne specifične lastnosti logotipa glede na dejavnost, ki jo podjetje opravlja, na primer značilne oblike, barve, tipografija. Logotipe podjetij sem našla na spletu, večinoma na uradnih straneh podjetij. Presenetilo me je, kako sploh ni enostavno najti kvalitetne slike logotipa, zelo redka pa so podjetja, ki imajo izdelano celostno grafično podobo dostopno na spletu.

Sledi kratka predstavitev podjetij in dejavnosti, s katerimi se ukvarjajo, in analiza posameznih logotipov.

3.1 SLOVENSKA PODJETJA

Slika 3: Riko 1 Slika 4: Riko 2

Slika 5: Riko Hiše Slika 6: Riko group

(21)

8

Podjetje Riko Hiše proizvaja stavbe iz lesa. Simbol podjetja je sestavljen iz znaka in napisa, znak je pozicioniran levo od napisa. Tipografija je neserifna. Napis je sestavljen iz dveh delov, in sicer »RIKO« in »Riko Hiše«, saj se podjetje Riko, d. o. o. ukvarja s širšo problematiko na področju industrije, energetike, okoljevarstva, logističnih sistemov in gradbeništva. (Riko, 2016)

Znak je sestavljen iz odebeljene krožnice, v kateri je navidezno predeljen po horizontali in sestavljen iz še dveh elementov, romboidnih oblik, preko katerih smer teče z leve zgoraj proti sredini navzdol in nato spet navzgor v desno. Je enostaven, enobarven, razlikovalen, nezamenljiv. Na spletni strani ga uporabljajo v črno-beli barvni kombinaciji.

Slika 7: Ožbolt, spletna stran

Slika 8: Ožbolt

Podjetje Ožbolt se na spletni strani predstavi kot družinsko podjetje, ki se ukvarja s kovinarstvom, izdelavo obešal in površinsko zaščito. (Ožbolt, 2016)

Simbol podjetja je sestavljen iz znaka in napisa, znak je omejen s kvadratom, v katerem je na sredini krožnica, kvadrat pa je predeljen tudi z linijami horizontalno na sredini in diagonalno od levega spodnjega kota k zgornjemu desnemu. Z linijami je predeljena tudi notranja

(22)

9

krožnica, in sicer z zgornje leve strani proti središču in na desni strani horizontalno. Znak je enobarven, črn, napis je obarvan rdeče, v neserifni pisavi, črka Ž je netipična, saj ji manjka zgornja vodoravna črta, ki je preoblikovana v strešico, kar deluje igrivo, zanimivo in daje logotipu iskrivost. Znak je oblikovan tako, da bi lahko v njem našli vse črke imena podjetja OŽBOLT. Logotip je prepoznaven, razlikovalen, dovolj enostaven in hkrati dinamičen.

Slika 9: Lumar

Podjetje Lumar se ukvarja s proizvodnjo nizkoenergijskih in pasivnih montažnih objektov.

(Lumar, 2016)

Simbol podjetja je kombiniran, sestavljen iz znaka in napisa. Znak je krožne oblike, v njem sta prepoznavni črki M in L. Znak je rdeče barve, oblike znotraj so bele. Napis je sestavljen iz imena podjetja Lumar in tudi iz pozicijskega gesla »Živeti najbolje!« Obarvana sta tudi napis in pozicijsko geslo, in sicer z modro barvo. Logotip deluje igrivo, vendar me kombinacija barv ne prepriča.

(23)

10

Slika 10: Marles

Marles je podjetje, ki se ukvarja z izdelavo oken in lesenih hiš. (Marles, 2016)

Logotip je sestavljen iz znaka in napisa, kar pa je rahlo nenavadno, napis se namreč ponovi tako v znaku kot tudi desno od znaka. Znak omejuje navidezni kvadrat, ki je zgoraj prirezan navznoter. Sestavljen je iz dveh barvnih ploskev, ki se ne stikata. Spodnja je oranžne barve in v tipični obliki hiše, zgornja je črna in na njej je bel napis »marles«. Desno od znaka je prav tako napis »marles«, ki je podčrtan z oranžno.

Slika 11: Jelovica

(24)

11

Podjetje Jelovica se ukvarja z proizvodnjo energetsko varčnih hiš, oken in vrat. (Jelovica, 2016)

Logotip je sestavljen iz oranžnega kvadrata, v katerem je v spodnjem delu bel neserifen napis

»JELOVICA«. Je enostaven, morda že kar preveč.

Slika 12: Tesarstvo Oražem

Glavni dejavnosti podjetja Tesarstvo Oražem sta tesarstvo in krovstvo. (Tesarstvo Oražem, 2016)

Logotip je sestavljen iz znaka in napisa. Znak je v obliki hiše s tipično oranžno streho. Je v izometrični projekciji. Leva stran hiše nosi na fasadi napis »DO«, desna »TES«. Napisa na znaku sta siva, medtem ko sta napis »Tesarstvo Oražem« ob znaku in napis »tesarstvo in gradbena dela« v beli na črno-sivem črtastem ozadju. Vsa tipografija je neserifna.

(25)

12

Slika 13: Zasnova gradbeni biro

Podjetje ZASNOVA – gradbeni biro se ukvarja z načrtovanjem, svetovanjem in izvajanjem nadzora pri gradnji objektov. (Zasnova, 2016)

Srečamo se z napisom neserifne tipografije, katerega črke O so zapolnjene z barvo pisave, torej sivo. Sam napis je na zelenorumenem ozadju. Deluje skromno, težje razpoznavno, netipično, sicer berljivo, vendar ne razlikovalno.

Slika 14: rma

Podjetje rma je projektivni biro in računovodski servis. (Rma, 2016)

Simbol podjetja je podolgovate horizontalne oblike, znotraj katere je napis »rma« črne barve v serifni tipografiji. Znak je omejen s sivim okvirjem, ki je v levem zgornjem in desnem spodnjem kotu zaobljen, leva in desna navpična stranica pa sta rahlo nagnjeni v desno stran.

Prav tako ima znak v celoti dodan učinek nekakšnega plastenja, kot odmev sence. Znak je razlikovalen, berljiv in prepoznaven.

(26)

13

Slika 15: Inpro 22

Slika 16: Inpro 22, pozicijsko geslo

INPRO 22 je podjetje, ki se ukvarja z arhitekturnim in gradbenim projektiranjem, projektiranjem strojnih instalacij, elektroinstalacij, projektantskim in gradbenim nadzorom, svetovalnim in izvedbenim inženiringom, sončnimi elektrarnami, energetskimi sanacijami, nizkoenergijskimi objekti na ključ, 3D-izrisom objektov in notranjim oblikovanjem. (Inpro 22, 2016)

Logotip je sestavljen iz napisa in znaka, napis »INPRO 22« je na levi strani, pod njim je še napis »inovativno projektiranje«, črki »IN« in beseda »inovativno« so obarvani zeleno, »PRO 22« in »projektiranje« pa rdeče. Iz istih barv je tudi znak. Oblika znaka je hiša rdeče barve.

Nad dimnikom sta oblikovana dva lista, sprednji je rdeč, zadnji zelen. Znotraj obrisa hiše je napis, prav tak kot levo od znaka. Na spletni strani je tudi dodano pozicijsko geslo: »VSE NA ENEM MESTU«, ki pa je v kombinaciji bele in zelene barve na rdečem ozadju. Prav tako je logotip sestavljen iz enakih barv, z zeleno-belim napisom s serifno tipografijo, le da znotraj znaka ni napisa. Logotip je berljiv, dokaj enostaven, vendar menim, da ne izraža vsega, s čimer se podjetje ukvarja.

(27)

14

Slika 17: Žiher

Slika 18: Več različic logotipa podjetja Žiher

Podjetje Žiher je družinsko podjetje, ki se ukvarja s projektiranjem, gradnjo hiš in prodajo programa Tilo. (Žiher, 2016)

Na njihovi spletni strani lahko najdemo več različic logotipov, glede na dejavnost, ki jo ponujajo: hiše, gradnja, projektiranje, goriva, vulkanizerstvo, gostinstvo. Vsakega izmed logotipov določa drugačna kombinacija barv in napisa, osnovna oblika logotipa pa je enaka.

Znak bi lahko omejili s kvadratno obliko, ki pa je od levega spodnjega kota k desnemu zgornjemu kotu polkrožna. Z zgornje in leve strani je prirezana navznoter. V osnovni različici je modre barve. To obliko spodaj dopolnjuje oranžna oblika, ki je s spodnje strani ravna, sega k navideznemu desnemu kotu kvadrata, gre od leve spodaj k desni zgoraj, je zaobljena in se prilega modri obliki, vendar se z njo ne stika. Desno od znaka je napis »žiher«, ki je neserifen, v osnovni različici pa prav tako moder. Črke se skoraj dotikajo, vendar so napisi berljivi.

Znak je razlikovalen, dinamično oblikovan, ni enostaven. Pri vseh različicah logotipa ostaja enaka oblika znaka in tipografija napisa, spreminja pa se barva logotipa. Enake barve ostaja le dopolnjevalna desna spodnja oblika v logotipu.

(28)

15

Slika 19: Enplan

Arhitekturni biro Enplan je podjetje, ki se ukvarja s projektiranjem na področjih arhitekture, strojnih instalacij, elektroinstalacij, gradbenih konstrukcij in energetskih sanacij. (Enplan, 2016)

Logotip je dvobarven, oranžno-črn. Zaokrožena oranžna linija zaobjema prav tako oranžen del napisa »En«, nadaljuje pa ga črn del napisa »plan«, pod katerim je še dodan napis

»arhitekturni biro«. Celotna tipografija je neserifna. Logotip je zelo enostaven, ne preveč prepoznaven, je berljiv, ni referenčen.

3.2 TUJA PODJETJA

Slika 20: Kofinas

Grško podjetje Kofinas – Log houses from Finland se ukvarja s projektiranjem in izdelavo montažnih stanovanjskih hiš iz lesenih brun. (Kofinas, 2016)

(29)

16

Simbol podjetja je tipografski, sestavljen iz sedmih znakov v modro-oranžni kombinaciji.

Črko A zamenja podoba hiše. Logotip je enostaven, razlikovalen, vendar ne popolnoma berljiv.

Slika 21: Honkamajat

Oy Honkamajat Finland Ltd je mednarodno podjetje s sedežem na Finskem. Ukvarja se s projektiranjem in izdelavo hiš iz brun. (Honkamajat, 2016)

Simbol podjetja je kombiniran, sestavljen iz podobe brunarice in logotipa, napisa podjetja. Je nenavadne oblike: polkrog, v katerem je podoba hiše, ob zgornjem robu je serifni napis

»FINLAND«, pod hišo pa napis podjetja »Honkamajat« v serifni pisavi. Simbol podjetja je barven, lesena razgibana hiša je rjave barve na oranžnem ozadju, napis je modre barve, celoten simbol pa je obrobljen z rdečkasto konturo. Simbol je razlikovalen, prepoznaven, nezamenljiv, pomenljiv, referenčen.

Slika 22: Artichouse

(30)

17

Artichouse je finsko podjetje, ki se ukvarja s projektiranjem in izdelavo hiš iz brun.

(Artichouse, 2016)

Simbol podjetja je tipografski, prva črka A je oblikovana kot znak, sledeče črke so v mali neserifni pisavi. Napisu sledi še zastavica finske. Celoten simbol podjetja je v modro-beli barvni kombinaciji. Je enostaven, razlikovalen, prepoznaven, berljiv, aplikabilen.

Slika 23: B&T REDEFINING STEEL CONSTRUCTION Slika 24: B&T

Podjetje B&T se ukvarja s projektiranjem in izdelavo jeklenih konstrukcij. (B&T, 2016) Simbol podjetja je tipografski, sestavljen iz treh znakov: B, & in T. Lahko ga dopolnjuje napis

»REDEFINING STEEL CONSTRUCTION«, ki je pozicioniran pod osnovnim delom simbola. Simbol je v modri barvi, uporabljeni so osenčeni neserifni znaki. Simbol je enostaven, razlikovalen, prepoznaven, berljiv. Na spletni strani podjetja se uporablja brez dodanega napisa pod osrednjim simbolom.

(31)

18

Slika 25: Al Reyami Group

Slika 26: Al Reyami Steel

Slika 27: Reyami Steel Construction and Engineering Pvt. Ltd.

Družba AL REYAMI GROUP je veriga podjetij, ki se ukvarja z zelo raznolikimi dejavnostmi. Ena izmed njih je tudi projektiranje in izdelava jeklenih konstrukcij. (Al Reyami Steel, 2016)

Družba uporablja za vse dejavnosti isti simbol, ki pa ga glede na dejavnost dopolnjuje napis.

Na spletni strani uporabljajo podobo pod sliko 27.

Znak podjetja je kot nekakšen grb v rdeče-zeleni kombinaciji, lahko prepoznamo stilizirano črko R. Dopolnjevalni napis je v črni barvi in serifni pisavi. Simbol je prepoznaven in berljiv.

Ker pa se uporablja tudi za druge dejavnosti, ga kot samo podobo ne moremo povezati s specifično dejavnostjo.

(32)

19

Slika 28: A. H. Al-Zamil Group of Companies

Slika 29: Zamil Steel

A. H. Al-Zamil Group je skupina družb z Bližnjega vzhoda, ki se ukvarjajo z različnimi dejavnostmi. Med njimi je tudi projektiranje in proizvodnja kovinskih izdelkov za potrebe

(33)

20

gradnje industrijskih objektov, gradnjo nebotičnikov, gradnjo cevovodov itd. (Zamil Steel, 2016) Na spletni strani uporabljajo kot simbolno podobo kombinirani logotip na sliki 29.

Sestavljen je iz napisa, tako v arabski pisavi kot v latinici. Nad in pod napisom pa sta puščici, usmerjeni navzven. Celoten simbol podjetja je v modro-beli kombinaciji, je enostaven, razlikovalen, prepoznaven, brazčasen, berljiv.

Slika 30: Lejeune Steel Company

Slika 31: Lejeune Steel Company, s spletne strani

LEJEUNE STEEL COMPANY je ameriško podjetje, ki se ukvarja s projektiranjem in proizvodnjo jeklenih konstrukcij v gradbeništvu. (Lejeune, 2016)

Simbol podjetja je tipografski, sestavljen iz rdečega serifnega napisa »LEJEUNE« in črnega neserifnega napisa »STEEL COMPANY«. V ozadju serifnega napisa sta dve horizontalni črti, ki napis delita na tretjine. Na spletni strani pa uporabljajo različico simbola, ki ima ozadje obarvano v sivkasto površino z rahlo horizontalno teksturo.

(34)

21

Slika 32: Chantiers Chibougamau

Chantiers Chibougamau je kanadsko podjetje, ki se ukvarja s predelavo lesa in lesenih konstrukcijskih elementov. (Chantiers Chibougamau, 2016)

Simbol podjetja je sestavljen iz podobe iglavca, krožne žage in napisa. Znak je v zeleno-beli kombinaciji, iglavec zelen, bela krožna žaga pa je vgrajena v podobo iglavca. Napis leži pod znakom, tipografija je neserifna, napis »CHANTIERS« je rahlo odebeljen. S podjetjem pa je povezano tudi hčerinsko podjetje Nordic Structures, ki pa uporablja za podobo podjetja naslednji simbol:

Slika 33: Nordic Structures

Simbol je tipografski, je enostaven in berljiv, v zeleno-sivi kombinaciji, neserifen. Ni posebno prepoznaven, se pa na spletu pogosto pojavlja v kombinaciji s simbolom podjetja Chantiers Chibougamau, zato ga lažje prepoznamo.

(35)

22

Slika 34: Holz Carport

Poljsko podjetje Holz Carport je družinsko podjetje, ki se osredotoča na gradnjo visokokakovostnih ostrešij, vrtnih nadstreškov, lesenih hiš in počitniških hiš. Gradijo na Poljskem in v Nemčiji. (Holz Carport, 2016)

Simbol podjetja sestavlja podoba zelenega iglavca, preko katerega je rjav neserifen napis

»Holz«, nadaljuje ga prav tako neserifen drugi del napisa »Carport« v zeleni barvi. Pod celotnim napisom pa je še serifen napis v rjavi barvi, in sicer spletna naslov podjetja:

www.holz-carpot.pl. Simbol podjetja je torej kombiniran, dvobarven, dokaj enostaven, razlikovalen, prepoznaven, berljiv in referenčen.

Slika 35: Marlegno Prefabricated Wooden Buildings

Italijansko podjetje Marlegno se ukvarja z izdelavo lesenih stanovanjskih hiš in ostalih lesenih objektov (športni, industrijski objekti). Podjetje je specializirano za gradnjo hiš, javnih zgradb in ostalih montažnih lesenih konstrukcij. (Marlegno, 2016)

(36)

23

Simbol podjetja je tipografski. Sestavlja ga napis »MARLEGNO« v neserifni pisavi, pod njim pa leži napis »PREFABRICATED WOODEN BUILDINGS«. Celoten simbol je v zeleni barvi na belem ozadju. Simbol podjetja je enostaven, razlikovalen, prepoznaven, brezčasen, berljiv.

Slika 36: Bach & Schwiderski GmbH & Co. Kg

Nemško podjetje Bach & Schwiderski GmbH & Co. Kg se ukvarja s tesarstvom, krovstvom in izdelavo drugih lesenih konstrukcij (stopnice, ograje, lesene fasade itd.). (Bach &

Schwiderski, 2016)

Simbol podjetja je v modro-črni kombinaciji na belem ozadju. Napisi so neserifni, vkomponirani v znak podjetja. Znak je kompleksen, delno linijski, sestavlja podobo lesenega ostrešja, hkrati pa je tudi ploskovni, saj je v središču ostrešja krog, v katerem so oblikovane podobe orodja (npr. sekiri in drugo orodje). V celoti je simbol zelo kompleksen, saj je sestavljen iz dolgega napisa in povezan s sestavljenim znakom. Ni enostaven, je sicer berljiv, referenčen, in razlikovalen. Težko pa bi ga na kratko in enostavno opisala, zato menim, da je prekompleksen, da bi bil zelo prepoznaven.

(37)

24

3.3 ANALIZA GLEDE NA DEJAVNOST

3.3.1 Slovenska podjetja, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo lesenih konstrukcij

Slika 37: Kolaž logotipov 1

Pogosta barva pri podjetjih, ki se ukvarjajo z lesenimi konstrukcijami, je oranžna. Pri vseh logotipih se pojavljajo enake stroge linije, vertikalne in horizontalne, pa tudi rahle diagonale v podobi črke V. Ta lahko v simbolnem pomenu tvori obliko strehe, 3D-prostora ali kakšne druge črke, ki je v povezavi z imenom podjetja, na primer M. Vsem izbranim logotipom razen logotipu podjetja Jelovica je skupno, da so nekoliko bolj razgibani in tvorijo nekakšno podobo zgradbe.

Tipografija izbranih podjetij je precej enostavna, neserifna, poudarjena in tudi zelo berljiva.

(38)

25

3.3.2 Tuja podjetja, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo lesenih konstrukcij

Slika 38: Kolaž logotipov 2

Pogosti barvi v logotipih tujih podjetij, ki se ukvarjajo z dejavnostmi, povezanimi z izdelavo lesenih konstrukcij, sta zelena in modra. Menim, da izbor zelene pri logotipih podjetij Chantiers Chibougamau, Holz Carport in Marlegno nakazuje na miselno povezavo z zelenjem, drevjem, izvorom lesa. Prav tako pa imata dve podjetji v logotipu podobo iglavca, kar še bolj direktno kaže na material, s katerim podjetje operira: Chantiers Chibougamau in Holz Carport. Trije logotipi vključujejo podobo hiše, strehe, stavbe, kar prav tako direktno kaže, s čim se podjetje ukvarja: Kofinas, Honkamajat in Bach & Schwiderski. Dva logotipa

(39)

26

podjetij sta brez direktne oblike, ki bi nakazovala, s čim se podjetje ukvarja, zato pa imata to informacijo zajeto v imenu oziroma pod imenom podjetja v obliki napisa, ki to jasno izraža:

Artichouse in Marlegno Prefabricated Wooden Buildings.

Pri izbranih podjetjih prevladuje neserifna tipografija, ki je tudi odebeljena. Izjema je logotip podjetja Honkamajat, kjer je izbrana serifna tipografija.

Logotip podjetja Honkamajat pa izstopa tudi z drugih vidikov, saj podoba hiše ni pretirano poenostavljena v primerjavi z logotipi podjetij Kofinas in Bach & Schwiderski.

Kar se tiče primerjave med slovenskimi in tujimi logotipi podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo lesenih konstrukcij, lahko izpostavim podobo stavbe, pojav oranžne barve, ki je bolj pogosta pri slovenskih logotipih podjetij, povsod pa prevladuje izbor neserifne tipografije.

(40)

27

3.3.3 Slovenska in tuja podjetja, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo jeklenih konstrukcij

Slika 39: Kolaž logotipov 3

Pri logotipih podjetij, ki se ukvarjajo s projektiranjem in/ali izdelavo kovinskih konstrukcij, so skupne neserifna tipografija, poudarjene velike tiskane črke, enostavne oblike, če sploh, in neikonični znaki. Izbor barve se giblje med rdečimi enobarvnimi in modrimi osenčenimi.

Oblikovno so logotipi zelo izčiščeni, iz pravilnih geometričnih likov, ploskev, linij.

(41)

28

3.3.4 Slovenska in tuja podjetja, ki se ukvarjajo z več dejavnostmi

Logotipi podjetij, ki se ukvarjajo z več dejavnostmi, lahko razdelim v tri skupine. Prva skupina uporablja enak znak in enak napis za vse dejavnosti. Druga skupina uporablja v nekem smislu podobno podobo znaka z majhnimi spremembami – bodisi v barvi ali napisu, ki dopolnjuje osnovno podobo podjetja. Tretja skupina pa je podjetje, ki za posamezne dejavnosti uporablja popolnoma drugačen logotip, v napisu pa ohranja delno enako ime.

Slika 40: Kolaž logotipov 4

Slika 41: Kolaž logotipov 5

(42)

29

Slika 42: Kolaž logotipov 6

(43)

30

4 LIKOVNO-PRAKTIČNI DEL

4.1 OD IDEJE DO SKICE

Logotip sem želela oblikovati kot celoto, da bi že sam znak dovolj nazorno nakazal, da se podjetje ukvarja s konstrukcijami, vendar pa nisem želela oblikovati »tipične« hiše z oranžno streho, pač pa bolj abstraktno risbo, ki bo s svojo podobo spominjala na konstrukcijo, na tehnično risbo. Znak sem želela oblikovati nesimetrično, da bi deloval dinamično. Nisem želela, da bi bil preveč enostaven, pa tudi ne, da bi vseboval preveč podatkov. Tako sem se lotila ročnih skic, ki sem jih omejila z navideznim kvadratom. Pri izdelavi skic sem se odločila za kvadraten format, v katerem sem gradila različne kompozicije, se ukvarjala z odnosi posameznih delov med sabo in do celote. Prvotne skice so nastale bolj sproščeno.

Lahko bi jih razdelila v tri sklope, in sicer:

– v znaku se pojavijo črke,

– znak je sestavljen pretežno iz ploskev, – znak je sestavljen predvsem iz črtne risbe.

(44)

31

Slika 43: Skice 1

(45)

32

Slika 44: Skice 2

(46)

33

Slika 45: Skice 3

(47)

34

Slika 46: Skice 4

(48)

35

4.2 OBLIKOVANJE V VEKTORSKEM PROGRAMU INKSCAPE 4.2.1 RAZVOJ OBLIKOVANJA V PROGRAMU INKSCAPE

Oblikovanje logotipa je v nadaljevanju potekalo v računalniškem programu Inkscape, vendar sem ideje še naprej razvijala tudi z ročno risbo. Za računalniško obdelavo sem izbrala le nekaj primerov ročnih risb in skušala oblike izčistiti ter jih razdeliti po smiselnih sklopih. O napisu in pisavi še nisem razmišljala. Pri oblikovanju kompozicije sem si pomagala z mrežo, po kateri sem prilagajala oblike, razmišljala o razmerjih, da so oblikovani znaki delovali stabilno, a še vedno dovolj dinamično, da niso dolgočasni.

Slika 47: V znaku se pojavljajo črke 1

(49)

36

Slika 48: Znaki so sestavljeni pretežno iz ploskev 1

(50)

37

Slika 49: Znaki so sestavljeni pretežno iz ploskev 2

Slika 50: Znaki so sestavljeni pretežno iz ploskev 3

(51)

38

Slika 51: V znaku se pojavljajo črke 2

(52)

39

Slika 52: V znaku se pojavljajo črke 3

Slika 53: Znaka sta sestavljena predvsem iz črtne risbe 1

(53)

40

Slika 54: Znaki so sestavljeni pretežno iz ploskev 4

(54)

41

Slika 55: Znaki so kombinacija barvnih ploskev in mreže 1

(55)

42

Slika 56: Znaki so kombinacija barvnih ploskev in mreže 2

(56)

43

Slika 57: Znaki so kombinacija barvnih ploskev, črtne risbe in mreže

(57)

44

Oblikovanje znaka sem, kot že rečeno, razvijala s ponovno ročno risbo, ki pa sem jo ukalupila v mrežno omejeno kvadratno polje, kjer je bila vsaka točka in vsako stičišče določeno s svojo koordinato x in y, katere mere, enote in razmerja sem nato prenašala v računalniški program Inkscape. Poskusila sem tudi z razdeljevanjem kotov, risala z ravnili in šestilom, oblike, linije in točke prevračala, rotirala, premikala in ustvarila več variant izbranega znaka.

(58)

45

(59)

46

Slika 58: Ročne risbe znaka na mrežni podlagi

(60)

47

(61)

48

(62)

49

Slika 59: Znaki v računalniškem programu, izdelani po ročni predlogi

4.3 IZBOR/OBLIKOVANJE TIPOGRAFIJE

Pri oblikovanju tipografije sem prav tako začela z ročno risbo, ki sem jo dopolnjevala z ročno pisavo. Razmišljala sem o odnosu med znakom in pisavo, kako naj se napis povezuje z znakom. Nekaj izbranih variant sem nato prenesla in oblikovala v računalniškem programu.

(63)

50

Slika 60: Ročna risba in oblikovanje tipografije

(64)

51

(65)

52

(66)

53

(67)

54

(68)

55

Slika 61: Oblikovanje tipografije v računalniškem programu v kombinaciji z izbranim znakom po ročni predlogi

(69)

56

(70)

57

(71)

58

(72)

59

(73)

60

(74)

61

(75)

62

(76)

63

Slika 62: Oblikovanje in preoblikovanje znaka ter izbor tipografije

(77)

64

4.3.1 IZBRANI LOGOTIP, CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA IN MOŽNOSTI UPORABE 4.3.1.1 Končna oblika

Slika 63: Izbrani logotip

(78)

65 4.3.1.2 Izbrana tipografija

Century Gothic, Bold 4.3.1.3 Mreža

Slika 64: Logotip, mreža

(79)

66 4.3.1.4 Primeri uporabe

Pripravila sem tudi možne načine uporabe v komercialne namene, na primer tiskanje logotipa na majice, in oblikovala sem vizitko.

Slika 65: Tisk na majice

(80)

67

Slika 66: Vizitka s sprednje (levo) in zadnje strani (desno)

Na sprednji strani vizitke je logotip, na zadnji strani pa kontaktni podatki.

4.3.1.5 Primeri nepravilne uporabe

Slika 67: Nepravilna uporaba logotipa

(81)

68

5 SKLEP

Ugotovila sem, da je oblikovanje celostne grafične podobe kar dolgotrajen proces – od prvotne ideje, s čim se neko podjetje ukvarja, do izdelane celostne podobe. V mojem primeru sem oblikovala celostno grafično podobo za idejno podjetje TKG Adamič, ki naj bi se ukvarjalo s tehnologijo konstrukcij v gradbeništvu. Ideja je, da bi se podjetje ukvarjalo s projektiranjem vseh vrst konstrukcij in pripravo načrtov za samo izvedbo. Izdelala sem nekaj ročnih skic, ki so bile izhodišče za nadaljnje razvijanje primerne podobe za podjetje. Nato sem se lotila oblikovanja v vektorskem programu Inkscape.

Skozi proces analiziranja že obstoječih podjetij sem razmišljala o učinkovitih simbolih podjetij in njihovih značilnostih. Tako sem pridobila nekaj pomembnih izkušenj, še posebej za oblikovanje tipografije. Nisem pa bila pozorna na tipografijo le pri znamkah in logotipih, temveč tudi v vsakdanjem življenju, pri napisih po mestu in prometnih znakih. Ugotovila sem, da pri oblikovanju nekega napisa ali sporočila pogosto pozabimo na to, da je nekomu namenjeno in da mora biti berljivo. Zato menim, da je berljivost tudi pri oblikovanju celostne grafične podobe zelo pomemben kriterij, kar sem prej podcenjevala. Večkrat sta bolj preprost znak in pisava bolj učinkovita.

(82)

69

6 LITERATURA IN VIRI

Berčon Potić, T. (2007). Nazaj k oblikovanju: antološki pregled teorije oblikovanja v slovenskem prostoru. Maribor: Litera.

Butina, M. (1997). Uvod v likovno oblikovanje: priročnik za likovne šole. Ljubljana: Debora.

Dabner, D. (2011). Grafično oblikovanje: priročnik za grafične oblikovalce tiskanih, digitalnih in večpredstavnih medijev. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije.

De Chernatony, L. (2002). Blagovna znamka: od vizije do vrednotenja: strateško oblikovanje in vzdrževanje blagovnih znamk. Ljubljana: GV Založba.

Klein, N. (2004). No logo. Ljubljana: Maska.

Repovš, J. (1995). Kako nastaja in deluje učinkovita, tržno usmerjena celostna grafična podoba kot del simbolnega identitetnega sistema organizacij. Ljubljana: Studio Marketing.

Wheeler, A. (2003). Designin brand identitiy: a complete guide to creating, building, and maintaining strong brands. New York: Hoboken.

6.1 SPLETNI VIRI

Al Reyami Steel. (2016). About us. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://reyamisteel.com/Website/reyamisteel/about_us.php

Artichouse. (2016). Main page. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.artichouse.fi/

Bach & Schwiderski. (2016). Über uns. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.bach-schwiderski.de/ueber-uns.html

B&T. (2016). About. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://btsteel.co.za/steel-structure-fabrication-and-erection-specialists/

Chantiers Chibougamau. (2016). The company. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://chibou.com/en/company/mission-statement

Enplan. (2016). Vstopna stran. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.enplan.si/

Holz Carport. (2016). Über uns. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.holz-carport.pl/de/uber-uns/

Honkamajat. (2016). Honkamajat. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.honkamajat.fi/en/honkamajat_en/

(83)

70

Inpro 22. (2016). Vstopna stran. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.inpro-projektiranje.com/domov-projektiranje.html

Jelovica. (2016). O nas. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.jelovica-hise.si/skupina-jelovica.html

Kofinas. (2016). Our Company. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.kofinas.gr/en/our_company/

Lejeune. (2016). Our Companies. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.apigroupinc.com/our-companies/profile?id=32

Lumar. (2016). O podjetju. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.lumar.si/o-podjetju.asp

Marlegno. (2016). Company. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.marlegno.it/en/company/

Marles. (2016). O nas. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.marles.com/hise/marles/o-nas

Ožbolt. (2016). O podjetju. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.ozbolt.si/podjetje/

Riko. (2016). Vstopna stran. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.riko.si/si/

Rma. (2016). O nas. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.rma.si/projektivni-biro/index.php?link=o_nas

Tesarstvo Oražem. (2016). Podjetje. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.tesarstvoorazem.si/podjetje.html

Zamil Steel. (2016). About Us. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.zamilsteel.com/peb/en/default.asp?iId=GELKMF

Zasnova. (2016). O podjetju. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.zasnova.si/o-podjetju.html

(84)

71

Žiher. (2016). O podjetju. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.ziher.si/ziher-podjetje/o-podjetju.aspx

7 SEZNAM SLIK Z VIRI

Slika 1: Karakter črk. Pridobljeno 25. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

https://eucbeniki.sio.si/lum9/2476/index5.html

Slika 2: Poimenovanja nekaterih značilnosti. Pridobljeno 25. 8. 2016. Dostopno na

spletnem naslovu:

https://www.google.si/search?q=tipografija+poimenovanja&rlz=1C1AVNE_enSI692SI692&

espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjGpcnlke_OAhWGthoKHW2VDnI Q_AUICCgB&biw=1366&bih=667#imgrc=Fq5ZqJuoraN4DM%3A

Slika 3: Riko 1. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.riko.si/en/

Slika 4: Riko 2. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.rikogroup.com/en/

Slika 5: Riko Hiše. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.riko- hise.si/si/

Slika 6: Riko group. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.rikogroup.com/en/

Slika 7: Ožbolt, spletna stran. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.ozbolt.si/podjetje/

Slika 8: Ožbolt. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.ozbolt.si/

Slika 9: Lumar. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

https://www.google.si/search?q=lumar&espv=2&rlz=1C1AVNE_enSI692SI692&source=lnm s&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjInbbilerOAhVEqxoKHR7MDUYQ_AUICCgB&biw=1 366&bih=667#imgrc=SmxMMde7ZBq0_M%3A

Slika 10: Marles. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.marles.com/

(85)

72

Slika 11: Jelovica. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.jelovica.si/center-energetskih-resitev-zagreb-14-05-2013.html

Slika 12: Tesarstvo Oražem. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.tesarstvoorazem.si/

Slika 13: Zasnova gradbeni biro. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.zasnova.si/

Slika 14: rma. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.rma.si/projektivni-biro/

Slika 15: Inpro 22. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.inpro- projektiranje.com/kontakt.html

Slika 16: Inpro 22, pozicijsko geslo. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.inpro-projektiranje.com/kontakt.html

Slika 17: Žiher. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.ziher.si/ziher-podjetje/o-podjetju.aspx

Slika 18: Več različic logotipa podjetja Žiher. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.inpro-projektiranje.com/kontakt.html

Slika 19: Enplan. Pridobljeno 4. 6. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.enplan.si/

Slika 20: Kofinas. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.kofinas.gr/wooden/en/

Slika 21: Honkamajat. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.honkamajat.fi/en/

Slika 22: Artichouse. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.artichouse.fi/company-information/

Slika 23: B&T REDEFINING STEEL CONSTRUCTION. Pridobljeno 22. 8. 2016.

Dostopno na spletnem naslovu:

https://www.google.si/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.ad-

land.co.za%2Fimages%2FPicture1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.ad-

(86)

73 land.co.za%2Fsafety-induction-

video.html&docid=TMYzuYOGxJw5ZM&tbnid=wbr6YRAk2Q_z8M%3A&w=253&h=134

&bih=667&biw=1366&ved=0ahUKEwjEo5D

Slika 24: B&T. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://btsteel.co.za/

Slika 25: Al Reyami Group. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

https://www.google.si/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Freyamisteel.com%2FWebsite%2Fre yamisteel%2Fimages%2FAl-reyami-

Logo1.png&imgrefurl=http%3A%2F%2Freyamisteel.com%2FWebsite%2Freyamisteel%2Fg roup_companies.php&docid=fdQVl82_z79rQM&tbnid=dC568vtkw2Y

Slika 26: Al Reyami Steel. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

https://www.google.si/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Freyamisteel.com%2FWebsite%2Fre yamisteel%2Fimages%2FAl-reyami-

Logo1.png&imgrefurl=http%3A%2F%2Freyamisteel.com%2FWebsite%2Freyamisteel%2Fg roup_companies.php&docid=fdQVl82_z79rQM&tbnid=dC568vtkw2Y33M%3A&w=

Slika 27: Reyami Steel Construction and Engineering Pvt. Ltd. Pridobljeno 22. 8. 2016.

Dostopno na spletnem naslovu: http://rsce.com/

Slika 28: A. H. Al-Zamil Group of Companies. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.zamilsteel.com/ssd/en/default.asp?iId=GGEEEG

Slika 29: Zamil Steel. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

https://www.google.si/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fsteelguru.com%2Fuploads%2Fnews

%2Fsaudi-electricity-company-awards-zamil-major-steel-

contract_74101.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fsteelguru.com%2Fsteel%2Fsaudi- electricity-company-awards-zamil-major-steel-co

Slika 30: Lejeune Steel Company. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.apigroupinc.com/our-companies/profile?id=32

Slika 31: Lejeune Steel Company, s spletne strani. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.lejeunesteel.com/better-design.php

Slika 32: Chantiers Chibougamau. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://chibou.com/en/contact/careers

(87)

74

Slika 33: Nordic Structures. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://chibou.com/en

Slika 34: Holz Carport. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu:

http://www.holz-carport.pl/de/uber-uns/

Slika 35: Marlegno Prefabricated Wooden Buildings. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.marlegno.it/en/

Slika 36: Bach & Schwiderski GmbH & Co. Kg. Pridobljeno 22. 8. 2016. Dostopno na spletnem naslovu: http://www.bach-schwiderski.de/index.html

Slika 37: Kolaž logotipov 1. Vir: Zgoraj navedeni logotipi Slika 38: Kolaž logotipov 2. Vir: Zgoraj navedeni logotipi Slika 39: Kolaž logotipov 3. Vir: Zgoraj navedeni logotipi Slika 40: Kolaž logotipov 4. Vir: Zgoraj navedeni logotipi Slika 41: Kolaž logotipov 5. Vir: Zgoraj navedeni logotipi Slika 42: Kolaž logotipov 6. Vir: Zgoraj navedeni logotipi Slika 43: Skice 1. Vir: Maja Rus

Slika 44: Skice 2. Vir: Maja Rus Slika 45: Skice 3. Vir: Maja Rus Slika 46: Skice 4. Vir: Maja Rus

Slika 47: V znaku se pojavljajo črke 1. Vir: Maja Rus

Slika 48: Znaki so sestavljeni pretežno iz ploskev 1. Vir: Maja Rus Slika 49: Znaki so sestavljeni pretežno iz ploskev 2. Vir: Maja Rus Slika 50: Znaki so sestavljeni pretežno iz ploskev 3. Vir: Maja Rus Slika 51: V znaku se pojavljajo črke 2. Vir: Maja Rus

Slika 52: V znaku se pojavljajo črke 3. Vir: Maja Rus

(88)

75

Slika 53: Znaka sta sestavljena predvsem iz črtne risbe 1. Vir: Maja Rus Slika 54: Znaki so sestavljeni pretežno iz ploskev 4. Vir: Maja Rus

Slika 55: Znaki so kombinacija barvnih ploskev in mreže 1. Vir: Maja Rus Slika 56: Znaki so kombinacija barvnih ploskev in mreže 2. Vir: Maja Rus

Slika 57: Znaki so kombinacija barvnih ploskev, črtne risbe in mreže. Vir: Maja Rus Slika 58: Ročne risbe znaka na mrežni podlagi. Vir: Maja Rus

Slika 59: Znaki v računalniškem programu izdelani po ročni predlogi. Vir: Maja Rus Slika 60: Ročna risba in oblikovanje tipografije. Vir: Maja Rus

Slika 61: Oblikovanje tipografije v računalniškem programu v kombinaciji z izbranim znakom po ročni predlogi. Vir: Maja Rus

Slika 62: Oblikovanje in preoblikovanje znaka ter izbor tipografije. Vir: Maja Rus Slika 63: Izbrani logotip. Vir: Maja Rus

Slika 64: Logotip, mreža. Vir: Maja Rus Slika 65: Tisk na majice. Vir: Maja Rus

Slika 66: Vizitka s sprednje (levo) in zadnje strani (desno). Vir: Maja Rus Slika 67: Nepravilna uporaba logotipa. Vir: Maja Rus

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Izbrana barva v grafičnem znaku in barva podlage sicer podpirata sporočilnost grafičnega znaka, vendar kljub temu oblikovan grafični znak ni učinkovit.. Grafični znak ni

Pomembno je, da tržna znamka ob prenovi celostne grafične podobe tudi strateško načrtuje svoje prihodnje delovanje, saj te opredelitve vsebujejo temeljne pomene, ki jih mora

Ugotavljala sem, kateri stili ustvarjalnega reševanja problemov so značilni za specialne in rehabilitacijske pedagoge ter značilnosti ugotovljenih stilov glede

Po eni strani se sprosti veliko priložnosti, ki so jih v preteklosti nadzorovala večja oblikovalska podjetja, po drugi strani pa se soočamo s problemom

Kombinirani grafični znaki so najpogostejša oblika grafičnega znaka, tako na slovenskem kot tudi italijanskem in avstrijskem območju.. Pri tovrstnem grafičnem znaku

Dobra celostna grafična podoba lahko veliko pripomore k rasti organizacije, njeni prepoznavnosti, imidžu, zato je zelo pomembno, kako se podjetnik, oblikovalec

Zimski alpinizem (sliki 14 in 16) lahko v grobem razdelimo na plezanje snežno- lednih in kombiniranih smeri, ledno plezanje, alpinistično smučanje in deskanje.. Delno spada

Frazem (koga) stresti iz hlač lahko razumemo kot ubeseditev pripadnosti – obleka je namreč pogosto zunanji znak, simbol pripadnosti neki skupini (tako se je pokazalo tudi v primerih