• Rezultati Niso Bili Najdeni

DIPLOMSKO DELO

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "DIPLOMSKO DELO"

Copied!
54
0
0

Celotno besedilo

(1)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

DIPLOMSKO DELO

TIM RADELJ REMIC

LJUBLJANA 2021

(2)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

ODDELEK ZA TEKSTILSTVO, GRAFIKO IN OBLIKOVANJE

NAČRTOVANJE IN IZDELAVA OKRASNE TER ZAŠČITNE EMBALAŽE ZA NAMENE SPLETNE PRODAJE NAKITA

DIPLOMSKO DELO

TIM RADELJ REMIC

LJUBLJANA, september 2021

(3)

UNIVERSITY OF LJUBLJANA

FACULTY OF NATURAL SCIENCES AND ENGINEERING DEPARTMENT OF TEXTILES, GRAPHIC ARTS AND DESIGN

THE DESIGN AND CONSTRUCTION OF DECORATIVE AND PROTECTIVE PACKAGING FOR THE PURPOSE OF

SELLING JEWELRY ONLINE

DIPLOMA THESIS

TIM RADELJ REMIC

LJUBLJANA, September 2021

(4)

PODATKI O DIPLOMSKEM DELU

Število listov: 54 Število strani: 43 Število slik: 27 Število preglednic: /

Število literaturnih virov: 23 Število prilog: /

Študijski program: visokošolski strokovni študijski program (1. stopnja) Grafična in medijska tehnika

Komisija za zagovor diplomskega dela:

Predsednica: doc. dr. Maja Klančnik Mentorica: doc. dr. Urška Vrabič Brodnjak Članica: prof. dr. Diana Gregor Svetec

Ljubljana,

(5)

ZAHVALA

Najprej bi se rad iskreno zahvalil mentorici, doc. dr. Urški Vrabič Brodnjak, za nenehno pomoč ter podporo pri izdelavi diplomskega dela ter za hitro odzivnost in pomoč pri vseh vprašanjih. Zahvalil bi se rad tudi očetu za njegovo znanje in sprotno pomoč pri tehnični izvedbi projekta. Sestri bi se rad zahvalil za pomoč pri lekturi angleškega prevoda izvlečka, babici pa za celotno lekturo naloge v slovenskem jeziku.

Nenazadnje bi se rad zahvalil tudi ostalim članom družine, ki so mi na kakršenkoli način olajšali izdelavo diplomske naloge in nudili podporo.

(6)

i IZVLEČEK

Embalaža je pogosto neizkoriščen vir ustvarjanja vrednosti in prepoznavnosti blagovne znamke. Četudi je njen glavni namen zaščita izdelka je odlično orodje za informiranje in nagovarjanje potrošnika. Namen diplomskega dela je bil raziskati in analizirati področje embalaže za nakit in ugotovitve uporabiti za izdelavo lastne okrasne ter zaščitne embalaže. Delo obsega zasnovo ter izdelavo te embalaže, katere glavni namen je ustvarjanje dodatne vrednosti ter prepoznavnosti za naročnika. V prvem, teoretičnem delu je predstavljena embalaža na splošno, s poudarkom na embalaži za nakit. Sledi analiza znamke Timeless Style, za katero je potekala izdelava embalaže, s čimer je prepletena tudi teorija najpomembnejših oblikovnih elementov znamke. Analiza trga, konkurenčnih podjetij in njihovih embalaž predstavlja zadnji del teoretičnega dela diplomske naloge. V eksperimentalnem delu so predstavljeni embalažni materiali, tiskalnik ter rezalnik in programa, v katerih je potekalo delo, Engview Package & Display Designer ter Adobe Illustrator. Temu sledijo rezultati in razprava, kjer je opisan potek izdelave same embalaže. Potek obsega osnovno skiciranje, izris plaščev, izdelavo prototipov, digitalizacijo plaščev, izdelavo grafične podobe embalaže ter končni izdelek. Končni izdelek je embalaža v dveh delih.

Zunanja, zaščitna škatla je narejena iz valovitega kartona gramature 400 g/m², notranja oziroma okrasna, s promocijskim kartončkom vred, pa iz premazanega kartona gramature 300 g/m². Rezultat diplomskega dela sta unikatna oblika ter grafična podoba embalaže, ki se skladata s potrebnimi funkcijami, ki so pomembne ob transportu, zaščiti ter dobri prezentaciji izdelka.

Ključne besede: embalaža, embalaža za nakit, izdelava embalaže, oblikovanje.

(7)

ii ABSTRACT

Packaging is often an underutilized source of building a brand and brand awareness.

Although its main purpose is the protection of its contents, it’s an excellent tool for informing and communicating something to the consumer. The purpose of this diploma thesis is researching and analyzing the industry of jewelry packaging and using the findings to create our own decorative and protective packaging. The thesis encompasses the formation and creation of this packaging, the main goal being to create additional value and brand recognition for the customer. Presented in the first, theoretical part, is packaging in general, with the emphasis on jewelry packaging.

Following that is an analysis of the brand the packaging was created for, Timeless Style. This segment is intertwined with theory regarding the most important design elements of branding. The market analysis, as well as the analysis of competitive businesses and their packaging, constitutes the last segment of the theoretical part of the thesis. Packaging materials, the printer, the plotter cutter and the programs used, namely Engview Package & Display Designer and Adobe Illustrator, are all presented in the experimental part. The following chapters, results and discussion, describe the process of making the packaging. This encompasses the initial sketching, creating dielines, creating prototypes, digitalizing dielines, creating the design and the final product. The final product is a packaging consisting of two parts. The outer, protective packaging, is made out of corrugated cardboard with a grammage of 400 g/m². The inner, decorative packaging, with the promotional card included, is made out of coated cardboard with a grammage of 300 g/m². The unique shape and the design of the packaging fit well within the necessary functions required to transport, protect and adequately present the product.

Key words: packaging, packaging for jewellery, packaging creation, design.

(8)

iii KAZALO VSEBINE

IZVLEČEK...i

ABSTRACT...ii

KAZALO VSEBINE...iii

KAZALO SLIK...v

OKRAJŠAVE IN SIMBOLI...vi

1 UVOD ... 1

2 TEORETIČNI DEL ... 2

2.1 EMBALAŽNI MATERIALI ... 2

2.1.1 Najpogosteje uporabljeni materiali za embalaže ... 2

2.1.2 Embalažni materiali za nakit ... 3

2.2 POMEMBNOST EMBALAŽE ZA PRODAJNE NAMENE ... 4

2.2.1 Povečevanje vrednosti izdelka s pomočjo embalaže ... 4

2.2.2 Prepoznavnost blagovne znamke s pomočjo embalaže ... 4

2.3 ZNAMKA TIMELESS STYLE ... 5

2.3.1 Obstoječa grafična podoba ... 5

2.3.2 Obstoječa embalaža ... 6

2.3.3 Tipografija ... 8

2.3.4 Barve ... 9

2.3.5 Oblika ... 10

2.3.6 Sporočilnost ... 10

2.4 ANALIZA EMBALAŽE ZA NAKIT V TUJINI ... 10

2.4.1 Izbrana podjetja za namen analize embalaže ... 11

2.4.2 Primer 1 – dansko podjetje Trendhim ApS ... 11

2.4.3 Primer 2 – nizozemsko podjetje Outlaws Amsterdam ... 12

2.4.4 Primer 3 – kalifornijsko podjetje Nialaya Jewelry ... 13

2.4.5 Rezultati analize ... 13

3 EKSPERIMENTALNI DEL ... 14

3.1 UPORABLJENI MATERIALI ... 14

3.1.1 Notranja, darilna embalaža: ... 14

3.1.2 Zunanja, transportna embalaža ... 14

3.1.3 Poliuretanska pena ... 15

3.2 METODE ... 16

(9)

iv

3.2.1 Programa Adobe Illustrator in EngView Package & Display Designer ... 16

3.2.2 Tiskanje ... 16

3.2.3 Izrez embalaže ... 16

4 REZULTATI IN RAZPRAVA ... 17

4.1 SKICE ... 17

4.1.1 Skiciranje notranje škatle ... 17

4.1.2 Skiciranje zunanje škatle ... 18

4.1.3 Skiciranje plaščev ... 19

4.1.4 Skiciranje plašča notranje embalaže ... 20

4.1.4 Skiciranje plašča zunanje embalaže ... 22

4.2 REZULTATI IZDELAVE PROTOTIPOV ... 23

4.2.1 Izdelava prototipa okrasne embalaže ... 23

4.2.2 Izdelava prototipa zaščitne embalaže ... 25

4.3 KONČNA IZDELAVA PLAŠČEV... 26

4.4 REZULTATI OBLIKOVANJA GRAFIČNE PODOBE EMBALAŽE ... 28

4.4.1 Izdelava dizajna okrasne embalaže ... 28

4.4.2 Izdelava dizajna zunanje embalaže ... 30

4.5 KONČNI IZDELEK ... 31

4.6 MOŽNE IZBOLJŠAVE IN PRIMERJAVA S TRENUTNO OBSTOJEČO EMBALAŽO ... 33

4.7 RAZPOREDITEV PLAŠČA IN IZRAČUN ODPADKA ... 34

4.8 STOJALA IN EMBALAŽE ... 37

5 ZAKLJUČEK ... 39

6 LITERATURA ... 41

(10)

v KAZALO SLIK

Slika 1: Noga spletnega mesta www.timelesstyle.com ... 6

Slika 2: Trenutno stanje embalaže znamke Timeless Style ... 7

Slika 3: Različne velikosti embalaž podjetja Trendhim (13) ... 12

Slika 4: Embalaža znamke Outlaws Amsterdam (14)... 12

Slika 5: Embalaža znamke Nialaya (16) ... 13

Slika 6: Skica osnovne ter končne oblike notranje škatle ... 17

Slika 7: Skica zunanje škatle ter prileganja notranje škatle v zunanjo ... 19

Slika 8: Skica plašča zgornjega dela notranje škatle (z merami v milimetrih) ... 21

Slika 9: Skica plašča spodnjega dela notranje škatle (z merami v milimetrih) ... 22

Slika 10: Skica plašča zunanje škatle (z merami v milimetrih) ... 23

Slika 11: Prototip notranje škatle z izdelkom ... 24

Slika 12: Prototip zunanje škatle ... 26

Slika 13: Plašč zgornjega dela okrasne škatle (zgoraj), spodnjega dela okrasne škatle (spodaj) ter notranje ploskve (spodaj desno) ... 27

Slika 14: Plašč zunanje škatle ... 28

Slika 15: Dizajn zgornjega in spodnjega dela notranje škatle ter dizajn notranje ploskve ... 29

Slika 16: Sestavljena embalaža izdelana s programom Engview Package and Display Designer ... 29

Slika 17: Dizajn zunanje škatle ... 30

Slika 18: Končna zunanja škatla ... 31

Slika 19: Odprta zaščitna škatla z vsebino ... 32

Slika 20: Odprta okrasna škatla z izdelkom ... 33

Slika 21: Sprednja in zadnja stran promocijskih kartončkov ... 33

Slika 22: Razporeditveni načrt brez dizajna za oba dela notranje embalaže a) vertikalna razporeditev in b) horizontalna razporeditev ... 35

Slika 23: Razporeditveni načrt z dizajnom za oba dela notranje embalaže ... 36

Slika 24: Razporeditveni načrt brez dizajna za transportno embalažo ... 36

Slika 25: Stojalo 1 a) prazno in b) z izdelanimi embalažami ... 37

Slika 26: Stojalo 2 a) prazno in b) z izdelanimi embalažami ... 38

Slika 27: Stojalo 3 a) prazno in b) z izdelanimi embalažami ... 39

(11)

vi OKRAJŠAVE IN SIMBOLI

EPA - United States Environmental Protection Agency TMLS - (ang. Timeless Style) brezčasni stil

UV - (ang. Ultraviolet) ultravijolično valovanje

(12)

1

1 UVOD

V današnji digitalni dobi je konkurenca pri spletni prodaji ogromna, ponudnikov različnih storitev in izdelkov je veliko, pozornost potencialnih kupcev je omejena in njihov čas je dragocen. Industrija nakita ni izjema. Podjetja iščejo kakršnokoli prednost, da bi povečala prodajo in razširila bazo kupcev. Ena, pogostokrat zanemarjena, takšna prednost je tudi unikatna, funkcionalna ali zanimiva embalaža.

Embalaža je povsod okoli nas in poleg zaščite, ki jo nudi vsebini, deluje tudi kot medij, ki nagovarja in informira potrošnika.

Diplomsko delo v teoretičnem delu predstavlja embalažo na splošno, vendar poudarek je predvsem na embalaži za nakit. V delu je predstavljena vrednost embalaže za prodajne namene in utrjevanje znamke, prav tako je predstavljena znamka nakita Timeless Style. Trenutna embalaža je analizirana z vsemi prednostmi in slabostmi.

Teorija glavnih elementov oblikovanja je prepletena z analizo le-teh pri sami znamki, ki posluje izključno na spletu, čemur sledi tudi analiza konkurenčnih spletnih trgovin, ki delujejo na istem trgu.

V eksperimentalnem delu so podrobneje predstavljeni materiali ter metode, ki smo jih uporabili. Namen diplomske naloge je bil zasnova, načrtovanje ter oblikovanje unikatne embalaže za nakit, ki smo jo na koncu tudi izdelali. Skiciranje na papir je vodilo v izris plaščev v programih Adobe Illustrator ter Engview Package & Display Designer, kjer smo dodelali tehnično plat embalaže, nakar smo se lotili izdelave prototipov. Ko so bili prototipi ustrezni in nadaljnji popravki niso bili potrebni, je sledilo še oblikovanje grafične podobe embalaže, ki je skladno z grafično podobo znamke.

Po ustrezni pripravi datotek sta sledila tisk z UV-kapljično tehniko tiska ter izrez.

Z izbiro pravilnih materialov, z izdelavo unikatne oblike embalaže in z natančnim oblikovanjem, ki sloni na minimalizmu, smo oblikovali ter izdelali embalažo, ki izstopa na zelo konkurenčnem trgu.

(13)

2

2 TEORETIČNI DEL 2.1 EMBALAŽNI MATERIALI

EPA (United States Environmental Protection Agency) definira embalažo kot produkt, za katerega se predvideva, da bo zavržen isto leto kot je kupljen izdelek, ki ga vsebuje.

Izbira materialov je izjemno pomembna, saj ima ogromen vpliv na ceno, kakovost in celotno zahtevnost projekta. Več kot uporabimo materialov, večja je kompleksnost izdelave in dodelave. Debelina materiala in njegove ostale lastnosti, kot je na primer upogljivost, močno vplivajo na izdelavo plašča izdelka. Vpliva tudi na klasifikacijo embalaže z ekološkega vidika. Pri uporabi materialov, ki se lahko reciklirajo, ustvarjamo bolj ekološko zavedno embalažo, kar je lahko za določen trg ali izdelek ključno (1, 2).

2.1.1 Najpogosteje uporabljeni materiali za embalaže

Materiali, ki so za embalažo uporabljeni v največjem številu in obsegu, so plastika, steklo, kovina, aluminij, papir, karton in les. Različne vrste tekstila in drugi materiali, kot so manjše količine usnja, se tudi pojavljajo pogosto. V vsakdanjem življenju se največkrat srečujemo z embalažami, narejenimi iz plastike, stekla, kartona, aluminija ali papirja (1).

Vsak material ima svoje prednosti ter slabosti in ogromno faktorjev, ki vplivajo na končno kvaliteto. Plastika, ki je izjemno pogosta, je na primer izjemno obsežen izraz, ki lahko označuje vse od cenenih folij do visokokakovostnih materialov, ki se uporabljajo v avtomobilski industriji. Vsako leto je izdelanih več kot 350 milijonov ton plastike. Slaba stran plastike je, da je recikliranje lahko zelo zahtevno. Reciklirane je približno le 9% plastike, ki je kadarkoli končala kot odpad (2, 3).

Steklo, ki je cenovno manj dostopno kot plastika, je za recikliranje enostavno, vendar so postopki izdelave energetsko zahtevni. Poleg tega je lomljivo in težje kot plastika, vendar je za pakiranje živil zelo zaželjen material, saj ni strupen, prav tako ne vpliva na okus ali sestavo živila. Aluminij je vsestranski ter močno odporen na kemične vplive

(14)

3 in na svetlobo. Pogosto se uporablja za pakiranje hrane ali zdravil. Recikliranega je približno 65% aluminija (2).

Papir ter karton sta izjemno pogost material pri embalažah za izdelke, ki so dostavljeni na dom. Valoviti karton je zaradi strukture glede na svojo težo in cenovno dostopnost tako močan, da je odličen za pošiljanje, shranjevanje in celo oglaševanje izdelkov.

Tisk na te materiale je enostaven, recikliranje pa je nezahtevno, prav tako je mogoča ponovna uporaba. Največja negativna plat take embalaže je občutljivost na zunanje vplive, kot sta vročina ali vlaga, pa tudi ni tako močna kot nekateri drugi materiali (2).

2.1.2 Embalažni materiali za nakit

Zaradi cenovne dostopnosti, vsestranskosti in lahkotnosti utrjevanja znamke dobimo večino stvari, ki jih kupimo v spletnih trgovinah, dostavljenih v embalaži iz kartona ali papirja. Industrija nakita ni izjema. Pogoste so tudi platificirane kuverte, ki so lahko še obložene za dodatno zaščito, vendar je tisk na njih bolj zahteven in so za večje izdelke oziroma pakete neprimerne. Prav tako so po odprtju neuporabne oziroma potrebujemo za ponovno uporabo lepilo, medtem ko lahko kartonasto škatlo preprosto zložimo.

Odstopanja so med blagovnimi znamkami velika in najbolj pogost dejavnik, ki vpliva na izbran material, je cena. Statistika, ki bi lahko v dovolj velikem obsegu jasno pokazala, kateri materiali so najpogostejši v tej specifični industriji, ne obstaja oziroma je v procesu izdelave diplomskega dela nismo našli. Z logičnim sklepanjem in pregledom večjih različnih ponudnikov lahko predvidevamo, kateri materiali so najprimernejši ter najpogosteje uporabljeni.

Pomemben del embalaže za nakit je dolgoročno shranjevanje, saj nakit, ko ga snamemo, shranimo nazaj v embalažo. Za ta namen so ustrezne različne tekstilne vrečke. Ob uporabi nakit preprosto položimo v vrečko in jo zapremo.

Bolj prestižne znamke lahko uporabljajo tudi leseno embalažo, vendar je izdelava dražja in zahtevnejša. Vsebuje lahko zelo prefinjene dizajne in je za shranjevanje odlična, saj krasi prostor, v katerem je, prav tako je v večini primerov skoraj popolnoma biorazgradljiva. Plastika se pojavlja povečini kot dodatek drugim embalažam, na

(15)

4 primer v obliki polimernih pen, ki napolnijo prazen prostor v embalaži in nakit ščitijo, ali v obliki plastifikacije materiala (2).

Zelo pogoste so embalaže, izdelane iz kartona ali papirja. So lahkotne ter obstojne in s primerno izbiro materiala, primernim oblikovanjem in tiskom so lahko tudi zelo elegantne.

2.2 POMEMBNOST EMBALAŽE ZA PRODAJNE NAMENE

2.2.1 Povečevanje vrednosti izdelka s pomočjo embalaže

Embalaža ni samo predmet, ki je namenjen zaščiti in transportu izdelkov, embalaža je mnogokrat prvi kontakt z izdelkom, ki ga ima potencialni kupec. Predvsem to velja za fizične trgovine, kjer embalaža običajno deluje kot edini oglas za izdelke na policah (4).

Poleg povečevanja možnosti nakupa je potrebno upoštevati tudi povečevanje vrednosti samega izdelka. Kvalitetna embalaža nam pomaga opravičiti višjo ceno, še posebej, če je embalaža bolj kvalitetna od konkurenčne. To nam kaže tudi spletni trend, kjer kupci razpakirajo dobljene pakete, se pri tem posnamejo in to naložijo na internet. S tem drugim, ki so za nakup zainteresirani, pokažejo celotno vsebino paketa, vse dele embalaže in same izdelke. Vzpon teh posnetkov kaže na dejstvo, da ljudje jemljejo odpiranje paketov in embalaže kot del izkušnje nakupa in posledično s tem tudi kot faktor, ki vpliva na vrednost oziroma predvideno kvaliteto izdelka (5).

2.2.2 Prepoznavnost blagovne znamke s pomočjo embalaže

Kot je omenjeno v prejšnjem poglavju, je embalaža pogosto prvi kontakt, ki ga ima kupec z izdelkom. V primeru spletnega nakupa to sicer običajno ne drži, je pa prvi kontakt, ki ga ima kupec z izdelkom neposredno in prvi kontakt prejemnika izdelka nasploh, če je izdelek kupljen z namenom obdarovanja nekoga drugega.

Pri embalaži imamo na voljo več učinkovitih načinov utrjevanja znamke. Morda najbolj očiten način je tiskanje ali lepljenje nalepk kar na zunanjo, zaščitno embalažo. Še en

(16)

5 preprost način je dodajanje raznoraznih dodatkov v samo embalažo, kot so na primer kartice, potiskane s tekstom, ki vsebujejo nagovor in promocijsko kodo. Prav tako pod utrjevanje znamke spada uporaba pravilnih elementov grafične podobe, torej tipografije, barv ter oblike.

V primeru embalaže za nakit je sekundarni namen, ki kupcu ustvarja neko vrednost, hranjenje in zaščita samega nakita. Ker so izdelki takšni, da se hitro poškodujejo, je potrebno stranki zagotoviti primerno vrsto zaščite. Embalaža pa mora biti dovolj vizualno privlačna ter elegantna, da si jo kupec želi imeti doma in jo s ponosom uporabljati.

2.3 ZNAMKA TIMELESS STYLE

Podjetje, za katerega ustvarjamo embalažo, je razvilo ter na trgu pričelo uveljavljati svojo lastno znamko za nakit, ki se imenuje Timeless Style, krajše je znano preprosto kot TMLS. Sloni na principih minimalizma ter preprostosti, tako glede lastne grafične podobe kot tudi glede izdelkov, ki jih nudi kupcem.

2.3.1 Obstoječa grafična podoba

Grafična podoba, ki trenutno krasi spletno trgovino, socialna omrežja in vso ostalo prisotnost znamke na trgu, ni zapletena. Samo ime, ki ga lahko v grobem prevedemo kot ‘’brezčasni stil’’, daje vedeti, da so izdelki, s katerimi znamka posluje, izbrani zaradi svoje preprostosti in pomanjkanja nepotrebnih dodatnih elementov.

V istem duhu je osnovano spletno mesto. Poleg solidnih oblikovnih praks glede grafične podobe, ki za učinkovito delovanje na več platformah in v večjih medijih potrebuje preprostost, je to zelo pomembno tudi zato, ker je temelj poslovanja spletna trgovina. Pri spletni prodaji je konkurenca, ki se bori za pozornost strank, iz dneva v dan večja in vsak nepotreben korak ali klik, ki ga mora potencialni kupec opraviti, lahko pomeni znižano prodajo. Na sliki 1 je prikazana noga spletnega mesta, kjer je na levi strani jasno razviden logotip, vidi se tudi celotna barvna paleta ter izbira tipografije znamke.

(17)

6

Slika 1: Noga spletnega mesta www.timelesstyle.com

2.3.2 Obstoječa embalaža

Embalaža, ki jo podjetje trenutno uporablja, je sestavljena iz dveh delov (slika 2).

Zunanji, zaščitni del je enostavna vrečka narejena iz plastike, ki je znotraj podložena z zračnimi mehurčki. Je samolepilna, cenovno učinkovita in primerna za mednarodni transport. Drugi del, ki se nahaja znotraj zaščitne vrečke, je majhna črna vrečka iz pliša, v kateri se nahaja sam nakit. Namen te vrečke je zaščita nakita pred kakršnimkoli vplivom, ki bi lahko kljub podloženi zunanji embalaži izdelek poškodoval.

Poleg zaščite je namen notranjih vrečk povezan tudi z grajenjem znamke. Vrečka namreč uporabniku služi za varno hranjenje nakita, za dodano vrednost ob prejemu izdelka, ki je uporabnik ne pričakuje in je zato prijetno presenečen ter kot orodje za utrjevanje znamke. Tako zunanja kot notranja embalaža sta črni, kar se sklada z grafično podobo znamke, vendar so povsod mogoče korenite izboljšave.

Zunanja vrečka ni matirana ampak je svetleča, kar se ne sklada z nobenim drugim elementom znamke. Prav tako nobena od vrečk nima natisnjenega logotipa ali kakršnegakoli drugega elementa, ki bi ju povezoval z znamko. Za zunanjo embalažo so bile narejene namenske nalepke, ki so vsebovale logotip, imena računov na socialnih omrežjih ter nagovor kupca. Problem je nastal, ko se je izkazalo, da je tiskar, ki je bil za to zadolžen, za nalepke uporabil popolnoma neprimeren material oziroma lepilo, ki se nikakor nista skladala s tehnično specifikacijo. Nalepke se tako ne nalepijo na plastični material v primerni meri, ki bi zagotavljala, da ob transportu nalepka enostavno ne odpade ali se strga. Pri pošiljanju, kjer se pošiljke velikokrat premikajo,

(18)

7 drgnejo, gubajo ali so drugače podrejene negativnim zunanjim vplivom, je to preprosto neuporabno (6).

V notranjosti trenutne embalaže se nahaja še promocijski kartonček, ki vsebuje nagovor naročnika, promocijsko kodo ter lastnoročni podpis ustanovitelja znamke.

Prav tako je v nagovoru omenjeno podajanje mnenja glede nakupa oziroma izdelka, ki kupca spomni in spodbudi, da javno deli svoje mnenje preko socialnih omrežij.

Raziskave kažejo, da ljudje mnenjem, ki so napisana o izdelkih na spletu, zaupajo toliko, kot osebnemu priporočilu od znanca. Lastnoročni podpis poda celotni izkušnji še dodatno osebnostno noto, ki kupcu pokaže, da je njegov nakup cenjen in pomemben (7).

Slika 2: Trenutno stanje embalaže znamke Timeless Style

Trenutna embalaža, ki se uporablja za znamko Timeless Style, prikazana na sliki 1, je tako popolnoma primerna za namene pošiljanja in za namene osnovnega širjenja znamke. Izdelek primerno zaščiti pred pričakovanimi poškodbami in vplivi ter se istočasno v zadostni meri sklada z grafično podobo znamke in s sporočilom, ki ga znamka širi. Zaradi cenovnih in logističnih omejitev pa je možnosti za izboljšavo mnogo, še posebej, ko govorimo o ustvarjanju dodatne vrednosti ali o izstopanju na trgu, na katerem posluje. Glavna cilja izdelave nove embalaže sta utrjevanje znamke ter višanje vrednosti produktov. Utrjevanja znamke se lotimo z uporabo obstoječe grafične podobe. Ključni elementi grafične podobe so tipografija, barve, oblika ter nenazadnje tudi sporočilo oziroma miselnost ali ideja, ki je v osrčju znamke.

(19)

8 2.3.3 Tipografija

Tipografija je eden od osnovnih elementov v grafičnem oblikovanju. Tipografski oglasi, plakati in drugi grafični izdelki so zelo pogosti, vendar zavajajoče neprizanesljivi kar se tiče uspešne izvedbe. Pri tipografiji moramo najprej paziti na tip pisave, ki jo uporabljamo. Pisave lahko delimo na mnogo podrazredov, vendar se v osnovi delijo na serifne ter neserifne. S serifnimi črkami izražamo tradicijo, klasičnost, eleganco.

Neserifne črke so bolj moderne, hkrati pa, ker so oblike bolj preproste, v digitalnih medijih omogočajo bolj prijetno in učinkovito uporabniško izkušnjo, saj so jasne in lepo berljive tudi pri manjših zaslonih (8).

To je še posebej pomembno pri spletnih trgovinah, kjer je vsaka negativna izkušnja, ki jo ima uporabnik, potencialno izgubljena prodaja . Zaradi tega razloga je tipografija spletnega mesta Timeless Style neserifna. Pisava, ki je uporabljena za glavni tekst, se imenuje Inter. Inter je oblikovana za uporabo na računalniških zaslonih, vendar je tudi v tradicionalnih medijih lahko uporabljena brez težav. Ima visoko x višino, kar koristi pri berljivosti raznoraznih tekstov, kjer so mešane velike ter male črke. Na voljo ima mnogo debelin, kar danemu tekstu brez težav doda dinamičnost in nam omogoča preprosto ustvarjanje poudarkov.

Za naslove je uporabljena pisava Gotham, ki je zelo popularna ravno zaradi svojih geometričnih značilnosti. Je že močno uveljavljena, neserifna tipografija, ki ima relativno visoko x višino. Izdelana je za profesionalno rabo, vsebuje več različnih debelin, verzijo, ki je prilagojena ekranom ter celo zaokroženo verzijo. Gotham je uporabljen tudi za sam logotip znamke, ki je popolnoma tipografski in vsebuje le kratico, torej TMLS, ne celega imena (9).

S tem je logotipu zagotovljena vsestranskost. Tako uporaba v digitalnih medijih kot uporaba v tradicionalnih medijih in tisku je enostavna. Kombiniranje z drugimi elementi dizajna je enostavno, saj logotip ne izstopa na način, ki bi dajal vtis neenotnosti. Pri barvni shemi se pokaže še dodatna prednost logotipa, saj le-ta izgleda primeren tako v svetli kot v temni različici. Slabost tipografskega logotipa je le v tem, da je pogost in običajen, kar lahko negativno vpliva na pomnjenje znamke.

(20)

9 2.3.4 Barve

Barve so eden najboljših načinov ustvarjanja kontrasta in vzbujanja določenih čustev ali asociacij v očeh gledalca. Psihologija barv je v grafičnem oblikovanju zelo pomembna, pove pa nam, kako barve vplivajo na čustva in dejanja ljudi. Podjetja in znamke namerno uporabljajo določene barve za svojo podobo, oglase, embalažo ter spletne strani. Premišljeno oblikovanje tudi upošteva kulturne razlike pri dojemanju barv, saj lahko ista barva pomeni različno različnim gledalcem. Na zahodu bela barva simbolizira čistost in nedolžnost, na Japonskem pa je to barva žalovanja. Poznavanje ciljne skupine je del uspešne oglaševalske kampanje in barve morajo biti premišljene, da se izognemo nezaželjenim sporočilom ali čustvom (4, 10).

Nevtralne barve so za grafično oblikovanje kritične, saj pogosto funkcionirajo kot dodatek bolj živim barvam. Bela, siva ter črna spadajo pod nevtralne barve, ki pa lahko kot gradniki vizualne podobe funkcionirajo tudi samostojno, brez dodatnih barv.

Znamka Timeless Style se na te nevtralne barve zanaša za ustvarjanje lastne podobe in sporočila. Ker je podjetje usmerjeno predvsem v prodajo razvitim zahodnjaškim državam, je pomembno kako barve dojemajo te države. Bela simbolizira čistočo, nedolžnost, mir, dobroto in prestiž. Kot barva ozadja bela omogoča drugim barvam, da pridejo do pravilnega izraza. Črna barva daje vtis luksuza, skrivnostnosti, bogastva, elegance, moči, formalnosti in avtoritete. Je najbolj uporabljena barva za pisave in v kombinaciji z belo ustvarja močan kontrast. Na spletnem mestu se pogosto pojavlja še siva, na primer za poudarjanje spletnih povezav, za ozadja in podobno.

Kombinacija vseh treh barv doseže željeni učinek in znamki daje vtis elegance, luksuza ter avtoritete na trgu (10).

Na spletu je prednost uporabe nevtralnih barv tudi to, da zagotavljajo ustrezno uporabniško izkušnjo tudi za barvno slepe in slabovidne ter za njih ni potrebno prilagajanje barv, kar olajša tako oblikovanje kot postavljanje spletnega mesta.

Pomembna prednost pri embalaži je lahkotnost tiska. Priprava za tisk je pri črno belih tiskovinah lažja, nedvomno pa je tudi cenejša. Med drugim je sama priprava datotek za tisk manj zapletena, ker kalibracija zaslona igra manjšo vlogo kot pri živih barvah, kjer so lahko odstopanja od željene barve od zaslona do zaslona prevelika.

(21)

10 2.3.5 Oblika

Oblike elementov, kot so slike in gumbi, lahko dobro zastavljeno podobo še okrepijo, če pa niso zasnovani premišljeno, pa lahko iz dane podobe izstopajo na način, ki vzbuja občutke neskladnosti in neurejenosti. Za celovito podobo je potrebno upoštevati osnovno obliko, ki jo znamka uporablja. Če je to krog, so gumbi, ki imajo zaobljene robove, mnogo bolj primerni kot pa taki, ki imajo robove ostre. Za razliko od barv in tipografije, ki dopuščata manj prostora za variacije in kombiniranje, so oblike manj strogo določen del znamke. Znamka Timeless Style se za svojo podobo zanaša na kvadratne in pravokotne oblike. Zaznamujejo jo ostri robovi in geometrijsko uravnotežena vsebina, ki izraža eleganco in urejenost. To je pomembno pri izdelavi embalaže, saj veliko vlogo igra tudi osnovna oblika znamke.

2.3.6 Sporočilnost

Pod sporočilnost štejemo občutke, ki jih znamka vzbuja, sporočilo, ki ga želi predstaviti svetu, osebnost, ki tvori srce znamke. Osebnost znamke se izoblikuje sčasoma skozi vestno ustvarjanje in deljenje vsebine. Pod to vsebino štejemo na primer tekst ter slike, ki jih uporabljamo na spletni strani, raznorazne objave na socialnih omrežjih in oglase.

Del osebnosti znamke je tudi interakcija s skupnostjo, ki lahko sega od preprostega vljudnostnega pogovora do odgovarjanja na vprašanja, ki se nanašajo na znamko ali na trg, v katerem deluje. S tem ustvarjamo zveste stranke, ki nakup opravijo večkrat, ki so izjemno pomembne za dolgoročno uspešnost podjetja. Znamka Timeless Style želi potencialnim kupcem sporočiti, da ponuja visokokakovostne izdelke po dostopni ceni. Ker gre za trgovino z nakitom, je v ospredju željene komunikacije eleganca (9, 11, 12).

2.4 ANALIZA EMBALAŽE ZA NAKIT V TUJINI

Analiza poslovanja ter embalaž konkurenčnih podjetij je ključna, saj nam da okvirno predstavo o tem, kaj stranke pričakujejo ob nakupu nakita, na kaj moramo biti pozorni, kaj lahko izboljšamo in kako lahko pritegnemo pozornost potencialnih strank. Pri

(22)

11 analizi smo se osredotočili na podjetja v tujini, saj je spletno mesto v celoti v angleškem jeziku, ciljna skupina so mednarodne stranke.

2.4.1 Izbrana podjetja za namen analize embalaže

Za pregled konkurenčnih spletnih trgovin smo si izbrali podjetja Trendhim, Outlaws Amsterdam ter Nialaya. Te tri trgovine smo analizirali podrobneje. Poleg tega smo pregledali in analizirali še nekaj drugih spletnih trgovin, kot sta na primer Craftd London ter Midnight City, kjer so podatki o embalaži težje dostopni. Nobena od trgovin ni slovenska, vse so osredotočene na prodajo mednarodnim strankam. Pri večini trgovin informacij ali slik o tem, kakšna je embalaža, nimamo na voljo neposredno na njihovi strani, vendar je pri nekaterih občutno lažje najti zanesljive prikaze embalaže, ki bi jih lahko docela analizirali, kot pri drugih (14, 15, 17, 18).

Pri trgovinah Craftd London ter Midnight City so edini viri, ki so na voljo, v obliki mnenj oziroma priporočil že obstoječih kupcev. Obe trgovini imata embalažo, ki je zelo podobna trenutni embalaži znamke Timeless Style. Uporabljata podloženo kuverto, znotraj le-te se nahaja vrečka iz blaga. Te vrečke so pri obeh trgovinah črne in potiskane z logotipom znamke. V vrečki iz blaga lahko velikokrat najdemo tudi druge plastične vrečke, ki izdelek še dodatno zaščitijo (17, 18).

2.4.2 Primer 1 – dansko podjetje Trendhim ApS

Tistim, ki želijo kupiti bolj kvalitetno embalažo, podjetje Trendhim ponuja to možnost.

Ob vsakem izdelku je pod gumbom ‘’Dodaj v košarico’’ mogoče dodati še embalažo, ki je sestavljena iz dveh delov. Notranji del je kartonasta škatla, ki se po velikosti sklada z izdelkom, ki ga kupujemo in je potiskana le z logotipom. Zunanji del je vrečka iz blaga, prilagojena velikosti škatle, ki ima všit slogan znamke. Na vrečki je dodan kartonček, na katerega lahko napišemo sporočilo, če izdelek nekomu podarjamo. Na sliki 3 je prikazan primer izdelka. Prikazani sta dve običajni škatli ter dve škatli, oviti v vrečko, ki imata zraven še kartonček (13).

(23)

12

Slika 3: Različne velikosti embalaž podjetja Trendhim (13)

2.4.3 Primer 2 – nizozemsko podjetje Outlaws Amsterdam

Za razliko od ostalih trgovin Outlaws Amsterdam prikaže svojo embalažo že na prvi strani spletne strani. Več embalaž kombinirajo z večimi različnimi izdelki, vse skupaj je fotografirano na leseni mizi. S tem uspešno predstavijo raznolikost svoje ponudbe, istočasno embalažo poudarijo in dajo uporabniku jasno vedeti, da ob nakupu dobi zraven lepo darilno in hranilno embalažo. Sama embalaža, prikazana na sliki 4, je škatla črne barve, narejena iz kraft papirja, ki ima na vrhu natisnjen njihov logotip. Na sprednji strani ima trakec iz blaga, ki, ko ga potegnemo, služi odpiranju embalaže. V notranjosti se nahaja podloga, ki poskrbi, da se nakit ne premika. Osnovni material podloge je po vsej verjetnosti plastika, ki je prevlečena z blagom (14).

Slika 4: Embalaža znamke Outlaws Amsterdam (14)

(24)

13 2.4.4 Primer 3 – kalifornijsko podjetje Nialaya Jewelry

Spletna trgovina Nialaya prodaja izdelke, ki so občutno dražji od ostalih dveh trgovin, ki smo jih analizirali. Njihova embalaža, prikazana na sliki 5, je sestavljena iz treh delov. Glavni del je preprosta škatla, narejena iz premazanega kartona, ki je v le enem delu, ki se zapira s pomočjo magneta. Dodan ji je tudi trakec. Druga dva dela sta papirnat priročnik o rabi nakita ter vizitka, narejena iz trdega papirja ali kartona, ki istočasno služi tudi kot certifikat o avtentičnosti izdelka. Vsi elementi embalaže so črni ter potiskani z belim logotipom. V notranjosti škatle se nahaja črna blazinica, obložena z blagom, okoli katere je izdelek (15).

Slika 5: Embalaža znamke Nialaya (16)

2.4.5 Rezultati analize

Večini trgovin embalaža ni prioriteta. Pogosto stranka sploh ne ve, kakšna točno je embalaža, dokler izdelka ne prejme. Analiza konkurence je pokazala, da bo znamki Timeless Style izboljšana embalaža koristila, saj bo v veliko pomoč pri izstopanju in prepoznavnosti na trgu.

Vsi trije podrobneje analizirani primeri embalaže si delijo določene lastnosti. Vse embalaže so v črno beli barvni shemi in vsem uspe s tem ustvariti vtis dražje, kvalitetne znamke, ne glede na realno ceno izdelkov. Vsi trije vsebujejo logotip na zgornji, najbolj vidni ploskvi, kar uspešno spodbuja pomnjenje znamke in gradi njeno prepoznavnost.

Pri vseh je uporaba različnih tipografij minimalna. Logotipi in slogani so tako izjemno

(25)

14 lahko prepoznavni, vse pa je tudi lahko berljivo. Po podrobnem pregledu je jasno, da se vsa tri podjetja zanašajo na minimalizem in eleganco.

3 EKSPERIMENTALNI DEL 3.1 UPORABLJENI MATERIALI

Izbrani materiali v diplomski nalogi so predstavljeni v nadaljevanju.

3.1.1 Notranja, darilna embalaža:

Za notranjo, darilno embalažo smo uporabili enostransko premazan bel karton in ga poimenovali vzorec 1.

Lastnosti uporabljenega kartona so bile:

- enostransko premazan, - bele barve,

- 300 g/m² gramatura, - debelina 0.5 mm.

Za notranjo oziroma okrasno embalažo je potreben material, ki nudi zadostno zaščito ter možnost tiska brez težav. Temu posledično, smo izbrali omenjeni material.

Material ni predebel in zato omogoča lahkotno prepogibanje. Tovrstna teža kartona je primerna za izdelke, kjer je potrebna določena strukturna trdnost, istočasno pa material vzbuja tudi občutek višje kakovosti. Ker je plašč izdelan tako, da ima spodnji del odebeljeni dve stranici, zgornji pa prav tako dve, vendar nasprotni, je, ko je škatla zaprta, celotna struktura odebeljena in močnejša.

3.1.2 Zunanja, transportna embalaža

Za zunanjo, transportno embalažo smo uporabili enostransko premazan bel, valoviti karton in ga poimenovali vzorec 2.

(26)

15 Lastnosti uporabljenega valovitega kartona so bile:

- enoslojni, valoviti karton, - enostransko premazan, - bele barve,

- 400 g/m² gramatura, - debelina 1.5 mm, - E-val.

Za zaščitno embalažo mora biti material močnejši in trpežnejši, mehansko obstojnejši kot karton za darilno embalažo. Material je debelejši od enostransko premazanega kartona, ki je uporabljen za okrasno embalažo.

Material za zaščitno škatlo ima osnovno barvo belo in ima isti dve prednosti, torej lahkotnost tiska ter skladnost z grafično podobo znamke, kot material, uporabljen za notranjo embalažo. Zaradi teh lastnosti je primerna izbira, saj ustreza vsem zahtevanim specifikacijam.

3.1.3 Poliuretanska pena

V notranjost darilne embalaže smo dodali poliuretansko peno (vzorec 3), saj je nakit položen na le-to.

Lastnosti uporabljene pene so bile:

- poliuretanska pena, - barva: siva,

- debelina 2 cm.

Ker bi se izdelek premetaval in ob tem zlahka poškodoval, je potrebno notranjo škatlo opremiti še z materiali, ki bodo izdelek držali in hkrati nudili zadostno zaščito.

Materiala, uporabljena za to, sta dva. Prvi je polimerna pena, ki je mehka in izdelka ne bo spraskala. Z njo bo napolnjena večina škatle. Med peno, ki bo pozicionirana pod izdelkom ter izdelkom pride še preprosta ploskev izdelana iz materiala

(27)

16 predstavljenega pri vzorcu 1. Ta izdelek fiksira in loči sam obesek od verige, ki ga lahko, če se ob njega drgne, poškoduje.

3.2 METODE

3.2.1 Programa Adobe Illustrator in EngView Package & Display Designer

Plašče lahko ustvarimo v kateremkoli vektorskem grafičnem programu ali v programu EngView Package & Display Designer. Orodje, ki smo ga izbrali za ustvarjanje večine plaščev, je Adobe Illustrator, ki obstaja in se nadgrajuje že vse od leta 1985. Adobe Illustrator je vodilna profesionalna programska oprema za obdelavo vektorskih slik in je industrijski standard. Program EngView Package & Display Designer pa je namenjen izdelavi embalaž in kartonskih stojal ter vsebuje širok nabor orodij, ki pospešijo in olajšajo proces izdelave. Vsebuje tudi obsežno knjižnico že pripravljenih embalaž, ki jih lahko uporabimo in le prilagodimo mere. Prav tako nam omogoča 3D predogled izdelka. Kombiniranje obeh programov je preprosto, saj EngView omogoča integracijo z Illustratorjem (19, 20). Za izračun odpadnega materiala in razporeditev na plašče smo prav tako uporabili program Engview Package & Display Designer.

Samo oblikovanje in pripravo datotek za tisk smo izvedli v grafičnem programu Adobe Illustrator.

3.2.2 Tiskanje

Za tisk embalaže smo uporabili tiskalnik APEX JET UV6090, ki je produkt podjetja Apex Jet (Kitajska). Tiskarska tehnika je UV-kapljični tisk. Tiskalnik omogoča tisk na formate velike do 60 x 90 centimetrov in v ločljivosti do 720 x 1440 dpi. Omogoča tisk na različne materiale, primerne tako za notranjo kot zunanjo uporabo, kot so kovina, plastika, steklo, les, papir, karton in tako naprej. Idealen je za industrijsko proizvodnjo visoke hitrosti, končni produkti so vodoodporni, odporni na UV žarke ter odporni na praske. Prav tako je tisk visoko kvaliteten in fotorealističen (21).

3.2.3 Izrez embalaže

(28)

17 Izrezovanje je tehnološki proces, pri katerem iz tiskarske pole izrezujemo grafične izdelke oziroma polizdelke raznoraznih oblik. Za izrez tiskovine smo uporabili rezalnik Esko Kongsberg X20. Delovna postaja, vključno z orodjem, je velika 1680 x 1270 milimetrov. Na njej fleksibilna glava rezalne mize natančno reže različne materiale, kot so na primer karton, tekstil in papir. Tiskovino namestimo na markerje in temu sledita izrez ter žlebljenje embalaže. Žlebljenje je tehnološki proces, s katerim določimo mesto pregiba, saj v papir oziroma karton vtisnemo žleb (22). Hitrost žlebljenja in rezanja je bila pri obeh materialih 30 mm/min.

4 REZULTATI IN RAZPRAVA 4.1 SKICE

Skiciranje nam omogoča hitro predelovanje in filtriranje idej. To nam olajša izključitev neprimernih rešitev in nam pomaga pri predstavi končnega izdelka.

4.1.1 Skiciranje notranje škatle

Začetne skice so služile kot pomoč pri predstavi velikosti in oblike. Iz tega razloga so začetne skice povečini preprosti kvadrati, brez unikatnosti ali podrobnosti, kar je prikazano na levi strani slike 6.

Slika 6: Skica osnovne ter končne oblike notranje škatle

(29)

18 Vsem skicam je bil dodan tudi logotip. To je osnovni element, ki bo po oblikovanju nedvomno prisoten na škatlah, zato je smiselna vključitev na skico. Temu je sledil glavni izziv; ustvarjanje unikatnosti le z obliko škatle, brez dodatnih elementov in dodatnih stroškov.

Na desni strani slike 6 je prikazana rešitev problema. Po nekaj hitrih, neuporabnih skicah, se je predstavila ideja, pri kateri sta dva robova embalaže narejena na način, ki ustvarja vtis odrezanih robov. Levi spodnji rob ter desni zgornji rob sta udrta.

Površina tako imenovanega odreza je trikotna. Sledila je izdelava skic zgornjega ter spodnjega dela notranje škatle, saj bo le-ta zaradi preprostosti sestavljena iz dveh delov.

4.1.2 Skiciranje zunanje škatle

Skici okrasne embalaže je sledila še priprava skic za zunanjo, zaščitno škatlo.

Ključnega pomena pri tej embalaži je zaščita, utrjevanje znamke pa je zelo zaželjen dodatek. Kot je prikazano na levi strani slike 7, je iz tega razloga škatla preprosta in osnovna ploskev kvadratna. Robovi niso udrti, saj trši, močnejši material, ki bo pomemben pri zunanji škatli, tega ne bi dopuščal, istočasno pa je to nepotreben zaplet za embalažo, ki služi predvsem zaščiti. Ker je skica izdelana v perspektivi se logotipa na zgornji ploskvi ne vidi. Ta škatla je sestavljena le iz enega dela. Po potrebi bo pri končnem pakiranju zaradi močnejšega zapiranja dodan še lepilni trak.

(30)

19

Slika 7: Skica zunanje škatle ter prileganja notranje škatle v zunanjo

Na desni strani slike 7 je prikazana skica obeh embalaž skupaj. Notranja embalaža se zunanji prilega, kar ojača zaščitni faktor, saj je celotna debelina večja in strukturna integriteta paketa močnejša. Istočasno to omogoča manjšo porabo materiala.

4.1.3 Skiciranje plaščev

Morda najbolj zahteven del oblikovanja embalaže je pravilna tehnična izvedba plašča.

Plašč je diagram oziroma načrt, ki poskrbi, da so vsi fizični elementi končnega izdelka primerni. Pod to spadajo velikost, obseg, lokacija vseh vizualnih oziroma oblikovnih elementov, kot so na primer logotipi ter tekst, in lokacija perforacij, izrezov ter zgibov.

Osnovna oblika plašča pri kvadratnih embalažah ni zahtevna. Predvsem je za tovrstno embalažo na voljo mnogo prosto dostopnih primerov že izdelanih in pripravljenih plaščev, ki jih lahko prilagodimo glede na svoje potrebe. Izdelava unikatne oblike pa lahko predstavlja težave, saj na voljo ni že preverjenih izdelkov, iz katerih bi lahko črpali osnovno obliko. Zahteva določeno mero tehničnega znanja in sposobnosti predstavljanja končnega izdelka.

Celoten proces skiciranja plaščev je potekal sočasno z izdelavo prototipov. To omogoča veliko lažje predstavljanje pri zasnovi plašča, saj imamo v rokah fizični izdelek, na katerem lahko hitro vidimo, kje se nahajajo potencialne težave. Proces

(31)

20 skiciranja bi lahko šteli že pod izdelavo plašča, saj mora skica vsebovati natančne mere, če hočemo, da je uporabna, vendar ta del izdelovanja embalaže pride kasneje, saj pri končni izdelavi plašča govorimo bolj kot ne o digitalizaciji že izpopolnjene skice.

Nesmiselno in potratno bi bilo namreč nenehno prilagajati plašč v oblikovalskem programu in tiskati poskusne izdelke. Tisk na ustrezen material v našem primeru ni bil mogoč, saj tako zgodaj v procesu izdelave še nismo imeli dostopa do primerne opreme. Zaradi tega je ročno izdelovanje in testiranje plaščev najboljši način za pridobivanje ustreznega plašča.

4.1.4 Skiciranje plašča notranje embalaže

Pri skiciranju plašča je neuspelih skic nastalo mnogo, saj je ta del izdelave embalaže vseboval največ poskušanja in testiranja. Največjo težavo so, po pričakovanjih, predstavljali udrti robovi. Po premisleku je nastala skica, ki je prikazana na sliki 8 in ki vsebuje zgornji del notranje škatle. Glavna razlika med neuspelimi poskusi ter to skico je bil način sestavljanja. Prejšnje skice so bile narejene z namenom ustvarjanja embalaže, ki ne bi potrebovala nikakršnega lepljenja, kar se je izkazalo za občutno bolj zahtevno.

(32)

21

Slika 8: Skica plašča zgornjega dela notranje škatle (z merami v milimetrih)

Uspela skica vsebuje lepljenje, ki omogoča preprosto rešitev problema. Naslednja slika, slika 9, prikazuje skico spodnjega dela notranje embalaže. Ta del je dokaj podoben zgornjemu, edini poseben element je izrez plašča tako, da se udrti robovi zgornjega dela škatle lepo prilegajo. Je preprostejši od zgornjega dela. Obe skici sta izrisani v merilu 1:2. Pri skicah lahko zraven vidimo tudi številke, ki predstavljajo dolžino stranic v milimetrih. Dolžine notranjega plašča so določene glede na velikost nakita in drugih elementov, ki bodo znotraj embalaže prisotni. Na velikost je vplivala tudi oblika škatle, saj se je učinkovita izdelava udrtih robov izkazala za bolj težavno, manjša kot je bila celotna konstrukcija.

(33)

22

Slika 9: Skica plašča spodnjega dela notranje škatle (z merami v milimetrih)

Znotraj okrasne embalaže je pozicionirana še preprosta ploskev, ki izdelek fiksira in sam obesek loči od verige. To omogoča lepšo prezentacijo izdelka, obenem občutljivim obeskom nudi zaščito. Plašč za to je zelo preprost, saj sta edina pogoja to, da se ploskev lepo prilega v škatlo ter da ima narejeno zarezo, skozi katero potegnemo verigo, ki je na koncu skrita pod ploskvijo.

4.1.4 Skiciranje plašča zunanje embalaže

Skiciranje plašča zunanje škatle je bilo lažje, saj smo lahko izhajali iz že obstoječih primerov, ki so služili kot opora pri izdelavi. Plašč, iz katerega smo izhajali in po njem skice prilagajali, je na voljo na spletni trgovini, kjer lahko sami oblikujemo škatle za namene zaščite in transporta. Spletna trgovina nudi predogled v treh dimenzijah, poda pa nam tudi plašč, čigar mere določimo sami in na katerega dodamo dizajn (23).

Plašč je prikazan na sliki 10. Za zlaganje je škatla preprosta. Izhajali smo iz te skice ter nato po potrebi, ob izdelavi prototipov, prilagajali dolžine stranic glede na vsebino škatle in na debelino materiala.

(34)

23

Slika 10: Skica plašča zunanje škatle (z merami v milimetrih)

4.2 REZULTATI IZDELAVE PROTOTIPOV

Izdelava prototipov je najpomembnejša faza pred dodelavo končnega izdelka, torej pred digitalizacijo plaščev in pred oblikovanjem. Če so plašči zastavljeni ustrezno, izdelava prototipov poteka brez težav in nam da vedeti, da bo končni izdelek tak, kot mora biti. Če naletimo na težave pri izdelavi prototipov jih lahko sproti odpravljamo in prilagajamo, še preden izdelek finaliziramo, s čimer se izognemo nepotrebnemu popravljanju večih datotek in delov embalaže.

Prav tako lahko z izdelavo prototipov zagotovimo, da je material ustrezen. Omogočajo nam tudi jasno predstavo končnega fizičnega izdelka, za katero smo se prej zanašali le na skice, kar nam olajša oblikovanje in ostale procese, ki sledijo.

4.2.1 Izdelava prototipa okrasne embalaže

Kot je omenjeno v prejšnjem poglavju, je izdelava prototipov potekala sočasno s skiciranjem plaščev. To je omogočalo sprotno odpravljanje napak in dodelovanje

(35)

24 plašča. Prvi prototipi so bili narejeni iz papirja, za katerega je teža neznana, saj so služili le okvirni izdelavi plašča in osnovnemu testiranju in predstavi glede velikosti in ustreznosti oblike.

Izdelava prototipa je potekala tako, da je bila za referenco uporabljena skica plašča, ki je že vsebovala osnovne mere, ki so se sproti prilagajale glede na prejšnje rezultate izdelave. V merilu 1:1 je bil na material izrisan plašč, nato pa je bil z uporabo orodij, kot sta skalpel in meter, izrezan. Vzgibi so bili narejeni s topo stranjo navadnega kuhinjskega noža.

Po skiciranju in končni izbiri ustreznega plašča je sledila izdelava nepotiskanega prototipa, ki je prikazan na sliki 11. Uporabljen je material, ki je karseda podoben materialu, ki bo uporabljen za končni izdelek. To je bel karton, gramature 280 g/m². Je najboljši približek dejanskemu materialu, ki ga ni bilo treba kupiti količinsko. Četudi gramatura materiala ni nujno sorazmerna z njegovo debelino, je do neke mere indikator, še posebej pri nevalovitem kartonu. V našem primeru je razlike v gramaturi le 20 g/m², v debelini pa je razlika zanemarljiva.

Slika 11: Prototip notranje škatle z izdelkom

(36)

25 Glavna sprememba plašča notranje škatle, ki je nastala kot rezultat izdelave prototipa, je izrez zavihkov pri spodnjem delu embalaže. Originalno je bil spodnji del narejen tako, da je imel zavihke, ki so omogočali udrte robove zgornjega dela. V teoriji je bilo to popolnoma ustrezno, vendar je fizični izdelek pokazal, da zavihki nimajo nobene dodane vrednosti. Istočasno so se tudi ob premikanju zelo hitro uničili, vizualno so na odprto embalažo delovali negativno.

4.2.2 Izdelava prototipa zaščitne embalaže

Izdelava prototipa zunanje embalaže je potekala po uspešni izdelavi prototipa notranje embalaže, saj je pomembno, da se notranja škatla ustrezno prilega v zunanjo. Ker je plašč notranjega dela embalaže bolj zahteven, ga je bilo smiselno prvo izpopolniti in njemu prilagajati plašč zunanje embalaže.

Prototip je izdelan iz materiala, ki je po debelini karseda podoben dejanskemu 400 g/m² valovitemu kartonu. Kakršnakoli odstopanja od zadanih specifikacij se vidijo ob poskusnem tisku končnega izdelka. Plašč se lahko nato po potrebi prilagodi. To so majhne spremembe, ki v resnici komaj kaj spremenijo velikost embalaže. Ker pa lahko odstopanje v debelini, veliko le manj kot milimeter, povzroči, da se deli embalaže ne prilegajo drug v drugega, so korekture izjemno pomembne.

Pri izdelavi prototipa se je zgodilo natanko to. Prva verzija je bila le dober milimeter premajhna in notranje embalaže ni bilo mogoče položiti v prototip ne da bi poškodovali obe. Prav tako se zavihki, ustvarjeni za zapiranje zunanje embalaže, niso docela prilegali v zareze. Sledilo je večkratno prilagajanje plašča in izdelava nekaj neuspešnih prototipov, saj je debelina materiala tukaj igrala ogromno vlogo. Določeni deli embalaže so, ko je sestavljena in zaprta, nekajkrat debelejši kot je debel osnovni material, saj se več stranic sklene skupaj. Vsako odstopanje torej povzroči večkratno razliko, milimetrska razlika postane razlika večih milimetrov na končnem izdelku.

(37)

26

Slika 12: Prototip zunanje škatle

Končna verzija prototipa, ki je prikazana na sliki 12, je glede na uporabljen material primerna. Ker bodo ob končnem tisku zaradi materiala mogoča odstopanja, bo najbrž potrebno prilagajanje, ki bo zaradi kvalitetnih skic in prototipov nezapleteno.

4.3 KONČNA IZDELAVA PLAŠČEV

Ta proces obsega izris vseh stranic plašča, ki se ob končanem izdelku zložijo v embalažo. Pod to spadajo črte, kjer bo plašč izrezan iz pole, črte, kjer se bo plašč prepogibal in črte, kjer bo embalaža vsebovala perforacijo, ki v našem primeru ni prisotna. Izris mora biti natančen, torej podan v realnih vrednostih končnega izdelka, enota podane dolžine pa je milimeter. Plašči so bili izdelani v programu Adobe Illustrator.

Vsi potrebni plašči so bili izdelani na enak način. V programu Adobe Illustrator z uporabo orodij za izris črt oziroma linij (ang. ''Pen Tool'') ter izris pravokotnikov (ang.

''Rectangle Tool'') znotraj programa izdelamo osnovni izris plašča, nato pa z nastavitvami pri orodju za obrobo (ang. ''Stroke'') izrišemo različne črte, ki označujejo izseke ter zgibe. Z uporabo vodičev zagotovimo natančnost začetkov in koncev črt, ki so lahko, če smo neprevidni, nepovezani, kar lahko povzroči težave pri dodelavi.

(38)

27 Rezultati izdelave plaščev so prikazani na slikah 13 ter 14. Zraven niso dodane mere, saj za pripravo za tisk niso potrebne, čeprav so bile med samo izdelavo v veliko pomoč, saj ob potencialnem prilagajanju ni potrebno ponovno merjenje črt.

Slika 13: Plašč zgornjega dela okrasne škatle (zgoraj), spodnjega dela okrasne škatle (spodaj) ter notranje ploskve (spodaj desno)

(39)

28

Slika 14: Plašč zunanje škatle

4.4 REZULTATI OBLIKOVANJA GRAFIČNE PODOBE EMBALAŽE

4.4.1 Izdelava dizajna okrasne embalaže

Pri izdelavi dizajna je pomembno upoštevanje grafične podobe znamke. Izdelava dizajna je bila izvedena v programu Adobe Illustrator, znotraj katerega oblikujemo neposredno na plašč, ki ga je potrebno prej že izrisati in pripraviti.

Tako notranja kot zunanja embalaža vsebujeta minimalističen dizajn. Okrasna škatla pa vsebuje manj elementov, saj celoten koncept temelji na udrtih robovih in na eleganci. V skladu s tem okrasna škatla vsebuje le logotip, ki se nahaja na zgornji strani zgornjega dela.

Celotna embalaža je črne barve C: 73%, M: 67%, Y: 66%, K: 83%, razen logotipa, ki je bel. To je prikazano na sliki 15. Ker tako preprosta barvna shema omogoča vsestranskost in jo je prilagajati zelo enostavno, podjetje ne bi naletelo na težave, če bi želelo belo škatlo s črnim napisom. Notranja ploskev je enake črne barve.

(40)

29

Slika 15: Dizajn zgornjega in spodnjega dela notranje škatle ter dizajn notranje ploskve

Na sliki 16 je prikazana 3D oblika sestavljene embalaže, izdelane s programom Engview Package & Display Designer.

Slika 16: Sestavljena embalaža izdelana s programom Engview Package and Display Designer

(41)

30 4.4.2 Izdelava dizajna zunanje embalaže

Zunanja embalaža je v celoti bolj enostavna kot notranja, saj nima udrtih robov, istočasno je preprosta za zlaganje. Pri oblikovanju je ravno obratno. Glede dizajna zunanje škatle je naročnik izrazil željo, da vsebuje logotip, nagovor, ikone socialnih omrežij, imena računov na teh socialnih omrežjih in naslov spletnega mesta. Cilj teh je utrjevanje znamke, zaradi česar mora biti njihov položaj na lahko vidnem mestu.

Zaradi čimvečje vidnosti je najbolj primerna zgornja osrednja ploskev, stranske ploskve pa lahko vsebujejo elemente, ki so po pomembnosti nižje v hierarhiji. Dizajn je prikazan na sliki 17.

Zopet je uporabljen enak odtenek črne barve C: 73%, M: 67%, Y: 66%, K: 83%, kot pri dizajnu okrasne embalaže. Za razliko od notranje embalaže so tukaj črni elementi in ne ozadje. Za ozadje je primerna osnovna bela barva uporabljenega materiala.

Razlog za to je, da je porabljenega precej manj črnila. To vpliva tako na ceno kot na ekološki vidik izdelave embalaže. Istočasno bodo, odvisno od podjetja, ki bo storitev opravljalo, ob pošiljanju na izdelek nalepljene določene etikete s podatki. Te etikete so pogosto bele barve, torej bodo na beli podlagi manj opazne.

Slika 17: Dizajn zunanje škatle

(42)

31

4.5 KONČNI IZDELEK

Po tiskanju, izrezovanju, zlaganju ter lepljenju je izdelek končan. Obe škatli sta ustrezni. Izdelek je ustrezno zaščiten in stranka ima jasno predstavo o tem, kateri znamki pripada embalaža. Če primerjamo to embalažo s prejšnjo, je razvidno, katera bolj učinkovito predstavlja znamko, saj stranka že preden odpre zaščitno embalažo jasno vidi logotip, nagovor ter ostale elemente, kar lahko vidimo prikazano na sliki 18.

Slika 18: Končna zunanja škatla

Ko stranka odpre zunanjo škatlo, kar je prikazano na sliki 19, jo znotraj te pričakata promocijski kartonček ter okrasna škatla, ki vsebuje nakit. Promocijski kartonček je enak tistemu, ki ga je podjetje uporabljalo prej, zato posebna priprava ni bila potrebna, saj smo imeli dostop do originalne datoteke. Tik pred končnim tiskom je bil dodan zraven plaščev notranje škatle.

(43)

32

Slika 19: Odprta zaščitna škatla z vsebino

Razlog za to je skladnost materialov. Ena večjih slabosti prejšnje embalaže je bila uporaba vrečk, kartončkov in kuvert, ki so bile iz popolnoma različnih odtenkov črne barve, nekateri deli so bili celo svetleči, drugi ne. Pri novi embalaži je ta problem odpravljen. Na sliki 20 je prikazana odprta notranja oziroma okrasna škatla z izdelkom, ki je unikatna in se sklada z grafično podobo znamke, kar mnogo bolj izstopa kot prejšnja embalaža, ki je pogosta tudi pri konkurenčnih spletnih trgovinah. Vidimo lahko, da je material, iz katerega je narejena, enak materialu, iz katerega so narejeni kartončki, ki so v celoti prikazani na sliki 21. Istočasno se lepo ujema z materialom, iz katerega je narejena zaščitna škatla.

(44)

33

Slika 20: Odprta okrasna škatla z izdelkom

Slika 21: Sprednja in zadnja stran promocijskih kartončkov

4.6 MOŽNE IZBOLJŠAVE IN PRIMERJAVA S TRENUTNO OBSTOJEČO EMBALAŽO

Čeprav je embalaža bolj ustrezna kot prejšnja, je vseeno ob pregledu končnega postopka izdelave in samega izdelka jasno, da so mogoče določene izboljšave.

(45)

34 Najbolj očitna, ki bi na celotno predstavitev izdelka najbolj pozitivno vplivala, je barva materiala, iz katerega sta narejena okrasna škatla ter promocijski kartonček. Ker je osnovna barva materiala bela, ob izrezu ostane bel rob, ki je precej opazen. Prav tako se na določenih zgibih skozi barvo vidi barva materiala, kar je zaradi močnega kontrasta zelo očitno.

To bi lahko popravili tako, da bi za material okrasne škatle ter kartončkov uporabili črn karton, ki bi bil lahko premazan ali matiran. S tem bi se izognili problemu pri robovih ter zgibih. Druga možna izboljšava, ki se navezuje na samo okrasno embalažo, je postopek izdelave. V okviru majhne količine, ki jo potrebuje naročnik, je ustrezna, vendar zaradi unikatne oblike in potrebe po lepljenju izdelava posamezne škatle traja predolgo. To bi lahko popravili s prilagajanjem in testiranjem plašča do te mere, da bi se zložil hitreje, preprosteje in brez lepljenja.

Zadnja izboljšava se navezuje na zapiranje zunanje zaščitne škatle. Čeprav se prilega popolnoma in zapre brez težav, stranka nima zagotovila, da je škatla prispela neodprta. To bi lahko preprosto rešili s črnim ali belim lepilnim trakom ali celo nalepko, ki bi vsebovala logotip znamke. Tako bi bilo naročniku jasno, da je vsebina škatle prispela nedotaknjena, saj nalepka oziroma lepilni trak ne bi bila strgana.

Nova embalaža je v primerjavi s prejšnjo bolj ustrezna, ker je barvno skladna. Vsi elementi nove embalaže se ujemajo z ostalimi. Prav tako nudi izdelku boljšo zaščito.

Zunanjost prejšnje embalaže ni imela jasne grafične podobe, ki bi jo povezala z znamko, medtem ko je nova embalaža potiskana z logotipom, nagovorom, imenom spletnega mesta in imeni računov družbenih omrežij. Istočasno je nova embalaža mnogo bolj unikatna in posebna.

4.7 RAZPOREDITEV PLAŠČA IN IZRAČUN ODPADKA

Glede na obliko embalaž in velikost plaščev smo prav tako izdelali razporeditveni načrt. Upoštevali smo velikost rezalne površine, rezalnika Esko Kongsberg X20, katerega lastnosti so predstavljene v poglavju eksperimentalni del.

(46)

35 Najprej smo izdelali razporeditveni načrt za notranjo embalažo, ki je sestavljena iz 2 delov. Na sliki 22 sta predstavljena načrta, na katerih so plašči obeh delov brez dizajna, pri čemer je razporeditev embalaž v horizontalni in vertikalni smeri. Za doseganje najboljših izkoristkov smo izdelali postavitev obeh primerov. Kot je razvidno iz slike 22a je takšna postavitev najbolj optimalna in izkoriščena. Po preračunu iz programa Engview Package and Display Designer je izkoristek razporeditvi na sliki 22a 87%, medtem ko je na sliki 22b 74%.

a) b)

Slika 22: Razporeditveni načrt brez dizajna za oba dela notranje embalaže a) vertikalna razporeditev in b) horizontalna razporeditev

Zaradi postavitve in kasnejšega tiska, smo naredili še postavitev z dodanim dizajnom.

Kot je razvidno na sliki 22a in 23, je bilo potrebno dodati zaradi dizajna 0.5 mm razmika med posameznimi plašči. Na sliki so vidne poleg dizajna tudi zelene (za žlebljenje) in rdeče (za razrez) črte, ki ponazarjajo plašč embalaže.

(47)

36

Slika 23: Razporeditveni načrt z dizajnom za oba dela notranje embalaže

Pri transportni embalaži smo prav tako izdelali razporeditev plaščev (slika 24) in izračunali izkoristek. Ker je pri tej embalaži dizajn minimalističen in ne vpliva na robove pri tisku, dizajna nismo dodajali. Glede na konstrukcijo embalaže smo izdelali vertikalno (slika 24a) in horizontalno (slika 24b) postavitev. Po preračunu iz programa Engview Package and Display Designer je izkoristek razporeditvi na sliki 24a 71%, medtem ko je na sliki 24b 82%.

a) b)

Slika 24: Razporeditveni načrt brez dizajna za transportno embalažo

(48)

37

4.8 STOJALA IN EMBALAŽE

Stojala (ang. displays) predstavljajo pomemben del prezentacije izdelka v prodajalnah. Tovrsten način prodaje izdelka je priljubljen v maloprodaji, pri promociji izdelkov in trženju.

Kljub temu da se predstavljena embalaža prodaja po spletu, smo izdelali primere stojal in postavitve končnih embalaž na police. Predstavljena stojala na slikah od 25 do 27 so izdelana iz valovitega kartona. Predstavljen karton je bele barve, saj bi bilo kasneje smiselno dodati dizajn, vezan na predstavitev blagovne znamke.

Na sliki 25 je prikazano stojalo 1 na katerem je razporejenih 24 embalaž. Nekoliko bolj zaprto je stojalo 2 na sliki 26. Kljub temu da je na stojalu 32 embalaž, je to stojalo od vseh predstavljenih najmanj primerno in premalo izpostavi izdelek. Zaradi oblike police v trgovini embalaža ne more izstopati in bi jo bilo tudi težje opaziti.

a) b)

Slika 25: Stojalo 1 a) prazno in b) z izdelanimi embalažami

(49)

38

a) b)

Slika 26: Stojalo 2 a) prazno in b) z izdelanimi embalažami

Oblika stojala 3 na sliki 27 je najbolj odprta. Kljub polkrožnim policam je dovolj odprto, hkrati pa je mogoče, da se na spodnjem delu stojala dodajo še morebitne transportne embalaže. Na to stojalo bi lahko postavili 16 embalaž. Pri vseh stojalih smo upoštevali, da so izdelki postavljeni drug poleg drugega in niso naloženi. Pri izdelkih kot so nakit, je takšna postavitev edina možna, saj se embalaža in prav tako izdelek v notranjosti ne poškodujeta. Prav tako pa imajo kupci možnost, da embalažo lažje odpirajo, izbirajo in enostavno zlagajo nazaj na polico stojala.

(50)

39

a) b)

Slika 27: Stojalo 3 a) prazno in b) z izdelanimi embalažami

Vsa predstavljena stojala predstavljajo eno izmed rešitev za pospešitev prodaje.

Običajna so za živilske in tehnične trgovine, vendar kljub temu omogočajo tudi prodajo izdelkov kot je nakit. Vsekakor pa je izbira stojala odvisna od končnega števila izdelkov, velikosti prodajalne, kjer se bo izdelek promoviral in pogostosti uporabe.

Temu primerno je potrebno potem izbrati dodatne obdelave papirja pri valovitem kartonu in s tem podaljšati obstojnost stojala.

5 ZAKLJUČEK

Embalaža ustrezno služi funkciji zaščite izdelka ter utrjevanja znamke pri strankah.

Embalaža za nakit, ki je glavna tema diplomskega dela, mora biti izdelana v skladu z zahtevami naročnika in istočasno poskrbeti, da izdelek nepoškodovan prispe do stranke. Prav tako se mora ujemati z zahtevami industrije nakita in prikazati pravilen ton ter sporočilo. Embalaža uspešno pritegne pozornost in hkrati viša vrednost izdelka v očeh kupca.

Končni izdelki, ki so minimalistični vendar unikatni, se skladajo z osnovno idejo embalaže, vendar se razlikujejo od prvotnih skic in prototipov. Skozi celoten proces izdelave smo določene komponente prilagajali, saj je bila izdelava močno odvisna od

(51)

40 uporabljenega materiala. Za namene opravljanja osnovnih funkcij mora biti embalaža izdelana iz materiala, ki lahko vsebino ustrezno ščiti pred okoljskimi vplivi in potencialnimi mehanskimi poškodbami. Izdelanih je bilo več poskusnih prototipov za obe škatli, na podlagi katerih smo nato po potrebi prilagajali njune plašče. Prav tako je bil na koncu zaradi skladnosti materialov ponovno natisnjen še že obstoječi promocijski kartonček, česar na začetku nismo načrtovali.

Z izvedbo projekta smo zadovoljni in še pomembneje, zadovoljen je tudi naročnik. S skrbnim načrtovanjem, testiranjem in poskušanjem smo v tesnem sodelovanju z naročnikom izdelali izdelke, ki so cilj diplomskega dela. Embalaža izstopa in se istočasno popolnoma sklada z ostalimi deli grafične podobe znamke.

(52)

41

6 LITERATURA

1. Containers and packaging : product-specific data. V Epa [dostopno na daljavo]. [citirano 25. 5. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.epa.gov/facts-and-figures-about-materials-waste-and- recycling/containers-and-packaging-product-specific-data>.

2. What are the most common types of packaging materials? V UpKeep [dostopno na daljavo]. [citirano 25. 5. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.onupkeep.com/answers/manufacturing/common-types-of- packaging-materials>.

3. PARKER, L. Here’s how much trash is littering the Earth [dostopno na daljavo].

[citirano 27. 5. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.nationalgeographic.com/science/article/plastic-produced- recycling-waste-ocean-trash-debris-environment>.

4. HAUFF, A. The know it all guide to color psychology in marketing + the best hex chart [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 29. 8. 2018 [citirano 3. 4. 2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://coschedule.com/blog/color- psychology-marketing>.

5. FORBES, P. The anatomy of a killer unboxing video : how and why [dostopno na daljavo]. [citirano 14. 3. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://packhelp.com/unboxing-phenomenon-why-people-watch-unpacking- videos/>.

6. LOPIENSKI, K. Shipping damages : how to prevent shipping damage in ecommerce deliveries [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 15. 1. 2020 [citirano

7. 4. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.shipbob.com/blog/prevent-shipping-damages/>.

7. APPLETON, R. 84% of shoppers trust online reviews as much as personal recommendations [dostopno na daljavo]. [citirano 12. 4. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.wordtracker.com/blog/marketing/84-of- shoppers-trust-online-reviews-as-much-as-personal-recommendations>.

8. HANNAH, J. What is typography, and why is it important? : a beginner’s guide [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 29. 12. 2020 [citirano 17. 4. 2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://careerfoundry.com/en/blog/ui- design/beginners-guide-to-typography/>.

9. Gotham. V Typography [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 5. 5. 2021 [citirano

7. 4. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.typography.com/fonts/gotham/design-notes>.

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

V knjigi Veselimo se z naravo so v dodatku B dejavnosti razvrščene glede na stopnje tekočega učenja in glede na to, v kateri knjigi je dejavnost opisana.. V knjigi Doživljanje

Tudi če je objekt pred njimi kot model, ki bi ga morali narisati, otroci spuščajo podrobnosti ali njegovo lego v prostoru in narišejo model po utečeni shemi za te vrste

– Pojmovanje otrok je lahko tudi, da mraz prehaja z enega telesa na drugega, a je tako, da toplota prehaja z enega telesa na drugega.. Toplota prehaja z mesta z višjo temperaturo

Ko sem se pred kratkim s svojo sedem let staro vnuki- njo pogovarjal o tem, kako je lepo, da imamo letne čase in se lahko pozimi smučamo in poleti kopamo v morju, mi je na

Kako in kakšno novo razlago ponudi učitelj, pa je precej od- visno od tega, koliko dobro pozna, kakšne so naivne, alternativne ali papolnoma napačne razlage učencev. Zakaj

V nekaterih naravoslov- nih vedah pravega poskusa sploh ni mogoče izvesti, ker ni mogoče določiti in kontrolirati vseh spremenljivk ali ker poskusa ni mogoče izvesti v

Zaradi nenehnega pritiska k doseganju boljših kvan- titativnih rezultatov (število objav, število patentov, število publikacij ...) raziskovalnih organizacij je tudi pritisk

Ugotavljala sem, kateri stili ustvarjalnega reševanja problemov so značilni za specialne in rehabilitacijske pedagoge ter značilnosti ugotovljenih stilov glede