• Rezultati Niso Bili Najdeni

Primer idejne zasnove oglasa z drugo fotografijo

In document DIPLOMSKA NALOGA (Strani 47-54)

- 36 - 5 ZAKLJUČEK

V diplomski nalogi smo obravnavali fotografijo, oglaševanje in fotografijo v oglaševanju. Za ta namen smo v teoretičnem delu najprej predstavili tehnične elemente kakovostne oglasne fotografije in podrobneje predstavili vlogo fotografije v oglaševanju. Predstavljene so bile objektivne kvalitete dobre fotografije in pomen fotografije kot orodje vizualnega oglaševanja, kar je bila osnova za teoretični del diplomske naloge.

Glede na preučeno snov teoretičnega dela smo s pomočjo analize izvedli raziskavo. Izvedli smo likovno analizo fotografij mojstrov oglasne fotografije. Poleg likovne analize smo izvedli tudi analizo svetlobe, barve in kontrasta fotografij Irvinga Penna, Helmuta Newtona in Oliviera Toscanija. Na podlagi teoretičnega dela in analize fotografij smo posneli dve oglasni fotografiji.

Eno fotografijo smo umestili v oglas, za drugo pa navedli en primer potencialne uporabe v oglasu. Oglasna fotografija se je izkazala kot zahtevna, saj je treba misliti na položaj vsakega predmeta, vsako senco, odboj barvo. S pomočjo analize smo se približali dobremu oglasu z dobro oglasno fotografijo.

Nastali sta dve uspešni oglasni fotografiji, na katerih prevladuje pozornost na primerno osvetlitev.

Prvo hipotezo, ki pravi, da je s pomočjo analize del fotografskih mojstrov mogoče izdelati kakovostno oglasno fotografijo, lahko potrdimo, saj fotografija umeščena v končni oglas upošteva primere dobre prakse del fotografskih mojstrov, ki smo jih analizirali. Drugo hipoteza, ki pravi, da se z dobrim načrtovanjem postavitve studijskih luči omogoča bolj tekoč postopek fotografiranja, lahko potrdimo, kar lahko podkrepimo z dejstvom, da pri tako kompleksnih postavitvah lahko veliko časa porabimo za nesmiselne postavitve, čemur se lahko z dobrim načrtovanjem izognemo. Tudi zadnjo, tretjo hipotezo, ki pravi, da lahko s pomočjo razumevanja tehničnih kvalitet kakovostne oglasne fotografije ustvarimo boljšo oglasno fotografijo lahko potrdimo, kar lahko podkrepimo z analizo fotografije in oglasa.

Med procesom pisanja diplomskega dela se je sproti kazalo, kako obširna je tema fotografije in vizualnega sporočila v oglasih. Možnosti in idej je neskončno, povpraševanje po kvalitetni oglasni fotografiji pa veliko. S pridobljenim znanjem ob pisanju diplome smo korak bližje k razumevanju fotografije in oglaševanja.

- 37 - 6 LITERATURNI VIRI

1. History of Commercial Photography - A Definitive Guide. V ProductPhoto.com. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021] Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.productphoto.com/blog/history-of-commercial-photography-a-definitive -guide>.

2. Ang T. Photography. London: Dorling Kindersley; 2005, str. 74−95, 185−208.

3. The Camera Obscura in History. Camera Obscura Journal of Contemporary Literature and Photography - A biannual literary review featuring fiction and photography. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<http://www.obscurajournal.com/history.php>.

4. DAVENPORT A. The history of photography: an overview. Boston: Focal Press; 1991, str.

6−14.

5. Wet-collodion process | photography. V Encyclopedia Britannica. [dostopno na daljavo].

[citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.britannica.com/technology/wet-collodion-process>.

6. SONTAG S. On Photography. New York: RosettaBooks; 2005, str. 5, 185.

7. Fran/SSKJ. V Fran. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://fran.si/iskanje?FilteredDictionaryIds=130&View=1&Query=*kompozicija:>.

8. HODALIČ A. Arne Hodalič fotografski priročnik. Ljubljana: NOA d.o.o., 2014, str. 38−44, 48−52, 66−77.

9. LEZANO D. Biblija digitalne fotografije. Ljubljana: Tehniška založba slovenije, d.d., 2010, str. 86.

10. Sobieszek A. R. The art of persuasion. New York: Harry N Abrams Inc, 1988, str. 21.

11. Golden Ratio in Photography. V PhotoTraces.com [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6.

2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.phototraces.com/golden-ratio-in -photography/>.

- 38 - 12. Präkel D. Basics Photography 01: Composition. Bloomsbury: Fairchild Books, 2006, str.

42−43.

13. Perfect Examples of Framing in Photography. V Widewalls. [Dostopno na daljavo].

[citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.widewalls.ch /magazine/framing-in-photography>.

14. InFocus: Camera Basics-Part14; Camera Basics #14: Position and Angle. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://snapshot.canon -asia.com/article/en/camera-basics-14-position-and-angle>.

15. Fran/SSKJ. V Fran. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://fran.si/iskanje?View=1&Query=kontrast>.

16. Advertising; communication. V Encyclopedia Britannica. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.britannica.com /topic/advertising>.

17. Advertising: Its Definitions, Characteristics and Objectives. V Your Article Library.

[dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.yourarticlelibrary.com/advertising/advertising-its-definitions -characteristics-and-objectives/48658>.

18. Urukalo S. Vidno sporočilo in grafično oblikovanje vizualnih komunikacij. Ljubljana, 2008, str. 4−6, 11.

19. Berger J. Ways of Seeing. London: Penguin books, 1972, str. 7.

20. Fran/SSKJ. V Fran. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://fran.si/iskanje?View=1&Query=semiotika>.

21. Chandler D. Semiotics the basics. New York: Routledge, 2007, str. 7.

22. Fran/SSKJ. V Fran. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://fran.si/iskanje?View=1&Query=znak>.

23. Präkel D. The Fundamentals of creative photography. Lozana: AVA Publishing, 2010, str.

51-52, 64, 137-140.

- 39 - 24. Messaris P. Visual persuasion. London: Thousand Okas, 1997, str. Vii.

25. Photography. V Wikipedia. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Photography&oldid

=1029055233>.

26. What is the difference between commercial photography and advertising photography [dostopno na daljavo]. V Mark DeLong Photography. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.markdelong.com/difference-between-commercial-and-advertising-photography>.

27. Why is photography important in advertising and marketing?. V Martin Neeves & Film.

[dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.martinneeves.com/photography-in-advertising-and-marketing/>.

28. Advertising campaign. V Wikipedia [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Advertising_campaign

&oldid=1029313180>.

29. . Advertising Campaign; What is An Advertising Campaign? Definition, Strategy and Examples. V Cyberclick. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.cyberclick.net/advertising/advertising-campaign>.

30. The Irving Penn Foundation; Biography. V Irving Penn BIography [dostopno na daljavo].

[citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://irvingpenn.org/biography>.

31. Irving Penn, Fashion Photographer, Is Dead at 92. V The New York Times. [dostono na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.nytimes.com/2009/10/08/arts/design/08penn.html>.

32. Advertising. V The Art Institute of Chicago. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://archive.artic.edu/irvingpennarchives /advertising/>.

33. Sophia Lisa Fonssagrives. V Flickr [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.flickr.com/photos/skorver1/4902144507/>

- 40 - 34. Irving Penn Clinique. V blogspot [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dosegljivo na svetovnem spletu: <https://blog.hubspot.com/hs-fs/hub/53/file-2540646402-jpg /Agency_Post/Blog_Images/clinique-irving-penn.jpg?width=650&name=clinique-irving-penn.jpg>

35. Oliviero Toscani. V biografia[dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <http://www.olivierotoscani.com/biografia.html>.

36. Oliviero Toscani Elle. V Pinterest [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.pinterest.com.au/pin/292522938268246483/>

37. Valentino Spring/Summer 1987 campaign. V Models [dostopno na daljavo]. [Citirano 19.

6. 2021]. Dosegljivo na svetnovnem spletu: <https://models.com/work/valentino -valentino-springsummer-1987-campaign>

38. Kissing Nun. V Iconic Photos [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://iconicphotos.wordpress.com/2009/06/05/kissing-nun/>

39. Benetton Group. V Corporate Website [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <http://www.benettongroup.com/media-press/image-gallery/institutional-communication/historical-campaigns/>

40. Carroll H. Read this if you want to take great photographs of people. London: Laurence King Publishing Ltd, 2015, str. 29.

41. Helmut Newton; Biograhy. V Helmut Newton Foundation. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostono na svetovnem spletu: <https://helmut-newton-foundation .org/en/helmut-newton/>.

42. Helmut Newton – Biography and Legacy. V The Art Story. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.theartstory.org /artist/newton-helmut/life-and-legacy/>.

43. Helmut Newton Retrospective Debuts in Turin Contemporary Art Museum. V CR Fashion Book. [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dostono na svetovnem spletu:

<https://www.crfashionbook.com/culture/a30718718/helmut-newton-retrospective-turin -contemporary-art-museum/>.

- 41 - 44. Absolut Vodka 1995 v Dazed [dostopno na daljavo]. [citirano 19. 6. 2021]. Dosegljivo na svetovnem spletu: <https://www.dazeddigital.com/fashion/gallery/20765/2/absolut-vodka -1995>.

- 42 - PRILOGA A: FOTOGRAFIJE

In document DIPLOMSKA NALOGA (Strani 47-54)