• Rezultati Niso Bili Najdeni

Primer izgleda končnega izdelka – ovitek in zgoščenka

In document DIPLOMSKO DELO (Strani 41-61)

Slika 33: Primer izgleda končnega izdelka – ovitek in zgoščenka

V nasprotju nostalgične podobe zgoščenke kot gramofonske plošče je bil v ovitku določen dodatek kartončka s QR kodo, ki omogoča dostop do zloženke z besedili skladb. To ustvarja bolj sodoben pridih oz. kontrast med nostalgijo in sodobnostjo.

31

5 ZAKLJUČEK

Glasba in oblikovanje že dolgo sovpadata in sta temeljna elementa našega vsakdana. Čeprav obe veji doživljamo na popolnoma različne načine, glavna ideja ostaja enaka. Obe vzbujata čustva in pomagata razumeti sporočilo skozi svoj lastni jezik. Glasbena blagovna znamka lahko strankam ponudi čustva, izkušnje in unikatnost. V množici ustvarjalcev je glasbena industrija preplavljena s konkurenco, pri čemer je ustvarjanje blagovne znamke ključnega pomena za razlikovanje. Ta omogoča dosleden videz in občutek na vseh različnih platformah. Podoba učinkovito predstavlja glasbeno vizijo skupine in jim daje kanček profesionalnosti. Edinstvena in učinkovita identiteta je ravno tisto, kar prepriča oboževalce in glasbeni skupini omogoči boljše možnosti za prepoznavnost in nepozabnost. S tem ima občinstvo element za obravnavo, tako vizualno kot tudi glasbeno. V množici glasbenih podob se torej izstopanje doseže z učinkovito in edinstveno vizualno podobo, ki znamko naredi dovršeno in zanimivejšo od drugih. Vizualna podoba in vsi njeni sestavni elementi morajo javnosti ponujati edinstvenost in zgodbo, ki se nanaša na preteklost, sedanjost in prihodnost delovanja glasbene skupine. Samo kakovostna glasba danes ni dovolj za uspeh. Z vsemi načini se mora predstavljati javnosti – to pomeni učinkovito grafično podobo, promocijske izdelke, kakovostne videoposnetke, stalno aktivnost na družbenih omrežjih ipd.

Učinkovito celostno grafično podobo je mogoče oblikovati z dobrim praktičnim in teoretičnim znanjem, učinkovitimi analizami uspešnih oblikovalskih rešitev in trendov, s poznavanjem zgodovine, iz katere je mogoče črpati ideje in dobro načrtovanim postopkom oblikovanja. V največji meri pa moramo dobro poznati naročnika, vse njegove želje in celotno zgodbo ter ga v čim večji meri vključiti v celoten proces oblikovanja. Uspešna komunikacija med naročnikom in oblikovalcem je ključ do uspešne oblikovne rešitve in posledično uspešne prepoznavnosti. Že pred začetkom oblikovanja moramo natančno vedeti, kaj želimo sporočiti in na podlagi tega, ustvariti izgled, ki ga javnost začuti in razume. Biti mora privlačen in sodoben sedaj in v prihodnje. Celostna grafična podoba in vsi elementi morajo biti oblikovani tako, da so enotni, prilagodljivi in uporabni na vseh digitalnih in fizičnih medijih.

Medtem ko ta predstavlja glasbeno skupino in njeno delovanje, pa podoba glasbenega albuma predstavlja izdelek in vsebino. Pri oblikovanju le-te imamo neskončno možnosti. Omejitve so zgolj tiste, ki jih določi naročnik. Oblikovalec glasbo prevede v vizualni oz. likovni jezik, naročnik oz. avtor glasbe pa mu pri tem določi izhodiščne oporne točke. Podobe krasijo te glasbene izdelke od 40. let prejšnjega stoletja in so do danes šle skozi številne faze razvoja in sprememb. Ravno s pomočjo podob je mnogim umetnikom uspelo zasloveti in določene so se uvrstile v sam vrh umetniških izdelkov. Danes se ovitki glasbenih albumov uporabljajo večinoma samo še v digitalnih oblikah na spletu. Fizični izdelki so redki, in večinoma namenjeni zbirateljem. Ne glede na nadaljnji razvoj oblikovanja ovitkov in naslovnic, bo delo glasbenikov in grafičnih oblikovalcev ostalo povezano. Naloga oblikovalca na tem področju je ustvariti izdelek oz. podobo, ki prepriča javnost, izraža edinstveno in razumljivo sporočilo ter ustrezno in učinkovito predstavlja vsebino ter glasbenika.

32

6 SEZNAM LITERATURE IN VIROV

[1] ACHACOSO, D. Brand identity for new artists in the music industry : senior project [dostopno na daljavo]. San Luis Obispo : California Polytechnic University, 2014, 31 str. [citirano 10. 11.

2020]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://core.ac.uk/download/pdf/32412768.pdf>.

[2] BURT, S. Band logo design – 6 tips to make an effective band logo. V Academia [dostopno na daljavo]. 2013 [citirano 3. 11. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.academia.edu/3536732/Band_Logo_Design>.

[3] CANTOR, M. A. Inspiration for band logos that strike the right chord. V 99designs [dostopno na daljavo]. 2019 [citirano 4. 11. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://99designs.com/blog/creative-inspiration/band-logos/>.

[4] CAVALLERO, V. Twenty one pilots : a lesson in branding. V Medium [dostopno na daljavo].

2019 [citirano 3. 11. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://medium.com/@typemyemailaddresshere/twenty-one-pilots-a-lesson-in-band-branding-a58909246f5c>.

[5] EVANS, R. The art of the album cover and how to design them. New York : Chartwell Books, 2010, 192 str.

[6] HOLLY. Complete guide on how to make a professional album cover. V Designbold [dostopno na daljavo]. 2018 [citirano 17. 2. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.designbold.com/academy/en/guide-on-professional-album-cover/>.

[7] HOLLY. How does your album cover affect your music sales. V Designbold [dostopno na daljavo]. 2018 [citirano 25. 2. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.designbold.com/academy/en/album-cover-affect-music-sales/>.

[8] Alex Steinweiss and the world's first record cover. V Illustration Chronicles [dostopno na daljavo]. [citirano 16. 2. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://illustrationchronicles.com/alex-steinweiss-and-the-world-s-first-record-cover>.

[9] JERAM, M. Razumevanje vizualnih identitet glasbenih albumov med učenci 9. razreda : magistrsko delo. Cerkno, 2017, 116 str.

[10] KOWALSKI DOUGHERTY, C. The coloring of Jazz : race and record cover design in American Jazz, 1950 to 1970. Design Issues [dostopno na daljavo]. 2007, Vol. 23, No. 1, str. 47–60.

[citirano 18. 3. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.jstor.org/stable/25224088?seq=1>.

[11] LYNTON, N. Zgodba moderne umetnosti : pregled likovne umetnosti 20. stoletja. Ljubljana : Cankarjeva založba, 1994, 399 str.

[12] LÓPEZ MEDEL, I. The death and ressurection of the album cover. Index.communicación [dostopno na daljavo]. 2014, Vol. 4, No. 1, str. 37–58. [citirano 11. 3. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://digitalcommons.calpoly.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1130&context=grcsp>.

[13] MAINE DE, B. Album cover design examples to inspire you. V Canva [dostopno na daljavo].

[citirano 18.2. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.canva.com/learn/album-cover-designs-examples/>.

[14] MERLIN, L. Naslovnica plošče : analiza slovenskih in jugoslovanskih izdaj ter oblikovanje avtorske plošče : diplomsko delo. Ljubljana, 2020, 71 str.

33 [15] MILANO, B. Branding the band : the rise of logos in music. V Udiscovermusic [dostopno na

daljavo]. 2020 [citirano: 5. 11. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.udiscovermusic.com/stories/the-rise-of-music-logos/>.

[16] MILES, B., SCOTT, G. in MORGAN, J. The greatest album covers of all time. London : Pavilion Books, 2008, 256 str.

[17] NAYLOR, W. in POOLE, M. The seven ages of rock. V BBC Worldwide [dostopno na daljavo].

2007 [citirano 9. 2. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.bbc.co.uk/music/sevenages/>

[18] NOAH. Music and visual aesthetics : how album covers represent the artistry of musician. V Designbold [dostopno na daljavo]. 2018 [citirano 5. 3. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.designbold.com/academy/en/how-album-covers-represent-musician-artistry/>.

[19] OCHS, M. 1000 record covers. Köln [etc.] : Tachen, 2005, 574 str.

[20] OMAN, L. Fenomen oblikovanja ovitka glasbene plošče : diplomsko delo. Maribor, 2010, 127 str.

[21] Why your music brand identity matters [dostopno na daljavo]. OPK Solutions, 2019 [citirano 15.

12. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.opksolutions.com/post/why-your-music-brand-identity-matters>.

[22] PUNDHIR, N. How important is logo design for a music band?. V Nitesh Pundhir [dostopno na daljavo]. 2016 [citirano 20. 12. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://medium.com/@NiteshPundhir/how-important-is-logo-design-for-a-music-band-fd8587d99763>.

[23] REPOVŠ, J. Kako nastaja in deluje učinkovita, tržno usmerjena celostna grafična podoba kot del simbolnega identitetnega sistema organizacij. Ljubljana : Studio Marketing, 1995 , 191 str.

[24] RIVADAVIA, E. What's in a label : Columbia Records. V Discogs blog [dostopno na daljavo].

2020 [citirano 4. 5. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://blog.discogs.com/en/whats-in-a-label-columbia-records/>.

[25] RIVERS, C. Logo-art : innovation in logo design. Mies ; Hove : RotoVision, 2008, 160 str.

[26] SEKER, C. New classics : the analysis of classical music album covers' digital age characteristics : PhD thesis. Izmir, 2017, str. 163–174.

[27] Musicians & bands : the importance of branding [dostopno na daljavo]. Stereo Stickman, 2017 [citirano 22. 2. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://stereostickman.com/musicians-bands-the-importance-of-branding/>.

[28] TEMPLE, I. Don't be boring : a musician's guide to branding. V Soundfly [dostopno na daljavo].

2018 [citirano 20. 2. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://flypaper.soundfly.com/hustle/dont-be-boring-a-musicians-guide-to-branding/>.

[29] TOKMAKCHIEV, A. The forgotten beauty of vinyl album cover art. V Awwwards [dostopno na daljavo]. 2013 [citirano 15. 3. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.awwwards.com/the-forgotten-beauty-of-vinyl-album-cover-art.html>.

[30] All about rock band logos. V Vivid Customs [dostopno na daljavo]. 2021 [citirano 8. 2. 2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://vividcustoms.com/discover/all-about-rock-band-logos/>.

[31] WARING, C. Sitting on top of the world's best blues album covers. V uDiscover [dostopno na daljavo]. 2020 [citirano 18. 3. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.udiscovermusic.com/stories/best-blues-album-covers/>.

34 [32] How to design a band logo. V wikiHow [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 5. 3. 2021 [citirano 5.

3. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.wikihow.com/Design-a-Band-Logo>.

[33] Album Cover. V Wikipedia : the free encyclopedia [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 29. 4. 2021 [citirano 1.5. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://en.wikipedia.org/wiki/Album_cover>.

[34] Rock music. V Wikipedia : the Free Encyclopedia [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 20. 5. 2021 [citirano 7. 4. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://en.wikipedia.org/wiki/Rock_music>.

[35] YODER, M. The evolution of Jazz album covers. V Afterglow [dostopno na daljavo]. 2019 [citirano 5. 4. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.afterglowatx.com/blog/2019/6/18/the-evolution-of-jazz-album-covers>.

35

7 PRILOGE

7.1 PRILOGA A

Priloga A prikazuje celostni grafični priročnik glasbene skupine AlienS. V njem je opisana zgodba glasbene skupine in kratek opis koncepta oblikovalske rešitve. Poleg tega vsebuje prikaz osnove oblikovanja logotipa, njegovo primarno in sekundarno obliko ter uporabo. Predstavljene in definirane so izbrane barve in tipografija blagovne znamke ter pravila o rabi logotipa za glasbeno skupino.

Prikazane so tudi umestitve le-tega na različne tiskovine, izdelke in družbena omrežja.

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

7.2 PRILOGA B

V prilogi B so prikazani vsi končno oblikovani sestavni elementi grafične podobe glasbenega albuma.

Prikazana je podoba digitalne različice naslovnice albuma in končna podoba zgoščenke ter ovitka.

50

In document DIPLOMSKO DELO (Strani 41-61)