• Rezultati Niso Bili Najdeni

DIPLOMSKO DELO

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "DIPLOMSKO DELO"

Copied!
74
0
0

Celotno besedilo

(1)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

DIPLOMSKO DELO

URŠKA KOPINŠEK

LJUBLJANA 2021

(2)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

ODDELEK ZA TEKSTILSTVO, GRAFIKO IN OBLIKOVANJE

OBLIKOVANJE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE BLAGOVNE ZNAMKE

DIPLOMSKO DELO

URŠKA KOPINŠEK

LJUBLJANA, september 2021

(3)

UNIVERSITY OF LJUBLJANA

FACULTY OF NATURAL SCIENCES AND ENGINEERING DEPARTMENT OF TEXTILES, GRAPHIC ARTS AND DESIGN

DESIGNING VISUAL IDENTITY

DIPLOMA THESIS

URŠKA KOPINŠEK

LJUBLJANA, September 2021

(4)

PODATKI O DIPLOMSKEM DELU

Število listov: 74 Število strani: 63 Število slik: 45

Število literaturnih virov: 25 Število prilog: 2

Študijski program: visokošolski strokovni študijski program (1. stopnja) Grafična in medijska tehnika

Komisija za zagovor diplomskega dela:

Predsednik: izr. prof. dr. Aleš Hladnik Mentor: doc. dr. Nace Pušnik

Član: viš. pred. dr. Andrej Iskra

Ljubljana, _________________

(5)

ZAHVALA

Iskreno bi se zahvalila svojim staršem, ki so mi omogočili študij in me pri tem spodbujali, fantu in njegovi družini za vso pomoč in podporo ter vsem, ki so mi stali ob strani na celotni študijski poti.

Zahvalila bi se tudi mentorju, doc. dr. Nacetu Pušniku, za mentorstvo, strokovnost in pomoč pri pisanju diplomskega dela.

(6)

v

IZVLEČEK

V diplomskem delu je prikazan celoten postopek oblikovanja in izdelave celostne grafične podobe blagovne znamke Cocono, ki bo izdelovala vrtne paviljone, namenjene druženju, sprostitvi in preživljanju prostega časa v varnem in udobnem okolju. Gre za novo blagovno znamko, ki potrebuje celostno grafično podobo, s katero bo lahko primerno promovirala nove izdelke in poskrbela za prepoznavnost na trgu.

V teoretičnem delu je opredeljen pojem celostne grafične podobe. Opisana so osnovna načela grafičnega oblikovanja, ki nam pomagajo pri interakciji in povezovanju grafičnih elementov med seboj. Predstavljeni so grafični elementi celostne grafične podobe, kot so logotip, barve in tipografija, vsak od njih pa je tudi podrobneje opisan. V zaključku teoretičnega dela so predstavljena komunikacijska sredstva (vizitka, letak in dopisni list) ter opisane njihove lastnosti.

V eksperimentalnem delu so opisani materiali in metode, ki so uporabljeni v diplomskem delu. Izdelana je spletna anketa, katere cilj je pridobiti mnenje anketirancev o primernosti grafičnih rešitev celostne grafične podobe. Analizirane so grafične podobe konkurenčnih podjetij, poleg tega pa je predstavljena tudi blagovna znamka Cocono. Na koncu eksperimentalnega dela sledi izdelava celostne grafične podobe, v sklopu katere so predstavljeni izbrani grafični elementi (barva, tipografija, logotip). Z dobro celostno grafično podobo se blagovna znamka lažje loči od konkurence in pusti vtis na posamezniku.

V okviru rezultatov z razpravo so opisani rezultati spletne ankete, prikazan pa je tudi izbor komunikacijskih sredstev (vizitka, letak, dopisni list ipd.), oblikovanih v postopku izdelave diplomske naloge.

Ključne besede: celostna grafična podoba, grafično oblikovanje, komunikacijska sredstva, logotip, paviljoni

(7)

vi

ABSTRACT

The diploma thesis aims to present the entire process of designing and creating a visual identity for the Cocono brand, which will manufacture pavilions intended for socialization, relaxation and leisure activities in a safe and comfortable environment. This is a new brand and therefore, it requires visual identity to allow for appropriate promotion of new products and visibility on the market.

The theoretical part includes a definition of the concept of visual identity. The basic principles of graphic design have been researched, which has helped us to create interactions and connections between graphic elements. Furthermore, a detailed description of the graphic elements of visual identity, such as logo, colours and typography, has been provided. At the end of the theoretical part, different branding materials (business card, flyer and letterhead) have been presented, including a detailed description of their properties.

The experimental part contains a description of the materials and methods used in the thesis. Moreover, an online survey on respondent’s opinion about the suitability of the graphic solutions for visual identity has been carried out. The visual identity of competitive brands has been analysed and the Cocono brand has been presented. At the end of the experimental part, the visual identity design of the Cocono brand has been created, together with a presentation of selected graphic elements (colour, typography, logo). A good visual identity enables the brand to be differed easily from competitive brands and leaves an impression on the individual.

As part of the results and discussion, the results of the online survey have been described and a selection of branding materials (business card, flyer, letterheads etc.) produced within the diploma thesis has been presented.

Keywords: branding materials, graphic design, logo, pavilions, visual identity

(8)

vii

KAZALO VSEBINE

IZVLEČEK ... V ABSTRACT ... VI KAZALO SLIK ... IX

1 UVOD ... 1

2 TEORETIČNI DEL ... 2

2.1.1 Referenčni trikotnik ... 2

2.1.1.1 Realna identiteta ... 3

2.1.1.2 Imidž ... 4

2.1.1.3 Simbolni identitetni sistem ... 4

2.2.1 Kontrast ... 5

2.2.2 Ravnovesje ... 6

2.2.3 Izpostavitev elementov ... 6

2.2.4 Ponavljanje elementov ... 7

2.2.5 Razmerje elementov ... 8

2.2.6 Hierarhija... 8

2.2.7 Prazen prostor ... 9

2.3.1 Logotip ...10

2.3.1.1 Vrste logotipov ...11

2.3.2 Barve ...13

2.3.2.1 Bistvene lastnosti barve ...14

2.3.2.2 Pomen barv v grafičnem oblikovanju ...14

2.3.3 Tipografija ...16

2.3.3.1 Vrste in različice pisav ...17

2.4.1 Vizitka ...19

2.4.2 Letak ...20

2.4.3 Dopisni list ...20

3 EKSPERIMENTALNI DEL ...21

3.1.1 Programska oprema ...21

3.1.2 Strojna oprema ...21

(9)

viii

3.1.3 Anketni vprašalnik ...21

3.2.1 Lamelna pergola Misteral ...22

3.2.2 Inoxvrbovšek ...23

3.2.3 MN Pergola ...24

3.4.1 Tipografija ...27

3.4.2 Izbor barv ...27

3.4.3 Simbol in logotip ...28

4 REZULTATI Z RAZPRAVO ...30

4.2.1 Vizitka ...33

4.2.2 Letak ...34

4.2.3 Dopisni list ...36

4.2.4 E-poštni podpis ...37

4.2.5 Nalepke ...37

4.2.6 Službena majica ...38

4.2.7 Transparent ...39

4.2.8 Izgled in grafika spletne strani ...39

4.2.9 Izgled in grafika za družbena omrežja ...41

5 ZAKLJUČEK ...43

6 LITERATURNI VIRI ...44

7 PRILOGE ...47

(10)

ix

KAZALO SLIK

Slika 1: Referenčni trikotnik po Repovšu (4) ... 3

Slika 2: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) kontrasta (5) ... 5

Slika 3: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) ravnovesja (5) ... 6

Slika 4: Prikaz dobre (levo) in slabe (desno) izpostavitve elementov (5) ... 7

Slika 5: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) ponavljanja elementov (5) ... 7

Slika 6: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) razmerja med elementi (5)... 8

Slika 7: Prikaz dobre (levo) in slabe (desno) hierarhije (5) ... 9

Slika 8: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) praznega prostora (5) ... 9

Slika 9: Primer tipografskega logotipa podjetja Google (8) ...11

Slika 10: Primer tipografskega logotipa kratic podjetja HBO (9) ...11

Slika 11: Primer abstraktnega simbola podjetja Nike (8) ...12

Slika 12: Primer deskriptivnega simbola podjetja Apple (10) ...12

Slika 13: Primer logotipa s kombinacijo simbola in imena podjetja Red Bull (8) ...13

Slika 14: Prikaz barvnega tona, svetosti in nasičenosti (14) ...14

Slika 15: Linearna pisava Arial in nekaj njenih različic ...17

Slika 16: Primer pisave s serifi Times New Roman...17

Slika 17: Primer linearne pisave Arial ...18

Slika 18: Primer dekorativne pisave Lobster ...18

Slika 19: Primer rokopisne pisave Segoe Script ...19

Slika 20: Logotip podjetja Misteral d.o.o. (21) ...22

Slika 21: Logotip Lamelna pergola Misteral (21) ...23

Slika 22: Logotip podjetja Inoxvrbovšek d.o.o. (22)...23

Slika 23: Logotip MN Pergola (23) ...24

Slika 24: Primer pisave Montserrat ...27

Slika 25: Barvna shema ...28

Slika 26: Skice začetnih idej logotipa Cocono ...28

Slika 27: Logotip na beli podlagi ...29

Slika 28: Logotip na antracit sivi podlagi ...29

Slika 29: Anketiranci glede na spol ...30

Slika 30: Anketiranci glede na starost ...30

Slika 31: Primernost končnega logotipa Cocono ...31

Slika 32: Primerjava grafičnih rešitev vizitk ...31

Slika 33: Primerjava grafičnih rešitev službenih majic ...32

Slika 34: Primerjava grafičnih rešitev letakov...32

(11)

x

Slika 35: Primerjava grafičnih rešitev transparentov ...33

Slika 36: Vizitka ...34

Slika 37: Letak ...35

Slika 38: Dopisni list ...36

Slika 39: E-poštni podpis ...37

Slika 40: Nalepke ...38

Slika 41: Službena majica ...38

Slika 42: Transparent ...39

Slika 43: Spletna stran ...40

Slika 44: Facebook profil ...41

Slika 45: Instagram profil ...42

(12)

1

1 UVOD

V človeški naravi je, da neko osebo ali stvar asociiramo z določeno identifikacijsko lastnostjo – identiteto. Zato ima vsaka človeška stvaritev svojo identiteto ne glede na to, ali je edinstvena ali ne. Podobno je tudi v primeru podjetij, saj imajo imena in identiteto, s tem pa ciljni skupini pomagajo, da jih prepozna, se poveže z njimi in jih na trgu razlikuje od drugih. Na trgu, polnem informacij, je s podjetjem treba pozitivno izstopati, da bo dolgoročno prepoznavno. Osnova za to je celostna grafična podoba. Ta omogoča razumljivo poslovno komunikacijo, proces identitete oziroma celostne grafične podobe podjetja pa je smiseln ne glede na velikost ali položaj podjetja ali organizacije. Gre za prilagodljiv strateški pristop, prilagojen specifičnim ciljem podjetja in njegovim potencialnim strankam.

Namen diplomskega dela je izdelati celostno grafično podobo novo ustanovljene blagovne znamke Cocono. Blagovna znamka bo izdelovala paviljone, ki omogočajo prijetno okolje v vročih poletnih dneh in zaščito pred slabim vremenom v hladnih obdobjih leta. Ker gre za novo blagovno znamko, je treba ustvariti identiteto in celostno grafično podobo, s katero bo na trgu izstopala, bo zapomljiva in se bo lažje ločila od konkurence, s tem pa bo na potencialni stranki pustila pozitiven vtis.

Glavni cilj diplomske naloge je oblikovati prepoznavno in enotno celostno grafično podobo, pri kateri se bodo elementi med seboj povezovali, saj si bodo tako ljudje blagovno znamko hitreje in lažje zapomnili. Pri tem nam bo pomagala tudi izdelava priročnika celostne grafične podobe, v katerem bo točno določena uporaba logotipa, barv, tipografije in podobno, predstavljeni pa bodo tudi primeri komunikacijskih sredstev.

To nam bo pozneje pomagalo pri oblikovanju vseh ostalih promocijskih gradiv, saj bomo že imeli smernice oblikovanja. Za doseganje tega cilja bomo najprej preučili teoretično podlago, kar bo pripomoglo k ustrezni izvedbi končnega izdelka. V teoretičnem delu bomo opredelili celostno grafično podobo in referenčni trikotnik, osnovna načela grafičnega oblikovanja, grafične elemente celostne grafične podobe in komunikacijska sredstva. Vse to nas bo vodilo do eksperimentalnega dela, v katerem bodo opisani materiali in metode, ki jih bomo uporabljali pri izdelavi celostne grafične podobe, opredelili bomo podjetje in blagovno znamko ter analizirali grafične podobe konkurenčnih podjetij. Na koncu bomo v okviru rezultatov z razpravo predstavili oblikovane grafične rešitve celostne grafične podobe in prikazali rezultate spletne ankete, s katero bomo pridobili mnenje anketirancev o primernosti predlaganih grafičnih rešitev.

(13)

2

2 TEORETIČNI DEL

Opredelitev celostne grafične podobe

Ko slišimo pojem celostna grafična podoba (CGP), verjetno naprej pomislimo na logotipe, vizitke in pisemske ovojnice, kar je zagotovo del slednje. CGP so vse stvari, ki jih povezujemo z vizualno identiteto podjetja, vključno z logotipi, slogani, barvami, pisavami, dokumenti, letaki, promocijskimi materiali, spletnimi stranmi, družbenimi omrežji in podobnimi elementi. Vključuje lahko tudi celotno dekoracijo pisarn, uniforme uslužbencev in grafično opremo vozil ter še vse ostale elemente, s pomočjo katerih podjetje komunicira z javnostjo (1).

Dobra celostna grafična podoba se v glavnem nanaša na sposobnost izstopanja in prepoznavanja podjetja na trgu v vseh medijih ter komunikacijskih kanalih (1).

Pri tem bi moralo imeti vsako podjetje svojo identiteto – torej slog oziroma niz značilnosti, zaradi katerih je prepoznavno na trgu in posledično na posamezniku oziroma potencialni stranki pusti vtis. Grafična podoba je skupek vseh vizualnih značilnosti izdelka, storitev, ideje ali podjetja in ustvarja oblikovno enotnost vseh elementov. To omogoča, da si ljudje hitreje zapomnijo ime podjetja, logotip ali izgled in to povežejo z izdelkom ali storitvijo tega podjetja. Če dobro pripravimo grafično podobo podjetja na začetku, lahko pozneje veliko lažje in hitreje oblikujemo še vse ostale promocijske pripomočke. Cilj celostne grafične podobe je podjetjem omogočiti, da pridobijo prednost na trgu, jo izboljšajo in obdržijo, torej da posameznik ne pomisli najprej na konkurenco (2).

Da bi ohranili prepoznavnost podjetja na vseh področjih, je koristno ustvariti priročnik celostne grafične podobe. Ta zagotavlja enotnost grafičnega prikazovanja podjetja na trgu, zaradi česar je tudi bolj zapomljivo in se lažje loči od konkurence (3).

2.1.1 Referenčni trikotnik

S pomočjo referenčnega trikotnika lažje razumemo celostno grafično podobo podjetja, saj dobro prikazuje odnose med realno identiteto podjetja, njegovo podobo in identitetnim sistemom (slika 1). Vsako podjetje ima te tri ključne dejavnike (če jih želi ali ne), ki odločajo o njegovi uspešnosti in opredeljenosti v okolju (4).

(14)

3 velikokrat zgodi, da ima podjetje težave s svojim obstojem in posledično na trgu ne deluje dobro. Potrošniki bodo hitreje razočarani nad storitvami ali izdelki, če je realna identiteta podjetja slabša od podobe. V nasprotnem primeru, torej če je realna identiteta boljša od podobe, pa bo podjetje težko dobilo pravično plačilo za svoje storitve ali izdelke. Do neuspeha lahko pride tudi zaradi simbolne identitete, ki ne izraža prave vrednosti in identitete podjetja, saj bo posledično ustvarila slabo zunanjo podobo (4).

Slika 1: Referenčni trikotnik po Repovšu (4)

2.1.1.1 Realna identiteta

Realna identiteta podjetja predstavlja vse, kar podjetje je. Cilji, poslanstvo, politika, strategije in vizija so poglavitni elementi realne identitete, ki naj bi jih imelo uspešno podjetje. Pri tem je pomemben element tudi kakovost samih storitev ali izdelkov, ki jih podjetje ponuja potrošnikom. Če so našteti elementi v podjetju zanemarjeni, lahko posledično pride do manjše uspešnosti (4).

Realna identiteta je lahko materialna, idejna ali historična. V materialno identiteto spada ožje in širše okolje podjetja, in sicer tehnološka oprema, proizvodi, prevozna sredstva, stavbe in podobno. V idejno lahko spadajo strokovna usposobljenost in vedenje zaposlenih, zagnanost, pripadnost podjetju, delovni postopki, vodenje ter nadzor podjetja. Pri historični identiteti pa gre za zgodovino podjetja in njen razvoj. Vsi elementi realne identitete so med seboj kompatibilni, identiteta pa mora biti prilagojena okolju, v katerem podjetje deluje (4).

(15)

4 Realna identiteta je torej skupek vseh procesov, ki jih uporablja podjetje, da lahko izvaja svojo vizijo in identifikacijo, ko se pojavlja v javnosti. Pri tem ima vsako podjetje svojo realno identiteto, saj jo pridobi v trenutku ustanovitve. Na ta način se podjetje identificira in razlikuje od drugih s svojimi posebnostmi (4).

2.1.1.2 Imidž

V 50. letih 20. stoletja je David O'Gilvy dejal, da potrošniki ne kupujejo izdelkov, ampak znamko samo. Zaradi tega so se podjetja pozneje začela resno ukvarjati z izgledom oziroma imidžem podjetja, ker so ugotovila, da to zelo vpliva na predstavitev na trgu in pridobivanje novih strank. Imidž torej obsega vse, kar si posameznik misli o nekem podjetju zaradi prejetih zunanjih signalov. Zajema vse vtise, občutke, misli, ideje in želje o podjetju, ki so lahko pozitivne ali negativne. Posameznik lahko sprejme informacijske dražljaje direktno ob stiku z realno identiteto ali pa preko ostalih uradnih ali neuradnih virov. Pri tem se lahko imidž oziroma predstava o podjetju vzdržuje in spreminja. Cilj podjetja pa mora biti, da to predstavo izboljšuje in potencialnim strankam zagotovi pozitivne informacije, s tem pa zadovolji njihove potrebe in želje ter oblikuje želen imidž.

Te predstave lahko zaradi nekvalitetne ponudbe ali neprofesionalnega delovanja tudi poslabša (4).

Nastanek imidža je, tako kot pri realni identiteti, neizogiben, saj nastane ob prvem stiku posameznika s podjetjem. Zaradi tega je nemogoče, da ni predstave o podjetju. Do razvrednotenja predstave o realni identiteti pa lahko pride ob pomanjkanju podatkov o podjetju. Zato se mora imidž ujemati z realno identiteto, da je možna ustrezna menjava med podjetjem in potrošnikom (4).

2.1.1.3 Simbolni identitetni sistem

Simbolni identitetni sistem je realna identiteta, predstavljena na grafični, simbolni ravni.

Sem spadajo verbalni in grafični simboli, barve, tipografija ter ostali elementi celostne grafične podobe, katerih naloga je, da na prepoznaven in drugačen način komunicirajo s potrošniki. Poleg teh elementov pa poznamo tudi druge oblike dražljajev, ki so lahko značilne za določeno podjetje, na primer vonj, okus, glasba in vedenje ljudi. Pri tem se mora simbolni identitetni sistem oziroma grafična podoba popolnoma ujemati z realno identiteto podjetja, če želi biti podjetje uspešno (4).

(16)

5 usklajenih vizualnih dražljajev. Grafični oblikovalci so odgovorni za oblikovanje in organizacijo takšnih likovnih struktur. Na ta način je oblikovanje celostne grafične podobe odločilno za predstavitev realne identitete podjetja, saj so vizualni dražljaji ključnega pomena pri spoznavanju in prepoznavanju podjetja ter njegovih storitev ali izdelkov.

Simbolni identitetni sistem predstavlja realno identiteto podjetja na posreden način, s tem pa posamezniku pomaga izoblikovati predstavo o dobrem ali slabem imidžu podjetja (4).

Osnovna načela grafičnega oblikovanja

Za dobro grafično oblikovanje moramo poznati njegova osnovna načela, saj nam pomagajo pri interakciji in povezovanju grafičnih elementov med seboj (5).

2.2.1 Kontrast

Kontrast je eno izmed najpogostejših načel grafičnega oblikovanja, saj pripomore k razlikovanju med elementi, s tem pa pritegnemo pozornost posameznika. To pomeni, da če želimo oblikovati besedilo na nekem temnem ozadju, mora biti besedilo zaradi boljše vidnosti in lažje berljivosti v svetlejših barvah, zato da lahko elemente lažje ločimo med sabo (5). To lahko vidimo tudi na sliki 2, na kateri je na levi strani prikazan dober primer kontrasta (temno ozadje in svetlejši, izstopajoč napis), na desni pa slab (temno ozadje in temno rdeče besedilo, ki se ne razbere dobro).

Slika 2: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) kontrasta (5)

(17)

6 2.2.2 Ravnovesje

Vsak element, ki ga želimo oblikovati, ima svojo težo. Ravnovesje je torej načelo, ki se nanaša na pravilno postavitev teh elementov, s katerimi zagotovimo stabilnost grafične podobe (5). To lahko vidimo na sliki 3, pri kateri je na levi strani prikaz dobrega ravnovesja (elementa sta postavljena v isti liniji, teža je enakomerna), na desni pa slabega (elementa sta preveč skupaj, kar postavi preveliko težo na levo stran skice).

Slika 3: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) ravnovesja (5)

Pri tem poznamo dve vrsti ravnovesja, in sicer simetrično ter asimetrično ravnovesje. Pri simetričnem ravnovesju je teža elementov na obeh straneh enakomerno razporejena, pri asimetričnem pa je ravno nasprotno in je težek element poravnan z lažjim, s čimer se ustvari kontrast (5).

2.2.3 Izpostavitev elementov

Izpostavitev se nanaša na pomembnost elementov in v kakšnem vrstnem redu bodo postavljeni. Načelo izpostavitve je, da morajo biti najpomembnejše informacije, ki jih želimo pokazati, prva stvar, ki jo ljudje vidijo. Za primer lahko vzamemo plakat za film, pri katerem je prva stvar, ki jo želimo opaziti, naslov filma, šele nato ime režiserja in igralcev (5). To lahko vidimo tudi na sliki 4, na kateri je na levi strani prikaz dobre izpostavitve naslova (najprej se opazi naslov, potem podnaslov in šele nato elementi v ozadju), na desni pa slabe (najprej se opazi rdeč element v ozadju, nato podnaslov in šele na koncu naslov).

(18)

7

Slika 4: Prikaz dobre (levo) in slabe (desno) izpostavitve elementov (5)

2.2.4 Ponavljanje elementov

Ponavljanje je odlično načelo, če želimo neko idejo poenotiti skozi celotno grafično podobo. Pri tem lahko ponavljanje uporabimo pri različnih elementih, kot so barva, pisava, oblike in podobno, s pomočjo katerih lahko posamezniki takoj prepoznajo podjetje (5). To lahko vidimo tudi na sliki 5, pri kateri je na levi strani prikazan dober primer ponavljanja (uporabljeni dve različni, vendar dopolnjujoči se barvi, krogi v isti liniji), na desni pa slab (ogromno različnih barv, ki niso usklajene med seboj in so razporejene po celotni skici, ter kvadrat, ki nima povezave s krogi).

Slika 5: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) ponavljanja elementov (5)

(19)

8 2.2.5 Razmerje elementov

V grafičnem oblikovanju je načelo razmerja eno izmed najlažjih za razumevanje, saj se v bistvu nanaša na velikosti elementov. Večje elemente je lažje videti kot manjše, kar pomeni, da so večji elementi pomembnejši, ker so bolj izpostavljeni (5). To lahko vidimo tudi na sliki 6, na kateri je na levi strani prikazano dobro razmerje (naslov je največji, ker je najpomembnejši, kroga sta manjša), na desni pa slabo (naslov je premajhen v primerjavi s krogoma, ki nista pomembna).

Slika 6: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) razmerja med elementi (5)

2.2.6 Hierarhija

Načelo hierarhije govori o tem, da morajo biti najpomembnejši elementi najbolj izpostavljeni, saj tako ljudje lažje razumemo oziroma razberemo, kateri element je pomemben in kateri ne (5). To lahko vidimo tudi na sliki 7, pri kateri je na levi strani prikazan dober primer hierarhije (naslovi so razporejeni po pomembnosti, glavni naslov je največji), na desni pa slab (glavni naslov, ki naj bi bil najpomembnejši, ne izstopa in se ga ne opazi).

(20)

9

Slika 7: Prikaz dobre (levo) in slabe (desno) hierarhije (5)

2.2.7 Prazen prostor

Prazen oziroma negativen prostor se nanaša na del, ki je prazen in ne vključuje nobenega grafičnega elementa. Kljub temu je zelo pomemben, saj daje grafičnim elementom prostor »za dihanje«, da ni vse preveč nasičeno, in pomaga pri razlikovanju med elementi (5). To lahko vidimo tudi na sliki 8, na kateri je na levi strani prikazan dober prazen prostor (krog je postavljen na sredino in ima dovolj prostora okoli sebe), na desni pa slab (praznega prostora skoraj ni, saj krog zavzema preveč prostora).

Slika 8: Prikaz dobrega (levo) in slabega (desno) praznega prostora (5)

Grafični elementi celostne grafične podobe

Celostna grafična podoba je sestavljena iz različnih grafičnih elementov. Med osnovne grafične elemente spadajo logotip, barve in tipografija, ki morajo biti med sabo smiselno

(21)

10 povezani. Ti morajo biti že na začetku dobro zasnovani, da lahko pozneje vse ostale grafične elemente hitreje in lažje oblikujemo.

2.3.1 Logotip

Logotip je eden glavnih grafičnih elementov, ki se uporablja za identifikacijo podjetja, organizacije, izdelka ali blagovne znamke. Če je dobro zasnovan, ljudem omogoča, da hitro prepoznajo neko podjetje ne glede na to, ali ga bodo opazili na primer na internetu ali v tiskanem mediju. Od logotipa je lahko odvisen tudi uspeh podjetja, s katerim si pridobi zaupanje potencialnih strank (6).

Najpomembnejša funkcija logotipa je verjetno ustvariti edinstven znak, ki bo podjetje razlikoval od konkurence. Pri tem je treba najprej raziskati, kakšni so logotipi konkurenčnih podjetij, zato da bo podjetje lažje izstopalo in bo bolj prepoznavno (6).

Dober logotip lahko poleg tega, da razločuje podjetje, sporoča določene informacije o podjetju, na primer panogo, ciljno skupino, vrednote in podobno. Vse to lahko sporoča z določenim simbolom, barvo ali pisavo (6).

Oblikovan logotip bi moral biti:

− zapomljiv, saj s tem podjetje gradi na prepoznavnosti;

− preprost, vendar dovolj izstopajoč, da predstavlja določeno podjetje;

− vsestranski, ker se bo najverjetneje uporabljal na različnih platformah, kot so spletna stran, vizitka, plakat, torej mora biti primeren za različne velikosti (za 10 mm × 10 mm ali 10 m × 10 m);

− primeren glede na panogo podjetja, saj ne želimo izgubiti potencialnih strank (na primer za logotip pogrebnih storitev ne bi bil primeren barvit logotip);

− brezčasen, ker podjetje ne želi spreminjati logotipa vsako leto, ko se potencialne stranke komaj navadijo nanj – ravno zato moramo oblikovati takšnega, ki ima daljšo življenjsko dobo (7).

(22)

11 2.3.1.1 Vrste logotipov

Poznamo več vrst logotipov, in sicer tipografski logotip, simbol ter logotip s kombinacijo simbola in tipografije (8).

Tipografski logotip je po navadi sestavljen iz besedila in unikatne pisave, skozi katero se izraža identiteta podjetja. Takšne logotipe lahko delimo na dve vrsti: logotip imena podjetja in logotip kratic podjetja. Logotip imena podjetja je primernejši za krajša imena, ki si jih je lažje zapomniti in jih prepoznati, kot so Google (slika 9), Coca-Cola ter Disney.

Pri tem je pomembno, da je ime podjetja zapomljivo, da ga potencialni kupci ne bodo pozabili (8).

Slika 9: Primer tipografskega logotipa podjetja Google (8)

Logotip, sestavljen iz kratic podjetja, je primernejši za blagovne znamke z daljšim imenom ali imenom, ki je težko izgovorljivo, zato se v logotip običajno vkomponirajo le začetnice imena. Takšni logotipi po navadi temeljijo na preprostosti in racionalizaciji, uporabljajo pa jih na primer podjetja Louis Vuitton, Home Box Office (HBO, slika 10) ter The National Aeronautics and Space Administration (NASA) (8).

Slika 10: Primer tipografskega logotipa kratic podjetja HBO (9)

Simbol je značilen znak podjetja, ki ne vsebuje nobenega besedila. Ločimo dve vrsti simbolov, in sicer abstraktne ter deskriptivne. Pri abstraktnem simbolu gre za grafiko, ki blagovno znamko predstavlja konceptualno, vendar v nasprotju z realno stvarjo. Z uporabo takšnega simbola lahko podjetje izraža nekaj specifičnega in ustvari čustveno

(23)

12 povezavo s svojo blagovno znamko. Kot primer lahko vzamemo logotipe olimpijskih iger, podjetij Microsoft in Nike (slika 11), ki so strnjeni v edinstven, splošno prepoznaven simbol. Takšne vrste logotip je primeren za mednarodne blagovne znamke, pri katerih se ime podjetja ne prevaja dobro ali pa v primeru, če se podjetje ukvarja z različnimi stvarmi oziroma ima široko paleto izdelkov ali storitev (8).

Slika 11: Primer abstraktnega simbola podjetja Nike (8)

Pri deskriptivnem simbolu gre, tako kot pri abstraktnem, za simbol, ki temelji na grafiki.

Razlika je v tem, da je ta grafika prepoznavna podoba iz resničnega sveta, in ne nekaj abstraktnega. Takšne vrste logotip je primeren, če lahko v enem simbolu podjetje predstavi, s čim se ukvarja, če gre za mednarodno podjetje, katerega ime se ne prevaja dobro, ali pa če gre za že uveljavljena in priznana podjetja. Za primer lahko vzamemo logotipe podjetij, kot so Target, Apple (slika 12) ali Twitter. Pri tem moramo biti pozorni na to, da lahko simboli v različnih državah pomenijo različne stvari, še posebej če gre za mednarodno blagovno znamko. Ravno zaradi tega je treba skrbno razmisliti o oblikovanju določenega simbola, saj lahko sproži tudi negativne reakcije (8).

Slika 12: Primer deskriptivnega simbola podjetja Apple (10)

Logotip s kombinacijo simbola in tipografije je sestavljen iz znaka ter besedila.

Takšen logotip je lahko oblikovan na različne načine, na primer eden ob drugem, eden

(24)

13 prilagodljivosti in vsestranskosti, saj lahko pisava ter simbol skupaj prikažeta identiteto in vrednote podjetja. S tem logotip okrepi blagovno znamko in gradi na prepoznavnosti.

Ko je neko podjetje že zelo prepoznavno, lahko celo odstrani napis iz logotipa in ohrani samo simbol – to je storilo podjetje Pepsi. Takšni logotipi so primerni za skoraj vsako podjetje, saj so vsestranski, kot na primer logotipi podjetij Puma, Mastercard ali Red Bull (slika 13) (8).

Slika 13: Primer logotipa s kombinacijo simbola in imena podjetja Red Bull (8)

2.3.2 Barve

Barve so pomemben element celostne grafične podobe, saj pomagajo utrditi vizualno identiteto podjetja bolj kot kakšen drug element, kajti močno vplivajo na pozornost. Pri tem je treba izbrati prave barve glede na samo podjetje, treba se je poglobiti v psihologijo barv in vpliv barv na občinstvo. Barve lahko namreč odražajo razpoloženje in sporočilo podjetja, pripomorejo k povečanju prepoznavnosti ter vplivajo na prodajo (11).

Naši možgani hitreje obdelujejo vizualne podobe kot pa besedilo. Ravno zaradi tega so barve še posebej učinkovite, kadar želi podjetje neverbalno komunicirati, s tem pa olajša interakcijo s potencialnimi kupci, saj tako lažje razumejo sporočilo, ki v njih vzbudi določena čustva. Raziskave so pokazale (25), da lahko dodajanje barv izboljša razumevanje vsebine do 73 %. Če želi podjetje povečati možnosti za uspeh, mora taktično in načrtno razmišljati o tem, kako bo uporabilo barve. To pomeni, da mora najprej razmisliti o splošnih ciljih blagovne znamke, o tem, kaj želi sporočiti, kdo je ciljna skupina in kako se lahko za to uporabijo barve. Pri tem mora biti pozorno tudi na to, da lahko ima ista barva različne pomene glede na kulturo ali državo, v kateri je uporabljena (11).

(25)

14 2.3.2.1 Bistvene lastnosti barve

Bistvene lastnosti barve so barvni ton, svetlost in nasičenost barve (12).

Barvni ton je tisto, na kar večina ljudi pomisli, ko uporabljajo izraz »barva«. Primeri barvnih tonov so rdeča, oranžna, rumena, zelena, modra ipd. Barvni ton je torej lastnost barve, ki je odvisna od valovne dolžine vidne svetlobe (12).

Svetlost je lastnost barve, ki je odvisna od moči svetlobne energije. Ugotavlja se fotometrično in je odvisna od stopnje vpojnosti oziroma odsevnosti. Na ta način vidimo, kako svetla oziroma temna je barva in kolikšen je delež bele v barvi (12).

Nasičenost pa je lastnost barve, ki je odvisna od čistosti svetlobnega valovanja. Na ta način vidimo, kako intenzivna oziroma polna je barva in kolikšen je delež nepestrih (sivih) barv v barvi (12).

Slika 14: Prikaz barvnega tona, svetosti in nasičenosti (14)

2.3.2.2 Pomen barv v grafičnem oblikovanju

Vsaka barva povzroči pri ljudeh drugačen odziv. Zato je zelo pomembna psihologija oziroma pomen barv, saj lahko v grafičnem oblikovanju podjetju pomaga vzpostaviti zaupanje s potencialnimi kupci. V nadaljevanju vam bomo predstavili, kako posamezna barva vpliva na ljudi in kako lahko podjetje izbere pravo mešanico med njimi, da poudari svoje prednosti ter vzbudi prave občutke za določeno ciljno skupino (13).

(26)

15 splošno povezana z energijo, navdušenjem ter strastjo. Je ena izmed barv, ki pritegne pozornost, po drugi strani pa je lahko tudi provokativna in razdražljiva. Rdečo barvo lahko opišemo kot agresivno, temperamentno, izzivalno, privlačno in strastno (13).

Vijolična je prefinjena, a hkrati skrivnostna barva. Zaradi povezave z veličastnostjo in eleganco se po navadi uporablja pri vrhunskih izdelkih. Zaradi skrivnostnosti jo lahko povezujemo tudi z duhovnostjo, blagovni znamki pa lahko prinese dodaten čaroben element. Tako lahko vijolično barvo opišemo kot mogočno, prefinjeno, nostalgično, misteriozno in spiritualno (13).

Modra je najbolj priljubljena izbira barve pri najboljših blagovnih znamkah. Ljudi naj bi pomirjala, saj jih spominja na nebo in morje. Modro povezujemo tudi z zaupanjem, varnostjo in samozavestjo, kar je odlična kombinacija za tista podjetja, ki želijo te stvari v svojem sporočilu. Modro barvo lahko opišemo kot vredno zaupanja, zanesljivo, varno, odgovorno in samozavestno (13).

Zelena je sinonim za mirnost, varnost in svežino. Njeni različni odtenki lahko ustvarijo unikatno identiteto podjetja. Po navadi jo povezujemo tudi z zdravjem, občutki miru in spokojnosti. Tako lahko zelena barva predstavlja bogastvo, zdravje, prestiž, umirjenost, radodarnost in varnost (13).

Rumena je priljubljena barva pri blagovnih znamkah, ki želijo v svoji identiteti vzbuditi občutek pozitivnosti. Njena asociacija s soncem prinaša optimizem in upanje, poleg tega pa je zaradi svojega izstopanja med barvami privlačna ter kreativna. Rumeno barvo lahko povežemo s pozitivnostjo, svetlobo, toplino, motivacijo, ustvarjalnostjo in srečo (13).

Oranžna je idealna barva za tiste blagovne znamke, ki želijo združiti optimizem in svetlost rumene ter strast in energičnost rdeče. Je kreativna in optimistična barva, ki vzbuja prijazen in pustolovski občutek. Tako je lahko oranžna barva povezana z vitalnostjo, zabavo, igrivostjo, živahnostjo in družabnostjo (13).

Rjava predstavlja zemeljsko preprostost in običajno odraža stabilnost ter moč. Je pomirjajoča in preprosta, največkrat se uporablja pri blagovnih znamkah, ki želijo biti klasične ter vredne zaupanja, brez kakršnih koli drznih dejanj. Ker rjava asociira na zemljo, lahko ljudi spominja tudi na umazanijo, zato jo je treba uporabljati previdno, še

(27)

16 posebej, če se uporablja kot primarna barva podjetja. Rjavo barvo lahko tako opišemo kot zemeljsko, naravno, poenostavljeno, trpežno in lagodno (13).

Črna je ena izmed priljubljenih in klasičnih barvnih možnosti za blagovne znamke. Lahko je klasična in prefinjena hkrati, z njeno pomočjo pa lahko podjetje izstopa. Zdi se, da odlično deluje z luksuznimi izdelki, ki združujejo klasične in mogočne elemente. Črna je ena izmed barv, ki jo lahko kombiniramo z drugimi, da vzbudimo močnejša čustva, ne da bi pri tem izgubili klasično privlačnost. Tako lahko črna barva odraža prestiž, vrednost, brezčasnost, uglajenost in moč (13).

Bela predstavlja preprostost, nedolžnost in čistost ter vzbudi občutek zaupanja. Zaradi tega je izjemno priljubljena v zdravstvu, čistilni dejavnosti in v podjetjih, ki so povezana z otroki. Belo barvo lahko opišemo kot čisto, plemenito, preprosto in mehko (13).

2.3.3 Tipografija

Pri celostni grafični podobi moramo temeljito razmisliti tudi o uporabi ustrezne pisave, saj je pomembno, da odraža in predstavlja podjetje (8). Dobro izbrana pisava prispeva k čitljivosti, hierarhiji in prepoznavnosti blagovne znamke (15).

V grafičnem oblikovanju ima pisava dva glavna namena, in sicer čitljivost ter prikaz sporočil, občutkov ali karakterja podjetja. S pomočjo pisave lahko vzpostavimo in povečamo prepoznavnost blagovne znamke, zlasti pri oblikovanju logotipov. Pisava lahko pomaga narediti vtis in ustvariti zanimanje ter zaupanje med podjetjem in potencialnim potrošnikom, kar je ključnega pomena za uspeh (15).

Pri grafičnem oblikovanju se vse vrti okoli vizualne komunikacije. S pomočjo pisave lahko sporočilo izrazimo na jasen in čitljiv način . Pri tem mora biti pisava dovolj močna, da jo opazimo, kljub temu pa mora biti uravnoteženost med različno pomembnimi elementi skrbno načrtovana in skladna, zato da lahko hitro ter enostavno izrazimo primarno sporočilo. S pomočjo pisave lahko prikažemo osebnost blagovne znamke, na primer da je podjetje igrivo, skrivnostno, mladostno, uglajeno in podobno. Zato je pomembno, da že pred samim oblikovanjem razumemo značilnosti podjetja ali projekta in posledično uporabimo pisavo, ki izraža pravi značaj (15).

(28)

17 vizualne hierarhije. To pogosto dosežemo s spreminjanjem velikosti, saj največji elementi najprej pritegnejo pozornost. Tipografsko hierarhijo pa lahko ustvarimo tudi s kombinacijo različnih pisav, na primer z uporabo linearne pisave za naslove in pisave s serifi za ostalo besedilo, ali pa s spreminjanjem barve (15).

2.3.3.1 Vrste in različice pisav

Poznamo več vrst in različic pisav. Med osnovne vrste spadajo pisave s serifi, linearne, dekorativne in rokopisne pisave. Najpogostejše različice pisav so navadna, kurzivna, polkrepka in krepka, poznamo pa tudi ostale, kot so ultra svetla, svetla, tanka, ekstra krepka in ultra krepka (slika 15). Vse različice sestavljajo družino pisave (slika 15).

Slika 15: Linearna pisava Arial in nekaj njenih različic

Pisave s serifi (slika 16) so kombinacija tankih in debelih potez z dodanimi serifi (nastavki na potezah črk), kar omogoča lažjo berljivost. Že stoletja se takšne pisave uporablja v literaturi, zato so dobra izbira pri uporabi v tiskanih medijih, kot so knjige in časopisi.

Pisave s serifi pogosto izražajo tradicijo, spoštovanje, uveljavljenost in zaupanje, zato so primerne za podjetja, ki želijo odražati avtoriteto ter mogočnost (16).

Slika 16: Primer pisave s serifi Times New Roman

(29)

18 Linearne pisave (slika 17) so nasprotje serifnih, saj imajo skoraj enako ali enako debele poteze in so brez serifov. S tem lahko vzbudijo čustva modernizacije, privlačnosti, objektivnosti in stabilnosti. Primerne so za podjetja, ki želijo izražati neposreden, iskren in jasen odnos, saj pri takšnih pisavah ni nobenega okrasnega elementa, ki bi motil pogled ali prikrival sporočilo. Kljub temu lahko različice teh pisav izražajo različna sporočila, na primer krepke linearne pisave ustvarjajo moč in možatost, svetle pa gladkost ter eleganco (16).

Slika 17: Primer linearne pisave Arial

Dekorativne pisave (slika 18) lahko izražajo prefinjenost in ustvarjalnost, zato se pogosteje uporabljajo na poročnih vabilih, plakatih, logotipih, menijih in podobno. Njihova uporaba ni priporočljiva za daljše in manjše besedilo, saj so (lahko) manj berljive (16).

Slika 18: Primer dekorativne pisave Lobster

Rokopisne pisave (slika 19) nimajo neke strukture in opredelitve oblik črk, temveč posnemajo tok naravnega rokopisa. Ravno zaradi tega izražajo osebno noto in unikatnost, vendar moramo takšne pisave uporabljati zmerno, saj lahko prekomerna uporaba spremeni sporočilo v igrivo ter otročje (16).

(30)

19

Slika 19: Primer rokopisne pisave Segoe Script

Komunikacijska sredstva

Komunikacijska sredstva so slikovni, pisni, grafični in drugi znaki ter tehnični pripomočki, ki pomagajo pri prenašanju informacij in podatkov (19). Med komunikacijska sredstva spadajo vizitka, brošura, letak, dopisni list, zloženka, katalog, e-poštni podpis, družbena omrežja, spletna stran in podobno. Vsa ta sredstva morajo biti za čim boljšo zapomljivost in prepoznavnost v skladu s celostno grafično podobo podjetja, da so čim bolj enotna ter smiselno povezana med sabo.

2.4.1 Vizitka

Vizitka ne posreduje samo pomembnih kontaktnih podatkov, kot so ime, naslov, e-pošta, spletna stran, telefonska številka in podobno, temveč je pogosto tudi prvi stik podjetja s potencialnim potrošnikom in posledično daje prvi vtis celotne podobe podjetja. Izmenjava vizitk pomaga pri lažji nadaljnji poslovni komunikaciji. Natisnjena vizitka še vedno prevladuje v primerjavi z elektronsko, saj izraža profesionalnost in pripravljenost.

Potencialne stranke lahko srečamo kjer koli in če nas ujamejo nepripravljene brez vizitke, lahko s tem naredimo slab prvi vtis ter mogoče celo izgubimo poslovno priložnost (17).

Standardne velikosti vizitk se razlikujejo od države do države. V Sloveniji so standardne velikosti vizitk 85 × 55 mm ali 90 × 50 mm.

(31)

20 2.4.2 Letak

Letak je oblikovana enolistna tiskovina, ki se po navadi uporablja, če želimo potencialnim kupcem na hiter način podati bistvene informacije o podjetju ali izdelkih/storitvah, ki jih nudi. S pomočjo tega lahko posameznike na enostaven in ugoden način obvestimo o nekem podjetju, o razprodajah, izdelkih, dogodkih in podobno (18).

Standardna velikost letaka je po navadi formata A5 (210 × 148 mm), uporabljata pa se tudi formata A4 (297 × 210 mm) in A6 (148 × 105 mm) ali pa velikost DL, ki predstavlja tretjino formata A4 (99 × 210 mm) (18).

2.4.3 Dopisni list

Dopisni list je pomemben element celostne grafične podobe, saj lahko podjetje z njim izraža svojo dodelano vizualno podobo, strokovnost in v naslovniku vzbudi zaupanje. Po navadi vsebuje logotip podjetja in osnovne kontaktne podatke, kot so ime in sedež podjetja ter slogan ali izjava o filozofiji podjetja. Pri tem se dopisni list ne sme mešati z vsebino dokumenta, kot so ponudbe, računi in drugi pomembni dokumenti (19).

Standardna velikost dopisnega lista je formata A4 (297 × 210 mm).

(32)

21

3 EKSPERIMENTALNI DEL Materiali in metode

3.1.1 Programska oprema

V procesu izdelave celostne grafične podobe blagovne znamke Cocono smo uporabili različne programe, ki so pripomogli h kakovostni realizaciji.

Logotip, nalepke, e-poštni podpis, grafiko na majicah in izgled ter grafiko spletne strani smo oblikovali v programu Adobe Illustrator CC 2020, ki je namenjen izdelavi vektorskih grafik, saj na ta način pri povečavi ne izgubimo kvalitete.

Vizitko, letak, dopisni list, transparent in izgled ter grafike za socialna omrežja smo oblikovali v programu Adobe InDesign CC 2020, ki je namenjen predvsem izdelavi tiskovin.

Da so si naročnik in anketiranci lažje predstavljali končni izgled materialov, smo modele (angl. mock-up) promocijskega materiala izdelali v programu Adobe Photoshop CC 2020.

3.1.2 Strojna oprema

Celotno diplomsko delo in celostna grafična podoba blagovne znamke Cocono sta bila narejena na prenosnem računalniku HP Pavilion 15-bc007nm z diagonalo zaslona 15,6 inčev oziroma 39,6 cm. Zaslon ima zaščito proti bleščanju in osvetlitev WLED od zadaj, njegova ločljivost pa znaša 1920 × 1080 pikslov oziroma elementarnih točk.

3.1.3 Anketni vprašalnik

Za izboljšanje končnega izdelka in odločitev o primernih komunikacijskih sredstvih smo izdelali spletno anketo na spletni strani www.1ka.si. S pomočjo ankete smo dobili subjektivno mnenje naključnih posameznikov o primernosti grafičnih rešitev celostne grafične podobe.

(33)

22 Anketa je vsebovala 7 vprašanj. Prvi dve vprašanji sta bili namenjeni pridobivanju splošnih podatkov, torej spola in starosti anketirancev. Nato smo poizvedovali o primernosti končnega logotipa Cocono. Primernost se je ocenjevala s 5-stopenjsko lestvico, od zelo primeren do zelo neprimeren. Pri drugem tipu vprašanj smo primerjali več grafičnih rešitev za različna komunikacijska sredstva, pri tem pa so se morali anketiranci odločiti za najprimernejšo.

Analiza grafičnih podob konkurence

V Sloveniji je precej podjetij in blagovnih znamk, ki prodajajo podobne paviljone ter pergole. Kljub temu takšnih proizvodov, ki jih bo zajemala blagovna znamka Cocono, še ni na trgu, saj bodo zasnovani drugače. Zaradi tega smo raziskali konkurenčna podjetja oziroma blagovne znamke iste gospodarske panoge, ki prodajajo podobne proizvode.

Pregledali smo njihove spletne strani in grafične materiale. Na ta način smo se lahko izognili morebitnim napakam, ki so jih naredili, in našo celostno grafično podobo oblikovali drugače in bolj opazno.

3.2.1 Lamelna pergola Misteral

Najprej smo se osredotočili na podjetje Misteral d.o.o., saj je zastopnik za podjetje Solisysteme, ki izdelujejo bioklimatske pergole (20). Ker je Lamelna pergola Misteral del podjetja Misteral d.o.o., izhaja tudi iz njihovega glavnega logotipa, ki je narejen v pozitivni različici in je prikazan na sliki 21.

Slika 20: Logotip podjetja Misteral d.o.o. (21)

Logotip Lamelna pergola Misteral (slika 21) vsebuje, tako kot glavni logotip Misteral (slika 20), simbol, ki je sestavljen iz treh različno dolgih modrih črt, postavljenih pod kotom 45 °.

(34)

23

Slika 21: Logotip Lamelna pergola Misteral (21)

Predvidevamo, da simbol predstavlja lamele, ki so del njihovega nabora proizvodov (pergole, brisoleji, senčila ipd.). Pisava je pri obeh logotipih enaka, torej v sklopu CGP podjetja Misteral. Menimo, da je primerna glede na to, s čim se ukvarjajo, saj je oglata, predstavlja robustnost in trpežnost ter sovpada z enostavnim simbolom. Pri logotipu Lamelna pergola Misteral so hoteli poudariti, kaj prodajajo (torej lamelne pergole), zato so ta del besedila povečali in zanj uporabili belo barvo, pri imenu podjetja Misteral pa so uporabili svetlo sivo barvo ter napis pomanjšali. Ravno zaradi tega najbolj izstopa napis

»lamelna pergola«, nato se opazi napis »Misteral« in nazadnje moder simbol. Logotip je enostaven, izdelan v negativni različici, pri kateri so uporabljene antracit siva, bela, svetlo siva in modra barva, ki se med sabo dopolnjujejo. Kljub temu menimo, da je logotip mogoče preveč preprost in ni nič posebnega, zato ni dovolj prepoznaven.

Na splošno je logotip lepo vkomponiran na spletno stran, ki je narejena v skladu z identiteto podjetja in njihovo celostno grafično podobo. Celotna spletna stran je narejena v kombinaciji bele in različnih odtenkov modre, za menijsko vrstico pa je uporabljena antracit barva. Spletna stran je enostavna, ne preveč nasičena, podatki so dovolj dobro vidni in berljivi, pomembne informacije pa so dobro izpostavljene.

3.2.2 Inoxvrbovšek

Na sliki 22 lahko vidimo, da ima tudi podjetje Inoxvrbovšek d.o.o, ki prodaja in izdeluje različne pergole, v logotipu modro barvo.

Slika 22: Logotip podjetja Inoxvrbovšek d.o.o. (22)

Poleg modre uporabljajo v pozitivni različici sivo barvo, v negativni pa belo. Modra je uporabljena v simbolu in napisu »since 1983«, siva pa v imenu podjetja. Najprej lahko

(35)

24 opazimo simbol, za katerega ne vemo, kaj natančno predstavlja in ravno zaradi tega lahko pride do zmedenosti potencialnega kupca. Ime podjetja je napisano z linearno pisavo, ki ima enostavne linije, namesto diakritičnega znaka (strešice nad črko »š«) pa je uporabljen znak registrirane blagovne znamke (črka »R« v krogu), kar se nam ne zdi ravno inovativno. Pisava, ki je uporabljena pri »since 1983«, ni najbolj berljiva in ne sovpada skupaj z logotipom. Logotip je preveč preprost in neopazen, simbol ter napis

»since 1983« pa se ne ujemata dobro z imenom podjetja in nimata nekega dodatnega pomena.

Logotip je na spletno stran dobro vkomponiran, barve sovpadajo med sabo. Poleg modre barve so za protiutež in izpostavitev pomembnih podatkov uporabili rumeno barvo, ki poudari določene elemente spletne strani. Spletna stran je narejena predvsem v kombinaciji bele in sive barve z modrimi in rumenimi elementi. Je enostavna in preprosta, ključne informacije pa dobro izstopajo.

3.2.3 MN Pergola

MN Pergola pripada družinskemu podjetju MN Grup d.o.o., ki se ukvarja z izdelavo konstrukcij iz eloksiranega aluminija in nerjavečega jekla. MN Pergola ponuja različne pergole, tende in roloje z motorjem (23). Na sliki 23 lahko vidimo logotip, v katerem so uporabljene črna, siva in bela barva.

Slika 23: Logotip MN Pergola (23)

Črna barva je uporabljena v črki »M«, siva pa v črki »N« in v ozadju besede »pergola«.

Črki »M« in »N« ločuje prazen bel prostor, ki je postavljen poševno. Logotip je preprost, vendar menimo, da bi bil bolj opazen, če bi vseboval kakšen bolj izstopajoč element ali kakšno kontrastno barvo.

Spletna stran je narejena v kombinaciji bele, črne, sive in rdeče barve. Rdeča je uporabljena predvsem za poudarjanje pomembnih elementov in informacij. Ravno zaradi tega bi se nam zdelo veliko bolje, če bi v kakšen del logotipa vkomponirali rdečo barvo, saj se uporablja tudi v glavnem logotipu podjetja MN Grup. Na splošno je spletna stran

(36)

25 podatki ter barvami.

Opredelitev podjetja in blagovne znamke

Cocono bo nova blagovna znamka podjetja Biro Ogis d.o.o. Podjetje Biro Ogis je bilo ustanovljeno leta 1988, njegova prvotna dejavnost pa je bila najem in prodaja šotorov za različne namene in potrebe prireditvenih ter sejemskih dogodkov. Pozneje je podjetje postalo zastopnik večjih proizvajalcev šotorskih sistemov iz Nemčije za Slovenijo, Hrvaško, Srbijo, Bosno in Hercegovino, Makedonijo, Črno goro in Albanijo. Nato so začeli proizvajati PVC ponjave za šotore za velike evropske proizvajalce. Zagnali so proizvodnjo za izdelavo kovinskih in aluminijastih konstrukcij, s tem pa se je začel pričetek lastne proizvodnje skladiščnih šotorov ter hal manjših dimenzij. Zaradi nenehnega izpopolnjevanja programa skladiščnih hal so pričeli z razvojem in izdelavo prireditvenih šotorov ter gostinskih jurčkov. Tako so leta 2015 pričeli s 100 % lastno proizvodnjo, leta 2016 pa so začeli s proizvodnjo jeklenih konstrukcij. Odprli so tudi podružnici na Hrvaškem in v Nemčiji. V tem času so postavili in prodali več kot 1200 objektov in dosegli 30 % izvoz v tujino (Hrvaška, Italija, Madžarska, Romunija, Bosna in Hercegovina, Srbija, Nemčija, Češka, Švedska in Luksemburg). Danes je podjetje Biro Ogis vodilni proizvajalec vseh vrst šotorov in hal v Sloveniji. Njihove objekte odlikujeta kvaliteta, visoka stopnja varnosti in slovenska izdelava (20).

Blagovna znamka Cocono bo namenjena vsem, ki želijo novodobni vrtni paviljon, v katerem se bo človek počutil varno in udobno ter bo zaščiten pred različnimi vremenskimi vplivi. Obenem s svojo moderno zunanjostjo sledi sodobni arhitekturi in daje človeku občutek topline in zračnosti. Vrtni paviljoni Cocono omogočajo prijetno okolje v vročih poletnih dneh in izjemno velike odprte površine za zračenje in razgled. Odlično se obnesejo tudi v mrzlih zimskih dneh, saj je konstrukcija načrtovana za zelo velike vetrne in snežne obremenitve z namenom, da je uporabnik v vseh pogojih varen in brezskrben.

Izdelani so iz najkvalitetnejše PVC ponjave, aluminija in vroče cinkanih jeklenih delov.

Celoten razvoj in proizvodnja se vršita v Sloveniji, ves material pa je evropskega porekla.

Postopke obdelave materiala so certificirali in odobrili evropski inštituti. Podjetje Biro Ogis d.o.o. bo ustvarilo novo blagovno znamko, za katero želi ločeno celostno grafično podobo, s katero bo lahko primerno promoviralo nove izdelke.

(37)

26 Idejo za novo blagovno znamko so razvili na podlagi dejstva, da se vsak človek v svojem prostem času rad zares sprosti in ga preživi v družbi družine, prijateljev ali sam s sabo.

Vremenski vplivi velikokrat prekrižajo načrte za preživljanje prostega časa, trenutno pa na trgu ne obstaja rešitev, ki bi zagotavljala brezskrbno uporabo v vseh vremenskih pogojih skozi celo leto, brez vzdrževanja in dodatnih stroškov. Trg je preplavljen z nekvalitetnimi paviljoni in pergolami, ki so nezanesljivi in neodporni na vetrne ter snežne obremenitve. V kolikor takšni proizvodi vzdržijo vremenske pogoje, pa jih začneta uničevati korozija in propadanje nekvalitetnega materiala. Ljudje si zaslužimo vrhunske proizvode, ki nam poenostavijo delo in omogočajo kvalitetnejše življenje z manj stresa.

Takšnih proizvodov je vedno manj, zato se je podjetje Biro Ogis odločilo, da je treba napredovati na tem področju in ljudem zagotoviti vrtni paviljon, ki bo vizualno lep in bo sovpadal z moderno arhitekturo. Poleg tega bo uporaben v vseh letnih časih, pri tem pa ne bo zahteval dodatnega časa za vzdrževanje in bo omogočal prijetno ter brezskrbno preživljanje časa skozi celo leto.

Ime blagovne znamke Cocono izhaja iz besede kokon (angl. cocon), ki predstavlja zaščitni ovoj gosenice nekaterih metuljev iz niti in vlaken (24). Tako kot kokon predstavlja varno mesto za organizem, paviljoni Cocono ponazarjajo ta kokon, torej prijetno zavetje pred vsemi vremenskimi pogoji, kjer se lahko v našem primeru človek počuti varno in sproščeno. Ker se želi blagovna znamka tržiti tudi v tujini, so izbrali angleško različico besede kokon in ji na koncu dodali še črko »o«, kot povezavo z začetnico podjetja Ogis.

Ravno zaradi tega so se odločili, da je glede na proizvode (paviljone) in idejo blagovne znamke najprimernejše ime Cocono.

Izdelava celostne grafične podobe

Izdelali smo več grafičnih rešitev celostne grafične podobe. Primernost grafičnih rešitev smo preverjali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je podan v prilogi (Priloga A, str. 47).

Prav tako smo izdelali tudi priročnik celostne grafične podobe, ki je podan v prilogi (Priloga B, str. 53).

(38)

27 3.4.1 Tipografija

Pri izdelavi celostne grafične podobe in logotipa blagovne znamke Cocono smo uporabili pisavo z imenom Montserrat (slika 24). Pisava spada v skupino linearnih pisav, ki imajo enako debele poteze brez serifov. Pisava ima veliko različic, od ultra svetle do ultra krepke, tako da jo lahko uporabimo za različne namene. Za logotip smo uporabili navadno različico pisave, za ostala komunikacijska sredstva pa smo kombinirali krepko, navadno in kurzivno, s čimer smo dosegli kontrast in hierarhijo. Za to pisavo smo se odločili, ker smo glede na ime blagovne znamke želeli uporabiti pisavo z okroglimi in minimalističnimi oblikami, ki pa ima kljub temu močan karakter in se lahko uporablja v tiskanih ter digitalnih medijih. Poleg tega je tudi dobro vidna in berljiva, brezplačna, ima šumnike in je zaradi tega vsestransko uporabna.

Slika 24: Primer pisave Montserrat

3.4.2 Izbor barv

Na sliki 25 lahko vidimo barvno shemo izdelane celostne grafične podobe, ki je sestavljena iz primarne in sekundarne barve. Po pogovoru z izvršnim direktorjem podjetja Biro Ogis, Ninom Kuzmo, smo za primarno barvo izbrali antracit sivo, saj bodo tudi paviljoni v takšni barvi. Antracit siva predstavlja stabilnost, umirjenost, zanesljivost, eleganco in modernost. Tej barvi smo želeli dodati živahen in izstopajoč element, zato smo se odločili za zeleno sekundarno barvo, ki ponazarja varnost, prestiž, sproščenost in predvsem naravo, kjer se bodo paviljoni tudi uporabljali. Na ta način smo ustvarili primeren kontrast med barvama.

(39)

28

Slika 25: Barvna shema

3.4.3 Simbol in logotip

Pri izdelavi logotipa smo že od začetka snovanja izhajali iz okroglih oblik, predvsem zaradi samega imena blagovne znamke, ki je glavni del logotipa. Najprej smo začeli z izdelavo skic in začetnih idej logotipa na papirju (slika 26). Preizkušali smo različne barve, pisave, oblike in postavitve grafičnih elementov.

Slika 26: Skice začetnih idej logotipa Cocono

Po pogovoru z naročnikom smo izbrali končno različico logotipa, ki je predstavljena na sliki 27. Z logotipom smo želeli prikazati paviljone Cocono, ki človeku predstavljajo prijetno in varno zavetje pred vsemi vremenskimi pogoji, kot to predstavlja kokon gosenici. Imenu smo želeli dodati tudi specifičen element, ki bi predstavljal blagovno znamko in področje delovanja. Tako smo iz črke N izpeljali polkrožno črto nad zadnjo črko O – ta namreč ponazarja polkrožno obliko paviljonov, ki jih bo izdelovala blagovna znamka Cocono. Polkrožno črto smo obarvali zeleno, da bolj izstopa in predstavlja zavetje ter varnost zadnji črki O, ki lahko ponazarja človeka pod paviljonom. Logotip je tako v osnovi dvobarven, sestavljen iz antracit sive in zelene barve, uporabljena pa je bila pisava Montserrat.

(40)

29

Slika 27: Logotip na beli podlagi

Pri oblikovanju smo stremeli k temu, da je logotip preprost in minimalističen, kljub temu pa smo želeli, da je jasno viden, berljiv in hitro zapomljiv. To smo dosegli z enostavno linearno pisavo, ki smo ji dodali opazen element – zeleno polkrožno črto, ki ima globlji pomen in predstavlja dejavnost blagovne znamke.

Logotip se uporablja v dveh osnovnih barvnih različicah. Na beli oziroma svetli podlagi se uporablja antracit-zelen logotip (slika 27), na antracit sivi oziroma temni podlagi pa belo-zelen (slika 28).

Slika 28: Logotip na antracit sivi podlagi

V priročniku celostne grafične podobe (Priloga B, str. 53) smo logotipu določili tudi najmanjšo dovoljeno dimenzijo pojavnosti, razmerja in neustrezno uporabo logotipa.

(41)

30

4 REZULTATI Z RAZPRAVO Rezultati spletne ankete

Spletna anketa, ki smo jo izvedli, je bila izbirnega tipa. Narejena je bila v skupini 149 anketirancev, od katerih je bilo 86 % žensk in 14 % moških (slika 29).

Slika 29: Anketiranci glede na spol

V anketi je sodeloval 1 % oseb, starih do 20 let, 54 % oseb je bilo starih med 21 in 35 let, 38 % med 36 in 55 let, 7 % oseb pa je bilo starejših od 55 let (slika 30).

Slika 30: Anketiranci glede na starost 14 %

86 %

Spol

Moški Ženski

1 %

38 % 54 % 7 %

V katero starostno skupino spadate?

do 20 let 21–35 let 36–55 let 56 let ali več

(42)

31 na 5-stopenjski lestvici, od zelo primernega do zelo neprimernega. Na sliki 31 lahko vidimo, da se logotip večini anketirancev, tj. 49 %, zdi primeren, 24 % oseb je odgovorilo, da se jim zdi zelo primeren, prav toliko osebam se zdi srednje primeren, 2 % oseb ga je označilo za neprimernega, 1 % pa za zelo neprimernega.

Slika 31: Primernost končnega logotipa Cocono

Pri drugem sklopu vprašanj smo želeli izvedeti, katera grafična rešitev določenega komunikacijskega sredstva se anketirancem zdi najprimernejša. Tako so pri drugem vprašanju imeli na izbiro grafične rešitve treh vizitk. Največ oseb, in sicer 55 %, se je odločilo za drugo vizitko, tretjo vizitko je izbralo 24 % oseb, prvo pa 21 % (slika 32).

Slika 32: Primerjava grafičnih rešitev vizitk 24%

49 % 24 %

2 % 1 %

Označite, kako primeren se vam zdi logotip Cocono, ki je prikazan na spodnji sliki.

Zelo primeren Primeren Srednje primeren Neprimeren Zelo neprimeren

21 %

55 % 24 %

Označite, katera grafična rešitev vizitke se vam zdi najprimernejša za blagovno znamko Cocono.

Prva vizitka Druga vizitka Tretja vizitka

(43)

32 Pri tretjem vprašanju smo primerjali grafične rešitve štirih službenih majic. Na sliki 33 lahko vidimo, da se je za prvo majico odločilo 32 % anketirancev, za drugo 8 %, tretja majica se je zdela najprimernejša 44 % oseb, četrto majico pa je izbralo 16 % oseb.

Slika 33: Primerjava grafičnih rešitev službenih majic

S četrtim vprašanjem smo želeli izvedeti, katera izmed štirih grafičnih rešitev letaka se anketirancem zdi opaznejša in primernejša. Največkrat smo dobili odgovor, da se jim zdi opaznejši prvi letak, in sicer je tako odgovorilo 42 % anketirancev, za drugega se je odločilo 27 % ljudi, za tretjega 13 % ter za četrtega 18 % oseb (slika 34).

Slika 34: Primerjava grafičnih rešitev letakov 32 %

44 % 8 % 16 %

Označite, katera grafična rešitev službene majice se vam zdi najprimernejša za blagovno znamko Cocono.

Prva majica Druga majica Tretja majica Četrta majica

42 %

27 % 13 %

18 %

Označite, katera grafična rešitev letaka blagovne znamke Cocono je opaznejša in primernejša.

Prvi letak Drugi letak Tretji letak Četrti letak

(44)

33 Cocono je opaznejša in primernejša,« je 52 % ljudi odgovorilo drugi transparent, 20 % anketirancev je izbralo prvi transparent, 19 % se je zdel opaznejši in primernejši četrti, 9 % oseb pa se je določilo za tretji transparent (slika 35).

Slika 35: Primerjava grafičnih rešitev transparentov

S pomočjo subjektivnih rezultatov spletne ankete smo videli, kako primeren se anketirancem zdi logotip blagovne znamke Cocono in katere grafične rešitve se jim zdijo primernejše. Izbrane grafične rešitve iz ankete smo upoštevali in jih uporabili, iz njih pa smo izhajali tudi pri oblikovanju ostalih komunikacijskih sredstev, saj smo lažje sklepali, kaj je ljudem všeč in kaj ne.

Izbor komunikacijskih sredstev

4.2.1 Vizitka

Pri vizitki smo se odločili, da bo oblikovana obojestransko, v velikosti 90 × 50 mm in barvno natisnjena na bel mat papir gramature 300 g/m2. Oblikovali smo tri različice, nato pa so anketiranci odločili, katera je najprimernejša. Končna različica izbrane vizitke je prikazana na sliki 36.

20 %

52 % 9 %

19 %

Označite, katera grafična rešitev transparenta blagovne znamke Cocono je opaznejša in primernejša.

Prvi transparent Drugi

transparent

(45)

34

Slika 36: Vizitka

Na sprednji strani je na sredini pozicioniran velik belo-zelen logotip Cocono na antracit sivem ozadju. Na zadnji strani je na vrhu antracit-zelen logotip, na dnu pa v antracit sivi pasici naslov spletne strani – oba podatka sta poravnana sredinsko, da se primerno razlikujeta od ostalih podatkov. Na sredini zadnje strani so na levem delu vizitke ime, priimek in funkcija zaposlenega v podjetju, na desni pa njegova telefonska številka in e- poštni naslov. Levo in desno stran podatkov loči tanka zelena črta, ki daje vizitki ustrezno ravnovesje in razlikovanje med podatki. Z izbiro temne sprednje in svetle zadnje strani smo ustvarili barvni kontrast, pri čemer pa so pomembni podatki dobro vidni in opazni.

4.2.2 Letak

Pokončen letak velikosti formata A5 (148 × 210 mm) je oblikovan obojestransko. Izbrali smo mat papir z gramaturo 200 g/m2. Oblikovali smo štiri različice letaka, med katerimi so se anketiranci odločili za opaznejšega in primernejšega. Na sliki 37 lahko vidimo končno različico izbranega letaka.

(46)

35

Slika 37: Letak

Na sprednji strani letaka je zgoraj logotip, pod njim je opis blagovne znamke, s katerim želimo pritegniti potencialnega kupca, na desni strani pa je daljša predstavitev blagovne znamke. Na levi so v antracit sivem grafičnem elementu, ki izhaja iz logotipa (polkroga), opisane lastnosti paviljonov, levo od njih pa so bele kljukice v zelenih krogih, s katerimi smo želeli opisanim lastnostim dati pozitiven pridih in ustvariti točko fokusa za potencialnega interesenta. V desnem spodnjem kotu so kontaktni podatki.

Na zadnji strani letaka so v levem zgornjem kotu na antracit sivem ozadju kontaktni podatki, desno od njih je na belem ozadju pozicioniran logotip, spodaj je predstavitev blagovne znamke, pod njo pa so opisane prednosti paviljonov Cocono. Prednosti smo tudi grafično prikazali v zelenih krogih in jih povezali z antracit sivo črto, saj smo s tem želeli vzbuditi pozornost potencialnih kupcev in doseči lažje ter hitrejše razumevanje vsebine letaka. Pozornost smo želeli pritegniti predvsem z antracit sivimi, belimi in zelenimi grafičnimi elementi, ki izstopajo in sovpadajo s celotno grafično podobo.

(47)

36 4.2.3 Dopisni list

Oblikovan dopisni list je prikazan na sliki 38 in je velikosti formata A4 (210 × 297 mm).

Na levi je prikazan prazen dopisni list, na desni pa je primer z napisano vsebino. Širina zgornjega roba je 20 mm, spodnjega 10 mm, stranski rob pa znaša 25 mm.

Slika 38: Dopisni list

V levem kotu glave dopisnega lista je logotip blagovne znamke Cocono, v desnem kotu pa je zelen grafični element, ki popestri monotonost dopisnega lista. V nogi, torej na dnu dopisnega lista, so v antracit sivi pasici na levi napisani osnovni podatki podjetja Biro Ogis (ime in sedež podjetja), na sredini sta davčna in matična številka podjetja, čisto na desni pa so pozicionirani kontaktni podatki blagovne znamke Cocono. Na levi strani vsakega sklopa podatkov so tanke zelene črte, da se podatki lažje razlikujejo med sabo in da je vse skupaj bolj uravnoteženo.

(48)

37 4.2.4 E-poštni podpis

Ker se e-poštna sporočila velikokrat pošiljajo neposredno potencialnim kupcem, smo se odločili, da bomo oblikovali e-poštni podpis. Z njim bomo vzbudili občutek profesionalnosti, olajšali ljudem stik z blagovno znamko in povečali prepoznavnost.

Na sliki 39 je prikazan e-poštni podpis, ki je velikosti 400 × 50 px.

Slika 39: E-poštni podpis

Podpis na belem ozadju vsebuje na levi strani logotip Cocono, desno od logotipa so ime, priimek in funkcija zaposlenega v podjetju, čisto na desni strani pa so njegova telefonska številka, e-poštni naslov in naslov spletne strani. Za boljšo preglednost podatke zaposlenega in njegove kontaktne podatke ločuje tanka zelena črta.

4.2.5 Nalepke

Da bomo lažje promovirali blagovno znamko, smo oblikovali nalepke, ki jih bo blagovna znamka podarjala ob različnih nagradnih igrah, pri pošiljanju paketov, majic, pošte in podobno. Na sliki 40 so prikazane oblikovane nalepke, ki so velikosti 60 × 40 mm in ovalne oblike, saj se nam je glede na samo obliko logotipa ta izbira zdela najprimernejša.

Nalepke so v dveh različnih barvah, in sicer bele z antracit-zelenim logotipom in antracit sive z belo-zelenim logotipom. Logotip je pozicioniran na sredino nalepke.

(49)

38

Slika 40: Nalepke

4.2.6 Službena majica

Oblikovali smo službene majice, ki bodo primarno namenjene zaposlenim v podjetju.

Oblikovali smo štiri različice službene majice, nato pa so anketiranci odločili, katera je najprimernejša. Končna različica izbrane majice je prikazana na sliki 41.

Slika 41: Službena majica

Naročnik je želel, da je majica enostavna, vendar vseeno dovolj izstopajoča. Tako je majica v antracit sivi barvi, spredaj ima na levi strani v spodnjem delu grafični element, ki izhaja iz zadnjega dela logotipa Cocono, na hrbtni strani pa je na vrhu izpisan celoten logotip.

(50)

39 4.2.7 Transparent

Transparent velikosti 2000 × 1000 mm bo služil kot promocijski oglas ob cestah.

Oblikovali smo štiri različice transparenta, med katerimi so se anketiranci odločili za opaznejšega in primernejšega. Na sliki 42 lahko vidimo končno različico izbranega transparenta.

Slika 42: Transparent

Naročnik je želel, da je transparent enostaven, vendar kljub temu izstopajoč, in da vsebuje le najpomembnejše podatke. Transparent je oblikovan na antracit sivem ozadju z velikim belim grafičnim elementom, ki izhaja iz zadnjega dela logotipa. Na njem je logotip blagovne znamke Cocono, pod njim pa napis »nova vrsta paviljonov«. Na dnu transparenta je v zeleni pasici tudi naslov spletne strani, ki pritegne pozornost.

4.2.8 Izgled in grafika spletne strani

Če želimo izvedeti neko informacijo ali poiskati kakšen izdelek, storitev ali določeno podjetje, se tega običajno najprej lotimo na spletu. Ravno zaradi tega je spletna stran podjetja oziroma blagovne znamke v današnjem času nepogrešljiva, saj nas lahko tako potencialni kupci najhitreje najdejo. S tem pritegnemo njihovo pozornost, dosežemo večjo prepoznavnost in imamo vse potrebne podatke o blagovni znamki na enem mestu.

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Izbrana barva v grafičnem znaku in barva podlage sicer podpirata sporočilnost grafičnega znaka, vendar kljub temu oblikovan grafični znak ni učinkovit.. Grafični znak ni

Pomembno je, da tržna znamka ob prenovi celostne grafične podobe tudi strateško načrtuje svoje prihodnje delovanje, saj te opredelitve vsebujejo temeljne pomene, ki jih mora

Po eni strani se sprosti veliko priložnosti, ki so jih v preteklosti nadzorovala večja oblikovalska podjetja, po drugi strani pa se soočamo s problemom

Dobra celostna grafična podoba lahko veliko pripomore k rasti organizacije, njeni prepoznavnosti, imidžu, zato je zelo pomembno, kako se podjetnik, oblikovalec

Logotip je sestavljen iz znaka in napisa, kar pa je rahlo nenavadno, napis se namreč ponovi tako v znaku kot tudi desno od znaka.. Znak omejuje navidezni kvadrat, ki je

ENOSTAVNOST: preveč zgoščen logotip je lahko nejasen, zato je pomembna enostavnost in da ne vsebuje preveč informacij. UNIKATNOST: pokažem jim primere logotipov, ki so edinstveni

Zimski alpinizem (sliki 14 in 16) lahko v grobem razdelimo na plezanje snežno- lednih in kombiniranih smeri, ledno plezanje, alpinistično smučanje in deskanje.. Delno spada

Oblikovanje  celostne  grafične  podobe  je  zahtevno.. Pri  oblikovanju  celostne  grafične  podobe  ima  izbira  tipografije  pomembno  vlogo..  Enostavnost