• Rezultati Niso Bili Najdeni

Delež odgovorov na vprašanje v kateri TVPG je primernejša velikost besedila

In document DIPLOMSKO DELO (Strani 42-0)

Slika 35: Delež odgovorov na vprašanje v kateri TVPG je primernejša velikost besedila

Pričakovali smo, da bodo sodelujoči izbrali manjše TVPG, saj so večje lahko moteče in prekrivajo vsebino, vendar ni bilo tako. Glede na dobljene rezultate smo sklepali, da pri oblikovanju TVPG ni mogoče ustreči večini gledalcev.

Nadalje smo anketiranim pokazali dve naslovni TVPG v obliki telopa (slika 36) informativne oddaje in jih vprašali, katera od njih se jim zdi barvno všečnejša.

61 62

TVPG z manjšim besedilom TVPG z večjim besedilom

0 20 40 60 80 100 120

Število anketirancev

30 Slika 36: Prikaz naslovnih TVPG v obliki telopov z različno barvno kombinacijo v informativni oddaji

»24UR« (levo in desno) [11]

Glede na barvno kombinacijo telopov TVPG se je več sodelujočih (62 %) odločilo za rdeče-belo barvno kombinacijo, ostali (38 %) pa so izbrali rdeče-modro barvno kombinacijo (slika 37).

Slika 37: Delež odgovorov na vprašanje v kateri TVPG je primernejša barvna kombinacija

Pričakovali smo, da bo večina izbrala rdeče-belo barvo kombinacijo, ker je kontrastnejša in vidnejša. Pri rdeče-modri kombinaciji je napis slabše viden.

Da bi preučili, kako gledalci dojemajo TVPG, ko se ta pojavi ob voditelju oddaje, smo pripravili sklope štirih različnih primerov celozaslonskih TVPG z novinarko v informativni oddaji (slika 38).

Sodelujoče smo prosili, da slike razvrstijo od najbolj (ocena 4) do najmanj (ocena 1) pregledne oz.

berljive TVPG.

Za primerjavo smo izbrali TVPG, ki so se razlikovale po barvi, velikosti in količini informacij, saj nas je zanimalo, kako te lastnosti vplivajo na gledalce. Po dobljenih rezultatih smo zaključili, da je bila najbolj pregledna TVPG prikazana sliki 3 (skupaj 338 točk), tej sta z zelo podobnimi ocenami sledili TVPG na slikah 4 in 2 (295 in 293 točk), najmanj pregledna oz. berljiva in najslabše ocenjena pa je bila TVPG na sliki 1 (254 točk) (slika 39). Pričakovali smo, da bo najbolj pregledna TVPG na sliki 3, saj nima veliko informacij, kontrast je svetlejši (zaradi bele barve), razporeditev posameznih grafičnih elementov pa je enakomerna. Pričakovali smo tudi, da bo najmanj pregledna oz. berljiva

47

76

Rdeče-modra TVPG Rdeče-bela TVPG

0 20 40 60 80 100 120

Število anketirancev

31 TVPG na sliki 1, ker vsebuje preveč informacij in razporeditev ni enakomerna. Da smo sklepali pravilno, so potrdili odgovori anketirancev.

Slika 38: Primeri celozaslonskih TVPG (1., 2., 3. in 4.) z novinarko v informativni oddaji »24UR« [11]

Slika 39: Razvrstitev ocen TVPG glede na preglednost oz. berljivost

Želeli smo se prepričati, kaj je razlog za podelitev izbranih ocen oz. razvrstitev posameznih TVPG na pripravljenih slikah, zato smo sodelujoče prosili, naj svoj izbor utemeljijo. Največ anketirancev se je odločilo na podlagi barv, barvnega kontrasta in količine informacij. Precej jih je slike razporejalo tudi glede na preglednost in velikost besedila.

29 Ocena 4 Ocena 3 Ocena 2 Ocena 1

32 Nekateri so napisali, da so ocene podelili na osnovi privlačnosti, postavitve TVPG, berljivosti ali zaradi vseh lastnosti skupaj. Med odgovori smo naleteli tudi na nekaj nepreciznih utemeljitev.

Določeni sodelujoči so napisali, da jim barvna raznolikost, smiselna razporeditev in simetrija logično loči vsebino, da pa vsebino TVPG berejo le, če je informacij manj. Navedli so tudi, da so razlike med TVPG premajhne. Eden od sodelujočih je navedel, da je izbiral naključno, ker podatki v TVPG niso bili enaki.

V nadaljevanju smo sodelujočim pokazali sliki z različnima TVPG, ki pozivata h glasovanju v isti zabavni oddaji. TVPG sta se med seboj razlikovali po velikosti, barvi in vpadljivosti (slika 40).

Slika 40: Prikaz TVPG, ki pozivata h glasovanju med zabavno oddajo »Zvezde plešejo« (levo in desno) [11]

Zanimalo nas je, ali in koliko vplivajo te lastnosti na odločitev za glasovanje, zato smo prikazali sliki z zelo različnima TVPG. Največ, kar 68 % anketiranih, se je odločilo za večjo in barvitejšo TVPG (slika 41).

Slika 41: Delež odgovorov na vprašanje katera TVPG bi jih prej prepričala v glasovanje 80

37

Večja TVPG Manjša TVPG

0 20 40 60 80 100 120

Število anketirancev

33 Sodelujoče smo prosili za utemeljitev njihove izbire. Tisti, ki so izbrali prvo sliko (slika 40 levo) z manjšo TVPG, so največkrat zapisali, da sta na njihovo odločitev vplivala enostavnost in minimalizem TVPG. Nekaterim se je TVPG zdela privlačna in zato nevsiljiva. Med odgovori so anketirani zapisali, da je na njihovo odločitev vplivala barva TVPG, čistost ozadja (manjše število ljudi v kadru), nasmeh plesalcev, jasnost, naravnost oz. pristnost. Nekdo je napisal, da se ni odločil za drugo sliko (slika 40 desno) z večjo TVPG, ker se po njegovem mnenju izbrana tipografija ne ujema s TVPG. Sodelujoči, ki so izbrali drugo sliko z večjo grafiko, so največkrat zapisali, da so se zanjo odločili zaradi vpadljivosti, velikosti in vidnosti TVPG. Nekateri so zapisali tudi, da so sliko izbrali zaradi poudarjenosti, več informacij in usmerjenosti pogleda tekmovalcev v kamero. Nekdo je zapisal, da se TVPG na prvi sliki (slika 40 levo) ne opazi oz. se ta izgubi v ozadju in da TVPG na drugi sliki (slika 40 desno) pritegne več pozornosti. Nekdo je zapisal, da ga nobena od TVPG ne bi prepričala v glasovanje, če v to ne bi bil odločen že sam. Eden od anketirancev je predvideval prav, da je prva slika z manjšo TVPG med oddajo postavljena le kot opomnik.

Pričakovali smo, da bo delež izbranih odgovorov za vpadljivejšo TVPG na drugi sliki (Slika 40 desno) večji, vendar smo, glede na rezultate in utemeljitve sodelujočih, zaključili, da tudi manjša TVPG, postavljena na sliko kot opomnik, pritegne gledalce.

Nadalje smo sodelujočim prikazali dve sliki z različnimi načini podajanja informacij o vremenu v informativni oddaji. Na prvi sliki (slika 42 levo) je TVPG upodobljena na stenskem zaslonu za voditeljico, na drugi sliki (slika 42 desno) pa lebdeče oz. virtualno v prostoru.

Slika 42: TVPG na stenskem zaslonu (levo) in lebdeča TVPG (desno) za podajanje informacij o vremenu v informativni oddaji »24UR« [11]

Ker v informativni oddaji »24UR« uporabljajo oba načina podajanja informacij o vremenu, smo želeli izvedeti, katera prikazana TVPG je všečnejša. Več kot polovica (63 %) anketiranih je izbrala prvo TVPG na stenskem zaslonu (slika 42 levo).

34 Slika 43: Delež odgovorov na vprašanje katera TVPG o vremenu je všečnejša

Zanimalo nas je, kaj je botrovalo odločitvam sodelujočih, zato smo jih prosili za utemeljitev. Tisti, ki so izbrali TVPG na stenskem zaslonu (slika 42 levo), so največkrat zapisali, da so se zanjo odločili zaradi večje preglednosti. Med pogostimi odgovori so zapisali, da je TVPG preglednejša, da nima motečega ozadja, ima logično sosledje dni, ki so ga bolj navajeni, da ima boljšo razporeditev elementov, da je privlačnejša, vpadljivejša in ima večji kontrast z ozadjem. Pet moških je zapisalo, da so se tako odločili, ker ob TVPG stoji ženska voditeljica. Nekateri so poudarili, da je v TVPG manjša razlika v velikosti grafičnih elementov pri prikazu posameznih dni in da sta velikost številk ter zapis dneva večja. Nekdo je zapisal, da ga lebdeča TVPG zaradi ozadja odvrača od gledanja, in nekdo, da je slika 42 levo »bolj prijazna za oči«. Tisti, ki so izbrali lebdečo TVPG (slika 42 desno), so največkrat zapisali, da je na njihovo izbiro vplivala preglednost, sodobnost oz. zanimivost zaradi umestitve TVPG v prostor, zaradi česar je ta bolj izstopala. Nekaterim je ljubši zapis dneva v ospredju in dejstvo, da se pri lebdeči TVPG posamezni dnevi ne prekrivajo, ter da v ozadju ni vremenskih oznak. Veliko sodelujočih je poudarilo, da so pri tej TVPG smiselno oz. pravilno razporejeni dnevi iz leve proti desni. Drugi so zapisali, da je obogatena resničnost zanimivejša kot diaprojekcija (angl. slideshow), da je boljše, če je v ospredju TVPG in ne voditelj, in da je ta TVPG drugačna.

Nismo pričakovali, da bo lebdeča oz. sodobnejša različica TVPG prikazovanja vremenskih obetov bolj preferirana kot TVPG na stenskem zaslonu. Iz navedb sodelujočih smo zaključili, da so novosti upodabljanja TVPG med gledalci dobro sprejete in če so dobre, pregledne in smiselne, jih imajo raje kot klasične TVPG.

Na koncu smo želeli ugotoviti, ali so gledalci opazili reklamne oz. oglaševalske TVPG, ki se pojavljajo med oddajami oz. različnimi televizijskimi vsebinami (slika 44).

74

35 Slika 44: Primer oglaševalske TVPG med serijo [11]

Na osnovi odgovorov smo zaključili, da se je večina sodelujočih (82 %) s tovrstnimi TVPG že srečala oz. da jih je opazila (slika 45).

Slika 45: Delež odgovorov na vprašanje ali so opazili reklamne TVPG

Tiste, ki so odgovorili pritrdilno, smo vprašali, ali jih tovrstne TVPG motijo (slika 46). Kar 44 % anketiranih je odgovorilo, da jih te TVPG včasih motijo. 30 % anketiranih s tovrstno upodobitvijo TVPG med predvajanjem programa nima težav oz. jih ne moti, 26 % anketiranih pa oglaševalskih TVPG ne mara oz. jih moti. Sodelujoče, ki so odgovorili pritrdilno, smo prosili za utemeljitev.

Polovica jih je odgovorila, da jih oglaševalske TVPG zmedejo med spremljanjem oddaje, preusmerijo njihovo pozornost in motijo branje in/ali poslušanje. Zapisali so tudi, da TVPG prekrivajo vsebino in podnapise, da je vsebina prevelika in vsiljiva. Nekaterim se oglaševalske TVPG zdijo podobne reklamam. Nekaj jih je zapisalo, da ne morejo gledati dveh stvari hkrati. Nekdo je menil, da so na televiziji oglasna sporočila (v obliki reklam) dolga in zato ni potrebe po vstavljanju oglasnih TVPG med predvajano vsebino. Nekdo je zapisal, da ga moti, ker ne sliši. Ker odgovor ni bil konkretnejši, lahko predvidevamo, da gluhe ali naglušne osebe tovrstne oglasne TVPG zmedejo bolj kot slišeče, saj so osredotočeni samo na gledanje slike, brez poslušanja. Ker ne slišijo govornega dela in iz njega ne morejo razbrati tona glasu ali načina govorjenja, da bi ugotovili v kakšnem čustvene stanju je oseba, se osredotočajo na mimiko obraza in gibanje telesa. [20] Zato

96 21

Da Ne

0 20 40 60 80 100 120

Število anketirancev

36 izgubijo »rdečo nit«, saj se oglasne TVPG pojavijo čez sliko, zakrijejo obraz ali osebo, včasih tudi podnapise.

Slika 46: Delež odgovorov na vprašanje ali jih motijo reklamne TVPG

4.3 PRIPOROČILA

Na podlagi analize različnih TVPG in rezultatov spletne ankete smo ugotovili, kako TVPG dojemajo gledalci, kako jim sledijo in jih razumejo. Ugotovili smo, kako so TVPG prepoznavne in uporabne za gledalce. Iz dobljenih rezultatov in odgovorov smo za ustvarjalce televizijskih vsebin in tovrstnih TVPG pripravili nekaj priporočil.

TVPG se izbirajo glede na žanr oddaje, saj močni učinki (npr. bleščeči elementi) niso primerni za informativne oddaje, ki morajo s pristopom in celostno podobo gledalcu dati občutek, da je vsebina resnična in verodostojna. Nasprotno je pri zabavnih oddajah, pri katerih so TVPG lahko bolj okrašene, saj gledalci pričakujejo sprostitev in razvedrilo.

Ko smo preverjali sledenje in razumevanje grafik, smo ugotovili, da zaradi dodanih TVPG gledalci lažje sledijo in razumejo vsebino informativnih in zabavnih oddaj. Prav tako na podlagi grafik in celostne podobe prepoznajo določeno informativno ali zabavno oddajo.

Pri preverjanju uporabnosti grafik smo ugotovili, da velikost besedila ni tako pomembna kot količina informacij. Če je teh preveč, se gledalci z branjem ne trudijo in grafika ne doseže svojega namena.

Ker so grafike namenjene pomoči pri razumevanju vsebine oddaj, smo ugotovili, da je pomemben način oblikovanja grafičnih elementov. Pomembni so večji barvni kontrasti, da so informacije lažje berljive. Postavitev oz. simetričnost postavitve informacij oz. grafike pa gledalcem omogoča hitrejše branje in lažje razumevanje.

25

37 4.3.1 Uvodne špice

Uvodne špice najavijo začetek oddaje, vizualno se skladajo z ostalimi grafikami in z glasbo oz.

zvokom naznanijo oddajo. Na ta način pozovejo gledalce h gledanju televizije, tudi če tisti trenutek ne spremljajo televizije in nanjo niso pozorni. Grafična rešitev uvodnih špic naj bo celozaslonska in vsebuje kompleksnejše animirane učinke, da se smiselno loči od reklamnega bloka ali druge vsebine.

4.3.2 Podpisne TVPG oz. telopi

Telopi naj bodo postavljeni na nemoteča mesta na zaslonu, da ne prekrivajo prikazanega bistva (npr. voditelja). Grafični elementi in pisave morajo biti oblikovani z barvami, ki TVPG ustvarijo opazen barvni kontrast. Tipografija naj bo primerna za televizijske zaslone. Pisave s serifi se odsvetujejo, saj pri branju z zaslona z večje razdalje potrebujejo večji razmik, tudi protioblika črk mora biti večja, da je pisava dobro vidna in berljiva. Odsvetujejo se tanke linije oz. pisave s tankimi linijami ali z razlikami v odebelitvi.

Z velikostjo pisave je nemogoče ustreči večini gledalcev, zato naj bo ta določena glede na pomembnost informacij in razpoložljivi prostor za TVPG na zaslonu. Pri velikosti in izbiri pisave je pomembno, da se grafični elementi za besedilom skladajo s pisavo. Pri bolj okrašenih TVPG so uporabljene opaznejše in večje pisave, pri manjših TVPG, kot so telopi, se uporablja manj učinkov in večji grafični elementi.

TVPG, ki pozivajo k reakciji gledalca (npr. glasovanju), naj bodo opaznejši, manj opazne TVPG so opomniki med oddajo.

4.3.3 Celozaslonske TVPG oz. dupleksi

Celozaslonske TVPG oz. dupleksi naj ne prikazujejo preveč informacij naenkrat, da so dovolj velike in razumljive. Večje barvne razlike bolj razločijo vsebino in so zato preglednejše. Na to vpliva razporeditev informacij TVPG, ki naj bo simetrična, smiselna in urejena. Na ta način je vsebina, prikazana v TVPG, logično ločena in zahteva manj »energije« za razumevanje.

38 4.3.4 TVPG na stenskem zaslonu v ozadju

TVPG na stenskem zaslonu, ki je pri podajanju informacij v ozadju, vsebuje le pomembne ali izpostavljene informacije. Kot pri celozaslonskih grafikah mora biti TVPG urejena, vendar zaradi prisotnosti voditelja lahko vsebuje več informacij. Pri takšnem načinu podajanja informacij lahko voditelj med govorom pokaže del TVPG, ki je v nekem trenutku pomemben za njegovo razlago. Ko npr. voditeljica govori o temperaturi (°C) na Primorskem, pri tem pokaže na TVPG, kjer je to zapisano, in na ta način usmeri gledalčev pogled.

4.3.5 Virtualna resničnost

Virtualna resničnost predstavlja moderno rabo TVPG, popestri vsebino in drži korak z modernim.

Gledalcem novosti oz. uporaba sodobne tehnike prikazovanja informacij v TVPG ustrezajo. V oddaje se takšne spremembe vključujejo postopoma, na ta način se vzdržuje celostna podoba in vpeljuje svežina.

TVPG naj bodo postavljene na čist in prazen nemoteč del prostora, da se virtualne TVPG jasno vidijo.

4.3.6 Ambientalna TVPG

Prisotnost ambientalne TVPG popestri ozadje in omogoča prepoznavo oddaje, zato je njena raba koristna. Ni priporočljivo, da je preveč okrašena ali da ves čas prekriva ozadje.

4.3.7 Animirani grafični elementi

Animirani grafični elementi, ki smiselno ločijo sklope oddaje, naj bodo kratki, vizualno in zvočno povezani z uvodno špico. Raba pretiranih vizualnih učinkov ni priporočljiva, da ne zmotijo gledalca.

4.3.8 Odjavne špice

Odjavne špice so smiseln zaključek oddaje, ki je odvisen tudi od žanra oddaje. Če se pri odjavni špici poleg TVPG z napisi vidi tudi poslovilni kader, je slovo prijaznejše, kot če se kader izreže in nadaljuje s celozaslonsko TVPG. Na ta način gledalec ob zaključku ni razočaran.

39 4.3.9 Oglaševalske TVPG

Pri uporabi oglaševalskih TVPG pazimo, da jih med oddajami in ostalimi televizijskimi vsebinami ni preveč oz. da so čim manj moteče. Oglaševanju so namenjeni oglasni bloki. Ne smejo prekrivati glavnega lika ali glavne informacije na zaslonu, saj zmotijo osredotočeno spremljanje predvajane vsebine. Priporočljivo je, da tovrstne TVPG niso prevelike, niso v kadru predolgo in se ne prikazujejo pogosto.

40

5 ZAKLJUČEK

Televizija je zelo razširjen medij, zato je pomembno, da je vsebina prijazna za gledalca. To pomeni, da se mora za razumevanje čim manj truditi, predvajana vsebina ali oddaja ga mora pritegniti tako, da se ji popolnoma prepusti. Če je ta cilj dosežen, je oddaja uspešna in ima visoko gledanost.

V diplomski nalogi smo opravili analizo in raziskavo, v kateri je bilo ugotovljeno, da je televizijska produkcijska grafika nepogrešljiv element na televizijski medijski sceni. Na podlagi rezultatov smo izdelali priporočila za ustvarjalce televizijskih vsebin in oblikovalce grafičnih elementov. Ugotovili smo, da je s pomočjo televizijskih produkcijskih grafik vsebina informativnih in zabavnih oddaj bolj razumljiva, gledalcem pa omogoča lažje sledenje oddaji. Bolj kot so grafični elementi dodelani, večja je verjetnost, da bodo dosegli svoj namen. Med pomembnejšimi lastnostmi so barve, kontrasti, velikost in količina informacij. Ugotovili smo, da morajo ustvarjalci televizijskih vsebin biti pozorni pri reklamnih oz. oglaševalskih grafikah, ki so moteče, če se pojavljajo prepogosto ali ob nepravem času in če so prevelike.

Konkurenca na televizijskem medijskem trgu je s pojavljanjem novih televizij in medijskih hiš čedalje večja. Da se medijska hiša obdrži na vodilnem položaju, mora ves čas posodabljati vsebino in produkcijo. Med raziskavo smo ugotovili, da so gledalci pripravljeni na sodobnejši način podajanja informacij, kar dokazuje popularna virtualna resničnost. Zato je sledenje trendom in stremenje k izboljšavam pot do uspešne vsebine, oddaje in televizije.

41

6 VIRI IN LITERATURA

[1] TARLIĆ, M. Primerjava športnih vsebin v dnevnoinformativnih oddajah na nacionalni in komercialni televiziji : diplomsko delo. Maribor, 2016, str. 9–12.

[2] KEGEL, K. Analiza razvedrilne oddaje na RTV Slovenija : diplomsko delo. Maribor, 2016, str.

19–20.

[3] PRO PLUS [dostopno na daljavo]. [citirano 12. 11. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://pro-plus.si/>.

[4] BENEDIČIČ, J. Format dnevnoinformativne oddaje 24UR od nastanka do danes : diplomsko delo. Ljubljana, 2011, str. 8–20.

[5] ČERIN, L. Uspešno učenje – naučite se učiti [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 10. 2. 2015 [citirano 12. 11. 2020]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.zenskisvet.si/psihologija/uspesno-ucenje--naucite-se-uciti.html>.

[6] KOHEK, N. Dodajanje grafike v televizijski produkciji : diplomsko delo. Kranj, 2014, str. 4–6.

[7] BRATOŽ, T. Razvoj formata televizijske dnevnoinformativne oddaje Danes : diplomsko delo.

Ljubljana, 2016, str. 28–32.

[8] ROTER, L. Vloga producenta v spotih za promocijo televizijskih vsebin : diplomsko delo.

Ljubljana, 2016, str. 13–14.

[9] LEBAN, V. Televizijsko novinarstvo : hibridizacija žanrov in stilov. Ljubljana : Fakulteta za družbene vede, 2007, str. 105–115.

[10] LEBAN, V. Osnove televizijskega novinarstva. Ljubljana : Fakulteta za družbene vede, 2007, str. 130–165.

[11] 24UR in Zvezde plešejo. V VOYO : spletna videoteka [dostopno na daljavo] Obnovljeno: 18.

11. 2020 [citirano 18. 11. 2020] Dostopno na svetovnem spletu: <https://voyo.si/>.

[12] LEŠNIK, N. Pomen licenčnih oddaj za slovensko televizijo : diplomsko delo. Maribor, 2019, str. 11–26.

[13] Programska shema in cenik POP TV, april 2021 [dostopno na daljavo]. PRO PLUS.

Obnovljeno 1. 4. 2021 [citirano 14. 4. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://images.24ur.com/media//document/62530612.pdf?v=1615905991>.

[14] LINDSAY, B. How to become a TV director [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 11. 3. 2020 [citirano 22. 1. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.backstage.com/magazine/article/become-tv-director-837/>.

[15] What is a graphics operator? [dostopno na daljavo]. Obnovljeno 2014 [citirano 22. 1. 2021].

Dostopno na svetovnem spletu:

<http://broadcastgraduate.com/what-is-a-graphics-operator/>.

42 [16] BILLINGS, D. Television production roles and responsibilities [dostopno na daljavo]. [citirano

25. 1. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<http://syn.org.au/app/uploads/pdf/SYN%20Guide%20to%20TV%20Roles%20and%20Resp onsibilities_0.pdf>.

[17] Film & TV production roles and departments [dostopno na daljavo]. [citirano 6. 2. 2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <http://www.listeninglistening.com/uploads/6/4/4/8/6448263/

crew-roles-and-departments-guide.pdf>.

[18] Real-time design tool [dostopno na daljavo]. Viz Artist. Obnovljeno 2021 [citirano 20. 1. 2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.vizrt.com/products/viz-artist/>.

[19] Čas pred zasloni zaradi covid-19 spodkopava duševno zdravje [dostopno na daljavo].

Obnovljeno 1. 2. 2021 [citirano 7. 4. 2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://www.revijazamojezdravje.si/cas-pred-zasloni-zaradi-covid-19-spodkopava-dusevno-zdravje/?fbclid=IwAR1T71dXkBTOJsSN9V3uDuroN-ouqJg1vtALQvOkDOJMN6vjFt6Mks D2Os>.

[20] METELKO, J. R. Osveščenost o gluhih kot jezikovni in kulturni manjšini v Sloveniji : diplomsko delo. Maribor, 2014, str. 42–45.

43

7 PRILOGA

V nadaljevanju so prikazana vprašanja in ponujeni odgovori vprašalnika spletne ankete, z naslovom Televizijska produkcijska grafika.

7.1 ANKETNI VPRAŠALNIK

Pozdravljeni.

Sem Manja Kulovic, študentka Grafične in medijske tehnike na Naravoslovnotehniški fakulteti, v Ljubljani. V okviru diplomskega dela na temo televizijske produkcijske grafike, katerega opravljam pod mentorstvom izr. prof. dr. Raše Urbas, sem pripravila anketo, katere namen je prepoznati dojemanje grafičnih predlog med posameznimi televizijskimi oddajami.

Anketa je anonimna in vsi podatki bodo uporabljeni v namen raziskave diplomskega dela. V njej lahko sodelujejo vsi, neodvisno od starosti (otroci, mladostniki, odrasli in starejši). Vzela vam bo le nekaj minut, zato vljudno prosim, da pozorno odgovorite na zastavljena vprašanja.

V kolikor je le mogoče, priporočamo, da se zaradi slikovnega gradiva, ankete lotite reševati na računalniškem zaslonu ali tablici. Na zaslonih pametnih telefonov se ponekod slike ne prikažejo v polni velikosti. :)

Iskrena hvala za pomoč in sodelovanje, Manja (Vir fotografij: VOYO, Pro Plus d..o..o.)

44 7.1.1 1. sklop vprašanj – DEMOGRAFSKA VPRAŠANJA

44 7.1.1 1. sklop vprašanj – DEMOGRAFSKA VPRAŠANJA

In document DIPLOMSKO DELO (Strani 42-0)