• Rezultati Niso Bili Najdeni

Telop TVPG z naslovom novice v informativni oddaji »24UR« [11]

In document DIPLOMSKO DELO (Strani 17-0)

Zaradi vključevanja naslovov, podnapisov in drugih informacij v grafiko se gledalcu omogoči, da ne zgreši bistva, četudi nekaj trenutkov ne posluša ali ne gleda televizije. Ko se bo vrnil k ogledu, bo grafika na kratko povzela preslišano in spet bo lahko sledil oddaji. Grafike povedo tisto, česar novinar oz. voditelj ne pove ali mu olajšajo razlago. Najdemo jih v prikazu zapletenih in statističnih podatkov, primerjavah, zemljevidih, diagramih ali grafičnih skicah, ki informacije podajajo na lažji in hitrejši način, kot je govorna razlaga. Primer lažjega razumevanja zaradi grafike je prikazan na sliki 2, kjer novinarka s pomočjo grafike na televizijskem zaslonu prikazuje podatke. Prikazanih informacij ni treba ponavljati, saj si jih gledalec ogleda oz. prebere.

5 Slika 2: TVPG ob razlagi novinarke v informativni oddaji »24UR« [11]

2.2.2 Zabavne oddaje

Zabavne ali razvedrilne oddaje se od informativnih razlikujejo po tem, da jih ni treba razumeti, ampak je njihov pomen razvedriti gledalca. Animiranje občinstva v studiu ali doma lahko vključuje igre ali izobraževanje na zabaven način [2]. Velikokrat se gledalci vključijo v potek ali razplet oddaje z glasovanjem, ki medijski hiši prinaša tudi dobiček. Največkrat so na sporedu ob koncu tedna ali v večernih urah, ko si gledalci želijo sprostitve in zabave. Zabaven program ustvarjajo različne oddaje, med njimi resničnostni šovi, glasbene, plesne, turistične, nedeljske, humoristične, kuharske, ljubezenske, družinske oddaje, kvizi ipd.

Vse vrste teh oddaj so lahko licenčne ali last produkcije medijske hiše. Licenčne oddaje so priljubljene zaradi predpostavke, če je bila oddaja uspešna v drugih državah, je lahko tudi pri nas (v Sloveniji). Z nakupom licenčne oddaje se prihranita čas z iskanjem ideje in denar za testiranja, zato je tveganje minimalno. Preoblikujeta se le kulturni del in raven lokalizacije, ostali del oddaje pa mora zaradi prepoznavnosti težiti k originalnemu formatu oddaje [12]. V zadnjem času je na slovenski sceni nekaj oddaj slovenske produkcije, ki je zasnovana po navadah in pričakovanjih Slovencev, zato so lahko v gledanosti uspešnejše od licenčnih oddaj.

TVPG zabavnih oddaj vsebujejo več računalniških efektov kot tiste za informativne oddaje. Ti so kompleksnejši in vpadljivejši, saj niso tako resni in strogi kot informativne oddaje. Resničnostni šovi z glasovanjem gledalcev in kvizi vsebujejo največ grafik, saj za lažje razumevanje in sledenje potrebujejo opisno grafiko, podnapise, preglednice ipd. Brez grafik bi nekatere oddaje bile premalo razumljive in zato tudi manj gledane [1]. V šovih so grafike ključne za informacije o glasovalnih linijah, ki gledalca spodbujajo h glasovanju, saj klici in sporočila oddaji prinašajo zaslužek.

6 Največ gledalcev privabljajo prav zabavne vsebine, ki zaradi visoke gledanosti s seboj prinašajo tudi številne oglaševalce [4]. Kot dokaz za to je cenik oglaševanja na komercialni televiziji POP TV, kjer je oglaševanje najdražje med oddajami zabavnega žanra. V Preglednica 1 je prikazana cena 30-sekundnega oglasa med oddajo v programski shemi v aprilu 2021 [13]. Kot je razvidno iz preglednice, so zabavne oddaje zaradi večje gledanosti dražje od informativnih oddaj. Cena je poleg gledanosti odvisna tudi od dneva in ure predvajanja.

Preglednica 1: Cena 30-sekundnega oglaševanja na POP TV za april 2021 [13]

Zabavna oddaja Informativna oddaja

MasterChef

Slovenija Sanjski moški 24UR 24UR zvečer

8.000 € 9.000 € 5.500 € 3.700 €

2.3 VLOGA GRAFIČNEGA OPERATERJA V REŽIJI

Grafični operater (grafik) v režiji je usposobljen za pripravo in predvajanje različnih TVPG, ki so lahko posnete vnaprej ali predvajane v živo. Med njimi so resničnostni šovi ali druge oddaje, posnete v studiu, pri katerih je potrebna neposredna povezava z režijo. Njegovo glavno delo je upravljanje z bazo vnaprej pripravljenih podatkov in grafik za posamezne oddaje [14]. Programi, s katerimi lahko upravlja z vsebino, so grafični in podatkovni, zato se za svoje delo ne more izobraziti, temveč mora specifično znanje pridobiti pri vsakem izvajalcu posebej. Čeprav je delo grafično operatersko in ni kreativno, mora poznati medijsko produkcijo in grafično stroko, saj je del njegovega dela tudi postavljanje podatkov v grafike in med oddajo predvajanje ob primernem času [15]. Sledi dogajanju in oceni primeren čas, za npr. predvajanje animacije, ne da bi to zmotilo gledalca in prekrilo glavne elemente na posnetku. Grafik v režiji upravlja s telopi, preglednicami, z grafikami v ozadju, s promocijskim materialom, z glasovalnimi vsebinami ipd.

2.3.1 Potek dela grafika za oddajo v živo

Ko je oddaja v fazi načrtovanja in se pripravlja material za izvedbo, grafik sodeluje s kreativnimi grafiki, ki pripravljajo grafično podobo oddaje in material, s katerim bo operater med oddajo upravljal [16]. Dogovorijo se za kaj in kdaj se bo grafika ali animacija uporabljala ter kako se z njo upravlja. Grafik pozna vse pripravljene različice grafik, glede na njihovo velikost, način animiranja, hitrost, vidljivost ipd. jih predlaga režiserju. Od vsebine oddaje je odvisno, ali bodo uporabljene vse pripravljene grafike. Npr. telopi so pripravljeni za različne dolžine besedila, zato jih je v bazi

7 pripravljenih več. Na sliki 3 je uporabljena različica telopa za enovrstično besedilo. O tem, kateri telop bo najoptimalnejši za določeno besedilo, se uskladita režiser in grafik v režiji, ko ekipa dobi naročnikova navodila, iz katerih je razvidno, kaj morajo telopi vsebovati.

Slika 3: Postavitev telopa TVPG na kader zabavne oddaje »Zvezde plešejo« [11]

Pred začetkom oddaje začne nadzor režiser (tj. oseba, ki je odgovorna za interpretacijo na zaslonu, kadriranje in postavitev kamer v studiu, razčlenitev scenarija ter modulacijo nastopajočih), ki za snemanja izvede vaje, na katerih se preizkusijo vse možnosti snemanja in odvijanja dogodkov. Vse so terminsko določene in časovno uokvirjene v delovni dan. Na ta način se zagotavlja dobra organizacija velike ekipe, ki lahko šteje do 100 izvajalcev projekta. Na vajah se izvajalci pripravijo tudi na nepričakovane scene, ki niso del scenarija (npr. poškodba gosta med oddajo). Medtem si grafik v režiji za vsako oddajo pripravi vrstni red predvajanja grafik od začetka do konca. Po vajah sledi generalka, ki se izvede identično, kot se bo po scenariju izvedla oddaja na snemanju. Grafik se v tem času z ostalimi soustvarjalci dogovori o časovnici predvajanja, trajanju posameznih grafik in o načinu dela.

Med oddajo ekipa sledi scenariju, saj je potek oddaje natančno predviden. Izjeme so oddaje, v katerih so spremenljivi dogodki ali podatki. To so oddaje, ki vključujejo npr. glasovanje ali točkovanje. Če so podatki pomembni za odvijanje oddaje, se prikažejo z grafiko. Načini, kako pridobiti podatke, so različni in odvisni od oddaje in izvajalca. Lahko so lastno programirane aplikacije, zato delo grafika ni samo sledenje scenariju, ker mora poskrbeti, da pridejo podatki pravočasno v njegov sistem. Npr. če oddaja vsebuje točkovanje sodnikov, jih grafik od njih dobi preko aplikacije in jih uvršča v grafiko. Odvisen je od ekipe, ki ni z njim v režiji, in potrebuje komunikacijo z vodjo studia, ki nadzoruje dogajanje in poskrbi, da grafik dobi informacije, če pride do težav v sistemu.

8 Grafik med oddajo komunicira z režiserjem in video montažerjem. Režiser je glavni član ekipe, ki nadzoruje dogajanje in spremlja vse elemente, kot so postavitev kadrov, zaporedje snemanja, govorni del, grafične elemente in časovno usklajenost s scenarijem [17]. Zato je pomembno, da grafik poleg upravljanja z materialom sledi tudi njegovim navodilom. Režiser mu pove, kdaj in za koliko časa bo določena grafika v etru, če ta vpliva na odvijanje dogodkov ali je odvisna od kadra snemanja.

Na sliki 3 je telop postavljen v prazen del kadra in ne prekriva glavnih elementov na posnetku (npr.

voditelja). Z ostalim materialom grafik upravlja po scenariju. Za prenos v eter mora komunicirati tudi z video montažerjem, ki je t..i. desna roka režiserja, in sledi ukazom preklapljanja med kamerami. Ta skrbi za grafično plast (angl. layer) video vsebin v etru, zato mora vedeti, kdaj je grafika vidna in kdaj je lahko plast nevidna.

2.3.2 Potek dela grafika za vnaprej posnete oddaje

Pri vnaprej posnetih studijskih oddajah je potek dela za ekipo podoben tistim, ki so predvajane v živo. Razlika je le v tem, da je ob snemanju manj stresa, ker se napake pravočasno odpravijo.

Grafik ni potreben, če oddaja oz. prispevki niso neposredno povezani z režijo ali če ga nadomesti video montažer, ker njegovo delo ni tako obsežno [16]. Grafike v informativnih oddajah in oddajah, posnetih na terenu, dodaja montažer in ne grafik v režiji, saj so posnetki pripravljeni vnaprej.

2.3.3 Programi, s katerimi upravlja grafik

Grafik v režiji se največkrat srečuje z grafičnimi programi in aplikacijami za predvajanje grafik v živo. Podjetja uporabljajo različne programe, odvisno od prioritet ali izkušenj. Tovrstni programi in aplikacije se uporabljajo tudi za druge grafične rešitve, od snovanja grafik do virtualnih studiev [18].

Grafične programe in aplikacije se uporablja na vsakem delovnem mestu, v podjetju oz. televizijski hiši posebej, saj so zaradi predvajanja animacij v realnem času lahko zelo kompleksni. Večina teh programov in aplikacij se uporablja za oddaje v živo (informativne, zabavne) ali za prenose športnih tekmovanj.

Nekateri tovrstni grafični programi in aplikacije so Caspar CG (Švedska javna televizija, Švedska), Chyron (ZDA) in Viz Artist (Norveška) [6]. Ti sistemi potrebujejo za delovanje zmogljive računalnike in močna omrežja, v katerih se datoteke shranjujejo in obdelujejo. Danes je večina grafik animiranih, uporabljajo se različni 3D-učinki.

9

3 EKSPERIMENTALNI DEL

V eksperimentalnem delu naloge smo se najprej posvetili teoretični analizi televizijskih produkcijskih grafik (TVPG). Na primerih bomo opisali, kje, kdaj, kako in zakaj se na televiziji uporabljajo grafike med oddajami. Nato bomo na podlagi anketnega vprašalnika poskušali preučiti, ali gledalcem TVPG pomagajo pri razumevanju vsebine ali je to zanje le estetska dodana vrednost.

Cilj je izdelati priporočila glede rabe TVPG v medijske namene pri raznovrstnih oddajah.

3.1 METODE DELA

3.1.1 Pregledna analiza televizijskih produkcijskih grafik

Ugotoviti smo želeli, koliko različnih TVPG se danes uporablja, zato smo naredili pregledno analizo.

S pomočjo grafik na televiziji smo jih analizirali po seznamu, v odvisnosti od njihovega namena uporabe. Natančno smo preučili, kje, kdaj in zakaj se določen sklop TVPG uporablja za dodatno informiranje gledalcev. Preučili smo tudi, kako so TVPG prikazane.

Analizirali smo TVPG dveh različnih oddaj medijske hiše Pro plus, d..o..o. Primerjali smo TVPG informativne oddaje »24UR« in zabavne oddaje »Zvezde plešejo« komercialne televizije POP TV.

V obeh oddajah se pojavlja večje število različnih TVPG, na osnovi katerih smo naredili obsežno primerjavo.

S pomočjo rednega ogleda oddaj in znanja, pridobljenega med praktičnim usposabljanjem v podjetju Pro plus, d..o..o., smo izvedli analizo grafik. Analizo posameznih TVPG smo izvedli s pomočjo ogleda posameznih oddaj in izdelave posnetkov zaslona v videoteki Voyo, ki je v lasti medijske hiše Pro plus, d..o..o., in omogoča oglede oddaj za nazaj. Tako smo prikazali grafike v sliki oz. statično na zaslonu, kot so bile predvajane med oddajo.

Pri analizi in primerjavi TVPG smo se osredotočili na njihovo velikost glede na razmerje s sliko, barvo, pisavo, čas prikazovanja, pomen in njihovo uporabnost. Iste značilnosti so nas zanimale tudi v spletni anketi, v kateri smo z željo, da bi izvedeli kakšne so navade gledalcev, način dojemanja in pomen TVPG za gledalce, zastavili podobna vprašanja.

10 3.1.2 Spletna anketa

Da bi ugotovili, kako gledalci dojemajo TVPG, kaj je zanje pri TVPG pomembno in kaj ne, smo izdelali spletno anketo s pomočjo spletne aplikacije 1KA. Želeli smo ugotoviti, katere TVPG dosežejo svoj namen, katere so bolj všečne in katere moteče.

V prvem sklopu vprašanj smo sodelujoče povprašali po demografskih podatkih (spol, starost in izobrazba anketiranca). V drugem sklopu vprašanj smo sodelujoče spraševali o njihovih navadah pri gledanju televizije. V tem delu smo spletno anketo zasnovali tako, da so anketirani, ki ne gledajo televizije ali gledajo samo tuje televizijske programe, z anketo zaključili, saj nadaljnje odgovarjanje ne bi bilo smiselno. V 3. sklopu vprašanj nas je zanimalo, ali TVPG prispeva k boljšemu sledenju in razumevanju ter prepoznavnosti oddaje, medtem ko smo v 4. sklopu vprašanj spraševali o uporabni vrednosti TVPG.

Spletna anketa je bila aktivna 14 dni februarja 2021.

3.1.3 Opis priporočil za izdelavo in rabo TVPG

Na osnovi pregleda, primerjave TVPG in ugotovitev, kako jih uporabniki oz. gledalci dojemajo, smo pripravili priporočila, ki so namenjena ustvarjalcem oddaj, oblikovalcem grafik in producentom grafičnih vsebin.

11

4 REZULTATI IN RAZPRAVA

S pomočjo analize TVPG in izdelane spletne ankete smo na osnovi dobljenih rezultatov pripravili priporočila za uporabo, pri čemer naj bi njihova vsebina in podoba kontekstualno in oblikovno bolj odgovarjala ciljnemu občinstvu, tj. gledalcem informativnih in zabavnih oddaj.

V nadaljevanju so prikazani rezultati analiz z razpravo, na koncu pa so pripravljena tudi priporočila uporabe TVPG v informativnih in zabavnih oddajah.

4.1 REZULTATI PREGLEDNE ANALIZE TELEVIZIJSKIH PRODUKCIJSKIH GRAFIK Z RAZPRAVO

Vse vrste TVPG na televiziji so animirane. Z dodajanjem majhnih učinkov (tj. efektov) se TVPG uskladi z že premikajočo »v živo« oddajano sliko. Vse skupaj tvori organski način premikanja. Zato gledalca prihod in odhod TVPG s slike ne zmoti tako, kot če bi se TVPG nenadoma prikazala.

Oblik in različic TVPG je več. Med seboj se ne razlikujejo zgolj po vizualni podobi, temveč predvsem po vsebini in namembnosti. Med različne TVPG prištevamo uvodne špice, podpisne TVPG oz.

telope, celozaslonske TVPG oz. duplekse, TVPG na stenskem zaslonu v ozadju voditelja, različne podobe virtualne resničnosti, ambientalne TVPG, animirane grafične prehode, odjavne špice in oglaševalske TVPG.

Uvodne špice so računalniško kompleksni vizualni učinki, ki jih spremlja prepoznavna glasba.

Oboje pritegne pozornost gledalca in ga povabi h gledanju oddaje [7]. Uvodne špice in glasba narekujejo tehnološko razvitost, sodobnost, oglaševanje in identifikacijo oddaje v primerjavi s konkurenčnimi televizijskimi programi in njihovimi oddajami. Informativne oddaje uporabijo za unikatnost ozadja v uvodni špici TVPG posnetek studia »v živo«, ko se voditelj pripravlja na začetek oddaje (slika 4). Uvodne špice z animiranimi ozadji so lahko precej enostavne, lahko pa so vizualno kompleksnejše (slika 5).

12 Slika 4: Prikaz uvodne špice informativne oddaje »24UR« (levo in desno) [11]

Slika 5: Prikaz uvodnu špice zabavne oddaje »Zvezde plešejo« (levo in desno) [11]

Podpisne TVPG oz. telopi so napisi, ki se običjano nahajajo na spodnjem delu kadra in poleg naslova vsebujejo podnaslov (slika 6). Lahko naslavljajo tematiko ali podpišejo govorce, snemalce in montažerje prispevkov informativnih oddaj. Pri zabavnih oddajah vabijo h glasovanju, prikazujejo glasovalne linije, podpišejo govorce ali nastopajoče ipd.

Slika 6: Telopa TVPG informativne oddaje »24UR« (levo) in zabavne oddaje »Zvezde plešejo«

(desno) [11]

Celozaslonske TVPG oz. dupleksi razdelijo zaslon na dva ali več delov. Sestavljajo jih ozadja, ki so usklajena s podobo (angl. image) oddaje in z napisi, s podpisi ali telopi. S tovrstnimi grafičnimi rešitvami je mogoče pokazati več slik oz. kamer (tudi do devet kamer). V primeru informativne oddaje se dupleks TVPG uporabljajo za pogovor med voditeljem v studiu in novinarjem ali gostom na terenu (slika 7 levo). Uporabljajo se tudi za hkratni prikaz novinarja in prispevka (slika 8 levo) ali

13 novinarja in informativne TVPG (slika 8 desno). Informativne oddaje imajo več tovrstnih TVPG za razdelitev zaslona z različnim številom »kamerskih oken«, z različnimi postavitvami in razmerji med njimi. Zabavne oddaje so bolj predvidljive in ne potrebujejo zaloge predlogov (angl. tamplate), kot jih npr. potrebuje informativna oddaja. Pri zabavnih oddajah se ta način TVPG uporablja za združitev dveh prostorov v studiu (slika 7 desno).

Slika 7: Dupleks TVPG informativne oddaje »24UR« (levo) in zabavne oddaje »Zvezde plešejo«

(desno) [11]

Slika 8: Dupleks TVPG informativne oddaje »24UR« z novinarko in prispevkom (levo) ter TVPG in novinarke (desno) [11]

Dupleks TVPG se lahko uporablja tudi brez slike »v živo« oz. »kamerskih oken«. Nekatere infografike v informativnih oddajah zasedejo cel zaslon z namenom, da imajo TVPG več prostora in so zaradi tega jasneje prikazane (slika 9 levo). Pri zabavnih oddajah se tovrstne TVPG uporabljajo za prikaz posnetkov, fotografij, glasovalnih linij ipd. (slika 9 desno).

14 Slika 9: Celozaslonska TVPG v informativni oddaji »24UR« (levo) in v zabavni oddaji »Zvezde

plešejo« (desno) [11]

TVPG na stenskem zaslonu v ozadju (slika 10) se za informativne oddaje pripravljajo dnevno in so prilagojene vsebini vsake novice. Pri napovedih so v obliki fotografije (slika 10 levo) ali sestavljene fotografije, nekatere tudi z grafičnimi elementi (slika 10 desno). Prikažejo se na različnih zaslonih, odvisno od postavitve novinarja oz. voditelja v studiu. Postavitev se določi glede na informativno oddajo (npr. 24UR popoldne, 24UR, 24UR zvečer) oz. za kateri del in rubriko oddaje je pripravljeno ozadje. Kadrov, v katere lahko postavimo novinarja oz. voditelja z zaslonom v ozadju, je veliko. Kakšni bodo kadri in kje na zaslonu bo TVPG ali fotografija, se določi med pripravo oddaje.

Slika 10: TVPG na stenskem zaslonu informativne oddaje »24UR« v rubriki »Pop In« (levo) in rubriki

»Šport« (desno) [11]

Med podajanjem novic je ozadje opremljeno tudi z infografiko in ne samo s fotografijami. V rubriki

»Vreme« informativne oddaje »24UR« so TVPG v ozadju stalne, spreminjajo se le številke in TVPG za prikaz stanja vremena (npr. sončno, oblačno, deževno, smer vetra) (slika 11 levo). TVPG za novice se pripravljajo dnevno (slika 11 desno).

15 Slika 11: TVPG na stenskem ozadju informativne oddaje »24UR« v rubriki »Vreme« (levo) in med

novico v informativni oddaji »24UR« (desno) [11]

Virtualna resničnost, pri kateri v realni studio ali drug prostor postavimo TVPG, je glavni trend današnjega časa. Videti je lahko kot lebdeči ali postavljeni predmet (slika 12). Če se virtualna TVPG premika, animira ali kako drugače spreminja, je vtis realnega večji. Televizija s takšnimi potezami gledalcem pokaže, da so vredni njihove pozornosti, saj se jih trudijo impresionirati. Z njimi ciljajo tudi na večjo gledanost in pridobivanje novih stalnih gledalcev.

Slika 12: TVPG virtualne resničnosti v informativni oddaji »24UR« (levo) in zabavni oddaji »Zvezde plešejo« (desno) [11]

Ambientalna TVPG sama po sebi nič ne sporoča, naredi le vzdušje v studiu in posnema videz oz.

zunanjo podobo (angl. image) oddaje (slika 13). Ko voditelj informativne oddaje ne potrebuje TVPG, ga v ozadju spremlja le gibajoča ambientalna grafika (slika 13 levo). V zabavnih oddajah so tovrstne TVPG po studiu razporejene na zaslonih različnih velikosti in oblik (slika 13 desno).

16 Slika 13: Abmientalni TVPG v studiu informativne oddaje »24UR« (levo) in zabavne oddaje »Zvezde

plešejo« (desno) [11]

Animirani grafični prehodi se uporabljajo pri napovedniku informativnih oddaj med novicami, med prehodi sklopov oddaje in po uvodni špici. Pri zabavnih oddajah jih je več, prikažejo se med različnimi sklopi oddaje, pri menjavi prostora v studiu ali med posnetki ter so grafično in zvočno povezani z uvodno špico (slika 14).

Slika 14: Prehoda v obliki vstavitve grafičnih elementov TVPG med kadri informativne oddaje »24UR«

(levo) in zabavne oddaje »Zvezde plešejo« (desno) [11]

Odjavne špice predstavijo ustvarjalce oddaje, sponzorje, datum snemanja in v nekaterih primerih tudi zahvale. Lahko so celozaslonske ali so dodane na zadnji kader v studiu (slika 15). Pri informativni oddaji zadnji kader pokaže večji del studia, pri drugih pa proslavljanje, mahanje ali kaj drugega, odvisno od žanra zabavne oddaje.

17 Slika 15: Odjavni špici s pripravljenima TVPG informativne oddaje »24UR« (levo) in zabavne oddaje

»Zvezde plešejo« (desno) [11]

V zadnjem času se med oddajami ne vrtijo le TVPG, povezane s predvajano vsebino, ampak tudi oglaševalske TVPG. Predvajajo se med oddajami, filmi ali serijami. Animirano pridejo v kader za nekaj sekund in tako tudi izginejo. V njih se ne oglašujejo npr. kreme ali kuhinjski aparati, temveč medijska hiša skoznje oglašuje svojo vsebino – torej filme in oddaje, ki bodo v kratkem na njihovem sporedu. Na sliki 16 je primer oglasa, ki na POP TV vabi k prijavi v zabavno oddajo »Sanjski moški«.

Slika 16: Oglas za prihajajočo zabavno oddajo »Sanjski moški« [11]

4.2 REZULTATI SPLETNE ANKETE Z RAZPRAVO

V spletni anketi je sodelovalo 139 oseb, od katerih je 114 spletno anketo izpolnilo v celoti.

18 4.2.1 Demografska vprašanja

V spletni anketi je sodelovalo 68 % žensk (95) in 32 % moških (44) (slika 17). Največ anketirancev je bilo starih med 18 in 24 let (35 %). Tej starostni skupini je sledila skupina od 25 do 34 let (20 %).

Nekaj manj (14 %) je bilo anketirancev, starih med 35 in 44 let. V starostnih skupinah od 45 do 54 in od 55 do 64 let je bilo po 11 % anketiranih. Najmanj sodelujočih je bilo v mlajši skupini med 12

Nekaj manj (14 %) je bilo anketirancev, starih med 35 in 44 let. V starostnih skupinah od 45 do 54 in od 55 do 64 let je bilo po 11 % anketiranih. Najmanj sodelujočih je bilo v mlajši skupini med 12

In document DIPLOMSKO DELO (Strani 17-0)