• Rezultati Niso Bili Najdeni

PRIPOROČILA

In document DIPLOMSKO DELO (Strani 49-53)

4 REZULTATI IN RAZPRAVA

4.3 PRIPOROČILA

Na podlagi analize različnih TVPG in rezultatov spletne ankete smo ugotovili, kako TVPG dojemajo gledalci, kako jim sledijo in jih razumejo. Ugotovili smo, kako so TVPG prepoznavne in uporabne za gledalce. Iz dobljenih rezultatov in odgovorov smo za ustvarjalce televizijskih vsebin in tovrstnih TVPG pripravili nekaj priporočil.

TVPG se izbirajo glede na žanr oddaje, saj močni učinki (npr. bleščeči elementi) niso primerni za informativne oddaje, ki morajo s pristopom in celostno podobo gledalcu dati občutek, da je vsebina resnična in verodostojna. Nasprotno je pri zabavnih oddajah, pri katerih so TVPG lahko bolj okrašene, saj gledalci pričakujejo sprostitev in razvedrilo.

Ko smo preverjali sledenje in razumevanje grafik, smo ugotovili, da zaradi dodanih TVPG gledalci lažje sledijo in razumejo vsebino informativnih in zabavnih oddaj. Prav tako na podlagi grafik in celostne podobe prepoznajo določeno informativno ali zabavno oddajo.

Pri preverjanju uporabnosti grafik smo ugotovili, da velikost besedila ni tako pomembna kot količina informacij. Če je teh preveč, se gledalci z branjem ne trudijo in grafika ne doseže svojega namena.

Ker so grafike namenjene pomoči pri razumevanju vsebine oddaj, smo ugotovili, da je pomemben način oblikovanja grafičnih elementov. Pomembni so večji barvni kontrasti, da so informacije lažje berljive. Postavitev oz. simetričnost postavitve informacij oz. grafike pa gledalcem omogoča hitrejše branje in lažje razumevanje.

25

37 4.3.1 Uvodne špice

Uvodne špice najavijo začetek oddaje, vizualno se skladajo z ostalimi grafikami in z glasbo oz.

zvokom naznanijo oddajo. Na ta način pozovejo gledalce h gledanju televizije, tudi če tisti trenutek ne spremljajo televizije in nanjo niso pozorni. Grafična rešitev uvodnih špic naj bo celozaslonska in vsebuje kompleksnejše animirane učinke, da se smiselno loči od reklamnega bloka ali druge vsebine.

4.3.2 Podpisne TVPG oz. telopi

Telopi naj bodo postavljeni na nemoteča mesta na zaslonu, da ne prekrivajo prikazanega bistva (npr. voditelja). Grafični elementi in pisave morajo biti oblikovani z barvami, ki TVPG ustvarijo opazen barvni kontrast. Tipografija naj bo primerna za televizijske zaslone. Pisave s serifi se odsvetujejo, saj pri branju z zaslona z večje razdalje potrebujejo večji razmik, tudi protioblika črk mora biti večja, da je pisava dobro vidna in berljiva. Odsvetujejo se tanke linije oz. pisave s tankimi linijami ali z razlikami v odebelitvi.

Z velikostjo pisave je nemogoče ustreči večini gledalcev, zato naj bo ta določena glede na pomembnost informacij in razpoložljivi prostor za TVPG na zaslonu. Pri velikosti in izbiri pisave je pomembno, da se grafični elementi za besedilom skladajo s pisavo. Pri bolj okrašenih TVPG so uporabljene opaznejše in večje pisave, pri manjših TVPG, kot so telopi, se uporablja manj učinkov in večji grafični elementi.

TVPG, ki pozivajo k reakciji gledalca (npr. glasovanju), naj bodo opaznejši, manj opazne TVPG so opomniki med oddajo.

4.3.3 Celozaslonske TVPG oz. dupleksi

Celozaslonske TVPG oz. dupleksi naj ne prikazujejo preveč informacij naenkrat, da so dovolj velike in razumljive. Večje barvne razlike bolj razločijo vsebino in so zato preglednejše. Na to vpliva razporeditev informacij TVPG, ki naj bo simetrična, smiselna in urejena. Na ta način je vsebina, prikazana v TVPG, logično ločena in zahteva manj »energije« za razumevanje.

38 4.3.4 TVPG na stenskem zaslonu v ozadju

TVPG na stenskem zaslonu, ki je pri podajanju informacij v ozadju, vsebuje le pomembne ali izpostavljene informacije. Kot pri celozaslonskih grafikah mora biti TVPG urejena, vendar zaradi prisotnosti voditelja lahko vsebuje več informacij. Pri takšnem načinu podajanja informacij lahko voditelj med govorom pokaže del TVPG, ki je v nekem trenutku pomemben za njegovo razlago. Ko npr. voditeljica govori o temperaturi (°C) na Primorskem, pri tem pokaže na TVPG, kjer je to zapisano, in na ta način usmeri gledalčev pogled.

4.3.5 Virtualna resničnost

Virtualna resničnost predstavlja moderno rabo TVPG, popestri vsebino in drži korak z modernim.

Gledalcem novosti oz. uporaba sodobne tehnike prikazovanja informacij v TVPG ustrezajo. V oddaje se takšne spremembe vključujejo postopoma, na ta način se vzdržuje celostna podoba in vpeljuje svežina.

TVPG naj bodo postavljene na čist in prazen nemoteč del prostora, da se virtualne TVPG jasno vidijo.

4.3.6 Ambientalna TVPG

Prisotnost ambientalne TVPG popestri ozadje in omogoča prepoznavo oddaje, zato je njena raba koristna. Ni priporočljivo, da je preveč okrašena ali da ves čas prekriva ozadje.

4.3.7 Animirani grafični elementi

Animirani grafični elementi, ki smiselno ločijo sklope oddaje, naj bodo kratki, vizualno in zvočno povezani z uvodno špico. Raba pretiranih vizualnih učinkov ni priporočljiva, da ne zmotijo gledalca.

4.3.8 Odjavne špice

Odjavne špice so smiseln zaključek oddaje, ki je odvisen tudi od žanra oddaje. Če se pri odjavni špici poleg TVPG z napisi vidi tudi poslovilni kader, je slovo prijaznejše, kot če se kader izreže in nadaljuje s celozaslonsko TVPG. Na ta način gledalec ob zaključku ni razočaran.

39 4.3.9 Oglaševalske TVPG

Pri uporabi oglaševalskih TVPG pazimo, da jih med oddajami in ostalimi televizijskimi vsebinami ni preveč oz. da so čim manj moteče. Oglaševanju so namenjeni oglasni bloki. Ne smejo prekrivati glavnega lika ali glavne informacije na zaslonu, saj zmotijo osredotočeno spremljanje predvajane vsebine. Priporočljivo je, da tovrstne TVPG niso prevelike, niso v kadru predolgo in se ne prikazujejo pogosto.

40

In document DIPLOMSKO DELO (Strani 49-53)