• Rezultati Niso Bili Najdeni

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA KOS URŠKA

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA KOS URŠKA"

Copied!
76
0
0

Celotno besedilo

(1)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

DIPLOMSKO DELO

KOS URŠKA

Ljubljana, 2021

(2)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

ODDELEK ZA TEKSTILSTVO, GRAFIKO IN OBLIKOVANJE

ORGANIZACIJSKI DNEVNIK

DIPLOMSKO DELO

KOS URŠKA

Ljubljana, februar 2021

(3)

UNIVERSITY OF LJUBLJANA

FACULTY OF NATURAL SCIENCES AND ENGINEERING DEPARTMENT OF TEXTILES, GRAPHIC ARTS AND DESIGN

ORGANISATIONAL JOURNAL

DIPLOMA THESIS

KOS URŠKA

Ljubljana, February 2021

(4)

PODATKI O DIPLOMSKEM DELU

Število listov: 76

Število strani: 62

Število slik: 120

Število virov literature: 66

Število prilog: 2

Študijski program: visokošolski strokovni študijski program (1. stopnja) Grafična in medijska tehnika

Komisija za zagovor diplomskega dela:

Predsednica: prof. dr. Bojana Boh Podgornik

Član in mentor: doc. dr. Nace Pušnik Članica: izr. prof. dr. Raša Urbas

Ljubljana, ...

(5)

ZAHVALA

Zahvaljujem se doc. dr. Nacetu Pušniku za vso pomoč in potrpežljivost pri nastajanju diplomskega dela.

Zahvalila bi se rada tudi vsem bližnjim, predvsem družini, ki mi je omogočila študij in mi vedno nudila pomoč in podporo.

(6)

IZVLEČEK

Cilj diplomske naloge je bil ustvariti organizacijski dnevnik, ki združuje vsebino rokovnika in dnevnika.

Vizualno podobo smo želeli pridobiti s pomočjo digitalne ilustracije in kaligrafije.

Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in eksperimentalni del ter na rezultate z razpravo in zaključek.

V teoretičnem delu smo se osredotočili na rokovnike in dnevnike, raziskali smo njihovo zgodovino in jo opisali. Sledila je raziskava umetniških praks. Pri obeh praksah, ilustraciji in kaligrafiji, smo opravili krajši zgodovinski pregled, raziskali o tem, kako se v praksi izvajata danes, opisali pa smo tudi digitalno opremo. Poleg navedenega smo raziskali o organizaciji in navadah prebivalcev Slovenije, ki smo jih primerjali s svetom.

V eksperimentalnem delu smo opravili raziskavo domačega in tujega trga rokovnikov in dnevnikov, ki nam je pomagala pri sestavljanju vsebine in oblikovanju organizacijskega dnevnika. Prav tako smo opravili spletno anketo, s pomočjo katere smo bolje spoznali ciljno skupino, ki ji je namenjen organizacijski dnevnik. Prvi del spletne ankete smo namenili vprašanjem o organizaciji, vedenjskim slogom in temu, koliko anketirancev uporablja rokovnik. Drugi del ankete pa je bil sestavljen iz vprašanj, ki so se nanašala na izdelan organizacijski dnevnik. Posebej smo opisali postopke izdelave digitalnih ilustracij in kaligrafskih črk ter kako je potekalo oblikovanje organizacijskega dnevnika.

V rezultatih z razpravo smo predstavili rezultate raziskave slovenskih ter tujih rokovnikov in dnevnikov.

Predstavili smo analizo spletne ankete in končan organizacijski dnevnik, ki smo ga podrobneje opisali.

Ključne besede: dnevnik, ilustracija, kaligrafija, navade, organizacija, rokovnik.

(7)

ABSTRACT

The aim of the diploma thesis was to create an organizational diary that combines the contents of the diary and the diary. We wanted to get a visual image with the help of digital illustrations and calligraphy.

The diploma thesis is divided into the theoretical and experimental part and results with discussion and conclusion.

In the theoretical part, we focused on planners and diaries, researched their history, and described it.

A survey of artistic practices followed. In both practices, illustration and calligraphy, we conducted a brief historical overview, researched how it is implemented in practice today, and described digital mediums. In addition to the above, we researched the organization and habits of the population of Slovenia, which we compared with the world.

In the experimental part, we conducted a survey of the domestic and foreign markets of planners and diaries, which helped us in compiling the contents and designing organizational diaries. We also conducted an online survey, which helped us get to know the target group, which is intended for the organizational diary. The first part of the online survey was conducted of the questions about the organization, behavioural style, and how many respondents use the planners. The second part of the survey consists of questions, which refer to the prepared organizational diary. We specifically described the procedures for making digital illustrations and calligraphic letters, and how the design of the organizational diary took place.

In the results with discussion, we presented the results of research on Slovenian and foreign planners and diaries. We presented the analyze online survey and the finished organizational diary, which we described in details.

Keywords: calligraphy, habits, illustration, journal, organization, planner.

(8)

KAZALO VSEBINE

IZVLEČEK ... v

ABSTRACT ... vi

KAZALO SLIK ... ix

OKRAJŠAVE IN SIMBOLI ... xiii

1 UVOD ... 1

2 TEORETIČNI DEL ... 2

2.1 ROKOVNIKI IN DNEVNIKI... 2

2.1.1 Zgodovina rokovnikov in dnevnikov v Evropi ... 2

2.2 ILUSTRACIJA ... 3

2.2.1 Zgodovina ilustracije ... 3

2.2.2 Ilustracija danes ... 3

2.2.3 Digitalna ilustracija ... 4

2.3 KALIGRAFIJA ... 5

2.3.1 Zgodovina kaligrafije ... 5

2.3.2 Kaligrafija danes ... 5

2.4 ORGANIZACIJA DELA ... 6

2.4.1 Vedenjske navade ... 7

3 EKSPERIMENTALNI DEL ... 8

3.1 RAZISKAVA TRGA ROKOVNIKOV IN DNEVNIKOV ... 8

3.1.1 Raziskava trga v Sloveniji ... 8

3.1.1.1 Brezdatumski planer – z urami... 8

3.1.1.2 Baeba Rokovnik – Terrazzo ... 9

3.1.1.3 12-Mesečni Rokovnik #Polovička ...10

3.1.1.4 Rokovnik Nasmej se to let bo tvoje ...11

3.1.1.5 Uniči ta dnevnik ...11

3.1.1.6 Šolarčkov dnevnik ...12

3.1.1.7 Nosečkin dnevnik ...13

3.1.1.8 BucketList dnevnik ...13

3.2.1 Raziskava svetovnega trga ...14

3.2.1.1 Bullet Journal Printable Planner Inserts Set ...14

3.2.1.2 Weekly planner pad BLOOM | DIN A4 format ...15

3.2.1.3 Risan šolski rokovnik 2020-2021 ...15

3.2.1.4 Rokovnik za šolsko leto 2020-2021 ...16

3.2.1.5 Moj list želja ...17

3.2.1.6 1 stavek na dan: 5-letni spominski dnevnik ...17

3.2.1.7 6-minutni dnevnik ...18

3.2.1.8 Bullet Journal ...19

(9)

3.2 SPLETNA ANKETA ...19

3.3 IZDELAVA ORGANIZACIJSKEGA DNEVNIKA...20

3.3.1 Ilustracija ...20

3.3.2 Kaligrafija ...22

3.3.3 Oblikovanje organizacijskega dnevnika ...23

4 REZULTATI IN RAZPRAVA ...27

4.1 REZULTATI RAZISKAVE ROKOVNIKOV IN DNEVNIKOV ...27

4.2 REZULTATI ANKETE ...27

4.2.1 Rezultati prvega dela ankete ...28

4.2.2 Rezultati drugega dela spletne ankete ...32

4.3 PREDSTAVITEV ORGANIZACIJSKEGA DNEVNIKA ...35

5 ZAKLJUČEK ...44

6 LITERATURNI VIRI ...45

7 PRILOGE ...50

A Spletna anketa ...50

B Organizacijski dnevnik ...57

(10)

KAZALO SLIK

Slika 1: Prikaz moderne ilustracije; avtor Loish [16]... 4

Slika 2: Grafična tablica Apple iPad in program Procreate [22] ... 4

Slika 3: Digitalna kaligrafija [30] ... 6

Slika 4: Brezdatumski rokovnik z urami; platnica (levo) in notranjost (desno) [45] ... 9

Slika 5: Rokovnik Baeba – Terrazzo; platnica (levo) in notranjost (desno) [46] ...10

Slika 6: 12-mesečni rokovnik #Polovička; platnica (levo) in notranjost (desno) [47] ...10

Slika 7: Rokovnik Nasmej se to let obo tvoje; platnica (levo) in notranjost (desno) [49]...11

Slika 8: Uniči ta dnevnik [51] ...12

Slika 9: Šolarčkov dnevnik; platnica (levo) in notranjost (desno) [52] ...12

Slika 10: Nosečkin dnevnik; platnica (levo) in notranjost (desno) [53] ...13

Slika 11: BucketList Dnevnik; platnica (levo) in notranjost (desno) [54] ...14

Slika 12: Strani za digitalni in konvencionalni rokovnik [3] ...14

Slika 13: Tedenski planer v obliki bloka [55] ...15

Slika 14: Risan šolski rokovnik 2020-2021; platnica (levo) in notranjost (desno) [56] ...16

Slika 15: Rokovnik za šolsko leto 2020-2021; platnica (levo) in notranjost (desno) [57] ...16

Slika 16: Moj list želja; platnica (levo) in notranjost (desno) [58] ...17

Slika 17: 1 stavek na dan: 5-letni spominski dnevnik [59] ...18

Slika 18: 6 minutni dnevnik; platnica (levo) notranjost (desno) [61] ...18

Slika 19: Dnevnik Bullet Journal v dveh različnih barvah [64] ...19

Slika 20: Proces izdelave ilustracije (od inspiracije do izdelka) ...21

Slika 21: Prikaz delovnega okolja programa Procreate in treh različic kaligrafije ...23

Slika 22: Izdelovanje organizacijskega dnevnika in delovno okolje InDesign ...25

Slika 23: Anketiranci po spolu ...28

Slika 24: Anketiranci po starosti ...28

Slika 25: Anketiranci po stopnji izobrazbe ...29

Slika 26: Anketiranci po izbrani stroki ...29

Slika 27: Anketiranci po definiciji organizacije ...29

Slika 28: Anketiranci po organiziranosti ...29

Slika 29: Anketiranci po oceni prehranjevalnih navad...30

Slika 30: Anketiranci po oceni fizične aktivnosti ...30

Slika 31: Anketiranci po oceni stresa ...30

Slika 32: Anketiranci po oceni prostega časa ...30

Slika 33: Anketiranci po oceni časa za spanec, počitek ...31

Slika 34: Anketiranci po oceni varčnosti z denarjem ...31

Slika 35: Anketiranci po uporabi rokovnika ...31

Slika 36: Anketiranci po razlogu za neuporabo rokovnika ...31

(11)

Slika 38: Anketiranci po izbiri rokovnika ...32

Slika 39: Anketiranci po oceni uporabnosti organizacijskih ključev ...32

Slika 40: Anketiranci po oceni uporabnosti strani za letne cilje ...32

Slika 41: Anketiranci po oceni uporabnosti manjšega pregleda leta...33

Slika 42: Anketiranci po oceni uporabnosti večjih prehodov med mesci ...33

Slika 43: Anketiranci po oceni uporabnosti mesečnega koledarja ...33

Slika 44: Anketiranci po oceni uporabnosti stranskih stolpcev za beleženje ...33

Slika 45: Anketiranci po oceni uporabnosti beleženja navad ...34

Slika 46: Anketiranci po oceni uporabnosti tedenskega koledarja ...34

Slika 47: Anketiranci po oceni uporabnosti beležke in dnevnika ...34

Slika 48: Anketiranci po oceni preglednosti rokovnika ...34

Slika 49: Anketiranci po oceni obsežnosti rokovnika ...35

Slika 50: Anketiranci po oceni funkcionalnosti rokovnika ...35

Slika 51: Anketiranci po oceni izgleda rokovnika ...35

Slika 52: Platnica organizacijskega dnevnika ...36

Slika 53: Prvi vezni list organizacijskega dnevnika ...36

Slika 54: Kazalo organizacijskega dnevnika ...37

Slika 55: Organizacijski ključi ...37

Slika 56: Letni koledar ...38

Slika 57: Stran za zapis letnih ciljev ...38

Slika 58: Mesečni prehod (januar)...39

Slika 59: Mesečni pregled ...39

Slika 60: Sledilci navad in sledilca počutja in spanja ...40

Slika 61: Tedenski koledar ...40

Slika 62: Stran za beleženje ali pisanje dnevnika ...41

Slika 63: Stran z naslovom: Navodila za reševanje ...41

Slika 64: Navodila za reševanje mesečnega pregleda ...42

Slika 65: Navodila za reševanje sledilcev navad in sledilca počutja in spanja ...42

Slika 66: Drugi vezni list ...43

Slika 67: Zadnja platnica ...43

Slika 68: Prikaz organizacijskih ključev ...52

Slika 69: Prikaz strani za zapis letnih ciljev ...52

Slika 70: Prikaz mesečnega pregleda leta ...53

Slika 71: Prikaz prehoda med mesci ...53

Slika 72: Prikaz mesečnega koledarja ...54

Slika 73: Prikaz pregleda mesca ...54

Slika 74: Prikaz sledilca navad ...55

Slika 75: Prikaz tedenskega koledarja ...55

Slika 76: Prikaz strani za beleženje in pisanje dnevnika ...56

Slika 77: Sprednja platnica ...57

(12)

Slika 78: Hrbet ...57

Slika 79: Zadnja platnica ...57

Slika 80: Prvi vezni list ...57

Slika 81: Kazalo ...57

Slika 82: Stran z orgnizacijskimi ključi ...57

Slika 83: Letni koledar ...57

Slika 84: Letni koledar ...58

Slika 85: Stran za zapis letnih ciljev ...58

Slika 86: Mesečni prehod (januar)...58

Slika 87: Mesečni pregled (januar) ...58

Slika 88: Stran za beleženje navad ...58

Slika 89: Tedenski koledar od 26. do 3. dne ...58

Slika 90: Tedenski koledar od 1. do 10. dne ...58

Slika 91: Tedenski koledar od 11. do 17. dne ...58

Slika 92: Tedenski koledar od 18. do 24. dne ...59

Slika 93: Tedenski koledar od 25. do 31. dne ...59

Slika 94: Stran za beleženje in pisanje dnevnika ...59

Slika 95: Mesečni prehod (februar) ...59

Slika 96: Mesečni koledar (februar) ...59

Slika 97: Mesečni prehod (marec)...59

Slika 98: Mesečni koledar (marec) ...59

Slika 99: Mesečni prehod (april) ...60

Slika 100: Mesečni koledar (april) ...60

Slika 101: Mesečni prehod (maj) ...60

Slika 102: Mesečni koledar (maj) ...60

Slika 103: Mesečni prehod (junij) ...60

Slika 104: Mesečni koledar (junij)...60

Slika 105: Mesečni prehod (julij) ...60

Slika 106: Mesečni koledar (julij) ...60

Slika 107: Mesečni prehod (avgust) ...61

Slika 108: Mesečni koledar (avgust) ...61

Slika 109: Mesečni prehod (september) ...61

Slika 110: Mesečni koledar (september) ...61

Slika 111: Mesečni prehod (oktober)...61

Slika 112: Mesečni koledar (oktober) ...61

Slika 113: Mesečni prehod (november) ...61

Slika 114: Mesečni koledar (november) ...61

Slika 115: Mesečni prehod (december) ...62

Slika 116: Mesečni koledar (december) ...62

Slika 117: Naslovnica navodil za reševanje ...62

(13)

Slika 118: Navodila za reševanje mesečnega pregleda ...62 Slika 119: Navodila za reševanje sledilcev navad ...62 Slika 120: Zadnji vezni list ...62

(14)

OKRAJŠAVE IN SIMBOLI

A4 velikost papirja A, 210 × 297 mm

A5 velikost papirja A, 148 × 210 mm

CMYK cian, magenta, rumena, črna (angl. cyan, magenta, yellow, key) dpi Število pik odtisnjenih na dolžinski enoti palca (angl. Dots Per Inch) NIJZ Nacionalni inštitut za javno zdravje

PDF oblika formata (angl. Portable document format)

PNG Rastrski slikovni format (angl. Portable Network Graphics) RGB rdeča, zelena, modra (angl. red, green, blue)

(15)

1 UVOD

Namen diplomske naloge je raziskati področje rokovnikov in dnevnikov, digitalne ilustracije in kaligrafije ter organizacijskih in vedenjskih navad ljudi. Na podlagi raziskanega bomo lahko ustvarili organizacijski dnevnik.

O uporabnosti in izgledu bomo spraševali anketirance in poizvedeli o njihovih navadah in organiziranosti.

Odločili smo se, da bomo v teoretičnem delu raziskali zgodovino rokovnikov in dnevnikov ter opisali, v katere namene so jih nekoč uporabljali. V poglavjih o likovnosti se bomo osredotočili predvsem na moderne tehnike, opisali bomo opremo, ki jo potrebujemo za izvedbo digitalnih del. Sledilo bo poglavje o organizaciji in vedenjskih vzorcih. Raziskali bomo, kaj je organizacija in kakšne vedenjske sloge imajo Slovenci. Te bomo primerjali z navadami prebivalcev po svetu. Poglavje nam bo postavilo temelje za vsebino organizacijskega dnevnika.

V eksperimentalnem delu bomo raziskali, kakšni rokovniki so na voljo v Sloveniji in drugod po svetu. Vključili bomo spletno anketo, s pomočjo katere bomo ugotovili, koliko anketirancev uporablja rokovnike in kakšne organizacijske in vedenjske navade imajo. Na podlagi raziskanega bomo ustvarili organizacijski dnevnik. Pisali bomo o inspiraciji, postopku izvedbe digitalne ilustracije in kaligrafije in o postopku oblikovanja organizacijskega dnevnika. Drugi del ankete bomo namenili vprašanjem o našem izdelku, da poizvemo o njegovi funkcionalnosti in izgledu. Odgovore bomo analizirali in zapisali ugotovitve.

(16)

2 TEORETIČNI DEL

2.1 ROKOVNIKI IN DNEVNIKI

Rokovniki so knjige, ki nam pomagajo pri organizaciji opravil in dogodkov. Imajo ključen pomen za organizacijo poslovnih ali neposlovnih opravil in dogodkov v prihodnosti [1, 2]. Uporabni so za ljudi, ki imajo dneve napolnjene z raznimi opravili. Z njimi si lahko pomagajo tako, da si opravila sistematično razporedijo skozi dan, teden, mesec ali leto. Zato so velikega pomena za ljudi, ki jim je organizacija tuja, saj si ti lahko opravila zapišejo, da nanje ne pozabijo. Z uporabo rokovnika se lahko zmanjša tudi stres uporabnika, prav tako pa se lahko priučimo novih navad [2]. Trenutno so na voljo digitalni in tradicionalni rokovniki [3].

Dnevnik je namenjen ljudem, ki si želijo zabeležiti spomine, dogodke ali doživljanja. Lahko so zelo personalizirani, saj so odvisni od načina uporabe. So knjige, v katere se vpisujejo dogodki in podatki [4, 5].

2.1.1 Zgodovina rokovnikov in dnevnikov v Evropi

Dnevni načrtovalec je bil zasnovan tako, da naj bi svojega uporabnika podpiral pri osebni rasti na racionalen način. Gustav Grossmann je verjel, da mora uporabnik za osebno rast in doseganje ciljev in želja imeti dober odnos do reči in ljudi. Menil je, da sta uživanje ob delu in ljubezen predpogoj za uspešno delo. Prav tako je menil, da so strah, tesnoba in žalost glavni razlogi za neuspeh. Svoja mnenja je avtor vključil v dnevni rokovnik.

V njem naj bi si uporabnik vsak dan, ob določenih urah, zapisoval svoje cilje, želje in opravila. Vsi ti koraki naj bi doprinesli k dobremu razpoloženju uporabnika. S tem je spoznal lastne potrebe, želje in cilje, ki si jih je organiziral tako, da jih lahko realizira. Rokovnik je bil zasnovan tako, da si je uporabnik beležil svoj napredek. S tem naj bi se uporabniku povečala samozavest, ki se odrazi v obliki veselja in dobrega počutja [6].

Leonardo DaVinci je dnevnik oziroma rokovnik uporabljal za risbe študij, idej in izumov. DaVincijev dnevnik so sestavljali papirji različnih velikosti, ki jih je nosil s seboj. Zgodnji zapisi vsebujejo teme, ki obsegajo mehaniko, astronomijo, optiko in arhitekturo. Ti vključujejo študijo za podvodni dihalni aparat, študije odbojev na konkavnih ogledalih in risbe za zasnovo mehanskih organov [7].

Ludwig van Beethoven je svoje dnevnike uporabljal predvsem zato, ker je izgubljal sluh. Sogovorec mu je vprašanje zapisal v dnevnik, on pa mu je na glas odgovoril. Dnevnik je uporabljal tudi za to, da si je vanj beležil seznam nakupov, opomnike, zapise o glasbi, zgodovini, politiki, umetnosti, literaturi, religiji in izobrazbi. V njegovih dnevnikih so tudi kompozicije [8].

(17)

2.2 ILUSTRACIJA

Ilustracija nas spremlja že od nekdaj. Nima samo dekorativnega namena, temveč tudi informativni. Skozi zgodovino se je vsebina ilustracij spreminjala, namen pa je ostal enak. S prehodi v različna obdobja so se spremenile tehnike in materiali za upodabljanje ilustracij [9–11].

2.2.1 Zgodovina ilustracije

Jamske poslikave lahko smatramo za prve oblike ilustracij. Bile so velikega pomena zaradi verskih obredov, razmišljanja in komuniciranja. Jamske poslikave so v največ primerih upodabljale ljudi ob vsakodnevnih opravilih. Sčasoma so se motivi spremenili in so zajemali tematike o bogovih, človeški formi in bogastvu.

Spremenile so se dimenzije ilustracij in barve. V srednjem veku so se ilustracije vedno bolj navezovale na versko tematiko, ki se je pojavila tudi na stropih sakralnih objektov. Začelo se je upodabljanje političnih sprememb, človeških proporcev in elegantnih motivov. Sledila so obdobja, kjer so bili umetniki osredotočeni predvsem na ideologijo, politična dogajanja ter upodobitev vsakodnevnih dejavnosti. Pojavile so se nove smernice v oblikovanju moderne umetnosti, z organskimi oblikami, simboli in abstrakcijo. Temu sledijo obdobja, ki zajemajo tematiko nasprotujočih pogledov na svet. Barve so bile kričeče in temne, ilustracije so zajemale veliko dogajanja, motivi pa so bili vedno bolj abstraktno upodobljeni z geometrijskimi oblikami. Nato so se umetniška dela osredotočala predvsem na domišljijo. Sodobna umetnost se je pojavila zaradi različnih gibanj, zajema tematiko filozofije in različnih ideologij, pojavlja pa se v različnih oblikah [10, 11].

2.2.2 Ilustracija danes

V današnjem času je ilustracija (slika 1) ključna za komunikacijo in obveščanje. Ilustracije so vključene v socialna omrežja, plakate, revije, učbenike, animacije, igre in filme. Kljub digitalni dobi ilustracije še zmeraj ustvarjajo s konvencionalnimi tehnikami. To so (akrilna, oljna) barva, črnila, krede, vodene barvice in gvaš. Za digitalne tehnike pa so namenjeni računalniki in grafične tablice. Zavedati se je potrebno pomembnosti obeh.

Konvencionalna tehnika je pomembna zaradi originalnosti in unikatnosti, digitalna pa zato, da povečuje ustvarjalnost in možnost reprodokcije. Ustvarjalnost se z digitalno tehniko povečuje zaradi različnih digitalnih pisal in čopičev, mešalnih načinov, posebnih učinkov in vseh barv v spektru RGB. Digitalna tehnika je pomembna zaradi dosegljivosti, ki nam jo nudijo elektronske naprave. Elektronske naprave je lažje prenašati kot velika platna, liste, čopiče in tempare, lažje je tudi zbrisati napake, spremeniti barve, prepozicionirati in povečati ali zmanjšati elemente. Konvencionalne tehnike so zelo pomembne za razumevanje vsake tehnike posebej.

Omogočajo fizično izkušnjo, razumevanje različnih materialov ter izboljšujejo motorične sposobnosti [12–15].

(18)

Slika 1: Prikaz moderne ilustracije; avtor Loish [16]

2.2.3 Digitalna ilustracija

Z razvojem tehnologije za digitalno ustvarjanje je mogoče, poleg drugih, spremljati znamko Apple, ki hobijskim in profesionalnim umetnikom omogoča hiter in preprost način digitalnega ustvarjanja [17–21].

Digitalno ustvarjanje npr. omogoča grafična tablica Apple iPad Pro, ki lahko uporabnikom služi tudi kot računalnik. Izdelana je v več različicah, kjer lahko izbiramo med različnimi velikostmi in kapacitetami. Tablica ima odziven zaslon z večtipno (angl. Multi-Touch) tehnologijo in tehnologijo pravih barv (angl. True-Colours), ki prikazuje resnične barve [17, 18].

Skupaj z grafično tablico Apple iPad Pro je izdelano tudi pisalo Apple Pen. Druga generacija pisala je oblikovana tako, da se polni brezžično. Odziven je na nagib in pritisk, prav tako pa ob dvojnem kliku spremeni orodja, ki jih uporabljamo za delo [19].

Za ustvarjanje na omenjeni grafični tablici sta podjetja Apple in Procreate ustvarila plačljiv program – Procreate (slika 2), ki izkorišča vso tehnologijo Applove grafične tablice [20, 21].

Slika 2: Grafična tablica Apple iPad in program Procreate [22]

(19)

V omenjenem programu lahko rišemo skice, ilustracije, kaligrafijo, slike, ustvarimo pa lahko tudi animacije. Na razpolago je veliko pisal, ki so smiselno razdeljena po sklopih za skiciranje, pisanje, slikanje ter dodajanje tekstur. Vsako pisalo je možno prilagoditi svojim potrebam, ustvarimo pa lahko tudi svoja pisala. Program ponuja različne barvne kroge, kjer so na razpolago vse barve v barvnem spektru RGB. Vgrajene ima tudi kretnje prstov, klik z dvema prstoma pomeni korak nazaj, klik s tremi korak naprej, s štirimi prsti skrijemo orodno vrstico in s tem pridobimo več prostora za ustvarjanje. Program nam ponuja še veliko uporabnih funkcij; Quick Shape za risanje popolnih oblik, Color Drop za hitro barvanje površin, Stream Line za gladkejše vlečenje črt, različni filtri za risanje in pisanje s pisalom Apple. Prav tako lahko vstavljamo različne pisave, te pa lahko v program tudi uvozimo in jih po potrebi rastriramo [17–21].

2.3 KALIGRAFIJA

Kaligrafija je pisanje z lepimi, čitljivimi črkami ali lepopisje. Uporablja se že več tisočletij za dekorativne in informacijske namene. Uvršča se med umetnost pisanja [23].

2.3.1 Zgodovina kaligrafije

Kaligrafija se je prvič pojavila že pred tisočletji, in sicer v Aziji. Pisali so v obliki piktogramov, ki so jih vrezovali v kosti, oklepe živali in kamne. Vzhodni način kaligrafije se je najprej pojavil v stari Grčiji, kjer je tudi dobila ime – lepo (kallos) in pis (graphien). Kaligrafija v latinici se je prvič pojavila v času Rimskega imperija, kjer so pisali s široko, pod kotom prirezano konico. Kadar so s pisalom povlekli navzdol, je nastala debela črta, s potezo navzgor pa tanjša. Z razvojem so pisave uporabljali tudi za upodabljanje knjig in uradnih dokumentov, s pojavom kurzivnih načinov pisanja pa so zapisi vključevali tudi majuskule in minuskule. S pisanjem krščanskih zapisov v samostanih so pisavo začeli preučevati in v besedilih se je začela pojavljati hierarhija. Na začetku zapisov so bile inicialke, besedilo pa je bilo zapisano v minuskulah. Pozornost so posvečali tekstovni in črkovni pravilnosti ter rokopisom, zapise pa so začeli uporabljati tudi v šolah in drugih pomembnih ustanovah. Velik napredek se je zgodil s pojavom tiska; izum tega je pospešil delo pisateljev in narastlo je število gradiv. Začele so se študije o vrstah papirja, prirezovanju, izdelovanju črk, kako pripraviti črnilo in duplicirati svoje delo. S tiskom sta pisava in kaligrafija doživeli vrhunec, vendar so nekateri še zmeraj preferirali pisanje z roko in se vračali k rokopisu. Na ta način se je obdržala tradicionalna tehnika kaligrafje in začele so se uporabljati različne barve za kaligrafska pisala, prav tako pa se je uveljavilo veliko novih pisal iz različnih materialov [24, 25].

2.3.2 Kaligrafija danes

Kaligrafija se danes uporablja v dekorativne namene, uporabljajo se tradicionalne in digitalne tehnike pisanja.

Kaligrafi enaindvajstega stoletja ustvarjajo pisavo, ki odraža njihovo osebnost in osebno estetiko.

(20)

Za kaligrafijo se uporabljajo inovativni materiali in različne barve. Pravi ali napačni načini ustvarjanja kaligrafije ne obstajajo več, stila za ustvarjanje kaligrafije pa se razlikujeta. Tradicionalni stil je bolj eleganten, pod večjim kotom, črke so iste višine, naravnih barv in upoštevajo se pravila iz preteklosti, za upodabljanje se uporablja kaligrafsko pero.

Moderni stil je bolj razgiban, nenujno kurziven, črke niso iste višine, so bolj zaobljene in dekorativne ter različnih barv. Za upodabljanje se uporabljajo različna pisala, za katera ni nujno, da so prirezana, in digitalne tehnike [26–29]. Za digitalno kaligrafijo (slika 3) potrebujemo računalnik, programsko opremo, grafično tablico in pisalo. Izbira grafične tablice in pisala je poljubna, kot tudi izbira programske opreme [17–21].

Slika 3: Digitalna kaligrafija [30]

2.4 ORGANIZACIJA DELA

Organizacija je življenjskim zahtevam ustrezna zgradba, ki si jo prilagodi vsak posameznik. Organizacija je ključ za uspešnost in doslednost, vpliva tudi na cilje, ki jih želimo doseči, in pomaga uskladiti navade in dejavnosti v dobro delujočo celoto. Pripomore k boljšemu spancu, zmanjšanju stresa, odnosom, prostemu času in večji produktivnosti [31, 32, 36].

Načrtovanje je neposredno povezano z organizacijo, saj določi, kako bodo navade ali cilji izvedeni [32, 33].

Produktivnost dela je odnos med količino narejenega in porabljenega delovnega časa. Odvisna je od organizacije delovnega procesa. Zviša se, kadar je za določeno delo porabljenega manj časa. Na produktivnost vplivajo izkušnje, motivacija, naravne razmere in tehnološka razvitost [32, 34].

Organizacija se neposredno povezuje z vedenjskimi vzorci, saj lahko izboljša spalne navade, zmanjšuje stres, izboljša odnose, omogoča več prostega časa, vpliva na telesno vadbo in izgubo prekomerne teže. Neorganizacija pa na posameznika in njegove vedenjske navade vpliva ravno obratno.

Zaradi pomanjkanja časa se neorganizirani ljudje obrnejo k nezdravim vedenjskim vzorcem, ki vplivajo na telesno vadbo, izbiro hrane, večanje stresa in spalne navade [35].

(21)

Nezdrava prehrana vpliva na razvoj kroničnih bolezni in debelosti. S pravim prehranjevanjem se zmanjša možnost za prezgodnjo umrljivost in slabšo kakovost življenja. Telesna vadba vpliva na ohranjanje in okrepitev zdravja, na pojav kroničnih bolezni in prezgodnjo smrt. Težave z obvladovanjem stresa vplivajo na slabšanje zdravja in povečuje se možnost za nastanek bolezni in duševnih motenj. Zobno zdravje močno vpliva na kakovost življenja,saj so bolezni ustne votline povezane z obolenji srca in ožilja. Priporočeno umivanje zob je dvakrat dnevno. Spanec je ključnega pomena za dobro počutje, koncentracijo in kakovost življenja. Za odrasle je priporočeno, da spijo vsaj sedem ur, saj lahko nezadostno spanje vpliva na srčne bolezni, bolezni ožilja, debelost, lahko pa tudi zmanjša življenjsko dobo [36].

2.4.1 Vedenjske navade

Splošno nezdravo prehranjevanje v Sloveniji leta 2016 je zajemalo 50,4 % populacije. Slabše prehranjevalne navade imajo moški, od 25 do 34 let, osebe s poklicno izobrazbo in samoocenjen nižji družbeni sloj. V obdobju med letoma 2012 in 2016 se je delež telesne dejavnosti zmanjšal, sicer pa je minimalno telesno dejavnost dosegla dobra polovica vprašanih Slovencev. Leta 2016 je 23,2 % prebivalcev skoraj vsakodnevno doživljalo stres. Več stresa doživljajo ženske med 25. in 34. letom. Odstotek prebivalcev Slovenije, ki skrbijo za higieno zob, se je od leta 2001 do leta 2016 povečal. Za ustno higieno primerno skrbi 64,3 % prebivalcev. Od tega si 52

% umiva zobe dvakrat dnevno, 28 % enkrat dnevno, 12 % večkrat dnevno in 7 % nikoli. Vsak deseti odrasel spi manj kot 6 ur. Na to lahko vpliva hrupno okolje, ki ob spanju moti 23,7 % prebivalcev. Delež prebivalcev, ki spijo manj kot 6 ur, se je v letu 2016 povišal [36].

Varčevanje v Sloveniji je bilo leta 2018 nad Evropskim povprečjem, in namreč za 12,6 %. Finančni računi Banke Slovenije so pokazali, da se delež obveznosti v sredstvih za gospodinjstvo manjša. Večina Slovencev varčuje za rezervo, premalo pa se varčuje za pokojnino in otroke. Največ prihrankov se ustvari med 30. in 65.

letom [37, 38].

Previsoko telesno težo ima 39,1 % ljudi na svetu, 13 % pa je debelih. K višji telesni masi so bolj nagnjene ženske, in sicer za kar 2,8 % [39, 40]. Zaradi telesne neaktivnosti je vsako leto 2 milijona smrti [41]. 10,7 % ljudi na svetu doživlja mentalno obolenje, od tega 3,8 % predstavlja stres in 3,4 % depresijo [42]. Ustna obolenja prizadanejo skoraj 3,5 milijard ljudi [43]. Ljudje po svetu spijo približno 7,5 ur na noč [44]. Z daljšanjem življenjske dobe in boljšim zdravjem naj bi se povečalo tudi varčevanje [38].

Slovenci od svetovnih povprečij v večini ne odstopamo. Odstopamo predvsem pri spanju in varčevanju.

Prebivalci Slovenije vsako noč spijo približno 6 ur. Svetovno povprečje je 7,5 ur na noč. Slovenija je na šestem mestu gospodinjskega varčevanja v Evropi. Ostale navade, ki jih imajo prebivalci Slovenije, se skladajo s statistiko sveta, le z manjšimi odstopanji [36–44].

(22)

3 EKSPERIMENTALNI DEL

Preden smo izdelali organizacijski dnevnik, smo želeli raziskati slovenski in svetovni trg rokovnikov in dnevnikov. Za raziskavo trga smo izbrali rokovnike in dnevnike različnih tematik, grafičnih elementov, materialov in načinov oblikovanja. To nam je bilo v pomoč pri vključevanju osnovnih vsebin, oblikovanju strani in združitvi ključnih elementov rokovnika in dnevnika glede na izbrano ciljno skupino.

Pri oblikovanju in postavljanju vsebin organizacijskega dnevnika smo bili pozorni na vedenjske vzorce Slovencev, ki si bili problematični glede na raziskavo NIJZ.

Opravili smo tudi spletno anketo, da smo lahko dosegli čim večjo množico ljudi iz različnih navad. Anketa se je nanašala na organizacijo, vedenjske navade in uporabo rokovnikov. Na podlagi ankete smo izvedeli, če smo v organizacijski dnevnik vključili prave vsebine. Drugi del ankete se je navezoval na naš izdelek, s pomočjo katerega smo izvedeli, če je naš organizacijski dnevnik uporaben, smiselno in pregledno oblikovan in če bi ga glede na izgled in uporabnost kupili.

V naslednjih poglavjih je predstavljen postopek izdelave organizacijskega dnevnika.

3.1 RAZISKAVA TRGA ROKOVNIKOV IN DNEVNIKOV

Na spletu je mogoče zaslediti veliko slovenskih rokovnikov in dnevnikov z raznimi tematikami, s pomočjo katerih se lahko posamezniki organizirajo ali zabeležijo različne dogodke v svojem življenju. Podobno je mogoče zaslediti tudi v tujini, kjer je še več različnih rokovnikov in dnevnikov za različne namene. Ker smo želeli preučiti trg čim širše, smo v analizo vključili izdelke s slovenskega kot tudi tujega trga.

3.1.1 Raziskava trga v Sloveniji

V Sloveniji je nabor rokovnikov in dnevnikov precej velik. Izbiramo lahko namreč med veliko različnimi tematikami, materiali in načini oblikovanja. V nadaljevanju bo predstavljenih 8 izbranih rokovnikov in dnevnikov.

3.1.1.1 Brezdatumski planer – z urami

Avtorica rokovnika je Aneja Štrukelj. Poleg rokovnikov nudi še razne tiskane ali digitalne beležke, v katere si lahko poljubno zapišemo opravila ali navade. Vsebina tega rokovnika je namenjena analiziranju ciljev in vizij za dvanajst mesecev vnaprej, hkrati pa posvečanju pozornosti mentalnemu in fizičnemu zdravju. Posebnost rokovnika je, da je v angleškem jeziku in da so koledarji brez datumov, zato se lahko začne uporabljati kadarkoli.

(23)

Vključuje tudi strani, ki so namenjene samorefleksiji, motivacijskim mislim in prostoru za zapiske. To naj bi uporabnika vzpodbudilo, da se osredotoči na produktivnost in organiziranost ter da si beleži napredek zadanih ciljev. Rokovnik ima trde platnice (slika 4 levo), ki so barvno potiskane z organskimi vzorci ter razgibano pisavo. Notranjost je sestavljena iz belih listov, na katerih so stolpci sive barve (slika 4 desno). Na vrhu teh strani je prostor za zapis dneva, preostale vrstice pa so namenjene beleženju opravil ali dogodkov po urah. Vezava je knjižna, s 100 g/m2 listi v velikosti 16,8 × 21,3 cm. Cena rokovnika je 15,95 € [45].

Slika 4: Brezdatumski rokovnik z urami; platnica (levo) in notranjost (desno) [45]

3.1.1.2 Baeba Rokovnik – Terrazzo

Avtorica rokovnika je Ana Primožič, ki preko spletne strani Baeba ponuja veliko različnih rokovnikov, dodatkov za načrtovanje, okrasov in peresnic. Rokovnik je edinstven zato, ker se v notranjosti prve platnice skrivata ogledalo in pilica za nohte (slika 5 desno), na notranjo stran zadnje platnice pa je pritrjen žep za shranjevanje.

Vsebuje mesečne in tedenske koledarje, hkrati pa zajema strani, kjer si lahko zapišemo želje, spomine, sezname opravil, stroškovnike in beležke. Tudi ta rokovnik nima označenih datumov, zato se ga lahko začne uporabljati kadarkoli. Platnici imata roza ozadje z grafičnimi elementi, ki so različnih barv, vključena je tudi manjša tipografija (slika 5 levo). Notranji listi so oblikovani z motivom vodenih barvic različnih odtenkov, tipografija pa je temno modre barve. Platnice so trde, vezava je knjižna, dimenzija rokovnika je 12,5 × 17 cm, na hrbtu sta pritrjeni dve platneni kazali ter elastika za zapiranje in elastičen obroč za shranjevanje pisala. Cena rokovnika je 20,50 € [46].

(24)

Slika 5: Rokovnik Baeba – Terrazzo; platnica (levo) in notranjost (desno) [46]

3.1.1.3 12-Mesečni Rokovnik #Polovička

Avtorica tega rokovnika je prav tako Ana Primožič. Posebnost rokovnika #Polovička je, da je razdeljen na polovico. Po končanem polletnem izpolnjevanju, se rokovnik obrne in začne reševati iz druge strani. Vsebina je namenjena izpolnjevanju mesečnih in tedenskih ciljev, načrtovanju potovanj, seznamom opravil in stroškovnikom. Tudi ta rokovnik nima vpisanih datumov, zato lahko z uporabo pričnemo kadarkoli in lahko izbiramo med slovensko in angleško različico. Platnici sta oblikovani z manjšimi krogi, ki se svetijo, vključena pa je tudi pisava v zlati barvi. Platnici se razlikujeta v barvi ozadja, ena ima belo, druga pa zeleno ozadje, obe platnici pa vsebujeta notranje žepe za vstavljanje (slika 6 levo). Notranjost rokovnika združujejo prazne sive črte, ki so namenjene izpolnjevanju, prav tako so z isto barvo narejene razpredelnice in stolpci. Notranjost je popestrena tudi z isto zeleno barvo, ki je na platnicah (slika 6 desno). Za lažje izpolnjevanje je avtorica v rokovnik vključila tudi nalepke z datumi, ki obsegajo celo leto. Nalepke se nahajajo v žepih, ki so pritrjeni na notranjo stran platnic. Rokovnik je vezan s spiralo in vsebuje dve trši platnici, dimenzija rokovnika je 20,0 × 27,0 cm. Cena rokovnika je 33,50 € [47].

Slika 6: 12-mesečni rokovnik #Polovička; platnica (levo) in notranjost (desno) [47]

(25)

3.1.1.4 Rokovnik Nasmej se to let bo tvoje

Avtorica rokovnika je Rebeka Perko, ki na spletni strani ponuja še razne izdelke za dekoracijo doma. Vsebino rokovnika sestavljajo strani, kjer si lahko uporabnik zapiše svoje ime, naslov in telefonsko številko,vsebuje pa še letni koledar, mesečni pregled, pregled po dnevih, praznih strani za ideje in strani za zapise. Rokovnik zajema razpored od meseca oktobra 2020 do septembra 2021. Oblikovan je v minimalističnem stilu. Na roza platnici je napis, ki je tiskan z zlato folijo (slika 7 levo), notranjost rokovnika pa združujejo strani, ki so ustvarjene s pomočjo črne pisave, praznih črnih črt za pisanje in razpredelnic, ki so obrisane s črno barvo (slika 7 desno).

Dimenzija rokovnika je format A5 (14,8 × 21,0 cm), platnica je trda, vezan pa je z zlato spiralo. Cena rokovnika je 23,95 € [48].

Slika 7: Rokovnik Nasmej se to let obo tvoje; platnica (levo) in notranjost (desno) [49]

3.1.1.5 Uniči ta dnevnik

V Sloveniji je možno zaslediti dnevnik z naslovom Uniči ta dnevnik. Ta ni produkt slovenskih avtorjev, vendar je preveden v slovenski jezik in ga prodajajo v knjigarnah. Avtorica dnevnika je Keri Smith. Dnevnik je namenjen predvsem vzpodbujanju ustvarjalnosti, za izpolnjevanje se namreč uporablja veliko različnih likovnih ali nelikovnih pripomočkov. Vključuje strani, kot so poberi dnevnik, ne da bi uporabil roke, dokumentiraj svojo večerjo, uporabi to stran za prtiček, riši črte med gibanjem ... Vsaka stran vsebuje tudi napotke za izpolnjevanje.

Platnica dnevnika je oblikovana s podobo lističa, na katerem je pisava, ta pa je ob robovih lepljen z lepilnim trakom (slika 8). Dnevnik je dimenzij 14 × 21 cm, velikosti A5, uporabljena je mehka vezava in vsebuje 200 strani. Cena dnevnika je 11,06 € [50].

(26)

Slika 8: Uniči ta dnevnik [51]

3.1.1.6 Šolarčkov dnevnik

Avtorica dnevnika je Nina Držaj, ki pod imenom Z ljubeznijo Mama na spletni strani ponuja rokovnike, dnevnike za dojenčke, otroke, starše, nalepke, spominske kartice ter voščilnice. Dnevnik je namenjen otrokom ob vstopu v šolo, da vanj vpisujejo spomine. Vsebino dnevnika sestavljajo strani z vprašanji, s pomočjo katerih naj bi beležili pomembne trenutke in strani za risanje in lepljenje fotografij. Platnice so barvno potiskane, avtorica pa ponuja dva motiva lam (slika 9 levo) ali pack. Notranjost je oblikovana s pomočjo črne, bele in sive barve, vsebuje pa tudi grafike. Vključene so prehodne strani za prvi, drugi in tretji razred; te so črne z belo pisavo in majhnimi grafičnimi elementi (slika 9 desno). Ostale strani so bele barve, vsebujejo črno pisavo in prazne črte za pisanje. Strani za lepljenje fotografij in risanje vsebujejo le grafiko na robu lista, ki ponazarja okvir. Dnevnik je vezan s knjižno vezavo, velikosti A5 (14,8 × 21,0 cm), vsebuje 170 strani, ima trde platnice in črno elastiko za zapiranje dnevnika. Cena dnevnika je 19,90 € [52].

Slika 9: Šolarčkov dnevnik; platnica (levo) in notranjost (desno) [52]

(27)

3.1.1.7 Nosečkin dnevnik

Avtorica tega dnevnika je prav tako Nina Držaj. Dnevnik je namenjen načrtovanju in ohranjanju spominov v nosečnosti. Sestavljen je tako, da se lahko vanj beleži vsakodnevna opravila, sezname za pripravo na otroka, počutje, zdravniške preglede, vključuje pa tudi strani za lepljenje fotografij, porodni načrt, pesmi in citate o materinstvu ter nasvete in informacije o nosečnosti. Na voljo so trije različni motivi platnic; pikčasta v koralno rdečih tonih (slika 10 levo), roza v barvi sivke in v turkizni barvi s vzorcem cik-cak. Vsi trije motivi platnic vsebujejo zlato pisavo. Platnici na notranji strani vsebujeta tudi predalček za hranjenje. Notranjost je oblikovana s črno in roza barvo, za popestritev pa so vključeni še vzorci, razpredelnice in napisi različnih barv (slika 10 desno). Dnevnik je formata A5 (14,8 × 21,0 cm), vsebuje 120 strani, trde platnice, zlato elastiko za zapiranje, vezan pa je s knjižno vezavo. Cena dnevnika je 18,90 € [53].

Slika 10: Nosečkin dnevnik; platnica (levo) in notranjost (desno) [53]

3.1.1.8 BucketList dnevnik

Dnevnik je produkt podjetja BucketList, ki na spletni strani prodaja večinoma dnevnike, zraven pa še majice in kartice ob posebnih dosežkih. Dnevnik BucketList je namenjen ljudem, ki si želijo ustvariti seznam želja in zabeležiti doživljanja ter spomine. Možno je izbirati med slovensko in angleško različico dnevnika. Vsebina je razdeljena na 3 kategorije, in sicer na avanture, raziskovanja in osebno rast, vsebuje pa tudi prazne strani, kjer si lahko zapišeš osebne želje ali cilje. Uporabnik si lahko zabeleži do 100 želja, 70 jih je predlaganih, 30 pa jih lahko uporabnik doda sam. Platnica je oblikovana s pomočno navpičnih linij, z vmesnimi belimi prostori, vključuje tudi grafični element (elipso), v katerega je vstavljena pisava. Po celotni platnici se pojavljajo tudi manjši zlati krogi (slika 11 levo). Notranjost ima bele liste in je oblikovana večinoma s črnimi grafičnimi elementi in črno pisavo (slika 11 desno). Dnevnik ima trše platnice 350 g/m2, združuje ga 81 strani, vezan je s spiralo in je v velikosti 14,8 × 21,0 cm. Cena dnevnika je 19,90 € [54].

(28)

Slika 11: BucketList Dnevnik; platnica (levo) in notranjost (desno) [54]

3.2.1 Raziskava svetovnega trga

Na spletu je možno opaziti veliko različnih načinov za beleženje navad in organiziranje. Izdelke se lahko kupi in uporabi digitalno ali pa so dostopni v fizični obliki. V nadaljevanju bomo predstavili 8 izbranih rokovnikov in dnevnikov.

3.2.1.1 Bullet Journal Printable Planner Inserts Set

Kate and Olive Planners je spletna trgovina, ki se ukvarja predvsem s prodajanjem mesečnih, tedenskih in dnevnih rokovnikov. Izdelek je lahko v digitalni obliki, torej lahko rokovnik izpolnjujemo digitalno, če ga želimo uporabljati na konvencionalen način, si je liste potrebno natisniti. Set mesečnega rokovnika vključuje strani z mesečnimi koledarji, sledilci navad, beležkami, tedenskimi koledarji ter dekorativne strani. Vse strani so okrašene z ilustracijami, v tem primeru so to rože potonike. V komplet so vključeni: dva različna mesečna koledarja, štirje različni tedenski koledarji, trije različni sledilci, tri različne strani za zapiske, en tedenski razpored obrokov in tri okrasne strani (slika 12). Vse grafike in vsi besedilni elementi so črne barve, datoteke pa so v velikosti 14,8 × 21,0 cm, A5. Cena rokovnika je 16,14 € [3].

Slika 12: Strani za digitalni in konvencionalni rokovnik [3]

(29)

3.2.1.2 Weekly planner pad BLOOM | DIN A4 format

Pisalni blok je produkt podjetja Paper-Media. Podjetje nam poleg rokovnikov v spletni trgovini ponuja še mnogo drugih pisarniških produktov. Blok BLOOM s tedenskim rokovnikom je na zgornji strani premazan z lepilom, da se listi držijo skupaj. Ob začetku novega tedna izpolnjen list odtrgamo. Blok je oblikovan z grafičnimi elementi z motivom rož, osrednji del pa je tedenski razpored, ki je oblikovan iz sedmih stolpcev. Ti imajo na vrhu zapisan dan v mesecu. Nad preglednico s tedenskim razporedom je vstavljena tudi okrasna pisava (slika 13). Ker dnevi v tedenskem razporedu niso označeni, se lahko tudi tega začne uporabljati kadarkoli. Blok je formata A4, visok 1 cm, vključuje 50 strani, ki so 80 g/m2. Cena rokovnika je 6,80 € [55].

Slika 13: Tedenski planer v obliki bloka [55]

3.2.1.3 Risan šolski rokovnik 2020-2021

Avtorica rokovnika je AmandaRachLee, ki v svoji spletni trgovini ponuja še okrasne lepilne trakove in pikčaste dnevnike za prosto ustvarjanje. Vsebino risanega šolskega rokovnika, sestavljajo strani z letnimi cilji, strani za zapis najljubših stvari, mesečni in tedenski razporedi, sledilci počutja in navad. Platnice so iz umetnega usnja, z grafikami, ki so natiskane z zlato folijo, izbira pa se lahko med črno, sivo, roza, rjavo in zelenomodro barvo platnice (slika 14 levo). Zadnja platnica na notranji strani vključuje tudi predal za vstavljanje. Posebnost rokovnika je notranjost, ker je vsak mesec druge teme in ponazorjen z drugačnimi grafičnimi elementi. Ti so ustvarjeni s črno obrobo, da se jo lahko pobarva (slika 14 desno). Notranjost vključuje tudi pikčasto mrežo, s pomočjo katere se lažje zapisuje in riše. Rokovnik vključuje tudi dva trakova za označevanje in elastiko za shranjevanje pisala. Listi v notranjosti so 160 g/m2, rokovnik pa je velikosti 14,8 × 21,0 cm, A5 in vezan s knjižno vezavo. Cena rokovnika je 39,77 € [56].

(30)

Slika 14: Risan šolski rokovnik 2020-2021; platnica (levo) in notranjost (desno) [56]

3.2.1.4 Rokovnik za šolsko leto 2020-2021

Rokovnik je produkt podjetja Day Designer, ki na spletni strani prodajajo rokovnike za različne priložnosti.

Vsebino sestavljajo strani z letnim mesečnim, tedenskim in dnevnim pregledom, vključuje tudi strani za zapis dnevnih opravil, strani za beleženje in strani za beleženje želja, financ, idej, prav tako pa sta zraven vključeni dve strani z nalepkami. Ozadje platnic je vijolično, na njem pa so barvni rožasti motivi, z grafičnim elementom (kvadrom), na katerega je vstavljena zlata pisava (slika 15 levo). Notranje strani platnic imajo vključene tudi žepe za vstavljanje. Notranjost rokovnika je oblikovana s pomočjo sive pisave in razpredelnic, ki so obrisane s črno barvo (slika 15 desno). Meseci so ločeni s pomočjo zlatih kazalk, na desni strani listov za hitrejše dostopanje. Rokovnik je vezan z zlato spiralo, na zunanjih robovih platnic pa ima zlate robnike za zaščito.

Platnici sta trši v velikosti 22,8 × 24,1 cm, listi v notranjosti pa so 100 g/m2 v velikosti 18,5 × 24,1 cm, platnice in notranji listi so med seboj povezani s spiralno vezavo. Cena rokovnika je 51,15 € [57].

Slika 15: Rokovnik za šolsko leto 2020-2021; platnica (levo) in notranjost (desno) [57]

(31)

3.2.1.5 Moj list želja

Dnevnik je produkt podjetja Pretty Simple Press, ki preko spletne trgovine Amazon prodaja različne vrste dnevnikov in beležk. Namen dnevnika je, da se vanj zapiše ideje in cilje. Vsaka nova stran v dnevniku ponuja prostor za nov cilj, novo željo ali idejo, vsebina pa nam nudi pomoč na poti do uresničitve. Uporabnik si najprej zapiše željo, zakaj si to želi in kaj potrebuje da to uresniči, nato pa kdaj, kje in s kom je uporabnik uresničili svojo željo. Več prostora je namenjenega temu da zapišemo doživljanja in kaj smo se naučili in pridobili iz izkušnje. Prva platnica je oblikovana z barvnimi grafičnimi elementi s podobo rož, vstavljena pa je tudi temno modra pisava (slika 16 levo), zadnja platnica pa je iste temno modre barve. Notranjost dnevnika vsebuje bele liste, s črno pisavo in praznimi črtami za pisanje (slika 16 desno). Dnevnik združuje 82 strani v velikosti 15,2 ×

22, 9 cm, ki so med seboj povezani z mehko vezavo. Cena dnevnika je 5,93 € [58].

Slika 16: Moj list želja; platnica (levo) in notranjost (desno) [58]

3.2.1.6 1 stavek na dan: 5-letni spominski dnevnik

Avtor dnevnika je podjetje Chronicle Books, ki zraven dnevnikov in rokovnikov prodaja še igrače, pisalniški material in tematska darila. Dnevnik je namenjen zapisovanju in spremljanju vzponov in padcev vsakega dneva za pet zaporednih let. Uporabnik naj bi dnevnik izpolnjeval tako, da bi za določen dan v letu zapisal par besed o občutkih ali dogajanjih tistega dneva. Platnice so trde, zelenomodre barve z zlatim napisom in grafiko (slika 17).

Posebnost dnevnika je notranjost, kjer vsaka stran predstavlja en dan v letu. Stran je sestavljena s pomočjo praznih črt na katere uporabnik zapisuje svoja doživljanja, črte pa so med seboj petkrat ločene z grafiko, podobno inicialki, ki je namenjena zapisom naslednjih let. Namen tega je, da spremljamo vzorce, dogodke, obletnice ter praznike in ugotovimo, kako se nam je ta dan v petih letih spreminjal. Dnevnik vsebuje trak za označevanje, ima 370 strani in je v velikosti 10,2 × 16,51 cm, vezan s knjižno vezavo. Cena dnevnika znaša 14,37 € [59, 60].

(32)

Slika 17: 1 stavek na dan: 5-letni spominski dnevnik [59]

3.2.1.7 6-minutni dnevnik

6-minutni dnevnik je produkt podjetja UrBestSelf. Namen dnevnika je povečati veselje, motivacijo in fokus na trenutke in majhne dosežke. Uporabnika prav tako spodbuja k samorefleksiji in k boljši jutranji in večerni rutini.

Z uporabo dnevnika naj bi začutili manj stresa in negative ter več zadovoljstva in tega, kar nas resnično naredi srečne. Dnevnik naj bi uporabnik reševali 3 minute zjutraj in 3 minute zvečer, vsebuje pa tedenske in mesečne preglede. Dnevnik vključuje 70 strani Kako in Kaj, 220 strani o tem, kako združiti teorijo in prakso, in 33 strani za uporabnikove zapiske, prav tako nima vpisanih datumov, zato se ga lahko začne uporabljati kadarkoli.

Platnica je minimalistično oblikovana z veganskimi materiali, izbiramo pa lahko med sivo (slika 18 levo), roza in modro barvo platnice, ki je narejena iz blaga – lana. Siva in roza platnica vsebujeta pisavo, ki je črne barve, modra platnica pa ima zlato pisavo. Notranjost dnevnika je isto minimalistično oblikovana, kot so platnice.

Zajema napise različnih sivin, prazne črte za pisanje in sive kvadrate s črno in z belo, kurzivno pisavo (slika 18 desno). Dnevnik je velikosti 14,2 × 22,0 cm, vezan pa je s knjižno vezavo. Cena dnevnika je 25,11 € [61, 62].

Slika 18: 6 minutni dnevnik; platnica (levo) notranjost (desno) [61]

(33)
(34)

Povprašali smo jih o prehrani, fizični aktivnosti, stresu, prostem času, spanju in varčevalnih navadah. Spraševali smo jih tudi o uporabi rokovnikov; zakaj jih ali zakaj jih ne uporabljajo.

Drugi del ankete smo namenili izdelanemu organizacijskemu dnevniku. Zanimalo nas je, kateri vključeni elementi se anketirancem zdijo uporabni. Spraševali smo jih o funkcionalnosti ter obsežnosti organizacijskega dnevnika in poizvedeli, če bi ga glede na funkcionalnost ali izgled kupili.

Pregled podatkov je razdeljen na dva dela. Prvi del zajema 16 vprašanj, ki so nam pomagala pri izdelavi organizacijskega dnevnika, drugi del pa zajema 13 vprašanj o izdelanem organizacijskem dnevniku.

3.3 IZDELAVA ORGANIZACIJSKEGA DNEVNIKA

Najprej smo se morali vprašati, komu bo organizacijski dnevnik namenjen, da smo na podlagi tega dobili navdih in smernice za izdelavo. Odločili smo se, da bo organizacijski dnevnik po oblikovanju in ilustracijah primarno namenjem ženskam, po uporabnosti pa vsem, ki si želijo beželiti navade ali se naučiti novih. Organizacijski dnevnik smo želeli narediti v stilu »vintage« z nekoliko bolj nevtralnimi barvami in vzorci, ki so v grafičnem oblikovanju prevladovali vse od 30. pa do 60. let. Odločiti smo se morali, kaj bo predstavljalo glavne elemente v organizacijskem dnevniku. Ilustracija bo predstavljala glavne prehode med meseci, barva, ki jo bomo črpali iz ilustracij, pa bo ločevala grafiko med meseci. Kaligrafija bo služila predvsem za okras in hierarhijo. Glavni elementi (ilustracija, barva in kaligrafija) so bili smernice, na podlagi katerih smo pripravili oblikovne rešitve. Te se bodo logično ponavljale v organizacijskem dnevniku. Odločili smo se, da bo organizacijski dnevnik velikosti A5 (14,8 × 21,0 cm).

3.3.1 Ilustracija

Za ilustracije smo navdih črpali predvsem iz starejših revij, kot so Vogue in Vanity Fair, pa tudi raznih slik, ki so se skladale s temo. Te pa smo zasledili na socialnem omrežju Pinterest in Instagram. Po naboru fotografij smo se morali odločiti, katere se bodo najbolje skladale s temo našega dnevnika. Ker smo vedeli, da nam bodo ilustracije predstavljale večje prehode med meseci, smo morali pomisliti na to, kako se bodo lahko tematsko povezale z določenim mesecem.

Temi organizacijskega dnevnika smo se približali predvsem z oblačili in modnimi dodatki iz obdobja Art Deco (30. leta) in vse do 60. let. Stil, ki ga bomo uporabili za izdelavo ilustracij, pa je abstraktni stil animiranih filmov, saj je nevtralen in se lahko prilagodi marsikateremu stilu oblikovanja.

Za izdelavo ilustracij bomo uporabili tablico Apple iPad Pro s pisalom Apple in program Procreate. Za to grafično tablico smo se odločili, ker ima najboljšo odzivnost svinčnika, za program pa zato, ker nam nudi veliko različnih načinov pisal in mešalnih načinov. Dimenzije ilustracij so A4 (21,0 × 29,7 cm) z ločljivostjo 300 dpi (angl. dots per inch), kar zagotavlja ustrezno ločljivost ob natisu.

(35)

Izbrati smo morali pisala, s katerimi bomo dobili željen oziroma najboljši možni rezultat. Pisala Ink Bleed in Bonobo Brush sta se nam za naše ilustracije zdela najprimernejša. Ink Bleed ima nežno teksturo in nam je služil za izrisovanje oblik, Bonobo Brush pa ima zelo nežno, ampak dovolj opazno teksturo, ki nam je služila predvsem pri senčenju.

Izdelava vseh ilustracij je potekala po istem postopku (slika 20):

• skica,

• natančen izris skice,

• barvanje,

• senčenje,

• dodajanje detajlov.

Slika 20: Proces izdelave ilustracije (od inspiracije do izdelka)

V programu Procreate smo najprej naredili dve plasti, eno za referenčno sliko in eno za skico. Skica je bila osnova za vsako ilustracijo, tukaj smo lahko veliko stvari spreminjali in dodajali. Sprva smo se lotili risanja osrednjega lika vsake ilustracije, žensko v »vintage« oblačilih. Nato je sledila še skica ozadja. Da smo ilustracije poosebili, smo včasih dodali kakšen detajl ali ga spremenili.

Ko je bila skica dovolj natančna, smo lahko začeli z izrisom, ki nam je pomagal pri definiranju oblik in natančnemu izrisu detajlov. Prav tako nam je izris zelo pomagal pri naslednjem koraku – barvanju. Pri obeh korakih smo si pomagali s funkcijo Stream Line. Ta nam je omogočila, da so linije potekale bolj aerodinamično in s tem nemirnost roke pri risanju linij ni bila opazna.

Pri postopku barvanja smo morali biti zelo previdni, da smo vsak element oziroma obliko postavili v svojo plast.

To nam je služilo pri senčenju, kjer smo v plasti nad glavnim elementom naredili masko, ki je risala zgolj po izrisani obliki. Tej plasti smo lahko tudi določili razne mešalne načine, ki so se skladali z našimi ilustracijami.

Največkrat smo uporabili mešalni način Multiply, ki nam je omogočil, da so se vse sence prilagodile barvi glavnega elementa. Sence so bile bistven del vsake ilustracije, saj so s konveksnimi in konkavnimi oblikami ustvarile prostor.

(36)

Pri zadnjem koraku, dodajanju detajlov, smo se osredotočili predvsem na svetlobo in barve. Svetloba je bila ena izmed najpomembnejših elementov v ilustraciji, saj je poleg senc dodala še eno dimenzijo in vse elemente v ilustraciji med seboj povezala v enoto.

Vsakič smo se morali osredotočiti, s katere strani svetloba prihaja, da smo lahko določili nasebne in odsebne sence ter osvetlili dele, na katere je svetloba padla. Za svetlobni učinek smo velikokrat uporabili mešalni način Add, ki je svetlobo s sijajnim učinkom še bolj poudaril.

Soočili smo se tudi z dodajanjem tekstur, ki so nam ob končnem rezultatu podale informacijo o tem, iz kakšnega materiala je določen element. Če je bilo potrebno, smo spremenili še barvo elementov, dodali detajl, sijaj ali senco, da smo poudarili kontraste.

3.3.2 Kaligrafija

Pri določanju kaligrafije so nam inspiracijo predstavljale predvsem že narejene ilustracije. Odločili smo se, da bo kaligrafija enodebelinska in kar se da razgibana. Za to smo se odločili, ker komplicirana ilustracija in stilizirana kaligrafija med seboj tvorita lep kontrast in odstopata ena od druge. Odločili smo se, da bo kaligrafija razgibana, ker se v ilustracijah dogaja neko premikanje in bosta med seboj na ta način povezani, četudi če ne stojita skupaj na strani. Prav tako naša pisava ne bo imela majuskul, ker bomo pri oblikovanju organizacijskega dnevnika prihranili prostor na strani. Hkrati pa smo se držali pravila, da kaligrafijo kar se da poenostavimo v kontrastu z ilustracijo.

Pisavo smo želeli uporabiti na mestih, kjer ilustracije ni, zato da nam tiste strani popestri. V kaligrafiji bodo zapisani vsi meseci in večji naslovi poglavij, ki so vključeni v organizacijskem dnevniku.

Za izdelavo kaligrafije smo najprej uporabili program Procreate na grafični tablici Apple iPad Pro, za poznejše vektoriziranje pa program Adobe Illustrator. Uporabili smo dimenzijo A5 (14,8 × 21,0 cm) z resolucijo 300 dpi.

Za to dimenzijo smo se odločili predvsem zato, ker lahko določimo debelino pisave in razmak, razgibanost med črkami glede na format organizacijskega dnevnika. Delo smo začeli tako, da smo si v programu Procreate vklopili možnost za mrežo na formatu. Ta nam je služila za določanje okvirne višine črk in podaljška navzgor in navzdol. Pomagali smo si s funkcijo Drawing Assist, da so pomožne linije potekale ravno. Nato smo lahko začeli z izbiro pisala, ki ga bomo uporabili za pisanje. Ker smo želeli nekaj zelo enostavnega, smo za to uporabili pisalo Monoline. To pisalo je enodebelinsko in ne spreminja debeline glede na pritisk. Tudi tukaj smo si pomagali s funkcijo Stream Line, ki je odporna na tresenje naše roke. Začeli smo lahko s preizkusom različnih verzij kaligrafije, ki so se nam zdele primerne (slika 21) in odločili smo se za najbolj razgibano pisavo. Ta se nam je zdela najbolj zanimiva in pestra, hkrati pa se je najbolje skladala z ilustracijami in bila je berljiva.

(37)

Slika 21: Prikaz delovnega okolja programa Procreate in treh različic kaligrafije

Sledilo je pisanje vseh mescev in naslovov, ki bodo vključeni v organizacijskem dnevniku. Pozorni smo morali biti na to, da je bil vsak naslov ali mesec napisan na svojem sloju.

Po končanem pisanju smo lahko s pomočjo programa Procreate vse plasti izvozili v lastni datoteki PNG. Vsako posebej smo odprli v programu Adobe Illustrator in besedo napis vektorizirali s funkcijo Image Trace. Za vektoriziranje smo se odločili zato, da pri povečanju ali pomanjšanju besede ne izgubijo kakovosti.

3.3.3 Oblikovanje organizacijskega dnevnika

Ključna stvar našega organizacijskega dnevnika bodo organizacijski ključi, s katerimi si bo uporabnik lahko smiselno in lažje beležil dogodke, opravila, rojstne dneve in pomembne reči. Navdih smo črpali predvsem iz dnevnika Bullet Journal, le da smo ikonografijo nekoliko prilagodili in dodali nekatere organizacijske ključe [64]. Odločili smo se tudi, da bo dnevnik vseboval že vstavljeno kazalo za hitrejšo uporabo.

Temelje za postavitev strani nam je predstavljala ponovljivost, saj se bodo na podlagi tega uporabniki organizacijskega dnevnika hitreje naučili, kako ga uporabljati [65]. Dnevnik Bullet Journal nam je pri postavitvi elementov zelo pomagal, saj smo lahko opazili oblikovalske trende v razmerju z uporabnostjo [64].

Najpomembnejši del je predstavljala uskladitev uporabnosti z dekoracijo, da strani, na katerih ne bo ilustracij, ne bodo puste. V ta namen smo se odločili, da si bomo izbrali samo en vzorec, ki se bo ponavljal čez celoten dnevnik. Prav tako pa bomo organizacijski dnevnik popestrili s tem, da bo vsak mesec vseboval vzorce in kaligrafijo v drugačni barvi. S tem si bomo zagotovili več prostora za beleženje. Zadnje strani organizacijskega dnevnika smo želeli posvetiti navodilom za raševanje za lažje razumevanje organizacijskih ključev in beleženja navad.

Inspiracija za oblikovanje in barve je izhajala iz naših ilustracij. Želeli smo vključiti vzorce in barve, ki se skladajo z izbrano temo, le da te stiliziramo za boljšo preglednost. Idejo za oblikovanje vzorcev smo črpali iz platnice knjige Great Gatsby (avtor: F. Scott Fitzgerald) [66]. Ker je dogajanje v knjigi postavljeno v 30. leta, je temu prilagojeno tudi oblikovanje platnice, kjer prevladujejo linije različnih širin.

(38)

Te smo želeli v organizacijski dnevnik vključiti v obliki okvirjev in okrasnih detajlov. Za osnovno smo izbrali nevtralno rjavo barvo, da bodo ilustracije izstopale, skozi organizacijski dnevnik pa ji bomo spreminjali nasičenost. Temi organizacijskega dnevnika smo želeli prilagoditi tudi odtenek papirja, ki je bež barve. Barve kaligrafije in vzorcev pa smo črpali neposredno iz ilustracij.

V organizacijski dnevnik smo želeli vključiti tudi beleženje navad. Pomembno se nam je zdelo, da uporabniku pustimo prostor za sledenje svojim, personaliziranim navadam, hkrati pa smo želeli vključiti navade, ki so problematične med Slovenci [36].

Izdelava je potekala v programu Adobe InDesign, kjer smo določili velikost dnevnika, A5 (14,8 × 21,0 cm). Pri nastavljanju lastnosti na strani smo morali vklopiti funkcijo Facing Pages, da smo dobili simulacijo knjige. Ker bo dnevnik lepljen na hrbtu, smo morali notranje robove strani nekoliko bolj povečati kot zunanje. S tem smo si zagotovili, da bo viden vsak element kljub izgubi prostora pri vezavi. Vključiti smo morali dodatke za porezavo, zato da pri rezanju ne bi dobili belih robov. Da bi izdelovanje organizacijskega dnevnika potekalo čim hitreje, smo uporabili funkcijo Master Pages. Ta funkcija nam omogoča, da si uredimo karakteristike strani, ki jih lahko dodelimo določeni strani v dnevniku. Za hitrejše izdelovanje organizacijskega dnevnika smo uporabljali tudi plasti.

Oblikovanje vzorcev je potekalo zelo enostavno, saj ima program Adobe InDesign vgrajeno funkcijo, ki omogoča, da so lahko linije različno oblikovane. Izbrali smo različico Thick-Thin, ki nam je dala najboljši možen rezultat in se sklada s temo organizacijskega dnevnika.

Določiti smo morali tudi sekundarno pisavo, ki nam bo služila pri koledarjih in manjših zapisih. Izbrali smo pisavo Bodoni 72, različico Book, saj je dovolj nevtralna in klasična, ampak še vedno dovolj razgibana z dvodebelinskimi linijami in serifi.

Najprej smo oblikovali platnico – ta vsebuje ilustracijo in kaligrafijo, ki smo jo vektorizirano kopirali iz programa Adobe Illustrator. Za sijajni učinek kaligrafije smo uporabili mešalni način Overlay, ki se približa barvam v ozadju, hkrati pa smo za boljšo čitljivost uporabili senco.

Sledilo je oblikovanje veznih listov, ki imajo vključeno okrasno grafiko in polje, kjer lahko uporabnik zapiše, komu ta dnevnik pripada. Temu sta sledili dve strani za kazalo, ki ga bomo dodali nazadnje, ko bomo končali z oblikovanjem vseh strani v organizacijskem dnevniku.

Ker je organizacijski dnevnik vezan s knjižno vezavo, smo morali oblikovati tudi hrbet. V programu smo naredili novo stran in ji zmanjšali širino. Vključili smo tipografijo in vzorec. Oba grafična elementa sta rjave barve.

Sledi stran z organizacijskimi ključi, kjer je vključen vzorec ter ikonografija organizacijskih ključev. Znak za opravilo je kvadrat, ta pa ima še štiri dodatne, organizacijske možnosti; začeto, opravljeno, prestavljeno in odpovedano opravilo. Dogodki so narejeni po istem sistemu, le da znak za dogodek predstavlja prazen krog.

Dodali smo še dva organizacijska ključa, in sicer ikona za darilo, ki pomeni rojstni dan, in ikona klicaja, ki pomeni, da je stvar pomembna.

(39)

Lotili smo se postavljanja letnega pregleda, kjer bodo na štirih straneh vključeni razporedi vseh mesecev za leto 2021, zraven pa bo prostor za beleženje, na vseh straneh pa smo vključili vzorce. Za izdelavo manjših koledarjev smo uporabili funkcijo za izdelovanje tabel. Določiti smo morali kolone in vrstice glede na mesec, na to pa smo lahko začeli z vstavljanjem številk. Nad vsak koledar smo vstavili tudi tipografijo, ki je vsebovalo ime meseca.

Za lepši izgled smo strani zrcalili, tako da je znotraj strani prostor za zapise, ob robovih strani pa so koledarji.

Naslednji strani sta namenjeni letnim ciljem v letu 2021. Za popestritev strani smo naslov ločili na pregibu in uporabili kaligrafijo, sekundarno pisavo ter vzorce. Nazadnje smo na strani dodali še prostor za beleženje.

Začetne strani, vse do prvega meseca, so oblikovane samo z rjavo barvo. Tej smo spreminjali nasičenost, zato da smo s tem izrazili hierarhijo.

Sledilo je postavljanje strani, ki bodo vsebovale prehode mesecev. Na desno stran smo postavili ilustracijo, na levi pa smo celotno stran prevlekli z barvo, ki se je skladala z ilustracijo. Na sredino te strani smo vključili še manjši koledar tistega mesca. Izdelani strani smo kopirali in prilagodili določenemu mesecu. Spreminjati smo morali ilustracije, koledarje na levi strani in tudi barvo, ki se je morala skladati z ilustracijo tistega meseca.

Pozorni smo morali biti na to, da smo vsem ilustracijam, s pomočjo programa Adobe Photoshop, spremenili barvni prostor v CMYK, saj so na ta način pripravljene za tiskanje.

Lotili smo se postavljanja koledarja za hiter pregled meseca. Za izdelavo smo si pomagali s funkcijo za izdelavo tabel. Naredili smo tri kolone in glede na mesec primerno število vrstic. V prvo kolono smo vpisali številke, v drugo pa začetno črko vsakega dneva. Da pa se bo uporabnik lažje organiziral, smo črte v tabeli odebelili pri vsakem vikendu. Tretjo kolono smo razpotegnili do notranjega roba lista, da bo imel uporabnik čim več prostora za pisanje. Prvi dve tabeli smo od tretje ločili z vzorcem. Na vrhu vsakega mesečnega koledarja je vstavljena tudi kaligrafija z imenom meseca. Mesečni koledar je vedno postavljen na levi strani, na desni pa so vključeni stolpci za beleženje teže, počutja, denarja, opomnikov in opravil. Stolpca, kjer si uporabnik beleži težo in denar, sta narejena po istem principu. Vsak prvi in zadnji dan v mesecu si uporabnik zabeleži težo ali vsoto denarja in izračuna razliko. Stolpca za vpisovanje opomnikov in opravil sta popolnoma enaka in vključujeta prostor za zapis, na vrhu pa naslov (slika 22).

Slika 22: Izdelovanje organizacijskega dnevnika in delovno okolje InDesign

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Z našo raziskavo smo tudi ugotovili, da med štiriletnimi dečki in deklicami ni razlike v plezanju po letveniku navzgor in navzdol in da ne obstajajo statistično

Področje in vsebino diplomske naloge sem izbrala na podlagi predvidenih izzivov pri poučevanju v razredu, v katerega je vključen učenec s slepoto. V drugem letniku sem med

Cilj diplomske naloge je ugotoviti, s kakšnimi težavami se mladi srečujejo na poti k aktivni družbeni odgovornosti, kako si predstavljajo idealno vključeno in

Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kako se otroci s pomočjo pripomočkov (makete, zemljevida) za orientiranje znajdejo v prostoru, katere izraze, povezane s

Namen diplomske naloge je bil analizirati govor otrok z zmerno motnjo v duševnem razvoju V diplomski nalogi je bil analiziran besedni in nebesedni govor otrok s cerebralno paralizo

Namen diplomske naloge je bil pridobiti boljši vpogled v dejavnike povpraševanja po zeliščih in dišavnicah, saj želimo na kmetiji del razpoložljivih njiv nameniti pridelovanju

V letu 2004 smo v okviru naše diplomske naloge na Ljubljanskem barju, na travniku zveze Arrhenatherion, izvedli raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, kako večletna pogostnost

Z delom, ki smo ga opravili in rezultate predstavili po programu za pripravo diplomske naloge, smo želeli dokazati, da lahko s pravilnim vodenjem prehrane krav in z dodatnimi