• Rezultati Niso Bili Najdeni

DIPLOMSKO DELO

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "DIPLOMSKO DELO"

Copied!
49
0
0

Celotno besedilo

(1)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

DIPLOMSKO DELO

BARBARA OCVIRK

LJUBLJANA 2021

(2)

UNIVERZA V LJUBLJANI

NARAVOSLOVNOTEHNIŠKA FAKULTETA

ODDELEK ZA TEKSTILSTVO, GRAFIKO IN OBLIKOVANJE

BARVA KOT DEL VIZUALNE IDENTITETE BLAGOVNIH ZNAMK

DIPLOMSKO DELO

BARBARA OCVIRK

LJUBLJANA, september 2021

(3)

UNIVERSITY OF LJUBLJANA

FACULTY OF NATURAL SCIENCES AND ENGINEERING DEPARTMENT OF TEXTILES, GRAPHIC ARTS AND DESIGN

COLOR AS A PART OF THE VISUAL IDENTITY OF BRANDS

DIPLOMA THESIS

BARBARA OCVIRK

LJUBLJANA, September 2021

(4)

PODATKI O DIPLOMSKEM DELU Število listov: 49

Število strani: 36 Število slik: 41 Število preglednic: 3 Število literarnih virov: 24 Število prilog: /

Študijski program: Visokošolski strokovni študijski program (1. stopnja) Grafična in medijska tehnika

Komisija za zagovor diplomskega dela

Predsednik: pred. Mihael Lazar

Mentorica: izr. prof. dr. Dejana Javoršek

Članica: doc. dr. Sabina Bračko

Ljubljana, ………..

(5)

ZAHVALA

Zahvaljujem se mentorici, izr. prof. dr. Dejani Javoršek, za pomoč in strokovno vodenje pri pripravi diplomskega dela.

Posebna zahvala pa gre moji družini, prijateljem in Bosi Garić za vso spodbudo in podporo skozi vsa leta študija!

(6)

i IZVLEČEK

Da podjetje postane širše prepoznavno, je treba vložiti veliko truda in energije. Podjetje svoje storitve oziroma izdelke prikazuje skozi svoje blagovne znamke. Blagovne znamke so obraz vsakega uspešnega podjetja, prek njih gradimo prepoznavnost. Veliko pozornosti je treba nameniti izdelavi vizualne identitete blagovne znamke in podjetja, saj je vizualna identiteta tisto, kar potencialne stranke najprej opazijo. Opaženo je bilo, da se nekateri ljudje premalo zavedajo, kako pomembna sta videz blagovne znamke in izbira pravilne barve, saj ima vsaka barva drugačne lastnosti in v potrošniku vzbudi različna čustva. Zato je zelo pomembno, kako se lahko vpliva na kupčeva čustva z uporabo barv, saj se lahko tako prodaja poveča. Vizualna identiteta je tudi odlično trženjsko orodje. Diplomsko delo temelji na raziskovanju tega, kakšen vpliv pravzaprav imajo barve pri vizualni identiteti blagovnih znamk. V teoretičnem delu so definirane in predstavljene blagovne znamke tako na slovenskem kot tujem trgu, pojasnjeno je, kakšen psihološki pomen in vpliv imajo barve na posameznika. Opisano je tudi, kako zelo je pomembna izbira barve, ki bo odražala blagovno znamko. V eksperimentalnem delu je zaradi obsega tematike blagovnih znamk poudarek predvsem na blagovnih znamkah kav. Opisana in predstavljena so podjetja, katerih blagovne znamke so analizirane. Predstavljeno je tudi, kako so se uspešna podjetja lotila izziva vizualizacije svojih blagovnih znamk. Osredotočenost je predvsem na barve. Na koncu je narejena analiza vseh izbranih blagovnih znamk in izdelana barvna paleta za vsako blagovno znamko posebej. Barvne palete so bile izdelane v programu za urejanje fotografij Adobe Photoshop. Pri nastajanju diplomskega dela se je spoznalo, kako zelo so uspešna slovenska podjetja pri vizualni identifikaciji svojih blagovnih znamk.

Ključne besede: blagovna znamka, barve, psihologija barv, identiteta blagovne znamke, barvna paleta.

(7)

ii ABSTRACT

It takes a lot of effort and energy to make a company known to the general public. A company advertises its products and services through trademarks - the face of every successful company, which acts as a tool to increase recognition. When developing the visual identity of a trademark or company, we have to be very careful, as visual identity is the element that potential customers notice first. We observed that some people do not realise the importance of a trademark's design and the appropriate use of colours; every colour has its characteristics and provokes different emotions in customers. Thus, it is essential to know how to affect customers' emotions through colours, as this way we can increase sales. Furthermore, visual identity is an effective marketing tool. In this research, the effect of colours on the visual identity of trademarks was investigated.

We defined and presented trademarks in Slovenian and foreign markets in the theoretical part, explaining the psychological importance and effect of colours on individuals. We also described the importance of selecting the appropriate colour to reflect the trademark. In the empirical part, we focused on trademarks related to coffee due to the abundance of trademarks. We described and presented the companies whose trademarks were analysed. We portrayed how successful companies tackled the challenge of visualising their trademarks, primarily focusing on colours.

In the end, we analyzed all selected trademarks and prepared a colour palette for each of them in an image-editing program, Adobe Photoshop. While writing this paper, we realised what a successful approach Slovenian companies adopted to visual identification of their trademarks.

Keywords: trademark, colours, colour psychology, the identity of a trademark, colour palette.

(8)

iii VSEBINSKO KAZALO

IZVLEČEK ... i

ABSTRACT ... ii

SEZNAM SLIK ... v

SEZNAM PREGLEDNIC ... vii

SEZNAM OKRAJŠAV IN POSEBNIH SIMBOLOV ... viii

1 UVOD ... 1

2 TEORETIČNI DEL ... 2

2.1 Definicija blagovne znamke ... 2

2.2 Določanje identitete blagovne znamke ... 3

2.3 Vizualna identiteta blagovnih znamk ... 4

2.3.1 Določanje grafičnih elementov vizualne identitete ... 4

2.4 Barva ... 6

2.4.1 Barvne dimenzije ... 6

2.4.2 Barvni modeli ... 7

2.4.3 Harmoničnost barv ... 8

2.4.4 Psihološki in fiziološki pomen barve ... 8

2.4.5 Blagovne znamke in pomen izbrane barve ... 8

2.4.6 Barve in ciljna skupina ... 9

2.5 Barvne palete in njihova izdelava ... 11

3 EKSPERIMENTALNI DEL ... 12

3.1 Metode dela ... 12

3.1.1 Izbira blagovnih znamk ... 12

3.1.2 Pregled produktov blagovnih znamk ... 12

3.1.3 Spletna mesta analiziranih blagovnih znamk ... 13

3.1.4 Analiza družbenih omrežij analiziranih blagovnih znamk ... 13

3.1.5 Izdelava barvnih palet ... 14

4 REZULTATI IN RAZPRAVA ... 15

4.1 Izbrane blagovne znamke ... 15

4.2 Primarne barve blagovnih znamk ... 15

(9)

iv

4.3 Rezultati analize spletnih mest analiziranih blagovnih znamk ... 16

4.4 Rezultati analize uporabe barv na družbenih omrežjih analiziranih blagovnih znamk ... 17

4.4.1 Rezultati analize predstavitve Illycaffè na družbenih omrežjih ... 18

4.4.2 Rezultati analize predstavitve Barcaffè na družbenih omrežjih ... 18

4.4.3 Rezultati analize predstavitve Julius Meinl na družbenih omrežjih ... 19

4.4.4 Rezultati analize predstavitve Costa Coffee na družbenih omrežjih ... 20

4.4.5 Rezultati analize predstavitve Zlatna džezva na družbenih omrežjih ... 20

4.4.6 Rezultati analize predstavitve Loka na družbenih omrežjih ... 21

4.4.7 Rezultati analize predstavitve Franck na družbenih omrežjih ... 21

4.4.8 Rezultati analize predstavitve Jacobs na družbenih omrežjih ... 21

4.4.9 Rezultati analize predstavitve Nescafé na družbenih omrežjih ... 22

4.4.10 Rezultati analize predstavitve Zamorček na družbenih omrežjih ... 22

4.4.11 Rezultati analize predstavitve Santana na družbenih omrežjih ... 23

4.5 Izdelava barvnih palet za posamezno blagovno znamko ... 24

4.5.1 Rezultati objektivnega določanja barvnih palet ... 24

4.5.2 Rezultati subjektivnega določanja barvnih palet ... 28

4.5.3 Primerjava izdelanih objektivnih in subjektivnih barvnih palet ... 32

5 ZAKLJUČEK ... 33

6 LITERATURA IN VIRI ... 34

(10)

v SEZNAM SLIK

Slika 1: Prikaz barvnih tonov ... 6

Slika 2: Prikaz barvnih svetlosti ... 7

Slika 3: Prikaz nasičenosti barve ... 7

Slika 4: A- Illy , B- Barcaffè, C- Julius Meinl, D- Costa, E- Zlatna džezva, F- Loka, G- Franck, H- Jacobs, I- Tuš Zlata kava, J- Nescafè, K- Zamorček, L- Santana ... 12

Slika 5: Produkti analiziranih blagovnih znamk... 12

Slika 6: Spletne strani analiziranih blagovnih znamk ... 13

Slika 7: Podoba Illy na družbenih omrežjih ... 18

Slika 8: Podoba Barcaffè na družbenih omrežjih ... 18

Slika 9: Podoba Julius Meinl na družbenih omrežjih ... 19

Slika 10: Podoba Costa na družbenih omrežjih ... 20

Slika 11: Podoba Zlatna džezva na družbenih omrežjih... 20

Slika 12: Podoba Loka na družbenih omrežjih ... 21

Slika 13: Podoba Franck na družbenih omrežjih ... 21

Slika 14: Podoba Jacobs na družbenih omrežjih ... 22

Slika 15: Podoba Nescafé na družbenih omrežjih ... 22

Slika 16: Podoba Zamorček nadružbenih omrežjih ... 23

Slika 17: Podoba Santana na družbenih omrežjih ... 23

Slika 18: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Illy ... 24

Slika 19: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Barcaffé ... 24

Slika 20: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Julius Meinl ... 25

Slika 21: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Costa ... 25

Slika 22: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Zlatna džezva ... 25

Slika 23: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Loka ... 26

Slika 24: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Franck ... 26

Slika 25: Objektivna barva paleta blagovne znamke Jacobs ... 26

Slika 26: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Tuš Zlata kava ... 27

Slika 27: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Nescafé ... 27

Slika 28: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Zamorček ... 27

Slika 29: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Santana ... 28

Slika 30: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Illy ... 28

Slika 31: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Barcaffé ... 28

Slika 32: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Julius Meinl ... 29

Slika 33: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Costa ... 29

Slika 34: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Zlatna džezva ... 29

Slika 35: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Loka ... 30

Slika 36: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Franck ... 30

Slika 37: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Jacobs ... 30

(11)

vi

Slika 38: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Tuš Zlata kava ... 31

Slika 39: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Nescafé ... 31

Slika 40: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Zamorček ... 31

Slika 41: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Santana ... 32

(12)

vii SEZNAM PREGLEDNIC

Preglednica 1: Rezultati raziskave ... 11 Preglednica 2: Rezultati uporabe primarnih barv blagovnih znamk ... 15 Preglednica 3: Preglednica uporabe družbenih omrežij analiziranih blagovnih znamk ... 17

(13)

viii

SEZNAM OKRAJŠAV IN POSEBNIH SIMBOLOV

CGP celostna grafična podoba

HEX šestnajstiški sistem zapisovanja barv

PMS pantone barvna lestvica (angl. Pantone Matching System) UIL Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino

(14)

1

1 UVOD

Vstop na podjetniško pot je izkušnja, polna izzivov, s trudom pa nas lahko ta izkušnja privede do velikih uspehov. Vsaka odločitev mora biti dobro in skrbno premišljena, da se izognemo morebitnemu neuspehu, veliko naše energije pa je treba vložiti v podjetje in njegovo rast. Ko gradimo podjetje, moramo razumeti trg dela, proučiti konkurenco in uporabiti vsa orodja, ki so na voljo, da kar se da najbolje prikažemo podjetje. Podjetja niso najbolj prepoznavna po svojih storitvah oziroma izdelkih, najbolj prepoznavne so njihove blagovne znamke, ki nas spremljajo na vsakem koraku. So duša in srce vsakega uspešnega podjetja, predstavljajo pa ugled podjetja, kakovost izdelka oziroma storitve, prestiž, njihov glavni cilj pa je prepoznavnost. Ravno zaradi tega moramo veliko časa, pozornosti in energije vložiti v blagovne znamke in njihovo vizualno podobo, saj gre za dobro trženjsko orodje. Vizualna identiteta blagovne znamke in hkrati podjetja je prva stvar, ki jo bodo potencialne stranke opazile. Zato je zelo pomembno, kako jo prikažemo. Ko se lotimo izdelave vizualne identitete blagovne znamke, moramo veliko pozornosti nameniti izbiri barve, skozi katero se bo odražala blagovna znamka. Barve nas spremljajo na vsakem koraku in imajo izjemno veliko moč pri odločitvah potencialne stranke.

Namen in cilj diplomskega dela sta predstaviti, kako zelo pomembne so barve in kako vplivajo na odločitve kupcev. To želimo doseči s predstavitvijo blagovnih znamk, ki ponujajo kavne produkte (na slovenskem in na tujem trgu). Poleg tega želimo predstaviti psihološki pomen posamezne barve in z izdelavo barvnih palet uveljavljenih blagovnih znamk predstaviti, kako so se pri uspešnih blagovnih znamkah odločali za barvo in kaj izraža njihova vizualna identiteta.

Barvne palete za posamezne blagovne znamke bodo izdelane v Adobeovem programu za urejanje fotografij Adobe Photoshop. Zaradi zelo širokega nabora blagovnih znamk smo se odločili za specifičen tip blagovnih znamk, in sicer za blagovne znamke ponudnikov kav.

Predpostavljamo, da se podjetja, ki proizvajajo kavne produkte, odločajo za elegantne in prefinjene barve blagovnih znamk, ki predstavljajo prestiž, kot sta na primer zlata in srebrna.

Domnevamo tudi, da podjetja uspešno prikazujejo barvno shemo svoje blagovne znamke tako na družbenih omrežjih kot tudi na spletnih straneh.

(15)

2

2 TEORETIČNI DEL

2.1 Definicija blagovne znamke

Blagovna znamka je obraz podjetja. Podjetje z njo prikazuje svoje izdelke, storitve, ki jih nudi, in pa tudi ljudi, ki stojijo za vsem tem. V angleškem jeziku se za blagovno znamko uporabljata izraza »trademark« in »brand«. Slednji izraz se vedno več uporablja tudi v državah, ki niso angleško govoreče.

Pomen blagovne znamke se z leti nadgrajuje, spreminja. V različnih virih lahko zasledimo različne definicije blagovne znamke, saj gre za obsežen pojem. Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino (UIL) navaja, da je blagovna znamka oziroma storitvena znamka pravno zavarovan znak ali množica več znakov, ki tvorijo celoto, z njimi pa lahko med sabo razlikujemo storitve različnih ponudnikov oziroma blago različnih proizvajalcev. Če blagovno znamko registriramo, lahko kot podjetnik in lastnik blagovne znamke preprečimo osebam, ki ne delujejo v korist podjetja, da bi brez soglasja za svoje izdelke uporabile podoben ali enak znak, kot ga vsebuje naša blagovna znamka [1].

Lischer B. je zapisal, da večina ljudi uporablja v poslovnem svetu izraz blagovna znamka, toda da mnogi ne razumejo pomena tega izraza. Navaja, da je blagovna znamka veliko več kot samo osnovni element vizualne podobe, ki vzbudi nek občutek. Meni, da blagovna znamka živi v mislih, v glavah vseh, ki jo doživljajo, od zaposlenih, vlagateljev, medijev do kupcev oziroma strank, kar je najbolj pomembno [2].

Prek blagovne znamke lahko prepoznamo proizvod ali podjetje in ga ločimo od drugih. Ob videnem prepoznavnem vizualnem elementu neke blagovne znamke lahko oseba hitro določi tudi lastnosti izdelka oziroma storitve in kakovost. Blagovna znamka lahko predstavlja samo en izdelek oziroma produkt, tudi storitev nekega podjetja, lahko skupino več izdelkov oziroma storitev, lahko pa celotno podjetje.

Večina ljudi lahko prej prepozna blagovno znamko kot podjetje, v katerega lasti je blagovna znamka. Zato podjetja veliko oglašujejo in promovirajo svoje blagovne znamke, zaslediti jih je mogoče povsod. Na primer, ko se peljemo v trgovino. Do trgovine nas vodi pot, ob kateri so obcestni panoji, na katerih se predstavljajo različne blagovne znamke. Pripeljemo se do trgovine in na okoliških poslovnih prostorih lahko spet zasledimo velike plakate, na katerih se predstavljajo blagovne znamke posameznih podjetij. Nato vstopimo v trgovino in zagledamo trgovske police, ki so pravzaprav reklama podjetja, ki je lastnik blagovne znamke, zagledamo izdelek, embalažo, ki jo ponuja neka blagovna znamka.

(16)

3 2.2 Določanje identitete blagovne znamke

Preden se lotimo izdelave vizualne identitete, je treba ustvariti temelj blagovne znamke.

Določiti je treba, kaj je poslanstvo blagovne znamke, kakšni so cilji. Tako bomo ustvarili dodatno vrednost blagovne znamke. Določanje identitete je zahtevno delo, zato je treba vanj vložiti veliko časa in raziskati trg. Zelo pomembno je, da stranke razumemo in da jim ponudimo, kar iščejo. Po mnenju nevroznanstvenika Antonia Damasia naredi način, kako potrošniki občutijo blagovno znamko, večji vtis kot to, kar si mislijo o blagovni znamki.

Prvi korak pri določanju identitete blagovne znamke je določanje ciljne skupine potencialnih strank. Raziskati je treba tipe oseb, ki so možni kupci. Z odgovorom na vprašanje, kdo je naša ciljna skupina, bo precej lažje določiti identiteto blagovne znamke in se prilagoditi potrebam ter željam izbrane ciljne skupine. Ko je ciljna skupina jasno določena, se je treba osredotočiti na poslanstvo podjetja ali blagovne znamke. Jasno moramo določiti, kaj ponujamo svojim strankam in kaj želimo s tem doseči ali spremeniti. Zelo pomembno je, da razmislimo tudi o tem, kako bi ponudili svoje izdelke strankam, in predvsem, zakaj [3].

Zadnja dva koraka pri določanju identitete blagovne znamke sta, da določimo osebnost blagovne znamke in da v celoten proces vpletemo tudi čustva. Pri iskanju osebnosti blagovne znamke se je treba vprašati, kako se želimo prikazati na trgu. K tem koraku spada tudi prikazovanje na družbenih omrežjih in v drugih komunikacijskih sredstvih. Torej vse, kjer se lahko izpostavimo. V sestavni del trženjske strategije blagovne znamke je treba vključiti tudi čustva. Čustva imajo zelo pomembno vlogo pri odločitvah ljudi. Postaviti se je treba v vlogo kupca in si zamisliti, kako bi se želeli naši kupci počutiti ob stiku z našo blagovno znamko.

Razmišljati moramo, katera čustva postaviti v ospredje blagovne znamke in katera v ozadje. Z dobro čustveno predstavitvijo lahko na kupca pomembno vplivamo in tako dosežemo, da si bo blagovno znamko globoko zapolnil, kar je tudi naš prvotni cilj [4].

Ko je ciljna skupina jasno določena, ko vemo, kaj je naše poslanstvo in kakšna je osebnost blagovne znamke, se lahko lotimo izdelave vizualne identitete blagovne znamke. Vsi pridobljeni podatki nam bodo v veliko pomoč pri izdelavi vizualne identitete.

(17)

4 2.3 Vizualna identiteta blagovnih znamk

Vizualna identiteta podjetja ali blagovne znamke, lahko tudi celostna grafična podoba (v nadaljevanju CGP), je skupek vseh grafičnih elementov, ki kot celota predstavljajo neko podjetje ali blagovno znamko. Glavni namen vizualne identitete je, da skozi svojo podobo ustvari čustveni vtis na opazovalca in da predstavi, kaj podjetje skozi svojo blagovno znamko nudi oziroma prodaja. Vizualna identiteta opisuje vse elemente, ki jih lahko kupec vidi. Vsebuje logotip podjetja ali blagovne znamke, znak, slogan, fotografije, slog in tudi barvno shemo [5].

Ko se lotimo oblikovanja vizualne podobe blagovne znamke nekega podjetja, se moramo zavedati, da je treba v izdelavo vizualne podobe vložiti veliko časa in truda. Vizualno podobo moramo skrbno načrtovati in pri tem stalno slediti vtisu, ki ga želimo ustvariti skozi grafične elemente. Grafični elementi morajo biti enotni in se usklajevati. Za blagovno znamko so zelo pomembni, saj so nekakšen obraz blagovne znamke. Potencialni kupec oziroma stranka se bo najprej srečala z vizualno podobo blagovne znamke, zato moramo ustvariti najboljši možni vtis.

Pri oblikovanju moramo biti zelo pozorni, da bo končna vizualna rešitev izražala tisto, kar želimo sporočiti, saj si ne želimo, da bi sporočilo prikazali napačno.

Veliko raziskovalcev se je že spopadalo z vprašanjem, kako ljudje zaznavamo vizualne elemente in kakšni so občutki ljudi ob videnem. Skupina raziskovalcev z zasebne univerze Princeton v New Jerseyju (ZDA) je v raziskavi ugotovila, da se lahko ljudje že v 0,1 sekunde odločijo, ali jim je nekaj všeč ali ne. Odločijo se lahko tudi, ali bodo blagovni znamki oziroma podjetju zaupali [6].

Vsako podjetje si želi, da bi skozi predstavitev blagovne znamke privabilo stranke oziroma kupce. Toda to je samo začetek poti. Glavni cilj, ki ga kot podjetnik želimo doseči, je, da stranko obdržimo. Ko je ta cilj dosežen, lahko trdimo, da smo zastavljene cilje izpolnili in sledili svoji viziji [7].

2.3.1 Določanje grafičnih elementov vizualne identitete

Pri oblikovanju grafičnih elementov se moramo zavedati, da bomo z njimi komunicirali z okolico. Vizualna identiteta mora zato temeljiti na vrednotah, viziji, poslanstvu in na izražanju osebnosti blagovne znamke, ki smo jo predhodno določili s pomočjo raziskave trga in raziskave potencialnih strank. Seveda pa se družba in trendi stalno spreminjajo, zato morajo podjetja nenehno slediti najnovejšim trendom, saj so le tako v koraku s časom. Dobro je, da se vizualna identiteta v nekem časovnem obdobju posodobi.

Najbolj znan gradnik vizualne identitete podjetja ali blagovne znamke je logotip. Logotip zajema celotno zgodbo blagovne znamke. Zelo pomembno je, da logotip že na prvi pogled pritegne pozornost gledalca. Biti mora preprost in predvsem privlačen za oko, da si ga ljudje hitreje in lažje zapomnijo. Skozi več let delovanja blagovne znamke ali podjetja se lahko CGP spreminja in z njim tudi logotip blagovne znamke [8].

(18)

5

Tipografija je oblika ali slog besedila, ki je uporabljen pri predstavljanju vizualne identitete podjetja ali blagovne znamke. Obstaja veliko različnih vrst tipografij, vsaka pa ima lahko različen vpliv na posameznika. Izbor tipografije mora ustrezati predstavitvi blagovne znamke in podpirati njeno sporočilnost. Pri izbiri tipografije moramo biti zelo pozorni na to, da je pisava dobro čitljiva. Velik vpliv na izbor primerne tipografije ima tudi ciljna skupina [9].

Eden najpomembnejših gradnikov vizualne identitete pa je barva. Ob pravilni uporabi lahko ta vizualni element pri gledalcu ustvari enega najmočnejših čustvenih odzivov. Pri oblikovanju vizualne identitete podjetja ali blagovne znamke je treba izdelati tudi barvno shemo. Pri oblikovanju barvne sheme se priporoča izbira največ treh barv, barvnih odtenkov, ki bi najbolje predstavili podjetje ali blagovno znamko. Barv oziroma barvnih odtenkov je lahko tudi več. Če se lotimo izdelave logotipa blagovne znamke in mu določimo primarno barvo, bo ta barva stalno prisotna v identiteti blagovne znamke.

Grafični oblikovalec pri oblikovanju barvne palete za blagovno znamko najprej dodeli primarno barvo blagovne znamke. Primarna barva je glavna barva blagovne znamke, potrošnikom pomaga, da hitro prepoznajo blagovno znamko. Primarne barve so kot nekakšen temelj barve za blagovno znamko. Uporabljajo se v vseh grafikah, publikacijah, oznakah in tako naprej, skratka v celotni vizualni podobi blagovne znamke. Primarne barve blagovne znamke se redko spremenijo [10].

Dodeliti pa je treba tudi sekundarne barve, ki se bodo uporabljale v ozadju, in barvo za poudarke. Te barve se pogosteje posodobljajo in se pogosto spreminjajo, da odražajo strateške trende in trženjske cilje. Če blagovna znamka cilja na mlajšo publiko, lahko prilagodi svoje sekundarne barve, da odraža trenutne barvne trende, ki mlajšo publiko privlačijo. Večinoma se podjetja odločajo za od dve do tri primarne barve blagovne znamke in za od štiri do pet sekundarnih barv. Pestra izbira sekundarnih barv je zelo dobrodošla, saj nam je lahko v veliko pomoč pri prilagajanju oblikovalskih potreb. V nadaljevanju se bomo osredotočili na izbiro barv pri izdelavi vizualne identitete [11].

(19)

6 2.4 Barva

Barva je eden najpomembnejših elementov vizualne identitete. Je prva stvar, ki jo bodo ljudje opazili. Z uporabo barv lahko v potencialnih kupcih vzbudimo čustva in občutke, ki lahko prodajo še povečajo. Barve imajo na kupca celo večji vpliv kot izdelek, ki ga blagovna znamka ponuja. Preko barve lahko posredujemo veliko informacij, stranki pa barva omogoči, da si ustvari začetni vtis o blagovni znamki. Zelo dobro je, da se zavedamo, kakšen psihološki vpliv ima posamezna barva oziroma barvni odtenek, da ta podatek kar se da najbolje izkoristimo.

Ko razmišljamo o izbiri barve za blagovno znamko, moramo biti natančni in zelo pozorni na pomen barve, ki jo bomo uporabili. Treba je raziskati konkurenco na trgu in dobro razmisliti o tem, kaj želimo strankam oziroma kupcem skozi barvo sporočiti. Zelo pomembno je, da vemo, kako teorijo barv združiti s poslom. Izbira barve za blagovno znamko pa je lahko precej lažja, če smo predhodno določili identiteto blagovne znamke. S pomočjo določene identitete blagovne znamke lahko lažje izberemo barvo blagovne znamke, saj imamo jasen cilj, kaj želimo sporočiti, prav tako pa vemo, kakšna je osebnost blagovne znamke.

2.4.1 Barvne dimenzije

Danes živimo v svetu, ki je poln svetlobe in obarvan v najrazličnejše barve in barvne odtenke.

Vsakodnevno se srečujemo z njimi, najdemo jih skoraj na vsakem koraku. Čeprav so barve velik del našega življenja, pa jih še vedno ne poznamo dovolj dobro. Veliko ljudi se sreča s težavo, ko je treba barvam določiti njihove lastnosti, skladnosti in nasprotja. Vsaka barva je posebna in ima svoje lastnosti ter razdelitev. Ker poznamo mnogo barv, ima vsak barvni odtenek oziroma barva svoje mesto v barvnem prostoru, ki ga določajo glavne lastnosti, s katerimi opišemo barvo in barvni ton, svetlost in nasičenost [12].

V slovenski literaturi najpogosteje lastnosti, ki določa barvitost barve, pravimo barvni ton.

Barvni ton (angl. hue) je osnovna značilnost barve, po kateri se barva razlikuje od druge barve, pove ime barve. Tako lahko barve poimenuje na primer rdeča, modra, peščena, sinje modra in še mnoge druge. Barve, ki imajo isti barvni ton, pa se lahko razlikujejo v drugih dveh lastnostih, kot so svetlost barve in nasičenost (slika 1).

Slika 1: Prikaz barvnih tonov [13]

(20)

7

Druga lastnost, s katero lahko opišemo barvo, je svetlost barve (angl. brightness). Svetlost je značilnost, ki določa barvi stopnjo svetlosti in tudi stopnjo primesi bele ali črne barve. Na sliki 2 je prikazan barvni ton vijoličaste barve. Barve se razlikujejo tudi glede na stopnjo svetilnosti oziroma svetlosti. Tako lahko barvo opišemo od svetlo vijoličaste do temno vijoličaste [14].

Slika 2: Prikaz barvnih svetlosti [13]

Za nasičenost barve ali kromo (angl. saturation) (slika 3) se v slovenski in tuji literaturi uporablja več izrazov, ki pa imajo isti pomen: barvna čistost, moč, intenzivnost, lahko tudi polnost. Čistost barve je odvisna od tega, koliko kromatične komponente je v nekem barvnem odtenku. Ko intenzivnost oziroma stopnjo barve zmanjšujemo, se približujemo sivkastemu barvnemu tonu. Učinek intenzivnosti barve je odvisen od osvetlitve barvne ploskve in tudi od barv, ki so v okolici. Nasičenim barvam pravimo, da so polne, močne ali pestre, nenasičene pa lahko opišemo kot akromatične, blede in nepestre [15].

Slika 3: Prikaz nasičenosti barve [13]

2.4.2 Barvni modeli

Kot smo že navedli, lahko človeško oko zazna ogromno število barv in najrazličnejše barvne odtenke. Ko pa preidemo na barvni obseg nekega medija, na primer tiskalnika ali zaslona, se omeji. Tiskalnik in zaslon sta napravi, pri katerih smo omejeni pri prikazovanju barv. Vsaka naprava ima določen barvni obseg, ki ga je zmožna prikazati. Barvni obsega je odvisen tudi od medija in pogojev, ki so prisotni ob tisku oziroma prikazu barv. Zaradi velike potrebe po določanju različnih barv so strokovnjaki pred leti razvili različne barvne modele oziroma barvne prostore, s katerimi je mogoče opisati vsako barvo zelo natančno [16].

(21)

8 2.4.3 Harmoničnost barv

Pri barvah je zelo pomembna tudi barvna harmonija. Barvna harmonija je bistvenega pomena za ustvarjanje estetske in prijetne vizualne podobe podjetja. Harmonijo lahko najbolje opredelimo kot popolno razporeditev različnih barv. Barvna harmonija se nanaša na popolno kombinacijo barv, ki je prijetna za oči. Bistveno je, da barve izbiramo tako, da vzpostavijo ravnovesje, sicer lahko postanejo preveč kaotične ali celo preveč dolgočasne.

Pri izbiri barv, da so v harmoničnem ravnovesju, moramo biti zelo pozorni, saj je lahko vizualna izkušnja tudi tako dolgočasna, da ostane povsem neopažena. Tega pri vizualni podobi blagovne znamke vsekakor ne želimo doseči. Znano je namreč, da človeški možgani običajno ignorirajo premalo spodbudne informacije, zato je lahko blagovna znamka neopazna v poplavi različnih blagovnih znamk in podjetij. Vizualna izkušnja pa je lahko tudi tako kaotična, da jo lahko dojamemo kot kaotično in alarmantno [17].

Ko izberemo ključno barvo, lahko s pomočjo barvnega kolesca preprosto prepoznamo harmonične barve. Obstaja nekaj različnih priporočljivih shem, ki jih lahko kombiniramo, da dobimo še boljši rezultat.

2.4.4 Psihološki in fiziološki pomen barve

Zelo pomembno je, da se zavedamo, kako velik psihološki in fiziološki vpliv imajo barve na človeka. Z uporabo določene barve oziroma z uporabo določene barvne kombinacije lahko v človeku, potencialnem kupcu, vzbudimo različne čustvene reakcije, kar lahko prodajo pospeši ali pa poslabša. Barva lahko tudi pomaga, da izdelek izstopa iz množice izdelkov. Barva usmerja naše oko, nas vodi, kam naj pogledamo, kaj storiti in kako si nekaj razložiti. Pomaga nam pri odločitvi, kaj je pomembno in kaj ni. Ravno zato morajo predstavniki blagovne znamke razumeti, kaj barve pomenijo za ljudi.

Seveda se čustvene reakcije razlikujejo od osebe do osebe, od njenega mišljenja in od njenih predhodnih izkušenj. Zato moramo biti zelo pozorni in se zavedati pozitivnega in negativnega vpliva določene barve. Ne glede na to, da so lahko čustveni odzivi na barvo od osebe do osebe različni, pa lahko odzive na določeno barvo strnemo v skupine. Različne raziskave v preteklosti so pokazale, da obstajajo pravila o vplivu barv na naš um. Človek se lahko na barve odzove tudi z večjim tekom. Pravimo, da ima lahko barva tudi okus [18].

2.4.5 Blagovne znamke in pomen izbrane barve

Verjetno ni človeka, ki ne bi prepoznal slavnih blagovnih znamk Coca Cola ali McDonald's.

Skupno obema je, da se v njuni vizualni podobi uporablja pretežno rdeča barva. Rdeča je zelo močna, drzna in dinamična barva, ki odraža naklonjenost in ljubezen ali pa grozo, strah in preživetje. Rdeča vpliva predvsem na prepoznavnost in izstopa iz okolice, zato se podjetja odločajo za rdečo barvo, če želijo pritegniti pozornost. Ne glede na to, kje na svetu ste, je

(22)

9

njihova živahna rdeča blagovna znamka zlahka prepoznavna že od daleč. Znano je tudi, da rdeča barva spodbuja tek, kar je še eden izmed razlogov za takšno vizualno podobo. Blagovni znamki uporabljata tudi besede, kot je na primer beseda sreča, zato rdečo barvo uporabljajo za vznemirjenje [19].

Na svetu skoraj ni osebe, ki ne bi prepoznala družabnega omrežja Facebook. Barva, ki predstavlja to družbeno omrežje, je modra. Modra barva je pomemben komercialni dejavnik, saj je znano, da večina barv moti gledalce, modra pa deluje kot prozorno ozadje glavne vsebine.

Predstavlja odgovornost in duševno pomirja. Znana je kot ena izmed najpogosteje uporabljenih barv na svetu. V ozadju izbire barvne sheme za družabno omrežje Facebook se skriva še ena zanimivost. Ustanovitelj družbenega omrežja Mark Zuckerberg ima okvaro vida rdeče in zelene barve. Pri tej obliki barvne slepote imajo posamezniki težave pri ločevanju rdeče in zelene barve in ob tem tudi s poimenovanjem različnih barvnih odtenkov. Mark Zuckerberg je v več intervjujih povedal to zanimivost. Trdi tudi, da je modra barva zanj najbogatejša barva.

Zuckerberg je izbral modro barvno shemo zato, ker jo je najbolje videl [20].

V skupino večjih predstavnikov, pri katerih je osnovna barva vijoličasta, zagotovo sodi blagovna znamka Milka. Vijoličasta krava in vijoličasta barva sta bili vedno močan simbol blagovne znamke Milka. Zaradi njiju je blagovna znamka Milka močna blagovna znamka, ki resnično izstopa na trgovskih policah. Milka se že od šestdesetih let minulega stoletja osredotoča na nežnost, ki je njena glavna oglaševalska tematika. Vijoličasta je barva, znana po domišljiji in duhovnosti. Izbira in izdelava barvne palete je bila za identiteto blagovne znamke tako pomembna, kot sta bili pomembni oblika in izdelava logotipa blagovne znamke Milka.

Vijoličasta simbolizira razkošje, a ni vsiljiva. Na embalaži produktov blagovne znamke Milka je zelo malo fotografiranih objektov, večji poudarek je na barvi [21].

2.4.6 Barve in ciljna skupina

Predanost določeni barvi je lahko povezana s tem, kako se počutimo v situaciji, kako se želimo počutiti, in celo s tem, kako si zapomnimo posamezne izkušnje. Vsako podjetje bi moralo imeti jasno predstavo o svoji ciljni publiki, ki bi jo moralo dobro raziskati. Tudi vizualna podoba blagovne znamke mora biti ustvarjena z mislijo na določeno ciljno publiko blagovne znamke.

Uporaba barve na pravi način, za pravi namen, za pravo publiko in ob pravem času lahko z minimalnim naporom pritegne veliko novih strank. Barve imajo pomembno vlogo pri trženju – od priklica pravih čustev v ciljni skupini do zagotavljanja, da občinstvo gleda na blagovno znamko kot na nekaj, s čimer se lahko poveže.

Zelo veliko vlogo pri izbiri barv ima spol ciljne skupine. Od dneva, ko starši pripeljejo novorojenčka domov in jih odenejo v rožnata ali modro odeje, lahko že opazimo vpliv spola na izbiro barve. Čeprav ni konkretnih pravil o tem, katere barve so izključno ženske oziroma moške, obstajajo raziskave, ki so podale nekaj posplošitev. Obstajajo nekatere splošne razlike med barvami, ki privlačijo različni spol. Neka raziskava je pokazala, da imajo ženske rade

(23)

10

modro, zeleno in vijoličasto barvo, ne marajo pa oranžne, rjave in sive. Ista raziskava je pokazala, da moške privlačijo modra, zelena in črna barva, niso pa navdušeni nad rjavo, oranžno in vijoličasto. Za podjetnika je to odlična novica, saj pomeni, da se lahko približa svoji ciljni publiki. Blagovne znamke kozmetike za ženske so vizualno odete v nežne tone barv in v različne nežne odtenke. Če pa je izdelek namenjen moški ciljni skupini, lahko opazimo uporabo veliko modre in zelene barve [22].

Zelo veliko vlogo pri izbiri barv glede na ciljno skupino ima tudi starost. Znano je, da so svetlejše barve bolj privlačne za otroke ali izdelke, namenjene mlajši publiki. Na izdelkih, ki so namenjeni dojenčkom, malčkom in mladostnikom, lahko opazimo uporabo kontrastnih, osnovnih barv. Zelo malo pa je vzorcev, ki so veliko manj privlačni za otoke, in izdelkov ali storitev, namenjenih temu trgu.

Poleg spola in starosti potencialnih strank ter glede na izdelke blagovne znamke je smotrno, da poznamo tudi potencialni dohodek ciljne publike. Potencialni dohodek je še eden izmed mnogih dejavnikov, ki imajo velik vpliv na vizualno identiteto blagovne znamke. Barve, ki označujejo razkošje in prefinjenost, bodo verjetno privlačnejše za bogatejšo stranko, medtem ko bodo svetle barve pogosto povezane s poceni blagovnimi znamkami [23].

Zelo pomemben dejavnik izbire barv glede na ciljno publiko je tudi kultura. Nekatere barve lahko na enem delu sveta pomenijo čistost in nove začetke, kot na primer bela barva, na drugi strani sveta pa ta barva pomeni barvo žalovanja. Glede na pregled ciljne publike lahko določimo, ali bomo barve izbirali na lokalni ali na globalni ravni, in zato lažje izberemo barve, ki bodo ustrezale večini. Obstaja pa tudi nekaj barv, ki so nevtralne in ne katere vpliva kulturna usmerjenost.

Pri pisanju diplomskega dela smo naleteli na zanimivo raziskavo, ki je bila objavljena na spletni strani J. Hallock [24], v kateri so prosili ljudi, naj od naštetih barv izberejo eno, ki prikazuje in opisuje določen pojem oziroma besedo. Rezultati ankete so prikazani v preglednici 1.

(24)

11 Preglednica 1: Rezultati raziskave [24]

2.5 Barvne palete in njihova izdelava

Pri določitvi barve za blagovno znamko je treba izdelati barvno paleto. Barvna paleta je skupek vseh barv, s katerimi se bo blagovna znamka predstavljala. Ko se lotimo izdelave barvne palete za blagovno znamko, je treba v prvem koraku določiti primarne oziroma osnovne barve, ki najbolj predstavljajo blagovno znamko. Primarne oziroma osnovne barve so barve, ki bodo vodilne in bodo skrbele za prepoznavnost blagovne znamke. Primarne barve bodo tako uporabljene v logotipu blagovne znamke, v grafikah, na spletni strani blagovne znamke in tudi na vseh promocijskih tiskovinah.

Potem ko določimo primarne barve blagovne znamke, je treba določiti tudi sekundarne barve.

Sekundarne barve se pri blagovnih znamkah uporabljajo redno ali pa samo po potrebi in dopolnijo primarne barve. Sekundarne barve določimo na podlagi že izbranih primarnih barv, izberemo lahko več barv z različnimi odtenki. Predstavljajo 30 odstotkov podobe. Sekundarne barve se uporabljajo predvsem za grafične poudarke, kot podlaga ali kot barve ozadja. Ker so uporabne tudi za ozadja, je priporočljivo, da v barvni paleti uporabimo tudi temnejši ton.

Potem ko uspešno določimo primarne in sekundarne barve barvne palete, je treba izdelati dokumentacijo o uporabljenih barvah. Dokumentacija vsebuje barvno paleto blagovne znamke.

V njej je vsaka barva predstavljena in zapisana, tako da ustreza poznejši rabi, pri tem pa ne prihaja do odstopanja med barvami. Zelo priporočljivo je, da barvno paleto pred dokončno izdelavo tudi ustrezno testiramo.

Občutek/pojem/beseda Najpogostejši odgovor

Drugi najpogostejši

odgovor

Tretji najpogostejši

odgovor

Zaupanje modra (34 %) bela (21 %) zelena (11 %)

Varnost modra (28 %) črna (16 %) zelena (12 %)

Hitrost rdeča (76 %) / /

Poceni oranžna (26 %) rumena (22 %) rjava (13 %)

Visoka kakovost črna (43 %) modra (20 %) /

Visoka tehnologija črna (26 %) modra (23 %) siva (23 %)

Zanesljivost modra (43 %) črna (24 %) /

Pogum vijolična (29 %) rdeča (28 %) modra (22 %)

Strah, groza rdeča (41 %) črna (38 %) /

Zabava oranžna (28 %) rumena (26 %) vijoličasta (17 %)

(25)

12

3 EKSPERIMENTALNI DEL

3.1 Metode dela

3.1.1 Izbira blagovnih znamk

V prvem koraku smo izbrali blagovne znamke kav. Zajeli smo slovenski in tuji trg. Odločili smo se za 12 različnih ponudnikov kave. Vsi analizirani ponudniki in njihove blagovne znamke skupaj z logotipom blagovne znamke so prikazani na sliki 4.

Slika 4: Nabor analiziranih blagovnih znamk: A – Illycaffè, B – Barcaffè, C – Julius Meinl, D – Costa, E – Zlatna džezva, F – Loka, G – Franck, H – Jacobs, I – Tuš Zlata kava, J –

Nescafè, K – Zamorček, L – Santana

3.1.2 Pregled produktov blagovnih znamk

Blagovne znamke se najbolje predstavljajo predvsem skozi svoje produkte oziroma izdelke.

Ponudniki stremijo k temu, da je njihov produkt v množici produktov opažen in zapomnljiv. V nadaljevanju smo se osredotočili na produkte analiziranih blagovnih znamk (slika 5).

Slika 5: Produkti analiziranih blagovnih znamk

(26)

13

3.1.3 Spletna mesta analiziranih blagovnih znamk

Blagovne znamke se predstavljajo tudi na svojih spletnih mestih. Kot je pomembna izbira barv za logotip in izdelke, je pomembna tudi izbira barv za prikaz spletnih mest. Pri izbiri barve za spletno mesto moramo biti zelo pozorni, saj lahko neprimerna uporaba barve ozadja na spletni strani poslabša še tako dobro dodelano vizualno identiteto blagovne znamke. V nadaljevanju smo raziskali, kakšne so barvne sheme spletnih mest (slika 6) v analizo vključenih blagovnih znamk.

Slika 6: Spletne strani analiziranih blagovnih znamk

Blagovne znamke Tuš Zlata kava, Zlatna džezva, Zamorček in Santana za razliko od drugih ponudnikov nimajo svojega spletnega mesta za predstavitev produktov blagovne znamke.

Produkti blagovne znamke se prikazujejo in oglašujejo na družbenih omrežjih in na spletnih mestih matičnih podjetij.

3.1.4 Analiza družbenih omrežij analiziranih blagovnih znamk

Danes se večina podjetij – lahko trdimo, da skoraj vsa podjetja – odloči za trženje produktov na družbenih omrežjih. Če podjetje nameni dovolj časa in truda za družbeno omrežje, lahko s pravilno rabo trženjskega znanja vpliva na svojo prepoznavnost in tako privabi potencialne kupce. Družbena omrežja so odlična priložnost za povečanje prodaje. Zato smo v sklopu diplomskega dela analizirali tudi družbena omrežja izbranih blagovnih znamk.

(27)

14 3.1.5 Izdelava barvnih palet

Potem ko smo opravili analizo vseh izbranih blagovnih znamk ponudnikov kav, je sledila izdelava barvnih palet analiziranih blagovnih znamk. Barvne palete smo izdelali po objektivni metodi in po subjektivni metodi. Izdelava objektivnih barvnih palet se je začela s temeljitim pregledom izdelkov, spletnih mest in družbenih omrežij. Po pregledu smo izbrali fotografijo produkta posamezne blagovne znamke, iz katere smo izbrali barvne vrednosti s pomočjo spletnega mesta Coolors. Pozneje smo dobljene barvne palete uredili v programu Adobe Photoshop. Potem ko smo izdelali objektivne barvne palete, je sledila izdelava subjektivnih barvnih palet. Subjektivne barvne palete smo izdelali glede na osebno mnenje in občutke po pregledu spletnih mest, produktov in družbenih omrežij blagovnih znamk. Subjektivne barvne palete smo izdelali v programu Adobe Photoshop. Barvne vrednosti posamezne barve smo zapisali v šestnajstiškem (angl. hexadecimal) zapisu barve.

(28)

15

4 REZULTATI IN RAZPRAVA 4.1 Izbrane blagovne znamke

Glede na pridobljene podatke v podpoglavju 3.1.1 in analizo slike 4 ugotovimo uporabo pretežno zlate barve v logotipu analiziranih blagovnih znamk. Pri hitrem pregledu logotipov blagovnih znamk smo opazili tudi velikokrat uporabljeno kombinacijo bele in rdeče barve.

Zlata barva je barva, ki predstavlja predvsem bogastvo in prefinjenost, medtem ko je rdeča barva ljubezni, ima pa tudi mnoge negativne lastnosti.

4.2 Primarne barve blagovnih znamk

V nadaljevanju smo poglobljeno raziskali izbrane blagovne znamke kav. Zanimalo nas je predvsem, katera barva prevladuje v barvni shemi posamezne blagovne znamke. Zanimalo nas je torej, za katero primarno barvo blagovne znamke so se ponudniki odločili. Rezultati analize so prikazani v preglednici 2.

Preglednica 2: Rezultati uporabe primarnih barv blagovnih znamk

BLAGOVNA ZNAMKA

RDEČA BELA ZELENA MODRA RJAVA ZLATA SREBRN A

ČRN A

VIJOLI ČASTA

Illycaffè ✓ ✓

Barcaffè ✓ ✓

Julius Meinl ✓ ✓

Costa

Coffee ✓ ✓

Zlatna

džezva ✓ ✓

Loka ✓ ✓

Franck ✓ ✓

Jacobs ✓ ✓

Tuš Zlata

kava ✓ ✓

Nescafé ✓ ✓

Zamorček ✓ ✓

Santana ✓ ✓

(29)

16

Pri analizi primarne oziroma vodilne barve blagovnih znamk smo ugotovili, da se večina ponudnikov odloči za uporabo zlate barve, in sicer v 37 odstotkih. Druga najpogosteje uporabljena vodilna barva je rdeča barva, ki je primarna barva pri 26 odstotkih blagovnih znamk. Rdeči barvi sledi zelena barva s 16 odstotki (preglednica 2).

Na podlagi pridobljenih rezultatov lahko trdimo, da barvne sheme blagovnih znamk, ki ponujajo kavo, vsebujejo predvsem barve prefinjenosti, bogastva, nekatere skozi barve sporočajo srečo in ljubezen.

4.3 Rezultati analize spletnih mest analiziranih blagovnih znamk

Pri pregledu spletnih mest smo ugotovili, da blagovne znamke, kot so Tuš Zlata kava, Zlatna džezva, Zamorček in Santana, za razliko od drugih ponudnikov, nimajo svojega spletnega mesta za predstavitev produktov določene blagovne znamke. Svoje produkte blagovne znamke prikazujejo in oglašujejo na družbenih omrežjih in na spletnih mestih matičnih podjetij.

Trdimo lahko, da se podjetja trudijo, da je primarna barva blagovne znamke vodilna tudi na spletnih mestih in družbenih omrežjih. Večina analiziranih blagovnih znamk se odloča za minimalistično oblikovano spletno mesto in s poudarkom na primarni barvi. Kot ozadje uporabljajo svetle, nevtralne barve, na primer belo barvo. Bela barva v ozadju omogoča kupcu jasen pregled strani, tudi branje temnega besedila na beli podlagi je ugodno in ni moteče.

(30)

17

4.4 Rezultati analize uporabe barv na družbenih omrežjih analiziranih blagovnih znamk

V nadaljevanju nas je zanimalo, kako so barvne sheme blagovnih znamk prikazane in uporabljene na različnih družbenih omrežjih. V preglednici 3 je prikazano, katera družbena omrežja uporabljajo analizirane blagovne znamke. Pri analizi smo se osredotočili na tri najbolj poznana družbena omrežja, na Facebook, Instagram in na aplikacijo, ki dosega ogromen uspeh, TikTok.

Preglednica 3: Preglednica uporabe družbenih omrežij analiziranih blagovnih znamk

BLAGOVNA ZNAMKA

FACEBOOK INSTAGRAM TIKTOK

Illycaffè ✓ ✓

Barcaffè ✓ ✓

Julius Meinl ✓ ✓ ✓

Costa Coffee ✓ ✓ ✓

Zlatna džezva ✓

Loka ✓ ✓ ✓

Franck ✓ ✓

Jacobs ✓ ✓

Tuš Zlata kava

Nescafé ✓ ✓ ✓

Zamorček ✓

Santana ✓

Iz preglednice 3 je razvidno, da se podjetja še vedno odločajo za uporabo družbenih omrežij.

Največ jih uporablja omrežje Facebook, sledi mu omrežje Instagram. Malo analiziranih blagovnih znamk pa je prisotnih tudi v aplikaciji TikTok. Podjetje Engrotuš, d. o. o., oziroma Tuš Slovenija svoj produkt blagovne znamke Tuš Zlata kava promovira na družbenih omrežjih matičnega podjetja Tuš.

(31)

18

V nadaljevanju bomo primerjali in povzeli vizualno podobo in uporabo barv v vizualni podobi na družbenih omrežjih analiziranih blagovnih znamk.

4.4.1 Rezultati analize predstavitve Illycaffèja na družbenih omrežjih

Pri pregledu družbenih omrežij Illycaffèa smo, kot je razvidno v preglednici 3, opazili, da za trženje uporabljajo družbeni omrežji Facebook in Instagram. Podobe družbenih omrežij blagovne znamke Illycaffè so prikazane na sliki 7.

Slika 7: Podoba Illycaffea na družbenih omrežjih

Pri pregledu družbenih omrežij smo ugotovili, da blagovna znamka Illycaffè dosledno porablja rdečo in belo barvno shemo. Pojavljajo se tudi objave, v katerih se rdeča barva ne pojavlja kot poglavitna. V tem primeru poskrbijo, da se kombinacija rdeče in bele barve pojavi vsaj v dodatkih, kot so na primer logotipi.

4.4.2 Rezultati analize predstavitve Barcaffèa na družbenih omrežjih

Enako kot Illycaffè tudi blagovna znamka Barcaffè za trženje uporablja družbeni omrežji Facebook in Instagram. Vizualna podoba blagovne znamke Barcaffè na družbenih omrežjih je prikazana na sliki 8.

Slika 8: Podoba Barcaffèa na družbenih omrežjih

(32)

19

Tudi pri tej blagovni znamki zasledimo veliko primarne barve blagovne znamke Barcaffè.

Blagovna znamka predstavlja svojo barvno shemo na fotografijah predvsem na podrobnostih.

To lahko opazimo na skodelicah za kavo, na katerih so cvetovi v barvi primarne barve, vijoličasti, in predvsem na fotografijah, na katerih so prikazani produkti, ki jih zajema blagovna znamka. Vijoličasto barvo uporabljajo tudi v vseh oglasnih pasicah in v video oglasih.

4.4.3 Rezultati analize predstavitve Juliusa Meinla na družbenih omrežjih

Blagovna znamka Julius Meinl je ena izmed redkih blagovnih znamk ponudnikov kave, ki poleg Facebooka in Instagrama uporablja za trženje tudi aplikacijo TikTok. Vizualna podoba blagovne znamke je prikazana na sliki 9.

Slika 9: Podoba Juliusa Meinla na družbenih omrežjih

Blagovna znamka Julius Meinl uporablja rdečo barvno shemo predvsem na Facebooku in Instagramu. Opazi se, da veliko pozornosti namenjajo kompoziciji fotografij, vsaka fotografija vsebuje tudi rdečo barvo. Podoba te blagovne znamke temelji predvsem na prikazovanju topline in sreče. To je še bolj opaziti na fotografijah, ki imajo čustveno vrednost, rdeča barva na njih pa izžareva toplino, povezanost in srečo. Blagovna znamka na TikToku prikazuje predvsem video oglase, ki predstavljajo vsakdanje življenje, rdečo barvo pa vsebuje video le kot del podobe logotipa.

(33)

20

4.4.4 Rezultati analize predstavitve Costa Coffeea na družbenih omrežjih

Slika 10: Podoba Costa Caffeea na družbenih omrežjih

Pri pregledu družbenih omrežij Costa Coffeea (slika 10) smo opazili, da blagovna znamka svojo primarno barvo uporablja predvsem kot barvo ozadja in kot oglasno pasico na različnih fotografijah. Primarna vijoličasta barva je jasno izpostavljena tudi na TikToku, in sicer skupaj s produkti blagovne znamke.

4.4.5 Rezultati analize predstavitve Zlatne džezve na družbenih omrežjih

Blagovna znamka Zlatna džezva kot orodje trženjskega komuniciranja na družbenih omrežjih uporablja samo Facebook. Opazili smo pogosto uporabo fotografij skodelic kave in produkta blagovne znamke. Zelena in zlata barva sta predstavljeni samo na produktih in na nekaterih oglasnih pasicah. Veliko uporabe zelene in zlate barve nismo opazili (slika 11).

Slika 11: Podoba Zlatne džezve na družbenih omrežjih

(34)

21

4.4.6 Rezultati analize predstavitve Loke na družbenih omrežjih

Pri pregledu družbenih omrežij blagovne znamke Loka (slika 12) smo ugotovili, da se trenutna podoba nagiba k čistosti in prestižu. Blagovna znamka je predstavljena predvsem v zlati barvni shemi, sledi ji bela barva, ki predstavlja čistost. Loka kava je predhodno sledila modro-zlati barvni shemi, zdaj pa lahko opazimo, da je več poudarka na belo-zlati barvni kombinaciji.

Zasledili smo, da ima blagovna znamka tudi profil na TikToku, ki pa ga ne uporablja.

4.4.7 Rezultati analize predstavitve Francka na družbenih omrežjih

Blagovna znamka ponudnika kav Franck (slika 13) temelji na rdeče-beli barvni shemi. Opazili smo, da blagovna znamka na družbenih omrežjih ne poudarja rdeče-bele barvne sheme, ampak da objavlja fotografije iz vsakdana. Rdečo barvo lahko opazimo na produktih in le na nekaterih podrobnostih, sicer prevladuje zlata barva.

Slika 13: Podoba Francka na družbenih omrežjih

4.4.8 Rezultati analize predstavitve Jacobsa na družbenih omrežjih

Pri pregledu družbenih omrežij blagovne znamke Jacobs (slika 14) smo opazili velik poudarek na zlati barvni shemi. Zlata barva je tudi primarna barva blagovne znamke. Blagovna znamka zlato barvo uporablja predvsem kot ozadje ali kot del oglasnih pasic.

Slika 12: Podoba Loke na družbenih omrežjih

(35)

22 Slika 14: Podoba Jacobsa na družbenih omrežjih

4.4.9 Rezultati analize predstavitve Nescaféa na družbenih omrežjih

Primarni barvi blagovne znamke Nescafé (slika 15) sta rdeča in bela v kombinaciji z rjavo.

Blagovna znamka dosledno porablja to barvno shemo tudi na družbenih omrežjih. Prikazujejo predvsem fotografije iz vsakdanjega življenja, velik poudarek je na skodelicah za kavo. Nescafé uporablja v objavah tudi veliko zlate barve.

Slika 15: Podoba Nescaféa na družbenih omrežjih

4.4.10 Rezultati analize predstavitve Zamorčka na družbenih omrežjih

Pri pregledu blagovne znamke Zamorček (slika 16) smo opazili, da blagovna znamka izmed družbenih omrežij uporablja samo družbeno omrežje Facebook. Pri analizi družbenega omrežja blagovne znamke Zamorček smo tudi opazili, da blagovna znamka vlaga zelo malo truda v rast na družbenih omrežjih. Blagovna znamka objavlja zelo malo. Zaznali smo pretežno uporabo rdeče barvne sheme.

(36)

23 Slika 16: Podoba Zamorčka na družbenih omrežjih

4.4.11 Rezultati analize predstavitve Santane na družbenih omrežjih

Pri analizi blagovne znamke Santana (slika 17) smo opazili, da blagovna znamka objavlja fotografije iz vsakdana, na katerih ni velikega poudarka na zeleno-zlati barvni shemi, s katero se blagovna znamka predstavlja. Opazili smo samo nekaj objav, ko se je blagovna znamka prilagodila izvirni barvni shemi.

Slika 17: Podoba Santane na družbenih omrežjih

(37)

24

4.5 Izdelava barvnih palet za posamezno blagovno znamko 4.5.1 Rezultati objektivnega določanja barvnih palet

Najprej smo se lotili izdelave objektivnih barvnih palet izbranih blagovnih znamk. Paleto smo izdelali na podlagi barv produktov, spletnih mest in družbenih omrežij. Barvne vrednosti posamezne barve smo zapisali v šestnajstiškem zapisu barve.

V objektivni barvni paleti blagovne znamke Illycaffé (slika 18) sta primarni barvi, ki ju blagovna znamka dosledno uporablja, bela in rdeča. Barve, kot so rjava, svetlo rjava in siva, so uporabljene kot sekundarne barve blagovne znamke. Zasledimo jih lahko na spletni strani, v promocijskih vsebinah in na produktih. Zaznali smo obsežno uporabo sive barve.

Slika 18: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Illy

Sledila je izdelava objektivne barvne palete za blagovno znamko Barcaffé (slika 19). Barvna paleta je živahna in kontrastna. Barve, ki sestavljajo barvno paleto, so živahne in pestre.

Izpostavljeni sta predvsem primarni barvi blagovne znamke Barcaffé, rumena in vijoličasta. Za sekundarne barve je podjetje izbralo hladnejše odtenke vijoličaste, belo in temno rjavo.

Slika 19: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Barcaffé

Pri izdelavi objektivne barvne palete za blagovno znamko Julius Meinl (slika 20) smo opazili, da blagovna znamka uporablja podobno barvno paleto kot blagovni znamki Franck in Nescafé.

Primarni barvi blagovne znamke sta rdeča in bela, podjetje uporablja tudi sekundarne barve, črno in njene sivinske odtenke. Barvni paleti dosledno sledijo tako pri produktih kot tudi pri vizualni predstavitvi na družbenih omrežjih in na spletni strani.

(38)

25

Slika 20: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Julius Meinl

Na objektivni barvni paleti Costa Coffee (slika 21) lahko opazimo tople barvne tone. Barvna paleta navedene blagovne znamke je sproščena. Ob pogledu na barvno paleto se počutimo udobno in domače. Blagovna znamka dosledno uporablja vijoličasto in belo barvo kot primarni barvi, odtenke, kot so rumena, rjava in črna, pa uporablja predvsem za pasice.

Slika 21: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Costa

Blagovna znamka Zlatna džezva (slika 22) uporablja zelo odločno barvno paleto. Vsebuje zelo kontrastne in pestre barve. Blagovna znamka zvesto sledi uporabi zelene in rumene barve, kar je vidno na proizvodih in v promocijskih vsebinah.

Slika 22: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Zlatna džezva

Blagovna znamka Loka (slika 21) stremi k prefinjeni barvni paleti. Barvna paleta je nevsiljiva in harmonična. Čeprav je barvna paleta nevsiljiva in zadržana, živi in ni dolgočasna. Izražena je preprosto, bela in zlata barva delujeta razkošno, prefinjeno in elegantno. Blagovna znamka je ohranila svojo modro barvo, več poudarka pa je na beli in zlati barvi.

(39)

26

Slika 23: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Loka

Blagovna znamka Franck (slika 24) se je enako kot blagovna znamka Julius Meinl odločila za odločno barvno paleto. Poudarja ljubezen, srečo in tudi moč ter vpadljivost. Primarna barva blagovne znamke Franck je rdeča barva v kombinaciji z belo barvo. Blagovna znamka uporablja belo kot barvo ozadja in črno za besedilo in podrobnosti.

Slika 24: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Franck

Sledi določitev objektivne barvne palete blagovne znamke Jacobs (slika 25), katere barvna paleta temelji na zemeljski paleti barv. Paleta je topla in deluje prijazno, harmonično in je prijetna. Prevladujejo topli barvni toni, ki spominjajo na jesen, rjavkasti barvni toni pa spominjajo na kavo. Primarni barvi blagovne znamke Jacobs sta zelena v kombinaciji z zlato barvo.

Slika 25: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Jacobs

Barvna paleta blagovne znamke Tuš Zlata kava temelji delno na odločni in delno na konfliktni barvni paleti (slika 26). Barve so tople in harmonične. Vodilni barvi sta rdeča in zlata. Produkti blagovne znamke delujejo bogato ravno zaradi pogoste uporabe zlate barve.

(40)

27

Slika 26: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Tuš Zlata kava

Blagovna znamka Nescafé temelji predvsem na rdeče-beli barvni kombinaciji (slika 27). Tudi pri tej blagovni znamki so se odločili za barvno paleto, ki uporablja močne barve. Belo uporabljajo predvsem kot barvo ozadja, saj je čista in odlična barva za ozadja, kjer besedilo pride do izraza. Blagovna znamka s to paleto deluje harmonično in čutno.

Slika 27: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Nescafé

Pri blagovni znamki Zamorček so se odločili za harmonično barvno paleto (slika 28), ki vsebuje tako toplih kot tudi hladnih barvnih tonov. Primarni barvi blagovne znamke sta rdeča in rjava, zlata barva pa je predvsem uporabljena kot barva produkta. Barvna paleta blagovne znamke Zamorček spada v skupino bogatih palet. Prikazuje vrhunsko kavo bogatega okusa in toplino.

Slika 28: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Zamorček

Barvna paleta blagovne znamke Santana temelji predvsem na botanični paleti (slika 29).

Uporablja rumeno barvo in različne odtenke zelene barve. Paleta prikazuje nekakšno pozitivno povezanost z naravo in z zdravilnimi snovmi. Primarni barvi blagovne znamke sta rumena in zelena, bela se uporablja kot barva ozadja, odtenki zelene pa v pasicah in oglasnih blokih.

(41)

28

Slika 29: Objektivna barvna paleta blagovne znamke Santana

4.5.2 Rezultati subjektivnega določanja barvnih palet

Glede na raziskano področje izbranih blagovnih znamk smo se odločili izdelati tudi subjektivne barvne palete. Barvne palete smo izbirali glede na vizualno podobo blagovne znamke, njene produkte, analizirana spletna mesta in družbena omrežja. Barvne vrednosti posamezne barve so podane v šestnajstiškem zapisu barve.

Za izdelavo subjektivne barvne palete blagovne znamke Illycaffé smo si najprej ogledali logotip, produkte in spletno stran. Opazili smo veliko bele in rdeče barve, zato sta to bili prvi barvi, ki smo ju uvrstili v barvno paleto (slika 30). Dodali smo še rjavo, ki spominja na kavo in je toplejša barva od črne. Tudi črno barvo smo uvrstili v barvno paleto, saj je odlična za kontraste in besedila.

Slika 30: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Illy

Sledila je izdelava barvne palete za blagovno znamko Barcaffé. Odločili smo se, da bo barvna paleta temeljila na drzni, a hkrati ženstveni barvni shemi (slika 31). Uporabili smo tri različne odtenke značilne rožnate barve blagovne znamke Barcaffé. Za kontrastno barvo smo uporabili črno v kombinaciji z belo barvo.

Slika 31: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Barcaffé

(42)

29

Za primarno barvo barvne palete Julius Meinl smo izbrali rdečo barvo (slika 32). Odločili smo se za barve, ki so v harmoniji v skupini rjavih barv. Barvna paleta je tako topla in bogata. Ko je bila barvna paleta že izdelana, smo opazili, da bi bilo dobro dodati še nevtralno barvo, kot je na primer bela barva, vendar se zanjo v procesu izdelave nismo odločili.

Slika 32: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Julius Meinl

Sledila je izdelava subjektivne barvne palete za blagovno znamko Costa Coffee. Naša izbira barv je temeljila predvsem na predhodni analizi blagovne znamke (slika 33). Pregledali smo spletno stran in na njej dobili navdih za harmonično in toplo barvno paleto. Barvna paleta temelji na jesenskih barvah, ki so barve udobja in topline.

Slika 33: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Costa

Barvno paleto blagovne znamke Zlatna džezva smo izdelali na podlagi embalaže produkta.

Izbrali smo obe primarni barvi, rumeno in tudi zeleno (slika 34). Odločili smo se, da bomo uporabili še dodaten odtenek zelene. Za temno barvo smo izbrali rjavo barvo.

Slika 34: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Zlatna džezva

(43)

30

Izdelava subjektivne barvne palete za blagovno znamko Loka kava je bila preprosta, saj smo želeli prikazati eleganco in prefinjenost (slika 35). Uporabili smo podobne barve, kot jih vsebuje objektivna barvna paleta blagovne znamke. Primarno modro barvo smo izbrali temnejšo, kot je na objektivni barvni paleti.

Slika 35: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Loka kava

Sledila je izdelava subjektivne barvne palete za blagovno znamko Franck. Uporabili smo primarno rdečo barvo in temnejši odtenek rdeče barve (slika 36). Izbrali smo tudi belo barvo, ki je primerna za ozadja ali besedila na rdeči podlagi. V barvno paleto smo dodali tudi zlato barvo, ki je uporabljena na raznih elementih blagovne znamke Franck.

Slika 36: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Franck

Subjektivna barvna paleta blagovne znamke Jacobs temelji predvsem na zemeljski barvni paleti (slika 37). Izbrane barve so v harmoniji. Barvna paleta pričara podobo zrelosti in obilja.

Barvne odtenke smo črpali predvsem iz produktov in s spletne strani blagovne znamke.

Slika 37: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Jacobs

Subjektivno barvno paleto blagovne znamke Tuš Zlata kava smo izdelali glede na produkt blagovne znamke (slika 38). Odločili smo se dodati rdečo in zlato barvo kot primarni barvi blagovne znamke. Barvama smo dodali še različen odtenek primarne barve. Kot peto barvo smo izbrali belo barvo, ki bo primerna za različna ozadja in oglasne pasice. V barvno paleto bi morda dodali še kak temnejši ton, kot je recimo rjava ali črna.

(44)

31

Slika 38: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Tuš Zlata kava

Sledila je izdelava subjektivne barvne palete za blagovno znamko Nescafé. V barvno paleto smo dodali primarno barvo blagovne znamke, in sicer rdečo (slika 39). Odločili smo se dodati še odtenek rdeče barve. Uporabili smo tudi belo barvo, ki je odlična za ustvarjanje kontrasta na rdeči površini. Za sekundarni barvi smo izbrali zlato in rjavo, ki bosta odlični za različne podrobnosti. Barvna paleta je topla in prijazna.

Slika 39: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Nescafé

Subjektivna barvna paleta blagovne znamke Zamorček spominja na barvno paleto blagovne znamke Nescafé. Je nekoliko hladnejša in manj kontrastna (slika 40). Paleto smo izdelali na podlagi vizualne podobe produktov izbrane blagovne znamke. Pozneje smo opazili, da bi bilo dobrodošlo, če bi v barvno paleto vnesli še belo barvo.

Slika 40: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Zamorček

Kot zadnjo smo izdelali subjektivno barvno paleto za blagovno znamko Santana. Naše vodilo pri izdelavi barvne palete je bila vizualna podoba produktov blagovne znamke (slika 41).

Odločili smo se za zemeljsko oziroma naravno barvno paleto, ki vsebuje zelene in rjave barvne odtenke.

(45)

32

Slika 41: Izdelana subjektivna barvna paleta za blagovno znamko Santana

4.5.3 Primerjava izdelanih objektivnih in subjektivnih barvnih palet

Ko smo primerjali objektivne barvne palete s subjektivnimi, smo opazili veliko podobnost med paletama pri blagovnih znamkah Costa Coffee, Illycafé, Jacobs, Julius Meinl, Loka kava, Santana in Zamorček. Barve na barvnih paletah se med seboj razlikujejo v nasičenosti in določenem barvnem tonu. Pri primerjavi objektivnih barvnih palet blagovnih znamk Barcaffé, Zlatna džezva, Franck, Tuš Zlata kava in Nescafé s subjektivnimi paletami pa smo opazili veliko barvno odstopanje med paletama. Barve se razlikujejo po nasičenosti, svetlosti in barvnem tonu.

(46)

33

5 ZAKLJUČEK

Barva ima v vizualni podobi blagovnih znamk izjemno veliko moč in velik pomen. Zelo pomembno je, da dobro poznamo lastnosti posamezne barve, saj lahko s pravilno rabo in izbiro barve povečamo prodajo produktov blagovne znamke in podjetij. Z nepravilno izbiro barv pa lahko storimo ravno obratno, zmanjšamo prodajo in odženemo kupce. Barva v vizualni podobi blagovne znamke je izjemno trženjsko orodje, zato je nujno, da za izbiro barv in tudi za izdelavo barvne palete namenimo dovolj časa.

Glede na izvedeno analizo v diplomskem delu smo ugotovili, da analizirane blagovne znamke zvesto sledijo uporabi svoje barvne palete tako na izdelkih kot tudi na spletnih mestih in družbenih omrežjih.

Na začetku smo predpostavili, da se ponudniki kav odločajo za barvne kombinacije, ki uporabljajo dodatne barve, kot sta srebrna in zlata. Hipotezo lahko delno potrdimo in hkrati delno ovržemo. Veliko blagovnih znamk ponudnikov kav se odloča za zlato barvo kot primarno barvo ali kot barvo dodatkov. Hkrati pa se pri analiziranih blagovnih znamkah zelo malo uporablja srebrna barva. Ugotavljamo, da verjetno zato, ker srebrna barva ne bi ustrezala barvni kombinaciji z drugimi izbranimi barvami. Veliko blagovnih znamk pa ne uporablja zlate in srebrne barve, temveč tople barve, barve udobja in ljubezni.

(47)

34

6 LITERATURA IN VIRI

[1] Blagovne znamke. V Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino [dostopno na daljavo]. [citirano 13.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <http://www.uil- sipo.si/uil/dodatno/koristni-viri/pogosta-vprasanja/znamke/>.

[2] What is a brand. V Ignite [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.ignytebrands.com/what-is-a-brand/>.

[3] Building out your visual brand. V Spectrio [dostopno na daljavo]. [citirano 13.3.2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://blogs.spectrio.com/building-out-your-visual- brand>.

[4] Building out your visual brand. V Spectrio [dostopno na daljavo]. [citirano 13.3.2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://blogs.spectrio.com/building-out-your-visual- brand>.

[5] Visual identity: everything you need to know about this essential aspect of branding. V 99designs [dostopno na daljavo]. [citirano 3.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://99designs.com/blog/logo-branding/visual-identity/>.

[6] What’s in a brand? How to define your visual identity. V Adobe Blog [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <

https://blog.adobe.com/en/publish/2017/10/01/whats-in-a-brand-how-to-define-your- visual-identity.html#gs.w6ruqg >.

[7] What’s in a brand? How to define your visual identity. V Adobe Blog [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://blog.adobe.com/en/publish/2017/10/01/whats-in-a-brand-how-to-define-your- visual-identity.html#gs.w6ruqg>.

[8] Vizualna podoba je steber podjetja ali blagovne znamke. V Združenje Socialna ekonomija Slovenije. [dostopno na daljavo]. [citirano 17.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu: <http://socialnaekonomija.si/vizualna-podoba-je-steber-podjetja-ali- blagovne-znamke/>.

[9] Celostna grafična podoba – CGP. V Ideaz. [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021].

Dostopno na svetovnem spletu: <https://www.ideaz.si/storitve/celostna-graficna- podoba-cgp/>.

[10] Visual identity: everything you need to know about this essential aspect of branding. V 99 designs. [dostopno na daljavo]. [citirano 26.3.2021]. Dostopno na svetovnem spletu:

<https://99designs.com/blog/logo-branding/visual-identity/>.

Reference

POVEZANI DOKUMENTI

Pri razmišljanju o strategiji označevanja izdelkov z blagovno znamko se mora podjetje odločiti, ali bodo imelo blagovno znamko ali ne, ali bo izdelovalo izdelke pod

j. nižje kot v drugih prodajalnah. Zlasti diskonterji živilskih izdelkov pri kalkulaciji cen povprečno maržo. Zato pa prodajajo nekatere z blagovno znamko, pri

Cilji kampanje WIZ Perla so bili zelo jasni, in sicer pridobiti čim več kontaktov želene ciljne skupine, povečati oglaševanje za ciljno skupino o blagovni znamki in končno

Predpostavljali smo, da je uspešna blagovna znamka klju þ na za dolgoro þ no uspešno poslovanje podjetij ter da je proces registracije blagovne znamke za podjetje

Blagovna znamka pomeni za podjetje tem večje premoženje, čim višja je zvestoba kupcev tej blagovni znamki, prepoznavnost imena oziroma zavedanje o obstoju blagovne znamke,

Aaker pravi, da je vrednost blagovne znamke tako visoka, kolikor je visoka zvestoba blagovni znamki, prepoznavnost imena, zaznana kakovost, mo č ne asociacije v zvezi z

Prav zaradi tega v zaključni projektni nalogi razkrivamo, kako blagovna znamka vpliva na potrošnika in zakaj je za blagovno znamko pomembno

Iz zgoraj navedenih tabel je razvidno, da ima blagovna znamka Paloma največji tržni delež v kategoriji serviet in robčkov v letih 2005 in 2006, blagovna znamka Paloma Exclusive pa