obdobjih. 30,4 % učiteljev, ki poučujejo v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju, glasbenodidaktičnih iger ne načrtuje vsak mesec. Do dvakrat na mesec načrtuje glasbenodidaktične igre največ učiteljev v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju (44,5 %).
Več učiteljev v prvem izobraževalnem obdobju (30,5 %) kot v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju (17,9 %) načrtuje glasbenodidaktične igre tri- do štirikrat na mesec.
Glasbenodidaktične igre več kot štirikrat na mesec načrtuje 16,4 % učiteljev, ki poučujejo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju.
Do razlik ne prihaja v načinu izvajanja glasbenodidaktičnih iger in pri uporabi glasbenega kotička. Tako učitelji razrednega pouka v prvem kot tudi učitelji razrednega pouka v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju najpogosteje glasbenodidaktične igre pri pouku glasbene umetnosti izvajajo za ponavljanje in utrjevanje ter ohranjanje motivacije. Glasbenega kotička kot prostora za izvajanje glasbenodidaktičnih iger večina učiteljev razrednega pouka (84,2 %) ne uporablja ne glede na vzgojno-izobraževalno obdobje, v katerem poučujejo.
9.2 Gradiva pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger pri pouku glasbene umetnosti
9.2.1 Uporaba gradiv v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Preglednica 9: Gradiva, ki jih učitelji razrednega pouka uporabljajo pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju7
Vrsta gradiva f f %
strokovna literatura 23 17,9
gradivo iz strokovnih izpopolnjevanj
35 27,3
drugo 11 8,6
51,6 % učiteljev razrednega pouka v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju glasbenodidaktične igre sestavi sama. Manj kot polovica (46,9 %) pri načrtovanju
6 Pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger pri pouku glasbene umetnosti smo se osredotočili na pogostost vključevanja glasbenodidaktičnih iger, način izvajanja glasbenodidaktičnih iger in prostor za izvajanje glasbenodidaktičnih iger.
7 Sodelujoči v raziskavi so lahko izbrali več možnih odgovorov hkrati.
33
glasbenodidaktičnih iger uporablja priročnike. Več kot tretjina (33,6 %) učiteljev razrednega pouka pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger uporablja učbenike, gradivo iz strokovnih izpopolnjevanj pa pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger uporablja 27,3 % sodelujočih v raziskavi. Strokovno literaturo uporablja 17,9 % učiteljev razrednega pouka.
Drugo gradivo, ki so ga navedli sodelujoči v raziskavi: splet (f = 6), učne priprave (f = 3) in zapiski iz študija (f = 2).
9.2.2 Uporaba gradiv v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Preglednica 10: Gradiva, ki jih učitelji razrednega pouka uporabljajo pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju8
Vrsta gradiva f f %
učbeniki 28 50,0
glasbenodidaktične igre sestavim sam/a
25 44,6
priročniki 13 23,2
gradivo iz strokovnih izpopolnjevanj
12 21,4
strokovna literatura 11 19,6
drugo 3 5,4
Polovica učiteljev razrednega pouka v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju najpogosteje pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger uporablja učbenike (50,0 %). Manj kot polovica učiteljev razrednega pouka (44,6 %) glasbenodidaktične igre sestavi sama. Priročnike pri načrtovanju uporablja 23,2 % učiteljev razrednega pouka; 21,4 % učiteljev razrednega pouka uporablja gradiva iz strokovnih izpopolnjevanj; 19,6 % učiteljev razrednega pouka pa pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger uporablja strokovno literaturo. Drugo gradivo, ki so ga navedli sodelujoči v raziskavi: učne priprave (f = 2) in splet (f = 1).
9.2.3 Učbeniki in priročniki
Učbenik je kot gradivo, ki ga uporabljajo pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger, izbralo 71 učiteljev razrednega pouka. Avtorja/založbo in naslov je navedlo 66 sodelujočih v raziskavi, kar predstavlja 92,9 % vzorca tistih učiteljev razrednega pouka, ki uporabljajo učbenik pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger.
8 Sodelujoči v raziskavi so lahko izbrali več možnih odgovorov hkrati.
34
Preglednica 11: Učbeniki, ki jih uporabljajo učitelji razrednega pouka v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger9
Avtorica/založba Naslov f
Albinca Pesek Glasba 2: Z igro v glasbeni svet 9
Albinca Pesek Glasba 1: Zapojmo, zaigrajmo in zaplešimo
8 Založba Rokus Klett Lili in Bine 1: učbenik za glasbeno
umetnost
7 Založba Rokus Klett Lili in Bine 2: učbenik za glasbeno
umetnost
6
Albinca Pesek Glasba 3: zvočni živžav 5
Breda Oblak Glasbena slikanica 1 4
Breda Oblak Glasbena slikanica 2 4
Breda Oblak Glasbena slikanica 3 3
Založba Rokus Klett Lili in Bine 3: učbenik za glasbeno umetnost
2
Najpogosteje uporabljeni učbeniki v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju so učbeniki avtorice Albince Pesek (f = 22) in učbeniki založbe Rokus Klett (f = 15).
Preglednica 12: Učbeniki, ki jih uporabljajo učitelji razrednega pouka v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju10
Avtorica/založba Naslov f
Založba Rokus Klett Radovednih 5: Glasbena umetnost 4 11 Založba Rokus Klett Radovednih 5: Glasbena umetnost 5 10
Breda Oblak Moja glasba 4 3
Breda Oblak Moja glasba 5 2
Albinca Pesek Glasba 4 1
Albinca Pesek Glasba 5 1
V drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju so najpogosteje uporabljeni učbeniki založbe Rokus Klett (f = 21).
Priročnik je kot gradivo, ki ga uporabljajo pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger, izbralo 78 učiteljev razrednega pouka. Avtorja/založbo in naslov je navedlo 73 sodelujočih v raziskavi, kar predstavlja 93,9 % vzorca tistih učiteljev razrednega pouka, ki uporabljajo priročnik pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger.
9 Sodelujoči v raziskavi so navedli več različnih učbenikov hkrati.
10 Sodelujoči v raziskavi so navedli več različnih učbenikov hkrati.
35
Preglednica 13: Priročniki, ki jih uporabljajo učitelji razrednega pouka v prvem in v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger11
Avtor/založba Naslov f
Albinca Pesek Glasba 2: Z igro v glasbeni svet 9 Albinca Pesek Glasba 1: Zapojmo, zaigrajmo in
zaplešimo
7
Albinca Pesek Glasba 3: zvočni živžav 6
Olga Denac Z igro v čarobni svet glasbe:
didaktični priporočnik za glasbo v vrtcu in prvem razredu osnovne šole
5
Breda Oblak Glasbena slikanica 1: Priročnik za učitelje
4 Breda Oblak Glasbena slikanica 2: Priročnik za
učitelje
3 Breda Oblak Glasbena slikanica 3: Priročnik za
učitelje
3 Založba Rokus Klett Lili in Bine: Priročnik za poučevanje
in medpredmetno povezovanje
5
Najpogosteje uporabljeni priročniki v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju so priročnika avtorice Albince Pesek (f = 22) in priročniki avtorice Brede Oblak (f = 10).
Preglednica 14: Priročniki, ki jih uporabljajo učitelji razrednega pouka v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger12
Avtor/založba Naslov f
Breda Oblak Moja glasba 4: Priročnik za učitelje za pouk glasbene vzgoje v 3. razredu osemletne in 4. razredu devetletne
osnovne šole
6
Breda Oblak Moja glasba 5: Priročnik za učitelje za pouk glasbene vzgoje v 5. razredu devetletne in 4. razredu osemletne
osnovne šole
4
Albinca Pesek Glasba 4: Priročnik za učitelje 3
Albinca Pesek Glasba 5: Priročnik za učitelje 2
Najpogosteje uporabljeni priročniki v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju so priročniki avtorice Brede Oblak (f = 10).
11 Sodelujoči v raziskavi so navedli več različnih priročnikov hkrati.
12 Sodelujoči v raziskavi so navedli več različnih priročnikov hkrati.
36 9.2.4 Strokovna literatura
Strokovno literaturo je kot gradivo, ki ga uporabljajo pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger, izbralo 34 učiteljev razrednega pouka. Avtorja in naslov je navedlo 24 sodelujočih v raziskavi, kar predstavlja 70,6 % vzorca tistih učiteljev razrednega pouka, ki uporabljajo strokovno literaturo pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger.
Preglednica 15: Strokovna literatura, ki jo uporabljajo učitelji razrednega pouka pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger13
Avtor Naslov f
Mira Voglar Otrok in glasba: metodika predšolske vzgoje
11 Barbara Sicherl - Kafol Ringaraja, pesem nam ugaja 10
Bernarda Rakar Didaktične igre za uvajanje in spoznavanje Orffovih instrumentov za
male in velike otroke
4
Olga Denac Glasba v vrtcu 3
Albinca Pesek Otroci v svetu glasbe: izbrana poglavja iz glasbene psihologije in pedagogike
3 Barbara Sicherl - Kafol Ringaraja, pesem nas razvaja 3
Olga Denac Načrtovanje glasbenih dejavnosti v zgodnjem obdobju otroštva
2
Bogdana Borota Glasbene dejavnosti in vsebine 1
Bogdana Borota in Alenka Kovačič -Divjak
Dejavnosti glasbenega opismenjevanja 1
Najpogosteje uporabljeni strokovni literaturi sta Otrok in glasba: metodika predšolske vzgoje, avtorice Mire Voglar (f = 11), in Ringaraja, pesem nam ugaja, avtorice Barbare Sicherl - Kafol (f = 10).
9.3.5 Strokovna izpopolnjevanja
Gradivo iz strokovnih izpopolnjevanj, ki ga uporabljajo pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger, je izbralo 47 učiteljev razrednega pouka. Podatke glede strokovnih izpopolnjevanj je navedlo 23 sodelujočih v raziskavi, kar predstavlja 48,9 % vzorca tistih učiteljev razrednega pouka, ki uporabljajo gradivo iz strokovnih izpopolnjevanj pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger. Izvajalci in teme, ki so jih navedli: Barbara Sicherl - Kafol (f = 6), Albinca Pesek (f = 4)
Breda Oblak (f = 2), Blaž Rojko (f = 2), Jaka Strajnar, Zabavne glasbene cevi (ang. Boomwhackers) (f = 2), Mirko Slosar (f = 2), Igor Cvetko (f = 1), Natalija Kustec (f = 1),
Tadeja Mraz - Novak, Igranje na lastna glasbila (ang. Body Percussion) (f = 1), Bernarda Rakar (f = 1) Konstanca Zalar (f = 1).
13 Sodelujoči v raziskavi so navedli več različnih strokovnih literatur hkrati.
37
Z rezultati tega sklopa vprašanj smo odgovorili na 2. raziskovalno vprašanje: »Katera didaktična gradiva uporabljajo učitelji razrednega pouka pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger pri pouku glasbene umetnosti v prvem in v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju?«.
Učitelji razrednega pouka, ki poučujejo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, najpogosteje glasbenodidaktične igre sestavijo sami (51,6 %) ali pa uporabljajo priročnike (46,9 %). Učitelji razrednega pouka, ki poučujejo v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju, najpogosteje pri načrtovanju glasbenodidaktičnih iger uporabijo učbenik (50,0 %) ali pa glasbeno-didaktične igre sestavijo sami (44,6 %). Učitelji v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju najpogosteje uporabljajo učbenike in priročnike Albince Pesek. V drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju učitelji najpogosteje uporabljajo učbenike založbe Rokus Klett in priročnike Brede Oblak. Strokovna literatura, ki jo učitelji razrednega pouka najpogosteje uporabljajo, sta Otrok in Glasba, avtorice Mire Voglar, in Ringaraja, pesem nam ugaja, avtorice Barbare Sicherl - Kafol.
9.3 Pogostost načrtovanja glasbenodidaktičnih iger z določenimi učnimi cilji